Suomessa sikainfluenssaan kuolee jopa kuusi tuhatta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PELOTTAA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää:
Ja tuo turha vouhotusko kuolemantapaukset estää? Pöh

Sanoisitko näin läheiselle ystävällesi kun hän olisi sairaalassa esim. keuhkokuumeessa olevan lapsensa mukana?
Tai muistatko sanoa näin kun pelkäät selviääkö oma lapsesi hengissä tuosta influenssasta? Tai joku sukulaisesi/hyvän ystäväsi lapsi? :(

Ehkä tuosta taudista tulee sinulle jotain muuta kuin "median aiheuttama vouhotus" vasta sitten kun se on sinun lähipiirissäsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
siitä, että jotkut eivät tunnu ottavan tätä asiaa kovin tosissaan. Sehän on hyvä, että ei pelätä, eikä lietsota yleistä hysteriaa, mutta asiasta ei kannata kuitenkaan pelkkää leikkiäkään laskea. Minusta just tällähetkellä se tuntuu lähes loukkaavalta (ok, ei kovin objektiivinen näkökanta), kun meillä koko perhe parhaillaan painii kyseisen taudin kanssa ja toinen lapsista (tyttö 3v) oli 3vrk sairaalassakin, joista eka vrk vakavana. Edelleen huonona, molemmat lapset, eikä omakaan vointi häävi. Minua ei siis naurata yhtään tuo possunuhalla vitsailu.

Voimia ja parantumista teille! :hug:
 
Ajatelkaas nyt järellä.
Teillä on yhtälainen todennäköisyys jäädä vaikka 5min päästä auton alle ja kuolla.
Voit saada aivoveritulpan huomenna...Ette te niitäkään riskejä kokoajan mieti.
Tottakai sikatauti pitää ottaa tosissaan ja varautua siihen,mutta sen takia ei kannata yöuniaan menettää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PELOTTAA:
Pelottaa ihan helvetisti, niin paljon, että ei tuu elämästä oikein mitään... odotan vaan syksyä ja tulevia sairastumisia, ja mahdollisia kuolemia. =(

Pojallani vielä diabeteskin.

Mitä enempi sitä pelkäät ja "odotat" sitä todennäköisemmin se tulee. Joten, lopeta pelkääminen ja sen odottelu ja ala elämään ja nauttimaan nykyhetkestä! Nyt on kaikki hyvin, ole kiitollinen siitä.
 
Hitsit. On teillä pelot.

Ettekö te pelkääjät ikinä matkusta maissa joissa turvavyöttömät autot ajavat ylinopeutta kesärenkailla lumisilla vuoristoteillä? Joissa malaria, dengue-kuume ja giardia ovat arkipäivää? Joissa on pommi-iskuja pari kertaa vuodessa? Joissa on skorpioneja, myrkkykäärmeitä, käsiaseita ja vankiloissa kidutusvälineitä? Joissa lapsia kaapataan kadulta viikoittain?

Ihan kuin joku sikaflunssa tekisi yhtäkkiä Suomesta ihan hirvittävän vaarallisen paikan elää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajatelkaas nyt järellä.
Teillä on yhtälainen todennäköisyys jäädä vaikka 5min päästä auton alle ja kuolla.
Voit saada aivoveritulpan huomenna...Ette te niitäkään riskejä kokoajan mieti.
Tottakai sikatauti pitää ottaa tosissaan ja varautua siihen,mutta sen takia ei kannata yöuniaan menettää.

Nuo ovat asioita, joille ei nyt oikeastaan voi mitään, mutta sikainfluenssaa voi kuitenkin yrittää jokainen omalta osaltaan ehkäistä. Eikä ainakaan tahallaan tartuttaa muihin, kun sen on saanut. Ei kai ne autollakaan aja tahallaan kenenkään päälle.. muut kuin mielenvikaiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PELOTTAA:
Pelottaa ihan helvetisti, niin paljon, että ei tuu elämästä oikein mitään... odotan vaan syksyä ja tulevia sairastumisia, ja mahdollisia kuolemia. =(

Pojallani vielä diabeteskin.

Sua pelottais siis sekin jos joka ikisestä influessa kuolemasta kerrottais uutisissa?? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajatelkaas nyt järellä.
Teillä on yhtälainen todennäköisyys jäädä vaikka 5min päästä auton alle ja kuolla.
Voit saada aivoveritulpan huomenna...Ette te niitäkään riskejä kokoajan mieti.
Tottakai sikatauti pitää ottaa tosissaan ja varautua siihen,mutta sen takia ei kannata yöuniaan menettää.

Nuo ovat asioita, joille ei nyt oikeastaan voi mitään, mutta sikainfluenssaa voi kuitenkin yrittää jokainen omalta osaltaan ehkäistä. Eikä ainakaan tahallaan tartuttaa muihin, kun sen on saanut. Ei kai ne autollakaan aja tahallaan kenenkään päälle.. muut kuin mielenvikaiset.

Mutta pelko ei ehkäise mitään, päinvastoin (kun rupeaa stressaamaan ja pelkäämään, tarttuu taudit helpommin..). Terve (normaali) hygieniasta huolehtiminen ja positiivinen mieli, ne ehkäisee parhaiten. :)
 
Mä en jaksa menettää yöuniani tuon taudin vuoksi. Suhtaudun kuitenkin siihen sillä vakavuudella kuin yleensä sairauksiin suhtaudun. En ehdoin tahdoin tautia halua meille enkä ehdoin tahdoin - jos siihen sairastutaan - aio sitä levittää yhtään enempää kuin on pakko.

Jos minä tai joku mulle läheinen siihen tautiin sairastuu ja menehtyy, se on sen ajan murhe sitten. Elän tätä päivää, koska huomisesta ei ilman sikainfluenssaakaan voi koskaan olla varma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ja itse rokotuksiin vielä enemmän, se rokotushan on se itse virus siinä rokotteessa.

