Tahkoojaplussat 87

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi,

Voi Stellan haukkua. Säikähdin jo alkuteksteissä, mutta arvelinkin epilepsiaksi. Kohtaukset voivat olla melko rajuja niin koirilla kuin ihmisillä. Olen ollut paikalla rajua kohtausta ihmisellä todistaessa ja siinä ensiapua antamassa. Tilannetta hurjistutti vielä se, että kohtaus oli naiselle ensimmäinen ja hänen miehensä oli melko hysteerisenä vieressä. Kramppeja ei saisi ns. estää, suuhun ei sais kahota, mutta varmistaa ette pure kieleen, kieli valu nieluun tai kohtauksessa tuleva mahdollinen vaahto salpa henkeä. Kohtauksen jälkeen tuleekin väsymys. Tuliko teidän koiralle? Symppaan sua Stella täysillä; varmasti aika voimaton ja avuton olo. Toivottavasti olisi lievä epilepsia, jos se on sitä. Mukava myös kuulla Leon ja Kaislan kuulumisia. Ihana kuulla, että Leolla pyyhkii hyvin puheen opettelussa. Onnistumisekokemuksia kaikille! Onko teillä jokin kannustin Leolle, kun saavuttaa tavoitteitaan?Hienoa kuulla myös iloisia työkuulumisia ja näkymiä!!!

Sande, teillä tosiaan mahtiprojekti mökin kanssa. Mutta kuulostaa ihanalle paikalle ja on varmasti vaivan arvoinen projekti. Miten kauan teillä menee ajaa mökille? Juu, lämmötön asuntovaunu ei ihan oo ideaali lapsiperheelle:/ Tsemppiä vaan raksaprojektiin, se tulee palkitsemaan:)

Niin Stella, me katottiin Iki-kiuasta kanssa, mutta haluttiin lasiluukulla. Siinä ei ole? Päädytään ehkä Ukkotonttuun, vaikka onkin hirveän kallis, liekö suunnittelijan nimi, joka maksaa. Kiva kuulla, että puukiuas on käytöllä teillä ja sain positiivista vahvistusta meidän valinnalle. Meillä oli kotona puukiuas, mutta saunan koko oli 15 neliön luokkaa, niin lämmitys kesti yli 2 tuntia..

Piritta, kysyit joskus mun työstä. Voin joskus kertoa fb:n kautta. Tässä en viitsi avauta sen suhteen;)

Molly, ihkua, että vaunut on nyt hankittu! Oi ja voi:) Niitä tyhjinä työntelette kotona, eikös?:D Laita kuvia ihmeessä. Kiinnostaa huoneen seinän väri ja muutenkin lapsen huone. Ja vaunuistakin kuva kelpaa. Me nyt ollaan vasta katottu vaunuja alustavasti, mutta jotain "vaatimuksia" olen asettanut. Lapsen nimestäkin ollaan hiukan puhuttu, hih* Pikkuhiljaa siis meillekin alkaa tulla vauva-asia kunnolla arkeen mukaan, ihanaa!!
On muuten hienoa, että saa lainaan ja kiertoon kaikkia vauvanhoitoon liittyviä tavaroita. Itse oon saanut niitä mama-vaatteita ja sitten ostettiin se älyttömän halpa setti tavaraa mm. matkasänky, rintareppu jne. Babysitter saadaan kavereilta ja sellainen telakoitava turvakaukalo. Molemmat olleet yhdellä lapsella. Tosi hienoa.

Annn tilanne toisella puolella surettaa. Ihan kökkö lääkäri. Kunhan heillä riittäisi voimia jatkaa oikeuksiensa puolesta.

Missä Vippe on ? Tännepäin, tännenäin:) Tiitustakaan ei ole kuulunut. Mitenkähän Nasupilla menee? Onko Nekun kirjoittelut vähentyneet:/ Höh, kaipaan Lotan juttujakin jo:)

Mä tunnen vauvan liikkeitä! Tänään jo sellaista mylvimistä. Niiiin huojentavaa. Autolla ajaessa tuntuu usein ja iltapäivisin enemmän. Oli tänään 4 tuntia palavereissa ja itsekseni kuulostelin vain vauvaa, kun piti esittää kiinnostusta ihan muihin juttuihin. Musta vauvan potkujen ja mylvimisen kuulostelu on paljon tärkeämpää, kuin jotkut strategiset suunnitelmat tällähetkellä:D

Nyt pyykin selvittelyyn.

Kuullaan taas..

Tulin vielä vinkkaamaan, että olemme sähköpostissa suunnitelleet uutta tapaamista peruuntuneen tilalle ensi maanantaille eli 23.2. puolenpäivän jälkeen. Paikkana Tampere ja meidän huusholli. Jos on lisää kiinnostuneita, niin kertokaa ja tulkaa.

Manna, ihanaa että tunnet nyt kunnolla liikkeitä! Asiasta kiukaaseen.. meidän kiuas on Maxi IKI Plus, sellainen pilarimalli. Siinä on luukussa "naama", josta loistaa tulenloimu. Lasiluukullisina niitä ei kai saa. Kävin kurkkaamassa Ukkotonttua - näyttävä takka sekin. Meidän sauna on noin 10 neliötä ja IKI:llä se lämpiää sopivaksi noin tunnissa.

Nyt kirjan pariin!

Hui tuota Stellan koiran kohtausta! Onneksi lapset ei ollut paikalla vieressä, ne olisi varmaan säikähtänyt? Voiko koiralla olla joku tilapäinen tuollainen kohtaus, vai tarkoittaako tämä ensimmäinen nyt sitä, että niitä tulee jatkossa lisää? Toivottavasti säästyisi(tte) niistä, raukka parka koira. Ei kai se purema sun kädessä ollut paha?

Mua nauratti Sanden miehen tekninen ratkaisu hartiakipuun :)

Ihanaa kun Manna tuntee enemmän ja enemmän liikehdintää masun sisältä :) Siellä se pikkuinen jumppaa. Allekirjoitan tuon täysin, että ajatukset kääntyy enemmän ja enemmän vauvaan eikä muut jutut ole ollenkaan tärkeitä :) Minullakin menee iso osa keskittymisestä työpäivänkin aikana liikkeiden tunnusteluun ja haaveiluun.

Ja siitä puheen ollen, höh, meidän tyttö se on ollut hiljaisempi tässä vajaat pari päivää. On kai vaan väsyneempi ja nukkuu enemmän?... Jostain luin, että aivot kehittyy kovasti tällä viikolla ja pään ympärys kasvaa siitä syystä jopa 9 mm, menisikö siihen sitten energiaa. Kuitenkin jotain liikkeitä on välillä, työntää pyllyä jne, mutta ihan meinaa huolestua kun yleensä on niin hirveän vilkas ja nyt tuntemuksia on paljon harvemmin. Kai tämäkin on normaalia?

Huisit on viikot jo täällä. Tuntuu kyllä aika ihanalta kirjoittaa tuollaiset numerot :D

Ensin omaa napaa. Eilisessä ultrassa kaikki ok. Eikä paljastuntu sukupuolikaan onneksi. Kokoa tällä hetkellä n. 3620g ja jos menee laskettuun aikaan, niin syntymäpainoARVIO on 3800g eli ihan sama, mikä sanottiin jo viikolla 28. Tyyppi siis kasvanut erittäin tasaisesti omalla käyrällään. Kohdun kaulan tilannetta ei enää ultralla päässyt katsomaan, koska pää oli jo niin alhaalla. Ei kuitenkaan vielä täysin kiinnittynty, joten eiköhän tässä vielä jokunen päivä mene. Eilen on vessakäyntien yhteydessä tullut jotain epämääräistä limaa ei kuitenkaan mitään selvää limatulppaa, joten tiedä häntä sitten mitä on ollut. Hyvillä mielin siis jatkan odotusta. Istukassa oli vähän kalkkeutumaa havaittavissa, mutta kunto vastasi just viikkoja senkin osalta. Napanuoravirtaukset ok, vaikka ei millään meinannut onnistua mittaus, kun O-R ei ollut hetkeäkään paikallaan. Saatiin myös mukaan 3D-kasvokuva. Eipä siitä paljoan näe, kun ei ollut lapsivettä siinä kasvojen edessä tarpeeksi kuvan onnistumista varten. Mutta näkee siitä neneän, silmän ja otsan. Hauska muisto.

Voi harmitus Stellan koiran kohtausta. Kokemusta on, joten tsempit tilanteeseen. Meillä kolmesta koirasta kahdella on epilepsia. On meillä vähän rodun vitsaus. Molemmilla kuitenkin niin lievänä, että ei olla ainakaan toistaiseksi tarvittu lääkitystä. Tiedän myös suurinpiirtein tilanteet, jotka laukaisevat kohtaukset ja niitä välttämällä mennään kuukausiakin ilman kohtauksia. Toisella ei ole ollut kohtausta kohta varmaan kahteen vuoteen. Toisella viimeksi syksyllä. Tai ei ole siis ollut kohtausta ainakaan niin että olisin ollut paikanpäällä. Toivottavasti Stellan koiruudella olis myös lievä muoto, mutta jos ei, niin toivotaan että lääkityksellä sitten sais kohtaukset kuriin.

