Wish a Baby 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Unohtui vastata syysmarjalle....eli jos plussa tulee niin tuo salilla käyminen saa jäädä vähemmäksi ja kun vatsa kasvaa niin vältettävä kaikkea mikä tuntuu nivusien alueella...

Minä olen täältä Varsinais-Suomesta, Turun läheltä =) eli turkkulaissii siis. Tai ei ihan, mutta sanotaan nyt vaikka näin :)

Omppu: niinhän se olikin, tsorit sinne :/ mutta josko nyt lähtis edes johonkin suuntaan kehittymään tilanne, jos vaikka sitten seuraavalla kerralla tulis jotain tulostakin :) eli siis tabuja kehiin.

Salilla pitäisi alkaa käydä joo, mutta jotenkin ei oikein innosta :( vaikka hyväähän se vaan tekisi, varsinkin jos saisi noita selkälihaksia vähän kehitettyä, kestäisi sitten aikanaan paremmin tuon raskaudenkin, mahdollisen siis.

Hei, meitä kun on tosi monta vm -80 niin joko teille jollekulle on tullut se "kuuluisa" kolmenkympin kriisin panikointi??

Heipsan!

Vähän pessimistituulella olen minäkin, sillä aamulla tuli taas pikkuisen punertavaa limansekaista vuotoa. Alkaapa keltarauhashormoni pettää aikaisin! Tai sitten oli jotain ovisvuotoa vielä. Luin muuten jostain, että ovulaatiovuoto olisi paljon yleisempää kuin se paljon puhuttu kiinnittymisvuoto/ -kipu. Joten mun kohdallakin oli varmaan kyse myöhäisestä oviksesta. En oikein jaksa uskoa, että tästäkään kierrosta vielä tärppäisi... :( Menkkamaisia nippailujakin on ollut oviksesta lähtien joka päivä.

Mutta se siitä! Täällä on käyty taas vaikka mitä keskusteluja ja galluppeja, joten vastailenpa niihin:
- Alusvaateosastolta löytyy lähinnä mustia ja valkoisia rintsikoita, plus parit vaaleansiniset tai -punaiset tms. pastellit. Pikkarit on tai-mallisia tai stringejä. Hipstersit ei oikein sovi mun peffalle, tai ne saa sen näyttämään tosi paksulta, vaikka muuten oonkin aika hoikka ja kapealantioinen. Pikkareissa löytyy sitten enemmän värejä kuin rintsikoista, ja niissä mä tykkäänkin vaihdella värejä.

- Liikuntaa tulee harrastettua vähän vaihtelevasti. Nyt syksyllä taas toivottavasti aktivoidun... Mutta bicit, kuntosali ja rullaluistelu on mun lajit. Ja joskus uinti. Ja joku tanssi olis kiva aloittaa... KUN joskus raskaudun, niin yritän toivottavasti kuntoilla sen minkä jaksan =)

Mullakin on ollut mielessä monia itsesuojelumekanismeja siihen, jos ei vauvaa kuulu. Yritän kanssa ajatella, että voidaan nyt nauttia vielä miehen kanssa kahdenkeskeisestä ajasta ja reissata vapaasti, voin juhlia kavereiden kanssa, ehdin saada opiskelut päätökseen ennen vauvaa jne. Yritän myös Pikkutiikerin tavoin tukeutua teoreettiseen tietoon ja prosenttilukuihin, ja uskotella itselleni että "ei raskaaksi tuleminen ole niin helppoa". Mutta olis se käärö niin tervetullut... *nyyh* Eikä sitä elämää voi sen mukaan järjestää, jolloin suunnittelee vauvan syntyvän. Täytyy vain yrittää elää täyttä elämää, ja vauva tulee sitten kun on sen aika. Näin siis ainakin yritän uskotella itselleni ;) Olipas pohdinnat...

Alkavaa kolmenkympin kriisiäkin on ehkä vähän kehitteillä, varsinkin kun synttärit taas lähestyvät. Miten sitä vielä muutama vuosi sitten kuvittelikin, että tähän ikään mennessä on jo sitä sun tätä saavutettu. Kuten se lapsi, tai useampikin... ;)

Ja niin, olen Helsingistä. En syntyjäni, mutta opiskelut toivat tänne.

Syysmarja: Nyt kun otit puheeksi, niin taisi mullakin olla juuri ovisaikaan ilmavaivoja ja närästystä. Joten turha häpeillä siellä!! :) Taitaa siis sekin olla yksi näitä naisen elämän ja kuukautiskierron "iloja".

Tsemit Limeelle uuteen yrityskiertoon ja Kk:lle voimia gyneajan odotteluun. Ja kaikille muillekin tietysti ++++tuulet ja tsempit tasapuolisesti!

Tervehdys taas!

Täälläpä onkin käyty vilkasta keskustelua. Ei se mitään, jatketaan samaan malliin vaan!

Uusia gallupeja taisi olla muutama kappale.

Alusvaatteista: Löytyy monen väristä, sekä rintsikoita että housuja. Tuota rintavarustusta on mullakin vähän runsaammin, joten sopivien liiven löytäminen on aika haastavaa. Joskus vielä menen oikein liiviliikkeeseen ja ostan täydellisesti sopivat liivit, hinnasta viis. Alkkareista tykkään eniten hipsterseistä, mutta on myös boxereita, tai-pöksyjä sekä stringejä. Viimeksi mainittuja käytän tosi harvoin, en vaan tykkää siitä narusta persvaossa. Alkkareiden materiaalina on melkein pelkästään puuvilla, kaikki muut hiostaa tai on muuten ikävän tuntuisia. "Viettely"tarkotuksiin on sitten kaikenlaisia pitsihepeneitä ja sukkanauhaliivejä, korsetteja jne. mutta niitä en tosiaan arkena käytä.

Opiskelija olen minäkin, ala on soveltavaa luonnontiedettä. Tässä syksyn aikana pitäisi saada paperit ulos. Asun Itä-Suomessa, mutta olen kotoisin Uudeltamaalta.

Liikuntaa en harrastanut kesällä oikeastaan ollenkaan. Mutta muulloin käyn 2-3 kertaa viikossa jumpassa (aerobic, step, niska-selkä, kiinteytys jne). Nyt ensi viikolla pitäisi taas alkaa jumpat. Ihanaa päästä liikkumaan, onkin ollut aika veltto olo ja joka paikka jumissa.

