Tahkoojaplussat 81

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanelma*

Vieras
Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g
Nasuppi:

Odottajien la:t:
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009

Nasuppi päivittänet listaan teidän kääröjen tiedot!!

Voi kurjuus. Mä en todellakaan ehdi tänne enää päiväsaikaan - toistaiseksi. Ehkä sitten ensi vuoden puolella...
Mutta nyt oli pakko kaivaa aikaa jostain, että ehdin edes vähän kirjoittaa kuulumisia.

Hus pois, kaikki sairastelut. Meilläkin mies on sairastanut jo kolme viikkoa putkeen ja nyt on toinen lääkekuuri jo menossa. Toivottavasti tämä ajaisi räkätaudin vihdoin pois. Minä olen onneksi aika hyvin taudilta säästynyt. Viikon verran niistin, mutta siinä toistaiseksi kaikki. Onneksi. Tsemppiä siis Aniliinin poppoolle ja muille sairastelleille.

Nythän siis onnellisesti jäi kaikki vanhat viestit tuonne edelliseen ketjuun, joten hmm... ei toimi pää niin paljon, että muistais mitä piti kommentoida.

Siispä itsekkäästi omia kuulumisia. No eipä niissäkään oikeastaan ole kauheasti kertomista. Päivät ja viikot menee niin hurjaa vauhtia, ettei oikein meinaa pysyä perässä. Miten voi töissäkin olla näin kiire, kun on kaksi tekemässä yhden töitä. Kummasti se vain aikaa vie, kun toista opettaa ja hän tietty tekee näin alussa hommat aika paljon hitaammin.

Vointi on ollut ihan kohtuu hyvä. Väsyy kyllä paljon nopeammin kuin ei raskaana. Supisteluita on päivittäin, mutta paljon harvemmin, kuin silloin oli parin viikon ajan. No ensi maanantaina on taas käynti äitiyspolilla kilpparin takia ja samalla myös ultrataan, joten varmaan tsekataan taas myös tuo kohdun kaulan tilanne. Muutaman unettoman yön vietin tässä viikolla, mutta onneksi se "vaiva" loppui lyhyeen ja nyt on taas uni maittanut. Helpottaa kummasti tuota päivänkin jaksamista. Pirittalla ja Nekulla lienee tähän muuten yhtenevä mielipide. :)

Nasupin kuulumiset muistui muuten nyt mieleen. Toivottavasti nyt pikkuhiljaa kohtu alkaa tulla kuntoon. Energiaa varmasti tarvitaan pikku herrana ja neidin hoitoon. Joko ovat niin vahvistuneet, että olet päässyt kokeilemaan imetystä? Tsemppiä poitsun lääkärikäynnille myös.

Muuta ei nyt muistu mieleen, joten palailen taas - jossain vaiheessa...

Ja Mollylle piti vielä kommentoida masun koko asiaa. Samalla kaavalla meni mullakin, että aina iltaa kohti turposi ja aamuksi oli litistynyt. Sitten se vaan jossain vaiheessa ei enää litistynytkään aamuksi kokonaan pois vaan oli heti aamutuimaan pömpöllään. Edelleen turpoan aina vähän iltaa kohti, mutta nykyään ero aamun ja illan välilä ei ole enään niin huomattaava.

O-K on muuten aika vilkas tapaus. Selvästi on kaksi valveillaolojaksoa päivässä ja silloin myllätään oikein olan takaa! Ihkua. Mutta sen verran on meitsillä läskiä ja ehkä vähän istukkakin edessä, että mies ei vieläkään tunne liikkeitä päällepäin. Toivottavasti tuntee pian, niin tulee taas asia hänellekin konkreettisemmaksi.

Perjantaita, yes!!

Tosi kivaa kun Sanelma kerkesit enemmän turisemaan eilen. Toivottavasti mies pääsee pöpöistä eroon ja mitä tärkeintä, ettei ne ehdi tarttua suhun enää. Hei mun täytyy kysyä, että olitko sä näillä "mun" viikoilla (15+rapiat) kun sulla alkoi ne supparit silloin? Vai milloin se oli? Aika hurjaa. Mietin vaan itseäni, että jos sellaisia nyt ilmaantuisi niin varmaan panikoisin, jälleen kerran, heh. Miltä ne tuntui? Mistä osasit päätellä että ne oli supistuksia?

Ihanaa kun tuo pikku O-K siellä möyrii!

Sandella oli hyvä lahjaidea äidilleen, tulee varmasti tarpeeseen tuossa tilanteessa! Ja varmasti osaa arvostaa joululahjana enemmän kuin esim. kirjaa ja suklaata :) Mukavaa viikonloppua sinne landelle! Vaikka taisitte kyllä jo lähteä reissuun.

Mitä viikonloppusuunnitelmia kaikilla on? Meillä on tänään romanttinen ilta tiedossa, hope. Täytyy sytytellä kynttilöitä ja päästä kivaan fiilikseen. Ollaan menossa kaksin ulos syömään ensin. Loppuvklsta toivon sosialisesti aktiivista ja ollaankin (tai mä olen, heh) suunniteltu että nähtäisi useampiakin kavereita. Yhden vastikään äidiksi tulleen kanssa puhutaan varmaan näitä odotus- ja vauvajuttuja, ja muitakin nähdään kahvittelun tai illallisten merkeissä. Sunnuntaina chillailua yksien kavereiden luona :)

Heippa!

Täällä korvatulehduksen kourissa, Siljalla siis olikin olikin toinen korva tulehtunut, juuri se jota kovasti haroi. Ja Vili on alkanut yskiä uudelleen ja räkä valuu taas. Reilu meininki. Viides viikko kohta. :(

Mutta Nasupin tilanteeseen, joka on ollut öisinkin mielessä, olen unohtanut mitään sanoa. Kauhea tilanne, mutta sä kyllä niin rauhallisesti ja hienolla asenteella olet liikkeellä, että huokaista pitää. Varmasti kypsyttää ja huolettaa ja haluaisi vaan jo täysin rinnoin alkaa nauttimaan perhe-elosta. Ja siitä, jos mistä on niin mahtava kuulla. Ihanat, ihanat kaksoset. Ja niin suloiset ja kauniit, pikkuiset kuin nuket! ?

Mua muuten myös Nekun tavoin hymyilytti Keijun miehen imuriostos tai siis lähinnä se, että muistin myös sen robotti-imurin. Ja siitä muistui mieleeni se, kun P ihan tuskissaan odotti Masan tilattuja vaunuja tulevaksi. Jos päädyt uusien hankintaan, toiv. helpompaa kuin ekalla kerralla. Kökkö se seisomalautajuttu. :/

Voi Masan syömisiä. Meillä oli kesällä samaa, mutta nyt maistuu. Ja silloinkin maistui ulkona, kun sai istua ruohonleikkurin kyydissä ja minä lapioin ruokaa suuhun.

Hyvä, että Sanelman supistelut laantuneet. Ja ihanaa, kun O-K on vilkasta sorttia! :)

Mites Ellin yöt? Entäs Lotta, miten pottarintamalla? Onkos jotain uusia hauskoja lausahduksia?

Mollylle toivottelen Ihanaa Iltaa miehesi kanssa ja kivaa, kun näette kamuja.
Meillä ei mitään suunnitelmia viikkiksen varalle, nuohoista kotinurkissa ja ehkä metsäretkeä, ilmoista riippuen. Odotellaan kuumeisesti iskää kotiin, meillä on kova ikävä, puolin ja toisin, on ollut koko viikon pois.

