Tahkoojaplussat 51

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stella*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta,
Sain auton päiväksi kun heitin miehen aamulla töihin. Nyt sitten yritän pysyä hereillä klo 11 neuvolaan asti. Viime yönä ei kauheasti nukuttu, mutta se ei johtunut tytöstä vaan jostain äidin pähkäilyistä. Taitaa aivot käydä ylikierroksilla kun on näitä stressinaiheuttajia: ristiäiset, mökinrakennus, rahanmeno etcetc. Täytyy soittaa vakuutusyhtiöönkin että saadaan talkoolaisille vakuutus. Ja sitä tulin nettiin hoitamaan ja tietty piti kurkata tänne.
Nimiehdotuksista kiitos, joitakin tuolla listalla ollaan harkittukin, Ester olis mustakin kiva jos ei käytettäisi myös sanonnassa " sataa kuin Esterin pstä". Olisko se nyt sitten kivaa pikkutytölle? Meidän sukunimessä on jo R-kirjain joten jos r-vikaa ilmenee niin tuskaa helpottaisi se ettei etunimessä olis sitä kirjainta. ÄÄh, ehkä me su-aamuna päästään yhteisymmärrykseen.

Ja vielä tuosta miehen ulkoilusta. Oon tänään itse lähdössä firman kesäjuhlaan, syömään ja illalla konserttiin joten en halunnut nostaa meteliä enkä liiemmin kommentoida kun voin jättää 6-viikkoisen vauvan illaksi isälleen hoitoon. Tiedän aika monta perhettä missä sellainen ei tulisi kuuloonkaan. Aion nauttia kybällä illasta, toivottavasti ei sada. Rintapumppu mun tarvii varmaan pakata kassiin ettei pusero töhräänny maitoon ja eikös ne stadikan konsertit lopu about 10 maissa kun eivät saa Töölöössä (mummot valittaa) soittaa kauempaa??

Kata, mulle kävis torstai meetinki oikeastaan missä vaan koska mulla on auto käytössä sen päivän.

Kappas, tautiset olivatkin pitäneet meidät pinnalla. Kiitos.

Oikeastaan ihan mukavaa, että helteisiin tuli hetken katko. Josko sitä saisi jotakin täällä kotonakin tehtyä? Meillä ollut sitä, kuten varmaan muillakin, että kotona on vain käännytty eikä harrastaminen ole tullut helteessä mieleenkään. Kaaosta purkaen siis tänään…

Kata ja Sande, mulle passaisi parhaiten perjantai, torstaikin tosin mahdollinen. Mieluusti treffaan, joten palataan spostitse.

Oltiin vkonloppuna rannalla pariinkin otteeseen ja Lotta oli aivan tohkeissaan. Konttasi hiekka pöllyten. Meni villinä kohti muiden lasten palloja ja jahtasi lokkeja. Aivan mahdoton tapaus pitää varjossa, joten pakko suojata muin keinoin.

Lauantaina oltiin kemuissa, jossa sattui olemaan ihan Lotan ikäisiä tyttöjä ja tuli taas todettua, että mutu-tuntuma likan vilkkaudesta pitää ainakin nyt nähdyn odotoksen valossa kutinsa. Muut lapset tutkivat pihalla pienessä nurkkauksessa leluja tai kerrallaan about yhtä ruohonkortta, mutta L se halusi kyntää pihanurmea ympäriinsä ja tunki suuhunsa kiveä, kukkaa ja nurmea. Otti pikku tirsat ja valvoi sitten meidän kanssa puoleen yöhön. Mikäs siinä, kun oli hyväntuulinen. Silloin sentään siinä määrin raukea, että viihtyi sylissä tai istuskeli rattaissa ruisleipää järsien.

Lotalla on muuten joku lusikkalakko meneillään, toivottavasti vain lyhytaikainen. Syö vain hedelmiä (paljon!) ja leipää. No, luonnonjugge menee. Lisäksi kiipeää syöttötuolista pöydälle… Tämän aamun läheltä piti –tilanne koettiin, kun roikkui yöpöydän laatikossa ja koko hökötys alkoi kaatua ja olisi kaatunutkin, ellen olisi ollut justiinsa siinä hollilla. Auts.

Kaikesta hoslaamisesta huolimatta on jotenkin aivan ihanassa vaiheessa, kun joka päivä tulee uusia oivalluksia ja osaa ja ymmärtää jo niin paljon. Tunnistaa jo eläinkirjasta paljon elikoita ja pyydettäessä ammuu lehmän tapaan. Jotenkin koominen tapaus, kun taputtaa aina polleana käsiään yhteen, kun tietää tehneensä jotain hauskaa.

Mitkä lie hormoonit pinnassa, mutta eilen nousi valtava mötikkä kurkkuun, kun ajattelin, että jos itse sairastuisin ja tietäisin, että lähtö tulee, kaameinta olisi ajatus siitä, että en saisi nähdä Lotan kasvavan. Öö, ei varmaan pitäisi ajatella moisia. ;-((((

Iloisempiin asioihin, mars… Tajuttiin, että meidän taaperokärryn aisa oli hankalasti asennettu; kärri kippasi niin helposti ja pyörät pyörivät liian vinhasti. Mies sitten tuunasi sitä ja johan kelpaa tytölle. Sen kanssa nyt sitten kiitää, kunnes seinä tulee vastaan. Eli aika nopeasti pysähtyy, kun meidän huusholli ei ole mikään varsinainen mansion.

Mitenkäs Kirpulla rippijuhlat? Onko Aniliini taas kaatanut kaffet näppikselle, kun ei ole pariin päivään kuulunut? Hei muuten, nukkuuko Vili yhdet vai kahdet päikät? L tuntuu olevan siirtymässä yksiin.

Voin muuten kuvitella, että pukkaa ressiä mökin kustannuksista, sillä aina varmaan riittää ns. yllätyksiä. Tuntuu, että pienessäkin rempassa yllättäviä kuluja koituu sähkärien ja putkarien laskuista. Niistä on paha edes tinkiä, pakko ottaa ammattilaiset tekemään. Onneksi sentään niistä saa sen kotitalousvähennyksen, eikös? Mutta koita nyt öisin suggeroida ajatukset jonnekin muualle. Mun mies sanoo aina, että "anna hevosen surra, kun sillä on isompi pää”. ;-)

Hauskaa iltaa Sandelle! Juuh, ota se pumppu.

