Wish a Baby 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maltti petti, testasin tänään (kp 27) aivan puhtaan negan.. Tosin päivävirtsasta hyvin lyhyellä rakkoajalla. Jos ovis on ollut kp 18 niinkun vähän epäilen fiilisten perusteella (tosin lämmöt nousi jo kp 15) niin eihän se mitään vielä näyttäskään vaikka kuinka olis tärpännyt, eihän?

Toinen testi odottelee vielä kaapissa ja päätin että en varmana testaa uudestaan ennenkun kp 31-33.. Saas nähdä miten käy, jaksaako ja malttaako sitä odottaa.

Oireet ennallaan, ja flunssaa pukkaa. Noi Viivin kuvailemat oireet nenän kutituksesta ja tukkoisuudesta kuulosti tosi tutuilta...

Hellurei kaikki! :)

Viivi, mukava kuulla sustakin "pitkästä aikaa". Vitsi, sullahan on jännät paikat edessä. Oireet kuulostaa lupaavilta! Kiva päästä jännäilemään, miten käy:) Ja voimia tuohon miehesi isän juttuun. Ei varmasti ole helppoa seurata sivusta. *hali*

Pikkutiikeri, kuulostaa perusteellisilta nuo teidän tutkimukset. On varmasti helpottavaa kuulla, että paikat on kunnossa jne. Vaikka alkaahan sitä tosiaan varmaan miettiä, et mistä sitten kiikastaa. Toivottavasti saisitte pian tärpin, niin ei tarvitsisi enää juosta tutkimuksissa:)

Kiva kuulla Sarastakin pitkästä aikaa! Tervetuloa takaisin! Älä nyt ystävä hyvä lannistu, uutta putkeen vain! Vaikka onhan se ymmärrettävää, että yrityksen kestäessä mieleen hiipii ties mitä peikkoja. Mutta me ajetaan ne peikot pois koko ketjun voimalla, niin että jaksat suunnata katseet kohti uutta ovista ja uusia pupuiluja. ;)

Hienoa Syysmarja, että teillä on urheasti pupuiltu ja vieläpä tärppipäivinä:) Toivottavasti se seuraava plussajunan matkustaja olisit juuri sinä! :) *toivoo kovasti tärppiä ketjumme ikonille*

ON: kp20 ja olo täysin neutraali. Älkääpäs nyt turhia alkako hötkyilemään siitä 17.päivän kumittomasta pupuilusta, koska viime kierrossa pupuiltiin muistaakseni juuri samana päivänä ja kuinkas kävikään... Menkat alkoivat jo kp27! ;)

Jännäilijöille kovasti onnea ja malttia;) Koittakaa pysyä nahoissanne! Muillekin lycka till ja hyvee yötä!

Oho, olin Sirppanan kans sanoihin aikoihin liikkeellä. Varmasti nega voi johtua liian aikaisesta testaamisesta:) Niinhän Henalle juuri kävi ja kuitenkin hän sai puhtaan plussan muutaman päivän päästä. Rauhassa vain, odota muutama päivä ja sitten uutta testiä kehiin!

Heippa hei!

Olipahan tullut paaljon uutta luettavaa tänne viikonlopun aikana. Olimme miehen kanssa telttailemassa itä-suomessa...oli mukava reissu..

Pikkutiikeri:
Kuulostipa ihnalta tuo sinun ylläri miehellesi, varmasti toi uutta vipinää vällyjen väliin. Olen itsekin miettinyt sitä kun tämä lakanoiden välissä puuhailu muuttu väkisinkin varmasti jossain vaiheessa(jos nyt ei hirmu hyvää "tuuria" käy, että tärppäis suht nopsasti) pakonomaiseksi niin miten sitä sitten saisi sen pysymään jotenkin hauskana, ihanana ja rentouttavana puuhana niinkuin ennen yritystä...pitää vaan pistää mielikuvitusta peliin...ettei pääsisi touhut rutinisoitumaan.
Oikein ihana kuulla, että teillä kaikki ok, Pikkutiikeri. Toivottavasti tärppäis nyt lähiaikoina. ++++++++++++++tuulia!!

Keiju80: Toivottavasti olis kiinnittymiskipuja! Mullakin oli tossa perjantaina sellasii ihme viiltoja alavatsassa, meinas lähtee jalat alta...en tiiä sit mitä oli...mielikuvitus alko heti laukkaa kyllä mutta...

Sirppana:
Mullakin tota turvotusta...ehkäpä tuo mun kohalla johtuu mun ylensyönnistä..heh heh..mutta peukutan sulle oikein kovasti!! ++++++onnea!!

Omasta navasta jonkin verran:

Mulla tosiaan alunperin piti alkaa noi menkat nyt menneenä v-loppuna mutta kun oli noi ekstra menkat niin odotan menkkoja alkaviksi 4.9..nyt on ollut hiukan jonkinmoista menkkakipua ja perjantaina oli noita ihme viiltoja alavatsassa, menas jalat mennä alta. Olen kyllä sen verran pessimisti että en todellakaan kyllä usko että olisin pieniin päin...jotenkin vaan tuntuu että kaikki ei ole meikäläisen kohalla kunnossa kun noi menkatkin heitelleet niin kauhiasti jo pari vuotta...että todella suuri yllätys olisi jos raskautuisin lähiaikoina.

Toivon kovasti, että tulisi nyt paaljon plussia, eli ++++++++++++tuulia tikrulta kaikille tasapuolisesti =))

Sirppanalle tsempit negan selätykseen, niin kauan on toivoa kun ei vuotoa ole !!!!!! Ja kuten monet sulle on jo lohdullisesti sanonut, voi olla että testasit liian aikaisiin, jos kerta ovis oli oletettavasti kp 18 ja nyt vasta kp 27 -okei, on siinäkin se 9 päivää, mutta saattaa olla että jos se ovis itsessään tapahtui vasta kp 19-20...eli malttia, malttia! Kyllä se plussa sieltä pärähtää!!