Mannalle onnittelut hyvistä ultranäkymistä. Eikös vaan olekin ihanaa. Ja nyt ne liikkeet sitten tosissaan tuntuu. Hyvää kannatti odottaa. Mutta muista nyt välillä vähän töitäkin tehdä ;)

Mollyn tytöllä ollut nukkumapäiviä. Okko-Riinalla on ollut myös muutaman kerran. On se vaan kumma kuinka sitä heti vähän huolestuu. Ekan kerran Okolla oli hiljaiset hetket joulun aikaan. Silloin olin eniten huolissaan. Toisen kerran varmaan just suurin piirtein noilla samoilla viikoilla mitä sulla nyt ja sitten oli helmikuun alussa edellisen kerran. Aina on kuitenkin kaikki ollut hyvin. Monesti noita hilaisia päiviä on edeltänyt vilkas kausi. Joten eiköhän siellä teilläkin masussa ole kaikki hyvin.

Meillähän vaunut on siis perintövaunut tuolta 90-luvun lopulta. Siskon lasten käyttämät. Niillä olis tarkoits pärjätä. Merkiltään ovat Briot. Väri vihreä/skottiruutu. Sisällä aika ällöttävä sydänkuosi, mutta saa luvan kelvata toistaiseksi. Hommataan varmaan sitten jossain vaiheessa jotkut nykyaikaiset rattaat.

VT käynti mulla oli muuten siis eilen kanssa. Hänen mukaansa ei ole vielä ihan kypsä syntymään. Piirsi mulle lapulle mukaan pisteet, mistä voi sitten alkaan käynnistellä synnytystä, jos uhkaa mennä kovasti yliaikaiseksi. Heh, saas nähdän kuinka käy ja tarvitaanko pisteitä.

Hei toivottavasti nähdään maanantaina mahdollisimman isolla porukalla!! Mukavaa viikonloppua kaikille. Tää lähtee nyt ulkoilemaan koirien kanssa.

Ihanaa perrrjantai...

Hui, aikas pelottavalta kuullosti Stellan koiran kohtaus. Toivottavasti jää ainoaksi kerraksi.

Mä oon niin perjantaipyörryksissä, etten saa oikeen mitään töitäkään tehtyä..ja lisäksi mua jänskättää ihan kauheasti, kun mun erittäin hyvä ystävä on synnärillä..kai. Ainakaan mä en saannut siihen enään yhteyttä sen jälkeen kun se aamulla ilmoitti supistelujen alkaneen..ihanaa, sieltä on poika tulossa :)

Voi kun Sanelmakin on pitkällä ja kohta me jännitettään sitten suakin..tällä hetkellä mulla on semmoinen poika olo O-R:stäkin. No eikun pisteitä hieroskelemaan jos ei kohta rupea kuulumaan.

Sanden perheen mökkipaikka kuullostaa ja näyttää niin unelmalta ainakin valokuvien perusteella joten varmasti saatte vaivan palkan siitä kun pääsette valmiin mökin terassilta ihailla Saimaata, sitten joskus.

Onnea Ansku talokaupoista! Mites suolahuone hoito on tepsinyt?

Mollyn tyttökin on saanut jo vaunut itselleen. Mä taas läpi käyn jotain "jäähyväis" rituaalia, kun mä jotenkin niin koen kaikki vauvat ja vauvantarvikkeet niin ihanina ja voisin hiplailla poikien vauvan vaatteita ja muistella...mut hei mä oonkin outo..kai mä teen tätä vielä viisikymppisenä ja sitten mulla rupeaakin olemaan jo saumat lapsenlapsiin...ai miten niin mä meen asioiden edelle.

Tänne lahteen avattiin Kärkkäinen ja mä jotenkin sekosin (siitäkin) siellä on siis niin paljon kaikkea ihanaa tavaraa mitä voi ostella...ostin itselleni torstain ulkoilupuvun, Teemulle uuden pelikonsolin, uusia kattiloita ja kaikkea kivaa, mitä huomasin tarvitsevani ;) En oo pitkään aikaan noin intoutunutkaan shoppailemaan, kun oon yrittänyt laittaa kaikki ylimääräiset rahat säästöön remonttia varten. Mutta oli se sen arvoista ...

Voi, että musta olis ihana tulla kanssa Stella teille, muttakun on työpäivä. Olisi niin kiva taas nähdä teitä..täytyy vähän katsella jos sitä lintsais ja huristelis sinne. Palaan asiaan.

Nyt mä palaan taas töiden pariin. Mukavaa viikkistä kaikille!!

Lenkiltä palauduttu! Oli kyllä ajoittain vähän tuskainen reissu. Liitoskivut häpyluussa ei kyllä ainakaan ole vähenemään päin. Joku siellä luukulla taitaa vähän kolkutella ulospääsyä. Manna tais kysellä jossain vaiheessa, että onko masu laskeutunut ja onhan se. Enää ei yskitä joka kerta kun menee maate. Jossain vaiheessa kun keuhkot oli ahtaimmillaan, niin aina kun meni sänkyyn makuulleen niin piti oikein köhiä, että sai keuhkoille raivattua tilaan. Nyt ei ole sitä ongelmaa ja lenkilläkin henki kulkee ihan erilailla vaikka kyllä ylämäissä kunnolla hengästyykin.

Voi vitsit, oliskin aika huippua jos Mariska lintsaisit töistä!! Tai ei siis se lintsaus vaan se että voitais tavaata. Kannustan siis lintsaukseen ;)

Yritän edes pikaisesti kirjoittaa. Ei meille ihmeitä, mutta päivät ovat menneet hurjan nopsaan. Lotta siis lomaili koko vkon pk:sta, ja oltiin aika paljon menossa: taaperojumpassa, ystävien luona, ulkona jne. eikä ole oikein ollut virtaa kirjoittaa enää iltasella. L on kyllä niin mahtavaa seuraa ja juttuseuraa! Lelukuvasto varmaan kuluu puhki siitä kohtaa, missä näkyy Brion nuken yhdistelmävaunut. Joka päivä ja moneen kertaa etsii kohdan ja kertoo, että sellaisia hän toivoo. Tärkeää on, että niissä on myös kantokoppa. Kertoo myös, että Vanessa on jo sellaiset saanut. ;-D Eilen oltiin siivojia evakossa ja käytiin lounaaksi hampurilaisella ja sehän oli taas iso tapaus. Ihan tohkeissaan ja naama ketsupissa.

Nyt L koisii ja me E:n kanssa lököillään, mies on harrastuksessaan pari tuntia. Huomenna suunnataan taas mummin hoiviin pariksi päiväksi, joten aika liikkuvaista on elo. Mutta se onkin parasta tässä kotonaolossa, vapaus ja tietynlainen kiireettömyys. Nautin kyllä todella.

Vitsit, on myös ihanaa, että Eltsu kelpuuttaa pullon, ei tarvita mua iltanukutuksiin välttämättä. Eilenkin pistin maailmaa paremmaksi parin ystävän kanssa. Mieli teki lähteä vielä baariin jatkamaan, mutta järki vei onneksi voiton ja hyvä niin, kun täällä olikin sitten nälkäinen suu ruokittavana melkein heti.

Hui kamala, miten pelottava kokemus Stellalla koiruuden kanssa! Ihan hurjaa.

Sanelmaa jännätään! Limatulppaahan voi tulla just tiputellen monta päivää. Mäkin muuten ajattelen OK:n poikana. Kaikki on varmaan kotona valmiina häntä varten?

Ihanaa, että Mannakin jo tuntee möyrinnät! Ne on ihmeellisiä, siellä se uusi perheenjäsen tekee itseään tutuksi. Meillä muuten L oli mahdoton menijä jo vatsassa ja E rauhallinen, ja niin ovat tytöt tälläkin puolella erilaiset.

Nyt Eltsua halimaan tuohon lattialle. Kivaa viikkistä!

