Tammivauvat 2008 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä laitoin spaceen meille linkin, mitä kautta on vähän helpompi nähdä/äänestää se paras päivä tapaamiselle. eli käykää kattoon siellä, menkää linkin sivulle ja laittakaa kalenteriiin ittelle sopivat päivät..nähdään vaivatta, mikä on paras mahdollinen päivä osaanottajien lukumäärän perusteella :)

OP, kokeilin linkkiä mutta en tajunnut mitä pitää tehdä, eli ei ainakaan ollu mulle helppoa :( Joku "pääsivu" avautui eikä muuta. Tällä hetkellä paras päivä on kai 26. tai 27.5., koska Jumbis mielellään ei ottais tyttöään mukaan. Eli jos noi sopii kaikille, sovitaan jompi kumpi niistä. Tällä hetkellä noi päivät sopii kaikille jotka on ilmoittautunu tapaamiseen, jee!

Nyt sain linkin toimimaan. Eli 27.5. näyttäis olevan paras kaikille tähän mennessä ilmoittautuneille, mutta odotetaan tietysti että kaikki muutkin ehtivät vastata mitkä päivät sopii.

Pojulla oli tänään 4kk lekuri ja neuvola :) Sai taas kehuja, tuntuu aina niin hyvältä! Mittaa on 64cm ja painoa 7880gr. Eli mukavassa kunnossa on. Samalla tuli siunaus, että aloittakaa kiinteiden maistelu vaan jos vähänkään tuntuu siltä että tisumaito ei riitä. Eli huomenna maistellaan sit aamusta pottua :D

Kysyin muuten sitä, miksi oikein tuota velliä ei suositella. Neuvolan täti sanoi (oli muuten uus sijainen niin siksi kysyin vähän eri mielipidettä kun viimeeksi) että yleisesti ei suositella, sillä se lisää korvikkeiden määrää turhaan vauvoilla jotka pärjää hyvin rintamaidolla. Eli suositus olisi että rintamaidolla mahd pitkään. Mutta kun mun tilanteessa poju saa anyway illalla tuota korviketta, niin kehoitti kokeilemaan vaan velliä jos siltä tuntuu, kun ei sillä sitten ole mitään väliä. Jee! Eli eka ajattelin potut ja sit seuraavaks maissivellit. Jännää! Tuntuu jotenkin hullulta, että kylläpä tämä aika menee eteenpäin vauhdilla. kiinteet jo kehiin, huh huh! Kohta tuo jo konttaa :D uskomatonta..

Niin ja laitoin nuo ehdotukset! Tuo 27 on muuten vapaa, mut poju saa ton rotarixin tokan osan just sillon maanantaina, eli pienellä varauksella, kun saattaa sit reagoida. Samoin jos joku pelkää että tartutellaan niin ei sit tulla. Mut onneks poju kakkaa niin älyttömän harvoin, ettei sen ydinpommikakan suhteen tartte pelätä varmaan heti, kun usein tuo väli on meillä 5-6 päivää! Mut sanokaa jos jollain sit sitä vastaan..

Kukas se kysyi josko meillä vaavit jo kovasti ääntelee? Unohdin silloin mainita, että meillä jos on hiljaista, niin poju joko nukkuu tai on häkeltynyt. Musta tuntuu että hän on enemmän tai vähemmän äänessä koko ajan. Varsinkin kun halua olisi tehdä kaikenlaista ja leikkiä leluilla, mut sit kun ei onnistu niin herne menee nenään ja me saadaan kuulla siitä. Eli tempperamenttia siis löytyy.

Ihan älyttömän kiva juttu että päästään tapaamaan! Niin ja jos joku tammimamma haluu kaverin niin voisin lähteä tuonne babybioon kans joku päivä? Mulla ei hirveästi samanikäisiä vaavillisia kavereita, jotka sinne pääsisi..

Kivaa iltaa kaikille, mä meen rentoutuun kun mies kattelee pojua hetken :):)

Morjens!

Vitsi teän suunnitelmat kuulostaa niin huipuilta, että tahtoo mukaan myös!!! Taitaa vaan olla pikkasen vaikea homma... :(((((

Nunnu: Meillä tyttö muutti n. 2kk (ja risat) iässä nukkumaanmenoa myös. Ennen meni nukkumaan n. klo 22-23 ja silloin siis siirsi nukkumaanmenon klo 20 tienoille. Se meni vielä alkuun niin, että en tajunnut ollenkaan, että tyttö meni jo yöunille, luulin sen ottavan "ne" iltatirsat, mutta unet vaan venyi ja venyi ja kannoin neidin sitten sänkyyn päivävaatteissa. Muistan, että sinä yönä vielä kastui sänkykin, kun se vaippakin oli niin kauan, kun ei nukkumaan mennessä vaihdettu. Sitten meni myös tovi, että ymmärrettiin miehen kanssa, että iltahommiin on vaan ryhdyttävä jo n. klo 19, eikä vasta sitten, kun neiti on jo liian väsynyt.