Jaah, vai 3-kympin kriisiä pukkaa jo vuosimallin 80 tytöille? =) Mulla kai se kriisi pitäisi kohta jo olla (olen vm.78). No, onhan tässä tullut viime vuosina mietittyä että mitähän sitä elämältään oikein haluaa, onko tämä opiskelemani ala juuri se oikea minulle jne. Ja tämä vauvakysymyskin on vasta viime aikoina noussut esiin. Joskus ehkä 4-5 vuotta sitten olin vielä sitä mieltä, että en halua lapsia. Mutta noita asioitahan on varmaan kaikkien ihan terveelistä miettiä jossain vaiheessa.

ON: kp 4. Eli edellisen kierron pituudeksi tuli mukavat 28 päivää. Ei tästä omasta navasta sitten sen enempää kerrottavaa olekaan. =)

Heissan:)

Huh huh, olin eilisen päivän poissa linjoilta ja jo oli pukannut tekstiä valtavat määrät tämä ihanainen ketjumme:) Se jos mikä on mukava homma!

Taidanpa aloittaa suosiolla tän galluppivastailun ettei vaan pääse unohtumaan...

Alusvaatteet: Rintsikoissa mustaa, valkoista ja lilaa, pikkuhousuissa värejä laidasta laitaan. Mulla on kans tuota rintavarustusta aika paljon eli liivien ostaminen on tuskaista, kun tuntuu, ettei mikään sopivankokoinen näytä hyvältä tai mikään hyvännäköinen tunnu sopivalta. Ehkä se on yks syy miksi olen aika laiska ostamaan uusia liivejä. :/ Hipstersit on mullekin uusi tuttavuus, pitäs vissiin perehtyä niihin, kun niin kovasti mainostatte. :) Käytän yleensä joko normaalia mallia tai tai-mallia. Stringejäkin on monet kaapissa, mut sielläpä ne taitaa suurimman osan ajastaan viettää. Viettelytarkoituksessa ne tosin pääsevät joskus ulkoilemaan;)

Asuinpaikka: Olen kotoisin Itä-Suomesta, mutta nyt opiskelen Pohjois-Suomessa Napapiirin tietämissä. Alana kasvatustiede, tarkemmin opettaja.

Liikunta: Ex-kilpaurheilijan elämä on vaihtunut tavalliseen tallusteluun koirien kanssa. Sain tarpeekseni saleista yms. nuoruuden treeneissä, joten tykkään oikeastaan vain ulkoliikunnasta nykyisin. Syksyn tullen on tarkoitus aloittaa lenkkeily ja ehkäpä myös pyöräily, kun kesällä en ole jaksanut tehdä mitään. Syynä fyysisesti raskas kesätyö "puutarhurina"... Eli kastelukannuja saa kantaa lähes päivittäin monta tuntia ja haravan heilutus tuli tänäänkin tutuksi. Tykkään myös vaelluksista, ollaan taas lähdössä tulevana viikonloppuna patikoimaan. Tällä kertaa suuntana KÄSIVARREN erämaat! :)Mun liikuntatottumuksiin ei varmaan tulis paljoa muutosta mahdollisen raskauden myötä. Tottakai liikkuisin varovaisemmin ja kehoani kuunnellen ja jättäisin varmasti juoksunkin pois hyvissä ajoin. Ja vaellukselle ei ehkä passais lähteä;)

Ilmavaivat: Mahtavaa kuulla, että muutkin kärsivät niistä! ;) Itse ajattelin juuri tänään töissä, että onkohan mulla kaikki OK, kun tuntuu, että jatkuvasti pörisen kierron loppupuolella. *sorppa* Ei tällasta ollu pilsujen aikana, tai en ainakaan muista. Voihan se johtua siitäkin, et nyt seuraa oman kroppansa toimintaa ihan eri lailla kun ennen.

Siinähän sitä olikin;) Toivottavasti muistin vastata kaikkiin.

Syysmarja, tottakai sä olet meidän ketjun ikoni:) Ketjun perustajajäsen ja kaikkea! Mukava, kun olet nyt ollut päivittäin täällä mukana turisemassa kanssamme etkä vain piipahtele silloin tällöin. :)

Oho, mies huhuilee koirien kans lenkille. On se vissiin lähdettävä. Mukavaa illan jatkoa kaikille ja plussajunan vihellystä kaikkien korviin joka puolelle Suomea! :)

Hellurei!

Kauheesti olette ehtineet taas jutskata... Mitenhän muistan mitään!?
Koittakaa tytöt vaan jaksaa ja kestää! Negatiiviset ajatukset kuluttaa kauheesti energiaa! Toi raskautumattomuuden hyvien puolien miettiminen toimii myös mun kohdalla. Täytyy kyllä myöntää, että viime kuukausina vauva-aihe on vallannu tilaa aivoissa aikalailla. Jotenkin kaikki tuntuu liittyvän siihen jotakin kautta!

Galluppia oli moneen lähtöön:

Meillä ei ole vielä tarkemmin suunniteltuna talven varalle mitään matkaa. Tai siis oli ajatus niiden ystävien kanssa, mutta laitettiin jäihin. Syystä siitä että molemmat toivovat perheenlisäystä pikapuoliin ja jos nyt varattaisi matka, ei sen ajankohtaa enää voisi muuttaa. (Osalla meistä sellainen työ, että loma on ANOTTAVA, eikä muutokset onnistu.) Mutta eiköhän me johonkin suuntaan vielä talven pimeinä päivinä miehen kanssa ponkaista!

Kuuntelin kyllä tänään juttuja hoitovapaan huonosta taloudell. tilanteesta ja ajattelin, että kai niitä rahoja vois ehkä vähän säästelläkin... Ns. Hyvän päivän varalle! (hihii =) )

Alusvaatteista: Mulla on myös pääasiassa mustia ja valkoisia, tai-alkkareita sekä hipstereitä (pitsisiä ja "liukkaita"). Hipsterit on ollut jo jonkun aikaa ehdoton suosikki, ei näy housujen alla reunat ja saumat ja mukavat jalassa! On mulla useammat stringitkin, mutta en niitä mielelläni käytä, joskus miehen mieliksi. Värejäkin löytyy: lilaa, viininpunaista, vaaleansinistä, beigeä sekä rintsikoissa että housuissa. Meillä mies käyttää tiukkalahkeisia boxereita, väreinä pelkästään harmaa ja musta.
Syysmarja: toivottavasti löydät jotkut tosi ihanat ja mukavat alusvaatteet! Mä en myöskään tykkää rintsikoiden shoppailusta. Mulla on päinvastoin kuin sulla, eli ei kovin paljoa rintavarustusta, mutta sopivan ko´on ja mallin löytäminen tuottaa useesti vaikeuksia ja sitten tyydyn kulkemaan vanhoissa "romuissa" kun menee hermo...

