Tahkoojaplussat 51

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stella*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stella*

Vieras
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
Suvi 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman 1.5.2007, "Iines", 50 cm, 3320g

La:t:
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Uutta ketjua, minä taas aloittajana, kun kerran alkuun pääsin :).

On ihan omituista lukea, kun te pk-seudun ihmiset puhutte helteestä. Täällä on ollut sellaista +16 astetta eikä kyllä ilman takkia ole voinut ulos mennä. Toivotaan, että lupausten mukaan huomenna ja viikonloppuna on lämpimämpää.

Mä olen ollut monena päivänä nyt tosi väsynyt. Johtuneeko sitten alhaisesta hemoglobiinista. Aloitin rautatankkauksen, mutta katsotaan, koska vaikuttaa. Toisaalta väsymykseen vaikuttanee myös se, että yöherätystreenaukset ovat kovassa käynnissä. Ehkä yhtenä yönä viikosta nukun keskeytyksettä koko yön. Muuten on pissahätää, vauvan möyrintää ja muuten-vaan-heräilyä.

Riinuska, en ole huomannut Leolla luomia vielä, mutta perintötekijöiden perusteella niitä pitäisi tulla paljon. Mulla ja miehellä on paljon luomia ja multa löytyy aika paljon pisamiakin.

Leolla alkaa olla jo kunnon "tamperetukka", mutta ei sitä varmaan vielä henno leikata. Etutukkaan on jossain vaiheessa pakko kajota, jotta poika näkeekin jotain pehkonsa takaa.

Voi vitsit, Lotta ja Matiaskin ovat kohta 1-vuotiaita. Niin ja Ilonalle suuret synttärionnittelut eilisen johdosta!

Kävin tänään kaupungilla ostamassa kummitytölle pienen nimpparilahjan. Voi että, mitä kaikkea kivaa olisikaan löytynyt! Jos rahaa olisi määrättömästi, niin olisin palannut kotiin kädet täynnä ostoskasseja. Stockalla oli mm. ihania barbababa-astioita :D ja kesäiset lastenvaatteet olivat todella suloisia. Olen kuitenkin päättänyt, että ostan Leolle nyt vain ja ainoastaan _tarpeeseen_ vaatteita. Seuraava ostos olkoon kumisaappaat.

Nyt täytyy mennä lyhyille nokosille ennen kuin lähden hakemaan Leoa hoidosta. Tulkaas nyt keksimään vaikka tikusta asiaa.

No tikusta ja vähän muustakin asiaa..

Hieman kurjaa Stella, että joudut jo nyt yöherätysharjoituksiin, kyllähän sä olet sitä yhden kanssa jo taannoin harjoitellut. Muttei sille mitään voi, kun herätyksiä tulee ja onhan se toki hyvä, ettei vauva huolestuta äitiä liikkumattomuudella.
Hei, nyt Leon tamperetakatukasta uusia kuvia, tahdomme nähdä!!!

Oi, barbababa-astioita! En ole heppuja nähnytkään vuosiin. H&M:ssa oli Smurffi-vaatteita lapsosille, jäi kaivelemaan, kun en ostanut. Meiltä kun on lähimpään Henkkaan matkaa rapiat 70 km, joten pelkän t-paidan takia en vaivaudu. Jos ei aiemmin ole Turkuun asioita, pitää sitten Tampere-miitigillä käydä vilkaisemassa olisikos Smurffeja vielä jäljellä. :)

Onkohan minussa kuitenkin jokin sortin taipumusta amatöörihortonomiksi? Koristekurpitsan ja elämänlangan taimet istutettu ulos, kolmen tuijan muodostaman kolmion keskelle raahattiin äidin kanssa metsästä lumikolalla (!!) kaksi isohkoa kiveä, jotka lapioitiin maahan ja sitten ympäristöön kuoriketta. Kahden vanhan kannon ympärille oli pihan perällä kertynyt melkoinen heinikko, revin ne pois ja laitoin perennakukkapenkistä mitä-lie-pikkualkuja ex-pöheikköön kasvamaan. Otin kuvat nyt, kiva verrata ensi keväänä. Siitä syystä mä en ilmeisemmin ole kys. lajia ennen liiemmin harrastanut, kun olen se kaikki-heti-valmiiksi-tyyppi, eli kun tulos ei ole salamannopeasti näkyvissä, niin kärsivällisyyttä koetellaan. Tai en mä joka asiassa ole kärsimätön, mutta puutarhuroinnin lisäksi esim. remontoinnissa. Mutta siis kynnenaluset mullassa tänään. =)

Täällä myös tasaista +16-+18 astetta, ihan lämmin tuli touhutessa, mutta ei kuuma, eli ei helteistä tietoakaan täällä. Odottelen jo auringonpaistetta, ei ole moneen päivään mollukkaa näkynyt..

Kata, mä olen kanssa sillä linjalla, etten (yleensä) siivoa/harrasta muitakaan kodinhoidollisia hommia, kun Vili nukkuu. Pojan kanssa (tai leikkiessään) pystyy nyt niin hyvin touhuilemaan, että nukkuessaan vietän ajan itseni (tai teidän) kanssa, lueskellen yms. Alkuaikoina imuroin ja touhusin keittiöhommelit poju rintarepussa, sitten viihtyikin hetkiä sitterissä, mutta sitten se oli vaihe, jolloin istui, muttei liikkunut, eikä viihtynyt itsekseen oikeastaan hetkeäkään, kun ei vielä oikein osannut leikkiäkään. Silloin oli toimitettava huushollihommelit Vilin nukkuessa ja omaa aikaa jäi totisesti aikas vähän. Mutta mikäs sen mukavampaa seuraa, kuin nämä pikkuveijarit! :)

Sanelmalle muuten onnittelut tavoitepainoon pääsemisestä (jos satut tätä puolta lukemaan), mulla on omaan tavoitteeseeni vielä kymmenisen kiloa matkaa, välitavoite saavutettu. Ja peukut pystyssä tulevaan!!