Ai niin, ne "geelipallot". Emmä tiedä onko vaipan sisällä mitään geeliä, mutta sellasta murua, mihin pisu on imeytynyt, näyttivät ja tuntuivat ihan geelipallukoilta. Mitä lie.. Meillä on joskus ennenkin hajonnut täysi vaippa ja samanlaisia pallukoita oli pitkin ja poikin.

Vilillä on joku marakattinappula navassa. Aina, kun meille tulee joku läheinen käymään, se nappula painautuu pohjaan j pojasta tulee eläintarhasta karannut, tottelematon pikkuapina. Ei tee sitä milloinkaan kylässä, eikä silloin, jos joku ystävä tulee meille lapsensa kanssa tai ilman, mutta laupias taivas, kun sisään astuu esim. mummi, kummitäti tai miehen sisko, niin jo kiljutaan, viskotaan tavaroita ja pompitaan, kas kun ei päätään hakkaa seinään. Ei siis lyö, potki, läpsi tms., mutta ilveilee ja riekkuu jne. Lienee tyypillistä tuon ikäiselle, mutta siitä ei riemua revitä. Tai minä en revi. Ja mun läsnäolo vaikuttaa, jos lähden ovesta pihalle, nappula menee pois päältä ja käytös muuttuu välittömästi normaaliksi. Kertokaa, mitä hyvää tämä kehitysvaihe tuo lapselle????

Kuulkaas, mä kävin eilen th:lla tarkastuskäynnillä, kun kierukan laitosta 3 kk. Piti katsoa, että on oikealla paikallaan jne. No, eipä ollut. Sitä ei siis näkynyt missään!! Ensi pe lääkäri, jolloin ultrataan. En tiedä, mitä sitten, jos on painunut johonkin uumeniin, en ainakaan ole huomannut, että pois olisi tullut. Ja ehkäiseekö se, siinäpä miettimistä!!! HOPE SO!

Nyt menen lukemaan päiväunisatuja Vilille, S nukkuu ulkona, oltiin sadetta uhmaten lenksulla, mutta vältyttiin kastumiselta.

Tervehtykäähän kaikki, joiden kimpussa pöpöset hyörivät!

Mukavaiset viikkiset! =)

Supparit oli mulla runsaina kuvioissa viikoilla 18 ja 19. Nyt siis vain muutamia päivässä. Supistuksiksi uskoin ne viimein, kun Mariska vannotti että niitä ne on! :) Maha kovettui kohdun kohdalta ja tuntui ikävältä. Kesti n. 20 sekunttia ja tunne katosi. Ei varsinaisesti sattunut kuin pari kertaa, muuten oli tosiaan vain sellainen epämiellyttävä tunne alavatsalla ja teki mieli pysähtyä sen ajaksi. Kuulin muuten yhdeltä kaverin kaverilta, jonka tapasin, että hänellä vastavaa supistelua ihan samoilla viikoilla kuin mullakin oli. Mulla ne oli ainakin toistaiseksi vaarattomia, mutta kannattaa tilanne aina kuitenkin tarkastaa, koska mulla on ihan lähipiirissä myös tapaus, jossa kaikki menikin sitten muuten kuin hyvin. Mutta Tiitun sanoin, ei niitä turhan paljon kannata pelätä, siis supistuksia.

Meillä on lauantaina ohjelmassa vihdoin ja viimein hallin lattiavalu. Sikäli mikäli ei sada aivan hirveästi. Olis jo aika saada se raksa talviteloille kevättä odottamaan. Voisi mieskin vähän enemmän keskittyä tähän masuasukkaaseen. Siltä musta tuntuu. Tekis jo mieli päästä vähän shoppailemaan vauvalle tarvikkeita ym.

Myös jänisverkot pitäis lauantaina viritellä omenapuiden ympärille ja siinä sivussa kokkailla ja leipoa talkooväelle.

Sunnuntaille ei mitään suunnitelmia. Todennäköisesti raahaudutaan ainakin vaaliuurnille käymään. Sadetta on luvattu, joten varmaan mökkipäivä tiedossa.

Moro,

noista suppareista. Varmaan tämäkin on yksilöllistä, mutta mulla oli Kaislasta tuollaisia samanlaisia suppareita kuin Sanelmalla, että piti ihan pysähtyä kun niin kiristi. Leon kohdalla supistukset olivat paljon lievempiä. Lähinnä vaan maha hetkeksi kovettui ihan kireäksi ja kohta hellitti.

Voi ei Aniliini, tuota kierukkaa! Ei kuulosta yhtään kivalta :(. No, toivottavasti se saadaan helposti poistettua tai laitettua takaisin paikalleen. Tosi rasittavia nämä kaikki ehkäisymuodot, kun noiden kierukoidenkin kanssa voi olla kaikenlaista riesaa.

Mä olen nyt kolmatta kuukautta ilman ehkäisyä. Tai siis, käytämme kortsuja. Ei oikeastaan hassumpaa, kuulkaas, tiedä vaikka jatkaisimme näin. Mulle on käynyt sellainen ihme raskauksien jälkeen, että kroppa toimii normaalisti. Tässä kierrossa tunsin ovulaation, mitä ei ole tapahtunut koskaan aikaisemmin, ja kierto on ollut suht tasainen - toisin kuin ennen. Vuodot ovat normaalit eikä ole kipuja. Ainoastaan pientä pms:ää, ärsytyskynnys hirmu alhaalla pari päivää ennen menkkoja. Eikä edes ne kortsut ole olleet mikään maanvaiva, kummankaan mielestä. Niissä kylläkin pelkona on rikkoutuminen.

Aniliini, jos teillä on Pamperseja, niin niissä on tosiaan "pissaa imeviä" geelipalloja sisällä, ainakin joissain malleissa. Meillä oli joskus paketti Pamperseja ja ihmettelin, kun palloja oli Leon pyllyssä. Luulin, että ne ovat kihomatojen munia kunnes luin, että munia ei erota silmin. Fiksua ;).

Sandella tosiaan aivan mahtava lahjaidea äidilleen.

Mollyn viikkissuunnitelmat kuulostivat tosi hyviltä. Jospa sitä itsekin laittaisi täksi illaksi jotain romanttista.

Tosi ihanaa, että Sanelma saa nauttia OK:n mönkimisistä. Ei meilläkään muuten mies noilla viiikoilla tuntenut vielä liikkeitä päälle päin. Tulikin mieleen, miten jossain vaiheessa raskautta oli tosi hauska maata sängyllä ja katsella vauvan show'ta. Mun maha ainakin nousi välillä pyramidin muotoiseksi, tuntui ihan siltä, että vauva nousi seisomaan :).

Leo on kuumeessa ja Kaislakin on vähän flegu. Kerrankin ovat rauhallisia :), mutta sairastamisen seuraaminen on tietysti kurjaa. Syötin eilen Leolle appelsiinia olkkarin sohvalla, kun pieni oli niin naatti. Tänä aamuna oli paljon pirteämpi, mutta yritti ketku taas päästä olkkariin syömään. Kun antaa pikkusormen, niin...

Hauskaa viikonloppua kaikille! Meillä ei ohjelmassa kummempaa kuin vähän kuntoilua ja harrastuksia sekä haravointia, jos sää ja kunto antavat periksi.

Heipsan,
Heh, omaa aikaa taas ruhtinaallisesti, kun M on unilla, ja A tuntuu heräävän. Just. No mutta, ollaan back home (selvisin kuin selvisinkin 4 h junamatkan lasten kanssa yksin eilen...). Kivaa, mutta ahistaa taas nämä loppumattomat kotihommat & nonstop sotku.

