No tikusta ja vähän muustakin asiaa..
Hieman kurjaa Stella, että joudut jo nyt yöherätysharjoituksiin, kyllähän sä olet sitä yhden kanssa jo taannoin harjoitellut. Muttei sille mitään voi, kun herätyksiä tulee ja onhan se toki hyvä, ettei vauva huolestuta äitiä liikkumattomuudella.
Hei, nyt Leon tamperetakatukasta uusia kuvia, tahdomme nähdä!!!
Oi, barbababa-astioita! En ole heppuja nähnytkään vuosiin. H&M:ssa oli Smurffi-vaatteita lapsosille, jäi kaivelemaan, kun en ostanut. Meiltä kun on lähimpään Henkkaan matkaa rapiat 70 km, joten pelkän t-paidan takia en vaivaudu. Jos ei aiemmin ole Turkuun asioita, pitää sitten Tampere-miitigillä käydä vilkaisemassa olisikos Smurffeja vielä jäljellä.
Onkohan minussa kuitenkin jokin sortin taipumusta amatöörihortonomiksi? Koristekurpitsan ja elämänlangan taimet istutettu ulos, kolmen tuijan muodostaman kolmion keskelle raahattiin äidin kanssa metsästä lumikolalla (!!) kaksi isohkoa kiveä, jotka lapioitiin maahan ja sitten ympäristöön kuoriketta. Kahden vanhan kannon ympärille oli pihan perällä kertynyt melkoinen heinikko, revin ne pois ja laitoin perennakukkapenkistä mitä-lie-pikkualkuja ex-pöheikköön kasvamaan. Otin kuvat nyt, kiva verrata ensi keväänä. Siitä syystä mä en ilmeisemmin ole kys. lajia ennen liiemmin harrastanut, kun olen se kaikki-heti-valmiiksi-tyyppi, eli kun tulos ei ole salamannopeasti näkyvissä, niin kärsivällisyyttä koetellaan. Tai en mä joka asiassa ole kärsimätön, mutta puutarhuroinnin lisäksi esim. remontoinnissa. Mutta siis kynnenaluset mullassa tänään. =)
Täällä myös tasaista +16-+18 astetta, ihan lämmin tuli touhutessa, mutta ei kuuma, eli ei helteistä tietoakaan täällä. Odottelen jo auringonpaistetta, ei ole moneen päivään mollukkaa näkynyt..
Kata, mä olen kanssa sillä linjalla, etten (yleensä) siivoa/harrasta muitakaan kodinhoidollisia hommia, kun Vili nukkuu. Pojan kanssa (tai leikkiessään) pystyy nyt niin hyvin touhuilemaan, että nukkuessaan vietän ajan itseni (tai teidän) kanssa, lueskellen yms. Alkuaikoina imuroin ja touhusin keittiöhommelit poju rintarepussa, sitten viihtyikin hetkiä sitterissä, mutta sitten se oli vaihe, jolloin istui, muttei liikkunut, eikä viihtynyt itsekseen oikeastaan hetkeäkään, kun ei vielä oikein osannut leikkiäkään. Silloin oli toimitettava huushollihommelit Vilin nukkuessa ja omaa aikaa jäi totisesti aikas vähän. Mutta mikäs sen mukavampaa seuraa, kuin nämä pikkuveijarit!
Sanelmalle muuten onnittelut tavoitepainoon pääsemisestä (jos satut tätä puolta lukemaan), mulla on omaan tavoitteeseeni vielä kymmenisen kiloa matkaa, välitavoite saavutettu. Ja peukut pystyssä tulevaan!!
Kauppaan pitäisi raahautua, olisi syytä mennä vaunuilla, mutta mikä lie laiskotus päällänsä. Mitähän sitä laittaisi ruuaksi tänään..?
Anoppi miehensä kanssa tulee illalla Viliä katsomaan, asuvat lähistöllä, mutta melkeinpä me käymme viikottain heillä kyläilemässä, mutta nyt haluavat tulla Viliä kurkkaamaan kotioloihin. Kiva juttu. =)
Nyt iskän kitarasta kuuluu melkoisia sävellyksiä, onkohan viisaampaa mennä roudaamaan pikkumuusikkoa muihin hommiin..?