WaBabies +7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No heipat tänne!

Kiva lukea teidän viestejä, olette niin innoissanne odotelleet mun kuulumisiani...

nooo...testasin sitten kuitenkin jo perjantaina.....

ja plussahan sieltä tuli!
Elikkä siis kaksi viivaa tikkuun.....

mutta itse en kyllä ala nyt vielä juhlia, vaan katsellaan ihan rauhassa tuonne tammikuun loppuunkin asti vaikka...sitten uskallan jo hymyillä =)

Meillä ollaan jo tervehdytty kokonaan, e:n leikkausaikaa odotellessa.

Jouluvalmistelut vielä vähäsen kesken, koti siivoamatta jne, mutta mieskin sitten viikonloppuna tokaisi, että hän hoitaa sen tänä vuonna (okei, mä voin imuroida...), ettei ainakaan sen takia tapahdu mitään radikaalia sitten.

Mites teillä muilla jouluvalmistelut? Oletteko aaton kotona, entä muita päiviä?
Me mennään aattona mun vanhempien luokse (perinne), joulupäivänä syödään kotona vieraiden kanssa (mun siskot ja veljet perheineen +vanhemmat) ja tapanina mennään sitten isovanhemmille. Eli pikkuisen on matkustelua, mutta sentään saman kunnan rajojen sisällä =)
Aiotteko/oletteko ostaneet omille kullannupuilleen lahjoja? Ja jos, niin mitä?

Syysmarja hämillisenä rv 4+5 ja E 1v 6kk 11 pv =)

Oi, oikein paljon onnea Syysmarjalle plussan johdosta!! Tuohan oli varmasti paras joululahja. :) Mä kyllä tiesinkin että nopeesti teillä tärppää. Nyt annan teille mukaan vauvaliimaa ja tarrasukkia. :D

Meillä jouluvalmisteluja+vaavin tulovalmisteluja tässä on hommailtu nyt muutamana päivänä. Olen siivoillut kaappeja ja vielä olisi sitä hommaa. Leipomukset ja laatikoiden teko on ihan vielä kesken. Ne pitäisi varmaan nyt tän viikon aikana hoitaa. Jus eilen tajusin kuinka lähellä joulu oikeestaan onkaan. Ja tätä ressiä kaiken kerkeämisestä ei tietenkään helpota miehen ainaiset äkäiset " sä saat kohta keskenmenon" kommentit. Se oikeesti nostaa mun verenpaineet taivaisiin. :/ Oikeesti pelkän joulun takia en näin kauheena puunais, mutta kun onpahan sitten puhdasta kun vaavi tulee kotio. En nääs enää tämän jälkeen siivoilen isommin..

Jouluaatto ollaan näillä näkymin meillä täällä kotona. Ja tänne ollaan aiottu tilata joulupukki ja ollaan sitten kutsuttu tänne N:n molemmat isovanhemmat ja mieheni sisko+hänen miehensä. Ruokaa en rupee tarjoileen, ku kaiki kuiteski syöpi kotonaan, ja tilakin on hiukka rajallinen. Kahvit tarjotaan ja siinä olkoon. Sitten illalla käydään vielä hautausmaalla. Sit varmaan jompana kumpana joulupäivänä käydään mieheni vanhemilla ja toisena päivänä varmaan mun vanhemmilla, tod.näk. syömässä.

