Tahkoojaplussat 51

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stella*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotona taas. Ja ihanaa onkin. Iskällä alkoi olla jo kova ikävä Matskua. Möksällä viimeiset kaksi päivää olivat tosi viileitä, ja mä kun oon pikkasen vilukissa, joten ......juu tais nuo vanhuksetkin hieman hermostua mun viluvalitukseen ;) Mutta koskaan en kyllästy mökkisaunomiseen ja uimiseen, se jos mikä on mahtavaa. Ja tietty se sidukka päälle =)
Paluumatka meni buenosti, kun oltiin leikkivaunussa ja puolet matkasta Matsku nukkui. Sain uppoutua mun Liza Marklund -romskuun, joka on niin kutkuttavan hyvä. Oli tosin miellyttävää, kun vieressä istuva äiti karjui 5 vee-ikuliikkuja pojalleen tämän tästä... Miettikää: se poika juoksi ja riehui 4 tuntia putkeen leikkivaunussa...välillä vaan otti mehutilkan ja pyyhki hikeä otsalta ja taas mentiin. ONNEKSI oli Ipod...

Onnittelut Hertalle vapaalle pääsystä! Huippua, nauti täysillä. Se aika on niin ihanaa, täysin omaa ja niin rentouttavaa.

Toivottavasti Sande ja Inkku pääsette Treelle. Ois kiva nähdä porukalla, kun sitten tulee lomat sun muut. Ja höh, mä en edes vielä ole nähnyt teidän likkaa.

Murmeli, hampaat voivat hyvinkin tulla jo vissiin 4-kuisena, kai aiemminkin, mutta Masalle tuli tosi myöhään, vasta joskus 7-kuisena..ööh, jos oikein muistan. Ja mun mielestä niiden tulo ei lainkaan ole haitannut poikaa, mutta eipähän sitä aina tiedä, mistä mikin itku ja kärttyisyys johtuu. Toivottavasti menee pian ohi.

Pitää mennä auttamaan miestä. Tehdään kanafajitaksia vuorostaan.
Mukavia viikkiksiä kaikille. Meillä huomenna kummipojan synttärit ja muuten vaan elpaillaan. Kiva vaan olla kotosalla, kun ensi vk on taas touhua täynnä. Stellalle tsemppiä remppaan.

Moikka!

Tosiaan kiitos Nekku, Lotta, Sande ja Iines taas hyvästä seurasta! Vanessalla on tosiaan tuo omien käsien ihailu -vaihe meneillään, ja vitsit on hauska seurata, kun tyttö oikein keskittyy ja yrittää ottaa kiinni jostain tavarasta pienillä kätösillään! Se vaatii melkomoisia ponnistuksia nimittäin.. =)

Murmeli, mä olen myös kyttäillyt hammastilannetta, kun Vane kuolaa ihan kamalasti koko ajan, ja järsii ikenillään kaikkea, mutta ei vielä näy mitään. Meillä on myös välillä enemmän kärsimättömyyttä ilmassa, olen ajatellut että ehkä omaa tahtoakin tulee välillä esiin yhä enemmän?

Hyvä että Pirittan paluumatka sujui jouhevasti, noi leikkivaunut taitaa olla aika kova sana lapsille. Mäkin muuten tykkään Liza Marklundista!

Hertalla mukavia tulevia ä-lomapäiviä, nopeasti ne viikot hurahtaa H-hetkeen kumminkin, kun jälkeenpäin ajattelee. Tää vuodenaika on kyllä tosi huippu olla äippälomalla, alkuvuodesta ei ollut ihan samaa..

Mukava että Stella oot jaksanut järjestää treffejä rempan lomassa, keskiviikkona sitten nähdään kunnon köörillä!

Nyt TV:n ääreen!

Hellurei! Tuo tapaamispaikan järjestely ei vaatinut mun osalta kuin 5 min. puhelun, joten siitä ei suurta vaivaa ollut. Suuri on sen sijaan ilo, että saan pienen hengähdystauon remontti- ja muuttotouhuihin, kun tulen teitä tapaamaan.

Tämä päivä on ollut ihan sitä ihteään. Kauhea kiire koko ajan plus lisäksi (tai juuri siitä johtuen) kaiken maailman pikku kommelluksia. Leo "uitti" itsensä maalissa, myöhästyimme bussista ja toisen bussin kuski ei huomannut meitä vaan körötti ohi. Lopulta kävelimme kotiin (5 km), kun hermostuin bussittomuuteen. Koira odotti kotona jalat ristissä, joten eikun kaiken päälle lenkille. Ja mies on tietty firman kesäjuhlissa... Passitin sentään remonttipojat leffaan, että saan olla hetken rauhassa kotona. Huoh! Ja tietysti juuri tänään mies tarvitsi autoa, kun kesken päivän olisi pitänyt päästä rautakauppaan hakemaan lisää remonttitarvikkeita. Ja eilen teki putkimies oharit... Että tällaista!

Kun äsken hetkeksi istuin aloilleni, niin tuntui siltä, että vauva puskee suoraan nahan läpi maailmaan juuri tänään :). Kauhistus, mitä tällainen hötkyily mahtaakaan vaikuttaa pienen vaavelin sielunelämään...

Riinuska, sulle ja perheellesi toivotan ekstra-annoksen voimia hautajaisiin.