Heippa pitkästä aikaa!

Viikonvaihde hurahti polttareiden merkeissä. Morsmaikku vietiin Mikkeliin Xon- puistoon, hyppäsi mm benjin ja meni mäkeä alas zorbing(?)pallossa. Oikein kivaa oli, ilta oltiin mökillä perinteisesti saunoen ja grillaillen. Tulihan tuota nestemäistäkin otettua.

Hautajaiset on lauantaina. Ahdistaa ajatuskin.

Juska tuntuu oppivan sanoja kauhealla vauhdilla. Nyt käyttää jo toisinaan kahta sanaa, esim "ei vielä", "minne mennään" ja "ei mennä". Saa ihan kauheita hepuleita joka asiasta. Mitä se sitten on uhman tullessa kun välillä nytkin aivan mahdotonta??
Tänään soitin päivähoitoasioista ja sain tietää, että J pääsee tuohon lähitarhaan, mikä olikin ensimmäinen hakutoive. Kiva juttu. Elokuussa mennää sitten tutustumaan sinne. Apua, enää 2kk:tta töihin!

Sandelle oikein rentouttavaa iltaa! Nimiasiaan en puutu, niitä kun on niin paljon että vaikea ehdottaa mitään.

Tosiaan, muutamien lasketut ajat lähestyy kovaa vauhtia! Ihanaa, pian syntyy uusia tahkoojavauvoja. Jaksuja vaan mahojen ja turvotusten kanssa :)

Nekku, justiinsa eilen miehelle totesin, etten ole tänä kesänä kärsinyt kertaakaan liian kuumasta ilmasta. Olen vaan nauttinut. Mitä lie mussa tapahtunut?
Nauroin noita Lotan tempauksia, taas kerran. J on ihan samanlainen siinä, ettei viihdy tosiaankaan yhdessä kohtaa. Kun muut lapset istuvat puistossa kiltisti hiekkalaatikolla vaikka puoli tuntia, meidän sälli kiitää sinne tänne...Mikään ei kiinnosta hetkeä kauempaa.

Meilläkään ei muuten kysytty hätäkastenimeä, taitaa olla paikkakohtaista siis.

Mun ystäväni oli tehnyt positiivisen apteekin raskaustestin aikaa sitten. Kuitenkaan ei terkkulan kokeiden perusteella ollut raskaana. Taitaa aika harvoin tulla raskaustestillä väärä plussa? Ei tosin halunnutkaan olla raskaana, mutta olihan siinä plussan tullessa ajatukset ehtineet laidasta laitaan.

Kauheasti jäi varmaan kommentoimatta, mutta nyt pitää lopetella, heippa.

Pitäisi valmistautua iltaa varten, mutta kun en tiedä mitä laitan päälle niin tulin tänne hakemaan inspistä:-).
Nekku, kotitalousvähennyksen saa tehdä jos remontoi vanhaa tai peruskorjaa, uudisrakentamisesta sitä ei saa tehdä:-((. Joka on ihan mölöä. Varmaan jeesaisi talonrakentajiakin tuo vähennysoikeus, siinä rakentaessa kun hulahtaa kymppitonni ja toinenkin tosi iisisti.
Testasin muuten rintapumpunkin tuossa, hyvin toimii, pullo täyttyi imetyksen jälkeen helposti. Varsinkin tuo vasen tissi tuntuu olevan melkoinen suihku-versio. Onpahan sitten murulla illaksi syötävää.
Perjantaina mulle pukkaa stressi kun ristiäiset pitäisi kaapia kasaan ja pappikin tulee vierailulle kotiin ja harrastaminen jääpi vähiin tällä viikolla. Jos siis torstai sopii niin mieluummin se treffipäiväksi?
Ääh, menen pähkäilemään olematonta "juhla"vaatetustani, mimmit sanoivat lähtevänsä farkuissa, mutta eihän mulle mahdu yhdetkään päälle...kele. Pakko kai vetää mamafarkut, kypsää...

Hauskaa iltaa Sandelle, kuulostaa ihan tosi kivalta!

Meidän likka se napittaa tuossa sitterissä, niin jospa äippä saisi kirjoitella hetken..Eilen oltiin Vasikkasaaressa lounaalla, ja Vanessa kerrankin nukkui niin sopivasti, että saatiin syödä rauhassa ja makailla hetki auringossakin, luksusta! Yleensä ei tosiaan enää nuku iltapäivällä kuin pikkupikku torkahduksia.

Nekku, ei pidä ajatella tuollaisia kauheuksia! Vaikka varmaan tommoiset ajatuksetkin alkaa vainoomaan, kun lapsia saa. Pelkää että niille tapahtuu jotain, ja sitten pelkää että itselle tapahtuu jotain ja lapset joutuu olemaan ilman äitiä. Huh..

Vane on alkanut tuijottaa tosi kiinnostuneena meidän koiraa, oikein pelottaa mitä tapahtuu kun pääsee liikkumaan sen perässä. Koira tuntuu ihmettelevän miten suhtautua tuohon otukseen, joka viuhtoo ja ääntelee koko ajan enemmän ja enemmän.

Vitsi meidän ikkunat piinaa mua, ne on niiin likaiset, että hyvä kun näkee läpi auringon paistaessa, voi aargh! Mä en kyllä saa millään itsestäni irti niiden pesemistä.. Pakko kai olis ottaa ohjelmaan joku kaunis päivä vielä.

Riinuska, mukava että Juska pääsee lähelle tarhaan, varmaan helpottaa töihin palaamisen tuskaa (jos sellaista on..).

Nyt pitäisi mennä keksimään jotain ohjelmaa tuolle typykälle, joka alkaa väähn väsymään pikkuhiljaa. Vartin nukkunut viimeisen viiden tunnin sisään, mutta ihan sirpakkana ollut tässä koko iltapäivän. Nyt alkaa naama punehtua, joten parempi lopetella, moi!