Liikkumisesta: Mä harrastin viime talven ja kevään melko ahkerasti sauvakävelyä, kesällä oon tainnut käydä kerran (!!!). Näyttää ehkä typerältä, mutta ehdottoman tehokasta mun jumiutuneille hartioille. Nyt ajattelin taas aloittaa parin vuoden tauon jälkeen kuntosalilla käynnin, sekin on tosi hyvää jumppaa hartioille.

Katsoiko kukaan muuten eilen BigBrotherin ensimmäistä jaksoa, tai onko jollakin teistä jopa 24/7?? Mä katsoin eilen ja onhan se sitten katsottava tänäänkin. Jos ketä kiinnostaa aihe, niin mun mielestä se Turkua puhuva kundi oli sairaan ärsyttävä!!! Ekan BB-rundin katsoin melkein kokonaan, ketään en kyllä missään vaiheessa äänestänyt. Jostain syystä koukuttaa meikkiksen. =) (Tirkistelijä?)

Aiemmin oli täällä puhetta ärsyttävistä luomumenkoista, jotka tulee kun tulee ja yleensä aina sopimattomaan ajankohtaan. Mulla on nyt edessä tällanen tilanne, eli lauantaina on ystävien häät, joissa olen kaasona ja menkkoja odottelen alkaviksi pe tai la. >:c/ Juupa, siinä sitä onkin sitten kivaa tuskailla tärkeä päivä vuotojen kanssa, kipuun aion ottaa tabun jo ennen kuin se ilmoittautuu! Mulla on vielä niin pitkä ja leveähelmainen puku, että sen kanssa vessassakäynti tulee olemaan hankalaa kun pitäis siististi saada veriset tollot roskikseen...! (sori, yök!) Onneksi Ibuprofeeni vähentää hiukan vuotoakin.

Eiköhän tässä taas tullut ajankohtaisimmat tähän väliin, taas kerran harmittelen, etten pääse langoille päiväaikaan, niin että voisin ottaa reaaliajassa osaa keskusteluun. Mutta käyhän tämä näinkin. =)

Viivi, kp 25/ 26-27
(Ihan pikkusen jänskättää, mutta tätiä odottelen, pessimisti kai minäkin.)

Hmm... Viivilläkin siis jännättävää! Toivotaan, että saat viettää häitä ilman tolloja!! Minäkin olen muuten menossa lauantaina häihin...He, vaikka itse olin päättänyt, että en turhia ala jännäilemään, niin kyllähän mä tietenkin vähän edes jännään.. kaikki päivät yli 8 päivän luteaalivaiheen yli nostattaa toiveita...jos siis tulee niitä päiviä enempi...no eihän niitä, tietenkään.. Mä muuten olen ihan OIKEASTI pessimisti. Tai väitän kaikille olevani vain realisti. Kun varautuu pahimpaan, niin kaikki siitä parempi on positiivista. Arvatkaa, kuinka stressasin koko esikoisen odotusajan, alusta loppuun..sitten synnytystä, sitten ihan vauvavaihetta, että hengittäähän se nyt varmasti..Voi, tätä kestää varmaan läpi elämän! Ja SILTI olisin niiiiiin valmis aloittamaan kaiken alusta, vaikka silloin vannoinkin, että tästä kun selviän, en ikinä enää halua tällaista hermorääkkiä kokea. Aika kultaa muistot.

Joo, en enää muista mitä mun piti päivällä jatkaa, kun tuli se keskeytys..mutta joo ne hipstersit (just tuli muuten anttilan tarjouslehti ja siinä oli hyvä malli, voin suositella, pitsinen). Niin mun kaveri on kans vähän leveämpiperäinen kuin minä ja hän tykkää kans ihan hirveesti käyttää ko.mallia. Että varmaan sitte sopii kaikenmallisille tarakoille :)

Ja asuinpaikkagee: keski-Uusimaalaisia ollaan, Helsingistä vähän maalaistuttu jokunen vuosi sitten.

Sitten pörinägee: kyllä, ilmavaivoja riittää, mutta suurimman osaa kierrosta, heh :) En ole kyllä itseasiassa ole varmaan kiinnittänyt huomiota, että onko jossain vaiheessa kiertoa jotenkin normaalista poikkeavaa, mutta voi hyvinkin olla. Ainakin muuten vatsan toiminta vaihtelee ovulaation aikoihin.

BBgee: hitto kun ei olla saatu aikaiseks hommata digiboxia, että näkyis koko Subtv! Ei tullut silloin rakennusvaiheessa satsattua noihin kaapeleihin sun muihin sen kummemmin..no, hyvä kun ehtii noita muitakaan kanavia kattomaan.

Unohdinkohan taas vaihteeks jotain..No, illan jatkot! Joo, unohdin, taas kerran kirjautumisen, vaikka jopa kerran muistin jo ne tunnuksetkin. Töissäkin kun on sitte muutama salasana päivittäin muistettavana, niin ihmekös toi, jos välilä unohtuu :)

Kp 29

Menkkoja ei onneksi vielä ole kuulunut, vaikka välillä on sellasia tuntemuksia ollut että kyllä ne sieltä..

Uusin jo eilen (kp28) aamuvirtsasta sen testin ja ihan yhtä nega oli kun edellinenkin. :( Jotenkin mä olen ihan varma että ei ole tärpännyt ja nyt vaan niitä menkkoja odottelee. Tosin kierto on ollut vaihtelevasti 29-33 päivää, joten ei tuo 28:n nega mikään aivan "kirves kaivoon" ollut, tietystihän sitä pieniä toiveita elättelee edelleen.