Hertalle ihanaa äitiysloman alkua! Itsellä ei äitiysloma tunnu tällä kertaa miltään, kun olen ollut "lomalla" jo 1,5 vuotta. Mutta kuitenkin: viikon olen vielä ns. työtön ja sitten taas äitiyslomalainen.

Kirpulle jaksamista viimeisiin päiviin. Sun elämä kuulostaa myös hurjan hektiseltä.

Missäs muuten Suvi luuraa?

Sandemanin perheelle toivotan mukavia ristiäisiä! Tosiaan: nimi tänne heti kun mahdollista ;).

Ja huijui, mikä viikari tuo Lottakin on! Voisin kirjoittaa romaanin, mitä kaikkea Leo on keksinyt viime päivinä. Joten varoituksena vaan... lisää on tulossa!

Mä en yhtään muista, koska Leolle tuli eka hammas, enkä nyt jaksa mennä tarkistamaan. Aika kauan siinä meni, oisko ollut 7-8-kuukautinen tai jotain. Hampaiden tuleminen tuntuu olevan tosi yksilöllistä. Jollain on hammas jo syntyessään, kun jollain toisella eka puhkeaa vasta yksivuotiaana.

Nyt loppui paukut tästä naisesta. Taidan mennä sohvalle karkkipussin kanssa. Palataan...

Iltaa taas pitkästä aikaa!
Meillä ongelmat tuntuvat vain jatkuvan, joten en ole ehtinyt koneelle pitkään aikaan. Nukkunut en ole suurinpiirtein viikkoon, tsemppiä vaan Aniliinille! Tiedän, miltä sinusta tuntuu! Meidän neitonen on varmaan samaa kaliberia, että ainakaan tämän vuoden puolella ei öitä nukuta??! On tämä pirullisen rankkaa vaan, pakko myöntää, vaikka valittaa ei pitänyt. Tuntuu vain niin kurjalta, kun kaikkien muiden lapset nukkuvat laitokselta kotiin tultuaan yöt läpeensä, ei vaan meillä...

Meillä on myös kamala nyrkin jyrsiminen menossa ja kuola valuu. Kuuluuko lie tuohon ikään, mutta voihan hampaita tosiaan tulla jo 4kk. Usein kai kuitenkin vähän myöhemmin?

Ihanaa, kun kohta alkaa tupsahdella uusia tahkoojavauvoja! Nyt pitäisi saada pikaisesti haavepuolelta väkeä tänne, ettei mahakkaat lopu kokonaan ketjusta...

Riinuskalle voimia edelleen kovasti toivottelen!

Nyt on kyllä pakko lähteä jo itse nukkumaan, Elsa on herännyt tässä kirjoitellessani about kolme kertaa, jokohan nyt nukkuisi?

Hyvää viikonloppua kaikille ja myös hyvää juhannusta, jos en linjoille enää tässä välissä ennätä!

Alkuperäinen kirjoittaja Suvi':
Iltaa taas pitkästä aikaa!
Meillä ongelmat tuntuvat vain jatkuvan, joten en ole ehtinyt koneelle pitkään aikaan. Nukkunut en ole suurinpiirtein viikkoon, tsemppiä vaan Aniliinille! Tiedän, miltä sinusta tuntuu! Meidän neitonen on varmaan samaa kaliberia, että ainakaan tämän vuoden puolella ei öitä nukuta??! On tämä pirullisen rankkaa vaan, pakko myöntää, vaikka valittaa ei pitänyt. Tuntuu vain niin kurjalta, kun kaikkien muiden lapset nukkuvat laitokselta kotiin tultuaan yöt läpeensä, ei vaan meillä...

Meillä on myös kamala nyrkin jyrsiminen menossa ja kuola valuu. Kuuluuko lie tuohon ikään, mutta voihan hampaita tosiaan tulla jo 4kk. Usein kai kuitenkin vähän myöhemmin?

Ihanaa, kun kohta alkaa tupsahdella uusia tahkoojavauvoja! Nyt pitäisi saada pikaisesti haavepuolelta väkeä tänne, ettei mahakkaat lopu kokonaan ketjusta...

Riinuskalle voimia edelleen kovasti toivottelen!

Nyt on kyllä pakko lähteä jo itse nukkumaan, Elsa on herännyt tässä kirjoitellessani about kolme kertaa, jokohan nyt nukkuisi?

Hyvää viikonloppua kaikille ja myös hyvää juhannusta, jos en linjoille enää tässä välissä ennätä!

kuullostaa kovasti omalta tarninaltani maitoallergisen (lehmänmaidon proteiini) kanssa. Ystävällisenä vinkkinä kehoitan kokeilemaan täysin maidotonta ruokavaliota jos imetät. M-allergia on suht yleinen, noin 3-5pros imeväisikäisistä kärrsii siitä. Suolisto on kehittymätön sietämään lehmänmaitoa ja se menee iän myötä ohi. Voimia ja jaksamista teille. nimim. vuoden vartin välein herännyt :)

Voi itku, kun Elsa vaan valvottaa. Voimia Suvi roppakaupalla! Pystyykö miehesi valvomaan välillä vai nukahtaako siinä tapauksessa töihin?