Voi kääk Ansku, sun kierukkaa! Minne ihmeeseen se on voinut kadota? Ei kai se kuitenkaan nyt sisuksiin voi imeytyä?? Kurjaa. Ehkä se on tullut ulos, muttet vaan ole huomannut. Kaikenlaista sitä naisena joutuukin kokemaan :/

Nauratti Vilin marakattinappulla. Hauskasti kuvailtu :D Eiköhän näissä taaperoissa asu jonkin sortin showmies, joka tulee esiin tiettyjen ihmisten läsnäollessa. Ainakin M vetäiseen joskus pienen esityksen, jos alkaa hänestä tuntua, että Anna imuroi kaiken huomion.

Paranemisia pikkutoipilaille (eri toten Silja, voi pikkuista =(. Matsku oli eilen kuumeessa, ihan reporankana. Onneksi just junamatkan kuume oli poissa, mutta illalla reppana vaan makasi sohvalla, eikä syönyt mitään koko pvänä. Juominenkin oli tuskaa. Onneksi meni ohi täksi pväksi, kun avoimessa pk:ssa oli valokuvaus lapsille. Tuli aivan huippuihana sisarkuva Masasta ja Annasta!

Miten paljon Silja syö kiinteitä A? Annalle on tullut nyt sään. ruokailurytmi, eli syö 5 kertaa päivässä (ja kakkaakin paljon..). Nyt otetaan käyttöön syöttötuoli, kun istuu niin terhakkaasti jo vaunuissakin. Helpottaa ruokailushow'ta. Hassua, miten äkkiä loppujen lopuksi se pikkuvauvavaihe menee, kun nyt A matkaa jo istuellaan vaunuissa.

En mä missään nimessä Ansku uusia vaunuja ole hankkimassa, kunhan pohdin matkarattaiden hankintaa, jos niihin sais s-laudan paremmin kiinni. Mutta, kaipa sen laudan hankinta tulee loppupelissä halvemmaksi :)

Hih, nauratti kaikessa koomisuudessan Stella sun kihomatoepäily =)

Ihanaa, kun pikku O-K pitää äitiään hereillä. Aika myöhäsessä vaiheessa meillä iskä pääsi tuntemaan liikkeitä kädellä. On niin tuurista kiinni. Mutta sitten kun sen tuntee, on aivan mieletön juttu.

Mollylle vaan oikein romanttista iltaa ;-)
Meillä ei ihmeitä tiedossa, huomenna käydään katsomassa "naapureiden" kotia, joka meillä kiikareissa, ja tietty su äänestetään ja ulkoillaan.

Huomenta!
Kai kaikki muisti siirtää kelloja :)

Onpas kurja ilma, täällä ainakin on ihan karmea myrsky. Pitäs mennä kohta saunaan ja jossain välissä sitten raahautua äänestämäänkin.

Mäkään en ole tietoinen mistään geelipalloista, kiva kun selvensit :) Pamperseja meillä käytetään. Ostin nyt niitä Rainbow-vaippojakin, mutta eivät ole musta yhtä hyviä. Imukykyisiä kyllä, mutta mä pidän siitä, että pampersit ovat jotenkin pehmeitä ja nuo liberot ja rainbowt jotenkin jäykkiä. Musta ois muutenkin kiva saada jotain näytteitä noista, esim ekovaipoistakin. Eipä juuri huvita ostaa 60 kappaletta ja sitten eivät olekaan hyviä.

Suppareita oli mullakin koko raskauden ajan, paitsi ei ekalla kolmanneksella. Muistaakseni neuvolan täti sanoi, että jos eivät selkeästi satu ja jos eivät ole säännöllisiä, niin ei hätää. Tietysti poikkeuksiakin varmasti on, joten kannattaa tehdä omien fiiliksien mukaan. Jos ne huolestuttaa, niin lääkäriin.

Nasupilla on kyllä tosi kurja tuo tilanne. Vaivaa se kohtu nyt sitkeästi, toivottavasti tulisi pian kuntoon, että pääset täysillä nauttimaan niistä pienistä. Pojan tilanne varmasti jännittää, tsemppiä!!

Miten Piritan asuntoesittely, oliko tarjouksen arvoinen?

Aika jännä tuo kierukkajuttu!!! Onneksi huomattiin, muuten oisit ollut kohta raskaana :)

Meille ei kuulu muuten mitään ihmeellistä. Arki on alkanut, kun mies käy vihdoin säännöllisesti töissä. Rauha siis maassa :) Mä otin sitten sen pillerireseptin sieltä jälkitarkastuksesta, vaikka ei tosiaan ole vielä ollut tarvetta :/ Eikä ne siellä apteekissa auta, pitäisi varmaan hakeakin ne... ja vielä kun löytäisi jotain fiiliksiä jostain. Voi mies raukkaa :(
Leo on aivan ihana, siis päivä päivältä rakastun enemmän, vaikka tuntuu, ettei edes mahdollista. On tosi hyväntuulinen ja iloinen poika, pitää nauttia nyt ennen kuin muuttuu riiviöksi :)
Olin keskiviikkona yhdistyksen kokouksessa, pitkästä aikaa, ja pojat jäi kotiin keskenään. Piti sitten tulla kotiin kesken kokouksen, kun ei pullo kelvannut. No, mies oli koittanut vain yhtä pulloa, vaikka sanoin, että koita useampaa sorttia sitten. Lisäksi taitaa hermostua huutamiseen ja poika tietysti vaistoaa sen. Mä sain sitten lopulta sen pullon kelpaamaan. Nyt pitää kai välillä pumppailla ja antaa miehen syöttää, en voi muuten koskaan lähteä mihinkään. Muuten pärjäävät varmasti, mutta tuo syöminen on tietysti aika herkkä juttu. En ole harrastanut huvikseen pumppailua, kun ei ole niin kivaa :/

En mä nyt muista mitä kaikkea taas piti kommentoida... Stellalle ainakin jotain, mutta ei nyt vaan muista. Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa, palataan taas!!

Heippa vaan ja hyvää maanantaita kaikille.

Hui kauhistus, Anskun kierukka on kadonnut. Oon kyllä lukenut tommosesta, mutta ihan oikeestikki?? Mihin se on voinut mennä? Hyvä, että huomattiin.

Oltiin viime viikko lomalla. Joo eipä tunnu siltä. Olin buukannut koko loman täyteen kaikkea tekemistä. Oltiin alkuviikosta Imatran Kylpylässä. Paikka oli mukava ja lapset innoissaan. Ainoastaan Samu tuli kipeäksi sielä ja muutama päivä meni sitten pipariksi. Joten tsempit muillekkin toipilaille. Torstaina käväsin Helsingissä kuuntelemassa jotain ihan megamega tylsää luentoa. Kyllä on luennoitsijoilla merkitystä vaikka olisi sama aihe. Jotkut osaa temmata kuuntelijansa mukaan joo ja tää torstainen tapaus ei...voi haukotus sentään :/. Perjantaina puunasin paikat kotona puhtaaksi ja oli kiva kun koti kiilsi, eipä kiillä enään...lauantaina vedin sitten kännit...ja kärsin seurauksista vieläkin.. Tulipas tiivistelmä meidän viime viikosta.

Hih, mä TIEDÄN ne geelipallot. Pesin yhen kerran vaipan, joo ja ai että oli mukavaa nyppiä niitä palleroita koko koneellisen pyykistä pois..