Heippa tytöt!
Piti tulla kurkkimaan kuulumisia. Pitänyt vähän epävakaata keliä täälläpäin, joten ollaan nyt pari pvää kaupungissa. Puolesta välistä vkoa yritetään taas kammeta möksälle. Pojan kanssa on vesihanan äärellä NIIN paljon helpompaa ja järven rannalla on muutenkin herkästi aika viileetä.

Vkloppu oli ihana, kun oltiin Masan kanssa mun hyvän ystävän mökillä. Istuttiin laiturilla ja nautittiin ilta-arskasta. Matsku otti lähikontaktia veteen ja pärskytti vettä innoissaan ja kasteli varpaitaan. Sammui kuin saunalyhty iltakasilta ja sittenhän me mimmit korkattiin valkkaribägi ja grilli :) Oih, miten mahtavaa olikin syödä laiturilla grillilohta ja nautiskella viinilasi kourassa! Sauna lämpeni kello 23.30 ja jälkkäri syötiin 02 :) Pitkän kaavan mukaan toki. Enpä ole varmaan koskaan heittänyt talviturkkia jo kesäkuun alussa! Loistavaa. Itikoita oli kyllä niin maan pirusti, arggggg. Ihan hassua sikälikin, ettei Hgissä inneistä ole tietoakaan, ja siellähän niitä oli ihan mustanaan.

Matskun kanssa on loistavaa, mutta on aikamoinen hannari välillä ja kirjaimellisesti roikkuu mun kaulassa. Mummi, ukki, serkut ja kummitäti ei siinä määrin ole tulleet vielä tutuiksi, että olisi heidän sylissään hymyssä suin ihan koko ajan....

Ui, Sande oli kuuntelemassa Genesistä! Mä olisin mieluusti mennyt aidan taakse fiilistelemään. Miltäs bändi vaikutti? Onkos Iines väläytellyt jo ensimmäisiä hymyjään?

Höh, harmi Loden lusikkalakkoa. No kuten on nähty, nämä ajat menee ja tulee. Kunhan jotain syö. Mä mietin, että alan pikkuhiljaa luopumaan Tuttelista ja maistatan pojalle tavan mjölkkistä. Tänään poitsu söi mun lautaselta broileripyörykkää ja pastaa :)

Kiva kyllä, että Juska pääsi lähipäiväkotiin. On tosi tärkeetä, ettei aamuisin tarvitse kovin kauaksi lähteä. Hui Riinuska tosiaan, sun työhönmeno lähestyy. Olikos sulla vuorotyö? Mitens teidän koti, alkaako kaikki olla valmista?
Voimia muuten kovasti hautajaisiin.

Mä varasin Matskulle 1 vee-kuvauksiin ajan heinäkuulle. Aiotko Nekku otattaa Lodesta ko. kuvia? Me otetaan kuvat täällä kotipuolessa studiolla, jossa meidät kaikki muksut on kuvattu tyyliin vauvasta yo-kuviin.

Taidan kammeta soffalle katsomaan nauhalta Tahdon asiaa. Jäi viimeksi mun osalta loppujaksoihin, ja nyt koitan seurata alusta asti. Öitä!

Huomenta :)

Tulinpa maksamaan laskuja ja lukemaan kuulumiset, kun Viljami "hääti" pedistä. Poitsu on nyt kahtena yönä keksinyt käppäillä meidän petiin ja asettuu poikittain makaamaan mun puolelle... kiitti vaan. Isäntä kääntää tyytyväisenä kylkeään, argh. Pitää keksiä joku kikkakakkonen millä Viltsun saa nukkumaan omassa sängyssään ennen kuin vauva syntyy, muuten alkaa olla sängyssä ahdasta.

Tosi kivan kuuloiset laituripartyt Piritalla (lukuunottamia itikoita, yöks).

Voi, Riinuskalla lähestyy töihin paluu. Voi olla toisaalta Juskalle ihan kiva nähdä muita mukuloita. Ainakin Viltsusta huomaa, että viihtyy muiden pienten kanssa. Siksi on käynyt joku puolipäivähoito mielessä, mutta katsotaan nyt.... Me käytiin siellä xon puistossa viime kesänä. Mies ja osa muksuista kävi siinä zorbingpallossa. Itse en uskaltatunut mihinkään, kun olen noiden extremejuttujen kanssa jänishousu.

Meillä sairaalapapruissa kysytäään hätäkastenimi. Mantan siihen tytön nimen kohdalle rustasin, vaikka ei ihan satavarma vielä ole. Isoveli vannoo Annan nimeen (olisikohan ihastuksella Idolsin Annaan vaikutusta :)...) eikä suostu muita vaihtoehtoja harkitsemaankaan. Mutta katsotaan miltä tulokas sitten näyttää.

Rippijuhlat meni ihan mukavasti. Pelättiin vähän sukukonflikteja, mutta selvitiin onneksi ilman. On vähän sellainen erikoisempi tapaus tää ko. suku ongelmineen. Ja siinä määrin tuli juhlia touhuttua, että sain nukuttua rippijuhlien jälkeisen yön kokonaan (paitsi Viltsun hiippailut ja vessakäynnit) aamuysiin asti eli tosiluksusta :) Ja jalat oli kuin ronsulla...

Tuo kotitalousvähennys on aika mielenkiintoinen juttu. Tein joku aika sitten verotuksen oikaisua muutamalta viime vuodelta mm. kotitalousvähennyksista. Esim. ikkunarempassa ikkunoiden kääntymissuunnan muutos tai ikkunaruutujen lisäys on uudistamista (=ei vähennysoikeutta), vaikka äkkiseltään tuntuisi remontilta... tarkkoja ohjeita siis joku työkseen miettii. Ei ole vielä tullut päätöksiä meneekö meidän oikaisut läpi. Pistin ihan rehdisti remppajutut, katsotaan sitten miten käy. Eipä noita verotuksen kiemuroita ja porsaanreikiä tiedä, kun ei ole asiaan kummemmin vihkiytynyt.

Tälle viikolle onkin sitten luvattu epävakaisempaa säätä. Jospa sitä loput pesemättömät ikkunat vielä saisi pestyä, kun ei ole houkutusta pihatöihin, rannalle tms. Pesin juhliin vain "pakolliset" ikkunat, jotka on eniten näkysällä. Tsemppiä Katallekin siihen puuhaan. Homman aloittaminen on niiiiiin vaikeeta, mutta ihan jees sitten kun alkaa näkemään työn tulokset.

