Toukokuiset 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikki1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heippa!!!

eilen oli neuvola.kaikki oli hyvin painoa oli 300g/vk ,eli nyt yht. 19kg ;) aika tankki alan olla!!!verenpaine hyvä.hemppa oli noussut viime kerrasta ja oli nyt 120.vauvan syke sama kuin aina 150.raivotarjonnassa on.ei kuitenkaan vielä kiinnittynyt.pissa puhdas ,verenpaine ok..olikos muuta?? sf-mitta oli 35cm.esikoisesta se oli maximissaan 34cm.turvotus oli +. ensi viikolla sitten taas neuvola.

tänään pitäisi lähteä työkaverin läksiäisiin.paikat taas vaan pirun kipeät ja kiva istua siellä sitten kun muutenkin turpoan iltaisin kuin ilmapallo.ollaan siis menossa syömään.kivaa siellä varmasti on mutta kun tää oma olo ei ole paras mahdollinen..selkä oli edellis yönä niin kipeä etten meinannut pystyä nukkua.ei sillä muuten niin väliä olisi milloin nukkuu mutta kun esikoinen herää jo klo.7.sitä ennen pari kertaa rutisemaan jotain :)
täytyy vielä ennen niitä läksiäisiä käydä joku uusi paita ostamassa.omat äippävaatteet ei kovin juhlallisia.onneksi voi ostaa jonkun normipaidan kun näköjään pitkät vaatteet muotia.

mittasin mahan ympäryksen 120cm..eli ihan kivasti alkaa olla tota vattaa:) toivon kuitenkin ettei yli mene kun en enää jaksa touhuta esikoisen kanssa.pakko kuitenkin on.

37+4

Helou!
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena eikä mitään viitteitä synnytyksestä ole ollut. Tänään on taas pitkästä aikaa yläselkää särkenyt oikein kunnolla, mutta muuten viime viikkojen vointi on ollut hyvä. Toki vatsan koko rajoittaa jo aika paljon tekemisiä, joka taas aiheuttaa tuskastumista, kun ei enää oikein taivu mihinkään.

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Hemppa 118, sf-mitta 35 cm, paineet 104/70, syke 140 ja beibis raivotarjonnassa, mutta ei vielä kiinnittynyt. Kuulostipa melkein minnien neuvolakuulumisilta.... :) Paino oli laskenut reilut 100 g/vk ja himppasen alle 70 kg. Tuntuu hurjalle tuo kilomäärä, mutta onneksi tuosta edes osa jää sairaalaan ja osa lähtee kainalossa kotiin. Loput pitää yrittää tsemppailla kärrylenkeillä pois. Normaalisti kun tuota painoa on sellaset 53-55 kg. Lohdullista on, että esikoisen synnytyksen jälkeen tippuivat hiljakseen ja olin melkein "entiselläni". :)

Hyvää vointia kaikille ja kuulumisiin!

Rosalinda rv 37+1

eli neuvola kuulumisia... taas vaihteeksi.
eli olen nyt juossut tossa neuvolassa monta päivää kestäneen päänsäryn vuoksi.... ja valkuaista ollut pissassa,.....

eli verenpaineet todella hyvät 128-72, pulssi 92
valkuaista edelleen pissassa yhdellä plussalla,
ei pääsärkyä ei mittää...
vaavi laskeutunut entisestään, vaavin syke 150 .
neuvola sanoi ett voi olla ett synnytät jo ennen tiistaita eikä sitt nähä tuolla legurilla muta jos et ole mennyt synnyttää niin nähään silloin legurin tarkastuksessa. hän oli ihmeissään ett tää neiti laskeutuu ja sen tulo kestää vaikka olen uudelleen synnyttäjä.

mutta teki samalla arvion ett vaavi painaa nyt yli kolmisen kiloa (35+3) ja väitti syntymäpainoksi 3840g mutta korjas ett jos siitä tulee pidempi kuin keskiverto suomalainen lapsi, niin silloin menee yli neljän kilon.
laiha ja pitkä lapsi kuulemma. (eikö äiti oo sitä ruokkinut tarpeeksi... no painoa oli tasan kymmenen kiloa tullut lähtöpainoon .