Nuppu tai Simbako se oli, joka tiedusteli just noista unista myös, että miten, kun osa menee niin aikaisin nukkumaan, että mites nuo päikkärit... Meillä siis aamulla herätään klo 6.30. Klo 8 maissa otetaan 45-60min tirsat. Klo 11 maissa mennään lenkkeilemään ja neiti ottaa n. 1h tirsat ja nykyisin siis herää, kun tullaan kotiin. Käy tunnin...puolitoista hereillä ja pistää päikkäreille, jotka yleensä kestää n. klo 13-16. Ja sitten tosiaan ne iltatoimet ja nukkumaan n. klo 19.30-20. Tänään nuo pitkät päikkärit kesti klo 13-16.45. Aamulla oli nuo kahet noin tunnin päikkärit. Meillä kyllä herätään aamulla siis aika aikaisin (ainakin äidin mielestä!), mutta oon siihen jo niin tottunut ja tossa kasin maissa menen yleensä itsekin sänkyyn, usein kyllä luen jotain lehteä. Tällöin Piiperöinen myös AINA nukkuu meidän parisängyllä. Minä en menis kyllä myöskään herättämään nukkuvaa lasta. Enkä myöskään ala peukaloimaan neidin rytmiä, koska tiedän lievästä kokemuksesta, että siitä ei hyvää seuraa, eli näillä mennään!

Laitoin muuten yx ilta spaceen kuvia. Muutama kuva neidistä ja siitä kakusta... Pitäis taas siirtää kamerasta koneelle...

Meilläkin ollaan melko kovia juttelemaan. Ja niinkö Ullan poika, Piiperöinenkin hiljenee, jos alkaa jotain ihmettelemään. Nyt myös kikatellaan ääneen jo melko paljon. Ja mitä yksinkertaisempi asia, sen hauskempi:D Eilenkin otti toisella kädellä minua peukalosta ja toisella kädellä pikkusormesta kiinni ja yritti viedä suuhun. Hiljakseen sitten nyin kättä pois ja hoin, että "ei, ei, ei..." sellaisella "hassulla" äänellä, niin johan oli kuulkaa neidillä toooosi hauskaa! Jalkapohjia oon myös "pärryytellyt" ja neiti kikattaa. Se on niin häkellyttävän ihanan kuuloista:))))

Meillä on tällä viikolla ollut ohjelmaa ihan tosi paljonkin. Eilen kävi kaveri Piiperöistä kuukautta nuoremman pojan kanssa. Viettivätkin oikeestaan koko päivän meillä. Tänään me mentiin yhdille kavereille, lenkkeiltiin (ja herkuteltiin...) ja Piiperoöinen veteli kylässä terassilla nuo n. 4h päikkärit. ja huomenna mennään tapaamaan meidän synnärin huonekavereita. Heillä 2pv vanhempi tyttö.

Mutta, nyt iltapuuhiin ja pyykit kuivumaan (TAAS!!!)

Rosa ja Piiperöinen

PS: Jumbis, minä pesen oikeestaan aina vaipat 60 asteessa harsojen, pyyhkeiden ja lakanoiden kanssa.

Kävin laittamassa mun päivätoiveet. Lehtijuttukin kuullostaa hyvältä!
Koitan päästä tapaamiseen,mutta aina voi tulla eteen mitä vain...

Oon taas ihan uudella innolla kestoillut. Sain niin paljon eri mekkisiä vaippoja,että heti piti päästä testaamaan ne. =) Tosin reissun päälle en niitä sit ottanu...tahtoo lisää kaikkia ihania vaippoja! =))

Rosa: Yritän aina silloin pestä vaipat 60asteessa jos oavt joutuneet olemaan sen 2päivää odottamassa. Jos vaippaan on se yksi pisu vain tullut, pesen 40asteessa. Etikka on huippuhyvä huuhteluaine vaipoille...

meillä on 30.5 lapsilla hammaslääkäri. pojala tuntuu alaikenet ja vas.kulma alhaalta turvonneilta ja kulmassa tuntuis jo vähän jotain kovaakin.

