Tahkoojaplussat 87

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mollylle ihan mahtavan ihanaa äippälomaa! Nyt se on sitten tässä; kauan odotettu yksi etappi! Ja saadaan kuulumisia entistä useammn, eikös? Laitahan loman alkuun nyt kuvia tulemaan seesteisestä äitityslomalaisesta:D!

Hertalle taas työniloa; niin ne roolit vaihtuu lennosta. Miten uskot Hertan sopetuvan, kun lähdet töihin ja olet päivän?

Ihania juttuja nuo lasten höpötykset ja tarinat. Vähemmän mukavia nuo rajojen kokeilut ja uhmat. Enpä niihin osaa sanoa oikein mitään, kun ei kokemusta ole:/ Hyviä neuvoja kylläkin Anille tuli muilta ja mielenkiinnolla luen noita Leon puheenkehitysjuttuja.

Sanelmalla yhtenä, edelleen. Odotellaan..

Nekku, meidän raksaprojekti on tosiaan edennyt hyvin aikataulussa. Just katsottiin eilen koneelta kuvia viime keväästä, kun tontti oli puustoinen ja meillä alkoi urakka. Oli se niin mukavaa aikaa; kevätauringossa kaadettiin puita ja pilkottiin, lumen keskellä meillä oli grillaus- ja eväspaikka, jossa pidettiin taukoa ja paistateltiin päivää. Oli ihan mahtavaa. Samaan aikaan myös meni eka icsi pieleen ja muistan, miten olin ahdistunut. Kesäll tehtiin pohjia ja syksyllä alkoi talo nousta. Nyt laitetaan jo tapettia ja paneelia. Ahkeria miehiä. Talo on tosiaan kompromissi haaveista ja unelmista; tontti ja budjetti määrittelee hyvin pitkälle talon. Talon piti olla "tietynlainen", jotta ilmansuunnat tulevat parhaiten hyödyksi. Emme halunneet terassia esim. itään tai pihaa ylipäätään, niin talo muokkautui tontin mukaan. Emme möskään saanut niin isoa tonttia, kuin olisimme halunnut, isompaa kodinhoitohuonetta enkä puketumistilaa suihkua ennen. Mutta tontin sijainti oli meille niin ykkönen, että päädyimme sovittamaan talon sinne. Ja jotain sisustusrakaisuja on jäänyt pois matkan varrella..:/ Mutta on se oikeasti tosi ihanaa muuttaa ihan omaan, uuteen taloon. Vaikka se poissulkee nyt lähitulevaisuudessa muita haaveita jotka olisivat syöneet rahaa esim. kesämökkiä. No, valintoja nämä ovat. L
Voin laittaa kuvia raksastakin, kunhan se kamera löytyy..

Nyt on pakko lähetä kaupoille. Niitä sisutusvalintoja siis...

Mukavaa viikonloppua!!

Kukaan ei kai vielä ollut aloittanut uutta ketjua, en ainakaan huomannut...

Niin viisaita naisia kyllä meidän porukassa, ei voi muuta sanoa. Minäkin luen tosi mielenkiinnolla kaikenlaisista "tulevista" jutuista vaikken vielä osaa omalta osalta tai kokemuksesta kommentoidakaan.

Jee, viikonloppu alkaa ja äitiysloma! Kiitos tytöt muistamisesta. Mies kysyi tuntuuko ihmeelliseltä johon vastasin että ei! :) Ihanalta vaan. Mutta olenkin aika kypsä työhön, tai lähinnä ehkä ihmisiin siellä. Nohhh, maanantaina voi vielä alkaa kunnon ahdistus sitten kun ei lähdekään aamulla duuniin :) Mistä näistä ikinä tietää.

Meidän mini valvotti viime yönä, voi jessus. Miten toisella riittää energiaa :) Monotti menemään ja liikkui ja kiemurteli ihan koko yön, eikö se nuku öisin ollenkaan? Juttelin just kaverin kanssa ja hänellä oli tämä sama viiltävä kipu tässä vaiheessa esikoista odottaessa. Meinasi, että paikat pehmenee ja vauva alkaa valmistautumaan ja poraa päätä tuonne syvemmälle alas jolloin sen liikkeet sitten viiltä ilkeästi just sinne missä pää painaa. Sellaiselta se kieltämättä tuntuu, eli ihan loogista?