? Tarkoitatko että rokotusta pitäisi pelätä? Vai että sinä pelkäät rokotusta? Vai? Öh sori ei ymmärtänyt. :ashamed:

Yleensähän rokotus on nimenomaan taudin aiheuttajaa heikennettynä versiona. En näe syytä miksi sikainfluenssan rokotusta pitäisi pelätä muita rokotuksia enenpää, en tosin ole tutustunut aiheeseen.

Kertoisitko jos sinulla on tietoa siitä enenmän? :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miettii:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ja itse rokotuksiin vielä enemmän, se rokotushan on se itse virus siinä rokotteessa.

? Tarkoitatko että rokotusta pitäisi pelätä? Vai että sinä pelkäät rokotusta? Vai? Öh sori ei ymmärtänyt. :ashamed:

Yleensähän rokotus on nimenomaan taudin aiheuttajaa heikennettynä versiona. En näe syytä miksi sikainfluenssan rokotusta pitäisi pelätä muita rokotuksia enenpää, en tosin ole tutustunut aiheeseen.

Kertoisitko jos sinulla on tietoa siitä enenmän? :)
Kyllähän rokotteissa on aina riskinsä. Aika vakaviakin riskejä jopa - kyllä Suomessakin kuolee lapsia rokotteiden jälkiseuraamuksiin. Lisäksi tätä kyseistä rokotetta ei ehditä testata yhtä pitkällisesti kuin yleisesti käytössä olevia rokotteita, joten riskejä ei tunneta kovin hyvin. Arvio rokotteen vaarattomuudesta perustetaan vain vastaavankaltaisista rokotteista saatuihin kokemuksiin.
 
silloinkun tämä epidemia oli niin siihen rokotuksiin eli ne ihmiset jotka otti rokotuksen niitä kuoli enemmän kuin sikainfkuensaan.

Sitä rokotetta ei ole vieläkään testattu.

Mä en tuota tautia pelkää ite enkä aijo ottaa rokotustakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
silloinkun tämä epidemia oli niin siihen rokotuksiin eli ne ihmiset jotka otti rokotuksen niitä kuoli enemmän kuin sikainfkuensaan.

Sitä rokotetta ei ole vieläkään testattu.

Mä en tuota tautia pelkää ite enkä aijo ottaa rokotustakaan.
Mä olen kahden vaiheilla ton rokotuksen kanssa. Jos sairastan taudin jo nyt syksyllä, niin enpä sitten rokotustakaan ota. Mutta mulla on työmatka Jenkkeihin ens keväänä, joten kahden vaiheilla olen. Totta on, että rokotetta ei ole kunnolla ehditty testaamaan ja juuri se vähän arveluttaakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
silloinkun tämä epidemia oli niin siihen rokotuksiin eli ne ihmiset jotka otti rokotuksen niitä kuoli enemmän kuin sikainfkuensaan.

Sitä rokotetta ei ole vieläkään testattu.

Mä en tuota tautia pelkää ite enkä aijo ottaa rokotustakaan.

Mitä oikein tarkoitat? Mistä epidemiasta oikein puhut?
Sikainfluenssan rokotteet eivät ole edes valmiita vielä.

 
jos tauti alkaa tosiaan kunnolla levitä, niin istun kyllä pirun tiukasti kotona eikä vauvaani viedä esim. kauppaan vaan toinen on lapsen kanssa kotona... eteisen lpaston päällä on käsidesi ja toisen meinasin laukkuun ostaa...
 
http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/07/suomalaisprofessori_sikainfluenssan_massarokotukset_kannattaa_unohtaa_858329.htm

Googen kautta löytyy vaikka mitä tästä ja youtubesta videoita myös miten rokotus on halvauttanut ihmisiä silloin 1976 epidemian aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Miettii:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ja itse rokotuksiin vielä enemmän, se rokotushan on se itse virus siinä rokotteessa.

? Tarkoitatko että rokotusta pitäisi pelätä? Vai että sinä pelkäät rokotusta? Vai? Öh sori ei ymmärtänyt. :ashamed:

Yleensähän rokotus on nimenomaan taudin aiheuttajaa heikennettynä versiona. En näe syytä miksi sikainfluenssan rokotusta pitäisi pelätä muita rokotuksia enenpää, en tosin ole tutustunut aiheeseen.

Kertoisitko jos sinulla on tietoa siitä enenmän? :)
Kyllähän rokotteissa on aina riskinsä. Aika vakaviakin riskejä jopa - kyllä Suomessakin kuolee lapsia rokotteiden jälkiseuraamuksiin. Lisäksi tätä kyseistä rokotetta ei ehditä testata yhtä pitkällisesti kuin yleisesti käytössä olevia rokotteita, joten riskejä ei tunneta kovin hyvin. Arvio rokotteen vaarattomuudesta perustetaan vain vastaavankaltaisista rokotteista saatuihin kokemuksiin.

Totta. Rokotteissa on riskejä, en vähättele sitä ja se mitä en oikeastaan ajatellut on että tuota rokotusta ei tosiaan keritä testaamaan juuri yhtään :/
En tiedä paljonko testataan noita jokavuotisia influenssa-rokoteita?

Pitänee tunnustaa myös että en ole kertaakaan ottanut tuota influenssa-rokotetta, vaikka sitä on tarjottu ja olisin saanut sen ilmaiseksi.

Sitä en ole vielä miettinyt että otanko sikainfluenssa- rokotteen vai en. Eihän sitä voi tietää vaikka olisi sairastanut taudin jo siihen mennessä kun se tulee jaettavaksi.
 

Yhteistyössä