voi vi**u ton exän kanssa!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä mullakin varmaan palais hihat ap:n tilanteessa. Tosiaan, seuraavalla kerralla laitat ne likaantuneet vaatteet tytölle päälle ja ostat kirpparilta jotain puuhavaatteita mukaan. ja laitat sen rikkinäisen haalarin myös tytölle päälle, mukaan viesti "korjatkaa tämä, niin voitte ulkoilla".
 
Alkuperäinen kirjoittaja oma syys:
miksi laitat hyviä vaatteita sinne?ja siks toiseks eikö ole hyvä että ex touhuaa lasten kanssa.itse et taida vaikutat hienohelmalta

niimpä niin.. voishan se toinen osapuoli vaik suojata vaatteet.. vaikkei ne oliskaan mitään priima kamaa. mut eihän etävanhemalla ole velvollisuuksia vain oikeuksi ja saa tehdä miten lystää ja kaikki on aina lähivanhemman syytä kuitenkin :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja oma syys:
miksi laitat hyviä vaatteita sinne?ja siks toiseks eikö ole hyvä että ex touhuaa lasten kanssa.itse et taida vaikutat hienohelmalta

Onneksi tunnet mut näiden viestien perusteella :hug:

Tai sitten hienohelmoja on kaikki ne, jotka eivät tykkää pukea lapsillensa tahraisia vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja oma syys:
miksi laitat hyviä vaatteita sinne?ja siks toiseks eikö ole hyvä että ex touhuaa lasten kanssa.itse et taida vaikutat hienohelmalta

niimpä niin.. voishan se toinen osapuoli vaik suojata vaatteet.. vaikkei ne oliskaan mitään priima kamaa. mut eihän etävanhemalla ole velvollisuuksia vain oikeuksi ja saa tehdä miten lystää ja kaikki on aina lähivanhemman syytä kuitenkin :whistle: :D

Just noinhan se taitaa olla! :laugh:

Mun syytä kaikki :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mut eihän etävanhemalla ole velvollisuuksia vain oikeuksi ja saa tehdä miten lystää ja kaikki on aina lähivanhemman syytä kuitenkin :whistle: :D

Keksi jo jotain uutta. Aina toi sama fraasi joka paikassa. Ehkä teillä noin, kaikilla ei kuitenkaan. Sun kirjotuksista sit taas saa jokanen kerta sen kuvan, että oli miten oli, kaikki on aina miehen syytä. Etenkin jos ex.
 
Osta joku suojavaate tytölle minkä saa sotkea luvan kanssa ja sano iskälle, että se päällä saa askarrella niin paljon ku tykkää, mut enää et ala siihen, että hyvät vaatteet pilataan huolimattomuuttaan tai vaihtoehtona on se että tyttö menee sinne aina resuisissa vaatteissa. Jotenki alko tuntumaan näitä lukiessani että vähän kiusallaankin tekee toi ex sulle tota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
Osta joku suojavaate tytölle minkä saa sotkea luvan kanssa ja sano iskälle, että se päällä saa askarrella niin paljon ku tykkää, mut enää et ala siihen, että hyvät vaatteet pilataan huolimattomuuttaan tai vaihtoehtona on se että tyttö menee sinne aina resuisissa vaatteissa. Jotenki alko tuntumaan näitä lukiessani että vähän kiusallaankin tekee toi ex sulle tota.

Itse asiassa olen jo aikoja sitten antanut tytölle mukaan sinne sellaisen sadetakki-matskua olevan hihallisen "essun" jolla saa sotkea minkä lystää siellä ollessaan. Samanlainen meillä kotonakin ja hyvin toimii.
Ei vaan ex vaivaudu sitä käyttämään tytöllä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mut eihän etävanhemalla ole velvollisuuksia vain oikeuksi ja saa tehdä miten lystää ja kaikki on aina lähivanhemman syytä kuitenkin :whistle: :D

Keksi jo jotain uutta. Aina toi sama fraasi joka paikassa. Ehkä teillä noin, kaikilla ei kuitenkaan. Sun kirjotuksista sit taas saa jokanen kerta sen kuvan, että oli miten oli, kaikki on aina miehen syytä. Etenkin jos ex.

kyllä se kuule on samoin monella muullakin.. joillain kiusantekijä taas on se lähivanhempi. tässä tapauksessa minusta aika selvää et kiusallaan tuota tehdään ja vedotaan siihen et onhan teillä rahaa. täällä vaan ihmeellisesti osa aina kääntää tällaisetkin asiat päälaelleen eikä ikinä muista sen toisen vanhemman vastuuta ja päänkäyttöä tällaisissa asioissa.
 