Kotona taas. Meillä oli huippukiva loma, hiihtoloma kirjaimellisesti (hehh, siis isäkuukausi ;-). Jos ei sivakoitu ladulla, niin sitten oltiin pulkkamäessä tai retkiluistelemassa. Välillä mökkeiltiin täydellisessä idyllissä ja rauhassa saaressa, mikä olikin lasten kanssa todellista extremeä. Tiskivesi sulatettiin lumesta, huussi, ja lähtölämpötila +5....Mutta kyllä teki eetvarttia tuijotella pitkin päivää takkatulta, lämmittää hehkuviiniä ja riehua lumessa. Pari päivää silti riitti, alkoi meinaan Antsun ruoanlämmitys liedellä ja alituinen vaipanvaihto kohdata rajansa. Siinä oli loppua savetit, vaipat ja vitsit :)

Olipa kivoja kuulumisia täällä. Aniliini, mahtis jutti tuo teidän mahdollinen asuntokauppa! Jeeeee! Sisustus on yllättäen meikäläisenkin lempipuuhaa, mulla surraa heti päässä, jos käydään jossain asuntonäytössä. Itse asiassa me myydään, jälleen, meidän asuntoa, koska kiikarissa on helmikohde ihan tässä lähellä. Tänään kävi yksi perhe katsomassa meitien asuntoa. Huh, aamun kaaoksessa ja lattiat täynnä purkamattomia laukkuja, en tod uskonut, että olisin esittelemässä kotiani jollekin! Mutta ihmeitä sitä saa aikaan, kun oikein laittaa tuulemaan. Mutta joo, ei siitä enempää, olen huomannut, että asunnonvaihto on aika monimutkainen asia, ja hehkutusten aika on vasta sitten, kun jotain on paperilla.

Mannakin jo puolivälissä, vitsit sentään. Kiva kuulla, että liikkeitä on alkanut jo tuntua. Juu, palataan FB:ssä lisää :)

Samat sanat, aika pelottava teidän koiran kohtaus Stella. Hui, siinä kyllä säikähtää itse aivan totaalisesti. Hienoa, että pääset tositoimiin työssä ja ilmeisesti olet saanut jo asiakkaitakin mukavasti, huippu juttu.

Jee Molly, kiva että saitte vaunut jo kuivaharjoitteluun! Ovat varmaat hinot. Laitas sivua, missä niitä voi käydä ihastelmassa.

Hertallakin hyviä kuulumisia ultrasta. Onpa kiva, jos saatte pikkuHoolle paikan haluamastanne pkodista. Ihanalta kuulostaa teidän lastenhuoneenlaitto. Meillä se jäi jotenkin kokonaan tässä kodissa, kun yksi "ylimääräinen" huone on samaan aikaan vierashuone, kirjojen säilytyspaikka, Matskun nukkumahuone ja leluparatiisi. On siis sellainen sekamelska, ettei sitä erikseen sisusteltu. JA mä olen koko ajan funtsinut, että sit siellä _tulevassa_ kodissa...Just joo, milloinkahan.

Hihii, aivan ihana tuo Lotan vaunujen fanitus :D Ja hei, tuuletusta Eltsun pullohyväksynnälle. Vapauksia mamille, jes!

Sanelmalle zemppipotkuja viimeisille viikoille - vai pitäisikö sanoa päiville =)) Hyvältä kuulostaa. Ihananihana juttu, että pian saadaan uusi tahkoojavauva ja te saatte niin kauan odotetun nyytin.

Miehet kotiutuu pian kaupoilta, joten pitää mennä aloittelemaan kokkausta. On taas testissä uusi resepti.

Hyviä vkloppuja!

Ihanaa sunnuntaita. Miten ihmeessä nää viikonloput kääntyy niin nopeasti sunnuntaiksi. Mä kannattaisin 3-päiväistä viikonloppua:)
Meillä olisi tiedossa raksan siivousta. Tapetit on jotakuinkin valittu, seuraavaksi kaakelit ja lattiamateraalit. Huoh* Tapeteissa päädyttiin harmonisiin, tuttuhin, sävyihin eli valkoista, hiekkaa ja maitokahviin taittavaa ruskeaa. Ei olla suurien kuvioiden ystäviä, niin pidättäydymme neutraaleissa kuvioissakin. Antaa mielestäni mahdollisuuden enemmn vapautta muulle sisustukselle. Vaikka makuasioita nämä kaikki, kunhan itsekseni höpisen :)

Wau, mikä extremelomaiu Piritalla. Olette te aikamoisia. Tosi hienoa, että ette tyydy "tavanomaiseen" lapsiperheen ratkaisuun lomien kanssa, vaan omaatte viitseliäsiyytä ja seikkailumieltä lähteä alkeellisiin mökkioloihinkin muksujen kanssa. Hienoja kokemuksia, mutta niinkuin sanoit, niin varmaan lyhyemmän aikaa menee, mutta ei pidemmän päälle. Kuulosti niin ihanalle; lumileikit ja takanloimu; hehkuviinistä puhumattakaan;) Isäkuukausi todellakin teillä perheen ehdoilla ilmeisesti, mahtavaa. Hei, kiinnostaa uusi resepitisi ? Innolla ottaisin vastaan hyviä kokkausideoita muutenkin. Mollyn salamiuunipasta on vakiolistalla, samoin Anskun sämpylät meni jo reseptikiertoon töissäkin. Ja tosiaan teillä asunto myynnissä? Sanoit, että _taas_? Olikos se jokin aika sitten myös? Oliko silloin kiinnostuneita? Toivottavasti nyt natsaisi myynnin suhteen ja tietty sitten sen unelmakodin ostamisen suhteen. Onko uudessa, kiikarissa olevassa, paljon neliöitä enemmn vai mikä tekee siitä helmen? Varmasti kokonaisuus tietty, mutta kiinnostaa..

HuihHuih, Sanelmalla tosiaan jännät oltavat. Ja meillä muilla siis myös. Olisiko limatulppa tosiaan irtoamassa ja pian synnytys lähellä. Mulla myös poikafiilis..Sen näkee pian. Ihanan seesteinen ja rauhallinen mieli sulla; jatkat vaan rauhassa odottelua. Mä olen ihan tulisilla hiilillä, kun mietin, että pian saat asen niiiin kauan toivotun rakkaan pikkuisen syliin.

Kiva kuulla Nekustakin. Lotta tosiaan odottaa niitä vaunuja:) Olikos Lotalla kesällä synttäripäivä? Mukava kuula teidänkin aktiivisesta arjesta. Omaa vauva-arkea odotellessa, huoh*

Heh, Mariska seonnut Kärkkäisellä;) Joskus se on ihan kivaa seota tavarapaljoudessa, eikäe edes tule harmitusta myöhemmin. Mä olen kerännyt jonkinlaista aarteistoa uuteen kotiin muuttamista varten mm. ostanut jotain uusia pussilakanoita, pyyhkeitä, sisustusjuttuja, kattiloita (olikin pakko, kun vanhat ei enää käy..) ja ajattelin, että on sitten kiva laittaa jotain uutta, edes pientä, jos huonekaluja ei kyetä ostamaan kertalaakista. Uusi sänky ja yöpöydät olisi ostettava ja vielä kaikki vauvan jutut..Olen vahvasti sitä mieltä, että Stokken sänkyä uutena emme osta, vaikka mies sitä haluaisi, on se niin arvokas. Jos löytyisi käytetty hyvä valkoinen, niin olisi eri asia, mutta ei niitä oikein ole. No, anyways taas...Onko Mariska niin, että teidän muksut on nyt "tehty"? Ei enää pikkuisia tule taloon? :)

Nyt täytyy valmistautua lumiseen kävelylenkkiin koiran kanssa ja suunnata sitten siivouspuuhiin. Mukavaa sunnutaita.

Huomenta! Sanelman tilanne alkaa kuulostaa jo lupaavalta. Multa tuli suunnilleen noihin aikoihin kans pikkuhiljaa limaa kummankin lapsen kohdalla ja siitä about viikon päästä oli nyytti sylissä. Mullakaan ei tullut kokonaista tulppaa, mutta se tuli osissa usean päivän aikana, välillä "tuhdimpana valkovuotona" ja välillä ihan klimppeinä. Sori eritekuvaus, heh.

Harmi, että tapaaminen peruuntui taas, mutta eiköhän me kevään aikana treffata. Kiitos Hertta masukuvasta. Aikamoinen pallo sulla tosiaan on jo. Ei voi erehtyä :).

Piritan lomailut kuulostivat ihanalta. Voin kuvitella, että extreme alkoi jo ahdistaa, mutta lumi, takanloimut ja hehkuviinit kuulostivat kyllä tosi idyllisiltä. Meillä on toiveissa vähän samaa, kun lähdetään torstaina mökille. Siellä saattaa olla hieman extremeä luvassa myös, kun vesiputket ja jätejärjestelmä saattavat vähän pakkasella tökkiä. Saas nähdä, joudutaanko lumensulatuspuuhiin.

Meillä oli mukava viikonloppu. Lauantaina käytiin lasten kanssa kirjastossa ja lasten kulttuurikeskuksessa, jossa oli pikkuisille sopivia, soivia taideteoksia, joita sai itse soittaa ja kosketella. Molemmat olivat aivan innoissaan. Sitten leivottiin pullaa ja syötiin hyvin. Eilen minä olin osan päivää harrastuksissa ja illalla mentiin ystäväperheen luo hakemaan vertaistukea ja lapset saivat leikkiä keskenään. On tosi hauska seurata lapsia keskenään, kun ovat tunteneet toisensa koko ikänsä ja ovat niin hyvää pataa keskenään. Toivoa sopii, että näistä syntyy elinikäisiä ystävyyksiä.