Me ollaan ostettu meidän pojulle nuken sateenvarjorattaat, pörrösukat ja sit sellaisen ajosimulaattorin, niinku auton kojelauta missä ratti yms. Kaikki jotain halpisvariaatioita, meni ehkä n. 15e niihin. :) Miehelle en osta mitään, eikä hän minulle, mitäs tota turhia. Ostettiin kuitenkin ne talvirenkaat, kuivausrumpu ja lipasto. Siinähän on lahjaa kerrakseen. :D

Huomenna ois se kokokontrolli.. Jännittää ;D

Oikein paljon onnea Syysmarja! Ihana joululahja, tosiaan! :-)

Nyt ei ehdi sepustella kummemmin, kaikki on hyvin huushollissamme. Mulla on kaksi työpäivää jäljellä ennen piiiitkää äitiyslomaa, epätodellinen mutta ihana ajatus. Koska LOMAAhan se tulee olemaan, elämä kolmen alle 4(5)-vuotiaan kanssa. :-D

WAB-poika, 2v 2kk, on oppinut päiväkuivaksi ja herää yön jälkeen useimmiten kuivalla vaipalla, joten on aika jättää yövaippakin pois. Tutti heivataan joululomalla, ja SITÄ en odota kovin innokkaasti. Mokoma jääräpää huutaa varmaan 2 viikkoa putkeen sen perään. En tiedä mistä on sitkeän luonteensa perinyt...

Oikein hyvää joulunodotusta!

Aurora rv 29

Oikein paljon onnea Syysmarja! Ihana joululahja, tosiaan! :-)

Nyt ei ehdi sepustella kummemmin, kaikki on hyvin huushollissamme. Mulla on kaksi työpäivää jäljellä ennen piiiitkää äitiyslomaa, epätodellinen mutta ihana ajatus. Koska LOMAAhan se tulee olemaan, elämä kolmen alle 4(5)-vuotiaan kanssa. :-D

WAB-poika, 2v 2kk, on oppinut päiväkuivaksi ja herää yön jälkeen useimmiten kuivalla vaipalla, joten on aika jättää yövaippakin pois. Tutti heivataan joululomalla, ja SITÄ en odota kovin innokkaasti. Mokoma jääräpää huutaa varmaan 2 viikkoa putkeen sen perään. En tiedä mistä on sitkeän luonteensa perinyt...

Oikein hyvää joulunodotusta!

Aurora rv 29

Onnea Syysmarja! Mä tiesin! Kivaa!!!!

Aurorallakin on pian h-hetket käsillä! Onnea kotiin ja leikkeihin. Sä taidat olla niin tomera että pärjäät ihan hyvin niitten kaikkien pikkusten kanssa :)

Täällä on pahoinvointi vähän lieventynyt ja oon saanut aika hyvin siivottua. Huomenna on ultra ja oon jo ihan jännityksestä paniikissa..

Minttu 8+2

Pikaisesti piti tulla joulukorttien viimeistelyn keskellä kurkkimaan Syysmarjan kuulumiset!
Ja niinhän se meni kuin mäkin arvasin! ONNEAONNEAONNEAAAAA!!!!! Ihanaaaa!!! Peukut ja varpaat pystyssä, bd bd bd, että kaikki menee paremmin kuin hyvin! =D Ihanaa, kun mies hoitaa siivoilut, yritä kaikinpuolin ottaa rauhallisesti. Positiivisia ajatuksia ja asennetta niin paljon kuin mahdollista!

Viivi-tonttu

Hurjasti onnea Syysmarjalle! :) Mitäs minä sanoin. :D Mahtava joululahja teille tuli, ny vaan peukut ja varpaat pystyyn et kaikki menee hyvin. Ja niin varmasti meneekin! *hali*

Me ollaan nyt täällä tuppukylässä ja kuten näkyy, netti sentään toimii. Täällä on varmaan jotain 60cm lunta, puut on aivan valkoisia paksujen lumivaippojen alla ja päivällä on niin hämärää, et katuvalot on kokoajan päällä. Eli taidettiin muuttaa joulumaahan. :D

Auroralle onnittelut äippäloman alkamisesta! Niin se aika vaan rientää, kun sullakin on viikkoja jo noin paljon kasassa. Ja oon samaa mieltä kun Minttu, et pärjäät taatusti topakkana tätinä useammankin pienen vipeltäjän kanssa. =)