Meillä Sonera teki tenät ja piti meitä pari päivää nettipimennossa, siksi hiljaiseloni. Näppis siis kunnossa, mutten tiedä kuinka kauan, se on nimittäin tämänhetkisen kiinnostuksenkohteiden top10:n kärkipäässä. Vili ylettyy seistessään räpeltämään näppäimiä ja se olisi sitten niiin hauskaa puuhaa.

Nyt menen ruoanlaittopuuhiin, Vilkku nukkuu makkarissa päikkäreitä! Palaan muille kommenteille myöhemmin.

S-posti vatsaanotettu, kiitos Stella!

Moi! Suvi, älä pode huonoa omaatuntoa valittamisesta. On enemmän kuin luonnollista, että tuollaisessa tilanteessa keljuttaa. Voimia! Tuo tautisen vinkki kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Millainen neuvolan terkkari teillä on, saisko sieltä hyviä neuvoja? Vielä ei voi unikouluakaan koettaa. Toivottavasti teillä on apua saatavilla. Voiko esim. joku kaveri tai sukulainen auttaa, tai saako teidän paikkakunnalla perhetyöntekijää avuksi, jotta pystyisi itse edes joskus nukkumaan? Voimia!

Huhuu, missäs te kaikki olette? Sadepäiväkin (ainaski täällä etelässä), joten on sopivasti aikaa istua koneen äärellä - siis ainakin silloin kun babyt nukkuu :)

Ääh miten ärsyttävän viipeellä nämä kirjaimet ilmestyy, Mariska taisitkin mainita onkkelmasta jo s-postissa. Vinhaa.... Kiva muuten M, kun pääset ke paikalle!

Vkloppu oli kyläilypainoitteinen, joten tämä päivä on mukava oleilla kotosalla. Eilen Matsku veti ennätykselliset lähes 4 tunnin päiväunet, ja iltaa odotettiikin sitten jännityksellä. Meidän mattimyöhäinen poika on viimein oivaltanut nousemaan pystyyn pinniksessään ja siitähän on sitten mukava heitellä tuttia...tätä jatkui 23 asti..huuuuh! Ettei ihan suositeltavaa nämä maratonpäikkäritkään. Ylipäätään on hauskaa seurata pojan kehitystä, ei ole pitkä aika, kun oleili lattian tasalla ja nyt pitää meidän isoa olohuoneen pyörillä liikkuvaa rahia kävelykärrynään! Huima muutos tapahtunut viimeisen 3-4 vkon sisällä.

Sandea odotellaan postille....

Kiitos Stella muuten ke:n järjestelyistä. Kuulostipa muuten hurjalta tuo teidän viimeviikkoinen päivä busseineen ja maaliuittoineen!

Voimia myös täältä Suvi, kuulostaa kyllä kovin rankalta teidän elämä juuri nyt. Eiköhän purnaaminen ole enemminkin suositeltavaa, se helpottavaa oloa edes pikkaisen. Herääkö Elsa aina nälkäisen tuntuisena, vai herääkö hän muuten vain? Syökö hän korviketta miten paljon? Tautisen vinkissä voi olla kyllä perää.

Taidan siirtyä lounaantekopuuhiin. Tulkaa nyt joku juttusille :-)

S-posti luettu täälläkin ja odotan innolla tapaamista :)
Varmaankin juostaan ympäri raflaa muksujen perässä, mutta kyllä siinä muutaman sanankin ehtii vaihtamaan. Hih hih.

Sadepäivää vaan täältäkin.

Hautajaiset takana, nyt on hieman taas aikaa ajatella/ tehdä muutakin. Kaikki meni hyvin, tilaisuus oli lyhyt ja kaunis. Tosi koskettavaa oli kun miehen siskon ystävä soitti huilulla sen "niin kaunis on maa, niin korkea taivas..." Itkin kyllä, mutta kerrankin hillitysti. Varmasti olisi itkettänyt enemmänkin, mutta kun piti samalla Juskaakin viihdyttää, niin se vei huomiota pois surusta. J oli tosi kiltisti, istui mun sylissä kun annoin vähän väliä rusinoita :) Poika oli niistä ihan haltioissaan, kun ei juurikaan ole herkkuja koskaan saanut. Kun oli ihan hiljaista, juuri ennen kun pappi alkoi puhua tilaisuuden alussa, J sanoi kovaan ääneen "kakka"..... Tarkoitti kyllä kukkia, mutta tuli pieni painovirhepaholainen. Ja kerran kävi autolla hakkaamassa salin edessä olevaa kaktusta, mutta siinäpä ne pahimmat.

Voi että Suvia ja Elsaa. Samaa mieltä kuin edellisetkin, että valita ihan niin paljon kuin siltä tuntuu. Jospa se helpottaisi edes vähän. Kyllähän meistä täällä jokainen on varmasti vuorollaan manannut milloin mitäkin.

Ai niin, "Iineksen" nimeä halutaan kuuluville!

Mulla muuten toimii ihan hyvin tämä kirjoittaminen, kirjaimet eivät tule viiveellä, mitä lie sitten muutamalla?

Juskalle tuli eka hammas 5,5- kuisena. Eilen puhkesi jo 13. hammas. Nyt niitä on tullut taasen vauhdilla kun välissä oli 5kk:tta taukoa. Ostin muuten hammastahnaa poitsulle, on tarkoitettu 0-2 vuotiaille, puhkeaville hampaille. Sujuu meinaan ihan eri tyyliin hampaanpesu nykyään, taitaa olla tahna hyvää. En kyllä laita sitä nimeksikään, sillai, että hieman maistuu kun ei osaa sylkeä vielä.