Neuvola kuulumisia myös täältä. Valkuaiset on kadonnu onnex kokonaan meikäläisen virtsasta. Verenpaineet 118/77. sf mitta 30 ja painoa tullut kilon verran viime käyntiin. Alusta painoa nyt 13 kiloa, joten ihan tarpeeksi. Onneski sivulliset jaksaa ihmetellä, että mihin tuo kilomäärä on tullut ja samat äippähousutkin on mahtunu koko ajan. Silti käy mielessä, että mitenköhän muijan käy synnytyksen jälkeen noiden kilojen kanssa??

Minä täällä myös jännittelen jo, että kuka ketjusta ensin synnyttelee. Täällä saadaan varmaan odotella vielä ihan rauhassa. Mitään supistuksia tms. ei oo ollu. Iltaisin alkaa maha olemaan vähän tiellä ja nukkuminen on aika levotonta. Pissalla saa juosta ja koko ajan on kuuma. Äippäpakkaus tuli ja tänään alkaa virallinen äippäloma. Pakkaus oli 2006 mallia ja olen siihen ihan tyytyväinen.

Kaikille oikein aurinkoista viikonloppua!

Hanne rv. 34+4

Täällä mennään viikolla 36 (+5) ja olo on kuin muutaman rantapallon nielleellä :-) Masu alkaa vissiin olla nyt korkeimmillaan (laskutumisesta ei merkkiäkään) ja se tietää sitä että hengästyminen on arkipäivää, tenavan varpaat (?) painavat ylhäällä kylkiluita, hyvän asennon löytäminen on vaikeaa niin istuessa kuin nukkuessakin (yöllä kylkeä vaihtaessa aina herää ja mahan joutuu suoraan sanoen heittämään toiselle puolen:-), kengän nauhat jäävät usein sitomatta liiallisen vaikeusasteen vuoksi jne :-) Mutta onhan tämän masun seuraaminen silti niin suloista! :-))

Neuvolassakäynti oli viime viikolla, kaikki näytti hyvältä. Ei siis ollut valkuaista pissassa, hemoglobiini ja verenpaineet olivat ok ja lapsen sydänäänetkin olivat voimakkaat (pulssi oli 145). Parin viikon päästä koittaa synnytystapa-arviointi raskausdiabeteksen vuoksi. Saa nähdä kuinka suureksi tenskua veikkaavat ja mitä sanovat lähestyvästä synnytyksestä.. Sokeriarvot ovat olleet suht ok (vaikka sokeriton terveysmyslikin yksi päivä nosti arvot yli sallitun!), toivottavasti se on hillinnyt masukin kasvua.

Vauvan kamppeet alkavat olla viimeistä myöten (ainakin tältä erää) valmiina. Tänään ajattelinkin siirtyä seuraavaan vaiheeseen, eli aion pakata sairaalakassin valmiiksi:-) Suppareita ei ole ollut ja tuo mahakin on tosiaan vielä ylhäällä, mutta ajattelin, että ompahan se sitten valmiina, oman mielenrauhan vuoksi:-) Mieli on vissiin muutenkin jo siellä synnärillä, sillä meillä oli tällä viikolla tutustumiskäynti niin osastolle kuin saliinkin. Mä en ole koskaan joutunut sairaalaan mihinkään suurempiin operaatioihin enkä ole joutunut yöpymään siellä kertaakaan, joten oli kiva nähdä, millaiseen paikkaan sitä sitten joutuu.. Ihan ok:lta se vaikutti, käynti hälvensi hieman jännitystä:-)

Myös mun puolesta aurinkoista alkavaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille äiteille vauveleineen!