Meidän Teemulla on joku vaihe (taas), ja on kauhean kiinnostunut mun "vehkeistä". Mentiin perjantaina saunaan ja Teemu tokas äiti riisu sun housut niin nähdään sun munat (joo toi munat sanat on nyt IN, on oppinut sen eskarissa) Mä sanoin ettei tytöillä ja naisilla ole pippeleitä. Poika tokasi vaan et ei niin, pimpit onkin paljon mukavampia kun niissä kasvaa karvoja...samaan aikaan Samu puristi mua takapuolesta ja Teemu jatkoi kyselyään tisseistä. Mä ajattelin hetken et, mä pakenen sieltä saunasta ja käsken miehen kertoa poikien ja tyttöjen välisistä eroista. Mihin mä noiden kanssa vielä joudun, miehelläkin oli semmoinen myhäilevä "hyvä pojat" ilme, kun kerroin minkä takia äidin tisseissä on nappulat...

Onnistuiko Mollyn romanttinen ilta?

Nasupille tsemppiä toipumiseen. Ihanan positiivisesti kerroit teidän elämästä tällä hetkellä.

Nyt töihin...tulkaahan jutulle naiset!!!

Moro tytöt,

Mulla on tosi masis päivä tänään, ei oikein millään saa itseään irti downerifiiliksistä. Mikään ei sinänsä ole huonosti, on vaan monta epävarmaa isoa juttua joista en tunnu pääsevän eteenpäin. Tuo duunijuttu vei mun itsetunnon rippeet ja nyt kun yritän jotain huomaan ettei innostusta ole eikä kiinnostustakaan kauheasti. Vaikka pitäisi olla ja tahdon pois täältä kotoa. Oliskohan joku syysmasennus iskenyt? Kun ei opiskelukaan jaksaisi kiinnostaa. Lisäksi endo alkaa jyllätä, menkat onneksi tältä erää ohi, päivittäisellä 3kpl/burana800-annostuksella, voihan kele.

Huh, N on onneksi terve, ainakin oli aamulla kun vein pkotiin:-). Tuo kellojenvaihto on kyllä ihan turhaa, lasten rytmit menee sekaisin, nimimerkillä sunnuntai-aamuna herätys klo 5.50. Onneksi oli Maisa-dvd kassissa, niin äiti sai rauhassa keitellä aamuteet!

Mariska; voi pojat mitä poikia! Mistä sitä tietää mitä noille sanoo ettei joku päivä lävähdä naamalle jotain ihan bullshittiä? Olisko ollut Raisa cacciatore joka kirjoitti kirjan noista aiheista, mutta olikohan se vähän vanhemmille (lapsille) tarkoitettu? Onko joku tutustunut?

Gissa, pumppaile ihmeessä jotta saat Leon tottumaan pulloon, ja syötä säännöllisesti pullosta. N söi 4 kk vanhana pullosta sitten se unohtui kuukaudeksi ja ei suostunut enää ottamaan pulloa sen koommin...tissistä siirryttiin suoraan nokkamukiin. Sun olis niin paljon helpompi käydä itse jossain jos pullo olis valmiina kaapissa ja mies/mummo/ukki voisi syöttää kun nälkä yllättää. Pumppailu on myös erilaista eri pumpuilla....mikäs merkki sulla on?

Olisko pk-naisilla tällä viikolla aikaa treffailuun?

Myöhäistä iltapäivää!

Nyt tulee omaa napaa. Tänään oli käynti siellä äitiyspolilla. Tällä kertaa ihan positiivinen käynti ja sisätautilääkärikin oli vähän enemmän kartalla mun kilpparin tilanteesta, kun oli vaivautunut tutustumaan myös mun aikaisempiin papereihin... Kilppari oli vähän paremmassa kunnossa ja toivottavasti pysyykin. Ilmeisesti raskaus "hoitaa" sitäkin vaivaa. Lisäksi tapasin synnytyslääkärin, joka ultrasi kohdunkaulan tilanteen tarkasti (kaikki ok) ja katsoi myös O-K:n kasvutilanteen. Kaikki oli kunnossa ja painoarvio oli nyt 500g. Hyvin on siis kasvanut aikataulussa. Seuraava käynti onkin sitten viikolla 28. Pääsee taas moikkaamaan meidän vilkasta babya. Eilen kun olis ollut miehelläkin aikaa tarkkailla ja tunnustella mun masua, niin Okkopa päätti viettää voimienkeruu päivää. Mutta tänään on taas myllätty senkin edestä! Nyt oli muuten ultrassa enemmän jo pää alaspäin, mutta tuntuu vielä kääntyilevän aika paljon edestakaisin. Ultrassa näkyi nytkin lähes samassa kuvassa pää, varpaat ja sormet. Että menoa riittää!

Ja lattia saatiin kuin saatiinkin valettua halliin ja raksa talviteloille, joten nyt heti kun on seuraava normaali lauantai, niin raahaan kyllä miehen ostoksille, vaikka miten vastustelisi :) Parin viikon päästä siis taitaa olla sen aika.

Mukavaa viikon alkua kaikille!!

Huomenet!

Hieno ä-polikäynti Sanelmalla, kaikki kunnossa ja O-K sen kuin velmuilee, hienoa, tosi hienoa!! :)

Mutta sen sijaan voi surkeus Sanden fiiliksiä. Mä kyllä huomaan samantien, että jos aurinko pikkiriikkisenkin pilkottaa, heti aamulla on parmpi fiilis kuin harmaalla sateella. Eli varmaan syksyn pimeys ja kurjat ilmat tekevät osansa. Keväällä sitä sitten ikään kuin taas herää ja saa innonpuuskia. Toivottavasti työrintamalla tärppää kuitenkin mahdollisimman pian, se piristää taatusti. Ja voi sitä endoa, ihan kamalalta tuntuu tuo särkylääkemäärä, tai vahvalta, kun itse on pärjännyt yhdellä neljäsatasella (jos sitäkään) endon vaivatessa. Haleja!

Voi Mariskaa siellä kaksilahkeisten keskellä! Pojat on poikia, voiko tuohon muuta sanoa?! Mäkin muistan kirjastossa nähneeni jonkun kirjan, joka kertoo varhaismurkulle kaiken oleellisen. Varmasti helpompi sellaisen kauttaa kertoilla asioita, äidinkin. Käyhän tsiigaamassa. Kysy virkailijalta apua, varmasti muistavat ulkoa tuon tyyppisiä kirjoja. :)
Kiva muutenkin kuulla susta (voi jumpe sitä vaipanpesu, varmaan vähän hammasta kiristi!), viimeksi kirjoittaessani piti huhuilla, mutta unohdin. Me ollaan täällä näköjään kaikki vähän nukahdettu, mäkin kyllä luen, mutta näpyttely on joka päivältä jäänyt ja nyt meillä on iskäkin taas kotona, pitää lomiaan, kun on vähän hiljaisempaa töissä.

Meillä ei juuri vaikuttanut kellojen siirto lasten aikatauluihin juurikaan, onneksi.

Sain miehenkin äänestämään sunnuntaina, on ollut kunnallisvaaliessa ihan unelias, mutta nyt löysi sitten vissiin just sopivan ehdokkaan. Mun puolesta olisi silti saanut aiemmin vaikka tyhjän lapun käydä pudottamassa, jos ei kerran mikään miellytä. :/

gissan mies pääsi töihin ja te siellä Leon kanssa jatkatte arkeanne "rauhassa", kuten ilmaisit. :)
Niin, siitä piti rustata, kun imetysaikana ei NIITÄ fiiliksiä liiemmin ole, niin muistahan sanoa se miehelle, meillä ainakin saattoi kuulua äänetön helpotuksen puhallus, kun sanoin, että hormoneissa vika, ei miehessä. Nyt, kun imetys on soseiden myötä vähentynyt, niin halutkin alkaa palaamaan pikkuhiljaa. Erikoinen kaava: vauva syö porkkanaa, niin äitiä alkaa pa*ettaa. :D No joo.. Hyvää tuulta pukkaa tuon auringon myötä. =)

Mulla muuten alko menkat, osittaisesta imetyksestä huolimatta, mutta huh helpotus. Mietin jo sitä raskauden mahdollisuutta ja pari päivää mulla tuli aamupalan jälkeen paha olo, niin jo laukkasi mielikuvitus. _Ehdottoman_ hyvä näin.