Kauppaan pitäisi raahautua, olisi syytä mennä vaunuilla, mutta mikä lie laiskotus päällänsä. Mitähän sitä laittaisi ruuaksi tänään..?

Anoppi miehensä kanssa tulee illalla Viliä katsomaan, asuvat lähistöllä, mutta melkeinpä me käymme viikottain heillä kyläilemässä, mutta nyt haluavat tulla Viliä kurkkaamaan kotioloihin. Kiva juttu. =)

Nyt iskän kitarasta kuuluu melkoisia sävellyksiä, onkohan viisaampaa mennä roudaamaan pikkumuusikkoa muihin hommiin..?

Ehtoota,
On tosiaan hikisen lämmin ilmasto, ajattelin mennä illlemmalla hölkyttelemään, mutta voip olla tukalaa.

Oltiin kamujen kanssa babybiossa tänään. Ihme kyllä Matsku sen vaan jaksaa istua sylissä, kunhan välillä pääsee jaloittelemaan penkin eteen. Loppuvaiheessa alkaa sitten nukkua. Kunhan on maitoa ja naksuja mukana, niin hyvin sujuu. Oli muuten hauska leffa, ransk. komedia, Hinnasta viis (mikä urpo nimi). Siinä oli pääosassa Andreu Totou, joka oli kyllä loistava, jälleen.

Onnittelut lähtee 1vee-Ilonalle! Ja niistä ensiaskelistakin on pitänyt onnitella. Hinoa hinoa! Mitäs I sai lahjaksi?

Uskomatonta, että Lode ja Masakin on jo 11 kk. Isoja muksuja. Mä nautin ihan mielettömästi kyllä Matskun seurasta. Siis ihan loistavaa! Vaikka on toki rasittavakin tyyppi välillä, tonkii kaiken, repii johdot, nuolee kengät ja hakkaa puusälärit säpäleiksi, niin silti, on niin ihana katsoa, kun toinen yrittää matkia kaikkea, tulee sanojen hapuiluja, ihania ilmeitä, kikattaa, tajuaa joidenkin sanojen markityksiä jne. Siis just, mitä Aniliinikin sanoit. Vaikka vauva-aikakin (0-4 kk) oli omalla tavallaan ihanaa aikaa, niin tää on ihan toista. On niin hauskaa kommunikoida pienen ihmisen kanssa :)

Aika hauska muuten oli Aniliini teidän nla-käynti. Hienosti Vili tietää jo asioita. Tulikin vähän hoono omatunto, kun tajusin, ettei juuri lastenlauluja olla kuunneltu....Levyjä kyllä on, muttei tule niin laitettua soimaan. Pitää korjata asia. Mä kun aina laitan radio Aallon soimaan, ja sit se on päällä koko pvän.
Meillä ei muuten juurikaan em. taitoja nlassa testattu, siis mitä A mainitsit. Kyseli lähinnä, mitä osaa, ja nooh, eipä Masa vielä 10-kuisena kummempia tehnyt. Nyt vasta nousee pystyyn ja saattaa kokeilla seisomista tuetta, mutta aika rauhallista harjoittelua vielä.

Mitenkäs pikku-Iineksen vointi? Iineksen perhe taisikin lähtee maalle.

Oispa ollut tosiaan kiva nähdä Vane. On varmaan kasvanut hurjasti taas viimenäkemästä. Treella sitten.

Täälläkin löytyy muuten toinen kuumakalle. M on aina hiki hatussa, touhuamisesta lähinnä. Mä pidän pojalla lähinnä t-paitoja ja ohuita housuja, bodyt on jätetty, ainakin vähäksi aikaa. Tietty kotona joskus bodyssä.

Mitäs vielä...Harmi Stella tuota väsymystä. Mutta eipä ihmekään, kun sulla on niin mahdottomasti puuhastelua. Ikävää, kun et saa nukkua täysiä öitä. Voimia!
Ihana toi Leon tamperetukka :)

Laitoin pojan hetkeksi partsille viihtymään, ja nyt alkaa hermo mennä...Huomenna ollaan koko pvän menossa, joten se on sitten loistavaa ja lämpöistä viikkistä naiset. Lauantaina meillä on serkun lakkiaiset ja mun vanhemmat tulee meille, god knows, miten pitkäksi aikaa....lomalla kun ovat.

Voikaatte hyvin!

Kiitos Aniliini onnitteluista. Mutta niinhän se on, että nälkä kasvaa syödessä... Saa siis lähteä vielä kilo-pari, jos on läheteäkseen. Mies tosin aamulla sanoi, että eihän susta jää kohta mitään jäljelle. Nyt on -9kg.

Tsemppiä sinulle Aniliini omaan loppu urakkaasi. Kylä lähtee, sano tammperellainen.

Kesäkuu jo! Hui. Illille myöhästyneet synttärionnittelut. Pidittekö kemut?

Mulla edelleen flunssa, mutta paranemaan päin jo. Ei haitannut enää nukkumista. Tosin joku muu häiritsi; nääs Lotta oli automatisoinut yöherätyksensä… Ei siis itse herännyt, mutta räpläsi päivällä meidän digitaalista paistomittaria ja oli saanut siihen ajastimen päälle. Great. Niinpä sitten heräsin siihen piipitykseen klo 02 ja aloin kaivella sitä laatikon uumenista.