Jumbis

Taidan painua nukkumaan kohta. Viimeyö menikin sitten taas levottomasti.

Kävin kommentoimassa sinne spaceen. Muuuutta periaatteessa ihan hyvä idea.

Me kyläiltiin vauvan kans tänään entisen työkaverin luona ja sinne tuli pari muutakin työkaveria. Koolla oli siis neljä naista, joista meillä kolmella ihan pieniä lapsia. Olipa muuten virkistävää, kun oon ollu jotenki niin eristyksissä täällä kotona. Oon muutenki keksiny kaikenlaista menoa nyt kun pääsen taas liikkumaan. Ihanaa kun tulee kesä! =)

Mäkin kävin äänestämässä!! Onpas keksitty kaikkeen keinot.. =)

Nuppu, pieni mies rauhottui juu kun päästiin lastenhoitohuoneeseen, siellä oli vessassa semmonen kouluikäinen tyttö isänsä kanssa. Mä rupesin imettämään siinä sitten, ja kun ne tuli vessasta ulos, alko tyttö tuijottaa. Isänsäkin meni ihan hämilleen ja jäi tuijottamaan, sanoi vaan että "noh, heh heh, noh, ei saa tuijottaa.. heh, heh, vaikka..." Loppua en kuullut, mutta ajattelin että varmaan tarkotti jotain että kun tuo tuossa noin julkisesti tissiään esittelee. Höh.

Vauvan ääntelystä on ollut puhetta. Meillä pieni mies juttelee aika taajaan, ja nyt on löytänyt kiljumisen. Että se on kivaa, mahdollisimman korkealta ja kovaa. Ja naureskelee joka päivä, lähinnä silloin kun me nauretaan itsekin.

Jee, kyllä me varmaan saadaan joku tapaaminen sovittua!! =)

Nintsu + pieni mies

mites nuppu, nunnu ja muska teidän vauvat ääntelee? kun muut on enempi tai vähempi vanhempia, ku miedän poika. kun se on niin hiljanen. joskus se juttelee, mut ei välttämättä joka valvomissyklissä.. mietin vain, et onko se hiljasempi ku muut nuoruutensa takia vaiko onko hän vaan hiljaista lajia..

käytiin tänään sanomatalon kahvilassa, jota on mainostettu lapsellisten suosimaksi paikaksi.. ja olihan siell 5 vaunut mun lisäks. että ruuhkaa pukkas. ku siel oli niin paljon lapsia, ei tehny tiukkaa tuikata tissi pojalle suuhun siinä kahvittelun päätteeksi :)

meillä ei ole päiväunien pituus kuin 30-40 minuuttia..poikseutta lähes. ja minnekkään ei voi enää mennä niin, et poika nukkuis esim ravintolassa olon ajan tms, kun hän aina herää sen 30 minsan tirsan jälkeen. yöunet alkaa vaihtelevasti klo 19.30-22.30 (toi puol kasi on harvinaista kylläkin, mut sattunut on noinkin joskus). herääminen on vaihtelevasti klo 7-12.. ei siis periaatteessa ole lainkaan mitään järkevää rytmiä, kun en ite jaksa aamuisin nousta sillon 7-9 aikaan.. mut miten noita päikkäreitä vois pidentää? musta se 30 minsaa/uni on aika vähän?

ulla, millaset mahkut siitä rotarokotteesta on muiden saada tartunta? meillä ei nimittäin ole sitä rokotusta otettu..

Op: Meilläkään ei äännellä koko ajan. Sillon tällön intoutuu jutustelemaan vaikka lampulle tai sit jos joku juttelee sen kanssa. Ja kun alkaa tulla nälkä, ensin juttelee vähän isommalla äänellä ja sit kiljahtelee. Jos en reagoi vielä siinäkään vaiheessa, niin aika pian tulee sit itku. Mut jos minuun tulee, niin hiljasta sorttia taitaa olla. =)

Nyt kyllä meen nukkumaan. En millään malttais kun ei väsytä ja tekemistä ois. Mut huomenna se kostautuu jos kovin kauan valvon.

Nunnu =)

kävin minäkin nyt kommentoimassa lumen ideaa. nyt pehkuihin, jos kerrankin sais unen ennen klo 24. poju nukahti yöunille tännään jo klo 19.30!! huh, kohtahan tässä varmaan joutuu jo eka kerran antaa maitotankkauksen.

