Vuoden rajaa lähestyvät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Outik: Juu, on se herkistely r-oire! Mä olin kerran raskaana (km vko7+4) ja pillitin jopa radiosta kuuluvien biisien liikuttaville sanoituksille, ja en todella ole yleensä niin herkkä!

MoonFairy: Miten se sun kultasi otti tiedon vastaan?

Ja myöhästyneet naistenpäiväntoivotukset myös teidänkin ketjulaisille,
Viluski

Joo, no mä nyyhkin eilen kun surffailin kanavia ja siinä jossain povipommin päiväkirja tai mikä lie -ohjelmassa kehitysvammainen lapsi pääsi silittelemään delfiiniä ;) Olihan se liikuttavaa joo, mutta ei ehkä ihan niin...

Huh, mua alko jo vähän kauhistuttaa, kun tässä töissä puuhaillessa (istuessa) alkoi nipistellä ja vihloa vatsaa ikävästi. Tajusin sitten avata farkkujen napin äsken ja nyt ainakin tuntuu että helpottais. Pikkasen turvotusta vissiin... Saa kohta lähtee vaateostoksille.

Ja te haaveilijat sanotte sitten kun mun jutut alkaa ärsyttää, niin yritän purkaa niitä enemmän tuonne odotuspuolelle :) Kävin jo ilmoittautumassa siellä marraskuun ketjuun, tuuhan Moonis perässä. Ja kaikki muutkin tietysti, jos ei marraskuuhun niin seuraavaan sitten ;)

ISOT onnittelut Moonis! Jes! Pitkä yritys palkittiin, eipä tullut vuoden raja rikki =)

Niin, kuinkas ukko otti uutiset vastaan ?

Mä jännäilen tällä kertaa torstaina olevaa hoitajan/mahd.lääkärin vastaanottoa. Pikku hiljaa alkaa tapahtua... aa-puu-va!

Hih, juu treffataan vaan siellä odotuspuolella outik, kunhan uskallan mennä sinne. ;)

Tein uuden testin, ja viiva on vahvempi! <3 Pakko kai se on uskoa pikku hiljaa tähän. :D

Viluski, eihän tuo ukko kaksi päivää sitten meinannut uskoa viivaan, sehän se tuloksen katsoikin ja sanoi: "Niin sanoitko, että se toinen viiva saattaa olla haaleampi?" ja hassulla vapisi kädet. :D Mutta nyt sille pikku hiljaa alkaa iskostua päähän koko asia. <3

Mie odotan oireiden vahvistumista innolla ja pelolla. :D Tällä hetkellä, ja ennen testausta lähinnä oli noi menkkamaiset kramppikivut, rasvoittuneemmat kasvot ja hiukset, huimaus, kuumat aallot/vilun väreet, NÄLKÄ... Lämpöä mulla ei oo kuitenkaan ollu ku jotain 36,7.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! *Plussapuhuria*

Moonis 4+1

Viluski informoi, että täällä olis plussa-aalto...niin tulinpas itsekin hakemaan vähän vauhtia yritykseen, kun oma vuosi alkaa olla täysi... Onnittelut plussaajille, ja nyt extrahyvää vauvaliimaa "9 kuukauden takuulla":)

Myy.

Kiitos vielä lämpimistä onnitteluista!

Niin, tuosta miehen reagoinnista vielä... Välillä sille tulee semmosia aaltoja, että tajuaa asian ja on ihan höpönä tyyliin "Hei mamma!" tai että "Minusta tulee isi, en olekaan tuhkamulkku!" :D Aivan ihana. <3 Mä itse en kyllä vieläkään tajua koko asiaa. :O

Kaivoin ton listan vielä esiin ja päivitin...

Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Nilla87, 21v+22v y 04/08 alkaen, Helsinki
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, Lappi
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 12/07, keski-suomi

Plussanneet:

Sini, + testi 2.12.2008, la 11.8.2009
Nilla87, + testi 11.12.2008 la..??
Eemi + testi 28.12. la 7.9.
outik, + testi 27.2.2009, la 6.11.2009
Moon Fairy, + testi 7.3.2009, la 15.11.2009

Voihan vitsi. Moon Fairy, mikä rv tuo neuvola sulla on? Mulle neuvolan täti sanoi että sydänääniä ei kuunnella ekalla kerralla :/ Onko näissä nyt sitten eri käytäntöjä...?

