TOUKOKUU 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Täällä kans armoton flunssa. Yskiä saa yöt. Muistaako kukaan mitä yskänlääkettä saa raskausaikana käyttää? Pakko kipaista apteekissa kun esikon vien tarhaan. Jos ees vähän helpottais ja sais ees nukkua.

Mulla on paino noussut 2,7kg. Turposin esikolla kans kuin pullataikina. Ihanaa ku pian ei mee mikään vaate päälle. :(

Riina, sanottiinko sulle neuvolassa et la ois 27.04. Aattelin vaan ku merkkaat viikot noin. Mulla laskureilla la 28.04 ja neuvolan mukaan 27.04(viim.menkat 22.07). Np-ultra kk päästä saas nähdä mitä siellä sanotaan.

Hyvät tiistait, nele rv 8+3

Tervehdys kaikille!
Joo, kyllähän se minullakin pötsi pömpöttää, vyön saa jättää kohta pois kokonaan. Tiedän että se näyttää tasan siltä, että rouvaskainen on viihtynyt paremmin kuin hyvin ruokapöydän ääressä....mikä pitääkin paikkansa, olen nälkäinen koko ajan. Kunhan nyt ei tulisi niin paljon painoa kuin aikaisemmin, ei se enään lähde niin helposti pois. Reilusti päälle 20 kg on jokaisesta raskaudesta tullut.
Mutta kun on nälkä. Ja koko ajan. Tarvii käydä ostaa ISO säkillinen porkkanoita ja kuskata mukanaan kottikärryillä.
En ole itse vielä tilannut aikaa ultraan. Ajattelin että se viikko 7 olisi oiva.
Meillä on vanhimman pojan synttärit ensiviikolla, tarvii niihin ruveta panostamaan.
Leppoisaa päivän jatkoa kaikille!

Ainiin, joku taisi kysellä missä kävin ultrassa, ilmeisesti mun vastaus oli poistettu, eli ei vissiin saa mainostelle. Mutta kävin siis Kangasalla yksityisellä lääkäriasemalla.

Tiistaita!

Nyt on viimeistään selvää, että raskaana ollaan. En meinaan pystynyt juomaan kahvia aamulla ja se jos mikä on ihme. Etova olo on, mutta jotain täytyis syödä. Esikoinen on päikkäreillä, ihana hetki levätä. Toivottavasti tää ei tästä paljon pahene, ikävää jos esikoinen joutuu kärsimään kun äiti ei jaksa viihdyttää.

Täälläkin jännittää tuo painon nousu. Ekasta tuli painoa lisää noin 20 kiloa, mutta se lähti nopeasti pois, nyt olen jo 12 kiloa kevyempi kuin ennen ekaa raskautta. Se siis hieman harmittaa, että taas lähtee paino nousuun... no, sehän on kyllä pieni harmi tästä ilosta!

Hauskaa päivän jatkoa!

Hellout täältäkin.

Närästää ja väsyttää, ei muuta. Mutta tuon närästyksen "ansiosta" uskon vakaasti että pieni on mukana vielä ja voi hyvin. Samaa vikaa oli nimittäin esikoltakin ja sitä riemua kesti sitten synnärille saakka. Onneksi on Rennie...=)

Painonnoususta en tiedä sanoa, kun en omista vaakaa, mutta turvotus astui kuvioihin viime yönä. Eli aamulla en meinannut saada housun nappia kiinni vaikka illalla oli vielä vyötäröllä tilaakin. Ei tajua, mut kai se voi sitten noin yhtäkkiä iskeä. Esikolta maha kasvoi kamalan nopsaan, jo ennen puolta väliä olin reilusti raskaana...=) Vaikka siis ylimääräistä oli ja on taas jo lähtövaiheessa ihan reilusti. Kaikki raskaudenaikaiset kilot ja muutaman aikaisemmankin olen saanut pudotettua, saa nähdä miten nyt käy tuon painonnousun kanssa. Samapa tuo, kyllähän niistä sitten eroon ehtii päästä.

Viikkoja menossa 7+2...