No huh, mitä settiä.
Mun mielestä se olisi kyllä isän velvollisuus ostaa, (vaikka sieltä kirpparilta) niitä vaatteita, jotka on siellä, pysyy siellä ja ostaa uudet tilalle jos häviävät tai sotkeentuvat.
Siis kun tilanne on kerran se, ettei voi sen vertaa kunnioittaa, että pitäisi siististi niitä releitä, mitä sä olet neidille ostanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
Osta joku suojavaate tytölle minkä saa sotkea luvan kanssa ja sano iskälle, että se päällä saa askarrella niin paljon ku tykkää, mut enää et ala siihen, että hyvät vaatteet pilataan huolimattomuuttaan tai vaihtoehtona on se että tyttö menee sinne aina resuisissa vaatteissa. Jotenki alko tuntumaan näitä lukiessani että vähän kiusallaankin tekee toi ex sulle tota.

Itse asiassa olen jo aikoja sitten antanut tytölle mukaan sinne sellaisen sadetakki-matskua olevan hihallisen "essun" jolla saa sotkea minkä lystää siellä ollessaan. Samanlainen meillä kotonakin ja hyvin toimii.
Ei vaan ex vaivaudu sitä käyttämään tytöllä :(

Profiilin mukaan nelivuotias kyseessä, eikö niin? Voisiko hänet opettaa että pukisi itse aina sen essun ennen sotkemista? Niinhän teette kotonakin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No huh, mitä settiä.
Mun mielestä se olisi kyllä isän velvollisuus ostaa, (vaikka sieltä kirpparilta) niitä vaatteita, jotka on siellä, pysyy siellä ja ostaa uudet tilalle jos häviävät tai sotkeentuvat.
Siis kun tilanne on kerran se, ettei voi sen vertaa kunnioittaa, että pitäisi siististi niitä releitä, mitä sä olet neidille ostanut.

näin, mutta jos ex on pässi niin helpommalla pääsee kun hommaa itse vaan huonompia kamppeita. valitettavasti :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
Osta joku suojavaate tytölle minkä saa sotkea luvan kanssa ja sano iskälle, että se päällä saa askarrella niin paljon ku tykkää, mut enää et ala siihen, että hyvät vaatteet pilataan huolimattomuuttaan tai vaihtoehtona on se että tyttö menee sinne aina resuisissa vaatteissa. Jotenki alko tuntumaan näitä lukiessani että vähän kiusallaankin tekee toi ex sulle tota.

Itse asiassa olen jo aikoja sitten antanut tytölle mukaan sinne sellaisen sadetakki-matskua olevan hihallisen "essun" jolla saa sotkea minkä lystää siellä ollessaan. Samanlainen meillä kotonakin ja hyvin toimii.
Ei vaan ex vaivaudu sitä käyttämään tytöllä :(

Profiilin mukaan nelivuotias kyseessä, eikö niin? Voisiko hänet opettaa että pukisi itse aina sen essun ennen sotkemista? Niinhän teette kotonakin :)


Voisin toki, ja olen yrittänytkin.
Totuus on kuitenkin se, että en voi velvoittaa neljävuotiasta ottamaan vastuun. Vastuu on exällä, ja joskus on tyttö jopa sanonut että "iskä sanoi et voin askarrella ilman essua" tms.


 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No huh, mitä settiä.
Mun mielestä se olisi kyllä isän velvollisuus ostaa, (vaikka sieltä kirpparilta) niitä vaatteita, jotka on siellä, pysyy siellä ja ostaa uudet tilalle jos häviävät tai sotkeentuvat.
Siis kun tilanne on kerran se, ettei voi sen vertaa kunnioittaa, että pitäisi siististi niitä releitä, mitä sä olet neidille ostanut.

näin, mutta jos ex on pässi niin helpommalla pääsee kun hommaa itse vaan huonompia kamppeita. valitettavasti :/

Niin ja säästyy monelta mielipahalta ja stressiltä kun ei heittäydy yhtä lapselliseksi kuin se ex vaan on niinkuin ei huomaisikaan =) tietty eri asia joku "oikea iso" riita, mutta nyt kuitenkin vain vaatteista kyse ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No huh, mitä settiä.
Mun mielestä se olisi kyllä isän velvollisuus ostaa, (vaikka sieltä kirpparilta) niitä vaatteita, jotka on siellä, pysyy siellä ja ostaa uudet tilalle jos häviävät tai sotkeentuvat.
Siis kun tilanne on kerran se, ettei voi sen vertaa kunnioittaa, että pitäisi siististi niitä releitä, mitä sä olet neidille ostanut.

näin, mutta jos ex on pässi niin helpommalla pääsee kun hommaa itse vaan huonompia kamppeita. valitettavasti :/

Ootte molemmat hiton oikeassa!
Olen ihan täysin samaa mieltää kun Meah, että se olisi isän velvollisuus, mutta Nöppöstä peesaan kyllä siinä, että kaipa mä helpommalla pääsen ostamalla kirpparilta releitä tytölle.
 