Pp: olet sä kyllä ihana ihminen, kun mulle sitä plussaa seuraavaksi toivot *halaa kamua niin että soi* ja mikä ihmeen ikoni mä nyt olen *punastuu mielihyvästä oikein...* .... taidan kyllä olla "vanhin" ketjulaisista, siis kauimmin mukana oleva :)

Pikkutiikerille jälleen kerran kiitokset tyhjentävästä tutkimuskertomuksesta! Hyvä että torvet oli auki ja että kaikki PITÄISI olla muutenkin kaikin puolin ok, mutta silti ikävää ettei sitä kuuluisaa plussaa ole teille vielä suotu ;( toivotaan että tästä kierrosta se tulee!!!

Peukut on muutenkin kaikille tasapuolisesti pystyssä, jopa Pp:lle vaikka hän itse vähän toppuutteleekin *hymyilee kamulle salaperäisesti samalla peukutellen hänellekin salaa selän takana*

ON: kp 15/~30; pupuiltu on joo, eilenkin tuli -Viivin sanoin -SPONTAANISTI harrastettua ja kyllä maistuikin molemmille, vaikka tuossa viikonloppuna tulikin ahkeraan muutenkin pöllyteltyä. Mua vähän vaan epäilyttää, että se olis tässä kierrossa ns. turhaa, kun mies tosiaan on kipeänä ja syö antibiootteja, niin luulen että niiden vaikutus "lamaannuttaa" noita simppoja...onko tietoa?!?!
Edelleen limoja -vähenemään päin kylläkin - mahaa nippailee edelleen oikealta puolelta mutta muuten ok fiilikset. ehkä sit viikon päästä alan taas rutistelemaan tisuja ja onko vaiko ei arat?!?! :)

Niin, oliskos niitä vinkkejä niistä nettisivuista, missä olis faktatietoa oviksesta, tärpistä, simoista, vitskuista...?

Heippa Syysmarja ja muut,
Tuossa yksi katsomisen arvoinen osoite:
http://www.mammaksi.fi/info_pages.php?pages_id=17

Peukut kaikille jännääjille!
Täällä voidaan edelleen "huonosti". Vähän on masu rauhoittunut ja turvotus laskenut. Väsymys vaivaa eniten.
Hena ja rv 9+6

Henalle kiitokset linkkivinkistä, käväisin sieltä jo kopsaamassa -kerään siis miehelle tietoiskua raskautumisesta -parhaimmat päältä. Tsemppiä sulle raskauteen!!!

Samoin kävin tuolla PeSu:n sivuilla, oli aika kattavat :)

Mites muuten Lime, miten on menkkojen suhteen käynyt, alkoiko vaiko teitkö testin??!!?

Huomenia kaikille! *haukottelee makeasti*

Hei Syysmarja, kyselit antibioottien ja sairauden vaikutuksesta siittiöiden laatuun? Mä olen ymmärtänyt niin, että koska siimahäntien valmistus kestää n. 100 vuorokautta, niin tässä kierrossa teillä on kaikki mahdollisuudet tärppiin, koska "taistoon uivat" siimahännät on "tehty" jo joskus toukokuun puolessa välissä. Mut asian varjopuoli on tietty se, että tästä sata päivää eteenpäin (joulukuun alku?) voi olla että kaverit on tosiaan sairauden heikentämiä. Mut käy kurkkaamassa seuraava juttu, jos et ole vielä sattumoisin lukenut sitä:
http://plaza.fi/ellit/lapsia-vanhempia/raskaus-vauvat/miehen-siittiot-kuntoon
Ja samoin kaikki muutkin joita kiinnostaa miehen siittiöiden kunto... Meillä mies halusi taas (ihan oma-aloitteisesti!) aloittaa sinkki-kuurin, tarkoituksena parantaa siimahäntien kuntoa, ja harkitsen itsekin sitä, sen kun pitäis vahvistaa kohdun limakalvoa. Mene ja tiedä, voi olla taas näitä höpöhöpö-juttuja... Toi juttu on muuten tehty Ra(s)kas raskaus-kirjan pohjalta, jossa myös painavaa faktaa miehen tupakoinnin vaikutuksesta siittiöiden tuotantoon. Kaikille niille siis infoksi, jonka mies vielä polttaa mut haluaisitte hänen lopettavan... Toimi meillä ainakin todella hyvin! Tietohan tunnetusti lisää tuskaa...

Sirppanalle tsemppiä odotteluun. Tunnen ihan mahanpohjassa sen kipristelyn, jonka toi jännitys ja odottaminen teettää. Ja oli lopputulos mikä vaan, niin onneks täällä on mahtava joukko tukemassa... Mut tietenkin toivotaan kympillä sitä plussaa!

Tikrulle teretulemast takaisin reissusta! ootko käynyt gynellä juttelemassa noista sun epäsäännöllisitä kierroista? Mulle just eilen gyne sanoi, että mitä vaihtelevammat kierrot, sitä epätodennäköisemmin ovuloi joka kierrossa. (itsellä kierrot 26-37pv) Mulla oli kans keväällä yhdet "haamu-menkat" eli tosi niukat ja oudot menkat, joka kuulemma johtui todennäköisesti siitä ettei kohdun limakalvo ollut tarpeeksi paksu, eikä siksi poistunut ajallaan kunnolla. Eli mulla loppuvuodesta edessä "kierron kartoitus", jolloin seurataan tarkemmin kohdunlimakalvon paksuutta ja munarakkulan kehitystä. Mulla kun ei oo hormoniarvoissa mitään häikkää, ja kaikki päällisin puolin ok. Meinaan vaan, että jos sua alkaa oikein tosissaan ahistamaan, niin gynereissu vois olla paikallaan. Sais mahdollisesti mielenrauhan hetkeksi. =) Mut eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka jo tässä kierrossa tärppäisi...

