TOUKOKUU 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nirppu

Vieras
Riina, 28, LA 28.4, Esikoinen
Minni, 22, LA 28.4, Toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05/)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04)
Papu75, 30, LA 20.05, Neljäs, Tays
Hilleri, 27, LA 20.05., Toinen (esik. 09/05)
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays

Heippa!
Otin ja aloitin sitten uuden ketjun... Täytyiskö meidän muuttaa otsikkoakin jotenkin? Toukomasut, toukokuiset tms?? Vaikka käy mulle kyllä noinkin, ihan sama...

Täälläkään ei juuri oireita enää ole, mitä nyt väsyttää. Tää on tosiaan ärsyttävää aikaa, kun ei tiedä yhtään onko siellä masussa mitään ja onko kaikki niin kuin pitää jne. Toisaalta kyllä houkuttelis käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa, niin ei tarvitsisi enää miettiä. Ekaan kunnalliseen ultraan on kuitenkin vielä viisi pitkää viikkoa!!! Mutta toisaalta säästäisi aika paljon rahaa. En käynyt ekassa raskaudessakaan alkuraskauden ultrassa vaan eka ultra oli viikolla 10.
Välillä ei edes muista olevansa raskaana... No eiköhän se vielä konkretisoidu, kun sinne ultraan pääsee.

Huomenta.. Kauhean väsy ja rinnat niin älyarat.. Pientä etovaa oloa ja masun nipistelyä vaan. Ois jo torstai ni tietäs taas enempi.. Mitä lie tänään tekis, vietetään kai sisäpäivä..

Sunnuntai päivää vaan täältäkin suunnalta. Mun puolesta tää ketju voi ihan hyvin olla ytimekkäästi toukokuu. Varmaan ketjun sisältö on kuitenkin se tärkein...=)

Ei oireita edelleenkään, en kyllä ole uutta raskaustestiäkään hakenut, uskon nyt vaan vakaasti että siellä se joku on ja sitten lokakuussa nähdään tarkemmin. On tää elo oikeesti yhtä odottamista; ensin odotetaan että tärppää, sit odotetaan varmistusta et siel oikeasti on joku jolla on kaikki ok, sitten odotellaan että masu kasvaa, sit synnytystä jne... Eikä se odottaminen taida loppua vaikka lapset kasvaa kuinka isoiksi, aina on jotain... =)

Mitähän on tää särky vasemmalle puolelle ristiselkää? Mulla on ollu pitempään alaselkä kipee ja jumissa. Johtuuko siit vai pahempaa... Huoli ettei kaik ok..

Juu Toukokuu on vallan hyvä nimi. Itse kun inhoan kaikkia masuasukki, masukki, pupuilu, täti jne -termistöä. :)

Ärsyttävää on joo odottaminen, että sasisi sen varmuuden, että onko siellä mahassa ketään. Eka ultra vasta viikolla 12. Reilun viikon päästä on kyllä lääkäri, jossa kuunnellaan sydänäänet. Tuntuu, ettei jaksaisi odottaa sinne asti.

Nyt on menossa rv 8+1 netin laskurin mukaan, ja neuvolan mukaan 8+2. Kuvotus ja väsymys jatkuu, ja sellainen jännä alakuloisuus. Ei oikein huvita mikään. Jospa se tästä iloksi vielä muuttuisi!

Ihanaa sunnuntaita!!

Kyllä noi alaselkäkivut ihan normaaleita raskausoireita ovat. Itsellä oli myös kipuja tällä viikolla, mutta nyt on ollut rauha maassa niiden osalta.
Eikä oikein muitakaan oireita ole paitsi vähän väsymystä ja pientä juilimista masussa.
Esikoista odottaessa olikin tosi kovat liitoskivut alkuraskaudesta, mutta ne kesti onneksi vain pari viikkoa.