Nintsu, no olipa ukkelilla kommentti... Oli selkeesti hämmentynyt asiasta, jos olis ollu nainen niin olis varmaan keksinyt sanoa esim että siinä täti syöttää vauvaa. No, noita varmaan tulee eteen vielä monia =) tai niin kauan ku imettää :)

Op, meiän vauva juttelee aina kovasti ku sille päälle sattuu mutta ei aina. Paras on se kun pupu itkee ja mä alan laulaa sille "hiuli hei, huolta nyt ei, merimies näin käy merta päin.." niin pupu alkaa itekin "laulaa" eli sille ujeltamaan :) Kiljahduksia tulee silloin tällöin ja nauraakin välillä muutaman naurahduksen kun mekin nauretaan.

Nuo päikkärit kyl on vähän miten sattuu välillä meilläkin... Useinmiten selvitään kolmilla päikkäreillä mutta välillä niitä tulee otettua 4-5kin :) En tiiä Op, miten niitä sais yhdistettyä ku meillä ainakin pupu menee niin itkuiseksi jos ei heti nukuta ku näyttää uneliaalta... Ja vaikee niitä on pidentääkin jos toinen on päättänyt herätä ;)

Eilenkin pupu nukahti omaan sänkyyn mutta tunnin päästä ei enää malttanu jäädä omaan sänkyyn vaan siirsin sen sitte viekkuuni ja annoin mölöä niin tuli taas rauha taloon. Mutta siinä tunnissa kerkesin näppärästi käydä saunassa ja samalla kattoo greyn anatomiaa -äiteen laatuaikaa :)

Eilen olin kaverin luona vierailulla ja sillä vauva syntyy aivan pian. No, pupu oli siellä taas päikkäreitä vailla niin lainasin kaverilta pyyhkeen ja kietasin pupun siihen kapaloon niin toinen nukkui siinä tyytyväisenä tunnin!! toi on kyl niin mun pelastus toi kapalointi!!

Mitäs te koiran omistajat, nuoleeko teiän rekku vauvaa? Mun kaverin koira nuolas pupun kättä eilen ja ois nuollu joka puolelta jos oisin antanu mutta sitä mietin että pupulla meni se samainen käsi myöhemmin suuhun =) eikai siitä mitään seuraa... Tuntuu hassulta että mitään kiinteitä ei vielä anneta mutta kaikenlaista muuta kyllä suuhun päätyy ennen =)

Voi, nyt toinen nukkuu niin onnellisena päivän ekoja päikkäreitä leikkikaaren alla niinkuin joka aamu :) leikki on lapsen työtä niin eipä kumma jos siinä väsyy!

Mukavaa torstaita tammiksille!

Huh.AAmusta lähettiin ulos ja hitto miten kylmää siellä oli! Tajusin lapsille sentään laittaa vaatetta,mutta itse kyllä palelin...ja kun sisään päästiin,alkoi rakeita satamaan taivaan täydeltä.

Koitan täällä siivoilla ja samalla saada yttöäkin päiväunille. isäsnsä kun vaan makaa sängyssä eikä mitään tee,vaikka yleensä ekana vuorovapaa päivänä on jo ollut ylhäällä klo.11 jälkeen. Noh, eipä tartte kohta meitä katsella, en vaan jaksa sitä sen laiskuutta taas ja jälkiä siivoilla! hitto ä varmaan saa vielä tänä vuonna kunnon Burn Outin! Viimeyökin meni lapsilla levotomasti.

Miten ihmeessä saisin tytön syömään??? Syö yleensä 3-5lusakallista ja se oli siinä. Poika taas aina aloittaa päristelyn kun saa sosetta suuhun ja ihanasti lentelee mun päälle. =)

meidän päiväunet on mitä vaan. Joskus nukkuu selkeitä pätkiä ja jopa 2-4tuntiakin. Yleensä sen kaksikertaa. Nyt o aika moni päivämennyt 4x 10-30min. Nukkumaan meneekin yleensä klo.20.

Jos sitä lähtis taas siivoilemaan ja tyttökin alkoi muumia katsomaan.

Jumbis (Ei Space toimi mulla vieläkään kunnolla)

nuppu, meidän koira nuolee pojan päälakea, varpaita, joskus naamasta ja käsistä. en tykkää, et se nuolee, koska sen henki ja sylki haisee paskalle/kaatopaikalle :) mut kasvaapahan vastustuskyky, kun koira nuolaisee sillon tällön naamasta tai käsistä. en ole asiasta stressannu. ihan alussa vältin kontakteja naamaan tai käsiin, mut nyt ku poika muutenki imee kaikkea, joka vaan osuu kohdalle, ei sillä ole enää väliä..niin ja kun onhan nämä vauvat jo aika vanhojakin :) poju vaan saa nykysin näppyjä ja punotusta nuolasuista.