moikka

eilen supisti niin pirusti aina välillä mutta ohi ne sitten kuitenkin meni..olikin ihan odotettavissa.eipä taida tämä masukki täältä ihan heti tulla.alkaa kyllä olla ihan mitta
täynnä raskaana olemista.viime yönä kävin 5 kertaa vessassa ja kerran hakemassa närästyslääkettä.poika heräsi vähän ennen seiskaa.tää vessassa ramppaaminen ollut kyllä koko raskauden riesana.

onneksi mies on tänään vapaalla niin ajattelin päikyille tästä mennä:) hän lupasi pojalle ruoat laittaa ja päiväunille.

sairaalakassia en ole pakannut.en laittanut valmiiksi vauvankaan vaatteita.laitoin esikoisellekkin vasta samana päivänä kun menin synnyttämään.olen kyllä listan miehelle laittanut että mitä pitäisi laittaa jos en muka itse sitä saa kyhättyä.tarvii silloin kuitenkin vielä esikoisenkin kassi valmiiksi laittaa kun hän lähtee siitä sitten mummille hoitoon.tuntuu kuitenkin aika kaukaiselta vielä synnytys vaikka esikoinen syntyi 39+6.eipä olisi siihen enää kauan:)

imetyspaitoja olen nyt hamstrannut..ihan niitä BOOBin ja H&M-paitoja.esikoisen aikaan mulla ei niitä ollut mut nyt niitä ostin ja tilasin kun olisi kiva jos ei koko maha näkyisi kun imettää.
olettekos te miettineet imetystä?jännittää hiukan että mahtaako esikoinen rauhassa antaa imettää jne..
no niin mä menen tästä nukkumaan!!!vointeja kaikille!!
37+6

Itsekin oottelen, ett koskahan eka vauva syntyy tähän ketjuun ;) Mulla ei oikeastaan edes supistele, joten tuskin pääsen ekana vatsasta eroon. Painoa on tännekkin tullut melkein 15kg,mutt se on kaikki tuossa vatsassa(hieman huomaa rinnoissa ja reisissä lisäystä). Nyt alkanut kertyä selvästi nestettä mm. sormukset ei tahdo enää mahtua. Sf-mitta on huimat 36cm!!!

Tiistaina oli viimeinen työpäivä ja jo torstain piti käydä synnytyspäivystyksessä.Neuvolassa th oli sitä mieltä, ett vauvan sydänäänet vaihtelee liikaa(laskee siis välillä liian alas), siispä sain lähetteen.Tays:ssa ottivat käyrää ja ultrasivat ja pitivät vaihtelua ihan normaalina kun vauva liikkuu paljon. Hiukan tässä on kyllä hermostuttanut että jos sillä ei olekaan kaikki hyvin :(

Sain äitiyspolille uuden ajan lähinnä vauvan koon arvioon. Onneksi neuvolakäyntejäkin on nyt enemmän. Nyt näyttäisi siltä, ettei olekaan mihinkään jättiläisen mittoihin kasvamassa, kasvu on siis hidastunut. Sekin vähän huolestuttaa, vaikka jotkut vauvat kuulemma kasvaa ensin ja hidastaa loppua kohden.

Sitten vielä:tuolloin torstaina vauva oli nätisti rt:ssä, mutt nyt se on taas kieppunut tuollaiseen köllöyttelyasentoon hikasta päätellen ;) Pitää varmaan lopettaa seksi kun näköjään aina "häiriintyy" ja muuttaa lähtöasemiaan..

Oma vointi on siis hyvä ja vauvankin liikkeistä päätellen,mutt ei tässä enää oikein tiedä ett mihin sitä valmistautuis... Jaksamista kaikille!