JouluG: Me mennään aatonaattona miehen vanhempien luo ja ollaan siellä koko joulu. Jos miehellä olis ollu jouluna töitä, niin sit oltais oltu täällä kotona joulu ja appivanhemmat olis tulleet tänne. Mun vanhempien luo mennään varmaan vasta uudenvuoden tienoilla, kun sinne on nyt yli 700km matkaa. Ollaan ostettu N:lle sellainen leikki-imuri joululahjaksi, kun se on ihan hulluna imuriin ja haluaisi aina imuroida sillä. Teen myös sellaisen valokuvakirjan eli laitan tavalliseen taskualbumiin valokuvia sukulaisista ja tuttavista. N tykkää katsella valokuvia ja samalla pysyy naamat mielessä, kun ei kuitenkaan kaikkia kovin usein nähdä. ;) Pitää katsoa, ostetaanko vielä Kuomat joululahjaksi, kun näyttää et kohta menee pieneksi nuo 22 numeron kengät. Ja täällä kunnon talvikengät on siis tarpeeseen. :D

PP rv 24+1 ja N 1v 3kk

Syysmarjalle hurrjan paljon onnea kahdesta viivasta... Ihana saada lisää wabbivauvoja... :) Maailman ihanin joululahja toi...
Auroralle kehittyny viikkoja huima määrä... HIh... tulee vaan mieleen oma raskaus ja noi viikot... Tultiin lomalta etelästä ja sillä aikaa oli töissä levinny huhu, että meikäläinen on raskaana... Todella ihanaa aikaa...
PP:lläki kivasti viikkoja kasassa. Taijatte tosiaan olla pohjoisessa kun tuota lunta on noin paljon.

ihan omasta arjesta parilla sanalla. Neitillä ikää 7,5 kk, hampaita 8. Kovasti touhuaa lattialla.NOusee konttausasentoon, mutta liikku ryömimällä ja kerkiää joka paikkaan... Mieluisin paikka on pöydän alla. ettii pudonneita murusia, suu nappasee joka välissä ja kun yritän kaivaa suuta ja saada pois niin puree... Täytyy vaan katsoo, että ei ihan roskia syö. :) Tukevasti istuu, kun hänet laittaa istumaan. Yritystä nousta itse istumana on jonkin verran, mutta ei pääse vielä. Kaikki kiinteä kelpaa, kuten myös tissi. Neuvolassa ei olla käyty, mut tällä viikolla ollaan siirrytty käyttämään 80 sentin vaatteita. Neuvola olis sit jouluaaton aattona. kivasti.. Mut saadaan sitte pukille tuoreet kuulumiset. Joulupukille ollaan kirjoitettu, että jos joutais pistäytymään, vaikka ei kovin paljoo lahjoja tartte tuuakkaa... Mies on luvannu hakea joulukuusen ja se varmaan koristellaan. Kinkku pitää tietenki laittaa ja laatikoita ja salaattia... Kyllä se joulu siitä menee.

Pikaisesti näiden ah alati kasvavien työkasojen alta..

kiitokset onnitteluista, mutta kuten sanoin, itse olen vielä varovaisen odottavalla kannalla, katsotaan sitten tammikuussa, josko tätä uskaltaisi oikeasti iloitakin.

S

Käytiin tänään äoppäpolilla siinä kokokontrollissa. Verenpaineet oli hyvät, jotain 134/74 (tai jotain sinnepäin), pissa puhdas jne. Noh, sitten ultrattiin ja vaavi kasvaakin täysin keskikäyrällä, kun viimeksi mentiin ihan yläkäyrillä. Painoarvio tällä hetkellä 2760g ja siihen se +/-300g, minkä ultra kuulemma voipi heittää. Jos jatkaa samaa kasvua niin syntymäpaino olisi sen n. 3,5kg. :D Passais kyllä mulle. Kohdunkaulaa oli vielä 3cm jäljellä, käsin mitattuna ja nyt oli myös sisäsuu sentin auki. Ku uudelleensynnyttäjät kuulemma voi alkaa aukeaan sisäsuultakin jo ennen kuin kohdunkaula on kokonaan poistunut.. Eli (onneksi) ne supistukset on jotain tehny, muuten ois kyllä menny hermot.. Nyt on sit siitä lähtien ollu alakerta aikas kipeenä. Viime raskaudessa ku kävin loppupuolella lääkärissä ja tehtiin sisätutukimus niin meni viikko ja limatulppa irtos ja siitä viikko ja poju oli maailmassa. Mut pävä kerrallaan elellään, paikat oli kuitenkin vielä epäkypsät.

