Hih, olen jo postannut tämän jo pariin paikkaan, olen kai onnesta niin sekaisin että löydä oikeaa paikkaa millään.. tänne ilmeisesti kuulun ...

----------------
Hei..
on ollut ihania viestejä ja mukava seurata jo pidemmän aikaa näitä vaavi-keskusteluja, odottajien ajatuksia jne.. Ja nyt sitten vihdoin voin liittyä näihin keskusteluihin ihan virallisesti mukaan - kierukka heitetty nurkkaan ja nyt on sitten jännät paikat josko onnistuisi... Maltilla toki, ei oikein uskalla antaa itselleen edes kauhiasti ajatuksille valtaa kun pelkään että ne vievät täysin mennessään...
Meillä on ollut tämä vaavi keskustelu jo reilun vuoden ihan esillä ja ollaan oltu sitä mieltä että kun kaikki työkuviot on toisen osapuolen puolelta selvät niin sitten... yhdessä ollaan oltu 5v, naimisiin kahden vuoden päästä tai näin on ollut ajatuksena, minä 30 ja mies 31, yhteinen asunto... Oli niin ihana tunne kun avopuolisoni muutama viikko sitten sanoi, että nyt on sellainen tunne että lapsi olisi enemmän kuin tervetullut, kaikki palaset on loksahdellut kohdalleen ja voisimme tarjota pienokaiselle turvatun elämän.. tai vaikka parillekin

Aluksi menin aivan shokkiin.. iski jonkinasteinen paniikki.. kun vaikka olen aina potenut vauvakuumetta, ollut todella paljon tekemisissä pienten vaavien kanssa ja kovasti toivonut pienokaista, niin ensi reaktio oli jotenkin outo; pari päivää meni, että itkeskelin ja ajattelin että pystynkö pitämään huolta, osaanko olla hyvä äiti, mitä jos jotain tapahtuu.. jne jne.. mutta se meni ohitse ja nyt olen leijaillut taivaissa sen jälkeen, yrittänyt vähän jarrutella ajatuksien kanssa, varovasti kurkkinut ja ottanut tietoa... vaikka oikeasti tekisi jo mieli mennä stockkalle hypistelemään kaikkea ja pusutella ja halia kaikkia kun olen niiiiiin onnellinen... toki tiedän että mikään ei ole varmaa ja vastahan kierukka pari päivää sitten poistettiin.. mutta tämä tieto ylipäätänsä että nyt vaavi saa tulla jos on tullakseen... uskomaton tunne. tuntuu että rakastuin mieheenikin taas pikkaisen enemmän.. Meillä on ihana suhde, ollaan edetty hyvinkin maltillisesti kaikessa, 2,5 v kihloissa, toki on ollut isojakin ongelmia joista ollaan selvitty ja suhteemme vahvistunut, ... jotenkin tuntuu ensimmäistä kertaa niin varmalta kaiken suhteen.. olenkohan ihan sekoamassa onnesta... mitään en oikein ymmärrä teidän koodeista ja numeroista mitä näillä keskustelupalstoilla vilisee.. tai jotain, mutta yritän täällä käydä välillä kertoilemassa kuinka asia etenee ja vähän purkamassa "paineita" ja höyryjä kun liikaa vilisee ajatuksia... peukkuja kaikille jotka samassa tilanteessa ja onnea kaikille jo odottaville..

Ihanaa..
Lainaa
12.9.2006 13:18:43
Hanna (vierailija)
Samoin sinulle, onnea matkaan! Toivon myös ettet joudu käymään läpi yhtä pitkää prosessia kuin me, eli että useampi vuosi meni ennenkuin onnistuttiin... Kaikkea hyvää!
Lainaa
12.9.2006 13:29:06
Kiitos
Jostain syystä en ehkä pelkää vaikka prosessi etenisikin hitaasti, kun toisaalta ei ole kiiru mihinkään, vaikka tottakai toivon parasta. Mutta jo ajatus siitä, että avopuolisonikin on valmis tähän, tekee minut onnelliseksi. Toki käytännössä varmasti se odottaminen voi olla raastavaa, jos ei onnistu... mutta jos niin käy, niin pakko yrittää vain nauttia muista asioista..
Lainaa
12.9.2006 13:55:28
Niinuli (vierailija)
Minä vielä - Niinuli... eli ihan muutama käytännön kysymys; kun nyt ensimmäistä yritämme ja vähän on vielä asiat isoja kysymysmerkkejä miten toimia niin voisiko joku viisaampi kertoa, kuinka edetä.. eli täytyypi tietysti nyt ensin peuhata tuolla vällyjen välissä

mutta oletetaan nyt, että asiat menisivät suhteellisen nopeasti (tiedän kyllä että voi mennä jopa vuosia, mutta näin hypoteettisesti ja hurjalla tuurilla