Moi mammat:)

Täällä rv35 pyörähti käyntiin ja vointi on mainio. Mitä nyt väliinsä vähän supistelee, mut ei sen kummempia.
Mies lähti esikoisen kans mummolaan, ja mul ois tässä siivousta tiedossa..tuntuu et saa jokapäivä siivota ja siivota..no sitä ne nuo parivuotiaat teettää;)

Huomenna ois neuvola. Näkee taas et kaikki on kunnossa. Painoa on oman puntarin mukaan tullut vähän alle 6kg. Luulenpa, et sen 10kg vielä ehdin saada tässä viimemetreillä täyteen. Esikoisestakin se nestemäärä oli valtava, joka sitten kyllä lähtikin kuukaudessa synnytyksestä. Sitä tässä vähän niinku odottelen..vielä ei ainakaan pahemmin turvotusta ole.

Mä olen huomannut, ettei meidän vauveli kyllä pysy siellä raivotarjonnassa ollenkaan. Tai no..pää on aikalailla alas päin, mut väliinsä saattaa olla jopa ihan sivuttainkin. Mulla on kokoarvio ultralla parinviikon päästä..ni siellä sit näkee miten se siellä oleskelee.

Enää 6viikkoa laskettuun aikaan. Mihin se aika hupenee??? Ja monilla on ihan viimeiset viikot menossa. Kukahan tosiaan sen eka nyytin saa:) Minä en ainakaan..tuun varmaan siellä ihan viimeisten joukossa.(la 27.5)

Oikein mukavia kevät/kesä päiviä kaikille!!!

Huomenta! Nyt en jaksaisi enää yhtään olla tässä siunatussa tilassa. Mitkään kengätkään ei mahdu suosiolla jalkaan, siis JÄÄKÖ nuo jalat noin suuriksi synnytyksen jälkeenkin??? Sormetkin ovat kuin nakit.

Melkoista painetta tuntuu tuolla alhaalla jo välillä, toivottavasti ei menisi enää kauaa vauvan syntymään. Vauva liikkuu tosi paljon, ilmeisesti kaikki on siis hyvin.

Riina rv 38+3

Aika tosiaan rientää. Silti tuntuu, että synnytykseen on ikuisuus. Tuntuu hasulta kun ulkopuoliset toteaa synnytykseen olevan "NIIN vähän aikaa" ja itsestä tuntuu, että aikaaon vaikka kuinka. Vessassa saa tosiaan juosta viiteen kertaan yössä ja nukahtaminen on vaikeeta.

Sitten ois yks kysymys: onko kukaan huolissaan vaavinsa liikkeistä? Mulle on nyt tullu sellanen olo,ettei tää liiku tarpeeks. Neuvolassa kyllä lohdutti, että liikkeet on vaan muuttunu. Tää kyllä liikkuu joka päivä, mutta jotenkin liikkeet ei oo niin tarmokkaita kuin ennen. Enemmänkin ne on sellasia muljahduksia. Sellasia hepuleita vauva ei enää tunnu saavan olenkaan. Kuulostaako normaalilta/tutulta???

Lämpimiä päiviä kaikille!

Hanne rv 35+0

Voi vitsit minkälainen ilma oli viikonloppuna! Ainakin siis täällä Tampereella.. Ensimmäiset jäätelötkin tuli torilla syötyä:)
Mutta kyllä käy taas aika muuten vähän pitkäksi.. Vaikka nyt varmaan alkaa helpottaa, kun tulin sittenkin siihen tulokseen että sais vauva syntyä ihan mieluusti vaikka ihan tollon lasketun ajan tienoilla. Aiemmin siis aattelin että pari viikkoa etuajassa sopis omiin aikatauluihin parhaiten:D Niinhän sitä itse voikin hyvin päättää millon synnyttää.. Laskettuun aikaan kuitenkin enää hmm.. kaksi viikkoa. Ja kaksi päivää. Tosin mulla ei ole minkään laisia supistuksiakaan havaittavissa. Viikonloppuna haettiin vaunutkin kävellen, matkaa tuli sellanen 6 kilometriä, mutta ei kyllä aiheuttanut yhtään mitään.
Kuinkas moni täällä uskoo noihin käynnistäviin kikkoihin?;) Itse aion ainakin heti lasketun ajan jälkeen koittaa kaikki mahdolliset, ässät, lattioiden luuttuamiset ja mitä vaan ikinä keksinkään. Auttaa sitten jos auttaa, tuskin niistä haittaakaan on. Talo ainakin kiiltelee sitten ylioppilasjuhlissa jos paljon yliaikaiseksi menee:D