Sanelma, millaiset Okon liikkeet on noilla sun viikoilla? Onko yhtään rauhoittunut kun tilaa ei ole enää? Vai yrittääkö sinnikkäästi venytellä? Joku synnyttäneistä voi varmaan vastata tähän, eli mitä tapahtuu ihan lähellä synnytystä (tyyliin muutamaa päivää ennen) ja sen aikana, huomaako että vauva on paikallaan vai potkiskeleeko se vielä siellä sairaalassakin ennen ulostuloa??

Nyt jäi monet kirjoitukset tuonne edelliselle sivulle, eeh... piti kyllä kommentoida. Palaankin kohta.

Sanelma vielä hyvissä voimin, hyvä hyvä. Ensi viikko on sitten superjännittävä! Toivottavasti ei ainakaan kovin pitkälle venyisi la:sta.

Molly, ei sitä maanantai-angstia tule :-) Mä muistan edelleen ensimmäisen maanantain äippiksellä, kun ei tarvinnut lähteä aamuruuhkaan ajamaan. Se on muuten mahtava tunne se. Hehee, ja edelleen nautin maanantaiaamuista, kun ei tartte lähteä aamuruuhkaan :)

Meillä vuorostaan Matias antibioottikuurilla. Korvatulehdus oli, kuten epäilinkin, lisäksi kuumeili pari päivää. Mä olen ollut niin pölvästi, että olen sitkeästi ostanut lääkekaappiin Panadolia, kun arvelin, että on tyyliin ainoa kuumelääke tämän ikäiselle. Enhän mä sitä litkua saa kahta putkiloa millään pojan suuhun! Kysyin sitten lääkäriltä, että oisko jotain tujumpaa ja onhan sitä. Pronaxenia ei tartte antaa kun pari milliä, niin johan tehoaa.

On niin totta, että lapset kiukuttelee enemmän äidille. Matias on niin onnessaan isänsä seurasta iltaisin, että harvoin kiukkuilee tai tekee mitään hörhöjä. Mutta juuri tuo keskustelu lapsen kanssa auttaa hirmuisesti ja asioiden syiden ja harmitusten pohtiminen. En Nekku yhtään ihmettele, että Lotan kanssa tietyllä tapaa pääsee helpommalla, koska hänen kanssaan voi niin sujuvasti jo jutella asioista.

Mitenköhän hitaasti Annan puhe kehittyy, kun on NIIN hidas hämäläinen liikkumisensa suhteen :) Naapurin samanikäinen tytteli ottaa seisomisharjoitteita, kun meillä edelleen nuohotaan lattiantasossa. Selvää turhautumistakin on jo ilmassa, kun ei pääse (uskalla?) tutkimaan maailmaa.

Kuulostaapa hyvältä Manna teidän raksaprojekti. Iso urakka, mutta NIIN palkitseva, kun sitten joku ilta sitä istuskelee uuden kodin sohvalla ja voi ihailla aikaansaannosta. Onko vaikea ollut valita sisustusratkaisuja ja esim. keittiötä? Tuntuu, että se ois niiiiin vaikeaa tehdä vuosikymmeniä kestäviä päätöksiä. Valikoima kun on niin laaja.
Sitä pitää itseään joskus vähän tyhmänä, että väen väkisin asuu seudulla, jossa asuminen on niin tyyristä, ja kun muut perheelliset asuu isoissa okt:ssa isoilla tonteilla, niin me hikiseen päästään johonkin rivitaloon....Ööh, joka vielä kolmessa tasossa. Mä taidan olla jo niin mummoutunut, että haluan käydä omassa tutussa ruokakaupassa, harrastaa tutulla kuntosalilla, asua nopeiden kulkuyhteyksien päässä keskustasta ja ennen kaikkea työpaikkaa. No ne on niitä _kompromisseja_, jotka on kyllä hyvin tiedostettukin. Hertta, meidän haaveilema kohde on viereisessä kaupunginosassa, ei siis tässä ihan nurkilla. No joo, se siitä, olen pettynyt jos sitä ei saadakaan, joten en viitsi siitä puhella enempää.