Oireista ei oikein osaa sanoa mitään, lämmöt edelleen koholla aamulla, alavatsaa nippailee välillä ja väsyttääkin, mutta niinhän sitä aina ennen menkkojen alkua. *tosi pessimisti*

Olitte olleet niin ahkeria kirjottelemaan että nopeesti vaan luin läpi, jotain galluppeja ainakin oli, eli alusvaatteista löytyy mustaa, beigeä, valkoista ja jotkut himmeän vihreätkin löytyy.. Stringejä on muutamat, välillä tulee käytettyä mutta harvoin arkisin.

Liikunta on jäänyt melko vähiin, tulee töissä tuota arkiliikuntaa sen verran että ei enää vapaalla jaksa.. Kävely/ulkoilu on mielekästä, välillä hitaammin ja välillä reippaammin fiiliksen mukaan.

Ja Uudeltamaalta kirjoittelen, sen tarkemmin erittelemättä.. *haluaa pysyä hieman piilossa tutuilta..* ; )

Nyt niitä plussajunia pysäyttelemään tähän ketjuun! Kyllä se jollekin tärppää tälläkin kertaa, eikös vaan naiset? *peukuttaa rystyset valkoisena ja tsemppaa kohtalotovereita*

Huomenta tytsyt!!

Ihanaa että joku kirjoittelee ja kertoo kuulumisiaan iltaisin, on sitten heti aamusta jotain luettavaa ennen kuin alan töihin :)

Viivi: mustakin tuli viime kaudella ihan BB-fani, siis sillä tavalla että lueskelin niitä juttuja netistä ja katsoin ainakin sen sunnuntain suoran lähetyksen. Viikollakin joskus, jos satuin oleen hereillä siihen aikaan --> klo 22 on yleensä mun "nukkumattiaika" :)
Mutta joo, mäkin katoin sen tiistain avausjakson ja muakin ärsytti se turkulainen jätkä, vaikka pakko kai se on myöntää, itsekin kun sieltä "päiN" olen, niin omakin kieli on vähän samankaltaista. Mutta silti AINA kun radiossa/tv:ssä on turkulainen/lähimaastosta oleva jotain selittämässä, niin onhan se aivan hirveän kuuloista!!!! Ja tämän siis myöntää itsekin "lähimaastossa" asustelea ;=)

Ilmavaivoista vielä -heh, meillä kyllä nämä aiheet sitten heittelee laidasta laitaan ;) - niin onhan niitä ilmavaivoja silloin tällöin, mutta itselläni huomaan, että oletetusta oviksesta noin viikko sen jälkeen vatsa on ihan piukea ja ilmaa riittäisi vaikka muille jakaa :/

Eli eli, Viiviä ja Sirppanaa jännäillään tällä hetkellä, olikos meitä muita?

Riikka: mustakin oli IHANAA aloittaa liikkuminen kesän jälkeen, meilläpäin kun nuo salit ja bicit on "kiinni" kesän, ei pääse siis normiliikuntaa lainkaan tekemään. Mikä siinäkin sitten on, kun ei kesällä VIITSI edes lenkille lähteä? Ja sitten voivottelee syksyllä -minä ainakin -noita vatsamakkaroita ja löysää takalistoa jne jne jne jne jne jne jne..... kyllä ihminen on sitten kumma! :-)

En olekaan huomioinut tuosta listasta että Ompulla olis jo toinen haaveissa :)

Itsellä kp nyt 17/~30 -miten mä en muista sitä ollenkaan, vaan AINA on PAKKO katsoa se kalenterista?!?!?!?!?

Samaa mieltä Sirppanan kanssa, eikös jonkun olis "pakko" plussata, kun meidän ketju kerta niiiiiin hyvä on?!?! :-)

*hus pois töihin nyt*

Huomenia!

Hui, onpas Syysmarja ollut aikaisin asialla tänään!! Itse vasta yritin heräillä niihin aikoihin ;)

BB gallup: Katsoin avausjakson, ja edellistä kautta seurailin aina silloin tällöin. En mikään hirveä fani ole, mutta kyllä siihen ruudun ääreen jää helposti jumittamaan, jos telkkarin sattuu BB:n aikoihin avaamaan. Tirkistelijän vikaa siis hieman täälläkin ;)

Alusvaatteista vielä; hauska juttu, että kaikilla tuntuu olevan yhtä hankalaa hyvien rintsikoiden löytäminen oli sitä rintavarustusta sitten enemmän tai vähemmän. Itse kuulun myös tähän lattarintaisempaan porukkaan, ja siellä sovituskopissa saa aina tuskailla, kun kaikki liivit näyttää yhtä lattanoilta päällä. Joten kiva kuulla, että ei ole isompirintaisillakaan helppoa =)

Nyt on niin moni voivotellut kesän aikaista liikkumattomuuttaan ja löysiä takamuksia, että meidän pitäisi varmaan aloittaa kuntoilu oikein "porukalla"! Vatsat ja peffat timmeiksi ennen vauvoja, eikös?!?

Mä teen nyt vuorostani gallupia ja kysyn minkä pituiset menkat teillä yleensä on? Mulla kestää useimmiten 6 päivää, ja se tuntuu tosi tosi piiiiitkältä ajalta, vaikka vuoto onkin tosi niukkaa loppupäivistä.

Viiville ja Sirppanalle ekstrapeukutukset, sormet ja varpaat on pystyssä täälläkin! bd bd bd

*plussajunan pysäytys WAB-asemalle*

Niin, kyllä mä ainakin yritän tosissani vähän kiinteytyä, painolla ei niin suurta merkitystä tässä asiassa ole, vaikka sitäkin tietty on liikaa -todellakin!
Eilisessä bicissä paukahti oikea takareisi, joten liikkuminen saa jäädä vähän vähemmälle vähäksi aikaa :( mutta enköhän mä tästä selviä :)

Tässä teille haasteheitto: joka tyttö liikkuu vähintään 3 kertaa viikossa, tunnin kerrallaan??? Plus tietty hyötyliikunta eli mahdollinen työmatka pyörällä, kävellen... lisäksi. Miltäs kuulostaa?
Ja toinen: joka päivä vähintään 20 vatsalihasta ja askelkyykkyä! *urheiluhullu Syysmarja haastaa kamut kiinteytymään*

MenkkaG: mulla menkat kestää sen 5 päivää, kolme ekaa päivää tulee kuin hanasta, sitten on sellaista "tiputtelua" ja viimeisenä päivänä mulla on vain phs käytössä, muuten käytän tamponia.
Mites teillä, onko siteet vai tamponi, vaiko kenties kuukuppi?
Mä vannon tamponien nimeen, todellakin! Ja arvatkaapa vaan, kun oli se km alkukesästä ;( niin kun en voinut käyttää tamponia ja oli PAKKO ostaa siteitä, niin tämä tyttö oli ihan hoo moilasena että mitä näistä! Ja kyllä oli kamalaa käyttää, kun kerta on viimeiset 8 vuotta tamponien kanssa pelannut! Huh, vieläkin hirvittää! *irvistää oikein*

Tänään olis sitten THE päivä, menen ostoksille ;) saa nähdä kuinka kauan hermot kestää. Miehelle sanoin että menen töiden jälkeen vähän shoppaan, niin mitä hän kysyi...sanoin rohkeasti että sexyjä alusvaatteita viikonlopuksi....vastaus oli: ai jaa..... HÖLMÖ!!!!