Hei missä on Jydy ja Riina??! Huhuu...???? Ettehän oo ihan täysin lannistuneet pitkien kiertojen seurauksena? Tulkaa heti ilmoittautumaan!! *ottaa topakan ilmeen naamalleen*

Nyt tää lähtee kouluhommia tekemään... "Sii" juu leiter!

Hellurei!

Ihanaa kuulla Pikkutiikeri, että teidän tutkimuksissa kaikki ok!*onnitteluritustus*. Jospa teillä nyt tärppäisi, kun stressinaiheuttajaa on kartoitettu ja kaikki on kunnossa!! No tiedät ainakin, että muutaman kuukauden päästä pääsette heti hoitohin. Mutta tietysti paljon peukkuja, ettei sinne asti tarvitse mennä! bd bd bd

Mikäs on Sirppanan olo? Joko oot testaillut uudelleen? Tosi jännää, kun alkaa taas tulla näitä testauspäiviä tähän ketjuun! Yleensä kun jollakin aina tärppääkin :)

Syysmarja: Hienoa kun ootte päässeet pupuilemaan ja ihan rennosti vielä! ;) Toivotaan, että sun ovis-tuntemukset oli oikeessa, ja saatte masuasukin kyytiin. Tässä kierrossa on kyllä ollut monella niin kummallisia oviksia, mutta toivotaan että ne olis ollut hyvällä tavalla outoja. Siis oikeita mega-super-hyper-tehokkaita oviksia! +++++ sullekin siis :)

Tikrun jännäilyt osuu näköjään samoille päiville kun mulla, jee! Tosin jos se mun ovis oli vasta viime viikonloppuna, niin en kyllä hötkyile menkkojen kanssa ennen kuin loppuviikosta. Mutta toivotaan tuplaplussia sille viikolle ;)

Mä voisin kanssa hypätä pois tuosta oireiden tarkkailu -junasta ja liittyä siihen "otetaan rennosti" -kerhoon. Aika stressaavaa tarkkailla koko ajan itseään ja mahdollisia oireita. Varmaan kroppa meneekin lukkoon eikä ovuloi kiusallaankaan, kun liikaa stressaa. Yritetään siis ainakin :) Mistäs muusta voitais puhua, että kääntyis ajatukset hetkeksi pois tästä vauvan "teosta"? Siis kai me nyt jostain muustakin vielä osataan puhua?!? *hekottelee*

Munkin pitäis alkaa vähitellen miettiä noita opiskelujuttuja, kun ens viikolla opinahjo taas avaa ovensa. Ei vois kyllä vähempää kiinnostaa... On tää työnteko ollut sen verran rennompaa. Katellaan =)

Pikkutiikerille:
Oletko selvittänyt sun luteaalivaiheen pituuksia? Meinaan että onko se tarpeeksi pitkä, kun sulla kierrot kuitenkin heittelee? Mulla se oviksen tarkka bongaaminen on vähän veikeeta, kun ne ovistestit ei oikein näytä mitään ja nyt mulla onkin käynyt mielessä, että jos mun luteaalivaihe onkin liian lyhyt ja siinä syy tärppäämättömyyteen (olipa sanahirviö)?! Saiskohan sen jollain testillä selville?

Onko muuten tietoa, että voiko sen progesteroni testin tehdä vielä 4 päivää ennen menkkoja (eli onko liian myöhään)? Kun mulla olis lääkäriaika sillon, niin saisin varmaan lähetteen labraan ja sit saisin varmistuksen siitä oviksestakin.

Kiitos taas, jos viitsit(te) vastata ja plussatuulia kaikille!!!

Tuo "otetaan rennosti" -kerho vois mullekin sopia vallan mainiosti, mutta tiedän itsestäni etten kuitenkaan rennosti tätä asiaa voi/pysty ottamaan!!!

En tiedä sitten omista ovistuntemuksistani, olivatko ihan hakuammuntaa vai mitä. Koskaan en ole tikuttanut ovista, enkä aiokaan vielä piiiiiitkään aikaan, sen aika tulee sitten vasta vaikka ensi vuonna.

Naisen elämä ei koskaan ole helppoa, miehillä tuo vauvayritys onkin vain "ainaista naintia"..... huh, mitä tulikaan kirjoitettua, mutta varmaan ymmärrätte, mitä tällä tarkoitan, eiks jeh?!?!

Vai on meillä tässä ketjussa monta opiskelijaa, mitäs alaa opiskelette? Ei tarvi kertoa yksityiskohtaisesti, vähän ympäripyöreästi kuitenkin, jos saan pyytää?
Itsekin mieli halajaa vielä koulunpenkille, mutta työelämässä on tullut vietettyä valmistumisen jälkeen jo reilut 3 vuotta --> tottunut elämäntasoon eikä oikein haluttaisi mennä takaisin kitkuttamaan pelkällä opintotuella :( ja varsinkin kun mun alaa ei voi/pysty opiskelemaan iltaopiskeluna, joten korkeakouluun sitä tarvis sit vääntäytyä aina päiväksi...mutta tosiaan, mieli halajaa sillekin tielle vielä joskus. Mutta katsellaan kuinka ämmän käy. Jos tässä nyt jotain lasta ruvetaan odottelemaan, niin tuskin sitten enää kovin helposti iltaopiskelijaksi ryhdyn, on sen verta rankkaa touhua se!