Mulla samaa vikaa kuin Katalla, että joka päivälle olisi suotavaa olla tärät tai muuta menoa/tekemistä. En vain jaksa nuhjata koko päivää kotona, kun L pitkästyy ja alkaa kitistä. On kyllä loistavaa seuraa, mutta kun on niin tolkuttoman vilkas tapaus… Ei juuri yksin viihdy eikä missään puuhassa hetkeä kauempaa. Eilen harkitsin vauvakinoon menoa, mutta totesin mahdottomaksi yhtälöksi… ei olisi omasta leffankatsomisesta tullut mitään. Olisi kuitenkin välttämättä halunnu kontata siellä edessä ja siispä minä perässä jne. Ei viihdy sylissä istumassa (=tylsää) pl. ehkä tutti suussa 3 minuuttia. Meidän oma ihana elohiiri. ;-)

Ja mulla siis täysin päinvastoin kuin Aniliinilla, Lotan kanssa kotihommista ei tule juuri mitään tällä hetkellä. Tai siis helpommin saan tehtyä ne yksin. Pienempänä viihtyi niin hyvin sitterissä, että sain tehtyä yhtä ja toista – käytännössä kaiken. Leivoinkin talvella usein.

Stella, meillä saattaa olla saman nimiset kummitytöt. :-)

) . ( Alavatsaa vääntää ja odottelenkin menkkoja alkavaksi päivänä minä hyvänsä, jos siis entinen kierronpituus mitenkään olisi relevantti. Mutta nyt sitten bongasinkin jotain, mitä voisi luulla ovislimaksi??? Mähän en ole aikaisemmin juuri luomusti muninut ja jos toi olisi ovis, kovin olisi myöhään, nyt jo kuukausi edellisistä hilloviikoista. Kassellaan. Hehee, olen siis palannut jutuissani alkulimoihin…

Nyt harrastusten pariin… L jo torkuilla, kun päätti heräsi jo klo 06.10.

Huomenta!

Täällä mekin vasta heräiltiin ekoilta päiksyiltä tunti sitten. Vanessa heräsi yöllä 4.50 ihan pirteänä ja killitteli siinä mun vieressä silmät suurina ja potki innoissaan. Yritin esittää nukkuvaa ja nukahtihan se tyttökin siihen luojan kiitos vielä ja nukkui jopa seitsemään, jes! Sitten vielä puoli ysistä pari tuntia niin onhan sitä äippäkin voimissaan! Mutta viime yönä Vane söi taas parin tunnin välein koko yön, toiv väliaikaista taas.

Nyt V on lastenhuoneen lattialla toivon mukaan hetken ehkä yksin, että äiti ehtisi täällä sosialisoida..ei kyllä viihdy pitkiä aikoja yksin todellakaan, ja muutenkin pitää maisemien ja tavaroiden vaihtua vähän väliä että jaksaa olla, että sikäli voi olla vilkasta meidänkin meno tulevaisuudessa. Nyt kun osaa kierähtää mahalleen, niin äskenkin kääntyi samantien kun laittoi lattialle, sitten ei osaa vaan kääntyä takaisin vaan alkaa huudella apuja kun väsyy..

Hyvä Nekku että nuhat väistymässä, samoin täällä, ei oikeastaan mitään jäljellä. Himmailen vielä tämän viikon mutta ensi viikolla aloitan juoksemisen.

Hassua tosiaan että jutut kiertää ympyrässä, lapsen jälkeen taas alkuperäisiin juttuihin. Saas nähdä koska sitä sitten meikäläinenkin taas hoitorumbassa, ei nyt ehkä pariin vuoteen kumminkaan ;-)

Tulipa omanapaista juttua taas kerran, itsestään on ah niin ihana puhua..tai omasta lapsesta tässä tapauksessa!

Tänään taidetaan viettää kotipäivää, kun on kellokin noin pitkällä jo. Jos yrittäisi ulkoilla vähän iltapäivästä, näyttää aurinkoiselta vaikkakin tuuliselta ulkona. Huomenna mies menee vesijetteilemään koko päiväksi, joten me puuhataan jotain tyttöjen kesken. Sunnuntaina ajateltiin lähteä viettämään mainostamaani hääpäivää Porvooseen koko perhe.

Perjantaita naiset!

Ei täälläkään ole hellettä, kaunista kyllä, mutta tuulista. Alkuviikosta on luvannut hellettä, sehän tosin ehtii muuttua vielä moneen kertaan.

Lähden huomenna yöksi mökille, mun äidin, tädin, kaksosserkkujeni ja äidin äitini kanssa. Vietetään viimeisen 7- kymppisiä. Kivaa vaihtelua arkeen ja kotona miehet saavat viettää aikaa kaksin.

Stella, kyllähän tuo epäreilulta kuulostaa kun yöt on tuommoisia. Kuitenkin olet saanut treenata tarpeeksi Leon kanssa ja kohta taas vauvan kanssa. Koitahan tosiaan ottaa päikkäreitä yhdessä Leon kera.

Ilonalle täältäkin onnittelut, iso plikka! Tuosta tuli mieleen kun oltiin tänään puistossa, eräs täti kysyi Juskan ikää ja vastasin, että vuosi ja 5kk. Katsoi pitkään ja totesi "isokokoinen" tosi ikävää sävyyn. Mitäs tuohon nyt sitten voi sanoa? Totesin vaan, että "niimpa onkin". Pöh.

Juskaltakin pitäisi leikata tukkaa, mutta takaa ja korvien päältä. Edessä ei oikein kasva. Mun kampaaja saa joku kerta napsaista samalla kun hoitelee mun päätä.