Huomenna (tai siis tänään) on neuvolapäivä. Voi kun täti sanoisi, että masu on jo ihan alhaalla ja vauva lähtökuopissa yms. muut kaikki viimemetrien merkit olisi ilmassa. Ei jaksa odottaa... vaikka vieläkään en ole ihan täysin tajunnut, että meille tulee vauva ja miten se arki sitten muuttuukaan. Vähän epätodellinen olo asian suhteen edelleen.

Mutta nyt maksamaan laskuja... ja vielä pienille unille, jos jostain löytyy vapaa peti... :)

Nakkivarpainen ryhävalas 36+4

Huomenta,
Ii nukkuu vielä hetken ja mama karkasi tänne.
Eilen oli kyllä ihanaa päästä ihmisten ilmoille hetkeksi ilman Iinestä. Mutta oli ihana tulla kotiinkin kun tyttö väläytti parhaan hymynsä kun kuuli äidin äänen:-)). Iskä oli juuri syöttänyt joten aikakin oli otollinen. Hyvin oli mennyt, iskä oli teettänyt äidillään yhden vaipanvaihdon ja syötön, mutta mikäs siinä, oppiipahan tyttö tunnistamaan mummonsakin.
Syötiin eilen Crowne plazan Macussa, ihan ok sapuskaa, palvelu oli toki hidasta mutta kaikki oli menossa konserttiin ja halusivat ruoan samaan aikaan. Kahden viinilasin jälkeen oli ihan pöhnä olo joka kyllä haihtui nopsaan Stadikalle kävellessä. Meidän paikat oli ihanasti auringossa joten ei heti tarvinnut vetää villistä päälle, mutta sori nyt vaan P jos olet fani, mutta soitto oli musta aika huonoa. Kikkailivat biiseillä ja sooloilivat ja mää häivyinkin jo ysiltä kun penkki painoi vielä hiukan arkaa alapäätä ja väsy alkoi painaa simmuja ja mikä TÄRKEINTÄ sain vielä taksin kotiin!!
Tänään mulla onkin jälkitarkastus ja sitä ennen näen ytimessä yhtä ystävää. Vipinää siis riittää...palataan.

Huomenia täältäkin!

Kiva Sande että ilta meni hyvin, mä en ole kertaakaan ollut kuin kaupassa yksin, mutta ei vielä ole hirveä tarvekaan ollut. Otan vahingon takaisin sitten myöhemmin, kun ollaan siirrytty muuhun ruokaan.

Kiroilen tässä kerrostaloasumisen nautintoja, meidän yhdet naapurit on varmaan vuoden tehnyt remppaa silleen pikkuhiljaa, ne naputtelee ja porailee aina silloin tällöin, ja että ärsyttää jos se osuu Vanessan uniaikaan. Muutenkin tuntuu että meidän talossa tekee joku aina jotain remonttia, vaikka muuten täällä ei juuri kukaan metelöikään, eli ei mitään äänekkäitä illanistujaisia tms. Mutta aina kun laitan tytön päiksyille, niin joku tamppaa mattoja tai leikkaa nurmikkoa, grrr!

Vanessa ei nukahda enää vaunuihin, nice. Nyt on tissi tullut niin tärkeäksi unileluksi, että nukahtaa vain imiessä sitä, siitä sitten voi siirtää vaunuihin. Toivon kovasti että tutti kelpaisi vielä joku kaunis päivä, mutta voi olla turha toive.. En viitsi vielä stressata, pitänee sitten syksymmällä pitää jotain unikoulua jos tilanne sama, ettei aina äidin tarvitse olla nukkumaan laittamassa.

N ja S, sovitaan meilillä tärskyistä!

Heippa! Näppis kunnossa, vika kirjoittajan kiireissä. :)

Vili nukahti juuri ja mun tekee mieli mennä lueskelemaan, kannoin kirjastosta aimo pinon kirjoja. Mutta päivitykset ensin..

Kiva kuulla Kirpusta ja Hertasta! Toivotaan nyt ihan yli kympillä, että saadaan lisävahvistusta joukkoomme toiselta puolelta.

Meillä myöskin hätäkastenimi piti kirjata ylös, pojan kohdalla siinä meillä oli Matias! =))

Voihan Vanea, kun ei nukahda vaunuihin. Muistaakseni Vilillä oli eka kk sellasta ettei silloin nukahtanut vaunuihin, mutta sen jälkeen iisi nakki. Joskus tosin oli se vaihe, että nukahti vain pulloa imiessä, mutta Katan on paha tissiä tunkea suuhun Vanen vaunuissa makoillessa. :)

Ja mua raivostuttaa puolestaan mopopojat jotka kaasuttaa tuhatta ja sataa tuossa läheisellä tiellä päikkäriaikana. Onneksi Vili ei joka kerta pärähdykseen herää. Ja on naapurin lapsetkin joskus leikin tiimellyksessä syntyneillä huudoillaan herättäneet Vilin. Onneksi se mönkijällä ajeleva poju perheineen muutti pois, tai kyllä toki muuten mukavia naapureita olivat, mutta se edestakainen rälläys pihapiirissä otti aivoon.

Kuulkaas vyöhyketerapiaan perehtyneet! Olisikohan jotakin keinoa kys. "lajissa", jolla saataisiin Vili nukkumaan kokonaisia öitä? Viime yönäkin heräsi itkemään 5 krt, eikä ollut kuin vailla silitystä. Olen välillä antanut huutaa, muttei pidemmän päälle hermo kestä öiseen aikaan turhaa huutoa, varsinkin kun tietäää, että lopettaa heti, kun käsi lasketaan päälle. Vain _kaksi_ sellaista yötä 11 kk:n aikana, että Vili on herännyt ainoastaan kerran, kroohh.. Yleensä niitä herätyksiä tulee tasaisesti 3-6 kertaa. Niin, että olisikohan siitä v-terapiasta mitään hyötyä, kun ei kerran ole syytä, miksi herää..? Tutin löytää useimmiten itse suuhunsa, maitoa/vettä ei ole vailla. Jostain syystä vaan herää, eikä osaa itse nukahtaa, vaikka se illalla onnistuukin. Piti taas vähän valittaa..