Pikkutiikerille thanksit linkkivinkistä, olin kyllä tämän lukenut jo ja näinhän se tietysti olikin. Otinkin tuosta parhaimmat palat talteen ja nyt on jo miehelle koossa peräti 12 sivua tiukkaa tekstiä hedelmöittymisestä ja raskaushaaveista ylipäätänsä! MItähän se mahtaa ajatella, kun tuon nivaskan kanssa kotiin menen ;)

Kyllä kait me jostain muustakin pystytään keskustelemaan kuin vauvoista.... *miettii ankarasti puheenaihetta......*

Hei, mitäs suunnitelmia talveksi, lähdettekö lomille ulkomaille? Sieltä kun näköjään tulee "helposti" muutakin matkamuistoa kuin noita tavallisia ;)
Me ei olla menossa, nyt laitetaan rahaa säästöön kun just keväällä oltiin siellä "häämatkalla". Varattiin jo risteily hääpäiväksi, mutta sekin päätettiin peruuttaa (250 egee) ja laittaa sekin raha säästöön. Päätettiin sitten "vain" mennä ulos hyvin syömään. Ja ehkä jotain romanttista iltaa kotona vietetään, kynttilät palamaan ja silleen :) oliskin muuten kiva mennä ostamaan jotkut seksyt alusvaatteet *hmmmmmmmmmm*

Jee, jee, jee! Soittelin äsken siitä mun klamydia-testin tuloksista (jos joku vielä muistaa, että semmoista testattiin). Ja negahan se oli =) No olis kyllä tullut pitkät keskustelut miehen kanssa, jos multa olis klamydia löydetty... Elikkäs tuhruvuodoille täytyy olla joku muu syy. Pitäiskö mun teidän mielestä varailla piankin aikaa gynelle tuon selvittämiseksi vai odotella vielä? Kun yleislääkärin mukaan saattaa johtua jostain keltarauhashormonijutuista, tai sitten vaan pilsujen jälkeen kierto on vielä sekaisin ja siks tuhruttelee ennen menkkoja. Tuo on kyllä vaivannut jo pari vuotta, eli myös pilleriaikana... Tulipas taas pitkä selostus!

Keitäs muita opiskelijoita täällä olikaan? Itse opiskelen kasvatustiedettä ja gradua pitäisi vääntää. Olikos se PP samoilla linjoilla, mutta otti ja valmistui? Olis kyllä ihanaa jo valmistua...

Tartun heti Syysmarjan matkakyselyyn: Meilläkään ei ole matkoja suunnitteilla, kun just elokuussa oltiin reissussa. Ja tulevaisuudessa asuntosäästäminen taitaa myös estää isommat reissut. Jotain pienempiä mökkilomia tai kylpyläkäyntejä vois kyllä suunnitella. Olishan pieni vaihtelu ja romanttiset hetket ihan tervetulleita!!

Syysmarjalla oli vissiin hääpäivä tulossa ihan kohta? Syömässäkäynti ja romanttinen ilta kotona kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta, ja vielä jos hommaat ne sexyt alusvaatteet, niin varmasti tulee taas vipinää makkariin ;)

Mutta nyt taas "oikeisiin" töihin. Zau!

Taustailijalle:
ihan ovistestien ja lämpökäyrien tarkkailun perusteella mulla näyttäis olevan luteaalivaihe jotain 13-16 päivän välillä joka kierrossa kierron pituudesta huolimatta, eli ihan riittävä. Luulen, että jos ei ovistesteillä onnistu selkeää "plussaa" saamaan, tai muuten epäilee luteaalivaiheen lyhyttä, ainoa keino asian varmistamiseksi on juuri toi kierron kartoitus. Eli ultrataan eri vaiheissa kiertoa, jotta varmistutaan koska se ovis tapahtuu JOS tapahtuu, ja samalla tietty selviää luteaalivaiheen pituus. Ja jos muistat mun tuskailleeni aiemmin niistä "vääristä plussista" esim. aconin ovistesteillä (eli ovat liian herkkiä mulle, ja näyttävät plussaa monta päivää ennen ovista), vahvisti gyne tämän myös ja sanoi omien kokemustensa mukaan Clearbluen ovistestien olevan parhaita. Hintavia ovat, mut jos tässä joudutaan jatkossa esim. inssiin, otan saletisti ne testit käyttöön. Ei tarvi sit jossitella... Mut visaisen kysymyksen heitit siitä prog.-arvosta. Kyllä mä luulen että sen voi ottaa silloin loppukierrosta, mutta koska sen arvo pitäis olla yli 25nmol/l silloin puolessa välissä lut.vaihetta jotta voidaan todeta ovulaation tapahtuneen, niin voi olla että se arvo noin lähellä mahdollisesti alkavia kuukautisia on jo romahtanut. Viitearvohan sille on 5.3 - 86nmol/l luteaalivaiheessa, ja mulla kyseinen arvo oli 73 eli erittäin hyvä. Ja siis mielellänihän mä autan niin paljon kuin pystyn jakamalla tätä "absoluuttisen touuden" omaavaa tietoa... heh.=) Toivottavasti pääsette pian selvittelemään asioita, tekee tästä tuskallisen tuntuisesta "odotuksen odottamisesta" hiukan helpompaa.

Syysmarjan galluppiin: opiskelen tällä hetkellä hoitoalan läheltä liippaavaa ammattia, mut en oo ihan vakuuttunut oonko oikeassa paikassa. Työllistyminen alalle huono ja palkka aivan surkea. Mäkin oon tehnyt vakituisesti töitä jo kohta viitisen vuotta (ja yhä opiskeluiden ohella samaa hommaa) ja tää ainainen köyhyydessä eläminen alkaa suoraan sanottuna potuttamaan!! Mut katotaan nyt, josko sitä keksis unelma-ammattinsa vielä joskus. Kaupallinen ala kiinnostais tällä hetkellä... *tuuliviiri pikkutiikeri*