Lasten pukemisesta. Olen pitänyt lämpinäkin päivinä J:lla pitkähihaista, vaaleaa paitaa. Kun sitä ei saa varjossa pysymään millään ilveellä, pakko suoja auringolta vaatteilla. Hieman hankalaa. Mun on tehnyt joskus talvella vaatekaupoilla pahaa kun vauvat/ lapset ovat vaunuissaan, eikä vaatteita vähennetä yhtään. Huhhuh. Siellä makuupussissa ja toppahaalareissa ja vielä myssy päässä ja äiti ihmettelee, miksi lapsi niin kovin kiukkuaa :) Yleensä mulla on vaunuissa mukana jotain vaatteita, että voi tarpeen tullen lisäillä. Mutta ei tuo pukeminen ihan helppoa ole.

Hauska Lotta ja paistomittari :) Juskakin kerran ohjelmoi uunin ajastuksen päälle kun oli tuliterä uuni, piti hetken pohtia miten sen piipityksen sai pois päältä. Sen jälkeen olen muistanut pitää lapsilukkoa päällä.

Yritin eilen etsiä hautajaisvaatteita, turhaan. Kait joku yläosa kaapista löytyy, mutta housut! Ei näihin (sumo)painijanjalkoihin ole tehty istuvia mustia, suoria housuja. Reilua. Kun tietäisi edes, onko helle vaiko kylmä. Juskalle onneksi on vaatteet, kauluspaita ja mustat liituraitahousut.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Etenkin Katalle ja miehelleen! Me muuten 1- vee hääpäivänä käytiin ihan vaan elokuvissa ja sitten kotona oli kuohuvaa ja vaahtokarkkeja. Taisit vinkkejä kysellä, mutta eipä taida multa löytyä.

Tervehdys!

No nyt saatiin viimein lämmintä tännekin päin maailmaa, on tosiaan kuulostanut hassulta kun olette puhuneet helteestä koko viikon!

Aniliini oli päässyt puutarhahommien makuun, hauskaa! Itsekin olen siis täysi amatööri, mutta innokas sellainen. Nyt kun on ensimmäinen kevät, kun olen päässyt kunnolla hommiin, tähän asti vaan sillon tällön viikonloppuisin. Mutta varoituksen sana elämänlangasta - leviää aika vauhdilla, eli kannattaa varoa jos sitä ei halua ihan joka paikkaan! Kolmatta kesää yritän saada sitä pois kukkapenkkiä valloittamasta!

Stellalle voimia, ikävää että yöt ovat katkonaisia! Unta varmaan tarvittaisiin kun teillä noita projekteja riittää.

Lotan yöherätys nauratti, vaikka ei teitä varmaan yöllä paljon huvittanutkaan. Mahdotonta varmaan pysyä perässä ja ehtiä huomaamaan kaikkia hommia...

Me haettiin kavereilta tällä viikolla Maijalle pinnasänky, on siis tähän asti nukkunut kehdossa. Nyt kehto alkaa käydä pieneksi, kahtena yönä olen herännyt melskaukseen kun neidin kädet ja jalat koputtelevat kehdon laitoja. Illalla siis pinnasänky testiin!

Vanessalle onnittelut kääntymisestä! Maija on unohtanut kääntymiset kokonaan, kun on enemmän kiinnostunut käsistään ja esineiden tunkemisesta suuhun. Huutoa siitäkin sitten tulee, kun onnistuu koko ajan hukkaamaan tavarat jotka haluaisi suuhun.

Meillä on huomenna ohjelmassa parit lakkiaiset, toiset seinänaapurissa. Ja sunnuntaina varmaan lähdetään purjehdusta kokeilemaan jos keli on hyvä. Riinuskalle hauskaa mökkireissua ja Katalle ihanaa hääpäivää! Ja muillekin mukavaa viikonloppua!

Heippa! Laskunmaksun lomassa tulin kurkkaamaan, vaikka ajattelin vasta illalla.

Keijun kuulumisia tulin katsastamaan, pitää vielä odotella..

Toivon mukaan tuo toisen puolen hassu juna tuo kaikki tahkoovat ihmiset tänne!!!!! :))

Kiitos elämänlanka-vinkistä Murmeli, laitoin piitkään parvekelaatikkoon ja sen olisi tarkoitus kiipeillä pitkin takaterassin aitaa, joten ei pääse maahan leviämään. Tosin, jos sitä helposti tekee, taidan laittaa sitäkin tuonne pihan perukoille, johon siis laitoin kallionauhusta, nytpä sen muistin. Siellä saavat kasvaa oman onnensa nojassa ja levitä kuinka paljon haluavat.

Ilonalle iloiset ja myöhästyneet synttärionnittelut!

Ja muille mukavaista viikonloppua, Katalle hääpäivän merkeissä ja Riinuskalle rentouttavaa naisten kesken-mökkeilyä.

Pikainen ilmoitus että olemme hengissä H-veden reissun jälkeen:-). Yksi yö asuntovaunussa meni hienosti, Iines päätti nukkua pisimmät unet ever ja mamma oli tyytyväinen.
Pitäisi lähteä neuvolaan, palaan asiaan kunhan kotiudutaan...

Huhuu, taitaa olla liian lämmintä täällä hengailuun?

Neuvolasta kriittiset mitat: 4545g, 54 cm ja pipo 38,5 cm. Hyvin kasvaa rintamaidolla, mutsinkin hemma noussut viidessä viikossa 98->122. Ens viikolla meenkin jälkitarkastukseen H-heimolle Femedaan, on mukavampi käydä tutulla lekurilla. Ja kääk, puhui neuvolassa jo ehkäisystä...pitääkö sellaistakin miettiä?? Pirullista kun ekaa on tahkottu niin pitkään että tuleekohan toista koskaan? Vai putkahtaako se kerrasta? Noh, ihan vielä ei ole seksi käynyt mielessäkään kun eppari-haava alkaa vasta parantua ja jälkivuotoakin on.

