voi vi**u ton exän kanssa!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pamppelsson

Aktiivinen jäsen
12.06.2006
20 482
6
38
Onpa kiva kun joka kerta lähiaikoia kun tyttö on käynyt isällänsä, on hän tullut kotiin pilattujen vaatteiden kanssa..
Siistiä ostaa lapselle vaatteita, jotka sitten exän luona pilaantuvat öljyväreillä, liimalla jne.
OTTAA NIIN PALJON PÄÄHÄN!!!
Uus toppahaalari on nyt rikki (vetoketjusta puuttuu "hampaita" niin ettei enää mene kiinni) ja sen lisäksi ovat jotain liimanneet toppis päällä ja hihassa on sellainen 10x10cm LIIMALÄIKKÄ!!!
Just pari viikkoa sit kun tyttö edellisen kerran siellä kävi, tuli hän kotiin uuden paitansa kanssa, jossa oli öljyväriläikkiä. Ei mitenkään vähän, vaan monta. Ja hyvin ne siniset ja vihreät maalitahrat näkyvätkin vaaleanpunaisessa paidassa :snotty:
Soitin exälle, joka haukkui mut ja mieheni ihan lyttyyn: meillä menee kuulemma niin hyvin kun on varaa kahteen autoon ja rivaripätkään, että kyllä meillä luulisi olevan varaa ostaa tytölle uusia vaatteita (sen mukaa kun heillä ne pilataan?!?!).Kiva joo. Oon vielä yrittänyt ostaa sellaisia vaatteita, jotka säilyvät niin että käyvät vielä kuopukselle myöhemmin. Eipä tarvii siitä haaveilla enää.
Mitä helkuttia teen??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...mites teillä kotona suojataan vaatteet maali-, leipomis-, askartelu- jne. tahroilta?

Essulla! Käytettään essua ja lyhythihaista paitaa kun askarrellaan, ei TOPPAHAALARIA!

Ja kirppikseltä saa halvalla, käyköön exä sieltä ostamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ei meillä ole huonompia vaatteita laittaa mukaan. Ei todellakaan oo varaa ostaa kaikki toppahaalarit yms tuplana, vaan jotta exälle lähtissään tyttö pukee huonommat releet päälle.

No onhan hänellä kaikki ne tuhotut vaatteet, ne päälle vaan ja menoksi. Uusi vetskari haalariin ja sekin on käypä.
Tai sitten haet kirpparilta haalareita ja muita vaatteita jotka sopivat isäviikonlopuille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...mites teillä kotona suojataan vaatteet maali-, leipomis-, askartelu- jne. tahroilta?

Essulla! Käytettään essua ja lyhythihaista paitaa kun askarrellaan, ei TOPPAHAALARIA!

Ja kirppikseltä saa halvalla, käyköön exä sieltä ostamassa.

No letko laittanut essun lapselle matkaan? Ja huuhkajatar on ihan oikeassa; nythän sinulla on valmiiksi "huonompia" vaatteita ensi kerraksi.
 
Vaikuttaa siltä, että lapsi pääsee puuhaamaan kaikkea kivaa ja mukavaa yhdessä iskän kanssa! Hieno juttu.

Lapsi varmaan puuhaakin sydämensä kyllyydestä, jos hänen tarvitsee muuten pääasiassa varoa hepeneitään.

Panepas hankkien kunnon puuhailuvaatteita lapselle ja löysää pipoasi.
 
älä nipota. Sattuuhan noita muuallakin kuin exän luona. Vetoketjun voi korjata, maksaa n. 10 euroa. Lapsella on hyvä olla ns. askartelu vaatteita joita ei tarvitse varoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Vaikuttaa siltä, että lapsi pääsee puuhaamaan kaikkea kivaa ja mukavaa yhdessä iskän kanssa! Hieno juttu.

Lapsi varmaan puuhaakin sydämensä kyllyydestä, jos hänen tarvitsee muuten pääasiassa varoa hepeneitään.

Panepas hankkien kunnon puuhailuvaatteita lapselle ja löysää pipoasi.


Tätä peesailen!
 