Jollylle tsemppiä vastaanotolle ja sitten itse toimenpiteeseen myös! Olikos se aika ens viikolla jo?

Outik, emmä tiiä toimiiko neuvolat eri tavalla? Jos siellä etelässä on eri systeemit ku täällä pohjosessa? Neuvolan täti sanoi, että eka käynti sattuu n. rv 10 ja en ruvennut sen kummemmin laskemaan paljoko viikkoja mulla ois sillon (tällä mun heikolla matikkapäällä)... Mut ihanaa, eipähän tarvi miettiä meniskö varhaisultraan kun neuvolassa <3-äänet katsotaan. Yli kuukausihan tuohon olisi aikaa, mutta eiköhän sen ajan jaksa odottaa. :D

Kiitos tsempityksestä, sitä tarvitaan. Joo, toimenpide on ensi viikon keskiviikkona. Toivottavasti en saa mitään viimehetken räkätautia, ettei se taas siirry. En tiedä kestäiskö mun pälli sitä enää =?
Mutta annan sitten torstain hoitajan/lääkärin jälkeen jonkinlaisen tilanneraportin, vaikkapa vaan itseäni viihdyttääkseni =D

Voi, mitä ihania uutisia täällä onkaan! Moonikselle ISOT onnittelut, niin ihanaa kuulla... :) Ja Jollylle tsempit lekuritapaamiseen, ja onneksi tosiaan se leikkaus sieltä lähenee. Varmaan perhosia mahassa jo?

Toivottavasti myös Tinsulan lääkitys toisi halutun tuloksen, ja Titakillakin se tärppi tulisi lopulta. Ja Viluskille ja Myylle toivotukset, että tää plussa-aalto tarttuisi... ;)

Mä kuulin tänään eka kertaa dopplerilla neuvolassa sydänäänet, ja oli aika ihanaa. Rakenneultraa odotellaan, se on vasta 20.4.... Mutta siis muuten menee hyvin, vaikka häntäluun takia menenkin uudestaan lääkäriin, kun koskee vaan.

Eemi 14+2

No jopas jotain, täällähän puhisee plussa tuulet oikein urakalla.
Moon Fairylle oikein isot onnittelut =))).

Kaverikin kertoi tällä vkolla vauvauutisista, joten jotain taikaa tässä ajassa on , heh.

Itsellä jäi tässä kierrossa ovis täysin käyttämättä. Tein koko vkon ympäripyöreitä päiviä ja kotiin kun pääsin, halusin vain nukkua. Mut ehkä ens kierrosta sitten...

Minä olen nyt ihan pihalla teidän keskusteluista, kun en ole kerinnyt päivittää tietojani, mutta hyvältä täällä näyttä. Sama tahti jatkukoon.

Kaikille muksaa vkon jatkoa ja ex-jollylle ekstra tsempitykset tulevaan koitokseen.

Mitenkäs siellä Jollyn lääkärikäynti meni? Saitko jotain tietoja ettei tarvii niin hirveesti jännittää ensi viikkoa? Vaikka jännittää se kai kuitenkin.

Mä kävin jo odotuspuolellekin avautumassa, mutta mua huolestuttaa vähän nää yhtäkkiä ilmestyneet menkkamaiset kivut, mitä tässä nyt pari tuntia olen kärvistellyt. Tiedän kyllä että se on periaatteessa ihan normaalia, mutta minkäs tälle päälle teet. Tekis vaan mieli mennä kotiin ja hautautua sohvalle viltin alle, nyt on just sellanen olo.

Hoitsulla käyty. Enpä tullut juuri hullua hurskaammaksi tuosta reissusta =( Eikä ollut lääkäri paikalla. Ainut lisätieto oli sairaalassa olo aika, noin 3 päivää. Lisäksi sain kaks tuubia litkua, jotka ruutataan arvatkaa mihin, silloin edellisenä iltana, jotta alkaa huilaamaan nääs.

Kyllä taas jännittää vähän enemmän. Olin toiveissani kuitenkin ajatellut että ehkä ne kuitenkin pystyvät pitämään operaation pelkkänä tähystysleikkauksena, mutta kyllä hoitaja teki selväksi, että lääkärit on kyllä puhuneet selvästi, että se on leikkaus. Kääk.