Hannelle, ei täälläkään enää paljoa liikuta. Usein joutuu ihan miettimään että onkos se vauva tänään liikkunut juuri ollenkaan, vaikka ennen oli sellasta melkein jatkuvaa möyrimistä.. Nyt vaan niitä muljahteluja. Kai se tila vaan alkaa loppua, mua aikakin itseäni sattuu jos joskus oikein jalkoja oiotaan, tuntuu kylkiluissa sen verran kipeesti. Ja yöllä tuntuu olevan enemmän tota liikkumista, kaipa se on vaan ottanut hyvän päivärytmin, yöllä valvotaan ja päivällä nukutaan:)

Kaikille hyvää alkanutta viikkoa, toivottavasti kauniit ilmat jatkuu!

heli 37+5

Tervehdys!

Hanne; Minäkin olen huomannut, että liikkeet ovat muuttuneet ja ehkä hieman vähentyneetkin.. Liikkeet on tosiaan enemmän muljaltelua. Ja illalla kun menee nukkumaan ja öisin on kovin melske päällä. Onko muilla muuten kylkikipua? Mulla koskee lähinnä tuonne vasemmalle alimpien kylkiluiden tienoille, ärsyttävästi kun kyljelleenkin menee pitkälleen niin jonkin ajan päästä alkaa kylkeen pakottaa ja on vaihdettava asentoa. Iltaisin meneekin nykyään ainakin tunti ennen kuin saa unta ja yöllä heräilee vähän väliä. Päivällä on sitten pakko ottaa päikkärit kun esikoinen nukkuu tai on hoidossa. Juuri äsken tuossa sain vääntäydyttyä sängystä ylös puolentoista tunnin päiväunien jälkeen.

Alkaa jo odottaa kyllä, että pääsee tästä mahasta eroon ja liikkuminen helpottuisi. Kuulostaa niin ihanalta tuo Helin mainitsema 6km kävelylenkki...Minun viimeaikaiset kävelymatkat on olleet korkeintaan kilometrin mittaisia ja silloinkin alkaa yleensä selkään koskemaan.

Ylihuomenna taas neuvola...toivottavasti verenpaine ei ole enää koholla eikä pissassa sokeria.. Joo täytyykin tästä lähteä hakemaan tyttö hoidosta. Mutta vointeja kaikille!

-Nirppu rv 36+0

heips!!!

on täälläkin liikkeet vähentyneet..itseasiassa tosi paljon.nyt ne vaan on niin kivuliaita kun pikkuinen meuhkaa jotain ihan omiaan.yrittää ilmeisesti kaivautua väkisin ulos.

täällä supisti eilen ja tänä aamuna.rupesin oikein urakalla siirtämään sohvaa jos vaikka auttaisi supistuksia ja imuroin sen takaa ja keräsin pojan leluja sohvan alta.mutta ei ne sitten loppuivat.
ihanalta joo kuulosti munkin mielestä helin lenkki.harmi vaan etten itse pysty yhtään enää liikkumaan.nyt en voi edes sukkia pitää kun niin paljon nestettä ei meinannut kegätkään jalkaan mennä.mulla on ikävä kunnon lenkkejä ja omia koon pienempiä vaatteita:( alkaispa jo syntymään..

38+1

Hei!