Huomenna meinaan mennä näyttämään tyttöä duunissa. Että jos joku haluaa treffata ex-tempore huomenna ytimessä niin voisin olla vapaa about kolmen maissa? S-postia tulemaan tai tekstaria?

Taidan mennä mehumukin kanssa terdelle, siellä taas tarkenee. Illille myöhästyneet 1-vuotisonnittelut!

Tein juuri vaunutilauksen Saksasta ja piipahdan samalla tänne. Ilmeisesti kaikki ovat tosiaan nauttimassa auringosta.

Sandeman, tehän voitte tehdä ehkäisyn kanssa samoin kuin me, että luotatte täysimetyksen voimaan ja sitten jätätte asian "herran haltuun" :D.

On kyllä jännä, miten nuo lapsen kasvuasiat unohtuvat nopeasti. Ilman neuvolakorttia en pystyisi yhtään sanomaan, mitä Leo on painanut vaikka 1- tai 2-kuukautisena.

Meillä Leo sairasti taas viikonlopun. Perjantaina nousi kuume, jota kesti eiliseen asti. Käytettiin varmuuden vuoksi poika lääkärilläkin, mutta virustaudiksi totesi. No, hyvä niin tietysti, ettei ollut vieläkään korvatulehdusta tai muuta ikävämpää tautia.

Yritin tänään valita tapetteja rautakaupassa, mutta se on kyllä pirskatin vaikeaa, kun vaihtoehtoja on niin paljon. Vaikka rajasin valikoiman mielessäni niin, että katselen vain vanhaan taloon sopivia tapetteja, jotka ovat maanläheisissä väreissä ja ajattomia, niin malleja jäi edelleen valittavaksi kymmeniä ellei satoja. Huoh.

On kyllä aivan taivaallista, että on näin lämmintä! Täytyy lähteä ulkoilemaan koiran kanssa.

Moikka.

Oltiin viikonloppuna P-Karjalassa sukuloimassa, kiva reissu.

Mä onnistuin jo palamaan auringossa...nyt kirveltää..auuts!

Mä joudun (taas) perumaan osallistumisen tapaamiseen, Teemulla on silloin jalkapallokoulun lopputurnaus. Eikä sitä voi missata kun se on niin isojuttu pojalle. HARMITTAA ..jospa sitten kolmas kerta toden sanois...

Aniliini kannttaa olla tosi varovainen sen Elämänlangan kanssa, kuten Murmeli jo sanoikin. Entiset asukkaat olivat antaneet sen villiintyä kuten kaiken muunkin. Nyt sitä änkee joka paikasta..eikä häviä millään. Kaikki istutukset jotka ovat lähellä takarajaa kärsivät siitä kietoutujasta...marjapensaat, orapihlaja, puut, kukkapenkit. Tosi vaikea hävittää kun leviää maan alla.
Murmeli mä luin just jostain että Elämänlankaa kannattaa yrittää hävitää upottamalla joku sen "hännistä" myrkkyyn ja antaa sen liota siinä jonkun aikaa...
En oo vielä ite kokeillu, mutta tarkoitus olisi koska tuntuu ettei muukaan auta.. :(

Leolle pikaista paranemista..
Juu ja uskon Stella ettei tapettien valitseminen ole mitään helppoa. Kaikkea sisustamiseen liittyvää on niin valtava tarjonta.

Nyt mä lähden auttaa miestä maalaushommiin..

Onpas upea keli! Pitää välillä huilailla sisällä, ei poika eikä mutsi jaksa paistetta, etenkään parvekkeella. Mun vanhemmat justiinsa lähtivät, oltiin aamusesta torikahvella ja hengailtiin muuten vaan keskustassa. Helsinki on sitten loistava kesäkaupunki!

Ollaan oltu ulkosalla lähes aamusta iltaan, iltaisin ei millään raaskis tulla sisälle, kun paistelee niin pitkään :) Serkun lakkiaiset oli lauantaina ja eilen käytiin miehen kanssa pitkällä rullislenkillä, kun mummi leikitti poikaa. Ja taispa yksi terassi osua matkan varrelle ;)

Vai on tuo Elämänlanka noin sitkeä! Enpä ole kuullutkaan. Joskus kun sitä oikein toivoo hyvin kasvavaa köynnöskasvia, muttei oikein noin innokasta, että pitää myrkyttämällä tappaa.
Harmi Mariska, kun et pääse tapaamiseen. Ois ollu kiva nähdä. Mutta toki sun pitää olla paikalla pojan futismatsissa! Tärkeä juttu pojalle. Oiskin hupaisaa, jos sanoisit miehelle, että en voi tulla, koska on tahkoojamiiting :)

Kurja Leon sairastelua. Mitkäs vaunut Stella tilasit? Kaksosrattaat? Voin kuvitella, että on hankala valita tapettia. Musta jo yhden maalisävyn valinta on ihan yybervaikeeta.

Ei kai Kata Vanella olis nyt sitä tiheen imun kautta? Muistelen, että just kolmikuisena Matskukin imutti melkein läpi yön...ja kesti sen 3 vkoa, muistaakseni. Toi oli kyllä "ihana" vaihe, kun laittoi lapsen lattialle, jossa kääntyi heti ja sit alkoikin kitinä, kun ei päässyt enää takaisin selälleen. Välillä meni kyllä hermot! Mutta aikansa kutakin, niinhän se on.

Jeee, huomenna olisi sitten Il Divon konsertti. Vähän yllättäen tuli lähdettyä, kaveri heitti ikään kuin vitsinä, että mennäänkö, ja ennen kuin olin oikein mitään sanonut, hän oli jo tilannut tiketit :) No mikäs siinä, onhan ne komeita miehiä, vaikka vähän imelähköjä, mutta upeet äänet kuiteski. Sitä ennen käydään Loisteen terralla kuohuvalla.