Katsoiko kukaan yöllä peliä? Mä heräsin neljältä, kun poika halus tissiä ja sitten oli pakko mennä kattomaan telkkaa:) Näin vikan erän puolesta välistä alkaen ja siitähän tuli oikee jännitysnäytelmä. Viiteen asti taisin olla telkan eessä, sitten takas nukkumaan. Saa nähdä, kostautuuko yön valvominen tänään.. ainakaan vielä ei väsytä:)

Me oltiin eilen koko päivä liikenteessä, käytiin mun kavereilla ja bussilla sitten tultiin kotiin. Onneksi bussimatka meni tällä kertaa hyvin eikä poika herännyt kesken kaiken huutamaan.. noi bussimatkat on jotenkin aina kamalia, kun mä pelkään että vauva alkaa parkumaan kesken kaiken ja koko ajan hoen mielessäni että "älä huuda, älä huuda". Tosi stressaavaa ja oikeestaan ihan turhaa sellasta, kaipa ihmiset ymmärtää jos pieni vauva huutaa, mutta mä oon aina siitä ihan paniikissa. Mä oon kade teille muille, kun noin vaan syötätte ravintolassa ja ostoskeskuksissa. Mä en oo vieläkään syöttäny missään julkisesti. Jos kavereita käy niin sitten tietty, mutta mieluusti meen toiseen huoneeseen syöttämään jos on miespuolisia ihmisiä paikalla. Kun en tiedä, miten ne imettämiseen suhtautuu.

No eipä ihmeempiä sitten tällä kertaa..

P.S Lumin ehdotus on hyvä

Helou:)

Kävin just ihastelemassa spacessa teidän vauveleita! Ja TÄHTI!!! Sun tekemä leikkimatto on ihan mieletön! Mietin heti, että osaisinkohan minäkin... Mitä sulla on nuo kaaret? Siis mitä materiaalia sisällä? Ja nekö on vaan noilla muovirenksuilla siinä "matossa" kiinni? Mistä ne oot hankkinut? Jos meinais tehdä, niin varmaan pitäis jo pitää kyllä kiirettä... Mutta siis tosi hienoa käsityötä!!!

Itkuhäläri... koitan palata vielä illalla...

Rosa

No joo, hän taintui vielä tutilla...

Jumbis: Hyvä vihje tuo etikka! Laitatko minkä verran ja siis huuhteluainelokerikkoonko?

Me käytiin tosiaan tänään vähän kylästelemässä. Hyvin meni. Vaikkakin lähtö oli jotain ihan horroria... Vaihdoin vaipan, kun oli vähän liian kauan kesto aamulla (nukahti pahimmoilleen niille aamupäikkäreille, niin tuli liian pitkä vaihtoväli) ja oli lirahtanut läpi... No, kesti 15min ja tuli kakat niskaa myöten (sanoinkin muuten tytölle, että no, niin tuleekohan kakka, kun sen on tapana tulla aina just tähän kestoon!)... No, sitten jätin tarkoituksella tytön paljain pyllyin loikoilemaan siksi aikaa kun laitoin itseni. Body oli nostettuna aika korkeelle, mutta just, kun aloin laittaan vaippaa, lirahti pisut ja se body kastu. No body vaihtoon... Sitten puin bodyn, vaipan ja sukkahousut ja annoin maitoa, niin eiköhän tullut sellaiset megapuklut, että oli hiukset ja niska ja kaikki siinä puklussa. Yllätys, yllätys, vaatteiden vaihtoon... Seuraavan bodyn saatuani päälle, tuli taas puklua, mutta onneksi "sain kopin"!!! Siinä vaiheessa oisin jo varmaan soittanut, että tullaanki vaikka huomenna... Kylästelyn jälkeen käytiin vielä eräässä kaupassa, kun oli alet lastenvaatteista. Ostin jemmaan -30% yöpuvun (koko 68) ja bodyn (koko 74), jossa lukee "Äidin kulta". Sellainen, "Isin kulta" on jo olemassa... Meillä on niin hirveesti näitä pienempiä vaatteita, niin ihan siksi ostin noita vähän isompia jemmaan.