Meillä Kaisla on alkanut välillä kutsua itseään elliksi :). Joskus loruttelen hänelle, että "Kaisla karamelli, pikkuinen elli", ja sieltä tyttö on bongannut elli-sanan. Kaislalla alkaa muutenkin olla hauskoja oivalluksia. Tänään kun vein lapset hoitoon, Kaisla hoki matkalla "tattoli" eli traktori. Sanoin, että eihän täällä näy yhtään traktoria. Siihen tyttö sanoi, että "piilossa".

Meillä nukenrattaat ovat ihan ykköslelu kummallekin lapselle. Meillä on tosin vaan sellaiset matkaratasversiot :).

Manna, se Stokken sänky on kyllä ihana.

Mulla on huomenna tosiaan Helsingin-reissu, mutta koska se on keskellä päivää, siihen on vähän hankala sovittaa lounastreffejä. Illalla mun taas pitää olla Treella. Joten sovitaan treffejä mun ensi Hesan-reissulle. Niitä tulee tässä kevään aikana useita.

Nyt taas töiden pariin. Ajattelin käydä pumpissa keskellä päivää, jotta saan taas ruhoa vähän liikkeelle. Kummasti on laiskottanut viime viikot.

Terve naiseen!

Sanelmalla alkaa kohta jännät paikat. Mä en mitään tulppaa huomannut. Mullahan meni viikon yli, joten mä aina toivotan odottajille kärsivällisyyttä.. En osaa nytkään kuvitella, että syntyisi ennen laskettua aikaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Vai ei teidän tapaaminen sitten onnistunutkaan. Harmin paikka. Stella, ilmoittele ihmeessä, kun tuut taas Hkiin. Mä oon töissä ihan keskustassa, joten lounas onnistuisi. Jos sä siis asioit lähinnä cityssä..

Mulla oli tänään neuvola, hemppa hieman taas laskenut 109. Rautaa popsin sekä tablettina että litkuna, mutta ei auta. Oonkin ollut aika väsynyt viime päivät, plääh.

Niin ja Hertan yöt EIVÄt ole parantuneet pysyvästi. Päinvastoin, nykyään herää 2-3 tunnin välein joka yö. Itkee. Pitää hyssytellä, antaa tuttia ja paijata. Krooh ja pyyh.

Mikä se Kärkkäinen on..?

Pirittan mökkeilyt kuullosti tosiaan aika extremeltä, mutta idylliseltä. Me aiotaan pääsiäisenä mun vanhempien mökille, jossa kyllä sähköt, mutta vedet pitää kantaa muualta ja ulkohuussi. Meitä on siellä iso porukka, joten eipä tuota mikään ongelmia. Vaipanvaihtajia ja ruuanlaittajia riittää..

Meillä kans kiva viikonloppu. Lauantaina vietettiin perhepäivää, käytiin kaupoilla, saunassa ja tehtiin hyvää ruokaa. Eilen käväisin kirppiksellä ja illalla oltiin ystävillä kylässä, heillä samanikäinen lapsi. Meidän naapurissa olis ollut laskiaisrieha, mutta klo 12-14, just H:n päikkäreiden aikaan. Ehkä ens talvena sitten..

Onnea Aniliinin talokaupoille! Vau! Mä en vaan voi kuvitella itseäni talonomistajana.. Mutta se johtuu näistä Hgin hinnoista. Enkä varsinkaan talonrakentajana, joten iso hatunnosto teille (myös mökinpystyttäjille)!

Mahtista, että Elli huolii pullon! Kyllä ne jossain vaiheessa oppivat siihenkin, näköjään.

Mannalle onnitelut liikkeiden tunnistamisesta! Siitä ne vahvistuvat. Meidän vaavi potkii jo niin, että mieskin tuntee vatsan päältä. Varsinkin öisin potkii kovasti, mikähän yökukkuja hänestä tulee...

Mä en vaan saa aktivoitua itseäni fb:ssä. Miten teillä on aikaa??

Kivaa viikkoa kaikille!

Kiitos taas kommenteista, niinhän se oli, että typy oli muutaman päivän aivan ylivilkas masussa ennen niitä paria hiljaisempaa päivää. Sen jälkeen on taas jytännyt. Naureskelin ääneen töissä kun tööttäili tuohon oikeaan kylkeen niin hitsin kovaa!! Sillä oli hikka ja jos se ei heti mene ohi, niin alkaa yleensä hetken päästä kova mökä, sitä varmaan ärsyttää se hikottelu ja se rupee kiemurtelemaan :)

Mä aina hämmästelen Sanelman ja Mannan raskausviikkoja, tuntuu menevän niin vauhdilla. Ja meneehän nämä itselläkin tässä samalla. Hertalle kiitos kuvista, ihana pallo sulla jo! Ei kuitenkaan mikään älyttömän iso. Muistatko oliko sulla pikku-Hoosta suunnilleen saman kokoinen samoilla viikoilla, vai kasvaako se aina nopeammin/isommaksi toista odottaessa kun ikäerokaan ei ole niin iso?

Sanelma nyt kyllä ihan loppusuoralla, vau. Ihan sopivan kokoiseksi arvioivat Okkoa, eikö vaan. Meidän miniä arvioitiin 3,3 kiloiseksi vaikka lääkäri korosti kyllä että ei tässä vaiheessa vielä voi sanoa. Kiva kun saitte kasvokuvan muistoksi! Meillä on profiilikuva tytöstä viikolta 20, on tosi selkeä ja voin jotenkin kuvitella hänen kasvonpiirteensä siitä. Katsotaan sitten kun syntyy onko "itsensä" näköinen :)

Onko Sanelma teidän koirat ollut tekemissä vauvojen/pikkulasten kanssa? Ehkä sun siskon tyttäret on niitä päässyt kiusaamaan? :) Miten ovat suhtautuneet? Ne on varmaan kaikki kolme niin eri luonteeltaan kanssa (muistan joskus maininneesi), että varmasti eri tavalla ovat kiinnostuneita/välinpitämättömiä uudesta perheenjäsenestä sitten.

Mä huomaan, että joudun nyt köpöttelemään vähän hitaammin :) Muistuu Nasupin loppuraskauden kirjoitukset mieleen, heh. Liitoskipua mulla on ollut jo pitkään tuossa oikealla ja se pahenee kyllä, huomaan. Pitää vaan hidastaa tahtia. Varsinkin iltasin kun nousee matalalta sohvalta niin auts. Mutta pientähän se on kuitenkin ja kuuluu diiliin, en valita.

Aaahh, Pirittan porukan mökkeily kuulosti kyllä niin eksoottiselta elämykseltä :) Mä haluun kans! Paitsi ei varmaan just pidemmän päälle, hehee. Mä sain muuten kaverilta muutamia vuoden 2008 vauvalehtiä joita selailin vkl ja yhtäkkiä P&Matias pomppasi yhdellä sivulla vastaan, hauskaa!! Näytin heti miehelle joka muisti sut :)

Ai niin, mä voin laittaa vaunulinkin postitse. Haetaan ne kaupasta vasta sitten lähempänä syntymää, eli ei olla päästy kuivaharjoittelemaan vielä.

Oho, täytyy ottaa pieni paussi ja hoitaa yks juttu. Jäi paljon kommentoimatta, täytyy palata taas! Mannan talo&sisustusmietinnät oli kivaa luettevaa. Ja Stellan perheen jutut!

Mä en jotenkin saanut aikaiseksi tämänpäiväistä Tampesterin matkaa ja sitten se olikin peruttu. Noh, ehkä me sitten ensi kerralla saamme porukat kokoon. Täällä pk-seudulla on kyllä kivaa kun voidaan treffailla useammin vaikka tällä hetkellä se onkin vähän haastavaa kaikkien lasten eriaikaisten unien takia. Että ihan koko päivää ei voi enää lököillä puistossa kuten silloin kerran koffin puistossa jolloin lapsoset nukkui kaikki yhtä aikaa;-)). N on kyllä aina ollut huono nukkumaan vaunuissa joten sekin oli jonkinsortin ihme.

Hoo, justiinsa katsoin jotain "kasvatusohjelmaa" telkusta jossa noin 2-vuotias pyöritti koko huushollia. Säännölliset nukkuma-ajat teillä kai on jo joten sun täytyy nyt kovettaa itseäsi ja saada kierre pysäytettyä. Tuossa ohjelmassa ensin silittelivät viikon verran (ei saanut nostaa syliin) , sitten kun nukahtamiseen meni 10 min niin ei saanut enää koskea, vain jutella. Ja siitä vähitellen siirryttiin lähemmäs ovea ja omatoimista nukahtamista. Tämä tapahtui siis lapsen omassa huoneessa... Noh, kaippa nuo nukkumiset menee vaiheissa mutta jotainhan sun täytyy tehdä ettei sulla kohta ole kahta yökukkujaa. N on keksinyt uuden viivytystekniikan: riisuu pyjaman ja vaipan sängyssään ja koikkelehtii nakkena. Tein virheen ja nauroin sille ensimmäistä kertaa ja sen takia se onkin nyt niin hauskaa hänen mielestään ja teki sitä esim eilen illalla noin 7 kertaa! Hoh.