Mayako se kyseli, että millainen paikka Hyvinkää on?! Minä ainakin pidin henkilökohtaisesti paljon. On jotenkin niin kiva kun on keskellä metsää (vertaa kättäri ja naistenklinikka) ja perhehuone oli myös tosi kiva. Parisänky, nojatuolit ja oma vessa yms.
Ja henkilökuntakin oli todella mukavaa ja ystävällistä.
Ehkä tosiaan näemmä siellä =)

Milloin sitä varhaisultraa voisi varata? Tai mikä on minimi viikot jolloin kannattaa mennä? Onko 7 tai jotain sinne päin..?!

Onko meitä tosiaan 7 tuolta haavelijoiden puolelta "pikkukakkonen"-ketjusta täällä toukokuisissa?!?!
Se ketju on kyllä +++ siunattu =)

Ei muuta kuin hyviä vointeja kaikille!!

Mulla ar ultra ite lasketusti rv 6+1 ja ite ne sieltä sen anto, joten kai tietävät. Tosin en odota et syke viel näkys, mulle riittää että saan tietää vötkyn olevan omalla paikallaan.. Sit eka neuvola 7+5 joten varmaan voi pyytää kuuntelee sydänääniä josko löytys. Eilen tuli ihan yhtäkkiä olo et hei mä olen raskaana! Kappas ku nyt sen tajusin ;)
nää oireet nyt niin erit ko esikoisella että hieman pihalla. Esikoisel oksusin ja voinpahoin 24h, muuten ei mitään. Mut nyt ei juuri pahoinvointia vielä,mut selkäkivut ja väsymys.. Toistankohan mä taas itteeni...

heippa kaikille.
vieläkös mahtuis yksi toukokuinen mukaan. LA laskurin mukaan 20.5 ja esikoista odotellaan (miehelle toinen). Ar ultra vasta 2.10 ja eka neuvola 5.10. Nyt siis meneillään kai 6+1

Tervetuloa mukaan!Mulla La 17.5 ja eka neuvola 18.10.Varasin ar-ultran yksityiselle vkolle 7,silloin pitäis sydänääntenkin jo kuulua :)Joku sitä kyselikin, aikaisintaan siinä vko6 pitäis alkaa löytyyn niitä sydänääniä.

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!Voikaahan hyvin!

Moro, ketjun nimi kelpaa täälläkin ja kiva kun tulee uutta porukkaa :) itse pähkäilen vielä että menisinkö alkuraskauden ultraan vai sitten vasta ekan neuvolakäynnin jälkeen siihen np-ultraan.

Välillä aina hätkähdän kun joskun unohdan että olen raskaana, esimerkiksi kun tekee töitä aktiivisesti tai jotain muuta mihin keskittyy, heh.

Lievää alakuloa (kuten muillakin näköjään) on ollut ja etovaa oloa. Sitten menin lukemaan tuolta "Vauvanhoito" -puolelta juttuja vauva-arjesta ja voi ei tuli kamala paniikki, että mihin tässä ollaan ryhdytty ja että pärjääkö sitä sitten sen vauvan kanssa. Mutta joo tosiaan, eiköhän nämä huolet kuulu asiaan ja tämä tästä iloksi muutu.

Tamperelaisten kokoontuminen ei ole hassumpi idea :)

Huomenta!

Täytyypä mennä varailemaan aikaa tuohon ar ultraan. (mietin aika pitkään, että mitä se ar tarkoittaa... =D )

Eikös sulla Sara ole nyt 5+1?! Tai ainakin itse olen niin laskeskellut kun sama arvioitu LA... täytyypä mennä tarkistamaan, että oltaisko jo viikkoa pidemmällä =)

Älä Sinetti liikaa pelkää sitä lapsiperheen arkea. Kuten huomaat niin tässä ketjussakin on monta joilla jo yksi lapsi ja monella tulee vielä alle 2 vuoden ikäero, joten ei se arki NIIN kamalaa voi olla, kun ollaan jo toista saamassa =)

Itsellä myös jonkin asteen alakuloisuutta. Toivottavasti lähtis pois pian ja uskaltais/tajuais alkaa nauttimaan raskaudesta täysillä !!