Tänään oli vuorossa lääkärikäynti, olikin pikainen sellainen. Kunnassa on vissiin aika kortilla, edellinen käyntikin oli varsinainen liukuhihnavisiitti.
Sokeri oli heikosti plussalla, joten määräsi sokerirasitustestiin. Kerran aikaisemminkin oli plussalla, silloin vein uudet pissanäytteet labraan ja ne oli puhtaat. Nyt määräsi suoraan testiin, kun sokeriarvot noin heittelee. Hyvähän se on, että tutkitaan, mutta luulen kyllä, että rastitustestistä ei mitään löydy.
Muuten kaikki oli ok. Verenpaine oli hyvä 121/79, Hb:ta ei mitattu, eikä jostain syystä myöskään SF-mittaa. Sydänäänet kuuluivat reippaana, vauva on pää alaspain, mutta selkä kohti vasenta kylkeä, kohdun suu oli kiinni, joten ei pikkukaveri ole vielä ihan syntymässä. Nyt siis menossa rv 36+6.

Kipa

Liikkeistä: ei meilläkään enää ole sellaisia teräviä potkuja, vaan muljahduksia enimmäkseen. Eiköhän se tila ala loppua väkisinkin tuolla vauvalla :)

Voi kun itsekin olisi tuossa rv 38++ tilassa, että vaavi syntyisi toukokuun alussa (meillä siis la 21.5.) mutta ei niin ei....vitsit, kukakohan mahtaa ensimmäisenä "poksahtaa"?!?! No, tsempit kuitenkin kaikille tasapuolisesti =)

Omassa olossa ei valittamista, mitä lähemmä laskettua aikaa mennään, niin sitä paremmalta musta tuntuu, siis fyysisesti!! Outoa, mutta totta!
Ensi viikolla alkaakin sitten se neuvolassa juokseminen, huh sentään! Tällä viikolla saankin olla "ihan rauhassa" niiltä, maanantaina sitten vika lääkäriaika jossa katsotaan myös samalla vähän tuota synnytystapa-arviointia, mullehan lääkäri viime kerralla sanoi, että lantio "näyttää olevan aika ahdas"...huoh, sekin vielä tähän.

Kyllä mäkin voisin synnyttää vaikka pari viikkoa ennen laskettua aikaa =) mutta siihen ei kuitenkaan harmi kyllä pysty itse niin paljoa vaikuttamaan, vauva päättää tulla ulos just silloin kun häntä itseään huvittaa ;-) eli jääräpäisiä ovat jo syntymästä lähtien, höh sentään!

Syysmarja rv 35+1

neuvola kuulumisia.

eli tänään oli viimeinen leguri neuvolassa. tyly tuomio. uuteen ultraan alkavan raskausmyrkytyksen takia.
verenpaineet 91-121 ,
turvotusta todella paljon ja ihan kipeet koskiessa.
valkuaista edelleen pissassa.
painoa ei ollut tullut grammaakaan.
kohtu arka kun siihen painoi...
vaavin syke 135- ja vaavi oli kääntänyt toiselle puolelle itsensä.. eli nyt onkin selkäranka oikealla puolella.
neuvolaan tutkimuksiin taas torstaina.
kättärille heti kun ne antaa ajan.

rv36 tänään

moikka

tänään oli neuvola.siellä ei mitn ihmeellistä.sf-mitta oli sama 35cm kuin viimeksikin.painoa oli tullut viikossa 1500g.on mulla kyllä tota turvotustakin mutta en jaksa välittää mitä suuhuni tässä vaiheessa laitan.kaikki oli siis hyvin.maanantaina taas sitten neuvolaan.tylsää..
eipä täällä mitn merkkejä synnytyksestä.