Ja arvatkaa vaan kuinka paljon tekis mieli lähteä ulkomaille talvella!!?? Jonnekin kaukomaahan... *katselee kaukaisuuteen haaveileva ilme naamalla*
Mut saattaapi jäädä ensi vuoden jutuksi. Ollaan viimeksi vuos sitten oltu ulkomailla, ja kyllä sitä todellakin kaipais jo nähdä ja kokea jotain uutta! Ja nimenomaan tuoda sellaisen erilaisen "matkamuiston" tuliaisiksi... x)
Mekin oltiin tossa taannoin juhlimassa vuosipäivää ravintolassa syömällä ja juomalla. Meidän perheessä laitetaan usein viimeisetkin hilut ulkona syömiseen, vaikka se tarkoittais että syödään seuraavat kaks viikkoa kaurapuuroa... Järkevää tai ei, mut elämästä pitää osata nauttia! Ja ehdottomasti Syysmarja heti alusvaateostoksille! On kiva kun on joku syy miksi "tarvitsee" uudet vermeet... Sitäpaitsi me suomalaiset ostetaan muutenkin aivan liian harvoin alusvaatteita, muistaakseni melkein euroopan vähiten!

Huh, Pikkutiikeriltä tuli taasen niiiiiin tiukkaa asiatekstiä että! Hyvä, että seurassa on sitten joku, joka jostain tietää :)

Juuh, ne uudet alusvaatteet olis kyllä tänne tosiaan enemmän kuin tervetulleet :) viimeksi olen tainnut -OIKEASTI OLEN MUUTEN -ostanut uudet alusvaatteet juurikin noihin häihimme :/ *punastuu nolona tunnustaen* että kait se aikakin jo olisi...jos vaikka loppuviikosta sitten, kun on enemmän fiilistä mukana, kun päivä lähenee ;) Mä vihaan alusvaateostoksilla käymistä, mulla kun tuota etuvarustusta löytyy, ei aina ole se sama koko mikä menee ja sitten tulee hirveä hiki...*ugh. ärsyttää jo valmiiksi* mutta sit kun on ne uudet saanut ostettua, niin ah mikä ihanuus, niitä vois ihailla vaikka koko ajan, siis jos on ostanut jotkin muut kuin valkoiset/mustat alusasut :) -mitä mulla kyllä yleisesti ottaen on, parit värilliset vaan.

Kyllä mekin "turhan" usein käydään ulkona syömässä, ja rahoja laitetaan siihen, mutta toi 250 egee siitä laivareissusta ei tod ole sen arvoinen! Ja kun ei ihan saatu sitä, mitä haluttiin, niin päätettiin sitten peruttaa koko homma.

Hei, tosta tulikin mieleen -ollaan kyl näistäkin aikaisemmin puhuttu, mut porukkaa on niin paljon uutta ja vaihtunut, että tuo ei varmana haitanne -eli minkävärisiä alusasuja yleensä käytätte? Entä mitä löytyy kaapin pohjalta? Käytättekö stringejä/hipstereitä/tavallisia? Entäs miehen alusvaateosio?

Mulla siis yleisemmin valkoiset tai mustat, kaapista löytyy enää lilat, punaiset oli niin kuluneet että oli pakko heittää pois. Tavallisia tai -malleja käytän, parit stringit kaapista löytyy ja kyllähän nekin joskus tiensä jalkaankin löytävät. Miehellä boksereita -niitä ihonmyötäisiä -parit tavalliset ja muutamat silkkibokserit, jotka mä olen sille ostanut. Miehen alusvaatteiden väriskaala onkin paaaaaljon mua monipuolisempi, sillä on mustia, valkoisia, sinisiä, vihreätkin löytyy, raidallisia, kuvillisia.... eli ehkä mä olen se konservatiivi meidän perheessä, ainakin tässä asiassa ;)

No niin, tulihan sepustettua jotain muutakin kuin vauva-asiaa ;)

Pikkutiikeri, en enää muista, että minkä takia sulta otettiinkaan se klamydia-testi? Multahan se määrättiin kanssa otettavaksi (kävin ma labrassa), muiden testien lisäksi. Kuuluu kuulemma täällä sairaalaan määräyksiin, että on oltava otettu. Kyllä miehen kanssa juttelin, et kuvittele, kun se oliskin positiivinen! Se oli vaan, et mistäs se olis voinut tulla.. no niinpä. Kymmenen yhteistä vuotta on takana, luulis sen jo oireilleen jollain tavalla?

Jaa että alusvaategalluppia. No, meikäläiseltä löytyy lähinnä valkosia rintsikoita, housuissa onkin sit enempi väriä. Mutta uusin ihastus on hipsters -pikkarit, ihanat jalassa (ei kaikki mallit). Löytyyhän ne sukkanauhaliivitkin, häiden takia hommatut, mut eipä niille ole sen jälkeen ollut käyttöä.. Stringejä en kertakaikkiaan "osaa" pitää, ei sovi vissiin mun takapuolen malliin.

Silloin tällöin tulee meilläkin syötyä ulkona, useimmiten se on sit joku perjantai. On kiva ottaa ihan rennosti ja vaikka lasillinen valkkaria siinä samalla. Tosin, yleensä on sitten poikakin otettava mukaan, niin ei se nyt välttämättä ihan niin rentouttavaa ole, mutta kuitenkin.

Palataas ny kuitenkin vähän näihin toisiin asioihin..eli omaa napaa sen verran taas, että kp 23 ja eilen tuli pöllytettyä vielä varmuuden vuoksi, kun eilen tuli niitä limatulppia sun muita oireita vielä. Mies kiitettävästi jaksoi hommiin ryhtyä, vaikka onkin hirveen flunssan kourissa (kuten minäkin...). Mutta oma veikkaus on, että tässä kierrossa luteaalivaihe kestää sen 9 päivää, eli ens ke tai to sitä loristaan, taas. *pessimisti* Muille toivotan parempaa onnea!

Heippodeippo taasen!