Ei olla vielä tytölle puhuttu koko asiasta mitään. Se ei kuitenkaan vielä osaa hahmottaa mitä on ensi viikolla / 6 yön päästä. Enkä oikein tiedä mitä sanon... Sen kuitenkin, että äiti menee sairaalaan ja lääkärit hoitaa (sanon ehkä että äitin mahaa, koska tulee leikkausarpi). Ja että äiti on kaksi yötä sairaalassa. Onneksi se on "reipas" tyttö, ja sen saa ehkä käännettyä jännäksi jutuksi, koska voivat olla iskän kanssa kahdestaan kotona eikä (ehkä) mene kovin äitin perään itkemiseksi. Kunhan äiti ei vaan alkais poraamaan leikkuu aamuna, kun viedään mukulaa hoitoon...

Näin kaksi mahti-mahaa, huokaus...

Ei tää helpoks muutu. Eilen illalla alkoi vuoto, kylläkin jäi vaan vaaleanpunaista paperiin yhdellä vessareissulla. Loppuilta ei mitään ja yöllä ei mitään. Mutta nyt aamulla vähän runsaampaa, samanlaista suunnilleen kuin menkkavuoto. Ja kivut jatkuu taas, vaikka eilen töiden jälkeen jo hellittikin. Mä en jaksa uskoa että tässä enää hyvin käy :/

Nyt mä vaan pohdin että pitäiskö soittaa johonkin lääkäriin jo tänään vai katsoa viikonlopun yli. Luultavasti odottelen, en tänään jaksais/pystyis edes mihinkään soittamaan ja lähtemään. Täällä töissä yritän jotenkin selvitä, katsotaan onnistuuko.

Ääh, ihan tylsää tuo vuoto Outik. Nyt kovasti tarroja ja liimaa, jotta pikku hippu pysyy matkassa. Voimia!

Harmi, että ex-jollylla tehdäänkin leikkaus, mutta uskotaan et lekurit tietää mitä tekee ja kohta tuokin on ohi ja, että sinäkin siellä käytävillä kuljet mahtimahoinesi =))).

Mulla on nyt kolmatta päivää tosi oksettava olo, yäks. Ei siis TOSIAANKAAN mitään raskauteen viittavaa, vaan ihan mahatautia. Pojalla on ollut koko vkon mahakuralla, joten toki siis mullakin. Sais kyllä olo helpottaa, kun on niin inha tunne.

Mua tympii, kun oon kouluhommissa niin totaalisesti jäljessä ja aikaa ei oikein olis niitä tehdä, eikä jaksaiskaan. Ja motivaatiokin on tiessään. Tämän se tekee, kun viikkoon ei tee muuta kuin töitä, pöh!

Nyt jos yrittäis näennäisesti tehdä töitä, vaikka mahassa kuplii ja poreilee pahaenteisesti =((. Moiii!

Minäkin lähetän Outikille vauvaliimaa jättituubillisen.

Kun sain aikoinaan km, mulle sanottiin että vuotoa voi olla ja se ei välttämättä merkitse mitään pahaa. Soitin siis neuvolaan ja kysyin. Jos vuodon mukana alkaa olla hyytmiä, sitten viimeistään kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin. Näin mulle sanottiin ja näin toimin. Mutta ei siitä nyt vielä sen enempää, koska toivon ihan täydestä sydämestäni että teillä siellä kaikki hyvin!!!!!!

Tsemppiä, tiedän että olet varmasti siellä ihan kauhuissasi, toivottavasti sinun on mahdollista levätä ja olla rauhassa.

ps. ystävät jotka ovat km kokeneet myös, sanoivat että kivut olleet niin kovia verrattuna menkkakipuihin, ettei jäänyt epäselväksi mitä tapahtui. Minulla ei ollut kovia kipuja, mutta monilla siis on.

Tsemppiähalirutistussss,
Viluski

Voi Outik... Samassa tilanteessa ollaan oltu, ja tiedän kyllä, ettei paljon hymyilytä. Ota saikkua jos siltä tuntuu, ja vuotojen takia lääkärille ilman muuta, että saat varmuuden tilanteesta. Ihan tuli tosi paha mieli sun puolesta... Koita jaksella järjestää asioita kumminkin.

Ja Jolly nyt ei paljon infoa saanut, harmi tuo, mutta noinhan se toimii. Leikkaukseen vaan, ja sen jälkeen sitten ihmetellään tapahtunutta. Mutta kyllä kaikki varmasti menee hyvin - kunhan et nyt sitten aamulla itkuun pillahda. ;)

Titakilla yökkitauti, hyi. Toivottavasti ei ulotu täne asti...!

