Toi on niin hullua.. Siis että lapset totutetaan hirveisiin lahjavuoriin! Meiän 1v (eli hänelle toinen joulu,heh) tulee saamaan yhteensä alle 10 lahjaa,ja olen kaikille (=kaikille jotka oletettavasti ostavat lapsellemme lahjan/lahjoja) sanonut että 2 lahjaa per antaja on ihan ehdoton maksimi,sekä nyt että joka synttäri ja joulu. Olen itse perheen kuopus ja saanut "aina" paljon lahjoja,varsinkin nykyään ajattelen saaneeni ihan liikaa. En halua opettaa omaa lastani samanlaisiin lahjavuoriin,vaan haluan opettaa nauttimaan joulusta ja (varsinkin tulevaisuudessa kun lapsi isompi) siitä kutkuttavasta jännityksestä,että saakohan sen toivomansa lahjan ja mitä muuta mahtaa olla paketeissa.. Mieheni perheessä on hieno perinne: Jokainen saa (näin siis ollut jo yli 20 vuotta eli myös mieheni lapsuudessa) jotain toivottua ja jotain yllättävää,sekä jotain tarpeellista ja jotain "ihanaa" (esim tovottua=joku lelu,yllättävä voi olla vaikka joku "lisäosa" toveleluun. Tarpeellista=esim pyjama ja "ihana" vaikka jotain herkkua tai tytölle kosmetiikkaa tms). Lahjat avataan yksi kerrallaan ja jokainen lahja "kokonaan" - leluja kokeillaan,tuoksuja,rasvoja ym kokeillaan ja haistellaan.. Lapsillekaan lahjojen avaaminen ei siis ole pakettien auki repimistä yksi toisensa perään,vaan jokaiseen lahjaan keskitytään koko porukalla hetki. Tällaisen perinteen haluan jatkuvan meidänkin perheessä.