Nupun lauleloista tuli mieleen, että olis niin kiva osata useamman lastenlaulun sanat, mutta kun ei vaan muistu mieleen... Ja sitten hokee niitä samoja kertosäkeitä vaan, vaikka eipä se kai haittaa, tuskin se lapsi tietää meneekö oikein vai väärin ja jankkaako äiti samaa säkeistöä koko ajan... :D

Joo, siis nyt on aivan mielettömän kylmää! Eilen lenkkeillessä tuli kunnon raekuuro. Tänäänkin on sadellut lunta. No, johan se "helleaalto" vappuna olikin ainakin näille leveyksille hieman liian hyvää ollakseen totta... Nyt se kostautuu. Olipahan hyvä, että makuupussia ym. lämmintä vauvan vaatetta ei tullut laitettua vielä kovin kauas... Viime yönäkin oli muuten -3 astetta! Ja taas muuten tulee lunta. Tytöllä on nyt muuten ulkona päällä body + potkarit, villasukat, tumput, kypärälakki + ohuempi pääly lakki, äp:n vihreä raidallinen vanupuku ja makuupussi kiinni. Tuntuu olevan ok, kun koisii vaan...

Simba, en oo kattonut ollenkaan jääkiekkoa! Aika outoa minua, koska aina ennen niitä on pitänyt vahdata. No, ehkä tuo, että pelit on aina hieman hankalaan aikaan valoittaa asiaa... Viime yönä neiti heräs syömään klo 5.15, niin mies sanoi, että taitaa se peli olla vielä menossa ja kävi sitten äkkiseltään kurkkaamassa, niin ei ollut, mutta tekstitv:stä nähtiin heti, että voitto oli tullut, JEE!!! Niin ja Simba, minäkin stressaan just tollaisia tilanteita, että JOS tulee itku ja mikään ei kelpaa jne...

Mutta, nyt pikaisesti vielä puuhastelemaan jotain ennen kuin Piiperöinen herää...

Rosa

Op, vissiin siis aika pienet mahkut.. sillä mahdollisuus sen rotan on saada siis vauvan kakasta kun sitä käsittelee. Eli kun kunnolla pesee kädet ja meillä käytetään vielä käsien desinfiointi ainetta ekstrana kun vaippaa vaihtaa niin ei pitäisi olla mitään hätää. On tartuttavin 7 päivää annetusta päivästä, varmaan aika lailla silloin on ehtinyt siis masusta suoliston kautta ulos. Joten heti seuraavan päivänä ei kyl oo ehtinyt masusta juuri minnekään, kun on meillä niin harvakseltaan kakkaajakin. Mut niin kun sanoin, niin jättäydyn sit pois jos epäilyttää :( ymmärrän kyllä. Niin ja muut tammimammat, mitä teille on tuosta rotarokotteesta sanottu? Onko teidän mielestä riski tulla? Ainakaan mulle ei sanottu sen kummemmin mitään neuvolasta, ettei voisi ihmisten ilmoilla käydä, muuta kun se varovaisuus kakan kanssa.. ?? laittakaa kommenttia, niin tiedän sit mitä tehdä.

En kyllä peliä jaksanu kattoo, tuli nukuttua muuten hyvät yöunet, poju veteli 21:30-4:00 putkeen, jee! Sit syötin muutaman kerran ja unia jatkeltiin muutamassa pätkässä jopa 9 saakka :):) Saipas kerrankin levätä!

Mulle tuli ehkä vähän ahdistus, kun jotenkin tuntuu että te muut teette niin kamalasti vaavien kanssa kaikkea, shoppailua, ravintoloita ymym. Me ollaan kyllä aika lailla pysytelty kotimaastossa, aina välillä käydään sukuloimassa, kavereita moikkaan ja mökilläkin, mut en kyllä oo kovasti julkisilla paikoilla muuten hyöriny.. tuli vaan fiilis et hittolainen, pitäisi ehkä vähän aktivoitua itsekin. Pojun kanssa on kyl ehkä vähän haastavaa reissata ja meiltä on matkaa stadiin, mut silti. Tuli semmonen himahiiri fiilis :-/

Päästiin muuten syksyn vauvauinti ryhmään jee!! On hankala ollut löytää ryhmää, kun kaikki on täynnä ja sit just lopettamassa kesän ajaksi, kun poju olisi just nyt hyvässä iässä aloittaa koko touhu. Oliskohan hesassa vaan yks koulu joka ui kesäkuussakin, muuten lähes kaikki lopettelee lomien ajaksi. No päästiin sit ryhmään tohon ihan lähelle, parin kilsan päähän! Alkaa elokuussa, poju sillon tosin jo 7kk (huh huh) mut parempi silloin kun ei olis päässy mihinkään. En malttaisi odottaa, sillä oon aina haaveillu et pääsen pojan kanssa pärskimään viikottain, jeejee! Se oli perjantai iltapäiväl 5 aikaan, mut ajattelin, et ehtiihän tuosta sit viikonlopun viettoon kun kestää sen 30min :)

Nyt lähden ulos, tuolla paistelee arska aina välillä. Mut niin kun Jumbus sano, et on kylmä!!