Jaahas, taas täytyy rientää. Mukavaa huomista tapaamista teille!!!! Ottakaa jookos kuvia.

"Huomenta".
Uuhh uupunut äiti täällä. Eiliset ristiäiset meni hienosti, tyttö oli hereillä koko toimituksen ajan ja jutteli kummitädin sylissä. Loppuillasta oli kyllä aika uupunut kun pyöri jokaisen sylissä ja porukkaa riitti ja sitä myöden meteliä..tänään onkin nukkunut joka syötön välin, ei ole jaksanut seurustella.
Aamusta tuli vielä pari mun ystävää ristiäisrääppiäisiin, onneksi koska juustokakkua yms jäi aika paljon. Siksi täällä vasta tähän aikaan, arvaan kyllä että uteliaat odottavat:-))). Iineksen nimeksi tuli Nella. Muut nimet kerron sitten s-postissa tai kun tavataan.
Yritän edelleen päästä Trelle mukaan, on vaan pirullisesti kertynyt tekemistä sille päivälle. Maalle pitäisi lähteä torstaina ja mukaan pitäisi saada koko kuukauden kamat:-((. Tai no ainakin viikon, kun tullaan juhannuksen jälkeen torstaina käymään neuvolassa Nellan kanssa. Mukaan on pakattava varmaan koko vaatearsenaali kun kelistä ei tiedä.
Täytyypä käydä s-postin puolella katsomassa millä junalla olette menossa. Palataan.

Heippa!

Vähän hitaasti toimii sivut täälläkin, äsken en päässyt ollenkaan sisään.

Onnittelut Nellalle kivasta nimestä! Helpottavaa varmaan, kun ristiäiset ovat ohi, vaikka juhlat mukavia ovatkin.

Hyvä, että hautajaiset menivät hyvin. Lapset piristävät kyllä kummasti surullisiakin tilaisuuksia ja antavat voimia.

Suville lähettelen voimia minäkin! Valita vaan kun siltä tuntuu - ja toivottavasti saat jostain apua, että pääset välillä nukkumaan kunnolla. Onko miehesi lomalla nyt kesällä?

Toivottavasti Stellalla on vähän meno rauhoittunut viime viikosta, eipä olisi ihme jos neiti päättäisi tuossa vauhdissa syntyä!

Maijalla tosiaan kuola valuu ja koko ajan pitää olla jotain suussa. Tämähän ei vielä tarkoita hampaita, mutta olen myös bongaavinani pienen valkoisen pisteen alaikenessä, pitää vaan seurailla suureneeko se. Tosin todettiin miehen kanssa, että Maija haluaa vaan selkeästi enemmän olla seurassa, on ihan tyytyväinen kun on sylissä tai muuten huomion keskipisteenä ja suuttuu, kun yrittää samalla keskittyä muihin asioihin.

Meidän viikonloppui meni mukavasti mökkireissulla, Maija viihtyi tosi hyvin, pepunpesu sujui järvivedessä ja grillin tuli oli erityisen mukavaa tuijotettavaa. Ja mökkipäivän päätteeksi Maija nukahti kiltisti kymmeneltä, joten sain vielä saunoa ja uida ja istua viinilasin kanssa ystäväni seurassa ihan kaikessa rauhassa, ihanata!

Tänään oltiinkin kaupungilla ostoksilla. Maija heräsi heti ekassa kaupassa, mutta viihtyikin sitten tyytyväisenä vaunuissa, katseli ihmisiä ja ihmetteli missä mennään. Monessa paikassa oli jo vähän ale alkanut! Löysin itselleni kesävaatetta ja hameen tuleviin 30-v kekkereihini ja Maijalle 68-senttisiä vaatteita, niitä kun on meillä aika vähän.

Nyt ruuanlaittopuuhiin, ostin hallista ahvenfileitä, nam!

Tervehdys!

Mulla on kirjoittamiset ollut vähän vähemmässä, kun meillä on joku erittäin vähäisen unen kausi, yli puolen tunnin päikkärit on ollut jo ihme. Tänään pitkästä aikaa Vanessa nukkui sekä aamupäivällä että iltapäivällä yli tunnin, shoppailu Sellossa taisi uuvuttaa.. Muutenkin unet ovat kyllä hakusessa, ja yöllä syödään useimmiten 1-2 tunnin välein, eli mamaa väsyttää..jostain kumman syystä en saa itse unta iltaisin ajoissa, vaan pyörin ainakin tunnin sängyssä, vaikka kuinka väsyttäisi, liekö valoisuus syynä sitten vai mikä.

Murmeli, meillä on vähän sama juttu kuin teillä, eli kärttyisyys on lisääntynyt, ja sellainen kyllästys-kitinä alkaa paljon helpommin kuin ennen. Osittain johtuu kyllä vähistä unista varmaan. Oon myös arvellut, että koska kehitystä tapahtuu ja tyttö seurailee enemmän ja enemmän ympäristöään, niin kyllästyykin helpommin. Kotona on melkoisen tuskaa olla koko päivä, siksi käynkin oikeastaan joka päivä jossain. Ostoskeskukset on in tällä hetkellä, Vane jaksaa istua turvakaukalo-ratas-yhdistelmässä hereilläkin, kunhan liikutaan. Käy vaan kalliiksi lapsen viihdyttäminen ;-).