Kiva oli kuulla senorastakin ;D Meilläkin oli tarkoitus tilata joulupukki, huomenna pitäisi alkaa soitteleen sitä herraa. :)

Mari ja N 2v 1kk ja vauva 36+0

Moikka!

Hiljaista on, liekö kaikki jo joulunvietossa?

Syysmarja, tulehan tuonne odotuspuolellekin meidän kans turisemaan! Vanha kunnon wab+-ketju on oikein aktiivisena siellä ja saatiin juuri Safiiri mukaan haaveilijoista. Teillä on varmaan melkein sama rv menossa. =)

Senoralla kuulostaa olevan touhukas ja hienosti kehittynyt neiti siellä häärimässä. :) Hampaitakin on saman verran kuin meidän vekaralla, joka on kuitenkin melkein 8kk vanhempi. ;)

Viiviltä mun on pitänyt jo monta päivää kysyä, et mites sun kp:t menee??? Joko jännät päivät meni vai mikä on tilanne? Meinaan vaan et eikös teillä ollut nyt eka kierto ilman ehkäisyä menossa? *tikahtuu uteliaisuuteen*

Tänne ei kummempia. Ollaan käyty pulkalla liikenteessä ja laskettu mäkeä, eilen oltiin N:n kans kahdestaan Kauneimmissa joululauluissa ja pipareitakin tehtiin yhdessä. On tosi kiva, kun N:n kanssa voi jo touhuta vaikka mitä ja päivät sujuu nopeammin, kun hänestä alkaa olla oikeasti seuraa. :) Mulla maha kasvaa ja kuten tuolla odottajissa jo kerroin, tk:n labrassa täti kyseli, et aionko saada vielä ennen joulua vauvan! :D Eli on tää pötsi vissiin aika iso, kun se täti ihan vilpittömästi luuli, et oon jo suunnilleen jalka synnärin oven välissä...

Tulkaahan laittamaan joulukuulumisia vielä ennen aattoa!

PP rv 25+1 ja N 1v 3kk

Moikka,
kiitos teille kannustuksesta! Välillä on parempia, välillä huonompia päiviä tuon lasten kanssa jaksamisen suhteen. Tänään tuntui, että olemme vihdoin parin levottoman päivän jälkeen tottumassa joululomaan ja kotona olemiseen. Pärjäsimme ihan hyvin miehen ollessa töissä. Edelleen kummankin lapsen uhmakohtauksia, varsinkin esikoisen (reilu 3,5v), on vaikea käsitellä.

Tulin oikeastaan toivottamaan hyviä pyhiä tähänkin ketjuun, sillä pääsen tuskin ennen joulua hengailemaan netissä. Aika menee tiiviisti lasten ja jouluvalmistelujen (sekä nukkumisen) parissa. Joten:

Rauhallista joulua teille kaikille!

AaVee rv 30 (uusilla kymmenluvuilla!)

Rauhaisan ja makoisan Joulun toivotukset kaikille täältäkin! *<l=)

-Saatiinpa valkea joulu tänne rannikollekin!!! \o/ Lunta on vain pari senttiä, muttei sentään täysin musta maisema...