Hei! Housuja kiristää täälki, pidänkin jo mielummin trikoohousuja kun farkkuja. Painoa viimeks tuli 5kg ja 10kg lähti sairaalassa.. Nyt varmaan tulee enempi kun syön koko ajan enkä oksentele niin.
Kasvo viimeks mahakin tosi nopeasti, oli vettäkin runsaasti kyllä.
Tuntuu nytkin että viikkoja ois enempi kun toi 5+6

Nelelle: mulla alkoi viimeiset menkat 21.7. Neuvolan mukaan LA on 27.4., eli nyt ois menossa 8+4. Mutta netin laskurin mukaan, joka ottaa huomioon kuukautiskierron pituuden, on menossa 8+3., eli LA ois 28.4. Mutta niin kai se on, että lopullinen LA varmistuu vasta sitte ultrassa.

Noniin, tilasin ultran (56 eur ilman gyne tutkimusta) viikolle 7+, nyt sitten odottelemaan tuota pvm;ää.
Onkos täällä kukaan vielä käynyt ultrassa? Vötkyllä taisi olla kanssa aika varattuna?

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppu:
Riina, 28, LA 28.4, Esikoinen
Minni, 22, LA 28.4, Toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05/)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04)
Papu75, 30, LA 20.05, Neljäs, Tays
Hilleri, 27, LA 20.05., Toinen (esik. 09/05)
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays
Taimi, 31v, LA 14.5.(?), toinen (esik. 03/04), Hki

Hei!
Saanko liittyä mukaan?
Esikoisen odotusaikana (ja ennen ja jälkeen) olen palstaillut täällä paljonkin nimimerkillä Lahja, mutta uusi vauva, uusi nimimerkki... Sattui nimittäin olemaan Taimin nimipäivä, kun aavistelin, että nyt on tainnut vihdoin tärpätä. Proosallista, eikö?
Neuvolaan en ole vielä edes soittanut, mutta eka aika oli ainakin esikoisen kohdalla vasta joskus rv10.
Ultraa omalla kustannuksella olen miettinyt, osaisiko joku suositella paikkaa? Tarvetta gynelle ei ole, pelkkä ultraus riittäisi. Onko esim. Mehiläisessä tällaista palvelua kohtuuhinnalla? Oma gyneni on siellä, mutta veloittaa yli 100e ultrasta ja tutkimuksesta.
Kamala äklötus on ollut heti alusta alkaen, esikoisen kohdalla muistan, että alkoi vasta myöhemmin. Nyt siis menossa rv7+1 luulisin. Kaikki ruoka maistuu erilaiselta, mitään ei tee mieli, mutta kamala nälkä kaiken aikaa.
Toisen kohdalla en jaksa niin intoilla enää, välillä jopa unohtuu koko raskaus (kunnes taas tulee paha olo). Rinnat on kamalan arat, pitäisi kai mennä liivikauppaa ostamaan jotain superpehmeitä ja isompia malleja. Viimeksi turposin heti alussa niin, että ekat mammahousut piti pukea jo rv12, taitaa käydä nytkin niin. Viimeksi oli myös kamalaa selkäsärkyä, *koputtaa puuta*, mutta noin yleisesti voin hyvin. Jokainen raskaus taitaa olla erilainen?

opsista juu. Mulla oli tullu pieni painovirhe noihin viikkoihin eli pitänee ottaa yksi pois. Synnärinä myös mulla on toi TAYS.
Karmeen huono olo ollut lauantaista lähtien, ei mikään ruoka maistu ennen iltaa. Illalla vähän helpottaa mutta mulla paino taitaa olla menossa alaspäin. Rinnat on ainoat mitkä turvottaa, kohta joutuu lähteen liivi ostoksille :)

hain saikkua tänään.sainkin perjantaihin asti sitten lauantaina töihin.mullakin masu pömppöttää ja kovin.lihavalta varmaankin näytän.työhousut eivät mahdu.ei edes kokoa isommat!!!
no mutta huomiseen!!!

Nirppu:Riina, 28, LA 28.4, Esikoinen
Minnie, 22, LA 28.4, Toinen (esik. 10/05)

Voi itku! Meinasin oksentaa tänä aamuna metrossa, kun joku hönkäili päin pahanhajuista hengitystä. Jopa esikoisen aamupissat haisi todella kauhealle. Puhumattakaan joistakin hajuvesistä...
Ainoa, mikä auttaa pahaan oloon on suolakeksien napostelu pitkin päivää. En ollut ekassa raskaudessa ollenkaan näin huonovointinen. Muistaako joku, millä viikoilla pahoinvointi yleensä hellittää?
Ja tämä väsymys...simahdan klo21 viimeistään joka ilta ja kaikki duunit kasaantuu...