Ja Nekku kyseli päikkiksistä, Vili nukkuu vielä kahdet, n. 11-13 ja 16-17. Välillä luulin, että alkaisi suunnata yksiin uniin, kun myöhemmät saattoivat olla vain muutaman kymmenen minuutin torkahdus, mutta nyt nukkuu taas tunnin, joskus ylikin. Olen päiväunienkin yhteyttä yöuniin miettinyt, mahtaiskos unta riittää koko yöksi, jos nukkuisi vain yhdet??

Piritta, meillä on oma (tai naapureiden kanssa yhteinen) hiekkis, ihan keittiön ikkunan alla. Asutaan paritalossa ja naapureilla 4-ja 5-vuotiaat lapset, joiden touhuja Vili innokkaasti seurailee. Eilen laittelin ruokaa toinen silmä suunnattuna lieteen ja toinen hiekkikseen, hyvin tulevat juttuun nuo lapsoset keskenään. Isommat tykkäävät kovasti Vilin "seurasta". Tosi kivasti kuluu naperoiden aika hiekkaleikeissä.

Lotta se onkin vilkas vekarainen. Noo, niin on täälläkin, kun sille päälle sattuu. Osaa olla ihan hetken paikallaankin aina välillä. Esim. siinä heikkalaatikolla. Ja hui, L on kiivennyt pöydälle syöttötuolista. Mistäs niitä Stella saikaan niitä turviksia syöttikseen?

Iso kiitos muuten Riinuska saippuakuplavinkistä, nyt pysytään potalla paremmin! :)

Harvoin muuten kuulee noita vääriä plussia, siis jos kysymys ei ole mistään roskishaamusta. No, hyvä ettei ollut pettymys.

Me oltiin lauantaina rantalentis-grillaus-puutarhapirskeissä, venähti aamuviiteen asti ja olo oli vielä eilisaamunakin sen mukainen.. Pelattiin ensin viitisen tuntia palloa ja sitten kumottiin viiniä yms. lasi poikineen. Kolmisenkymmentä kamua oli kasassa ja hirmuisen hauskaa oli!! Vili oli täällä kotona mun äidin kanssa. Vähän oli kaaosmainen olotila nupissa muutaman tunnin "yö"unien jälkeen, kun Vili aamulla heräsi, mutta nukuttiin sitten miehen kanssa vuorotellen päiväunia. Kuun lopussa on yhdet kolmekymppiset, silloin pikkuherra saa kyllä mennä yökylään, aamu-unet olisi poikaa!!

Nyt kirjapinon kimppuun. Tiedän, että unohdin jotain, mutta ehtiihän sitä. :)

Sadetta saadaan.....Taisi pieni tauko nyt tulla, joten ponkaisen kohta lenkille. Tekee hyvää näiden ainaisten kahvittelujen ja pullittelujen jälkeen.

Mutta arvaatteeks mitä: poitsu ei ollut moksiskaan, kun äsken nakkasin sen matkasänkyyn päikille. Sinne sammahti saman tien. Wauuuu, ihana tyyppi! Tähän asti on aina nukkunut päiväunet vaunuissa/rattaissa, joten lupaavalta näyttää, jahka sitten joskus siirrytään kokonaan pinnisuniin. Nyt tuntuu vaan luksukselta, kun voi olla liikenteessa pojan uniaikaankin, kun nukkuu niin hyvin rattaissakin.
Nukkuu nykyään kiitettävän hyvin heti ens. yöstä lähtien myös vieraassa paikassa/matkasängyssä, joten ei parane valittaa.

Sen sijaan, voi kurjuus Vilin yöheräämisiä =( Mikä ihme pojan herättää? Pahoja unia...? Harmi juttu kyllä, on tosi rankkaa nousta tämän tästä yöllä, etenkin, jos välillä tottui katkottomiin uniin. Tsemppiä!

Voi kun Vane ymmärtäsi pian tutin päälle. Nyt, mitä tekisin toisin Matskun kohdalla, olisi tarmokkaampi tutin tyrkyttäminen. Imaisi sen ongelmitta nelikuisena, mutta ihan alussa koko vehje ei edes pysynyt suussa, ja siinä välissä olin jo hylännyt koko kapistuksen. Nyt taas en voisi kuvitellakaan tilannetta, että poitsu menisi unille ilman tuttia :) Ja jotenkin tutin funktionkin ymmärtää tosi hyvin =)

S, en ole lainkaan Genesis-fani, mutta omaavat toki hyviä zipaleita, joita kauniilla säällä olisi voinut kuunnella stadikan nurdella. Harmi, jos kikkailivat liikaa, mun mielestä bändien pitää aina soittaa kunnon satsi niitä vanhoja kunnon klassikoita ja hittejä. Niin kuin Rollarit vissiin aina tekee.

Ääh, kun äippä pyörii tossa vieressä, luuttuaa lattioita, kun sen mielestä on kamalaa, kun Matsku joutuu touhuamaan niin likaisilla lattioilla...ja musta täällä on ihan puhdasta. Kohta takuulla kysyy, että mitäs sä siellä naputat..

Masa ei nykyään viihdy oikein missään muussa kuin pystyasennossa, nousee jo lähes jokaista huonekalua vasten ja hermo menee lattiatasolla. Vielä on aikamoista huojumista seisominen, etenkin jos kädet lähtee irti. Huh, lukuisia muksahduksia siis luvassa...Onneks muksahtaa usein takamukselleen.
Vielä Masasta sen verran, että juu, oli ihan mielenkiintoista junamatkaamista. Sai viihdyttää 4 tuntia..ou jes, oli fantsua. Juna oli ääriään myöten täynnä, eikä saatu edes istuinpaikkaa. Poika siis rattaissa ja mä sellaisella pienellä jakkaralla, joka laskeutui seinästä. Siinä sai sitten muutaman kerran kävelyttää vaunusta toiseen...Että ihan pikkasen on erilaista kuin vauva-aikana, kun toinen vaan torkkui sylissä ja haltioitui jo omasta kädestään. Nyt koitan saada paluumatkan niin, että osuis päiväuniaikaan.