Mahtimahoista: mulla on ainakin vain mahtava läskimaha. ;) Vaikka viimeinkin olen kyllä huomannut kohdunpohjan nousseet reilusti lähemmäs napaa... Ehkä se sieltä sitten. Huomenna täyttyy 15 viikkoa...

Sori, luin huonosti, sähän olet jo töissä...
Painu kotiin lepäämään heti jos tuntuu siltä, saat varmasti lääkärintodistuksen jos työpaikkasi sellaista edellyttää. Mulle lääkäri jopa tarjoutui kirjoittamaan siihen jonkun sellaisen koodin tjsp mistä varsinainen "sairaus" siis poissaolon syy ei selviä maallikolle.

Pystytkö sä rassu yhtään edes keskittymään töihin siellä?

Pidän peukkuja ja olen etänä hengessä mukana,
Viluski

Hee, Viluskikin siellä... :) Samat ohjeet mulla Outikille. Mulla ei kyllä vuoto ollut alkuun mietnkään runsasta, mutta vähitellen runsastui. Kivut oli hiukan kovemmat kuin menkkojen aikaan, mutta yhden Panadolin jälkeen ei niitä enää tuntenut. Joten itsekään en kovia kipuja kokenut kyllä...

Voi ei outik, kunpa vuoto olisi harmitonta! Vaavaliimaa! Täällä onkin jo tullut hyviä neuvoja, mitä voisit tehdä... Jaksuja!

Mulla on ollut vähän tuhrua, alkoi 3 päivää sitten, sen erottaa juuri ja juuri. Joten en oo tässä vielä panikoinut, toivonut vaan ettei mene pahemmaksi.

Soitin neuvolaan, vastaaja kertoi että niillä hoitajilla (vai mitäs ne nyt onkaan) on puhelinaika 11-12, yritän saada silloin oman hoitsuni kiinni. Mä luulen että tässä ei ole enää mitään epäselvää. Jos en tietäis olevani (olleeni?) raskaana, luulisin että menkat alkoi. Ihan samanlaista kipua ja vuotoa.

Katsotaan mitä neuvolasta sanotaan, käsketäänkö käymään jossain. Katson sitten pitääkö sen takia lähteä töistä, jaksanko sinnitellä koko päivän, vai lähdenkö vaikka migreeniin vedoten kotiin. Se oliskin eka kerta kun valehtelisin töissä sairaudesta...

Toivottavasti Moon Fairyn tuhruttelu ei siitä pahene. Peukkuja sinne päin.

Mä lähden tossa vartin päästä lääkäriin. Mitäköhän se mahtaa tutkia? Miten voidaan todeta onko keskenmeno vai ei, ultralla? Kenties verikokeilla? Sitä hormonitasoa varmaan seurataan...?

Lääkäristä sitten kotiin. En pystynyt neuvolaan soittamaan itkemättä, lääkäriajan sain sitten sentään normaalisti varattua. Mitähän tästäkin illasta ja viikonlopusta tulee... :/ Huomenna olis kampaajakin, mut nyt tuntuu että noinkohan mä sinnekään pystyn menemään. Kylläpä elämä voi kääntyä päälaelleen äkkiä. Niin se teki tasan kaks viikkoo sitten ja nyt uudelleen.

Voi pikkuista... Mä niin tiedän mitä käyt läpi. Sillä onpa kyseessä km tai ei, niin varmasti se suru ja järkytys on yhtä pahat jo silloin kun luulee että se on km. Toivoahan on, kunnes toisin todistetaan, ja pidän peukkuja ja varpaita pystyssä puolestasi!!! db db db

Minulla tutkivalle lääkärille ei ollut epäselvyyttä siitä oliko kyseessä km vai ei. (Herkkähermoiset hypätkää yli kappaleen lopun...) Sanoi sisätutkimusta tehdessään näkevänsä selkeitä istukan osia tms. Sisätutkimuksen lisäksi otettiin juuri se verikoe mistä mitattiin raskaushormonin määrä. Sitä seurattiin sitten vielä kaksi tai kolme viikkoa kunnes vuoto oli lakannut ja hormoniarvot laskeneet.

Nämä on niin surullisia asioita, toivottavasti sinulla Outik, asia kääntyi vielä hyväksi.

Niin tai näin: Voimia!

ps. 13. päivä perjantai... :(

Yhteistyössä