) - tulisin raskaaksi tässä jo ihan lähiviikkoina - en polta ja päätin jo että en myöskään käytä alkoholia enää, muutoinkaan sen käyttö ei ole minulle tärkeää - mutta esim. jos illallisella lasi tai kaksi punaviiniä, onko se mahdollisesti ihan pahasta esim. kerran kk? Anteeksi jos kyselen tyhymiä, mutta... Treenaan salia 3-5 krtaa viikossa, pitäisikö heti alkuvaiheessa ottaa jo painoista reilusti pois? En ole mikään bodari, ehkä lähinnä fitness-tyyppinen, mutta missään nimessä ei ole tarvetta pitää kroppaa yli tiukassa kunnossa jos siitä on lapselle mitään haittaa, ja varmasti onkin liian kovalla treenillä. Liikuntaa en halua pois jättää kokonaan ja ymmärrän toki että tästä edespäin on otettava vain rauhallisemmin ja loppuvaiheessa sitten etsittävä raskautta tukevia liikuntamuotoja.. vinkkejä tästä? mitä tulisi välttää jo alkuvaiheessa?
Missä vaiheessa sitten jos testi näyttää plussaa on hyvä mennä neuvolaan? Olen miettinyt yksityistä puolta vaihtoehtona - tiedän että maksaapi varmasti enemmän, mutta onko kenties sen väärti? ja onko edes sellaista palvelua olemassa? apua, ihan hävettää nämä kysymykset..
Hmm. Olen ajatellut työskennellä mahdollisimman pitkään, olen yrittäjänä, loppuvaiheessa sitten toki rauhallisemmin ja lyhyempiä päiviä. Kuinkas nuo tukipuolet sitten näin yrittäjänä? Kuinka ne rakentuvat?
Voi, älkää pitäkö minua ihan hölmönä... Olen ollut todella paljon pienten lasten kanssa tekemisissä ja hoitanut kummilastanikin hänen ensimmäiset vuodet todella paljon joten en pelkää tuota käytännön hoitoa lapsesta mutta näitä muita asioita tietysti miettii... ja kaikkea ei edes osaa vielä kysyä..tuntuu ettei ainakaan mitään järkevää.. Onneksi voi olla näin anonyym. niin ette näe minun punastelua...
Lainaa
12.9.2006 14:14:35
Hena ja papunen
Voi, tuntuu vielä niin tutuilta nuo ihanat haaveet... itse vietin "haaveiluaikaa" tuolla vauvahaaveiden Wish A Baby ketjussa. Siellä on tosi mukavaa porukkaa, suosittelen liittymistä ketjuun! On myös todella "hedelmällinen" ketju...
Pieniä vinkkejä kuitenkin:
Alkoholista täällä on ollut paljon keskusteluja suuntaan ja toiseen, mutta kunnes teet positiivisen testin voit aivan rauhassa ottaa lasin pari viiniä, etkä vahingoita mahdollista vaavia. Tämän päiväisten suositusten mukaan alkoholia tulisi raskauden aikana välttää, mutta yksi annos punkkua silloin tällöin ruoan kanssa ei vahingoita. Tästäkin asiasta ollaan kyllä monta mieltä, mutta nämä ovat minun mielipiteitä! Itse olen nyt rv 11 ja olen tämän alun aikana juonut yhden siiderin (tölkki, eli 0,33).
Foolihappoa kannattaisi alkaa napsimaan nyt heti. Käy kysäise apteekista, itse söin ja syön edelleen Multitabs Special 2+:aa, mutta muitakin valmisteita on. En nyt muista tarkalleen foolihapon etuja, mutta googleta foolihappo+raskaus.
Yleensä ottaen kannattaa vaan olla stressaamatta asiasta (helppoa sanoa)! Itselläni tärppäsi kolmannesta kierrosta pillereiden poisjäännistä, ja juuri siinä kierrossa kun ajattelin että ihan sama tärppääkö vai ei