Jos lapsi on aina tullut pilattujen vaatteiden kanssa kotiin, niin älä nyt hyvänen aika vaan laita hyviä vaatteita enää lapsen päälle tapaamisviikonloppuina. Nythän niitä pilattuja on. Minä olen kyllä sellainen ihminen, että en voi lasta lähettää mihinkään pilatuissa vaatteissakaan. Jos laittaisit exälle varavaraston sen kotiin vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Jos lapsi on aina tullut pilattujen vaatteiden kanssa kotiin, niin älä nyt hyvänen aika vaan laita hyviä vaatteita enää lapsen päälle tapaamisviikonloppuina. Nythän niitä pilattuja on. Minä olen kyllä sellainen ihminen, että en voi lasta lähettää mihinkään pilatuissa vaatteissakaan. Jos laittaisit exälle varavaraston sen kotiin vaatteita.

Siinä mä kai olenkin hölmösti tehnyt, kun en ole tykännyt lähettää lasta matkaan sotkuisten vaatteiden kanssa.. Eli kai tää ketutus on vähän omaa syytäni kun olen uskonut ja toivonut että exä oppii virheistään.
Vaan kun ne virheet ehkä onkin tahallisia :kieh:
 
otat vanhan kauluspaidan, leikkaat hihat lyhyemmäksi ja avot, siinä on suojatakki (valkoisesta saa hyvän lääkäritakin) toimii meillä. Sit on olemassa hihallisia askartelutakkeja myynnissäkin, samoin muovipussista saa hyvän 'suojatakin', hihattoman kylläkin. Jos miehesi ei osaa varoa lapsen vaatteita, ni laita huonompia vaatteita mukaan ja opeta lapsi vaihtaan ne päälle ku alkaa askarteleen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Vaikuttaa siltä, että lapsi pääsee puuhaamaan kaikkea kivaa ja mukavaa yhdessä iskän kanssa! Hieno juttu.

Lapsi varmaan puuhaakin sydämensä kyllyydestä, jos hänen tarvitsee muuten pääasiassa varoa hepeneitään.

Panepas hankkien kunnon puuhailuvaatteita lapselle ja löysää pipoasi.


Tätä peesailen!

En todellakaan peesaa tätä. Itse puen lapseni siisteihin ja laadukkaisiin vaatteisiin. Eikä lapset jää mistään rymyjutuistia paitsi, sillä meillä on vaatteet tai suojavaatteet myös niihin tilanteisiin. Kuinka typerää väittää, etteikö siististi pukeutuvien lasten vanhemmat salli lastensa leikkiä sydämensä kyllyysestä. Kyllä joku vastuu on isälläkin pitää huolta siitä, että vaatteet pysyy hyvinä ja kestävät pitkään.

No,ehdottaisin, että sitä huonompaa vaatetta nyt sitten mukaan kun isälle seuraavan kerran mennään ja ongelma sillä selvä.
 
en kyllä jaksanut lukea ihan koko ketjua mutta minusta,isä on velvollinen ostamaan myös lapselleen vaatteita! ei se kuulu vaan äidille! huh onneksi minun exäni on fiksuuntunut senverta(äitinsä ja uuden avokkinsa painostuksesta) että on todellakin ostanut lapselle omat sisävaatteet (tosin vaikka hekin leipuu ja askartelee,siis ähinnä exän avokki,tulivat vaatteet AINA PUHTAINA JA EHJINÄ takasin),ei lienee paljon vaadittu mieheltä ajatella hieman(melkeinpä tuntuu että tekee ihan kiusallaan sulle ton kun luulee teidän kieriskelevän rahoissa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Aika hienoa että sun eksä oletettavasti mies (en jaksanut lukea ketjua läpi) askartelee lapsen kanssa!! Ei kuule kaikki..

Onhan se joo, hatunnosto siitä.

Mutta niinkuin nöppönen sanoi, sen voi ajatella loppuun asti.
Mä kun sain enemmänkin sen kuvan, että ap:n pyynnöistä huolimatta mies ei viitti vaatteita suojata.
Asenteella: "onhan teillä varaa ostaa uusia."

Ei ihan reilua, mun mielestä.
 
siis minun lapseni on konttaillu (11kk) navetassa, tutkinut oikean traktorin joka osan, pyörinyt yltäpäältä mullassa(helsingissä) ratsastanut,askartelee, yms eikä hänen tarvitse varoa likaamasta vaatteitaan, minä vaan katson että hänellä on tarkoituksen mukaiset vaatteet päällä joko a.sellaiset hyvin likaa hylkivä ja helpot puhdistaa tai b.sellaiset vaatteet millä ei ole mitään väliä.

kerroin tämän vain siksi että ette hyökkää minun kimppuuni etten antaisi lapsen muka tehdä mitään kivaa. kun asiat voi tehdä kahdella tavalla fiksusti tai hölmösti.

ap:n exä toimii minusta hölmösti.
 
Mä ymmärrän sua ap. Kyllä muakin v.ituttais, kun vaatteet olis hajotettu ja liattu. En ymmärrä miksi pitää kateudessaan kostaa sulle lapsen kautta ja tuhota tahallaan vaatteet.
Mä olisin ihan raivona....argh, koska en tykkää pukea lapsiani mihinkään rytkyihin ja kulahtaneisiin vaatteisiin. :xmas:
 

Yhteistyössä