Joo, on tosiaan jännää nähdä, miten isot ja pienirintaiset kokee rintaliivien oston ihan yhtä "karmaisevana" kokemuksena :) eli siis jotain iloa myös meille isorintaisille -okei, en ole koko DD mutta isot on kuitenkin -että ei ne pienirintaisetkaan kaikkea voi vaan vetää päälleen. Onkohan se sitten joku 80B se normaali, jolle sopii kaikki mallit, värit, edes kokeilematta?

Ideoita kaivataan: mitä vois napostella rakkaan kanssa kynttilänvalossa? Eli ei siis mitään RUOKAA, vaan esim. mansikoita -niitä ei kyl enää varmaan saa enkä haluaisikaan -mutta tajusitte varmaan mitä haen?!?

Heiii alla pitkästä aikaa!!

Pikkutiikeri80 huhuilikin --> täällä ollaan vielä, vaikkakin osuit oikeaan, että tuo huippupitkä kierto vähän masensi. Noo, uutta yritystä nyt meneillään ja yritän olla stressaamatta (siksi oon taustaillutkin).

Onpa täällä ahkeraa keskustelua, hienoa :o) !! Ja monia jännääjiä; eli PLUSSIA tikrulle, keijulle, kk:lle, viiville ja sirppanalle! (sori jos meni joku väärin)

Gallupeihin omat vastaukset nopeasti: alusvaatteiden suhteen oon tylsä, eli mustaa ja valkosta oikeestaan ainoostaan, stringit aina, paitsi kotona. Liikunnan suhteen oon superlaiska, en tällä hetkelläkään harrasta mitään :D Oon asunu ikäni Helsingissä, mutta tällkä hetkellä miehen kanssa Vantaalla. Ja opiskelen vikaa lukukautta TKK:lla ja dippatyötä vääntelen.. olikohan muita kyssäreitä..

Otan ehdottomasti Syysmarjan liikuntahaasteen vastaan!! Lisään vielä tuohon vatsalihaksiin ja askelkyykkyihin selkälihakset, sillä niidenkin on hyvä olla kunnossa, kun alkaa vauvamasu kasvamaan =)

Menkkagalluppiin: käytössä ekoina 2-3 päivinä tamponit, sitten pakko mennä phs:lla niukan vuodon vuoksi. Siteitä inhoan minäkin *yöks*

Syysmarjalle ruokavinkkejä: suklaaseen dipatut mansikat on tosi ihania, jos vaan löydät vielä mansikoita jostain. Siis sulatetaan suklaa, kieritetään mansikoita siinä, ja annetaan suklaan kovettua päälle. Nam! Ja jotkut cocktail-tikut vois olla kans nameja, jos niihin laittais vaikka jotain vähän eksoottisempia hedelmiä, juustoja jne. Nyt herahti niin vesi kielelle, että täytyy varmaan itsekin suunnitella jotain ekstraherkkuja viikonlopulle!

Hauskoja shoppailuhetkiä Syysmarjalle, kerro sit mitä löysit! Ja mukavat päivän jatkot kaikille =) Tää tyttö lähtee illaksi töihin...

Syysmarja, se on kyllä totta miten sitä ihminen laiskistuukin kesällä. Minä en tosiaankaan saa itseäni omin päin pakotettua minnekään lenkille. Vaikka sen tietää miten hyvää liikunta tekee, on sohvan vetovoima liian suuri. Laiska mikä laiska. ;)

Vielä pikavastaus pariin gallupiin.

Menkat: Kestää yleensä 5-6 päivää. Ekat päivät vuotaa kuin härän kurkusta, sitten vähenee nopeasti. Ekoina päivinä käytän vain tamponeja, en kestä siteiden kanssa sitä tunnetta kun jotain valuu pöksyihin, ja olo on siteiden kanssa aina tosi epävarma.

Kyseltiin myös talvilomasta/matkasuunnitelmista. Meillä ei yleensäkän harrasteta matkailua. Miehen lomat saadaan tietää aina vasta niin myöhään, ettei matkoja voi etukäteen juuri varata. Muutenkaan en kamalasti tykkää matkustamisesta, parasta on usein kotiinpaluu. Ehkä taidan olla liian vanha ja tylsä... =)

Myös minä peukutan täällä rystyset valkoisina ja yritän pysäyttää plussajunan tähän ketjuun keinolla millä hyvänsä. bd bd ja +++++++ !

Menkkagalluppiin: kestävät sen 6 päivää. Mutta nolona tunnustettava, että en koko 17 vuoden (!!herranjestas, onko ne oikeesti olleet osa elämää näin kauan?) ole saanut aikaiseksi opetella tamponin käyttöä...Mut kerran kaikilla on positiiviset kokemukset, niin pitäisköhän yrittää..Tosin, enhän mä enää tarvi, kun tulen raskaaksikin ihan kohta! Heh, niin varmaan...
Keijulle, hei mullakin oli sillon aina viikko ennen menkkojen alkua tiputtelua, ennen kuin aloin poikaa odottamaan. Että ei ainakaan mulla vaikuttanut raskautumiseen, kun kolmannesta kierrosta silloin plussasin. Mutta sillon tuli kyllä viikkoa ennen plussaamista sitä ruskeeta vuotoa ja ajattelinkin, että tässäkö tämä oli. Mutta se loppu siihen yhteen päivään.

Peukkuja joo jännäilijöille täältäkin!