Piritalle hatunnosto junamatkailusta, kerrohan tarkemmin istumajärjestelyt ja muuta sujumiset. Oliko vaihtoa? Mä olen monesti harkinnut Pohjanmaalle menemistä junalla, piti silloin kokeilla, kun oli vielä vain Vili, nyt arveluttaa ja olenkin ajaa huristellut sinne sitten autolla, lasten päikkäriaikana. Tai siis lähinnä Vilin, Silja nyt nukkuu aina jos auto liikkuu.

Noo, Molly, huokuiko romantiikka viikkiksenä?? ;))
Hih, meillä meni vähän romantiikat metsään, kun rouva oli ostanut uutta liukkaria, jossa "ihanan kihelmöivän tunteen aikaan saavaa spearminttia". Jumankauta, meni kyllä ihan puhallukseksi ja nauruksi ja vesilintua heitettiin koko tuubilla. Tosi "ihana" se saamarin kihelmöinti, molemmilla. En sitten yhtään kattonut, mitä ostin. :D

Tulkaahan linjoille!

Käskystä.
Vai sellaista liukkaria :). Meillä on mielestäni ollut myös jotain vastaavaa joskus, vähän samanlaista kuin viilentävä jalkarasva.

Oho, Mariska, vai tuollaisia asioita pojat kyselevät. On varmaan naurussakin pitelemistä. Meillä Leo joskus intoutuu tutkimaan meitä vanhempia, naureskelee ja "tökkii". Eniten hän kyllä tutkii itseään. Tuntuu, että se pikkuinen pippeli maailman ihmeellisin vekotin ;).

Sandelle tsemppiä alakulon selättämiseen. Mulla on vähän samoja fiiliksiä välillä. Olen samaa mieltä, että se johtuu epävarmuudesta. Omat työkuviot kun ovat myös vielä aika hataralla pohjalla, niin mieli kulkee vuoristorataa. Täytyy vaan psyykata itseään ja hokea päivittäin, että kyllä tämä tästä menestykseksi muuttuu!

Mulla ei nyt oikein ajatus kulje. Taidanpa siis vetäytyä töiden pariin. Aurinko tuli moikkaamaan, sepä mukavaa. Mites Piritan perheen asuntokuviot?

Heipat taasen.

Nauratti toi Aniliinin ja miehen liukkari kokemus :). Kaikenlaisia ne myyvätkin..

Meillä on romantiikka ollut sivumalla, kun ollaan vaan karjuttu miehen kanssa toisillemme. Inhottavaa, no tää on joka syksyistä. Joten Sande on joo vuoden ajoilla todellista väliä omaan mielialaan. Tää loka- ja marraskuu on aika kauheaa aikaa mun mielestä. Tsemppiä työnhakuun!
Nyt mun täytyy ekaa kertaa oikein kunnolla todeta, että olen kyllä tainnut haukannut liian ison palan opiskelun suhteen tässä elämätilanteessa. Ei mun aika riitä, ei millään..tää rupeaa olemaan jo niin vaativaa ja kaikki on mulle niin uutta tietoa ja tarvitsee kauheaa pänttäystä jotta saan asiat sisäistettyä.. :( Harmittaa, yritän nyt jotenkuten suoriutua tästä tutkinnosta ja jättää sitten opiskelut joksikin aikaa. Miehen tuki on ollut jotain "mähän sanoin, että kannattaa miettii tarkasti onko sulla aikaa tohon"...aargh, aargh, aargh...

No se siitä aiheesta, yritän pitää pulssini tasaisena näin töissä...

Kiva oli kuulla Sanelman ultra kuulumisia. Hinoa, että kaikki hyvin!

Mollylle kiitos masukuvasta..

Heissan! Hauskoja kuulumisia teille (paitsi Sandella, tsempit alakuloon..Mariskalle kans voimia, olet tosi ahkera). Nauratti kihelmöivät liukkarit ja poikien kyselemiset :) Ja huh Aniliini, niitä menkkoja! Varmasti säikäytti tuo kierukan "katoaminen" ja lisättäköön tähän että siskoni on tullut kierukan "läpi" eli oli luiskahtanut paikaltaan..

Nekku, terveellistä juu..herkut maistuu täälläkin kyllä. Mun on vaan pakko harrastaa edes jotain urheilua päivittäin jotta pysyn järjissäni. Tanssitunnitkin olis tarkoitus aloittaa viimeistään marraskuun puolivälissä, nyt noi miehen pitkät työpäivät hankaloittaa tilannetta.
Main kanssa oon Wiin tahtiin urheillut, tapittaa ihmeissään ruutua ja minua.

Hinot oli Sanelmat ultrakuulumiset, mahtavaa! Ja kilpparikuulumiset kans, hyvä että oli asiantunteva lääkäri. Mai oli kans mahdottoman kova riehumaan eikä lääkärit meinannut pysyä ultralaitteella edes menon perässä.

Mollyn masukuva oli ihana! Niin hehkeän näköinen olet. Kyllä se siitä kasvaa ja loppuvaiheessa on varmasti jo tiellä :) Mutta kyllä muistan miten malttamattomana sitä odotti sitä "kunnon" masua.
Btw, New England Journal of Medicine-verkkolehdessä oli juttua tuosta odottavan äidin influenssarokotuksesta että se suojaa vastasyntynyttä infektioilta.

Meillä oli viime viikolla vähän kaikenlaista härdelliä. Mailla epäiltiin atooppista ihottumaa, koko naama oli täynnä punaisia läikkiä jotka kutisi tietty ja taipeissakin oli karheutta. Mai oli tosi itkuinen ja yöt oli mitä oli. Siskoni oli atooppinen pienenä ja minä ja mies ollaan siitepölyallergisia joten perimää kyllä riittää. Annettiin Maille hevoskuuri maitohappobakteereita ja vaihdettiin korvike hypoallergiseen ja iho rauhoittui hetkessä. Todennäköisesti reaktio tuli siitä maissivellistä koska nyt ollaan annettu jo tutteliakin. Pelättiin lehmänmaitoallergiaakin.
Nyt Mai on nukkunut 2 yötä omassa huoneessa ja viime yönä heräsi vain kl 3 ja 5. Myönnettäköön että mami hipsi puoli kolmelta katsomaan, hengittääkö lapsi..mutta nukkui siis kasista kasiin noilla kahdella herätyksellä. Eli meilläkin tuntuu tuo omassa huoneessa nukkuminen olevan hyvä ratkaisu, tosin mä stressaan ainakin vielä omasta heräämisestäni, hyvin kyllä kuulen Main itkut toiseenkin huoneeseen. Nukutaan siis miehen kanssa samassa sängyssä ekaa kertaa moneen kuukauteen. Minähän jos saisin valita niin nukkuisin Main kanssa kylki kyljessä, mutta ei liene hyvä ratkaisu =)On kyllä niin ihana lapsi etten saa tarpeekseni pikkuisesta!Naureskelee koko ajan ja on oikea pieni aurinko.