38+3

Neuvolakuulumiset täältäkin taas..
Pissanäyte oli onneksi puhdas. Verenpaine hieman normaalia korkeampi 132/74, mutta ei onneksi paha. Täälläkin alkaa turvotusta olla kyllä ihan riittämiin. Paino oli noussut nyt viikossa 1100g!!! Viimeksi ei ollut tullut kuin reilu 300g. Toivottavasti ei tätä vauhtia nouse loppuaikaa. Sf-mitta oli sama kuin viimeksi eli 31cm, terveydenhoitaja ensin epäili että vauva olisi jo laskeutunut kun mitta ei ollut kasvanut, mutta tunnustelun jälkeen totesi ettei vielä ole ja hyvä niin. Saa vielä vähän aikaa olla siellä ylempänä=)

Pitäs varmaan kohtapuoliin sairaalakassikin pakata kaiken varalta valmiiksi. Vaikka tuskin sitä tulee vielä hetkeen tarvitsemaan. Mutta ei tässä kyllä enää ole kauan kun toukokuu jo alkaa=) Jännää... Odotan jo sitä kun pääsee nuuhkimaan ihanaa vauvan tuoksua=) Toisaalta hieman pelottaa kahden kanssa pärjääminen ja miten esikoinen ottaa tulokkaan. Mutta kaipa se siitä..

-Nirppu 36+2

Neuvolassa on käyty täälläkin. Vauva saattaa olla nyt kääntynyt oikein päin ja laskeutunut. neuvolan täti käski alkaa tarkkailemaan "hiusgeeliä", jos siis limatulppa irtoaa. Sanoi, että synnytys ei enää ole kovin kaukainen asia. Mulla on öisin alkanut supistelemaan tosi kivuliaasti, mutta 1-1,5 tunnin päästä säännölliset supistukset lakkaa. Neuvolan täti sanoi, että jos yli tunnin supistelee, pitää lähteä sairaalalle tarkistuttamaan tilanne. Toivottavasti tämä vauva nyt ei pitäis niin kiirettä, kun viikkoja kasassa vasta 35+4. Välilihaa käski kans alkaa rasvaileen, tulevaa synnytystä ajatellen. Pissassa oli leukkarit taas kolmella plussalla ja ajateltiin, että se johtuis tuosta hiivasta. Se on nyt vaivannu jo parisen viikkoa.
Ensi viikon perjantaina on sitten ultra, jossa varmistetaan vauvan asento. Toivottavasti se nyt pysyis tosiaan oikein päin, mutta epäilen suuresti sillä se pari päivää sitten taisi kääntyä. Iltasin on kamala jumppa sillä ja se yrittää kääntyä takas kyljelleen tai perätilaan. Ainiin, sf-mitta oli nyt sitte kasvanu 30cm. Mullahan ei maha ole kasvanu suurinpiirtein kuukauteen, leventyny vaan.. =) Verenpaineet oli hyvät 105/65 ja olo muutenkin mitä mainioin. Toivottavasti vointi pysyy näin hyvänä loppuun asti.

Pistetäänkö veikkaus pystyyn kuka saa oman nyyttinsä ekana syliin? Ite arvaan että Minnie, kun sen laskettukin lähenee..
Lykkyä tykö mammat viimeisille viikoille!

Ulla

Ei täälläkään kummempia. Nevolassa kaikki ok. Painoa oli taas tullut rutkasti nyt on tullut yhteensä n. 15-16kg iik... No mutta ei mahda mitään kun tekee mieli syödä koko ajan jotakin. Niin ja turvotusta on täälläkin.

minnie tosiaan sulla taitaa syntyä ekana:) Taitaa sullakin olla aika raskaat oltava ei ole enää kauaa:)
viikoja mulla 34+3

neiti ei tykkää kun tulin koneelle..onko paha asento sillä nyt kun mie istun.. potkii niin maan per.... sti - ihanaa se on..tietää ainakin ett on kaikki hyvin. osoittaa jo mieltään heti...

mulla ei mitään merkkejä ett tulis ulos ennen aikasesti, supistuksetkaan ei ole tehneet tehtäviään rv 28 jälkeen.