Sisustuksesta: meinataan mekin hankkia sellainen puu-IKI-kiuas kunhan päästään sinne asti. Nyt mies yrittää saada meitä lähtemään maalle ensi viikonlopuksi. Ihan kamalasti ei hotsittaisi. Ne extreme-olot tuon yhdenkin kanssa (kun ei nuku päikkäreitä ulkona) on vähän arvelluttavat. Matkaa sinne on myös 5 tuntia työ/päiväkotipäivän päätteeksi. Hommia riittäisi vaikka muille jakaa mutta ei juurikaan tuolle alle kaksivuotiaalle...hoh, taas tämä kierre alkaa.

Viikonloppuna kävin hautajaisissa, on se kamalaa miten elämä on lyhyt ja kuinka sitä arkena ali-arvostaa omaa perhettään ja ystäviään. Koin siellä pienen herätyksen siihen miten hyvin mun asiat ovatkaan vaikka työtä ei ole ja sitä myöten budjetti tiukilla. Taisin vähän tiuskaista toiselle ystävällekin kun valitteli autoremontin hintaa että koetappa laittaa asioita vähän perspektiiviin. Surullista on että kohta tuokin asia unohtuu ja sitä taas porskuttaa eteenpäin ja valittaa itse samoista asioista. N sai kyllä ekstra-halit illalla ja koko eilisen vaikka esittikin pulkkamäessä drama-queenia:-). Ei olisi pulkka enää kelvannut vaan pitäisi olla ratti-stiga!! Saatiin sitten lainata naapurin pojan stigaa että neito pääsi ohjaamaan...

Jaahas tarvii valmistautua pkotiin lähtöön, adiosta vaan!

Simmukat ristissä täällä...Anna meuhtoi ja kitisi koko alkuyön, joten mä koppasin peiton ja tyynyn kainaloon ja siirryin sohvalle katsomaan Oscareita. Heh, ja siinä vierähti helposti yli 3 tuntia, eikä edes kahvia tarvinnut ottaa jeesiavuksi :D Tykkään tosi paljon Winsletistä ja olin tippi linssissä, kun daami sai viimein pystinsä. Jee! Muutoin on kyllä aika booring ohjelma, kun niitä ei-niin-kiinnostavia pystejä jaetaan läjä, ja tärkeimmät vasta lopussa, eli siis vaille 07 :-)

Höh, onpa kurjaa, että pikkuHoon hyvät unet jäikin vain väliaikaisiksi. Mä en kyllä yhtään osaa auttaa; itsestäkin on aika mysteeri, mikä näitä mukuloita öisin herättelee. Tietty voi olla painajaisia, mutta viimekin yönä A heräs joka ikinen tunti, vaikka normisti nukkuu ihan ookoo. Ei voi kun toivoa, että unet alkaisi pikkuHoolla paranemaan. Zemppiä Hertta!

Vai on meidän Molly alkanut jo köpöttelemään :) Ajatella, miten lähellä teidänkin neitokaisen syntymä on! Mahtava kevät tulossa kyllä niin monelle. Heh, hauska bongaus Molly :) Masa taisi niissä kuvissa olla sellainen kaljupää. Hupaisa kontrasti nykyiseen, kun jätkällä on tukkaa nykyisin vaikka muille jakaa.

Juuh, meidän mökkeily oli kyllä tosi idyllistä ja ihanaa, mutta kun joutui pussitolkulla roudaamaan kakkavaippoja takas mantereelle, sitä funtsi, että mitä järkee...eeh. Mutta se rauha on niin mahtavaa. En yhtään ihmettele, että suomalaiset on mökkikansaa ja mitä kauempana naapurit sen parempi.

Mäkin mietin sitä kärkkäistä... :)

Hertta, musta tuntuu, että FB:stä innostuu tai sitten ei. Kun sinne kerran aktivoituu ja haeskelee ystäviä, ei se vie aikaa sen koommin jatkossa. Mä katselen yleensä tuttujen kuulumisia ja päivitän omia hoopojuttujani ja kuvia sinne joskus. On musta ihan todella hauska keksintö - ja etenkin tässä elämäntilanteessa, kun ei juurikaan ehdi puhumaan puhelimessa tai kirjoitella pitkiä s-posteja. Sitä kautta on löytynyt monenmoista vanhaa ystävää/koulukaveria/maailman kolkassa asuvia tuttuja, ja on tosi hauska kuulla, miten kullakin menee elämässä nykyään.

Jees, porinat sikseen. Taidan maastoutua Annan seuraksi. Adios!

Yritän nyt kirjoitella, todennäköistä kuitenkin, että Leo herää ihan kohta :)

Juu, Kärkkäinen on mullekin ihan vieras juttu??

Meilläkin on puukiuas, katselin joskus rakennusaikana sitä IKI-kiuasta, mutta ei ois mahtunut meille.
Ei ole totta, nyt se poju heräsi! Se siitä sitten taas, hauskaa viikkoa kaikille :)

Moikkelis vaan kaikille tasapuolisesti.

Nopeasti tulin katsahtamaan kuulumiset, ennenkuin lähden kotia kohti ja sitten katsomaan ystäväni pientä poikaa, jolla on kuulemma punainen tukka. En olekkaan ennen tavannut punahiuksista vastasyntynyttä...ihanaa!

Siis Kärkkäinen, joka avattiin lahteen on semmoinen tosi suuri (olisiko suomen toisiksi suurin kauppa) joka myy kaikenlaista vaatteista sisustukseen ja kodinkoneista moottoripyöriin, kaikkea paitsi ei elintarvikkeita. Kannattaa poiketa jos joskus ajatte Lahden ohi, motariltakin on vaan semmoinen pieni pisto sivumalle. Hinnat on aika edullisia, eikä se ole mikään halpatavarakauppa vaan ihan merkkituotteita myyvät.

Voi noita Piritan valvomisia, miten sulla pysyy silmät auki tänään. Mä onneton katsoin sen WTC leffan, enkä saannut sen jälkeen unta, kun ajattelin kuinka kauhea tapaus se olikaan. :/

Äh, nyt mun täytyy mennä kellokin on jo vaikka mitä ja mulla on illanohjelma ihan täynnä vauvoista sählyyn..

Huhuu, onko Sanelmasta havaintoa ?Laitoin eilen illalla tekstarin hälle..mutta ei vastausta?! Jäin aamulla miettimään, että mahtaako nainen olla enää puhelimen päässä?! Apua, nyt jännittää!

Mariskan ystävä siis oli kuin olikin synnyttämässä:) Ihana punatukkanen poju, voi suloisuus. Saat sieltä vauvakuumeen ja vaatteiden hypistely alkaa uudelleen hih*

Ihana kuulla, että Mollyn tytsy oli vain lepäillyt pari päivää ja nyt taas touhottaa. Hyvä niin, rauhoittaa mieltä, kun yhteys pelaa äidin ja tyttären välillä. Kysyit joskus, että otetaanko me selvää sukupuolesta, mutta ei aiota. Monet on kysyneet myös 4d-ultrasta, mutta ei aiota mennä. Nyt ei enää olisi ultraa lainkaan, kun rakenneultra on käyty, mutta saa nyt katsoo, jos tulee käytä yksitysellä jossain vaiheessa, jos oikein tulee ikävä:) Jotenkin hassua, että "vasta" rv 21 täyttymässä, eikä enää ole ultraa:/

Kiitos Hertta kuvista, ihania molemmat! Kaunis masu, todellakin. Piti heti verrata, ihan pakko, kun niin samoissa mennään ja mulla eka raskaus; mulla on kyllä pienempi tai sitten nää mun daisarit hämää;D Mutta tosi kaunis masu ja pikkuHerttakin niin suloinen!

Kiva kuulla, että gissallakin puukiuas. Oletteko olleet tyytyväisiä? Me nyt hankitaan se UkkoTonttu lähipäivinä. Hitsi, kun niin paljon hankintoja, mutta ei auta.

Sande, tuo mitä kirjoitit asioiden tärkeysjärjestyksestä, pitää paikkaansa. Sitä välillä elämä pysäyttä, mutta asiat alkavat kumman pian taas rullata vanhaan tahtin. Toisaalta jotkut lopulliset jäähyväiset jättävät sellaisen kaipuun, että elämän arkistuminen (voiko niin sanoa) kestää kauan. Mutta surun hetkellä sitä haluaa kaikki rakkaat siihen lähelle ja toivoo, että voisi pitää heidät siinä aina.

Missäs Aniliini viipottaa? Tiitu?