On se kumma että kotona voi askarrella ilman että kaikki vaatteet menee vituiksi. Miksi pitäisi askarrella sellaisilla öljyväreillä jotka ei edes lähde pesussa pois.
Minä myös suosittelen että laitat vain huonoja vaatteita isäviikonlopuille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Vaikuttaa siltä, että lapsi pääsee puuhaamaan kaikkea kivaa ja mukavaa yhdessä iskän kanssa! Hieno juttu.

Lapsi varmaan puuhaakin sydämensä kyllyydestä, jos hänen tarvitsee muuten pääasiassa varoa hepeneitään.

Panepas hankkien kunnon puuhailuvaatteita lapselle ja löysää pipoasi.


Tätä peesailen!

Että teitäkö ei yhtään kyrpis, jos vaatteet olis pilalla maalista, ja uudesta haalarista vetoketjut hajalla, ja haalari liimassa, kun lapsi tulis isältään? Rohkenen epäillä, että olisitte iloissanne, kun on lapsi saanut puuhata iskän kanssa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Vaikuttaa siltä, että lapsi pääsee puuhaamaan kaikkea kivaa ja mukavaa yhdessä iskän kanssa! Hieno juttu.

Lapsi varmaan puuhaakin sydämensä kyllyydestä, jos hänen tarvitsee muuten pääasiassa varoa hepeneitään.

Panepas hankkien kunnon puuhailuvaatteita lapselle ja löysää pipoasi.


Tätä peesailen!

Että teitäkö ei yhtään kyrpis, jos vaatteet olis pilalla maalista, ja uudesta haalarista vetoketjut hajalla, ja haalari liimassa, kun lapsi tulis isältään? Rohkenen epäillä, että olisitte iloissanne, kun on lapsi saanut puuhata iskän kanssa :D


No mutta, ne on kuitenkin vain vaatteita! Ja jatkossa asian voi järjestää niin, ettei mene hyvät vaatteet pilalle. Mitä sitä joka pikkuasiasa herneitä vetämään, helpompaa ittelle ja muille kun ei pienistä raivoa ;)

tosin uskallan arvata, että on aivan sama mitä vinkkejä tässä annetaan (esim. kirpparit) sillä ap lienee päättänyt että vika on exän ja halusi ehkä ennemminkin vastauksia tyyliin "exäs on tosiaan k-pää" ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Vaikuttaa siltä, että lapsi pääsee puuhaamaan kaikkea kivaa ja mukavaa yhdessä iskän kanssa! Hieno juttu.

Lapsi varmaan puuhaakin sydämensä kyllyydestä, jos hänen tarvitsee muuten pääasiassa varoa hepeneitään.

Panepas hankkien kunnon puuhailuvaatteita lapselle ja löysää pipoasi.


Tätä peesailen!

Että teitäkö ei yhtään kyrpis, jos vaatteet olis pilalla maalista, ja uudesta haalarista vetoketjut hajalla, ja haalari liimassa, kun lapsi tulis isältään? Rohkenen epäillä, että olisitte iloissanne, kun on lapsi saanut puuhata iskän kanssa :D

Tottakai olisin vihainen, mutta laittaisin sitten jatkossa - vahingosta viisastuneena - ne tuhotut kuteet lapselle kun lähtee isänsä luo. Jos isä urputtais käskisin ostaa itse siistimpää; mulla ei ole varaa eikä halua antaa tuhota vaatteita muutaman käyttökerran jälkeen.
 
Juhliin laitetaan juhlavaatteet. Jos mennään rakennus- tai puutarhahommiin, niin siihen sopivat rytkyt. Jos urheillaan, urheiluun sopivat vaatteet (puutarharytkytkin kelpaavat).

Ja tässä tapauksessa, iskälle mennessä laitetaan ihan selvästi hauskanharrastusvaatteet = edelleenkin ne rytkyt. Ei ole kovin vaikeaa - varsinkin, jos lapsi on usein iskältä tullessa hepenet vinossa.
 
Ei ole itsellä ko. kokemuksia, ymmärrän kyllä että varmasti veetuttaa. Mutta totuus on se, että en minäkään anna lapselle mukaan uutta Ruskovillan kypämyssyä ja kauluria koska miehet on miehiä. Jos pesulapussa jotain lukee, ei se välttämättä tarkoita sitä että vaate tulisi oikein pestyä. Mene kirpparille, osta kasa huonoja vaatteita ja annat ne lapsen mukaan seuraavan kerran.
 