Poitsu taitaa kaivata seuraa, joten pitää poistua. Nauttikaamme helteistä! Kunhan isukki saapuu, lähdetään piknikille rantsuun ja varmaan vähän mölkkyilemäänkin.

Iltaa!
Plaah, meillä sairastetaan... Korvatulehdus tällä erää ja eka antibioottikuuri menossa. Ja ikää ei ole vielä 4 kk. Huh, huh! Tää äiti alkaa kyllä todenteolla miettiä sitä ehkäisyä! Sandeman, mä mietin edelleen ihan samaa asiaa. Mä en kerta kaikkiaan enää jaksais valvoa ja sairastaa yhtään! Miksi hitossa meillä kaikki on näin hankalaa???

Pahemmin ei nettiin ennätä, kun neitoa kantelee päivät pitkät. :( Elsa painaa nyt ehkä n. 5 kg, joten Iines on melkein yhtä iso. Aika hauskaa! :) Meillä on ensi viikolla neuvola ja sit saadaan taas mittoja.

Sorppa, nyt ei ehdi muuta, taas mua viedään! :(

Moikka pikaseen!

Kurja että Suvilla vastoinkäymiset jatkuvat. Koita jaksella ja iloita hyvistä hetkistä. Uskon kyllä että sairastamiset käyvät raskaaksi, kun muutenkin valvottaa.

Jaahas, neito täällä heräsi jo, joten se siitä..Sande harmi mutta huomen keskusta impossible, ehkä ensi viikolla piipahdus jossain? Mutta palaillaan!

Mun pitäisi olla etsimässä ohjeita Lotan lapsivakuutuksen korvauksia varten mutta – hah – täältähän mä itseni ensin löydän. First things first.

Oi, oi tätä kesää! Niin mahtavaa. Mä muuten olen sipaissut Lotalle poskiin, käsivarsiin ja jalkoihin sitä vauvoille tarkoitettua aurinkorasvaa, vaikka tietty yritänkin pitää varjossa. Mutta säteet ulottuvat sinnekin eikä aina pysy joka hetki varjossa.

Suville jaksamista! Paistaa se päivä risukasaankin joskus… ;-D Sen olen tässä vauvavuoden aikana huomannut, että tämä elo on täynnä ”vaiheita”. Varmaan jokaiselle vanhemmalle osuu vauvan kanssa omat hankaluudet ja sitten itse voi päästä helpommalla jossain mikä toiselle on tuottanut tuskaa. Toivottavasti pääset Elsan kanssa helpolla vaikkapa kiinteiden syönnissä tai saat pian kokonaisia öitä nukkua! Armeliasta, että aika onneksi kultaa ne raskaatkin jutut. Eipä sitä juuri halua palata niihin fiiliksiin, kun L heräsi yöt läpeensä 45 min välein… Auts. Ja niin, meillähän ehkäisyä ei ole käytössä, herran haltuun...

Plääh, mulla ei muuten se flunssa sitten viime vkolla vielä hellittänytkään. Yhä vieläkin olen tukkoinen ja päätä särkee. Troppia joudun ottamaan monta kertaa päivässä ja usein öisinkin. Flunssa on ankein näillä keleillä, jotenkin tukala.

Oltiin viikonloppu Lotan kanssa kotimiehinä, kun mies lähti aika ex-tempore kaverinsa mökille. On niin vähän missään, että olin iloinen, kun lähti – ja palasi sosiaalisesti virkistyneenä. Mutta ollaan me ehditty grillatakin. Ah! Eilen tehtiin lampaan sisäfileestä ja halloumista vartaita, nam.

Lotta muuten hokee koko ajan ”äiti, äiti”. Lausuu aika lailla oikein, mutta taitaapi olla enempi opetettu apina, kuin sitä, että ymmärtäisi, mitä tarkoittaa. Tai siis kyllä tietty tietää, kuka on äiti, mutta enpä tiedä, voiko tuota vielä laskea merkittäväksi sanaksi.

Ai juu, äitinsä tavoin Lotta on täysin hullaantunut nektariinehin. Alkaa mölistä innosta heti, kun näkee, että otan sellaisen jääkaapista! Pistelee päivän aikana hyvinkin yhden kokonaisen. Laitan lohkoiksi ja niitä sitten onnellisena syö. Aivan ihanaa muuten, että nektariini- ja persikkakausi alkaa, aloin jo kyllästyä ainaisiin satsumoihin, aplareihin ja banskuihin. Niin huippua, että vihannekset ja hedelmät on taas niin hyviä ja halpoja.

Muakin Stella kiinnostaa, mitkä kiesit tilasit!

P, Loisteen terangi ja kuohuva on klassikko. Hyvvee konserttia!

Heh, niin mäkin löysin, näköjään, itseni täältä...piti meinaan maksaa laskuja...Kesällä kaikki deadline-typpinen tuppaa vähän jäämään, joten paree laskut laittaa maksuun hyvissä ajoin. Tuntuu, että kotikin on kaaoksessa, kun vaan käännytään kotona ja eikun taas ulos. Tosin ihan kiva rauhottua pojan unien aikaan kotosalla.

Eilen oli niin mahtavaa pikniköidä rantakallioilla, ihan mielettömän ihana ilta-aurinko. Matsku viihtyy tutkiessaan kaisloja, kiviä, pikkulammikoita - taitaa itse kalliokin olla aika ihmeellinen :) Kello kävi jo puolta kymmentä ennen kuin tultiin kotiin, eipä tarvinnut paljon nukutella poikaa ;) Itsekin nukuttiin superhyvin ysiin asti, kiitos raikkaan ulkoilman.