Hilleri

Huomenta!

Pääsiskö vielä mukaan? La on menkoista laskettuna 28.04, mutta taitaa siirtyä toukokuun alkuun. Alkuraskauden ultrassa kävin ja sykekin löydettiin.

Nele rv 8+2

Riina, 28, LA 28.04, Esikoinen
Minni, 22, LA 28.04, Toinen (esik. 10/05)
Nele, LA 28.04,
Sara, LA 20.05, Esikoinen (miehen toinen)

tervetuloa uusille!!

Tervehdys!

Tervetuloa uusille! Mää kyllä suosittelen kaikille sitä alkuraskauden ultraa. Itse en ikinä jaksais odottaa varmuutta ekaan kunnalliseen ultraan. Itse odotan jo kovasti ensi maanantaita, kun pääsen tarkastamaan onko siellä masussa todella joku ja onko se oikeassa paikassa.

Oireita ei juurikaan ole, vain lievää etomista. Raikas mehu auttaa ja hedelmät.

Oikein ihanaa viikkoa kaikille!

Terkuin,
Maya 5+4

Maanantaita kaikille!
Hoh, kai se mielialojen heittely nyt sitten kuuluu tähän oireiluun, että on niin epävarma olo.
Viimeviikolla ihmettelin sitä ettei oikein mitään oireita ole ollut, mutta onhan niitä ollut, en vaan ole kiinnittänyt asiaan huomiota; hajut on paaaljon voimakkaampia kuin yleensä ja sitten kahvi ei maistu, hyvä kuin puolikuppia menee alas ja minä kun olen ollut aikaismoinen aamukahvin kittaaja. No, kahvi on jäänyt, kunhan pysyisi hereillä....

Onneksi olkoon ja tervetuloa uusimmille! Mihin päin Sara olet menossa synnärille?

Olikos se 10 viikolla kun kuulee ne sydänäänet sillä doplerilla (siis sillä hökötyksellä neuvolassa) ?

Hei, mahdunko mäkin vielä mukaan tänne? :D
tiedot: emmi, 26v., la 8.5.07, kolmas

Mulla on kanssa pahaa oloa, mutta ei onneksi oo tullut vielä mitään ylös.. Kun muistaa vaan syödä tasaseen tahtiin. Oon jo "kehitellyt" kaikkea mitkä alkaa ällöttää.. :D Neuvola on vasta joskus lokakuussa.. Kirjottelemiisin!

Nele, LA 28.04,
emmi, 26, la 8.5.07, kolmas

Tervetuloa uusille toukokuisille! Lisäsin emmi sut tuohon listaan.

Oloja riittää tällä hetkellä vaikka muille asti... Aloitin tänään uuden työn ja koko aamun olo aivan kauhea. Vähän helpotti, kun otin laukkuun välipalaks Trip-mehun ja korppuja. Mulla on myös kahvi jäänyt oikeastaan kokonaan. Jotenkin se on vaan alkanut masitumaan liian ärtsylle. Kaikkiin tuoksuihin ja hajuihin reagoin tosi voimakkaasti. Kauppojen kalatiskit ja tietyömaitten asfaltin haju kääntävät tehokkaasti vatsaa! Ja väsymys on valtava; viikonloppuna nukuin esikoisen kanssa vaatimattomat kolmen tunnin päiväunet. Toivotaan, että tämä tästä helpottaa viikkojen edetessä!

Mukavaa alkavaa viikkoa!:)

Iltaa... Kiva flunssa meinaa saada valtaa, palentaa ja kurkku tuntuu jokseenki kipeeltä.. Toivottavasti ei nosta kuumetta. Enää 3vrk ultraan... Alkaa jänskättää hieman..

Juu,mulla Vötky siis myös nyt 5+4 ja ultra siis ensi viikolla vasta(kun tasan 7vkoa täynnä).