Tampereen miitinkiin mietinkin, että otanko vaunut vai kyseiset kaukalo-yhdistelmät, vaunuissa kun V ei kyllä viihdy hetken vertaa hereillä.

Mä olen siirtymässä pikkuhiljaa 68-senttisiin vaatteisiin kokonaan, 62-senttiset menee vielä, mutta bodyt on aika tiukkoja, tuntuu että vaipat on niissä ihan runtussa. Ensi viikolla 4 kk -neuvola, niin näkee minkä kokoiseksi ollaan kuukaudessa kasvettu!

Mulla tää palsta on toiminut ihan ok koko ajan, joskus kirjaimet tulee ihan pienellä viiveellä, mutta ei haittaa juurikaan.

Ja ai niin, Nellalle onnittelut nimestä, nyt pitää unohtaa Iineksen käyttö..=)

Moikkelis

Onnea Nellalle nimestä, kaunis nimi.

Mulla on vähän pulmia sen keskiviikon suhteen (taas). Nyt ilmoitettiin eräistä synttäreistä joissa pitäis olla jo kello 16. Joku meno olis karsittava, täytyy miettiä että mikä..höh ja pöh..muilla päivillä ei tällä viikolla olis mitään..

Katalle, Suville voimia pikku sisupussejen kanssa. Suvi saa valittaa, sen turvilla jaksaa taas jonkun aikaa.

Nyt lopetan ennekuin tää palsta taas tilttaa..potuttaa kirjoittaa pitkät jutut ja sitten sitä ei pysty lähettää..

Kiitos kaikille tuestanne ja ymmärryksestä! Itse asiassa jo ennen tautisen viestiä olin yhteydessä lekuriin ja nyt suljetaan pois maitoallergiaa. Kiitos vaan tautiselle kommenteista! Aamuöinen levottomuus oli viime yönä poissa ja heräsimme vasta 6.45!! Kun useita viikkoja herätys on ollut viimeistään klo 5-6 ja koko aamuyö hirvittävää ähräämistä. Yhtään en kyllä edes uskalla toivoa, että alkaisi helpottaa. Tosin klo 23 neiti heräsi hirveään parkuun, oli kyllä nälkäkin, mutta syömisen jälkeen tunki kamalasti nyrkkiä suuhunsa, mutta nukahti sitten suht pian. Hampaita siis myös täällä kytätään! :) En kyllä näe vielä suussa mitään valkoista..

Huomenna mennään lääkäriin ja pitäisi saada myös pissanäyte saalistettua. Saas nähdä miten onnistuu? Helpotusta odotellessa siis tämä aika menee. Päivä kerrallaan.

Kiitokset kaikille kuvista! Sanelmalla liene mahtava talo? Ainakin pihapiiri näyttää tosi hienolta! Ja lapsukaiset on aina niin ihania...

Sandeman, tosi kivan nimen olette antaneet! Onnittelut nimen johdosta! Ja nyt on kyllä pakko kysyä, ethän loukkaantunut minulle häälausunnoistani? Olen vain pistänyt merkille, ettet kamalasti kommentoi minulle mihinkään asiaan...

Niin ja kuten arvata saatatte, en voi osallistua Tampereen tapaamiseen. Ehkä vielä joskus!?

Tsemppiä myös Katalle Vanen kanssa, sympateeraan teitä valvovia mammoja tosi kovasti!

Kertokaahan sitten ihmeessä tapaamisesta minullekin!

Voihan veeee tätä jumitusta! Meni pitkä viesti harakoille! Siispä uusi yritys.....

Suvi, toivotaan nyt todella, että saatte selville jonkun valvotuksen syyn tai, että kyseessä olisi vaikka hampaiden puhkeaminen, toisille vauvoille se on kovinkin tuskallista, kun kutittaa ja sattuukin. Parempia öitä toivotellen ja todellakin sympatioita! Ja toivon mukaan pääsette kitisemättömän ja hymysuisen Elsan kanssa seuraavaan tapaamiseen. :)

Vilin eka hammas puhkesi 5-kuisena ja tasaisesti niitä tuli 8kk asti, nyt suussa yhdeksän kpl. Ei kitinöitä suuremmin..

Matias onkin melkoisella vauhdilla sitten yhtäkkiä päättänyt alkaa liikuskelemaan, jos juuri muutama viikko sitten vielä istui ja katseli. Varos vaan äitykkä, kun liikumisen makuun on päässyt, saattaa lähteä rytinällä kävelleen ihan ilman raheja!! =)

Vili on muutaman viime päivän aikana oppinut tasapainottamaan vartalonsa siinä määrin kohdilleen, että pysyy jo pitkiä tovea tuetta sesomassa. Eikä edes ihan heti laskeudu maan tasalle, vaikka huomaakin, ettei pidä mistään kiinni. Tänään otti jopa yhden erittäin haparoivan askelen eteenpäin, kunnes kaatoi itsensä mun syliin. Emme laske ihan vielä tuota ensiaskeleeksi! :)

Meillä siirryttiin nyt yksiin päikkäreihin. Koko viime vko kello oli lähemmäs 23 tai yli, ennen kuin Vili nukahti. Eilen sitten keksittiin kaikenmaailman tekemistä, jotta poika ei nukahtanut pystyyn illansuussa ja hyvin meni kasiin asti, jolloin puuro ja unta perään. Ja nukkui aamuysiin saakka muutamalla havahtumisella!!!