Anteeksi valitusvirsi, mutta ei oikein vielä voi kellekään muullekaan (miehen lisäksi) valittaa, kun en halua kertoa vielä raskaudesta näin alkuvaiheessa.

Nele, 27, LA 28.4, Toinen

Huomenta!

Olin pudonnut listalta jonnekkin kaukaisuuteen, joten sitä päivittelin ja Taimin pistin järjestykseen!
Mulla ei mtn oireita ja alan pikku hiljaa tulla hulluksi tän pähkäilyn kans. Onkohan tuolla masussa kaikki ok?! Kaksi viikkoa pitäis oottaa et on neuvolalääkäri, sit pääsis sydänääniä kuunteleen. Kaikkea sitä tulee mietittyä näin ja ressattua.

Pikaisesti Nele

tänä aamuna huomasin että oli hiukan parempi olo kuin aiemmin.

Taimi: sama ongelma täällä.kaikki haisee pahalta.varsinkin tupakka,hajuvedet,työpaikka, tiskiallas, esikoisen vaipat ym..voisin jatkaa listaa loputtomiin:)
myös menen nukkumaan klo.20-21 välisenä aikana..

mutta nyt alan vaihtamaan lakanoita:)

Huomenia kaikille! Mulla on niiiin paha olo. Mietiskelin että mahdankohan tulla kipeäksi, kun en ole aikaisemmin pahoinvoinnista kärsinyt. Toisaaltas se olis hyvä, jäisi tuo älytön syöminen vähemmälle...
Tervetuloa Taimi! Täällon hyvä jakaa toisten kanssa sekä hyvät että pahat olot, kaikki ainakin ymmärtää ja tietää.
Väsyttää... Multa kysyttiin kun tulin töihin että mikäs mieltä painaa...olin ihan ihmeissäni, kun ei minua mikään paina, kai sitä on sitten niin väsy että näkyy naamastakin jo.
Yök. Mulla on mikroruokaa mukana, en varmasti syö.
No, parempaa päivänjatkoa kaikille!

Mulla on kans jatkuva paha olo. Eilen oli aivan kamala päivä, koko ajan viittä vaille oksentamaan-olo. Tänään vähän parempi olo. Sen jotenkin tietää jo aamusta, millainen päivä on tulossa, ja se pysyy sitten koko päivän. Aika jännä...

Muakin inhottaa "ihmisten hajut", sekä kaikki ruokaan ja keittiöön liittyvät hajut (esim. tiskikone, jossa likaisia astioita). Tupakka jotain ihan kamalaa, varsinkin tupakanhajuinen hengitys.

Moikka
musta tuntuu kans että maha ois kasvanu? ...tai sitten se on ilmaa ;) mutta vyö on kyllä löysemmällä ku normaalisti. Oksennan n joka toinen päivä, ja rinnat on edelleen KIPEÄT, mahassa vihloo ja karsee väsymys kokoajan.... Kaverit pyytelee kokoajan jonnekkin saunailtoihin tms ja inhottaa valehdella niille kaikkia esteitä.
Neuvola on ens vkon torstaina, siinä ei vielä taida olla ultraa?

Seuraavalle sivulle kun mennään ja lista sinne siirretään niin voisko joku mun perään lisätä sen Tays:n,kun on tippunut jossain kohtaa pois.Kiitos!

Aattelin jo että eihän tässä mitään hätää ole, ei pahoinvointia,mutt eilen se sitt alkoi ja jatkuu näköjään tänään.Ei mitään, ett vessaan asti olis tarvinnut mennä,mutt aamupäivisin erityisesti voimakkaan kuvottava olo.Hajut ottaa nenään täälläkin,onneks on viä vähän nuhaa.Se huono puoli ett tuo liman valuminen nielussa ei yhtään helpota oloa.

Painoa ei ole tullut lisää,mahaa on ;)Voisin kanssa vaan nukkua.Töiden ohella koitan viä opiskella marraskuun loppuun saakka,joten rankaksi käy.

Nele, 27, LA 28.4, Toinen
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen Tays

Jahas, tehdäänkös oikeen ryysis Taysiin keväällä? Laitetaan vauvabileet pystyyn siellä! (Kai joku tuo suklaakakkua)