Mulla vauva potkii nyt jokapäivä ja paljon:) Varsinkin syönnin jälkeen. Se alkoi rakenneultran jälkeen ja nyt vaan voimistuu. Naputtelee tuonne alavatsaan. Tunnen vatsan päältäkin ne jo ja ollaan yritetty, että mieskin ehtisi tuntea ne, mutta vauva ei ole silloin potkaissutkaan. Mies on NIIIIN innostunut ja NIIIIn onnellinen, kun kerron liikkeistä. Mä olen niin liikuttunut, kun huomaan miten onnellinen hän on. Rakas:)

Nyt jäätelön syöntiin. Kuohuviinikaipuu on suuri ja jäätelöhimo..Nyt on menossa Aino Maitosuklaa, joka on vaihteeksi niin ihanaa. Seuraavana varmasti taas jokin raikas uusi maku kokeiluun. Ehdotuksia? :)

Mukavaa viikkoa vaan kaikille ja Sanelman kuulumisia jännäillen..

Huomenet! Heräilin ajoissa, kun simahdn lasten kanssa jo ennen yhdeksää. Oli vähän itseaiheutettua univelkaa, nimittäin edellisiltainen kahvinjuonti toi toissayönä unet vasta kolmen pintaan..

Mannalla puoliväli ohitettu, se on taas onnittelujen paikka! ja liikkeitäkin olet tuntenut, ihan mahtavan hienoa! :) Tuossa tuokiossa olet siinä pisteessä, että vauva selviäisi, JOS synnytys alkaisi. Sitähän ei tietenkään ajatella, mutta musta sekin oli niin huojentava etappi, kun alkoi jo päämäärä häämöttää. :) Hihii, mietiskelevä runoilija! =))

Mollylla siellä jo tytsin huone alkaa saamaan kalusteita ja muita, seinäkin jo maalattu. Ihana nähdä sitten kuva valmiista huoneesta. Meiltä muuten saisi ihan vapaasti hakea hoitopöydän!! ;))
Voi niitä liitoskipuiluja! Ja kyllä ihan vähän saa valittaa, sen verran sitä sopimusta voi rikkoa! ;) Ja hyvä kun typy on vilkastunut taasen.

Sanelma, mulla se limatulppa irtoili osina, eli justiinsa noin tuli ja tuli vaan, monta päivää. Tasan viikkoa ennen synnytystä irtosi kunnon klöntti. (Sori vaan....) Mulla sitä menkkajuilintaa oli varman pari, olme vkoa ennen synnytystä, siellä ne paikat avautuvat pikkuhiljaa eli kypsyttelyä havaittavissa!! Jännää!!!¨ :))
Ootko yhtään kokeillut hieroa niitä pisteitä? Tuleeko tuntemuksia? Kun mulla ei tullut mitään vaikutusta, ystävälläni sen sijaan supisteli aina vt:n painelujen jälkeen roimasti jonkin aikaa. Mutta molemmat menimme yli että paukkui..
Sanelma, muuten, jos sun tekee hillittömästi mieli maksalaatikkoa, niin syö ihmeessä! Siitä maksasta on tullut uudet "säädökset" odottajille, en muista grammamäärää, mutta kyllä sitä saa syödä. Vissiin A-vitskupitoisuudet pienentyneet. Kunhan et montaa laatikkoa päivässä syö. Mä himoitsin Viliä odottaessani maksamakkaraa, mutten syönyt, Siljaa odottaessa söin silloin tällöin viipaleen.

Hertallakin ihanat ulrakuulumiset ja aivan ihana pikkuinenpallo sulla, kiitokset kuvasta! :) Toivottavasti pikku-Hoon pk-paikka on se toivomanne!

Herttalle vielä siitä ajankäytöstä, että mä yleensä kurkkaan fb:iin aamukahvin lomassa, sillä luen myös uutiset netistä, kun lapset on syötetty ja puettu, leikkivät tässä samassa sekametelihuoneessa. Jos nukkuvat päikkärit samaan aikaan, niin silloinkin saatan olla koneella ja iltaisin siellä tulee vähän roikuttuakin välillä, kun lapset nukkuvat. Joskus ehtii enemmän, joskus vähemmän, kun on kerhoja ja satutunteja, mutta en mä kestäisi ilman sitä omaa aikaa täällä kotona ollessa. Toki luenkin paljon, lehtiä ja kirjoa, niin toisinaan se koneilu jääkin vähemmälle. Kotityöt hoidan AINA lasten ollessa hereillä, kiitos Nekun ja äitimentorinsa. ;)) Ja oonhan mä ihan koukussa siihen fb:iin, mutta kun se vie vain muutaman minuutin, kun sieltä kurkkaa kamujen kuulumiset. ;)

Suolahuoneesta ei muuten varmaankaan mitään ihan hirmuista hyötyä ei meille ollut, edelleen Silja aika räkäinen ja Vili yskii öisin. :/

Ihanan liikuttava taas Lotan hampurilaiskokemus. Sä osaa Nekku kertoa ne pienetkin asiat niin mukavalla tavalla ja lapsenne ovat aivan tohkeissaan ns. pikkujutuistakin, kyllähän niille pitääkin osata antaa arvoa, kun ei joka päiväisiä juttuja ole. :) Oi, että sitä vaunuinnostusta, saa siis ne synttärilahjaksi? Ja taatusti osaa arvostaa niitäkin, kun on niin pitkään unelmoinut ja kun se viimein toteutuu.. Siinä voi vanhemmilla olla taas asiaa nessupaketille..

Aivan mahtista lomailua olette saaneet Piritta viettää, niin ihanalta kuulosti teidän lumensulatustiskaukset ja mökin idyllisyys, puhumattakaan kaikesta touhusta! Siinä mieli lepää! :)) Vaikka voin uskoa, että toisesta päästä kiristääkin, kun mukavuudet oli rajalliset.

Mua nauratti Nellan draamaqueen. :D Mutta hyvä kun mimmikin pääsi rattiksen huimaan kyytiin!

Hih, hauskoja Kaislan oivallukset! Ja kiva kun molemmat lapset oppivat viittomia! Miten sitä suujumppaa tehdään? Onko ne jotain aeaeaeaeae, liiluuliiluuliiluu-harkkoja?

Voihan sitä Stellan koiraa. Ymmärrän todella, että olit paniikissa, eikä sitä silloin tule ajateltua ihan kaikista järkevimmin. Eihän ole mitään uusintakohtausta ollut?

Oliko Mariska se WTC-leffa hyvä, vaikkakin ahditava?

P, meillä on tämä yksi huone täsmälleen samanlainen sekametelisoppa kuin teillä, tai takuulla tuhat kertaa kaaosmaisempi! Voi, että oikein innolla odota sitä autasta lisätilaa. On kuulkaa mielikuvissa todella _autuas_, taatusti karistee illuusiot siististä kodista, kun on enemmän siivouspinta-alaakin.

Mikäli se kosteusmittaus ei tuo peruutusta. Eilen oltiin pankissa hoitamassa laina-asia, voi pojat kun taas ahisti ne numerot koko illan ja yön. Ei ihan vuosi pari riitä velanmaksuun. :/ Mutta kai tästä selvitään..

Voi jestas mutta keeeeeeesti ihan tuhottoman kauan siellä pankissa, me istuttiin miehen kanssa nöyrinä pöydän toisella puolella täydessä hiljaisuudessa, kun rahoituspäällikkö näpytteli lukemiaan ynnä muita tietoja koneelle. Joka nielaisu ja mahanmurina kuului. Mä sitten vähemmän fiksuna päästin mieleeni kaikkia hassuja asioita, ja olin ihan väkisin mennä rikkomaan sen tuskallisen hiljaisuuden pärskähtämällä nauruun. Kys. miehellä on ihan hassu kalju, mietin, että onkohan hinkkautunut sängynpäätyyn ja olin ihan tikahtua siihen pidätykseeni. Ja sitten mietin, että mahtaakohan oikeasti mitään lukuja näpytellä, pelaa kuitekin jotain Tetristä, kun välillä kuului pimpeliompeleita. Joo, en koskaan kasva aikuiseksi. :D
Ja ihan mukava mies se on, en mä millään pahalla.

Talosta: Asuinpinta-alaa on puolet nykyistä enemmän ja vielä reippaasti varastotilaa sekä autotalli. Mania ei mitenkään ruhtinaallisiin sisustusuudistuksiin ole, jos nyt sohva ja ruokapöytä seinäpintojen lisäksi saataisiin irti, niin muut sitten aikanaan. Ja lämmitysmuodosta Sanelma kyseli; valitettavasti sähkö. :( Meidänhän oli tarkoitus asennuttaa takka, mutta se ei nyt ole järkevää, kun sitä katon korotusta ei tehdä vielä. Sitten samaan aikaan. Ilmalämpöpumppu on, se on pienentänyt sähkölaskua. Mutta pirun kallista se on silti. :/ Perjantaina se kuntokartoitus.