Eli, Nekku kun kyselit Vilin nukkumapaikkaa, se on tällä hetkellä meidän välissä! Kokeiltiin taannoin toisessa huoneessa nukuttamista, mutta koin sen erityisen raskaaksi, kun jouduin usean herätyksen (=kamalaa parkua) tullen ravaamaan huoneesta toiseen ja virkistyin siinä määrin, etten sitten saanutkaan heti unen päästä kiinni. En tiedä teimmekö nyt itsellemme karhunpalveluksen, kun otettiin poika keskellemme nukkumaan, mutta nyt ollaan kolme yötä saatu hyviä unia kaikki, vailla potkimisia ja ähinöitä sekä ennen kaikkea ilman itkuja. Muutama havahtuminen tuli viime yönä, mutta laittoi tutin suuhunsa ja jatkoi aamuviiden maitoon ja siitä ysiin. Ei siis kaiketi ollut meillä kyse Vilin heräilyissä meidän kääntyilyt ja (miehen) kuorsailut. Toivottavasti ei hyvät unet lopu tähän kehuskeluun!

Meillä ei muuten ole "kunnollisia" matkarattaita, vain autossa hätävarana sateenvarjorattaat, joten toivottavasti emme vie kovasti Brioinemme tilaa ravintelissa. Kun me mennään vielä tahkoojatreffien jälkeen tapaamaan mun ex-työkamua, joten vaunut on poikaa päikkäreiden ajan.

Annattekos lapsosillenne mausettuja (=sokeroituja) juguja vai vain luonnonjogurtteja maustamattomia viilejä jne? Kun mies antoi Vilille tässä taannoin jotain hedelmäpommia tms. ja sehän oli ihan mielettömän hyvää herkkua! Olisi uponnut vaikka kuinka.. Eikä meinaa enää huolia maustamatonta+hedelmäsosetta. Mietin vaan sitä sokrua ja hampsuja, kun olen välillä antanut noita tavallisia (tai Valion 30% vähemmän sokeria) jogurtteja. Ja jädeäkin on maistettu. :)

Kiitos Murmeli kuvasta, nyt on helpompi bongata sinutkin! :)
Ja Matiakselle ja Lotalle myöskin kiitokset fotosta! Harmitus, jos ei nähdä Lodea......

Lupasin huomenna mennä anopille töihin, äiti hoitelee Viliä, joten jos en jaksa työpäivän jälkeen kirjoitella, niin nähdään keskiviikkona! Ja mä ainakin (yritän muistaa!!) otan kameran, joten napsin kuvia sitten! :)

Ai niin ja Ilonan kuvista toki myöskin kiitokset! Mä tein saman havainnon jonkun muun kanssa, että kyllä on tyttö äitinsä näköinen, vaikken ole äitiliiniä livenä vielä nähnytkään! Varmaan muutama muukin kommentoinut tyttären ja äidin yhdennäköisyyttä..?
Mitenkäs muiden lapsoset, kumman näköisiä? ;) Vilissä on nähty molempia, mutta ehdottomasti enemmän isänsä näköä, varsinkin, kun vertaa lapsuuskuviin. Nyt öitä!

Viime yökin meni ilman suurempia ähläämisiä, mutta klo 4 heräsin ähinää ja sen perään tuli kamala huuto ja Elsa kipristeli, eli vatsaan kyllä koski. Meillä ei ole nukuttu hyvin koko aikana, joten ainakaan pelkästään hampaista ei ole kyse. Toki voi nyt olla lisänä sekin vaiva? En tiedä, pitäisikö maidoton jo alkaa auttaa kunnolla? Tosin lääkäri sanoi, että 1-2 viikkoa voi mennä!

Eilen just pohdittiin, kumman näköä Elsassa on. Isältään on perinyt selvästi joitakin piirteitä ja äidiltään myös. Ehkä 1/3 isää, 1/3 äitiä ja loput ihan itseään! :) Joissakin ilmeissä näen itseni ja jotkut on ihan suoraan isänsä. Esim. otsan rypistäminen on hauska isän perintö. :)

Nyt kuuluu lupaavia rusahduksia Elsan suunnalta, jospa saataisiin taas vihdoin kakkaa pestä! Harvoin kakkaaminenkin liene mahd. allergian oireita, eikä kai muutu ihan hetkessä. Kovasti pieni joutuu töitä aina tekemään, että tavara saadaan pöksyyn... :(

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Heippa, teen tällaisen pikakäynnin, kun kohta pitää taas kiitää remonttitouhuihin. Aika viheliäistä touhua on tapetointi, kun sitä tekee ensimmäistä kertaa... huh ja huh! No, aikataulussa ollaan onneksi.

Kiva, että edes jonkin verran saat nukkua Suvi. Toivotaan, että maidoton kuuri auttaa.

Leossa on myös molempien näköä. Pään muoto, hiukset ja suu on selvästi mun puolelta, kun taas leuka, kulmakarvat ja monet ilmeet ovat selvästi isältään. Temperamentti tulee multa :) ja unenlahjat isältään.