Eipä muuta..nyt syömään ja lenkille. Voikaatte hyvin!

Moikka.

Täälläkin tänään aika harmaan sateinen ja viileä ilma. Samu nukkuu päikkäreitä ulkona ja Teemu katsoo Disneyn Autot elokuvaa...se on tosi pojan mielestä tosi pop nyt.

Aniliinille voimia yöheräilyjen kanssa. Teemu oli 1 ½ vuotiaaksi asti sellainen heräilijä, mitään syytä heräilyihin en keksinyt. Välillä sai nukuttaa tunninkin uudelleen. Voisiko olla korva, hammas vaivoja. Samu ainakin itkee monesti yössä jos on joku paikka kipeänä. Pitkää pinnaa lähettelen.

Teemulla on par´aikaa meneillään jalkapallokoulu. On tosi hauskaa seurattavaa kun noi pikkuiset juoksee koko porukka yhdessä ryppäässä pallon perässä. Eivät aina muista kumpi maali on oma ja kumpi vastustajan. Ja kaikki kehuvat kilvan omia taitojaan.

Äh, tää kone temppuilee nyt jotain ja teksti ilmestyy 30 s. viiveellä näytölle. Tosi ärsyttävä kirjoittaa. Taidan palata myöhemmin...

Moron,
Illin yksvee synttärit oli ja meni ja hauskaa oli mm. kun Ilona sai oman kakun (miniversio aikuisten kakusta, sokeriton) ja pisti sen kirjaimellisesti sileäksi. Ei juurikaan syönyt sitä.. Oli selvästi tohkeissaan kun istui pöydän päässä ja kakku tuotiin eteen laulun kera. Vieraita oli paljon ja hulinaa riitti. Pidettiin vähän porrastetusti vauva-kaveri kekkerit ja perään perhettä, kummit jne.

Illi on vähän enemmän alkanut kävelemään, mutta mieluusti sujahtaa polvilleen kun sillä keinolla pääsee nopeammin haluamaansa paikkaan.

Ollaan oltu paljon rannoilla (lähiseudulla retkillä serkku-tyttöjen kanssa) ja mökillä myös jonkun verran. Aamulla lähdetään ja illalla tullaan takas. Nyt pitkästä aikaa koneella kun on huonompi keli.

Vauhdikkaalta kuulosta kaikkien touhuilut uteliaiden ja liikkuvaisten lapsosten kanssa. Hassua kuinka tää aika menee.

Meillä on kaikenmaailman juhlia joka ikinen viikonloppu ja vielä molempina päivinä aina juhannukseen asti. Sitten paetaan ainakin viikoksi mökille ja puhelimet kiinni. Oma mökki niin lyhyen ajomatkan (20min) päässä, että sieltä mies voi käydä töissäkin.
Heinäkuun puolivälin tienoilla mökkeillään vähän kauempana ja miehelläkin on silloin loma.

Onkos juhannus viikon Tren miitinki voimassa ja Stella pärjäätkö paikan miettimisessä ja sopimisessa?

Vointeja kaikille :)

Moi! Luin nopeasti kuulumiset, mutten valitettavasti jaksa nyt paljoa kirjoittaa. Remonttihässäkkä on täysillä käynnissä ja päivät kuluu talolla. Koneelle ehdin vain iltamyöhällä. Masussa on kaikki hyvin. Alaselkä ja jalat väsyvät paljosta jalkeilla olosta, mutta onneksi tämä pahin säätäminen on ohi n. viikossa.

Joo, Tampereen tapaaminen on voimassa, eikös? Mä laitan huomenissa paikasta sähköpostia. Mukaan olivat tulossa nyt ainakin Sandeman, Kata, Nekku, Piritta, Sanelma, Julia, Aniliini, Murmeli ja minä. Olikos muita tulijoita? Suvi vihjaili jossain vaiheessa, että saattaisi päästä. Kuis on? Entä Riinuska? Sun paikkakunnalta ei tule suoraan junia, mutta yhdellä vaihdolla päässee melko kätevästi.

Nyt täytyy mennä unille, mutta palataan asiaan huomenna!

Heippa!

Hässäkkää taitaa olla kaikilla, kun on hipihiljaista täällä tänään! Minäkin vain käyn ilmoittautumassa, ja fyi: Nekulla hiiri mäsänä ;-)

Vanessa tosiaan hannaa vaunuihin nukahtamista, sen sijaan nukkuu loistavasti esim. rintarepussa, just kävelin tunnin ulkona koiran kanssa Vane repussa, pikkaisen hiki tulee vaan raahailla seitsemänkiloista tyyppiä roikkumassa tuossa etupuolella..en vaan viitsinyt herättää kun kerrankin nukkui, niin kävelin ympäriinsä!

Uusia taitoja tulee kauheaa vauhtia ja siksi ehkä yöunetkin tosi levottomia, illalla Vane ei meinaa nukahtaa kunnolla ollenkaan ja yöllä pyörii tosi paljon ja syö usein. Nyt alkaa oppia käsien käyttöä koko ajan enemmän, katselee niitä ihan ihmeissään ja osaa tarttua lelukaaressa roikkuviin juttuihin ja muutenkin naaman eteen tuotuihin juttuihin, lattialta ei osaa vielä poimia tarkoituksellisesti leluja.

Ensi viikolla tosiaan Treella nähdään osaa porukasta, hauskaa!