Pp: Kp on jotain ehkä noin 10... Ehkäisy astui mukaan kuvioihin sittenkin vielä, ainakin joksikin aikaa. Miehen töissä on yt-neuvottelut ja tilanne on melkoisen uhkaava... Lisäksi vauvakuume kärsi melkoisen kolauksen, kun hoidin 1kk:n ikäistä vauvaa ja S:ä samanaikaisesti muutamia tunteja. ;) Katsellaan...!

Viivi ja Senni-tonttu 1v5kk, joka odottaa tohkeissaan joulupukkia ja rakastaa kaikkea jouluun liittyvää kuten kynttilöitä, joulukalenteria, -valoja, -tonttuja, -kuusta, -pipareita, -torttuja, -koristeita...

Piti käydä oikein etsimässä meidät, oltiin tiputtu kolmannelle sivulle :/

Oikein hyvää uutta vuotta 2009!!! Toivotaan että se olisi meille kaikille mieluinen ja onnellinen. Plussaonnea yrittäville ja onnea raha-asioihin yms. :) Terveyttä ja onnea.

Meillä ollaan oltu nyt noin viikko ilman tuttia, ja yllättävän helposti siitä eroon päästiin, vaikka jäbä sitä imikin ahkerasti. Kahtena yönä itki sen perään ja siinä se sit olikin. Ostettiin N:lle sitten toinen unilelu vähän kuin sen tutin tilalle. On toiminut hyvin. :)
Vauvalle ku ostettiin valmiiksi yksi hupitutti, niin sitä poju hiukka käsissä pyöritteli, mutta heivas sen sitten vitriinin alle kun sanottiin että se on vauvan. :D

Mustasukkaisuutta saamme varmaan kokea, siitä eilen esimakua. Kaveri kävi tuomassa rintapumpun, ja kun pidin hänen poikaansa sylissäni, niin meidän poju riensi heti paikalle mulkkas "vauvaa" pahasti ja roikku mun lahkeessa. :P Pinnis kun eilen laitettiin vauvakuntoon, niin sinne jäbä heitteli kaikkea kivaa "pientä", kuten hillittömän kuorma-auton. Saapi olla varuillaan sitten kun vauva siellä köllii, ettei jäbä käy heivaamassa sinne kaikkea kiellettyä.

Terveinä me ei olla oltu. Pikkumies oli joulun alla kuumeessa ja masukin oli hiukka sekaisin. Sit sen jälkeen kaikki ollaan oltu aikas kivassa räkätaudissa, joka tuntuu vaan pahentuvan päivä päivältä, jos se vain onnistuu :/ Nyt mulla on sellainen senssilinjaääni. :D Mynthoneita pitää vetää ku leipää, mikä tietenkin johtaa sitten siihen ikävään laksatiiviseen vaikutukseen....ilmaa masussa niin pirusti. Nyt jos vauva päättäisi syntyä niin tainnuttaisin varmaan kaikki pieruillani :D Ilokaasua.. :)

Joulupukki meillä kävi kyläilemässä, mutta poju pelkäsi sitä kuin ruttoa. Rauhoittui vasta kun näki pukin katoavan varaston taa. Oli päikkärit nukkumatta ja meistä kumpikaan ei ollut siinä lähellä kun joulupukki sanoin pojun nimen ekaa kertaa. Noh, tänä vuonna menee varmaan paremmin. :)

Tänne ei kummempia kuulu, supistelee päivittäin ja aikas lailla joka paikkaa kolottaa tasaisesti. :P Vauva on laskeunut, muttei kiinnittynyt. Mutta kuulemma uudelleensynnyttäjillä ei kaikilla edes kiinnity. Mikä aiheuttaaki mulle huolta jos sattuu vedet meneen.... Että milläs sitä sitten mennään. Neuvolantäti sanoi että napanuoran luiskahtamisvaara on ihan minimaalinen raivotarjonnassa ja kun vauva on jo noinkin laskeutunut, mutta sitten äiti sanoi että hän nyt ei sitten ole ihan varman, eli nyt sitten iski paniikki :/ Mies sanoi että mä panikoin, luen, kuuntelen liikaa juttuja ;D

Mutta päivä kerrallaan

Mari ja N 2v (ihan kohta) 2kk ja vauva 38+2

Huomenta pitkästä aikaa ketjuun!
Ja hyvää uutta vuotta kaikille!!