Aniliini, meillä on täsmälleen samanlainen tilanne naapurustossa kuin teillä. Kamalan ikävä tilanne, kun musta on tosi kiva nähdä tätä äitiä lapsineen, etenkin kun heillä on Annan ikäinen tyttö. MUTTA heidän esikoinen ja Matias ei todellakaan tule juttuun. Jatkuvaa tuuppimista, lelujen viemistä, raivokohtauksia, riehuntaa, eikä siinä kyllä suju yhtään mikään. Poika on Matiasta vuoden vanhempi, että toki sen vaikuttaa jonkin verran. Me nähdään sitten tyttöin kesken, niin on helpompaa :)

Sande kyselit nukkumaanmenoista. Matias menee yleensä vasta 22 aikaan unille. Jos on nukkunut p-unet, kuten yleensä tekee, ei ole mitään järkeä yrittää nukutella häntä vielä 21 aikaan. No itse tästä kärsitään, kun oma ilta-aika jää lyhyeksi, mutta toisaalta tykätään, ettei lapset herää ennen kasia aamulla. Nyt huomaa selvästi, kun päivä sarastaa aiemmin, että alkaa heräämisetkin aikaistua. Ihan jees, sitä herää itsekin helpommin, kun valosaa. Tosiaan kevättä ilmassa naiset!

Muihin puuhiin. Mukavaa vkloppua!

heippa,pakko on tulla toivottamaan Mollylle ihanaa alkanutta äippistä!Mulla on Mai sylissä joten pitkään en ehdi kirjoittaa, kurkottelee kaiken tästä pöydältä suuhunsa..tänään tarjosi muuten mulle tuttia suuhun kun loikoiltiin sängyllä :)

Koetan kyllä ehtiä lukemaan teidän ja erititoten Sanelman kuululmisia vaikken aina ehdi kommentoida. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Terveiset täältä TAYSista. Odottelen täällä noutajaa. Onneksi. Oli jo pieni pelko, että joudun jäämään viikonlopuksi. Onneksi kuitenkin kaikki hyvin ja pääsen kotiin. Neuvolassa siis verenpaineet koholla ja pississä reilusti valkuaista. Ei uskaltanut th ottaa riskiä viikonlopun yli vaan lähete synnytyspäivyvstykseen tarkastukseen raskausmyrkytyksen varalta. Täällä meni sitten koko päivä. Otettiin sydänkäyrät, verikokeet, virtsa, sisätutkimus ja ultra. Kaikki onneksi kunnossa. Verenpainekin oli laskenut ja virtsa puhdistunut aamusta??!!! No pääasia, että vauvalla kaikki ok. Siispä odotus jatkuu kotona. Alkuviikosta konrolli neuvolaan. Kyllä vähän säikähdin.

Ja kaiken lisäksi jääkaappi pamahti viime yönä. Uutta oltiin menossa ostamaan, mutta tulikin sitten tämä keikka. Mies kävi sillä aikaa yksin ostamassa. Kohta näen minkälaisen osti. Oikein smurffin laki taas, että kaikki sattuu samana päivänä.

Molly, Okko melskaa edelleen paljon. Ja voimakkaasti. Varsinkin kun makaan kyljelläni niin, että jalkansa ovat sänkyä vasten, niin "nousee seisomaan" väkisin. Heh, kivalta tuntuu. Hyvää äippälomaa muuten sulle!!

Nyt on mentävä kyyti tuli.

Huih, Sanelma! Kaikki hyvin, odotus jatkuu. Olipas sulla päivä! Huojentavaa, että kaikki on ok. Smurffin laki :D Saas nähdä milloin Okko tulee maailmaan. Jospa sisätutkimus hiukan vauhdittaa..Mua alkaa niin jännittää jo!

Ihanuus Molly sun lomaa! Tekee hyvää irtaantua töistä munkin mielestä. Niin kauan jo siellä on tullut hypättyä. Tuntuu ihanalle, kun saa jäädä vuorostaan kotiin, niinkuin monet muutkin kaverit. Siellä mini pöyrii sun masussa ja jatkaa kasvuaan. Kaikki hyvin:)

