voi vi**u ton exän kanssa!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Siis hetkinen.. En missään vaiheessa sanonut, että laitan lapselle mitään juhlahepeintä yms, vaan ihan samoja vaatteita kun kotonakin käyttää, ihan arkisesti.
Kotona jos (ja kun!) tulee tahroja, pesen vaatteen heti, enkä kyllä anna liimata toppahaalari päällä tai maalata öljyväreillä (noilla ei kyllä mun mielestä neljävuotiaan tarvitsekaan maalata, vaan vesiväreillä jotka eivät ikuisesti jää vaatteisiin vaikka tahroja tulisikin!
Mun mielestä on hienoa, että tytön isä askartelee jne tytön kanssa enkä sitä ole tässä kieltämässä.
Mä en vaan näe syytä siihen, että se on mun lompakosta pois aina kun exä ja tyttö maalailee tms.
Voinko siis vaatia että exä ostaa pienen vaatevaraston tytölle, vai pitääkö tosiaan mun ostaa tuplana kaikki, että voin sitten siitä ne huonoimmat valita tytölle isä-viikonlopuiksi?

Viittaan edellisiin vastauksiini; jo tuhotut kun menee isälleen ja jotain halpaa kirpparilta lisäksi. Ei tuo nyt niin vaikeaa ole.


Eli sinä kiltisti maksaisit uudet vaatteet lapselle, sellaiset mitä et itse lapsella koskaan käyttäisi? EI ihan sovi mun ajatusmaailmaan kyllä.
Kai mä olen sitten totaalisen väärässä kun mielestäni se on exän asia hommata ne vaatteet mitä sitten rauhassa siellä voi sotkea.


Eikä, kun eihän sun tartte nyt hankkia mitään, kun sulla on jo ne "pilalle" menneet vaatteet ja haalari, jotka voit laittaa ens kerralla mukaan.
 
miksi ette sovi exän kanssa että hän ostaa sinne lapsille sisä ja ulkovaateet??
näin meillä ja olen tyytyväinen,ei tarvitse murehtia noista asioista kun olen itsekkin aika tarkka tytön vaatteista =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Siis hetkinen.. En missään vaiheessa sanonut, että laitan lapselle mitään juhlahepeintä yms, vaan ihan samoja vaatteita kun kotonakin käyttää, ihan arkisesti.
Kotona jos (ja kun!) tulee tahroja, pesen vaatteen heti, enkä kyllä anna liimata toppahaalari päällä tai maalata öljyväreillä (noilla ei kyllä mun mielestä neljävuotiaan tarvitsekaan maalata, vaan vesiväreillä jotka eivät ikuisesti jää vaatteisiin vaikka tahroja tulisikin!
Mun mielestä on hienoa, että tytön isä askartelee jne tytön kanssa enkä sitä ole tässä kieltämässä.
Mä en vaan näe syytä siihen, että se on mun lompakosta pois aina kun exä ja tyttö maalailee tms.
Voinko siis vaatia että exä ostaa pienen vaatevaraston tytölle, vai pitääkö tosiaan mun ostaa tuplana kaikki, että voin sitten siitä ne huonoimmat valita tytölle isä-viikonlopuiksi?

Viittaan edellisiin vastauksiini; jo tuhotut kun menee isälleen ja jotain halpaa kirpparilta lisäksi. Ei tuo nyt niin vaikeaa ole.


Eli sinä kiltisti maksaisit uudet vaatteet lapselle, sellaiset mitä et itse lapsella koskaan käyttäisi? EI ihan sovi mun ajatusmaailmaan kyllä.
Kai mä olen sitten totaalisen väärässä kun mielestäni se on exän asia hommata ne vaatteet mitä sitten rauhassa siellä voi sotkea.

Missä kirjoitin uusista? Kirpparilta saa puoli-ilmaiseksi sellaisia mitä ei tarvi varoa ja sitten ei niin harmita. Ja tosiaan;ne mitkä on jo tuhottu!
 
vedä turpiin.



Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Onpa kiva kun joka kerta lähiaikoia kun tyttö on käynyt isällänsä, on hän tullut kotiin pilattujen vaatteiden kanssa..
Siistiä ostaa lapselle vaatteita, jotka sitten exän luona pilaantuvat öljyväreillä, liimalla jne.
OTTAA NIIN PALJON PÄÄHÄN!!!
Uus toppahaalari on nyt rikki (vetoketjusta puuttuu "hampaita" niin ettei enää mene kiinni) ja sen lisäksi ovat jotain liimanneet toppis päällä ja hihassa on sellainen 10x10cm LIIMALÄIKKÄ!!!
Just pari viikkoa sit kun tyttö edellisen kerran siellä kävi, tuli hän kotiin uuden paitansa kanssa, jossa oli öljyväriläikkiä. Ei mitenkään vähän, vaan monta. Ja hyvin ne siniset ja vihreät maalitahrat näkyvätkin vaaleanpunaisessa paidassa :snotty:
Soitin exälle, joka haukkui mut ja mieheni ihan lyttyyn: meillä menee kuulemma niin hyvin kun on varaa kahteen autoon ja rivaripätkään, että kyllä meillä luulisi olevan varaa ostaa tytölle uusia vaatteita (sen mukaa kun heillä ne pilataan?!?!).Kiva joo. Oon vielä yrittänyt ostaa sellaisia vaatteita, jotka säilyvät niin että käyvät vielä kuopukselle myöhemmin. Eipä tarvii siitä haaveilla enää.
Mitä helkuttia teen??

 
Lisään vielä kokemuksen kautta oppimani: exän kanssa ei kannata ruveta väittelemään, ylipäätänsä on parempi kun ei sano hälle kuin hei ja näkemiin.

Hänen tekemiään mokiaan ei tule huomata edes, käännät vain selkäsi ja teet omat johtopäätöksesi, kuten ko. asiassa: mahdollisimman huonot kuteet mukaan isälle.

Jos vaadit häntä nyt ostamaan vaatekerran niin hän vetoaa suuriin elatusmaksuihin tms. ja syttyy sota. Se ei kannata, yks exä ei ole sodan arvoinen.
 
Heh, turpiin en taida vetää kuitenkaan :D

HAJUHERNE: sehän se tässä on, kun mies on sitä mieltä etten mä voi vaatia sellaista, koska hänen mielestään mulla ja nykyisellä miehellä on varaa ostaa sen mitä tyttö tarvii |O
Mun mielestä taas se olisi ehdottomasti fiksuinta, että mies itse hankkisi vaatteita tytölle.

Ja niin, totta kai laitan isä-viikonlopuiksi mukaan ne pilalle menneet vaatteet, mutta eipä tyttö pärjää viikonloppua toppahaalarilla ja college-paidoilla. Pitää varmaan olla muutakin, mutta vielä ei munlaisia vaatteita ole pilalle mennyt..

Ja taitolajikin sekin on pakata mukaan ne lapaset, sukat ja jopa housut, jotka on isä-viikonloppujen aika kerta kaikkiaan hävvinyt jonnekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ja taitolajikin sekin on pakata mukaan ne lapaset, sukat ja jopa housut, jotka on isä-viikonloppujen aika kerta kaikkiaan hävvinyt jonnekin.

No meillä ei tarvitse exiä siihen, että vaatteita katoilee, olen luullut että se on perheissä ihan yleistä, mutta ei sitten ilmeisesti olekaan :ashamed:

nimim. laatikko täynnä lapsen paripuolisukkia ja -lapasia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Lisään vielä kokemuksen kautta oppimani: exän kanssa ei kannata ruveta väittelemään, ylipäätänsä on parempi kun ei sano hälle kuin hei ja näkemiin.

Hänen tekemiään mokiaan ei tule huomata edes, käännät vain selkäsi ja teet omat johtopäätöksesi, kuten ko. asiassa: mahdollisimman huonot kuteet mukaan isälle.

Jos vaadit häntä nyt ostamaan vaatekerran niin hän vetoaa suuriin elatusmaksuihin tms. ja syttyy sota. Se ei kannata, yks exä ei ole sodan arvoinen.