Juuh, on palattu retkeltä ytimeen ja kampaajalta. Iines ei malttanut olla vaunuissa äidin värin aikana vaan ihme foliosuikaleet oli niin komeita että niitä piti ihailla sylistä ja samalla väläytellä hymyjä kampaajatädille. Joka oli tietty aivan myyty:-). Värin vaikutuksen aikana sitten nukahti.
Nyt huutelee tuolla itsekseen sängyssä, ei ole oikein kunnon päikkäreitä nukkunut kun oltiin liikenteessä, mieluummin jutteli mulle kun nukkui. Mitään kauhean vakavaa parkumista ei kuulu joten ehkä pärjää hetken.
Huomenna treffataankin Nekun ja Katan kanssa, onneksi tajuttiin vaihtaa puhnroja viimeksi kun Lottis oli tuhonnut hiiren:-).
Ristiäiskukat tilattu, kakut samaten, halpoja skumppalaseja kävin hakemassa jos innostutaan skoolaamaan vielä kotona sen kappelikeikan jälkeen. Voi sitten ottaa ne mökkikäyttöön kun en raaskinut ostaa koti-sarjaan kuuluvia.
Saapi nähdä miten meidän Tre-keikan käy, oon puhunut jo ajoissa miehelle mutta nyt se meinasi ottaa torstai vapaaksi töistä joka tarkoittaisi sitä että meidän pitäisi pakata keskiviikkona ja lähteä to-aamusta H-vedelle peräkärryn kanssa. Yritän kuitenkin päästä mukaan, kun niin moni on tulossa.
Nyt tyttis hiljeni, vissiin nukkumatti vei voiton...kitinän syy oli tällä kertaa väsymys. Nyt olis mammankin aika saada ruokaa napaan, yksihuoltajan arki iskee kun mies lähti työreissulle, tarvii itse miettiä syökö vai ei. Jeps palataan taas, huomenna olis aamusta IIneksen neuvolalääkäri, äiti sai eilen "puhtaat" paperit jälkitarkastuksesta ja kehotuksen miettiä sopivaa ehkäisyä. Nooh, eipä ole menkkoja ja täysimetys joten luotetaan siihen nyt vielä. Jaa mutta eipä ole seksiäkään joten pyhästä hengestäkö vai kalsarien haistelustako sitä plussaisi???

Eheh, joudun toistamaan eilisen viestini, eli laitan huomenna s-postia tapaamisesta :). Tänään oli taas niin kiireinen remppapäivä, etten ehtinyt tehdä mitään muuta. Huomenna hoidan muitakin asioita, joten _lupaan_, että silloin on sähköposteissanne lisäinfoa. Yritäpä Sandeman sinäkin järjestää itsesi paikalle, olisi niiiiiiiin kiva tavata Iines!

Ollaanpa oltu hiljaa!

Olin tosiaan päivän verran skuggassa, kun L tärväsi hiiren liittimen ja olin jo säntäämässä uutta hankkimaan, kunnes mies onneksi tajusi, että saa sen sillä usb:llakin kiinni. Mietin joskus, että onko tässä taloudessa Lottiksen vauva/taaperokauden jälkeen yhtään ehjää esinettä tai kirjaa… On meillä ainakin tehokas paperisilppuri.

Eilen treffattiin Katan ja Sanden ja lapsosten kera. Kiitos seurasta, mainiota ajanvietettä ja ihania pieniä ihmisiä – ja isompia tietty kanssa.

Aniliini, toi unien kanssa taiteilu ja pähkäily on kyllä hankalaa, oikeastaan vaikein ja puhuttavain juttu koko vauva-ajassa mun mielestä! Tuli mieleen, että vieläkö Vili nukkuu teidän makkarissa? Jos nukkuu, voisiko yöherätykset johtua siitä, että havahtuisi teidän asennon vaihtoihin tms.? Siis aivan silkkaa spekulaatiota, kunhan mietin "ääneen". Meillä nääs taisi kaikkien unet parantua, kun siirtyi pois makkarista. Edelleen herää huutamaan ja seisomaan klo 05-0630 välillä ja silloin pääsee viereen ja maidolle. En tiedä, onko todellista nälkää vai tapaa. Jälkimmäistä todennäköisesti. Mutta on toisaalta niin ihana siinä vieressäkin, että olkoon. ;-) Sanelma ja Keijis muistaakseni ainakin tietävät vyöhyketerapeutteja/homepatiajuttuja, ehdottomasti kaikki konstit kannattaa kokeilla.

Hertalla taisi olla keskiviikkona vika työpäivä! Tervetuloa mammalomalle. Nautihan nyt itsekkäästi!

Hahaa, mua nauratti Kirpun ryhävalas! Ei oo paljon enää sullakaa la:an.

Mua ällistyttää päivä päivältä enemmän se, miten paljon Lotta jo ymmärtää! Ymmärrettyjen sanojen varasto on mun mielestä jo aika iso. Jos kirjasta osoittaa vaikkapa rumpua, kääntyy syöttötuolissa ja osoittaa olohuoneessa olevaa rumpua jne. Eli osaa jo yhdistellä asioita.

Plääh ja musta tuntuu, etten ikinä saa lopetettua imetystä, kun L on tällä hetkellä vähän turhan kiintynyt tissiin. Päivisin en enää paljon anna, mutta erityisesti aamusella on keino tainnuttaa extratunniksi ja sitten herättyäänkin ottaa hörpyt… Osoittaa sormella vaativasti daisaa ja sanoo öh, öh. Great. Ei osaa nokkamukista eikä oikein tuttipullostakaan vielä itse juoda ja jääkaappikylmä maito ei kovin hyvin uppoa. Mutta tottumiskysymyksiä varmaan molemmat. Tavoite on, että parin viikon päästä joisi jo tyystin muuta maitoa.

Pari päivää sitten tapasin likan konttaamasta ruokapöydällä. Olin metrin päässä selin, mutta en kuullut, kun oli itsensä siihen kammennut. Pakko varmaan hankkia ne valjaat meidänkin.

Eilen olin tyttöjen kanssa syömässä. Todella kivaa ja hyvää ruokaa. Sai puhua monta tuntia aivan kaikesta muusta paitsi lapsista ja siitä arjesta!

Mittees vielä. Auts, P:n ja Masan junamatka kuulosti aika painajaismaiselta. Tampesteriin onneksi vain puolta lyhyempi ja tämä täti on vapaa viihdyttämään, jos/kun jätän L:n hoitoon mun äidille. Mua nauratti ”haltioitui omasta kädestään”, nääs Vanella on justiinsa se vaihe menossa. ;-)

Nyt on mentävä, likka roikkuu puntissa. Adios!

