M
"Minni"
Vieras
Ero ei ole ratkaisu kaikkeen. Eikä kukaan voi sanoa mitä teille tulee tapahtumaan. Jokainen ihminen on yksilö,myös miehesi ja hän voi halutessaan parantua. Mutta... Tällä hetkellä tilanne on se, että vaarannat itsesi,esikoisesi sekä syntymättömän lapsesi. Turvakoti on erittäin hyvä vaihtoehto nyt. Saatte apua ja paikan, jossa olla. Mies havahtuu (toivottavasti) siihen miten pahasti hänellä on asiat ja haluaa itsekin parantua. Toki on mahdollisuus,että näin ei tule käymään ja siinä tapauksessa tiedät että mies,hyvin todennäköisesti, tulee pysymään sairaana(väkivaltaisenä) lopun elämänsä. Jos jäät tilanteeseen on lähes tulkoon varmaa että tilanne tulee pahenemaan. Olen jo aikuinen, mutta kannan sisälläni koko elämäni haavoja siitä millainen isäni oli. Pelkäsin häntä koko lapsuuteni ja sydämessäni en ole oppinut vieläkään antamaan anteeksi äidilleni sitä että hän ei jättänyt isäämme. Isä oli henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen äitiäni kohtaan ja lisäksi kova juomaan. Äitini oli liian heikko lähtemään tai antamaan viranomaisten puuttua asiaan. Lähteminen kävi yhä vaikeammaksi,mitä enemmän aikaa kului. Nyt he ovat jo eläkkeellä. Lapset ovat kaikki katkaisseet välinsä heihin molempiin, heillä on lapsenlapsia joita he eivät näe. Toivon todella, lastesi takia, että puutut asioihin nyt on se vielä on mahdollista! Jos miehesi todella rakastaa sinua hän on valmis hankkimaan ammattiapua. Mutta tärkeintä.. Jos todella rakastat lapsiasi, taistelet heidän puolestaan. Heillä ei ole muita kuin sinut ja he luottavat siihen että sinä pidät heidät turvassa väkivallalta,juomiselta ja pelolta... Omasta äidistäni en voi muuta sanoa kuin sen,että hän tuskin koskaan rakasti meistä ketään, muuten hän olisi pelastanut meidät isältämme.