Keiju: tosiaan, selkälihakset unohtui kokonaan mun listasta!!! =)

Eli: haaste on seuraava: väh. 3 kertaa viikossa n. 1h liikuntaa, lisäksi: väh. 20 x vatsalihas, selkälihas ja askelkyykyt, molemmille jaloille =)
Haaste on siis heitetty, Keiju otti vastaan, onko muita innokkaita?!?!?!

Riikka: mulla kanssa vähän sellainen, etten niin kovin välitä tuosta matkustamisesta, kotiinpaluu on se mikä matkassa kaikkein parasta on! =) Viime keväänäkin kun oltiin siellä reissussa, niin minä tyttö aloin jo puolivälin jälkeen kaipaamaan kotiin ;p

Omppu: eiköhän jokainen käytä juuri niitä, mitä haluaa ja mikä tuntuu hyvältä! Jos tuntuu, ettet halua/uskalla käyttää tamponeja, et käytä! Ei munkaan kaverit käytä, vaikka mä olen niiden nimeen jo vannonut tosiaan ainakin sen 8 vuotta -ekat 7 tais mennä siteillä, kun äiti kerta osti =) Siis hetkinen, mulla on mensut alkanut kesällä .....öhhhh....-91 eli 15 vuotta sitten *huoh* ja "enää" olis jäljellä varmaan "muutama" vuosi. Mutta tosiaan, mä vannon niiden nimeen enkä mihinkään muuhun suostu vaihtamaan.
Olikos se meidän Helmiina, joka sitä kuukuppia käytti?!?!

Kerron kerron, mitä löysin...siis sikäli mikäli jaksan olla tarpeeksi kauan, että edes löydän oikeankokoisen/-värisen.... itselleni :)

Mansikoita tuskin tosiaan enää saa mistään, noita eksoottisia hedelmiä vois tosiaan kokeilla.

HEi, mulla tulee taasen valkkaria pöksyihin, mitäs tämä sitten on??!!! Kun pari päivää oli jo "hiljaista" sillä saralla ja luulin oviksenkin jo olleen. No, täytyy kait tänään vielä varmistella ;-)

Syysmarja:
Jos suklaa maistuu, niin hyvää on myös kun pilkkoo hedelmiä (omenaa, päärynää, tuoretta ananasta tms. "kiinteää") mukaviksi paloiksi ja dippaa niitä vaik haarukan avulla sulassa, kuumassa suklaassa, siis suklaa-fondie.
Juuston ystävänä mieleen tuli heti juustotarjotin: homejuustoja, vuohenjuustoa, emmentaalia, pippurijuustoa jne. + suolakeksejä, viinirypäleitä, paprikaa, kirsikkatomaatteja yms, punaviini sopii tähän mainiosti!
Joku itse tehty marjarahka, suklaamousse tai vaikka jäädyke vois olla myös hyvää.
Pienet, valmiit voileivät nätisti laitettuina maistuu aina; päälle esim. graavilohta + tilliä, mätiä kermalla, sipulilla ja pippurilla maustettuna, kinkkua + kasviksia, juustoa jne. jne. (Leivistä saa kivannäkösiä, esim. vuokaruisleipä, kun viipaleet muotoilee vaik sydämen muotoisella piparkakkumuotilla ennen päällystämistä!)
Tai joo, tää on namia! Osta sellasta ihanihan ohutta Lapinleipää, sivele "lätyskä" tuorejuustolla (esim. pippurisek.), ripottele päälle vähän silputtua, tuoretta basilikaa ja peitä kokonaan kylmäsavuporo-siivuilla. (leikkele) Rullaa ja töki cocktail-tikkuja sopivin välimatkoin. Leikkaa paloiksi kääretortun tapaan, niin että joka palaan jää tikku. Koristeeksi esim. pieni basilikanlehti/tikku.
Innostuin vähän fiilistelemään herkkuja, sori! Nuo saa nyt luvan riittää tässä välissä. Vesi tuli kielelle mullakin! :D* slurp!

Kiitti kaikille peukutuksista!!! Pitäkää vaan vielä ylhäällä, tää päivä on ainakin mennyt vielä ilman tuhrua ja pms-oireita. (Yleensä huomaan sen siitä, että töissä pinna on lasten kanssa vähän lyhyempi kuin normaalisti.) JOS tätiä nyt ei jostain syystä kuulu, niin aion testata lauantaina aamusta, niin en sitten "turhan takia" häissä lipitä pelkkää vissyä ja limua! ;c) (Maanantaina kolahti postilaatikkoon Mammaksin testiliuskat! Taisi olla jo kolmas kerta kun tilasin...)

Siitä BB:stä vielä: Minua ei ärsytä siinä turkua puhuvassa hepussa se puhetyyli, vaan yleisesti ottaen koko kundi on tosi rasittava. Myötähäpeä on valtava, kun katselee miten se nöyristelee ja mielistelee sitä blondia.

MenkkaG: Mulla tuhru alkaa yleensä vanhan kierron viimeisenä tai uuden ensimmäisenä päivänä, vuoto kestää yleensä 4 päivää, sit päivä tai kaks taukoa ja sit vielä vähän tuhrua. (Kuulun siihen "laiska kohtu"-kerhoon!)
Mä käytän vain ja ainoastaan siteitä. Tamponit on mun mielestä tosi epämukavia ja ahdistavia käyttää. Käytän niitä vain esim. jos ollaan mökillä ja mennään saunaan tms. tilanteessa.

AsuinalueG: Mä asustelen ihan etelä-rannikolla, Helsingistä vähän itään.

Nyt tämä tyttö häipyy kaunistautumaan suurta juhlapäivää varten! -Rahanmenoa ei voi estää... ;c)

Moro!
Tänään siis tosiaan kp 26/ 26-27!

Kp 30
Menkkaoireita on, jomottaa ja kolottaa, ja ihan varmasti ne sieltä kohta tulee.. Mutta vielä ei näy mitään. Tänään on palellut melkoisesti ja ihme juttu nuo finnit, kun tuntuu että niitä on yhtäkkiä ilmestynyt ihan kauheesti.. Toissailtana oli oikein PMS:ssien PMS-fiilis, aivan hirveä v*tutus joka sitten kuitenkin meni ohi lasillisella punkkua.. ;) Ainii, ja rinnat on ollut hieman arat, ei tosin paljon.