Neuvola oli eilen ja paino edelleen miinuksella. Tyttö on niin pitkä, 65 cm ja ikää siis 3 ½ kk. Paino 6110 g. Ja syö koko ajan. Energia menee kai pituuskasvuun. Ohjeeksi saatiin jatkuva syöttäminen ja eilen tarjosin sitten joka välissä rintaa ja korviketta. Edelleen siis imetän sen mitä tulee mutta missään nimessä ei tässä tapauksessa pelkkä rintamaito riittäisikään.

Meillä on romantiikka kukkinut jo jonkin aikaa, tuskaahan se aluksi oli enkä yhtään ihmettele jonkun sairaanhoitajan kommenttia että hiljattain synnyttänyttä naista tulee käsitellä kuin neitsyttä :) Liukkarilla pärjää ja fiiliksiä kyllä on. Ehkäisyä ei käytetä, ei varmaan tartte perustella.. jos luomuihme sattuisi meidän kohdalle niin ottaisin kyllä kaikki hankaluudet vastaan ilolla mitä tulee kahteen pieneen!
Nyt parina päivänä on ollut viitteitä tulevista ekoista menkoista, pientä vaaleanpunertavaa tuhrua. Kipuja ei onneksi ole.

Jees, palaillaan taas!

Vähän parempi fiilis tänään. Otin itseäni niskasta ja istuin koneen ääreen kirjoittamaan. Yksi essee pitäisi palauttaa tänään ja sen ALOITIN tänä aamuna. Huhhuh, jos nyt läpi pääsisi niin hyvä olis. Mikähän siinä on ettei saa aloitettua kirjoitusta kuin just ennen deadlinea ja sit on ihan stressissä? Pöhkö mikä pöhkö. Mariska meillä miehen tuki on ollut luokkaa: mä voin viedä Nellan kävelylle niin saat kirjoittaa. Jep ja just mä olin VIIKON kotona neidon kanssa kun oli kuumeessa kun mun piti lukea ja kirjoittaa niin siinähän tilanteessa auttaa se puolen tunnin kävelylenkki???

Ansku, onpa hinoa että oot pärjännyt vaan yhdellä buranalla endovaivoissa! Mä kun hain niitä pilsuja niin laitoin lääkärin kirjoittamaan samalla kasisatasen reseptin, lähtee kivut eikä tartte miettiä että ottaisko vielä toisen. Eri asia on sitten se mitä kipulääkkeet tekee vatsalle:-(. Gefilusta oon yrittänyt juoda/syödä ja kuituja ettei toiminta aivan pysähdy. Puhuitte haluista....surullista kyllä, niitä ei ole. Mä voisin olla ilman, mutta miehen takia "täytyy", vaikka sitten kun siihen ryhtyy niin onhan se ihan mukavaa. Kovasti oon myös miettinyt pilsujen poisjättämistä reseptin loputtua, jos vaikka tulisi se pikkukakkonen jos antaisi sille luvan. Muuten ei olis kiirettä mutta neljäkymppiä lähenee uhkaavasti:-(((.

Oletteko huomanneet että ystävät alkavat kaikota kun on lapsia? Yksikin tosi läheinen ystävä ei ole vastannut viestiin vaikka lähetyksestä on jo viikko. Ok, heillä 2 lasta ja talonrakennus menossa, mutta silti...täytynee soittaa ja tiedustella tilannetta. Ehkä mäkin olen ollut huono ystävä?

Mutta nyt tarvii palata organisaatiokulttuurien ihmeelliseen maailmaan....

Huomenta!
Voi jesus noita Mariskan juttuja, mä täällä hihittelen tissin nappuloille jne :)
Mä muuten olen ollut kerran saunassa kahden leikki-ikäisen pojan kanssa ja koko ajan tuijottivat niin tiiviisti, että ihmettelin oikein, kun eivät mitään kommentoineet. No, äidilleen olivat sanoneet heti, että "sillä tädillä oli paljon suuremmat tissit kuin sulla äiti" :)

Mulla on Aventin pumppu, eli kaipa se noista manuaalisista on ihan paras. Täytyy vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja pumpata, vaikka en lähtiskään mihinkään. On nuo miehet kanssa, kun ei sitten voinut koittaa useampaa eri pulloa. Meilläkin poika on syönyt pullosta viimeksi ristiäisissä, eli reilusti yli kk sitten. Silloin meni ihan hyvin. Taidan ottaa sellaisen leikin käyttöön, että äiti ei ole kotona ja saa pojat pärjätä keskenään, hengailen sitten vaikka toisessa kerroksessa sillä aikaa :)

Sanelmalla hyviä uutisia, jee. Kiva että pääsette ostoksille ja hyvä, jos saat miehenkin niistä innostumaan. Mä lopulta shoppailin melkein kaikki yksinäni, ei tuo mies niistä niin innostunut. Ihaili se sitten kaikkea mitä toin kotiin, mutta mukaan en viitsinyt sitä ottaa huokailemaan.

Sandelle tsemppiä alakuloon. Tuollaiset työhakuun ja opiskeluun liittyvät jutut on kyllä tosi herkkiä mielialoille. Varsinkin nyt sun tilanteessa, kun olet ollut kotona ja sen työn kanssa kävi niin kurjasti. Nyt yrität vaan saada itsesi uskomaan, että se ei kerro susta mitään ja olet edelleen arvokas jollekin työnantajalle, kunhan ensin sen oikean löydät.

Ai niin, liukkariostoksille sitä kai pitäisi mennä itsekin, tietääpä mitä ei kannata ostaa :)

Mukavaa päivää tytöt!!

Heheee, mä täällä naureskelen teidän jutuille! Mites onkin, että pojilla näköjään tuo pippelinräplääminen alkaa heti pienestä, kaukosäädin vaan puuttuu toisesta kädestä ;D Tai ehkä Leolla oli sekin hallussa :) Aniliinin levottomat jutut sai kans hihittelemään ja Mariskan suoraan sydämestä tulevat kommentit. Ootte te hauskoja!

Niin milloinkas sulla Ansku onkaan se gynekäynti? Etsitäänkö sitä kierukkaa sitten sieltä "jostain" vai kuinka se noin voi hävitä? Hurjaa. Risky business ;) Miettikää kun oikeesti uusi raskaus saisi alkunsa tuolla lailla, ja tulisi vaikka kaksoset!

Kiitos kysymästä, meillä meni romanttinen ilta oikein kivasti. Syötiin tunnelmallisessa ravintolassa alkupalat, pääruuan ja jälkkärit ja jatkettiin sitten iltaa kotona. Katotaan olisiko putki saatu nyt auki kun hyvin meni, ettei tulisi niin pitkiä taukoja jatkossa :) Kieltämättä alkuraskaudessa molempia pelotti km:n riski kauheesti kun oli kaikenlaista ihan kunnonkin vuotoa sun muuta eikä oikein uskallettu loppuun asti vaikka muuten hellyyttää ei olekaan puuttunut, päin vastoin. Kuten moni täällä aikaisemminkin todennut omalla kohdalla. Mutta joo. Ihanaa :)

Mulla on maha vähän pumpsahtanut näkyviin viime päivinä! Jeee! Eilen illalla olin muka tuntevani jotain kuplintaa oikealla alavatsalla, mutta ne (tyyliin neljä pientä kuplaa) oli varmaan jotain ilmaa tms. ei kyllä varmaan voi vielä tuntua liikkeitä. Mutta jännityksestä jäykkänä niitä oikeita liikkeitä odotan, ihan kuin joulua pienenä :)

Kiva kuulla Gissastakin pitkästä aikaa. Olit ajatuksissa toissa viikkonloppuna. Toivottavasti hautajaiset meni niin hyvin kuin sellaiset nyt voi mennä.