Heippa! Viimeinen työläinenkin on nyt lomalainen! Eilen oli eka äitiyslomapäivä. Ei sitä vielä tajuakaan, tuntuu siltä, että on vaan muutama vapaapäivä keskellä viikkoa. Tein aika pitkää päivää viimeiset päivät, mutta ihan hyvillä mielin pystyin jättämään hommat sijaiselle, ei jäänyt mitään katastrofia. Tuntuu hassulta, että siellä ne jatkaa hommia, eivätkä kysy enää mun mielipidettä mihinkään!

Aion kyllä nauttia olostani ennen vauvan syntymään. tavata kavereita, lukea romskuja jne. Toivottavasti ilmat tästä vähän lämpenisi taas.

Kirpulla alkaa oikeast olla viimeiset viikot käsillä. Ryhävalas-olo täälläkin on välillä, lähinnä maha on rantapallokokoa.. Serkun häissä lauantaina sisko erityisesti jaksoi päivitellä, että kyllä se on iso, että vielä 6 viikkoa. Jossain vaiheessa sanoin, että kyllä kuule menee ihan käyrien mukaan mahan kasvu.

Kaikenlaista herkkämielisyyttä on alkanut ilmestymään. Leivoin kakun työkavereille ja ensimmäinen epäonnistui, rupesin parkumaan ihan lohduttomasti. siis ikinä en ole niin kovasti varmaan itkenyt. Mies vähän ihmetteli.. Kävi sitten ostamassa lisää munia ja sokeria ja leivoin uuden kakun. Jälkeenpäin kyllä nauratti ja ihmetytti moinen reaktio. Tavallisesti olisin varmaan vaan kiroillut. Itku on muutenkin herkemmässä kuin ennen, varsinkin kun ajattelen vauvan syntymää ja sitä kun me nähdään se ensimmäistä kertaa.

No tulipa omanapaista juttua.. Tätä tää loppuaika varmaan on, oman navan ympärillä pyörii ajatukset.

Mukavaa viikkonloppua!

Huomenta,
Kuukahti viimeinkin päikkäreille tuo mimmi, pääsee mutsikin seurustelemaan tukiryhmän kanssa. Jos vetäisi nyt ne tavalliset pari tuntia kun on tässä viime päivinä mennyt niin vähillä unilla kun ollaan oltu liikenteessä.
Kiitokset viimeisestä Nekulle ja Katalle seurasta, missäs lehdessä oli se piirakan ohje jos vaikka sellaisen joskus väsäisin, naminami. Kummasti hurahtaa aika kun lapsoset touhuaa eri aikoihin ja mammojen jutut harhailee:-). Aloitetaan yhdestä asiasta ja unohdetaan miten jutun piti jatkua...täällä netissä sentään voipi koota ajatuksia uudelleen ja kirjoittaa sitten vasta:-).
Tänään tulee sitten pappi kylään suunnittelemaan ristiäisiä. Iineksen serkkutyttö (6 vee) on luvannut laulaa mummin säestyksellä ja näyttäisi siltä että nimestäkin päästään yhteisymmärrykseen. On ihan mun ekoja ehdotuksia joten sitä on päässyt makustelemaan jo.
Uhkaavasti näyttää siltä että Tampesteri peruuntuu meidän osalta, KELE!! Mutta en vielä luovuta.
Juhannus ollaan H-vedellä asuntovaunulla/jonkun mökillä ja seuraavalla viikolla alkaa mökin pohjien teko ja me muutetaan Iineksen kanssa mun vanhempien mökille juoksevan veden ihmeelliseen maailmaan. En ihan yksinhuoltajaksi joudu, seurana on mummi ja kaksi In serkkua (8 v poika ja 6v tyttö) mun veljen lapset. Mikäs siinä on suurperhettä pyörittää:-). Ainoa probleema on että mun pitäisi tulla kotiin käymään joku päivä Iineksen neuvolaa varten, tarvinnee lainata mummin autoa.

Nyt mun on parasta tutkia kelan sivuja kun palkkanauha näytti niin köyhältä, on käynyt joku fiba kun firman piti maksaa vielä tältä kuulta palkkaa ja nyt ei oikein näytä siltä.

Heippa, pikaseen tulin pyörähtämään hautajaisvalmistelujen lomassa.

En ole tulossa Tampereen tapaamiseen. Ehkä vielä joskus. Mukavaa tapaamista kuitenkin teille!

Hertalle onnittelut äippälomalle jäämisestä. Joko on pinnis pedattuna :)

Iinekselle onnistuneita ristiäisiä! Eikös ne nyt pyhänä ole..? Muistat vaan tulla meitille ilmoittamaan nimen, uteliaita kun ollaan.

Enempää en nyt ehdi, varmaan ensi viikolla lisää. Mukavaa viikonloppua.

Terve!

Ollaan taas oltu reissussa vähän siellä ja täällä. Nyt vaihteeksi pari päivää kotona, huomenna on taas tarkoitus lähteä kaverin mökillä käymään.

Riinuskalle tosiaankin voimia hautajaisiin!

Iinekselle ihania ristiäisiä, sitten vaan nimi tiedoksi meille! Mukavalta muuten kuulosti Sanden vapaailta. Itse en ole myöskään ollut missään itsekseni, uimahallissa ja kauppareissulla korkeintaan. En kyllä ole vielä osannut muuta vapaata kaivatakaan, varmaan syksyllä sitten... ja melkein sellaiset omat menot olisivat muualla kuin Tampereella, vaatisi sitten enemmänkin järjestelyjä.

Hertan äippälomasuunnitelmat kuulostavat kivoilta, rennosti vaan! Nyt kesällä on varmaan mukava lopettaa työt hiukan ennen kuin muilla alkaa loma, tosin tosi kuuma ei tietysti ole hirmu mukavaa viime metreillä.

Maija on viime päivinä ollut tosi lyhytpinnainen ja kärttyinen, ensin ajattelin että johtuu helteestä, mutta on jatkunut myös tällä viikolla. Jatkuva reissaaminen tietysti väsyttää pientä myös, mutta eilen aloin epäillä hampaita. Vähän aikaista kyllä olisi vielä, katsotaan... Milloin muiden lapsukaisille on tullut ensimmäisiä hampaita?

Jaahas, nyt alkaa pihalta kuulua heräämisen ääniä... ei muuta kuin mukavaa viikonloppua!