Sit piti vielä kommentoida tuota koirajuttua, niin meidän karvakuono pussailee kyl poikaa päivittäin. Jos ei muuten, niin salaa aina vähän lipasee poskelle kun kävelee ohi. En tosiaan oo moksiskaan, kunhan nyt ei suulle nuole eikä koko naamaa. Eli jos nyt silloin tällöin nuolaisee, niin vastustuskyky kasvaa :)

Ulla, mä olin kans menos kaverin vauvaa kattoo ku pupu oli just saanu rotarokotteen nii ku kysyin neuvolasta nii ne sano että ei siitä saa tartuntaa ja samaa oli sanonu sen mun kaverin n-täti.. Eli en usko että tartuntaa tulee ellei kaikki möyrutä sun vauvan kakassa :) mikä taitaa olla melko epätodennäköistä =) Ulla mukaan vaan..

Käytiin mun siskoa ja isää morjestamassa. Samalla ompelin lastenhuoneeseen uudet verhot,kun alkaa noi muumi-verhot jo kyllästyttämään. On mulla sinne sellaset valkoiset,missä on se tytön ja pojan kuva..siis se missä ovat nakuina.

Pojan nukutus onkin hankalaa. Eka heitti harsoa jatkuvasti naamalle,sitten hinkkas naamaansa,otti tuttia koko ajan käsiinsä ja nyt sitten taas äsken jotain tuolla huuteli. Onneksi mies vaivautu katsomaan.

Ulos ei paljoa oo tehny mieli! Just kun miehellä vkonloppu vapaa,tulee tälläset kelit. =/ Haaveilin niin siitä grillaamisesta...

Nyt Lostia tuijottamaan,katsotaan niitä koneelta. ;)

Jumbis

Samaa mieltä Nupun kanssa, eli Ulla mukaan vaan! Mäkään en usko että kukaan meistä koskis sun vauvan kakkaan, eli ihan terveinä pysytään :) Ja näyttää siltä että me tavataan 27.5. niin siitä rokotteesta on kulunut vaan 1 päivä, eikä 7, jolloin on se suurin tartuntamahis. Eli tottakai Ulla tulee mukaan.

Ilmoitan toivottavasti jo ens maanantaina jos oon kuullu vastausta siitä mun ehdotuksesta. Muuten pitää sit alkaa sunnitella jotain paikkaa missä voidaan tavata.

Heippa,

olipas ihania kuvia tuolla spacessa. Huomasin just että meiltä puuttuu tollaset äiti/tytär -kuvat aika tyystin. Pitää nopeasti huomenna ottaa niitä ihan urakalla. Esikoisesta meillä kyllä on jos jonkinmoisia kuvia, mutta niin siinä vaan käy, että toisesta ei niin paljoa kerkeä kuvia ottamaan. Onhan niitä tytöstäkin jo ihan hyvin, mutta ei niin paljoa kuin esikoisesta.

Joku kyseli ääntelystä. Meillä tyttö on ollut vähän hiljaisempi nyt pari viikkoa. Jotenkin tuntuu että maha on ollut vähän kipeänä. On ollut muutenkin vähän rauhattomampi. Sai kyllä viime viikolla sen kakkososan siitä rotarokotteesta, että se on kyllä voinut pistää mahan vähän sekaisin. Siitä ekastahan tytölle tuli veristä kakkaa, mutta ei tästä toisesta. Kyllähän tyttö nyt ääntelee, mutta ei mitenkään "rakasta" omaa ääntään niinkuin oon esikoisesta kirjoittanut vauvakirjaan tässä kohtaan. Ja tyttö juttelee oikeastaan vaan hoitajalleen eli ei leluilleen niin kuin poika tähän vaiheeseen jutteli.