Sandelle tsemppiä syysalakuloon. Kuten Stellakin totesi, ja sinä itsekin, niin johtuu varmaan just epävarmuustekijöistä. Toivottavasti fiilis kääntyy parempaan päin pian.

Sanelmalla oli hienoja uutisia jälleen, tosi kivaa, onnittelut niistä! Oletko muuten pitänyt jonkinlaista päiväkirjaa odotusaikana? Mitä viikolla 16+ lukee? Itseltä kun tuntuu, että tämä on vähän tällaista vaihetta ettei oikein mitään tapahdu, kun ei ole sen kummempia oireita, eikä näe tai tunne oikeastaan mitään eikä ole lekurikäyntejäkään.

Mitäs muuta... Täytyy palata myöhemmin kun muistuu mieleen lisää kommentoitavaa, nyt lyö jotenkin tyhjää. Ja romaani tästä tuli muutenkin.

Heipsan täältäkin!
Meikä täällä myhäilee. Masa on puistotädillä, Anna nukkuu - Mikä tervetullut rauha, AAAHHHHHH! Kerrankin maltoin jäädä kotiin, enkä lähtenyt pää kolmantena jalkana hoitamaan asioita. Näin se pitäisikin tehdä, että oikeesti saa itse hieman levätä ja ladata akkuja.

Muutenkin on aivan uudesti syntynyt olo. Meidän lapset (tosin M on aina) oikeesti nukkuu nyt hyvin yönsä, kiitos ja aamen. Olen energinen, hyväntuulinen, iloinen, siis niin upea olo monen synkän, väsyneen kuukauden jälkeen.

Hih, mua hekotutti nuo Mariskan pojat :D Kaikenlaista sitä lapset suustaan päästelee, en ihmettele M jos on tullut halu paeta saunasta samantien :-) No näitä tulee varmaan lisääkin, eikös se sukupuolien ero ja erot ole lapsien suurin hämmästelyn aihe jossain vaiheessa?

Nauratti Ansku kyllä teidän liukkarikihelmöinnitkin, heh hee ;-)

Juu, ei siinä junamatkassa sinänsä ollut ihmeellistä, pendolinolla matkattiin, joten oli nopea kyyti. Onneksi Matsku on rauhallinen kaveri, istua napotti ja pohti koko ajan, että me ollaan junassa :) Otti myös unet, joten sinänsä pääsin helpolla, kun molemmat muksut oli hereillä yhtä aikaa vain pieniä hetkiä. Lopussa oli hermot palaa molemmilla, Masalla alkoi selvästi kuume nousta ja A kaipasi jo tuhtia ruoka-annostaan. Lähinnä mua matkassa jännitti se, miten pääsen asemalla nopeesti pois junasta kahden lapsen, vaunujen, kopan, matkalaukun, repun ja käsilaukun kanssa....

Keiju, sama tilanne meillä: moneen kuukauteen nukuttiin miehen kanssa samassa sängyssä KAHDEN viime yö. Eikä Annakaan herännyt, vaikka suht lähellä olinkin :) Tuntui kivalta, vaikkei meillä tod _sellainen_ romantiikka kuki. Ei ole liiennyt energiaa, eikä intoa lainkaan, ja mieskin on toki ymmärtänyt asian. Ja...mua oikeesti pelottaa raskaaksi tulemisen riski, myönnettäköön. Vaikka ois kierukka, pillerit, kondomi, mikä tahansa esteenä.

Kurjalta kuulosti muuten Main atopiaepäily. Jospa pieni ruokavaliomuutos auttaisi tosiaan asiassa. Perimällä on taatusti vaikutusta, mutta mutulla tuntuisi, että ne oireet tulisi vasta myöhemmällä iällä?

Sandelle lähtee sympatiat opiskelun suhteen, samoin Mariskalle. On varmasti vaikeeta ajoittain, ja just se itsensä ravistelu hommaan. Sande sulla varmaan tekee sinänsäkin tiukkaa, kun opinnoista on aikaa, ja yhtäkkiä pitäisi raapustaa esseitä. Kääks, miten niitä edes tehdään?? Mutta on ihan varmasti ahdistavaa, kun ei ole työpaikkaa. Zemppiä! Voi plaah, noita endovaivojakin. Onpa rasittavaa, jos endo taas palaa, vai palaako se aina takaisin leikkauksista huolimatta...?

Sitä voi muuten yllättää itsensä. Just kun marisin muutama vk sitten, etten jaksa tehdä itse Annalle soseita, niin jopas ryhdistäydyin sittenkin. Sitä kun muutenkin asuu keittiössä, niin siinä samassa nakkaa porkkanat ja perunat kattilaan ja tekee ison satsin. Osan pakastaa ja kun tyttö syö niin paljon, niin jo jääkaapin satsi hupenee vauhdilla. Likka onkin ihan carrotface, kun on ihan fiiliksissä porkkanasta =) Ööh, voiko sitä syödä liikaa...?? Kerran soseutin broiskufileitäkin, mutten siitä jobista ihan innostunut.

Ohops, kohtahan poika pitää hakeakin. Nopeesti tämä ihana oma aika menee. Palaamme.

Seurakunta ollut koolla, hyvä hyvä. Luin niin vauhdilla, että jutut yhtenä muhjuna päässä. Päällimmäisenä mielessä Mariskan saunakokemus, heh heh.

Ja Anskun kadonnut kierukka! Hurjaa. Meillä nlassa saa kierukan vasta toisten menkkojen jälkeen kuulemma juuri siksi, että kohdunkaula on niin pehmeä synnytyksen jälkeen ja riski, että hulahtaa sisuksiin, on iso. Erikoisesti käytännöt vaihtelevat.

Kurjuus Main allergiaepäilyjä, mutta hyvä, että nyt rauhoittuneet. Ovat vissiin aika perinnöllisiä juttuja.

Jokos Silja on terveiden kirjoissa?

Kastuttiin puistossa totaalisesti, mutta ei haitannut Lottaa, päinvastoin.

Elli kääntyi tänään selältä vatsalleen. Pitkään on jo siihen suuntaan pungertanut, mutta nyt sai vihdoin sen alle jäävän käden kiskottua mukaan.

Lotta pissaa pottaan Muumi-keksien motivoimana! Saa siis sellaisen palkinnoksi. Heh, äitiinsä tullut makeahirmu… Muutaman kerran on jo palkintonsa unohtanut lunastaa. Loistojuttu jok. tap. ja hän on tuotoksistaan selkeästi ylpeä ja iloinen. Eteenpäin mennään siis.

Mollyllä ja Sanelmalla etenee raskaudet loistavasti – ja jo vauhdilla! Kiitokset muuten kuvista, hehkeitä olette. Voi Molly hyvinkin olla jo ihan oikeita hipaisuja! Milloinkas teillä on se ultra? Joko ostit jotain pientä ja kivaa?

Romantiikkaa pitäisi viritellä tässäkin taloudessa, mutta tunnustan, että on mun listallani noin sijalla sata tällä hetkellä. Kivaahan se on, kun jaksaa ryhtyä, mutta aika harvoin jaksan. Mies olisi valmis kuin melperi sotaan milloin vain… Noh, ehtiihän sitä ja imetyksen loputtua halutkin toivottavasti palaavat semminkin, jos saan sen hormonikierukan käyttöön. Pitäisi vaikuttaa vähemmän kuin pilsut.

Ellin yöt on olleet aikasta hyviä, pari sapuskointia ja pari tutitusta! En valita.