Voi kurja Suvi Elsan sairastelua. Tosi ikävää, että teillä tämä vauva-aika on niin rankkaa, ois suonut teille kyllä mukavan alun, kun niin kauan saitte vauvaanne odottaa. Rankkaahan se on toki kaikille ajoittain, mutta sairastelu tekee siitä vielä rankemman. Jaksuja!

Heh, mä en jotenkaan koskaan olen ajatellut, että nyt on nektari- ja persikka-aika....Että hyvä pointti Nekku :) Tarkoitan siis, että talvea pitää hedelmäkautena ja kesää kasviskautena..Me syödään kesällä ihan mahdottomat määrät tomskuja ja kurkkuja ja hetelmät on vähän paitsiossa, paitsi tietty piknikillä melonit ja persikat on hyviä.

Toivottavasti Nekku sun fluu hellittää, se on tosiaan ankeeta köhiä ja niistellä helteellä.
Mitens muuten se to N? Ei tainnut käydä teille. Pe me lähdetään kotipuoleen vkoksi.

Nyt lounaalle ja parvekkeelle. Ihana ihana aurinko!

Nyt pitää

Moikka!

Ihanalta kuulosti P:n piknikki! Varmaan tosi mukavaa tuossa vaiheessa, kun lapsi viihtyy tutkiskellen kaikkea, tässä vaiheessa ei meillä paljon piknikillä käydä, kun nukkuminenkin niin vähäistä ja tuntuu että yhden naisen ohjelmatoimistoa saa pyörittää V:n hereillä ollessa..=) Mutta se nauru, se on kyllä ah niin ihanan kuuloista, juuri sain kuulla kunnon hekottelua kun pompotin Vanessaa polvella ja lauloin Pienet sammakot -laulua (tarttunut pysyvästi mun päähän tv-mainoksesta..).

On se kyllä mahtavaa olla äippälomalla näin kesällä, vaikkakin vielä aika paljon ollaan sisällä. Mites Murmeli teillä, viihtyykö Maija ulkona hereillä?

Täytyy muuten heti hehkuttaa, että eilen kävin juoksemassa eka kerran! No, siis juoksin varmaan jonkun vartin ja kävelin kymmenen minuuttia, mutta ajattelin aloittaa hitaasti, ettei iske kyllästys tuskaisuuden takia. Ainahan juoksemisen aloittaminen on hieman tuskaa. Mutta onpa mahtavaa vaikka edes puoli tuntia vaan kuunnella musan jumputusta YKSIN! Ja saapa isukkikin vähän osallistua lastenhoitoon enemmän.

Harmi Nekku että sulla flunssa jatkuu, olisko jotain allergista mukana?

Siellä se viihdytettävä taas kutsuu olkkarin lattialta, joten moro!

Täällä ollaan näemmä ihanasti kesäfiiliksissä. Rupesi kovasti tekemään mieli nektariineja!

Minä yhdyn kuoroon: voi harmi Suvi, että Elsan kanssa on rankkaa. Toivon todella lujaa, että jaksatte nämä kuukaudet, ja että sen jälkeen koittaa paremmat ajat. Lohdutukseksi voin kertoa, että mun yhden kaverin lapsi oli n. 10-kuukautiseksi tosi hankala. Nukkui älyttömän lyhyitä pätkiä ja söi koko ajan tissiä. Mutta sitten koitti taivas. Nyt tyttö nukkuu pitkiä täysiä öitä ja on oikea enkeli käytökseltään. Että ehkä se menee niin kuin Nekku sanoi, että joissain asioissa on sitten paremmin ja että vauva-aika todellakin on täynnä kausia. Jaksamista!

Mä päädyin tilaamaan Babyweltin Montreal Twin -nimiset tuplarattaat. Ovat markkinoiden kevyimmät ja kapeimmat ja myöskin tosi ketterät. Värit (kolme eri vaihtoehtoa vaan) eivät täysin mua miellyttäneet, mutta muuten tykkäsin, kun kävin niitä etukäteen testaamassa lastentarvikeliikkeessä. Ostin lopulta puna-sini-valkoiset.

Tänään kävin Leon kanssa uudessa kodissa tekemässä remonttia. Tai no, Leo nukkui ja minä puursin. Revin tapetteja Leon tulevasta huoneesta. Niitä olikin sitten VIISI kerrosta... onneksi lähtevät suht helposti irti. En kyllä malta odottaa sitä hetkeä, että on uudet tapetit seinissä. Ai niin, pitikin sanoa, että vahvana vaihtoehtona meidän makkariin on sellainen maitokahvin värinen tapetti. Lienenkö saanut teiltä vaikutteita :). Yhteen seinään ajateltiin laittaa kuviollinen tapetti, luultavasti isoa, turkoosia kukkaa, jossa on pohjana sitä "maitokahvia". Leo saa sinistä ja raidallista, ja tytön huoneeseen tulee beige kirahvitapetti.

Nyt täytyy lähteä taas ulkoilmaan. Kuulumisiin.

Huh hellettä tosiaan! Taas kerran tuntuu että kesä pääsi yllättämään, viikonloppuna piti kaivella sandaaleja ja hellemekkoja esille.

Kurjaa tosiaan Suvi että Elsa on kipeänä! Voimia sinne, ja toivotaan että elämä vauvan kanssa muuttuu jossain kohtaa helpommaksi.