Niin totta, ei todellakaan ole sodan arvoinen. Senpä takia erottiinkin, kun ei tultu toimeen :D
Elatusmaksuihin hänen on turha vedota, kyllästyi nimittäin ammattiinsa ja palasi kouluun. Oli varma ettei tarvii opiskellessaan maksaa elareita. Lastenvalvoja oli kuitenkin eri mieltä kun kyseessä toinen ammatti. huvin vuoksi-opiskelujen takia kun kaupunki ei elareita maksa.
Nyt meillä siis noistakin kädenvääntö, kun ei ole elareita näkynyt piiiiiiitkään aikaan. Onneksi sentään siinä sodassa mä olen selkeästi voitolla :saint: :laugh:
 
En oo lukenu koko ketjuu, mut mnä ratkaisin aikanani kun lapset oli pienempiä näin: kirppikseltä ei ihan niin hyviä vaatteita siis siistejä mut ei sitä parasta tooppapukua jne ja nää mukaan kun isälle menivät. hyvin toimi aikansa ja nyut ovat jo niin isoja ettei tarvi enää :) suosittelen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ja taitolajikin sekin on pakata mukaan ne lapaset, sukat ja jopa housut, jotka on isä-viikonloppujen aika kerta kaikkiaan hävvinyt jonnekin.

No meillä ei tarvitse exiä siihen, että vaatteita katoilee, olen luullut että se on perheissä ihan yleistä, mutta ei sitten ilmeisesti olekaan :ashamed:

nimim. laatikko täynnä lapsen paripuolisukkia ja -lapasia


Kyllähän meilläkin pesukone harrastaa tota sukkien syömistä :D
Mutta meiltä ei koskaan ikinä ole housut, lapaset (siis molemmat!) kadonneet, vaan pelkästään exän luona sattuu tällaisia.
kai hänellä vaan on nälkäisempi pesukone?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
En oo lukenu koko ketjuu, mut mnä ratkaisin aikanani kun lapset oli pienempiä näin: kirppikseltä ei ihan niin hyviä vaatteita siis siistejä mut ei sitä parasta tooppapukua jne ja nää mukaan kun isälle menivät. hyvin toimi aikansa ja nyut ovat jo niin isoja ettei tarvi enää :) suosittelen :)

Eipä kai tässä muu auta sitten kun hipsiä kirpparille huomenna.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ja taitolajikin sekin on pakata mukaan ne lapaset, sukat ja jopa housut, jotka on isä-viikonloppujen aika kerta kaikkiaan hävvinyt jonnekin.

No meillä ei tarvitse exiä siihen, että vaatteita katoilee, olen luullut että se on perheissä ihan yleistä, mutta ei sitten ilmeisesti olekaan :ashamed:

nimim. laatikko täynnä lapsen paripuolisukkia ja -lapasia


Kyllähän meilläkin pesukone harrastaa tota sukkien syömistä :D
Mutta meiltä ei koskaan ikinä ole housut, lapaset (siis molemmat!) kadonneet, vaan pelkästään exän luona sattuu tällaisia.
kai hänellä vaan on nälkäisempi pesukone?


Liekö exällä saman merkkinen pesukone kuin meillä :lugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Onneksi sentään siinä sodassa mä olen selkeästi voitolla :saint: :laugh:

Okei, tämähän selittääkin asenteesi... "sentään siinä sodassa"...

Ööö.. et varmaan huomannut että käytin tota sota-sanaa lainatakseni Huuhkajatarta?
Kumma kyllä kun täällä aina kirjoittelee ne harvinaisen v-mäiset harmaat. tarttuvat joka helkutan sanaan ja yrittävät oikein ärsyttää.
onneks olkoon, onnistuit!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ja taitolajikin sekin on pakata mukaan ne lapaset, sukat ja jopa housut, jotka on isä-viikonloppujen aika kerta kaikkiaan hävvinyt jonnekin.

No meillä ei tarvitse exiä siihen, että vaatteita katoilee, olen luullut että se on perheissä ihan yleistä, mutta ei sitten ilmeisesti olekaan :ashamed:

nimim. laatikko täynnä lapsen paripuolisukkia ja -lapasia


Kyllähän meilläkin pesukone harrastaa tota sukkien syömistä :D
Mutta meiltä ei koskaan ikinä ole housut, lapaset (siis molemmat!) kadonneet, vaan pelkästään exän luona sattuu tällaisia.
kai hänellä vaan on nälkäisempi pesukone?