Jaahas, heräsivät, hyviä huomenia ja iloisia kiljahduksia kuuluu!! Iloista päivää! :))

Hui uij Sanelma. Ilmoittauduhan jos olet kotosalla :)

Ihanaa kun Mannan vauva potkii aina vaan enemmän ja kovempaa, ja pian mieskin tuntee liikkeet mahan päältä - kun vauva sattuu sille tuulelle että suostuu fudaamaan pyynnöstä :) On se vaan niin mahtavaa! Liikkis kullannuput ootte.

Kiitos vaan Aniliini hoitopöytätarjouksesta ;) Oltaisi saatu toisiltakin kavereilta mutta eeh, oltiin nirsoja eikä kelvannut yksristikakskamat, hih! Ostetaan nyt se joka sopii pinniksen kanssa yhteen niin tulee vauvalle harmoninen huone ja hyvä fengshui alusta asti ;D Niinkuin se nyt edes olisi siellä huoneessaan ensimmäiseen... öö... puoleen vuoteen ainakaan?

Voi iso- ja pikku-Hertalla rankat yöt :/ Toivotaan tosiaan että uni alkaisi maistumaan, mähän en osaa tuollaisiin juttuihin muuta sanoa. Tsemppiä. Ja ai sulla on Hertta kans se hb vähän matala, mutta eihän se mikään paha ole vielä. Voimia silti! Mullahan on huidellu just tuosta rv 20:sta kans 106-112 tienoilla. Olen vähän normaalia väsyneempi mutta kuitenkin jakselen mielestäni yllättävän hyvin. Ja jotenkin pistän sen raskauden piikkiin muutenkin, eikös sitä tässä tilassa väsähdä helpommin korkeammallakin hb:lla?

Juu, Nekku kertoo aina niin hienosti noista Lotan oivalluksista ja kun lapset on niin tohkeissaan :) Hauskaa luettevaa. Lähestyykö muuten teidän matkakin pian?

Olisi ollut kiva kyllä seurata noita Oscareita, ainakin siinä vaiheessa kun alkaa ne tärkeimpien pystien jako. En siis katsonut. Mutta kiva tosiaan kun Winslet sai pystinsä. Haluaisin nähdä sen leffan ja myös sen missä näyttelee Di Caprion kanssa, mikäs sen nimi nyt olikaan...

Mitäköhän Nasupin perheen arkeen kuuluu nykyään? Tulehan kertomaan kuulumisia jos vain ehdit. Oletteko tutustuneet paremmin siihen toiseen naapurin kaksosperheeseen? Mitäs muuta olette puuhanneet? Onko teillä siellä kylmä? Mites ne terassit lämpölamppuineen, joko kevätkausi on korkattu kuuman juoman ääressä?

Täällä yhdes koos!

Eilinen meni neuvolakäynnillä ja Stellan luona kahvitellessa, joten en ennättänyt konetta avata kotona ollenkaan.

Neuvolassa kaikki muuten ok, mutta vähän on verenpaine koholla ja siksi uusi käynti jo tämän viikon perjantaina. Ei nyt vielä mitään raskausmyrkytystä, mutta hyvän omantuntonsa säilyttääkseen terkka halusi tsekkauksen vielä ennen viikonloppua. No sehän käy mulle hyvin, kun aikaa on.

Meillä muuten Molly ihan sama kaava hikan suhteen. Jos kestää pitkään, niin hermot menee vaavilla ja vatsa jytää!

Ja kiitos Manna viestistä! Tuli kyllä perille, mutta jäi sitten siihen mitään vastaamatta.

Meillä ei koirat ole ollenkaan tottuneita vauvoihin/lapsiin. Päinvastoin. Joten tosi varovaisia saadaan olla. Luonteet on koirilla hyvinkin erilaiset ja mielenkiinnolla odotan kyllä, että kuinka homma lähtee sujumaan. Siskon lapset sulatetaan nyt jo vähän paremmin, kun alkavat olla jo isompia (8 ja 10 v.) ja ollaan vähän useammin nyt tavattukin.

Tää oli nyt vähän tällaista kysymyksiin vastailua vain. Sorry, mutta nyt on niiiin kova nälkä että pakko mennä haukkaamaan jotain. Söin aamupalan miehen seuraksi nimittäin jo 5.30. Palaan paremmalla ajalla, kun vatsalaukussa on täytettä.

No niin, yritänpä taas. Tuntuu olevan paha karma tällä elleihin kirjoittamisella, toivottavasti ei herää taas :)

Voi miten jännää odotella Sanelman synnytystä!! Oli kyllä ihan paras neuvo, kun mun terkka sanoi, että ei kannata edes ajatella sitä laskettua päivää, vaan ennemmin sitä rv42, koska muuten tulee aika pitkäksi!! Mullekin povailivat muistaakseni pari viikkoa ennen laskettua, että kohta tulee, no ei sitten tullut ja tuo kommentti vaikutti kyllä kärsivällisyyteen aika paljon, kun sitä alkoi jo sitten odotella.

Ihanaa, että Mannakin tuntee kunnolla liikkeet, se on niin helpottavaa. Itsekin uskalsin kunnolla heittäytyä odottajaksi vasta rakenneultran jälkeen, kun aloin tuntea liikkeetkin vasta silloin. Me muuten saatiin icsin takia ylimääräinen ultra rv30-33 muistaakseni. Taisin tosin olla ainut, ei ollut Keijulla, eikä Tiitulla. En tiedä onko täälläkään mikään vakiokäytäntö, mutta tää lääkäri sen halusi tehdä kuitenkin.
Me ollaan Manna jo vaihdettu kiuas kerran, meillä oli ensin aitokiuas. Ei kuitenkaan sopinut meidän tarpeisiin ja nyt vaihdettiin ennen joulua tavalliseen puukiukaaseen. Ollaan tyytyväisiä, on tosin musta vähän jyty meidän pikku pikku saunaan ja tulee helposti liian kuuma. Mies tosin eri mieltä, joten saattaa johtua mun huonosta kestävyydestä. No, mä menen reilusti aiemmin kuin mies, että pystyisin olemaan siellä. Nyt on lapsen takia vähän pakkokin saunoa erikseen. Kunhan tuo oppii kunnolla yksin istumaan, niin voidaan ehkä kehitellä jotain ammeleikkejä samalla :)

Miljoona asiaa ois kommentoitavana, mutta en millään kaikkia muista. Piritan asuntoasiat kiinnostaa, ja Aniliinikin on jo ostanut talon. Mukavia sisustushetkiä Aniliinille ja tietysti Mannallekin. Mies ehdottelee jatkuvasti uuden talon rakentamista, mä lähinnä vilkaisen sitä kuin seonnutta :/ Ei ihan helpolla!! Tosin välillä tekisi mieli suostua, kun kaikenlaista voisi tehdä toisin... Pitäisi varmaan saada tämäkin ensin tehtyä valmiiksi ja sitten ei olekaan enää mitään järkeä aloittaa alusta :)
Ai niin, naureskelin toissa päivänä, kun ollaan kolmen vuoden miettimisen jälkeen päätetty kuitenkin ostaa eteisen kaapit Ikeasta. Siis ihan oikeasti, ollaan ihan turhaan oltu ilman. Oli suunnitelmissa vähän monimutkaisempi juttu, joka vaati työtä ja suunnittelua ja sitä on nyt lykätty tehtävälistan pohjalle pitkän aikaa. Nyt sitten iski laiskuus ja käydään ostamassa Ikeasta peruskaappi. Ei vaan jaksa olla niin tarkka aina, tuo lapsen saaminen taisi vaikuttaa asiaan?!
Kauhean pitkästi mä nyt jaarittelen, sorry.

Mistä Molly ostitte pinniksen?? Se Mannan haaveilema Stokken on tosiaan aika kallis. Jos joku teistä asuisi vähän lähempänä, niin voisin tarjota kehtoa ensisängyksi lainaan, mutta nyt taitaa olla vähän hankalaa. Niin ja ei sekään tietysti jokaisen mielestä kiva ole, makuasia. En tainnut koskaan laittaa niitä kuvia siitä? Mun Leo-pappa teki sen tilauksesta :)

Joko Mai ja Linus konttaa?? Meillä ei vielä tietoakaan, vaikka kova ähkiminen kyllä on ja peruuttaa jonkin verran, mutta ei ole vielä hokannut oikeaa asentoakaan. Mua se ei haittaa, enkä ole mitenkään malttamaton, mutta mies sanoi jo aiemmin, että konttaisi nyt jo, kun kaikkien muittenkin konttaa :)

Nyt tulee taas romaani, pakko lopettaa ja siivota vähän.

No niin, vatsa täynnä pistän muutaman sanan.