Kävin tänään ystävää ja hänen vuoden ikäistä taaperoa moikkaamassa ja oi että meinasi tulla tippa linssiin. Hän oli kyllä niin mahtava taas, että...ja ajatukset alkoivat väkisin harhailla että sitten kun meillä on tuollainen....hmm..

Minulla alkaa kyllä toivo hiipua tästä kierrosta....aamulla oli taas menkkamaisia kipuja...tätiä ei kuitenkaan näkynyt mutta alavatsa on sen verran turpea, että eiköhän se täti tulee kylään tässä kuussa...nyyh..tietysti hölmöä vielä sanoa mitään kun ei tiedä, mutta...pessimisti ei pety koskaan...

Syysmarjalle oikein paljon tsemppiä ja plussaonnea!!

Pikkutiikeri:
Olen käynyt juu gynellä useaan otteeseen näiden 2 vuoden aikana kun menkat olleet epäsäännölliset. Ei ole mitään vikaa löynyt, hormoneissa ei ollut vikaa ja kyllä ne ultrasivatkin, ei näkynyt sielläkään mittään. Keltarauhashormonejakin olen syönyt eri merkkisiä, mutta ei ole noista ollut apua...ensimmäisessä kierrossa oli apua, mutta sitten sama homma jatkui...Onneksi nyt sitten syyskuussa minulla taas aika gynelle ja todennäköisesti saan lähetteen keskussairaalaan..

Keiju80: Jännäilyt menossa meillä molemmilla sitten....toivotaan, että tulisi tuplaplussat! pidän sinulle sormien ja varpaiden peukut pystyssä! =)

G: Alusvaatteita minulta löytyy kaikenlaisia ja kaikenvärisiä....stringejä ja hipsterejä tykkään käyttää...mieskin tykkää juuri näistä, heh..

Hyvää tiistain jatkoa kaikille!! Minulla tämä viikko vapaata ja sitten menekin ihan uuteen työpaikkaan....päiväkotiin! =)

Huhhahhei, täällä taas kp 26 ja menkkoja loppuviikkoon odotellen...Tästä vauvahommasta on menny täysin maku! Ollaan jo ukon kans puhuttu paljon siitä että jäädään(tai saadaan olla!) yksilapsiseksi perheeksi. Tavoitteena oli alunperin neljä :) Onneksi saatiin toi yksi ihana kaksvee uhmaikäinen, joka totesi mulle yks ilta: "Sievä äiti!" Neuvolan täti kehotti menemään yksityiselle gynekolokille just siksi että yksi lapsi on jo ennestään eikä toista vielä kuulu! Aika yllättävää, luulin asian olevan just toisinpäin. Siispä aikaa tarkistukseen tilaamaan. Sitäpaitsi naisten, varsinkin synnyttäneiden, pitäisi käydä tarkistuksissa vuoden välein.

Tissit taas ihan sikakipeet, mutta vihlontoja ei ole kuulunu, mikä kuuluu normaaliin kiertoon...Mitähän sekin meinaa!? En vaan jaksa uskoa tärppiin, odottelen nyt vaan sitä gynen aikaa.

Ja plussiakin täällä on tullut, onnea plussanneille. Toivottavasti syksyn pimenevät illat tuovat kaivatun tuloksen myös meille muille haaveileville!

Huomenta naikkoset! =)

Tikru, Omppu ja Kk ovat olleet hirveän pessimistisellä tuulella, ylös sieltä suosta ja vähän äkkiä!!! Tai no, mikäs minä olen mitään sanomaa, itsekin kun olen niin suossa välillä ettei tosikaan :( mutta uskokaa tai älkää, kyllä se siitä pikkuhiljaa rauhoittuu ja tasoittuu *yrittää edes jotain tehdä, jottei kaverit kokonaan masennu* JA HEI, eikös se ole Kk ollut, joka AINA on jaksanut toitottaa, että "niin kauan kuin vuotoa ei näy, on toivoa" ????? JOten otapa tämä sanonta sinne takaisin :)

Omppu: jos sulla on luteaalivaihe noin lyhyt -siis omasta mielestä tässä kierrossa TULEE OLEMAAN se 9 päivää -niin oletko syönyt jotain lääkkeitä sen parantamiseksi? VOi olla, että olet tästä ennen jo puhunut, mutta en nyt tähän hätään muista miten sun tilanne on.

Tikru jaksoi minuakin tsempata omasta ahdingosta huolimatta, kiitokset siitä! Itsekin kyllä 'vähän' olen taipuvainen siihen pessimistisyyteen, juuri niin ettei sitten ainakaan pety ;) ja itsellä ihan samat fiilikset tän kierron suhteen, ettei tässä kuitenkaan mitään ole tapahtunut.

Vai on nuo hipsterit mukavat, pitäisköhän sitä itsekin niitä kokeilla?!?! Sopiiko ne myös tällaisella vähän "isopeppuisemmalle", jolla ei välttämättä ole ihan niin kiinteä takamus kuin ehkä pitäisi? *noloa tunnustaa, mutta näin se vain on...*

ON: kuten on jo tullut kerrottua, mieli on aika pessimistinen tän kierron suhteen, vaikka pöllytelty onkin. Jollain tavalla se meidän rankka keskustelu viime viikolla aiheutti mussa sen, että aloin OIKEASTI ajattelemaan asiaa ja ehkä "rentoutumaan" siihen ajatukseen, että tämä saattaa kestää kauemmin kuin itse olen ajatellut.
Ja oma mieli on jotenkin omituinen, välillä jopa ajattelen että "hyvä jos vähän kestää, sais tämän kropan timmiin kuntoon, raskaana kun ei voi laihduttaa eikä urheilla niin kovaa kuin mitä tällä hetkellä teen* Olenko kenties täysin outo ihminen, kun välillä näinkin ajattelen, vai onko tämä sitä kuuluisaa naisen logiikkaa eli yritän ihan tietoisesti tsempata itseäni siihenkin vaihtoehtoon, että meille se lapsi tulee vasta ehkä vuoden päästä?!?!