Liekö exällä saman merkkinen pesukone kuin meillä :lugh:

taitaa olla :D Kerro ihmeessä minkä merkkinen, täytyy varmaan hommata sellainen tännekin, niin ei enää ehkä harmita niin paljon, jos himassakin katoilee ties mitä tytön vaatteita B)

 
Joskus se vaan on nii, et ihan fiksutki aikuiset alkaa lasten kautta kostaa eron jälkee kaikki mahdolliset ja mahdottomat vääryydet jotka ovat kokeneet (tai kuvittelevat kokeneensa) ex-puolisonsa taholta. Et voi olla oikeesti niin et sotkevat tai antavat lasten sotkee ihan tahallaan vaatteensa kun teitävät sen aiheuttavan harmia ja rahan menoa. Varsinki jos elareista on ollut vääntöä. Kiusa se on pieniki kiusa :/ Voimia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Joskus se vaan on nii, et ihan fiksutki aikuiset alkaa lasten kautta kostaa eron jälkee kaikki mahdolliset ja mahdottomat vääryydet jotka ovat kokeneet (tai kuvittelevat kokeneensa) ex-puolisonsa taholta. Et voi olla oikeesti niin et sotkevat tai antavat lasten sotkee ihan tahallaan vaatteensa kun teitävät sen aiheuttavan harmia ja rahan menoa. Varsinki jos elareista on ollut vääntöä. Kiusa se on pieniki kiusa :/ Voimia :)

Tolta se valitettavasti näyttää mun silmissä, että haluaa vaan kostaa jotain (mitä en kyllä ymmärrä ) .
Ja se asenne just, että kyllähän meillä on varaa ostaa uusia vaatteita kun meillä on varaa kahteen autoon ja omistuskämppään jne. Tuntuu ihan pelkältä veetuilulta kyllä :| Kun asiat ei ihan noin yksinkertaisia ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Onneksi sentään siinä sodassa mä olen selkeästi voitolla :saint: :laugh:

Okei, tämähän selittääkin asenteesi... "sentään siinä sodassa"...

Ööö.. et varmaan huomannut että käytin tota sota-sanaa lainatakseni Huuhkajatarta?
Kumma kyllä kun täällä aina kirjoittelee ne harvinaisen v-mäiset harmaat. tarttuvat joka helkutan sanaan ja yrittävät oikein ärsyttää.
onneks olkoon, onnistuit!

Anteeksi, mielestäni en ole vittuillut vaan vastannut asiallisesti oman mielipiteeni, mutta sinä otat sen vain vittuiluna. Äläkä viitsi vedota tuohon harmauteen ;)

Mutta ihan tosissaan, itse vastasit tuossa, mitä lainasin, että "SENTÄÄN". Minulla tuli kyllä heti siitä se fiilis, että joku valtataistelu on menossa ja SENTÄÄN jossain pitää päästä niskan päälle. Vai miten tuo sitten pitäisi tulkita?

Anteeksi, että otit vittuiluna, ei ole tarkoitus se, vaan ihan asiallinen keskustelu siitä, reagoitko jostain syystä kenties liian voimakkaasti kun kyseessä on ex.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Onneksi sentään siinä sodassa mä olen selkeästi voitolla :saint: :laugh:

Okei, tämähän selittääkin asenteesi... "sentään siinä sodassa"...

Ööö.. et varmaan huomannut että käytin tota sota-sanaa lainatakseni Huuhkajatarta?
Kumma kyllä kun täällä aina kirjoittelee ne harvinaisen v-mäiset harmaat. tarttuvat joka helkutan sanaan ja yrittävät oikein ärsyttää.
onneks olkoon, onnistuit!

Anteeksi, mielestäni en ole vittuillut vaan vastannut asiallisesti oman mielipiteeni, mutta sinä otat sen vain vittuiluna. Äläkä viitsi vedota tuohon harmauteen ;)

Mutta ihan tosissaan, itse vastasit tuossa, mitä lainasin, että "SENTÄÄN". Minulla tuli kyllä heti siitä se fiilis, että joku valtataistelu on menossa ja SENTÄÄN jossain pitää päästä niskan päälle. Vai miten tuo sitten pitäisi tulkita?