Tuli mieleen että joku raskaustestitehtailija voisi tuoda markkinoille sellainen "rullatestin" jossa olis vaikka joku kaks metriä sitä indikaattorinauhaa jonka vois kastaa pissaan, leikkais siitä aina pätkiä.. :) Tuli vaan tässä mieleen kun noihin testeihin saa menemään melkotavalla rahaa. Varsinkin jos on näin kärsimätön.. *nauraa*

No, enhän mä nyt oo kohta kolmeen päivään testannutkaan, eikä varmaan tarvikkaan jos se puna-armeija sieltä hyökkää..

*Sirppana superpessimistisenä odottelee hyökkäystä*

Ompulle iso kiitos rohkaisevasta uutisestasi koskien tiputteluvuotoa!! Nyt mulla ei ehkä ookaan vielä toivoa menetetty! :D *tanssii innoissaan pöydän ympäri* Ajattelin nimittäin, että tuo tiputtelu liittyy automaattisesti keltarauhashormonin "pettämiseen" kierron lopussa, ja näin ollen lyhyeen luteaalivaiheeseen. En ole tuota omaa luteaalivaihettani vielä kunnolla seuraillutkaan, kun mulle selvisi oikeastaan vasta tässä kierrossa mikä se on. Joten KIITOS vielä kerran, tuo info antoi mulle jotenkin taas toivoa! :)

Syysmarja; tässä kierrossa on nyt kummalliset ovikset ja valkkarit näköjään menossa, sillä mullakin oli oviksen jälkeen yks kuiva päivä, ja nyt taas "valuu". Outoa, koska viime kierron loppu oli ainakin kuivaa kuin saharassa! Ehkä me nyt plussataan *elättelee varovaisia toiveita...* ;)

Ja Viiviä ja Sirppanaa saa nyt alkaa jännäämään ihan tosissaan, jess! Mä ainakin lupaan peukuttaa teitä unissanikin :)

Toi Sirppanan ehdotus "raskaustestirullasta" oli kyllä ihan loistava!!Siitä vaan kehittelemään! Olikos täällä ketään insinööriä tms...? Ne testit tulee kyllä aika kalliiksi pidemmän päälle...

Täällä siis kp 25/26-33. Pieniä menkkanippailuja tuntunut koko viikon, ja jonkinlaista valkkaria edelleen. Mutta en kyllä ala jännätä ennen ens viikon loppua, tai ainakaan puoltaväliä ;)

Tosta vielä Keijulle, että nythän mulla on tää lyhyt luteaalivaihe-ongelma eikä koko aikana ole ollut tietoakaan mistään tiputtelusta muistaakseni yhdessäkään kierrossa, korkeintaan edellisenä päivänä ennen vuodon varsinaista alkamista tulee joku aavistustahra pyyhkiessä. Mutta ei todellakaan puhuta päivistä vaan keskimäärin tunneista. Ole hyvä vaan tiedosta, sitä vartenhan täällä roikutaan, että vois antaa ja saada tietoa ja tukea!

Moikka tytsyt!
Oon ollut ihan sairaan kiireinen koko päivän (kouluhommia...) etten ehtinyt aamullakaan tulla kommentoimaan juttuja. Ja nettikin temppuilee kaiken lisäks. Mut nyt paremmalla ajalla, vaikka olis vieläkin joku ziljoona juttua odottamassa. Mut asiat tärkeysjärjestyksessä...

AsuipaikkaG: Ollaan Syysmarjan kanssa samoilta seuduilta, paitsi että mä olen ihan ihka aito turkulainen, en kylläkään paljasjalkainen sellainen. Sentään! No ei kai, turkulaiset on ihan mukavia, kunhan niihin tutustuu. Mutta murre on kamala, sen myönnän. Onneks olen itse "oppinut" puhumaan hyvin yleispätevää puhekieltä, niin ei ainakaan puheesta yhdistetä kotipaikkaan.

LiikuntaG: mun täytyy myöntää heti alkuun, että musta pahempaa sohvaperunaa ette löydä! Mä olen siis TODELLA epäliikunnallinen ihminen. Oon vaan jotenkin immuuni jumppakärpäsen puremalle. Itselleni väitän aina "ettei ole aikaa", mut sehän on tunnetusti ihan höpöhöpöä. En vielä siis ota urheiluhullun Syysmarjan haastetta vastaan, sillä saattaisin joutua teholle sen seurauksena, mut lupaan yrittää parantaa tapani, ja ehkä myöhemmin liityn sit haaste-joukkoon mukaan. Ehkä.. Luulen että mulle mahdollinen raskaus vois olla just hyvä motiivi sen liikunnan aloittamiseen. Silloinhan oon oman kuntoni puolesta vastuussa muistakin kuin vain itsestäni.

MenkkaG: täällä kärsitään tädistä 5-8 päivää. Parissa viime kierrossa menkat olleet selkeästi pidemmät kuin aiemmin, mistälie johtuu? Mut mä oon noiden suojien suhteen sellainen "sekakäyttäjä". Parin ekan runsaampivuotoisen päivän aikana käytän tampponia, mut yöllä kuitenkin sidettä. Loput päivät menee ph-suojalla, kun sit vuoto on jo niin niukkaa. Mut oon siis "laiskakohtu-kerhon" perustajajäsen. Omistan kuukautiskupinkin, mut en oo vielä oikein päässyt sinuiksi sen kanssa. Oon vissiin sen verran "pientä mallia", että sen asentaminen ja poisto tekee kipeää. Mut seuraavien menkkojen tullessa voisin taas yrittää opetella sen käyttöä. Toivottavasti siis vasta reilun vuoden päästä...=)

Judy, olet elossa!! Ja nyt uutta yritystä vaan peliin! Mikäs kp sulla onkaan nyt meneillään? Ovisajat pian käsillä? Toivottavasti tää kierto olis hiukan inhimillisemmän pituinen ja pääsis ihan tosissaan jännäilemään, eikö? ;)

Syysmarjalle herkkuvinkkejä... Viiviltä tuli kyllä jo niin monta hyvää reseptiä etten taida keksiä mitään ihmeellistä.. Paitsi suklaafondiin lisäisin vielä vaahtokarkit! Ne on ihan ehdottomia! Ja juustoista tykkään mäkin, varsinkin punaviinin kera. Ja sit henkoht suosikki on esim. maalaiskauraleivästä tehdyt uunivoileivät, joiden päällä pestoa ja sit uunilämpiminä laittaa leipien päälle ison kasan itse tehtyä tomaatti-salsaa. Mmmm.... Niin hyvää!