Tulipas vähän rankkaa tekstiä heti aamusta, mutta tällaista ajattelua täällä siis :/ taas vaihteeksi :)

Huomenta täältäkin!
Aloitan itse-analyysillä... Joo siis tää mun asiapohjainen/teoreettinen asenne tähän vauvaprojektiin on kai joku suojamekanismi itseä kohtaan, jolla saan jotain tolkkua tähän koko asiaan. Arvatkaa vaan kuinka monta paperipinoa meillä mies on saanuyt luettavakseen tän vuoden aikana? Aika monta... Se on kai vaan mun tyyli, että kun aloittaa jonkun uuden jutun, mun täytyy tietää siitä kaikki, koska sit jos asiat ei etene niin kuin haluaisin, voin aina selittää sen itselleni jollain teoreettisella analyysillä. Koittakaa kestää mua, jookos...?

G: Alusvaatelaatikosta löytyy jos jonkinnäköistä hepenettä, mutta tällä hetkellä mäkin oon tykästynyt noihin hipstersseihin. Vaikka oonkin kohtalaisen hoikkavartaloinen, mulla löytyy myös tuota takapuoli-osastoa ihan riittämiin ja oon huomannut noiden hipsterssien olevan just parhaita mun "muodoille". Eli että ei siis mee pöksyt "persvakoon" (sorry kamala sana...) eivätkä näy matalavyötäröisistä farkuistakaan. Stringejä käytän myös, erityisesti mies tykkää niistä, oli stringit kuinka kulahtaneet tahansa... Värit on valkoisesta mustaan, ja muutamia kirkkaampia värejä joukossa. Rintaliiveistä tuntuu olevan ihonväriset tän hetken suosikkeja, varsinkin kesällä jos käyttää vaaleita paitoja. En voi sietää kun rintsikat näkyy paidan läpi... Ja silikoni-olkaimet pitää olla!

Syysmarja, toi on just sitä käänteistä psykologiaa jota mäkin harrastan. Välillä kun ollaan oltu vaikka ulkona juhlimassa ja maataan sunnuntaina huonovointisina sohvalla, saatan tokaista just jotain sen tapaista, että ihan mukavaahan tää on kun saa vielä juhlia kuinka tykkää eikä tarvi aamulla nousta hoitamaan rääkyvää vauvaa. Keväällä olin liiankin varovainen, en juhlinut loppukierrosta lainkaan ja mietin aina, että onkohan tää nyt vika drinkki ennen yli vuoden taukoa? Enkä silti käy kuin ehkä kerran kuukaudessa ulkona, jos sitäkään... Mut se on just sitä, että kun tietää joutuvansa odottelemaan sitä "autuasta raskausaikaa" (mitä se ei varmaan kaikkien kohdalla ole...) niin sitä keksii/muistuttelee itseänsä kaikista "hyvistä" asioista joista joutuu luopumaan raskaana ollessa/perheellisenä. Mut ei silti tarkoita etteikö silti haluais yli-yli-kaiken sitä vauvaa! Varsinkin tädin saapuessa pitäis muistaa noi jutut, niin ei ehkä tuntuis ihan niin pahalta.

ON: kp 13 ja tää on just tätä tylsää oviksen odottelua... En oo vielä päättänyt tikuttelenko ovista (lämpömittari pysyy visusti laatikossaan..) vai mennäänkö ihan tunteella. Kallistun tällä hetkellä jälkimmäiseen... Meillä on mies käynyt ihan kuumana makkarin puolella viikonlopun messujen jälkeen (johtunee ehkä ostoksista joita teimme.. =p) joten tavallaan tikuttelu on ihan turhaa. =) Unohdin vissiin sanoa että gyne bongas ultralla vasemmalla kehittyvän munarakkulan (kp 11:nä se oli 12-13mm läpimitaltaan) joten mahkuja on. Mutta siis lauantaina aloitan tikuttelun jos aloitan. Onko kellään muuten tietoa minkä kokoinen munarakkula on kun se vapauttaa itse munasolun? Eikö sen pidä olla jotain lähemmäs 18-20mm? Luulen että hankin itselleni jonkun lääketieteellisen oppaan naisen elimistön toimintaan liittyen...

Herätys kaikki ja kuulumisia kirjoittelemaan!!!

Nyt kirjoitan oikein ajan kanssa. Tuntuu, että olen ihan pihalla kaikesta mistä täällä olette keskustelleet. Lukemassa olen käynyt silloin tällöin, mutta sitä on kertynyt niin paljon, että kaikkia ei ole tullut ihan kunnolla luettua.

Taukoa olen siis yrittänyt pidellä tämän palstan suhteen, että siksi olen enemmänkin taustaillut ja jatkan taustailua edelleenkin. Itselle edellinen kierto oli paljon helpompi, kun en joka päivä käynyt täällä, sai ajatuksia vähän muualle näistä vauva-asioista. Kuten edellisellä kerralla kirjoitin oma kierto meni niin hurjaa vauhtia, että en mukana pysynyt. Ovis missattiin miehen ollessa toisella puolella suomea. Toki ennakoida olisi pikkuisen voinut, mutta epäilen, että liika aikaisessa oltaisiin silti oltu liikkeellä. Menkat kuitenkin tuli ihan ajallaan ja kierto ilmeisesti tasoittuu nyt siihen 26kp:n. Nyt meneillään kp4/26 ja uutta yritystä kohti mennään...

Syysmarja: taitaa olla normaalia, että mielessään pyörittelee tuollaisia ajatuksia. Vaikka sitä lasta toivoisikin heti, niin mielessä sitä yrittää kovasti ajatella "järkevästi" ja kenties keksiä selityksiä sille miksi vauvan tulo saisi vielä odottaa. Niin kuin sanoit, niin kaipa se juuri tuota itsensä tsemppaamista.