Jumbis: meillä vähän sama ongelma tuon pojan kanssa. En saa millään syömään oikeastaan mitään. Jos annan leipää ruoan kanssa, syö pelkän leivän. Ei onnistu enää jälkkärilläkään lahjominen. Kaikki sanoo aina, että kyllä se sitten syö, kun on nälkä, mutta kun koitin tuota niin tuli ekan kerran pöydän ääreen iltapäivällä klo 17. Ja tietty kun ei syö niin on niiiiiiiin pirun kiukkunen ja väsynyt. Tänään kun saatiin meille uusi keittiön pöytä ja tuolit niin poika juoksi olohuoneeseen ja huusi "jihuu". Vähänkö mua nauratti keittiössä, kun ajattelin itsekseni, että vanhasta pöydästäkö se syöminen on ollut kiinni :).

Meilläkin nuo päiväunirytmit on vielä mitä sattuu. En tiedä yhtään koska nukkuu pitempään. Vähän huono juttu, kun sen varaan ei oikein voi mitään suunnitella. Saattaa hyvinkin mennä niin että tyttö nukkuu vaan pieniä pätkiä pitkin päivää (pppp :) tai sitten nukkuu yhdet pitkät päiväunet ja parit vähän lyhyemmät.

Mä oon yrittänyt nyt antaa tuota perunaa tytölle, mutta ei oo vielä onnistunut. Ei tykkää sitten yhtään ottaa mitään suuhunsa. Ei siis muuta kuin rinnan. Muistelin tässä että poika tykkäs silloin pienenä maissista eli koitan sitä sitten varmaankin tytölle ensi viikolla.

Nyt pitää mennä nukkumaan, että taas aamulla jaksaa. Meillä tuo mm-lätkä on taas sekoittanut tään päivärytmin (siis aikuisilla ;). No onneksi niitä nyt ei enää pitkään tuu. Pari peliä vielä...

Laitoin spaceen viestin. Valitettavasti ehdotukseni ei onnistu ja syyn näette spacessa. Joka tapauksessa on tosi kiva tavata teidät kohta ja yksi päivistä sopii meille kaikille, joten valitaan se päivä. Laitetaanko spaceen ehdotuksia paikoista? Nupun idea on hyvä, että varataan jotain etukäteen, jotta kaikki äidit ja vauvat varmasti mahtuvat.

Rosa, en mäkää kaikkia säkeistöjä muista ja usein keksin kans aivan omat sanat:) Mutta pupu tuntuu tykkäävän kun laulan sille ja päristelen ärrät kunnolla...

Ulla, meilläkin alkaa syksyllä vauvauinti ku tosiaan tälle keväälle ei olis enää kerenny montaa kertaa ja kesällä on taukoa.. Musta toi kesätauko on kyl pikkasen tylsä ku tuntuu että nykyään monet viettää lomansa kaupungilla tai osan lomasta että ei jäis montaa kertaa väliin.. Ja nyt tosiaan pupukin on jo sen 6-7kk ku vasta alkaa :/

Niin mä laitoin kans spaceen kommenttia..

Oltiin pupun kaa päivällä jumbossa shoppailee :) ja taas meni rahaa... vois olla pikkasen suurempi tuo äippätuki että sais kunnolla ostaa kaikkee kivaa ja tarpeellista!! No, mutta siellä näin yhden äipän ja sillä oli varmaan 1-2kuukautta vanha käärö jota se imetti keskellä käytävää näppärästi taiteili kumin paikoilleen :) Tuntuu että siitä kumin käytöstä on meilläkin jo ikuisuus vaikka vasta pari viikkoa ollaan ollut ns. kuivilla. Siis kyllä mä välillä nukuttamiseen käytän sitä kumia edelleen ku pupu haluu lupsutella mutta en enää päivittäin -JEE

Oltiin eilen vauvakutsuilla jossa oli pupun ikäinen toinen vauva ja sitte 5kk vanha vaavi. Voi jösses kun se 5kk vanha oli ison näköinen ja niin kehittynyt -istui ja tarttui kaikkeen niin näppärästi... Siis uskomatonta että meidän pupu on sen kokoinen parin kuukauden päästä. Tuo 5kk oli pupun kokonen syntyessään ja edelleen melko "pieni" ikäsekseen ja musta se oli niin iso =D No, pian tuo tyttö on jo koulussa...

Mutta nyt meen viihdyttää vauvaa jolle mölö tuntuu maistuvan tosi hyvin nykyään :) Aina imetyksen jälkeen huulet mölössä hymyilee tyytyväisenä... Voi kunpa tätä autuutta jatkuisi ikuisesti, pelottaa jo koska seuraava raivarikausi tulee. No nautitaan nyt tästä.

Nuppu ja "mölöhuikka"-pupu

Yhteistyössä