Täällä ollut kiirusta töissä ja joulupuuhissa, nyt alkaa helpottaa.

Mega onnittelut syysmarjalle!!!!!!!!!! Ja tsempit kaikille loppumetreillä tuskaileville mammoille!

Helmiina: Naamakirjassa on kuulemma wabbilaisilla omat sivut... Piparminttu-Pipsalla on mun tiedot ja mun lisäksi ois ryhmään tulossa Safiiri ja ponnarityttö (en edes yritä sitä merkkijonoa tehä...) Aktivoitaisko ryhmää?? Ja Piituki on mulla kavereissa, oiskohan hänellä intoa ryhmäytymiseen..

AurooraVeelle onnittelut uusista kymmenluvuista.. Niin se eräpäivä lähenee sielläki ihan hurjaa vauhtia.

Senora: Ilman muuta! :) Laitankin heti viestiä Pp:lle, niin löydän teidät sieltä ja lisään ryhmään.

Ja kaikille onnea vuodelle 2009!!

Helmiina rv 33+1 ja N. 1v 8,5 kk

Me oltiin TAAS tipahdettu kolmannelle sivulle :P

Mahtaa kaikille olla niin paljon muutakin mielessä kuin netti, paitti mulla :D HAHA! Ei nyt sentään..

Alkaa meilläkin aamukammasta olla päivät kohta luettu, lauantaina ilmeisesti meni limatulppa, ja joka päivä siitä lähtien on ollu menkkamaista jomotusta ja supistellukki aina välillä.. Myös istumaan nousu ja kävely ovat pahentuneet, paine ja kipu alapäässä senkun vain voimistuu. Jos vielä huomisen vaavi pysyis sisällä, että ehtis siivota :) Sitten saisi mun puolesta tulla millon haluaa :D

Mites syysmarja olet voinut? Onkos tullu pahoinvointia?

Mari 38+6 ja N 2v2kk

Heipat!

ja ihanaista Uutta Vuotta ihan kaikille, raskautta yrittäville, viimeisillään olevilla tai muuten vaan tiiperoisistaan nauttiville! =)

Hyvin voidaan, ei ole mitään oireita, jos ei ainaista palelemista lasketa mukaan.
En muista, että viimeksi olisi tällaista oiretta ollut, meinaan palelen IHAN KOKO AJAN!!! Ja vaikka olisi kuinka paljon vaatetta päällä...
Ja ah niin ihana närästyskin on taasen kuvioissa mukana, E:stakin oli heti ensimetreiltä sinne synnytykseen asti....ja niin myös nyt....ei ehkä ihan niin pahana kuin silloin, mutta iltaisin en voi TODELLAKAAN syödä ennen nukkumaan menoa mitään, saatikka juoda....

Pp, vielä en "uskalla" tulla sinne odottajien ketjuun, mutta josko sitten helmikuussa.... Tänään siis rv 8+0, pitäisi itse asiassa soittaa neuvola juuri tänään....taidan ottaa puhelimen kauniiseen käteen heti, kun täältä "pääsen pois" kirjoittamasta =)

Marilla alkaa olla h-hetket käsillä, ihanaa!!!!

E:n leikkauksesta ei ole kuulunut mitään, josko sitten ensi viikolla.....

Nyt pitää mennä, työt on "mukavasti" kasaantuneet tässä parin viikon loman aikana... oli muuten HEMMETIN vaikeaa nousta tänään....*krrohhhhh*

Syysmarja ja tirpiäinen 8+0 sekä E 1v 7kk 3 pv =)