Vaikka yritetty ei ollakaan vielä kovin pitkää aikaa, alkaa päässä taas pyöriä kaikenlaisia ajatuksia. Voidaanko edes koskaan saada niitä?? Kaverini kanssa keskusteltiin asiasta ja mainitsin sitten siinä yhteydessä, että jos ensi kesänä alettaisiin rakentamaan. Kaveri katsoi kauhistuneena päälleni ja totesi, että onko se sitten vähän liikaa kerralla jos teille sattuu tulla vauvakin silloin. Rasittii niin tuo kommentti. Sanoinkin, että ei me voida muuta elämää laittaa ihan jäihin ja vain odottaa jos se vauva tulee entä jos sitä ei tuukaan???

Anteeksi tosiaan tämä oma napaisuus ja synkät mietteet..

Limee: pahoittelut menkoista, vaikka otatkin itse asian aika lunkisti ja jos tosiaan ovisaika meni hukkaan, ja itse "vähän niin kuin tiesit jo" ettei plussaa voi edes tässä kierrossa tulla, niin ok fiilikset vissiin?

Samoin mä olen miehelle toitottanut, ettei muuta elämää voida laittaa jäihin vain sen takia, että YRITETÄÄN vauvaa...vaikka totta kyllä, me siirrettiin sitä aloituksen ajankohtaa puolella vuodella sen keväisen häämatkan takia ;/ -toivottavasti ei siirretty turhaan... :(

Pikkutiikeri: musta se on just jotain 18-20 mm se mitta että irtoaa...mutta kun minä en niin tieteellisesti näistä asioista tiedä, ehkä joku muu tietää paremmin?!?! Ja totta hemmetissä me jaksetaan sua, musta ainakin on mukavaa lukea tuollaista teoreettista tietoa asiasta, juuri senkin takia JOS itse on samassa tilanteessa sitten jossain vaiheessa :) eli kiittikiitti!

Eli mäkin voisin ehkä käyttää niitä hipstereitä, joskohan ne sopis mun vartalolle?!?! *hmmmmmmmmmmmm* ja aion muuten tosiaan mennä niille alusvaateostoksille, huomiseksi olen "varannut" itselleni shoppailuaikaa =)

ON: kp on nyt 16/~30, limat on "rauhoittuneet" samoin nippailut.
Nyt tulee "nolo" kysymys/tunnustus: onko muilla kierron puolivälin jälkeen ilmavaivoja? *punastuu häpeästä, taasen* Kun mulla on ollut nyt kp 12 asti hirrrrrrveät ilmavaivat, iltaa kohti vain pahenee. Samoin närästystä on havaittavissa, varsinkin iltaisin. Ja ruokailutottumukset on edelleen samat, ei muutoksia niissä.

Tästäkin on ollut puhetta jossain vaiheessa, mutta kysellään nyt kun uusiakin on tosiaan niiiiin paljon: Mites te liikutte ja kuinka paljon/usein? Mulla on pari kertaa viikossa bicciä, siihen päälle tarvis taas aloitella tuota kuntosali -uraaa (kerran viikossa olen käynyt kevääseen asti, kesällä EN LAINKAAN!!!!) ja salibandya harrastan samoin, viikossa 2 tunnin treenit.

Ja jos/kun sen plussan saatte, miten olette ajatelleet rajoittaa liikuntaa?Itse ajattelin jättää tuon salibandyn pois -on sen verran vaarallinen "törmäyslaji" etten uskalla käydä plussan jälkeen -muuten ajattelin käydä omantunnon mukaan, vähän tietty varmasti helpotan enkä ota niin täysillä.

Syysmarja kyseli, että olenko syönyt lääkettä lyhyeen luteaalivaiheeseen. No, en ole ja mähän siis kävin viime pe lääkärissä juuri siinä toivossa, että kun nyt kerran tiedän tämän ongelmani, niin "haenpas ne pillerit". No, paskat, kuten sanottu, systeemit on muuttuneet ja jouduin siis klamydiatestiin ja kilpirauhaskokeisiin yms, sairaalan määräys nykyään, että pitää olla otettu. Sitten gyne laittaa lähetteen sairaalaan ja siellä ravataan sitten ultrassa sun muuta...Mulla on nyt viime aikoina luteaalivaiheet olleet 8, 10, ja 8 päivää.

jaaha, tuli taas keskeytys, jatkuu myöh..

Keskiviikkoa!

Tänään ei ole ollut menkkatuntemuksia ja yöllä ravasin vessassa ainakin 4 kertaa..ööh, joten huonosti nukuttu yö oli...onneks on vielä "lomaa" jäljellä niin ei haittaa..

KK:lle jaksamista! Toivon teille kovasti plussaa, eli puuuh, plussatuulta teille!!

Syysmarja:
Sama juttu minulla, ajattelen, että jos nyt ei tärppää niin keskityn itseeni ja kroppani kiinteyttämiseen. Nii joo ja alan aina ajattelemaan lapsen saamisen huonoja puolia....tämä on siis minun suojautumismekanismini.
Niin joo ja tuohon galluppiin: Syksyisin ja talvisin kuntoilen enemmän, nyt kesällä en olekkaan jaksanut tehdä mitään, on ollut niin kuuma. Nyt olen taas aloittanut pyöräilyn ja kuntosalilla käymisen, käyn salilla 3-4 kertaa viikossa...

Pikkutiikeri80: Niinmpä, jokaisella on omat suojamekanismit, minulla tuo lapsen saannin huonojen puolien miettiminen ja sinulla teoreettisuus. Mutta sinulla tuo onkin paljon järkevämpi tyyli, viisastutaan kaikki tässä samalla!

Minullakin heräsi kysymystä mieleen: mistä päin suomea te oikein olette? Minä olen Päijät-hämeestä