Kata, en ole vielä pitänyt Maijaa pitkään ulkona hereillä ollessaan. Hetki ollaan oltu pihalla viltin päällä ja siinä viihtyy kyllä, mutta meillä on niin aurinkoinen piha että on hankala löytää kunnolla varjoista kohtaa. Ja päiväunet ovat kyllä nyt helteellä lyhentyneet, niin että neiti on välillä aika kärttyinen. Aika paljon siis ollaan sisällä, onneksi täällä on viileää kuitenkin. Koira sen sijaan on ollut tänään pihalla, ovi auki, ja joka kerta kun Maija itkee tai kitisee sisällä koira rupeaa haukkumaan... huh, hermoja koetellaan.

Kivalta kuulostaa Stellan tapettivalinnat, etenkin tuo maitokahvi-turkoosi. Otahan rauhallisesti vanhojen tapettien repimisten kanssa, näin kuumalla vielä!

Meillä tuoreiden vihannesten syönti rajoittuu lähinnä salaattiin ja kurkkuun, mä kun olen allerginen melkein kaikille hedelmille. Nektariinit ja persikat on kyllä niin herkullisen näköisiä (ja olen kyllä aiemmin niitä voinut syödä) että ihanaa, kun on niiden aika! Marja-aikaan voi jo varmaan antaa Maijallekin maistiaisia!

Kata, mäkin kävin jo muutaman kerran juoksulenkillä joitakin viikkoja sitten. Nyt on into vähän hyytynyt, mutta ehkä yritän taas kun ilma viilenee. Vaan nyt pitää lähteä rannalle, jos Maija vaikka torkkuisi matkalla ja päästäisiin koiran kanssa pulikoimaan.

Huhhuh, palattu ekalta retkeltä ytimeen. Äiti on ihan voipunut...tyttö ei oikein osannut nukkua niin kovassa metelissä (liikenne, tietyöt) ja siksi oli aika viihdytettävä =koko ajan liikkeessä. Onneksi nukahti sen verran että sain testattua imetysliivejä bebesissä. Tosin sielläkin piti sitten lopuksi imettää että rauhoittui...ah well, ehkä tottuu meteliin jos tarpeeksi usein käy? Tänään on niin kuumakin..

Käytiin mun duunipaikassa esittäytymässä ja sitten Kampin keskuksessa ihan vähän shoppaamassa. Shortseja yritin löytää Iille mutta huonolla menestyksellä, kai sitten hippaloi pelkässä bodyssä näillä helteillä?

Pöh, johan se rauha kestikin 3 minuuttia, eli palataan...

Murmeli, meillä koira haukkuu muuten vaan kaikkea, kun omaa niin kovan vahtivietin, ja aina jos jompikumpi tulee kotiin. Aika monta kertaa on mennyt hermot siihen kun on herättänyt Vanessan.

Mä odotan kovasti, että saatais rattaat käyttöön ton vaunukopan sijaan, Vanessa kun ei viihdy hetkeäkään niin ettei näe mitään hereillä ollessaan, eli en kyllä voi lähteä vaunuilla muuta kuin silloin kun tyttö on niin väsy, että nukahtaa varmasti. Muulloin tulee huutoa hyvinkin nopeasti. Onneksi noi reput sun muut kantovermeet on keksitty, on vaan vähän hiostavaa näillä ilmoilla..

Ei meilläkään nukukuta juuri mitään, tänäänkin esimerkiksi päiväunia nukuttu 7.30 jälkeen klo 10-11, ja 13.30-14. Lisäksi tissillä parikyt minuuttia illasta. Eli viihdytystä saa tosiaankin tehdä olan takaa..=) Mutta mitäpä siitä, mukavaahan se on, ja eipä nuo vauvat kauaa näin pieniä ole!

Ostitko Sande imeytysliivit? Mulla on ihan hyvät H&M:ltäkin

Iltaa vielä, pikainen kiepaus tänne.

Sande, oltais melkein voitu törmätä stadissa, mäkin olin Kampin keskuksessa tänään. Muistelen, että L oli parikuinen, kun vasta ylipäätään alkoi nukkua päikkäreitä vaunuissa kunnolla ja melussa havahtui yleensä aina. Mutta kyllä ne tottuu. Tosin L ei ole koskaan nukkunut sisällä siten, että olisin esim. voinut kierrellä vaatekauppoja, heräsi aina. Masa sen sijaan on ollut ilmeisen hyvä shoppauskaveri.

Shortseja voipi olla haastavaa löytää noin pienelle, mutta ns. shortsiasuissa ja mekoissa löytynee. Siellä Kampin Pikkuväessä on ihania vaatteita, kirkkaita värejä. Mm. Me too:n ja 3Pommesin ja Mayoralin vaatteet on aivan ihania eikä mitään älyttömän hintaisia. Ostin just L:lle pellavahousut sieltä, öö, ja t-paidan ja hatun.

Onnittelut Katallle ja Murmelille lenkkeilyn aloittamisesta! Kandeekin tosiaan aloittaa ilman verenmakua.

Stellan remontti kuulostaa hurjalta ”tuossa tilassa”. Hihii, maitokahvi on tahkoojien makkarin väri. Kuulostaa muuten ihanalta kuvailemasi tapetti, sopii varmaan aivan täydellisesti just sellaisen vanhemman talon tyyliin! Oih.

Kävin tänään lääkärissä, kun pää oli kuin Haminan kaupunki ja aloin epäillä poskiontelontulehdusta. Pukkaa viidettä päivää sellaista paksua, vihreää (!!) tököttiä nenästä. Niistän ihan nonstop. Yöks. Mitään allergioita mulla siis ei ole, tää on ihan flunssaa. Kirjoittikin sitten antibioottireseptin, mutta lääkärin ohjeen mukaisesti odotan vielä päivän pari ja katson, mihin suuntaan tää menee.

Nyt lääkitsemään itseäni ja sitten nukkumaan. Plääh, L heräsi viime yönä kolme kertaa. Josko pukkaisi hammasta nro 8?