Onnittelut Nellalle nimestä!

Aniliini, me pidettiin Leolla sokeritonta linjaa yksivuotiaaksi asti, mutta sen jälkeen olen silloin tällöin antanut myös maustettuja jogurtteja ja viilejä. Useimmiten syö kuitenkin ykkösviiliä tai luonnonjogurttia hedelmäpiltillä höystettynä. Makeat jogurtit menisivät toki parhaiten alas, ja vauhdilla! Nyt Leo tietää myös hyvin, mikä on herkkua. Aina jos joku syö vaikka jäätelöä, on poika heti lahkeessa kiinni ja huutaa täysillä "anna!" :D. Kerran löysi mun laukusta vaahtokarkkeja ja tunki niitä monta suuhunsa salaa ja puristi vielä muutaman nyrkkiinsä piiloon. Ei siinä voinut muuta kuin nauraa. Yleensä pojan "makeanhimoon" riittää vielä rusinat, mutta kyllä äidin ja iskän täytyy jo syödä karkkinsa salaa.

Huomenna nähdään Treella! Yritän pestä pahimmat remonttipölyt yltä pois ennen tapaamista. Moi!

Höh, mä ihan luulin, että tapaaminen on tänään. No, huomenna sitten.

Onnet Nellalle nimestä, on nimi myös mun mieleen. Tosin meidän koira on Netta ja kummityttö Nelli, että sen takia ei omalla listalla ole.

Mä olen antanut Juskalle ihan normijogurtteja, siis maustettuja. Neuvolassa sanottiin, että yleensä äidit antavat niitä maustamattomia hetken ja siirtyvät sitten maustettuihin kun maistuvat paremmin.

Tuosta jollekulle kommentoinnista. Mä olen itsestäni huomannut, etten oikeastaan koskaan kommentoi Julialle mitään. Ei tosiaan ole tarkoituksella, jotenkin mulla vaan ei ole ollut mitään kommentoitavaa :)

Mä olen innostunut sisustamaan meidän yläaulaa. Siellä ei ole ollutkaan kuin sohva ja telkku ja tilaa on. Eilen kunnostettiin semmonen vanhavanha singeri sinne ja ostin vanhanaikaisen "asemankellon" seinälle. Sinne tulee vielä vanha kiikkutuoli jahka saadaan se uudelleen päällystettyä. Siitä taitaakin sitten tulla mun lempparitila! Tässä olikin semmonen väsymysvaihe, mutta nyt taas uutta intoa puhkuen. Saisipa sitä intoa vaikka Mariskalta lainattua tuohon pihan laittoon.

Stella, meilläkin syödään herkut silloin kun J nukkuu. Ei siitä muuten tule yhtään mitään, haluaa osansa ja koska en halua karkkia antaa, pitää syödä salaa... Tosin ei tarvii olla herkuista kyse, poika kerjää ihan mitä vaan.

Juska on mun mielestä aika omansa näköinen. Enemmän kyllä isäänsä tullut kun lapsuuskuvia katselee. Multa on peritty varmaan suu ja luonne (ainakin yhtä kärsimätön on kuin äitinsä).

Laitoin Murmelille mun kuvan, kiitos omastasi!

Mäkin pidän peukkuja, että Suvin maidoton linja tepsii.

Mulle muuten soitettiin tänään töistä, mutta toiselta osastolta että haluanko heille töihin. Ihan kivaa, mulle on soitettu äippäloman aikana 3 kertaa ja kyselty, haluanko omalta osastolta pois. Eli voipi olla, että aloitan työt elokuussa ihan uudella osastolla, pitäkää peukkuja!

Nyt lakananvaihtoon.

Morot,
Ostin lipun huomiseen junaan! Tulossa ollaan. Pakkailen sitten kesälomakamat illalla, onneksi olen niin kovin tehokas:-)).

Suvi, enhän mää mistään kovin pahasti loukkaannu, enkä ainakaan ole pitkävihainen, no worries. Jotenkin tässä oman arjen pyörityksessä menee kommentointikyky ja jaarittelen vain omista asioista. Ei kovin kommunikoivaa mutta kai anteeksiannettavaa.
Määhän vasta hokasin että radioskugga alkaa sitten torstai-aamuna. Ja enkä tiedä miten kauan kestää kun mies lomailee 5 viikkoa ja mää en ihan tarkkaan tiedä missä me Nellan kanssa oleillaan. Ens ja seuraava viikko ollaan mun vanhempien mökillä mutta sitten en tiedä. Jos sataa niin tullaan kyllä kaupunkiin, kuka nyt rakennustyömaalla viitsii vauvan kanssa olla. Jeps.

Toivottelen jo tässä vaiheessa oikein ihanaista kesää kaikille niille jotka eivät huomenna pääse paikalle!!

Jee, olette aktivoituneet! Ja taitaa wörkkiä jälleen kirjaimetkin.

Onnittelut Nellalle kivasta nimestä! Iinestä salaan kieltämättä toivoin, mutta kokonaisuudessaan nimi on musta ihanan persoonallinen :-) Mutta hinoa, kun nähdään teidät huomenna junassa! Otaksun, että olemme kaikki samassa.

Tähän väliin piti kommentoida muuten Sanelman kotipihaa =) Sehän oli ihan mieletön, aivan upea. Kelpaa asua.