Siis hetkinen.. En missään vaiheessa sanonut, että laitan lapselle mitään juhlahepeintä yms, vaan ihan samoja vaatteita kun kotonakin käyttää, ihan arkisesti.
Kotona jos (ja kun!) tulee tahroja, pesen vaatteen heti, enkä kyllä anna liimata toppahaalari päällä tai maalata öljyväreillä (noilla ei kyllä mun mielestä neljävuotiaan tarvitsekaan maalata, vaan vesiväreillä jotka eivät ikuisesti jää vaatteisiin vaikka tahroja tulisikin!
Mun mielestä on hienoa, että tytön isä askartelee jne tytön kanssa enkä sitä ole tässä kieltämässä.
Mä en vaan näe syytä siihen, että se on mun lompakosta pois aina kun exä ja tyttö maalailee tms.
Voinko siis vaatia että exä ostaa pienen vaatevaraston tytölle, vai pitääkö tosiaan mun ostaa tuplana kaikki, että voin sitten siitä ne huonoimmat valita tytölle isä-viikonlopuiksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Siis hetkinen.. En missään vaiheessa sanonut, että laitan lapselle mitään juhlahepeintä yms, vaan ihan samoja vaatteita kun kotonakin käyttää, ihan arkisesti.
Kotona jos (ja kun!) tulee tahroja, pesen vaatteen heti, enkä kyllä anna liimata toppahaalari päällä tai maalata öljyväreillä (noilla ei kyllä mun mielestä neljävuotiaan tarvitsekaan maalata, vaan vesiväreillä jotka eivät ikuisesti jää vaatteisiin vaikka tahroja tulisikin!
Mun mielestä on hienoa, että tytön isä askartelee jne tytön kanssa enkä sitä ole tässä kieltämässä.
Mä en vaan näe syytä siihen, että se on mun lompakosta pois aina kun exä ja tyttö maalailee tms.
Voinko siis vaatia että exä ostaa pienen vaatevaraston tytölle, vai pitääkö tosiaan mun ostaa tuplana kaikki, että voin sitten siitä ne huonoimmat valita tytölle isä-viikonlopuiksi?

Viittaan edellisiin vastauksiini; jo tuhotut kun menee isälleen ja jotain halpaa kirpparilta lisäksi. Ei tuo nyt niin vaikeaa ole.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Siis hetkinen.. En missään vaiheessa sanonut, että laitan lapselle mitään juhlahepeintä yms, vaan ihan samoja vaatteita kun kotonakin käyttää, ihan arkisesti.
Kotona jos (ja kun!) tulee tahroja, pesen vaatteen heti, enkä kyllä anna liimata toppahaalari päällä tai maalata öljyväreillä (noilla ei kyllä mun mielestä neljävuotiaan tarvitsekaan maalata, vaan vesiväreillä jotka eivät ikuisesti jää vaatteisiin vaikka tahroja tulisikin!
Mun mielestä on hienoa, että tytön isä askartelee jne tytön kanssa enkä sitä ole tässä kieltämässä.
Mä en vaan näe syytä siihen, että se on mun lompakosta pois aina kun exä ja tyttö maalailee tms.
Voinko siis vaatia että exä ostaa pienen vaatevaraston tytölle, vai pitääkö tosiaan mun ostaa tuplana kaikki, että voin sitten siitä ne huonoimmat valita tytölle isä-viikonlopuiksi?

Viittaan edellisiin vastauksiini; jo tuhotut kun menee isälleen ja jotain halpaa kirpparilta lisäksi. Ei tuo nyt niin vaikeaa ole.


Eli sinä kiltisti maksaisit uudet vaatteet lapselle, sellaiset mitä et itse lapsella koskaan käyttäisi? EI ihan sovi mun ajatusmaailmaan kyllä.
Kai mä olen sitten totaalisen väärässä kun mielestäni se on exän asia hommata ne vaatteet mitä sitten rauhassa siellä voi sotkea.


 

Yhteistyössä