Anteeksi, että otit vittuiluna, ei ole tarkoitus se, vaan ihan asiallinen keskustelu siitä, reagoitko jostain syystä kenties liian voimakkaasti kun kyseessä on ex.


Voihan se tietty olla, et mulla on jo valmiiksi nyt herne aika syvällä nenässä :|
Tarkoitin tolla lähinnä sitä, että se on sellainen "sota" (se elatusmaksujuttu) jossa ei ihan mielipiteiden mukaan mennä, vaan siihen on SENTÄÄN ihan lakikin olemassa , ja se laki seisoo aika tukevasti mun takana tossa asiassa.
 
taitaa ex tahaalaan sotkea sellaisilla aineilla ettei puhtaaks enää saa :| meillä ex:llä on onneks lapsille vaihtovaatteet luonaan niin ettei mun tarvii pakata kamppeita lapsille mukaan. mut kirpparia mäkin sulle ehdotan, silloin sä pääset vähemmällä henkisellä tasolla (ei tarvii tapella yms), vaik lompakkoon koskiskin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
taitaa ex tahaalaan sotkea sellaisilla aineilla ettei puhtaaks enää saa :| meillä ex:llä on onneks lapsille vaihtovaatteet luonaan niin ettei mun tarvii pakata kamppeita lapsille mukaan. mut kirpparia mäkin sulle ehdotan, silloin sä pääset vähemmällä henkisellä tasolla (ei tarvii tapella yms), vaik lompakkoon koskiskin.

Toivottavasti toi munkin ex joskus suostuu ostamaan tytölle vaatteita..
Onhan se kyllä halvempaa käydä kirpparilla ostamassa tytölle huonompia vaatteita, kun aina ostaa uusia siistejä vaatteita sen mukaan kun exä ne tuhoaa..
Ja todella loppu olen kyllä tähän ikuiseen taisteluun exän kanssa!
 
...eli on opittuja tapoja eli boheemeja elintapoja niin omien kuin lasten suhteen ja on myös opittuja eli voihan se olla pieninkin kiusa..se jokin pieni ja sotkuinen..

Meillä on exä näitä boheemeja tyyppejä ja vailla minkäänlaista järjestyksen hiventäkään!

Isommalla parilla meni vaatteetkin sekaisin iskän luona käydessään, vaikka ois ollut vain yhdet vaatekerrat mukana....

Ne harvat vaatteet, minkä hän raski ostaa kotiinsa olivatkin sitten monta numeroa liian isoja "kuuluisan" kasvunvaran takia...liekkö pieniä vieläkään...

Monesti otti ohimosta, kun vaatteet eivät takaisin palautuneet tai oltiin oltu ulkona ilman kalsareita talvisäällä, mutta kun tapauksen tiesi niin empä mukaan ängännyt priimoja kuteita ja onneksi ovat jo sen verran isoja, että osaavat päällensä pukea tai sitten pitävät kippeen kuppeessaan!!


Huuhkajattaren textiä lainaten voisin todeta, että moisen takia ei kannata sotaa aloittaa...on sitä suurempiakin tappelun aiheita ja mielipahan alkuja....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
taitaa ex tahaalaan sotkea sellaisilla aineilla ettei puhtaaks enää saa :| meillä ex:llä on onneks lapsille vaihtovaatteet luonaan niin ettei mun tarvii pakata kamppeita lapsille mukaan. mut kirpparia mäkin sulle ehdotan, silloin sä pääset vähemmällä henkisellä tasolla (ei tarvii tapella yms), vaik lompakkoon koskiskin.

Toivottavasti toi munkin ex joskus suostuu ostamaan tytölle vaatteita..
Onhan se kyllä halvempaa käydä kirpparilla ostamassa tytölle huonompia vaatteita, kun aina ostaa uusia siistejä vaatteita sen mukaan kun exä ne tuhoaa..
Ja todella loppu olen kyllä tähän ikuiseen taisteluun exän kanssa!

senpä takia kannatan sitä kirpparia.. sillä pääsee henkisesti vähemmällä. mä en jaksa odottaa ex:n suhteen vaatteista huolimatta mitään, menen siitä mistä aita onmatalin ja vältän viimeiseen asti riitaa. ei kiinnosta yhtään vääntää sen kanssa, ei jaksa.
 

Yhteistyössä