Riikka & Syysmarja: Mäkin poden monesti koti-ikävää reissun loppupuolella, joka liittyy kylläkin ihan siihen, että kun oon ihan hirvee siivous-friikki, niin kaipaan päästä omaan kotiin siivoamaan, pyykkäämään ja tiskaamaan... Pidätte mua nyt varmaan ihan hulluna, mut mua alkaa tosi helposti ahdistamaan ne pienet hotellihuoneet ja se ettei voi loikoilla omalla sohvalla telkkua katsomassa ja tehdä muita "kotijuttuja". Mut tykkään silti matkustamisesta =)

BB-G: En jaksanut nyt aloitusjaksoa katsoa, vaikka edellistä BB:a seurasin kohtis aktiivisesti. Saa nähdä jäänkö tällä kaudella ollenkaan koukkuun...

Sirppana, kerro heti kun saat myytyä ton rullaraskaustestinpatentin johonkin firmaan! Oon ekojen joukossa tilaamassa sitä. Vaikka itse asiassa mulla olis kyllä tarkoitus kasvattaa itsekuria ton testaamisen suhteen. Olisin niin ylpeä itsestäni, jos tässä kierrossa malttaisin odottaa jonnekin kp 37-38 asti testaamisen kanssa. Siihen mennessä kun menkat pitäis viimeistään olla alkaneet.

ON: Tänään kp 14, ovisaikoja odotellessa siis. Onko jollain muuten kokemuksia mammaksin ovistesteistä? Mulla on niitä nyt ekaa kertaa, ja mietin josko testailisin niillä vaihteeks, ja kysymys kuuluukin että voiko niillä testata aamupissasta? Aconeilla kun ei voi. Kiitän jo etukäteen tiedosta jos joku osaa auttaa. :)

PLUSSAtuulia kaikille jännääjille!!! Toivottavasti saadaan monta uutta plussaa ketjuun, vaikka kenestäkään ketjulaisesta ei haluttais tietenkään luopua...

Aluksi perjantai-tanssit *tanssahtelee ympäri työhuonetta jalat, kädet ja koko kroppa heiluen niin, että työkaveritkin jo lähes soittavat lääkärin paikalle...* hih

Syysmarja ilmoittautuu shoppailureissulta ja nolona samantien myöntää, ettei ottanut itse haastetta tosissaan...vatsa-selkälihakset sekä askelkyykyt jäi tekemättä. Ne askelkyykyt olis kyllä jäänyt muutenkin, kun mulla toi takareisi kerta jumpittaa :( mutta tänään parannan tapani, heti salibandytreenien jälkeen teen muut treenit *lupaa käsi sydämellä*

Ostosreissusta: en löytänyt mitään romanttista/sexyä!!!!!! yhdet valkoiset, pitsi-harso-hörhelö-rintaliivit ostin, tykästyin niihin kyllä kovasti :) ja löytyihän sitä muutakin päällepantavaa, kuitenkin siis töihin eli ei mitään sexyä :). No, menin sitten kotiin ja kerroin miehelle etten löytänyt mitään sellaista, mitä lähdin hakemaan. Hän siihen sitten tokaisi, ettei sen niin väliä, alastomana hän mut kuitenkin haluaa *hmmmmmmm......* ja kylläs tiedätte, mihin se sitten johti *nimin. paikat kipeänä ja hellinä*

No joo, kp nyt 18/~30, mahtaakohan parhaat tärppipäivät olla jo mennyt?!?! Limoista: musta tuntuu, että mulla on kehittymässä lievä hiivis, sen verta on "kutiseva" alhaalta. Mitään hajuja/klnttejä tms. ei ole ollut, mutta epäilen silti omia vuotoja hiivaksi. *yöks*

Kiitokset kaikille ihanista naposteluvinkeistä, täytyy jotain kehitellä noista. Vaahtokarkeista en tykkää *yöks* ja juustoihmisiä kyllä ollaan...josko siitä sitten jotain. Ja suklaata täytyy kans ostaa!!!!! Kiittikiitti *Syysmarja kumartaa kauniisti ja syvään*

Vai että r-testirullaa täällä ollaan jo kehittämässä...insinöörejäkö te olittekin ;-) Ei vaan, hyvä idea, itse olen kyllä tooooosi kurinalainen noiden testien kanssa, testaan vasta tosi myöhään. Tai siis testasin viimeksi, kun se plussa silloin pärähti.

Sirppanalla menee jännäksi, hui! Peukut on pystyssä täälläkin, samoin Viiville!!! bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

Mulla tänään paltsuja yms menoa, joten toivottelen jo nyt IHANAA VIIKONLOPPUA kaikille haaveilijoille !!!! =)

Huomenia =)

Pikkutiikeri80; mulla kp15, eli aika samoissa mennään, kivaa! jos kierto nyt tällä kertaa suvaitsis olla sopivan pitunen, ni nyt on h-hetket meneillään :) en oo viel ainakaan alkanu tikuttamaan, ku luulen että stressaisin siitäkin.. clearbluen ovistestit on kuulemma ehdottomasti parhaat!

Sirppana ja Keiju80, voi voi ku jänskää.. se on niin ärsyttävää ku menkoissa ja alkuraskaudessa on samat oireet, voi olla kummasta vaan kysymys.. toivotaan täysillä parasta --> NYT teille ++++!!!

Teitähän oli muitakin jännääjiä, testaako kukaan tänään?

Syysmarja, parhaat tärppipäivät ei välttämättä todellakaan oo menny; petipuuhiin vaan mars! Viime kuussa hetkenä jona luulin menkkojen alkavan ja nippaili alamahasta, olikin vasta ovis. Eli ei voi tietää.. Juustot ja suklaat on NAMMM, niitä ja paljon - mukavaa ja hyper-romanttista iltaa teille!

Mä en kyllä millään jaksa osallistua tohon kuntoilu-buumiin ;P mut hyvä tytöt!!

Sirppana ja Keiju80. Mulla oli nenä tukossa ja vilutti ja pikkusta finniä pukkas. Tuntu koko ajan, että menkat alkais mutta ne ei sitten alkaneetkaan. Voi kumpa teillä nyt tärppäis!!!! Pidän peukkuja kaikille!!