Toivottavasti Piritta saisitte sen uuden kodin. Isoja asioita ovat, mutta kyllä koti on sellainen asia, jonka haluaa olla mieleinen ilmanmuuta. Kunhan saisitte omanne myytyä ja sitten sopivasti ostettua sen uuden. Onko ollut kiinnostuneita teidän omastanne? Sori, jos sekoitan sun ajatuksia, jos et välitä aiheesta rupatella:/
Paranemista Matskulle. Voi toista. Onneksi parempi lääke löytyi. Ei varmaan ihan helppoa tuputtaa pahanmakuisia lääkkeitä Matskun ikäiselle.
Sisustusjutuista kysyit. Valinnanpaljous ja hntahaarukka on valtava. Ei saisi liikaa vaihtoehtoja ottaa edes esille. Tänään lyötiin lukkoon lattia. Ajatuksena oli parkett, kuten edellisessä asunnossa. Sitte etenmimme kovapuuhun ja lopulta kädessämme oli laminaatti..joka olikin hinnaltaan kovempi kuin edelliset vaihtoehdot, mutta väri oli ihan nappi. Ainakin pitäisi olla. Meillä oli sellainen ökykallis mallikappale lankkulattiasta, jonka kanssa kuljettiin ja lopulta vastaan tuli lähes identtinen, mutta neläsosan hintainen laminaatti.Ehkä paras valinta koira- ja tulevaan lapsiperheeseen. Ja mikä ihaninita; löydettiin vauvanhuoneeseen niin suloinen beessivalkoruudullinen tapetti. Mies näytti sen liikkeessä tyyliin "kato tossa" ja se oli siinä. Ei tarvitse enää etsiä. Ihana pikkuruudullinen huone pienelle tulokkaalle:) Keittiö hiukan jännittää. Se on sellainen maalaisromanntisuuteen menevä, melko perinteinen. Ollaan enemmän sen tyylisiä, kuin modernin esim. kiiltävän linjan kannattajia. Takka piirrettiin yhden mallin avulla itse ja muurari kävi sen tekemässä; näin puolivalmiina näyttää kauniilta ja saan siihen sen toivomani kranssin jouluna kiinni, hih* Ekö ole tärkeitä juttuja nää mun hömpötykset kransseista sun muusta. Mutta kaikki on siis mennyt tähän saakka melko kivuttomasti, mutta yritämme pitää budjetista kiinni, mutta jos kaikki jutut menee aina "hiukan yli", niin se on kohta "aika paljon yli"...

Nyt keittelemän teetä. Tuli hiukan vilu ulkoillessa.

Mukavaa viikonloppua, äippälomaa, mökkilomaa jne. kaikille.

Hei, nyt paremmalla ajalla. Mai on puuronsa syönyt ja leikkinee hetken tuossa lattialla, mieskin kyllä kotona. No, nyt kun mies kotona niin on kans koneella koko ajan, jotain edittijuttuja, keskeyttänyt nytkin mut jo pari kertaa. Mutta pakkohan se on omaansa vähän kehua, se mini-leffa pääsi pohjoismaihin leffafestareille ja työstävät porukalla lopullista versiota tänä viikonloppuna.

Hyvä juttu Sanelma kun arvot normalisoituivat. Ainahan tuo myrkytyshomma on pelottava vaikka pieni olisikin ihan jo valmis tulemaan. Pian hän sieltä joka tapauksessa maailmaan tulee, ihanaa!!

Mollylle piti sanoa noista viime hetkien liikkeistä. Kun tilaa oli rajoitetusti, Mai enemmän möyri siellä masussa ja jalkojen liikkeet näkyi vatsan läpi selvästi. Sairaalassa kun oltiin jo synnytysasemissa, Mai liikutti tosi voimakkaasti päätään kun lähti tulemaan. Hartiat kans porailivat tuonne mun lantioon joka tuntui kans. LImatulppa mulla muuten tuli ti-ke yönä ja Mai syntyi sitten to-iltana.

Ihania pohdintoja noista teidän lapsista ja hermojenmenetyksistä. Mä uskon kans olevani sellainen äiti että tulistun ja sitten tulee huono omatunto. Ehkä noiden tyttöjen kanssa on vähän helpompaa, mitä oon ainakin lähipiirissä seurannut..? Tosin riippuuhan se lapsen temperamentistakin.
Aniliini, älä tunne huonoa omaatuntoa, ihanalta kuullostaa tuo että osaat kertoa lapsillesi että rakastat heitä vihaisenakin. Hienosti sanoi myös Stella että oppivat lapset siihen että tunteita saa näyttää.