Piritan lomailut kuulosti jopa mun maalla asujan korvaan aika extremeltä! Tykkään olla täällä syrjässä, mutta kyllä mä niin mukavuudenhaluinen olen, etten ihan äkkiä kaikkia näitä nykyaikaisia mukavuuksia taakseni jättäisi. No ehkä pariksi päiväksi voisi, jos ottais vaan etukäteen kunnon asenteen mukaan :) Mutta kaikkiaan kuulosti taas niin riemukkaalta teidän lomailu. Jää lapsille ihania hetkiä muistiin.

Aniliinin talokaupat sen kuin lähenee vaan. Toivottavasti kuntokartoituksessa kaikki on ok. Menettehän itse paikalle, kun sitä tehdään? Tilaa ei tunnu olevan koskaan liikaa. Eilen Stellan luona toistelin ja ihastelin varmaan kyllästymiseen asti sitä neliöiden määrää, mikä heillä kotonaan on. Ne vanhemman talon isot huoneet!! Niistä olen kyllä vähän kade itsellä kun ei ole sitä autuutta, vaan pienet makkarit jne.

Ihanaa kun Mannalla nyt seuranpitäjä aktiivisena masussa. On ne liikkeet vaan niin rauhoittavia, kuten gissakin totesi. Meillä kyllä potkut on jo kaikkea muuta kuin koputuksia. Selvästikin alettais jo kaipaamaan enemmän tilaa raajoille. Eilen Okolle juttelinkin, että tuu ulos sieltä niin saat enemmän tilaa ja olis helpompi seurustella. Mun olon puolesta ei mitään kiirettä ulostautumiselle, mutta kieltämättä olis jo kiva tavat kasvotustenkin.

On se tosiaan muuten pitkä pätkä ilman mitään kurkistusta masuun, jos rakenneultran jälkeen ei ole enää mitään. Mutta niinhän se suurimmalla osalla taitaa mennä. Jos ei ole mitään ongelmia, niin silloin ei tarvitse kurkkia. Mä pääsin niin epätavallisen paljon kurkkimaan tuonne masuun kilpparini takia, että ei ajattelekaan että se oli epänormaalin paljon. Tämä viimeinen ultra oli kyllä varmaan aika pitkälti sen ansiota, että itse aloin asiasta puhua. Jos en olisi sanonut mitään, niin tuskin olis lähetettä laitettu kokoarvioon.

Kiitos muuten Hertta kuvasta. Ihka oikea vauvamasuhan se on! Pistähän Mannakin sitä kuvaa tulemaan pikkuhiljaa. Nyt ei kyllä enää kelpaa se rv 17 kuva vaan pitää olla tuoreempi. Meidän pitäis kanssa vielä kuvata masu. Jäis sitten viimeisistäkin viikoista todistusaineistoa.

Taidanpa tästä lähteä taas ulkoilemaan. Eilen jäi lenkkikin väliin, kun tulin vasta niin myöhään kotiin kaupungista. Oli muuten paino laskenut sitten edellisen neuvolakäynnin, joten taitaa näistä lenkeistä edes jotain hyötyä olla raittiin ilman lisäksi.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Moikka!

Sanelma yhtenä palana vielä. Jäitä tosiaan hattuun.. Toivottavasti verenpaine ei aiheuta ongelmia. Mullakin paine nousi ihan lopussa, vaikka muuten on tosi-tosi alhainen, eilenkin jotain 100/58. Painoa oli tullut 500g per viikko, kääks. Eiköhän mene samoihin kuin viimeksi.

Kiitos tsempeistä pikku Hoon öiden suhteen. Pieni tarkennus lienee paikallaan. Sande kun puhui nukuttamisongelmista. H kyllä nukahtaa ilman silittelyjä tai sylittelyjä. Yölläkään ei oteta syliin tai silitellä. Lähinnä riittää kun sanoo hys-hys nyt nukutaan tai laittaa tutin, jos se on pudonnut (aina ei huoli sitä edes takaisin). Jos nousee istumaan tai seisomaan, laitan takaisin makaamaan, mutten jää silittelemään. On vaan mysteeri, miksi herää yöllä. Ei siis ainakaan sen takia, että pääsisi syliin tai meidän viereen nukkumaan. Nukkuu kyllä omassa sängyssä aamuun asti. Tutista luopuminen saattaisi auttaa. Nyt onkin suunnitteilla viedä tutit hiirivauvoille mökille, kun pääsiäisenä mennään.

Ei H siis mitenkään valvo tai että sitä tarvitsisi uudelleen nukuttaa öisin, mutta kyllä se unien (omien siis) jatkuva katkeaminen rassaa. Huomaan, että oon väsyneempi kuin silloin, kun H nukkui paremmin.

Hertalle ollaan nyt välillä puhuttu, että äidin masussa on vauva. Mutta jos H:lta kysyy, mikä äidin masussa on, vastaus on "napa". Kerran kurkkasi mun paidan alle ja sanoi, ei näy vauvaa :).

Jee, ihanaa, että Mannan vauvakin potkii jo kovasti. Se on niin suloista. Ja miehesi innostus on suloista myös :).

Kohta lähdetään frendeille kylään. Se on moro.

Moikka moi täältäkin,

Jees, Sanelmakin oli vielä ilmoittautunut. Tsemppiä odotteluun! Hahaa, mua nauratti tuo ulostautuminen;)

Onnittelut kaikille, jotka olivat käyneet ultrissa ja kaikki hyvin, ihanaa. Juu gissa, meille ei olisi enää kolmatta ultraa raskauaikana automaattisesti tullut, mutta sain sen sitten, kun epäilin, onko jättiläinen tulossa:) No, mullahan tuli sitten se hepatoosikin, joten loppuviikot ultrattiin pari-kolme kertaa viikossa.

Ei Linuskaan vielä konttaa. Kovasti kyllä lattialla pyörii ja peruuttaa, välillä melkein myös nousee konttausasentoon. No, jos äitiinsä tulee, niin ei konttaa ollenkaan, olen kuulemma mennyt istuma-asennossa paikasta toiseen ja siitä sitten kävelemään. Olen kyllä muiltakin kuullut, että ei sitä konttausvaihetta välttämättä tule ollenkaan. Meillä kävi kylässä viikonloppuna yksivuotias poika ja hänkään ei ollut kontannut, oli lähtenyt suoraa kävelemään 9-kuisena!

Ai niin, onnea Aniliinille talokaupoista (toivottavasti ei tule enää peruutusta)!

Heh, sieltä Lahden Kärkkäiseltä tulee meillekin asti mainoslehtiä, kai täältäkin sitten ihmiset lähtevät sadan kilsan päähän ostoksille... Voisihan tuota itsekin joskus harkita, hyviä tarjouksia näytti olevan. Jotenkin sitä kuitenkin hakeutuu aina Helsingin keskustaan / Itikseen / Jumboon, kun lähtee jonnekin kauemmas ostosreissulle.

Nyt täytyy lähteä nukuttamaan poitsua toisille päikkäreille. Sen jälkeen mennään passikuvaan ja passia anomaan pikkumiehelle:) Adios!

Sanelma yhes koos. Kiva kuulla Tiitustakin!

Ja hei, mä olen unohtanut hehkuttaa, enää 3 työpäivää jäljellä!! :) Mulla on jo ensviikolle kaikkea ohjelmaa, maanantaina ajattelin jotain hemmotteluhoitoa ekalle ä-lomapäivälle. Tiistaina kokoontuu yksi mammaryhmä joka koostuu 6 naisesta joilla kaikilla LA helmi-huhtikuun välillä. Kivaa. Tunnen kaksi heistä ennestään jotka pyysivät mukaan, ne tapaa joka tiistai. Ja tiistaina ip mulla on myös lääkärinkäynti. Keskiviikkona taas aamiaistreffit kolmen hyvän tyttöystävän kanssa. Kivaa. Torstaina voisi ehkä jo levätä vähän hyvän kirjan kanssa :)

Meille tulee Hertta se valkoinen Ikean pinnis josta saa laidan pois, olikohan se Gulliver.

Sitten vielä kysyisin Sanelmalta onko sulla ollut sellaista pistävää kipua alavatsalla tai ihan jossain tuolla alhaalla näillä viikoilla (33) ? Eka luulin, että vauva nyrkkeilee kovaa suoraan tuohon alas, mutta ultran mukaan sen pää on ihan siinä alhaalla eli ei pääse viuhtomaan siihen. Lääkäri meinasi että kohtu ehkä venyy? Varmaan se tyttö sit ainakin päällä painaa siihen sen verran kovaa varsinkin kun liikkuu voimakkaasti ja työntää pyllyä ja jalkoja tuohon keskelle vatsaa ja kylkiin. Mulla on nyt ollut enemmän sellaista kipua pari päivää silloin tällöin, tulee ja menee. Tuntuu melkein siltä kuin (anteeksi vaan) suolet olisi niin mutkalla että ne ehkä painuu vähän ilkeästi, vähän kuin olisi kipeitä ilmavaivoja mutta mitään ilmaa ei tule ulos. Eh, anyone? Jos joku voisi taas sanoa, että aivan normaalia ja kokemusta on?