Kun meitä tamperelaisia täällä näinkin paljon on, niin tapaamisidea kuulostaa ihan kivalta.Varsinkin sitt kun on pieni kainalossa, kaverit töissä ja itse kaipaa aikuista seuraa päiväsaikaan.Mikäpä sen mukavampaa kun keskustella vauva-arjesta muiden samassa tilanteessa olevien kanssa :)

Sinetti:sama paniikkiolo iski mullekkin.Kauhistuttaa se, ett oma "itsenäisyys menee" ja ett joku on riippuvainen susta 24h.Eiköhän hormonit hoida kuitenkin asian.Oma lapsi on kuitenkin hienoimpia asioita elämässä-luulisin ;)

Mulla ei kans kahvi tahdo enää oikein mennä alas,ainakaan aamusta vaikkei pahoinvointia olekkaan ollut.Mites onko teillä muilla jo ongelmia "piilottaa" pömpöttävää masua? Koitan pitää farkkuja ja löysempää paitaa kun hameessa näkyy niiiin selvästi.Monen mielestä näyttää varmaan vaan parilta liikakilolta.En tiedä onko turvotusta vai mitä,mutt sama juttu oli alkuvuodesta ett vkolta 4 lähtien joutu jo alkaa miettiin mikä menee päälle.En tiedä johtuuko siitä, ett oon aika pienikokoinen.En varsinkaan töissä haluais asian vielä tulevan esiin.

Nele, 27 LA 28.04, Toinen (esik. 04/02)
emmi, 26, la 8.5.07, kolmas

Päivittelin vähän noita tietoja tohon listaan...

Papu75, mulla kuului sydänäänet rv 8+5. Taitaa riippua laitteesta ja kuuntelijasta.
Mulla neuvolalääkäri 05.10 ja sit vasta kuuntelevat. Nyt viime viikolla (rv7+4) ei edes kokeillut. Ois niin ihanaa kuulla se viuh viuh.

Öitä, Nele rv 8+2

Huomenta! Eilen sit nukahin sohvalle kesken bb:n, herätes julmetun paha olo, ei oo vielä ollu noin paha.. Onneks poistu nukkumalla.
Jokohan se alkaa vallata minutkin...

Huomenta vaan täältäkin. Mitenkäs, onko teillä jo paino noussut? Mulla ei yhtään, paremminkin laskenut. Hyvä niin, kun on vähän ylimääräistä. Viikkoja nyt 8+3 (tai 4).

Huomenta vaan,

Mulla menossa laskurin mukaan 6+6, eilen oli aamupäivällä ekan kerran sellainen huono olo, että täytyi jo mennä hetkeksi vessaan mietiskelmään, mutta en kuitenkaan oksentanut ja puoleen päivään olo jo parani. Mullakin jotenkin täytyy housujen vyötä pitää yhtä nappia löysemmällä kuin ennen. Eli olisiko maha jotenkin jo kasvanut? Vaa'alla en ole käynyt, pitäisi varmaan ostaa sellainen kotiin... Eka neuvola on vasta reilun viikon päästä.
Sitä kyllä jo odotan innolla. Saa paljon lisätietoa ja saa selville milloin meidän kunnassa pääsee ultraan yms.

Huomenta kaikille!

vapaapäivää täällä vietän.flunssa tulossa.tosi kipeä kurkku ja nokka vuotaa.pojalla on korvatulehdus ja mies myös kipeä..pinna kireällä.odotin niin paljon näitä vapaapäiviä että saisin levätä ja treffattua ystäviä mutta eipä sitä kipenä jaksa:( tekisi mieli kirota..

täällä kuvotusoloa koko ajan.mikääön ei maistu.paino silti vaan nousee!!!!!koko ajan nälkä mutta kaikki yököttää ja maistuu pahalta.myös kaikki haisee pahalta.kahvia en enää voi juoda.yök.en syödä vaaleaa leipää.

täällä viikkoja 8+3..hitaasti mutta varmasti edetään.