Stella, just yks päivä mietin, ettei taida ainakaan meidän lauta kulkea järin hyvin lumessa. Siinä on se vara niin pieni, että jäkittää helposti jo parista lehdestä. Hyvin auratulla tiellä toivottavasti päästään eteenpäin.

Elli suostui ottamaan pullosta 50 ml vkl:na, mutta eipä moisilla eväillä pitkälle pötkitä. (Oli erilainen tutti tällä kertaa, Aventin tutti ei kelpaa yhtään.) Tarttee taas kokeilla, mutta en jaksa pumppailla turhaan, kun sotkee heti systeemin. Kokeilen antaa aina noita pakastemaitoja, kun “eräpäivä” tulee vastaan.

Nyt Lotan seuraksi katsomaan Nalle Puhia sadepäivän ratoksi. Voikaa hyvin!

Moikkelis!

Vai romantiikat täällä tapetilla =) Mukava aihehan se on tässä ikävillä syysilmoilla!

Muuten ilmoista puhuen, ootteko te muut aina tunnollisesti kaksi kertaa päivässä puistossa ulkoilemassa säällä kuin säällä?? Mä pyrin olemaan ainakin lyhyesti, jos nyt ei tuu kissoja ja koiria alas taivaalta (tänään paettiin sisään kun alkoi se ihanaakin ihanampi sade..), mutta tulee kyllä välillä skipattua ainakin kakkosulkoilut jos sää on ahterista.

Vanessa on täysin kesäajassa, herännyt kuudelta nää pari päivää, mikä on järkyttävää. Ei uskoisi, että itselle tuntuu tunnin aikaistus siltä, että herätettäis keskellä yötä. Onneksi tässä vielä saa nautiskella päiväunista...=)

Ensi viikon maanantaina lähdetään säitä pakoon Madeiralle, tuskin maltan odottaa pakenemista arjesta vähäksi aikaa!

No niin, nyt täällä ollaa jo lapsukainenkin hereillä, joten adios taas. Hyvää mahankasvatusta mahakkaille ja kaikille lapsukaisille terveisiä!

Minä täällä, taas. Ollaan Siljan kanssa naisten kesken ja on rauhaisa hetki. Vili tädillä ja mies katsastamassa uutta työpaikkaa..

No, asian takia tulin, unohdin vastata P:n kysymykseen Siljan syömingeistä. Ap:t mennään vielä maidolla, kunnes tässä jonain päivänä tarjoan puuroa. Syö yhden kasvisruoan ja yhden liharuoan ja lisäksi 1-2 marja-hedelmäsosetta/vauvan jugua päivittäin. Joskus tarjoan hedelmää jälkkäriksikin, kun tuntuu, että olisi pöpöeröä uponnut enemmänkin. Siis kerta-annos sapuskaa on se pilttipurkillinen, niihin laitan omat tekeleetkin. Lihasoseista en myöskään tee ite, ei vaan huvita.

Mitä, mitä, jossain päin satanut? Meillä oli niin ihanan aurinkoinen ja tuuleton päivä täällä. Tosin nyt illalla vähän ropsautti.

Me ulkoillaan yleensä kaksi kertaa päivässä. Jos satelee, olen välillä laiska, enkä jaksa sonnustaa koko poppoota, mutta hyvällä säällä kyllä. Hymyyn veti kyllä maalaisen suu Katan _puistosta_ , mutta joo, pihalla/metsässä ollaan.

Ihanaa matkaa teille Kata, kyllä katkaisee harmauden!! *vähän kade* Me ei tälle vuodelle olla kaavailtu matkaa.

Eri hienoa Lotta & potta!!! Hyvät porkkanat ne muumi-keksit. =)
Ja vinhaa Ellin kierähtelyt!

Perjantaina tosiaan "kaivellaan" sitä kierukkaa, mikäli tämä vuoto on tyrehtymään päin.. Kumma, jos on tiedossa, että voi olla sisäänhulahduksen riski ja joissain paikoissa silti laittavat. No, olkoon missä on, kunhan ehkäisee, eipähän ainakaan pistele, sellainenkin tapaus lähistöllä..
Käääk, Mollyn luomaa "kauhukuvaa" kaksoista tähän hullunmyllyyn. Mutta ihminenhän on sopeutuvainen! =) Täytyy kyllä sanoa, että samoin, kyllä mua P:n tavoin vähän pelotuttaa/pelotti se raskauden mahdollisuus. No, nyt ei epäilystä, mutta täysi pidättäytyminen siihen perjantaihin saakka.

IIK, Molly se ehkä on tuntenut hipaisuja. Ei ollenkaan mahdottomuus. Mä tunsin Vilistä joskus 17+ ja Siljasta reilua viikkoa aikaisemmin. NIIN IHANAAAAA!!!!!

Voi että sitä Main allergiaepäilyä. Onneksi heti helpotti isolla mhb-annoksella, toiv. ei toistu.
Munkin piti taannoin kommentoida sitä Keijun joogaa ja vihreää teetä, kun toiset täällä juo pannullisen kahvia ja nappaa suuhunsa milloin mitäkin, eikä todellakaan jumppaa/venyttele, vaan harppoo ulkona vaunuja työntäen, siinä liikunnat, että hieman terveellisemmällä pohjalla sun päivät kuin mun.

Tosin, painoa olen saanut hitaasti (mutta varmastiko?) laskemaan, vielä on rutistettavaa, mutta laskusuunnassa. Viikolla vahdin syömisiäni, mutta viikkiksenä lipeää tai tarkoituksellisestikin, la on mun karkkipäivä. :)

No, nyt ei kuitenkaan namuja, vaan jugua ja pehmeää leipää, olin suuhygienistillä ja auts, koko kita ihan hellänä, kun hammaskiveä taas raavittiin.

Mollylle kaivoin pikaisesti "päiväkirjastani" kirjoitukseni rv 15+5. Se kuului tähän tapaan:
"Vointi oli viikonloppuna vähän omituinen kaiken aikaa ja tänäänkin ajoittain. Toisaalta on niin oireetonta, että alkaa melkein ajatella pahoja ajatuksia. Toisaalta taas tullut uudelaisia "oireita" kuvaan mukaan. Jatkuva nälkä on loppunut kuin seinään, mitään ei oikein tee mieli syödä ja toisaalta on taas välillä ollut vähän huono olokin. Vähän omituisen tuntuinen oli myös masu viikonloppuna. Kosketusarka ja silleen outo. Jo havaittavissa ollut kumpukin on vähän niin kuin hävinnyt?? Olisko nyt sitten se vaihe, kun alun turvotukset katoaa? Voi plääh, kun vaan osais nauttia tästä suht hyvästä olosta ja olla luottavaisin mielin. Rauhoitelkaa nyt mua, ettei tässä vaiheessa pitäiskään tuntua miltään. :( "

Että oireetonta oli tuossa vaiheessa. Sitten seuraavana päivän 16+0 olen kirjoittanut, että olis tuntunut ensimmäise aivan hennot liikkeet. Siitä ne sitten pikkuhiljaa voimistuivat tähän ihanaan ryttyytykseen ja varmaan vaan hurjempaan ollaan menossa. 16+6 mulla oli neuvola, jolloin kuulin ekan kerran sydänäänet ja se rauhoitti silloin kummasti oireetonta oloa.

Että hyvin olet Molly aikataulussa. Ihan samoissa tunnelmissa kuin minä noilla viikoilla.

Teksi mieli kommentoida muutakin, mutta mies tuolla huutelee iltalenkille koirien kanssa. Sandelle kuitenkin tsempit opiskeluun ja erityisesti työnhakuun. Samoin Mariskalle tsempit opiskeluun.

Nyt on pakko mennä.