Aniliini kyselit noista joguista. Mä annan pääasiassa Matskulle välipalaksi maitorahkaa mustikka-, vadelma-, tai mansikkahillon kera. Uppoaa hyvin ja täyttää pitemmäksikin aikaa. Joskus annan maustamatonta jogua ja viiliä vauvasoseen kera, mutta lisään noihin hieman sokeria, koska jäis muuten aika happaman makuiseksi, eikä oikein maistu. Mutta en ole kovin tarkka, voin yhtä hyvin antaa ihan tavan Valion (rasvattomia) makujoguakin. Me pestään joka ilta hampaat, ja kuitenkin poika söis niitä jossain vaiheessa.

Olen nyt muuten pikkuhiljaa siirtämässä pojan tavalliseen maitoon. Olen miksannut 50/50-sekoitussuhteessa, ja enää ei taidakaan olla kuin pari isoa Tuttelia jäljellä. En halua Italiaan raahata maitojauheita tai tetroja, joten on hyvää aikaa nyt totuttaa tavalliseen. Maitoa meillä menee kyllä paljon! Jäätelöä on meilläkin jo maistettu pariinkin otteeseen.
Masa muuten vetelee - näköjään - ihan säännönmukaisesti pitkiä päiväunia, eilenkin melkein 4 tuntia...Ongelma on tietty sitten nukkumaanmeno, joka viivästyy ja viivästyy.

Suvi, nukkuuko Elsa muuten omassa sängyssä? Olet varmaan jo kokeillut korvatulppia, mutta ne pitää ainakin jotkut vauvan ähinät poissa. Kokeile ihmeessä myös niitä Relatippoja, jos et vielä ole kokeillut.

Mut huomiseen siis! Hauskaa, kivaa ja jännääkin nähdä. Mies taas kerran pyöritteli päätään mun reissuille, mutta piti tätä myös aika ainutlaatuisena juttuna. Samma här =)

Maija imeskelee tyytyväisenä sormiaan tuossa lattialla... ehkä siis ehdin kirjoitella jotakin.

Voi kauhistus sitten kun Maija ryhtyy syömään ja haluaa herkkujakin! Mä olen sellainen herkuttelija, ettei mitään rajaa. Miten ihmeessä salaa syöminen onnistuu! Parempi tietysti olisi, jos jättäisi osan makeasta itsekin pois, pitäisi varmaan pikku hiljaa yrittää.

Hauskaa että Riinuskan sisustusinto on palannut! Tosi viihtyisältä kuulostaa tuo aula, just sellaiselta leppoisalta oleskelupaikalta.

Mä kävin tänään ostamassa pihalle keinun viereen pienen pöydän ja rautakaupasta maalia, nyt on jo toinen puoli pöydästä punainen ja odottaa kuivumista. Olisin oikeastaan halunnut vanhan pihapöydän, mutta olen liian laiska kiertelemään kirppiksillä sopivaa etsimässä.

Maijaa kaikki sanovat miehen näköiseksi, itse en osaa sellaista erottaa mutta eipä tyttö kyllä minultakaan näytä, ihan omalta itseltään lähinnä. Ehkä sitten myöhemmin alkaa erottua kummankin piirteitä.

Jaahas, lattialla kitistään. Siis huomiseen!

Iltaa taas! (Nyt mä olen irrottanut omaa aikaa oikein urakalla, että pääsen koneelle istuksimaan.. :))

Piritta, kaikki mahdolliset ja mahdottomat tipat on kokeiltu. Elsa nukkuu omassa sängyssä ja mä olen herkkä uninen, mutta tuo lapsen "tuhina" on ihan omaa laatuaan. Nukkuu siis levottomasti, ei vain pidä pientä vauvan tuhutusta. Tää Elsan juttu on ihan omaa laatuaan, eikä siihen auta korvatulpat eikä mikään. Mies on myös yrittänyt nukkua hänen kanssaan, eikä pysty vaikka on hyvä nukkumaan. Olen vahvasti maitoallergian kannalla ja ensi viikollahan se sitten selviää.. Äitini on sanonut alusta asti, että Elsa nukkuu oudosti päiväunia, "joku" hänet herättää kesken unien ja niin on edelleenkin. Nyt vasta alan itse tajuta, ettei tämä ole normaalia ja onneksi apua on varmaankin saatavilla. Vyöhyketerapia ilmeisesti korjasi päiväitkuisuutta hetkellisesti, mutta muuten kaikki on ollut ennallaan 1 kk iästä lähtien.

Viikonloppuna olisi ollut häät, mutta emme pystyneet lähtemään pitkään matkaan millään. Morsian sitten kommentoi, että häissä oli 2 vko vanha lapsi ja 7 kk vanha lapsi. Että ärsyttää, meillä tosiaan hirmu pitkä matka olis ollut matkustaa kuumassa autossa. Sanoinkin, että Elsakin vielä 2 viikon iässä vain nukkui ja toivottavasti mekin 7 kk iässä jo pääsemme kotoa jonnekin! Suututtaa, kun kukaan ei tajua, että on täysi työ pysyä järjissään kotioloissa, saati että hyppäisi jatkuvasti jossakin lapsen kanssa!!

Mutta nyt lopetan valitukseni ja lähden tekemään lohivoileipää! :) Öitä!