OIkein kivaa iltaa Aniliinille miehensä kanssa! Vai olitteko jo eilen ulkoilemassa..? Anyway, hiprakoituminen on joskus oikein hyvä idea :)

Ihania noi Lotan jutut! Kalitsat ja muut. Hää on niin mun sydäntä lähellä kun on ottanut ihanasti kontaktia kun on nähty pari kertaa :)

Kiva kuulla Manna teidän tulevasta kodista! Hinoa kun teillä on miehen kanssa sama maku sisustusmateriaaleissa, ei tartte niistä kiistellä. Ja upeaa että aikataulu on pitänyt. Kovasti masukuvaa kaipailisin, lupaan myös pikimiten laittaa Maista niitä uudempia kuvia.

Mä oon jotenkin ihan hirmu onnellinen tällä hetkellä. On ihanaa olla kotona, elämä on tavallaan niin kiireetöntä vaikka välillä tekemistä on enemmän kuin töissä ollessa. Mies on välillä päivisin kotona, juodaan kaffet pöydän ääressä hiljaisuudessa kuin eläkeläispariskunta, paitsi että vauva nukkuu päiväuniaan :) Mai on aika vaativa lapsi, nukkuu levottomasti, kaipaa lähes jatkuvaa seuraa jne mutta silti tää elämänvaihe on paras pitkään aikaan. Tanssi on kans mun henkireikä ja sillekin on jotenkin nyt ihanasti aikaa. Parasta on kun saan lähteä aamutreeneistä kotiin kun muut menee töihin :) Toivon että sitten kun aloitan taas työt, tuntuukin siltä että on kiva mennä, nyt on ihan ykköstä saada olla kotona.

Hertalla se tosiaan alkaa työpätkä. Kiva kuulla sun mietteitä sitten ja tietysti on eri fiilis mennä kun tietää että kohta pääsee taas pois :)

Kai mulla oli vielä miljoona asiaa kommentoitavana (niin ainakin Pirittalle peukut asuntokauppaan) mutta nyt täytyy mennä. Voikaa hyvin ja Sanelmalla etukäteen tsempit synnytykseen jos O päättää tulla maailmaan jo piankin! Olet ajatuksissa.

Ihanaa, aurinkoista sunnuntaita. Oltiin 3 tuntia ulkoilemassa, aurinko oikeasti lämmitti ja linnut lauloivat. Tuli jossain vaiheessa mieleen, että olisi ollut ihanaa istua luonnonhelmassa ja hörppiä kuumaa kaakaota, mutta eipä ollut mukana. Ihmeen vähän oli muuten ihmisiä liikkeellä, vaikka niin upea keli ja tässä lähellä on kauniita ulkoilupaikkoja.

Kyllä omaansa Keiju kelpaa kehua!Mahtava juttu tuo elokuvan menestys. Onkos se just se, jossa sinäkin olet osallisena:)? Hieno saavutus miehellesi, onnea. Ihana kuulla, että elämä on onnellista ja tasapainoista. Kaikki asiat siis kohdallaan. Mukavaa, että sulle niin tärkeä tanssi on pysynyt mukana myös vauvan tultua. Mä uskon, että viihdyn myös kotona vauvan kanssa. Ja odotan niin kovasti sitä, että pääsen irtautumaan työstä vihdoin:)

Mun täytyy kysyä kokeneilta yhtä juttua..Mulla on välillä masu ihan kova. Kestää tovin, ennekuin sitten pehmenee. Onko siis mulla jotain supistuksia...? Tänään aamulla esim. n. minuutin kaksi vatsa kovettui ja kohdun kykenee tosi tarkasti tuntemaan silloin. Hiukan huolettaa, että onko se ihan normaalia tässä vaiheessa tai ylipäätään? Mitään kipuja ei siis ole.Jospa joku ystävällisesti voisi vastailla...

Nyt täytyy mennä peseen hiusväri pois päästä. Vauva pyörii vatsassa vauhdilla kokoajan ja tuntuu kieppuvan siellä nyt innokkaasti. Aamulla, kun vatsa kovettui, niin oikein huomasin toispuolisuuden, kun makasin selälläni eli tuossa oikealla puolella vauva taitaa asustaa enimmäkseen :)