Huomenia kaikille!
Täällä onkin ihana aurinkoinen pakkasaamu. Kumma miten tähän aikaan vuodesta nuo säät voi todella olla monenmoisia. Joskus melkein 10 astetta lämmintä ja toisinaan saman verran pakkasta. Itse olen syntynyt marraskuun alkupuolella ja äitini on joskus muistellut, että kun oli Kuopiossa minua saamassa, niin ulkona oli 25 astetta pakkasta. Toivottavasti ei ihan niin kireäksi heittäydy.
Noista selulonnoista vielä, että mulle on tullut vähän sellainen kuva tässä viimeisien raskauksien aikana, että monet lääkäritkin kyseenalaistaa kaikenlaisten tutkimusten tarpeellisuuden, joten ei niistä yhtä ja ainoaa mielipidettä tunnu vallitsevan edes ammattilaisten keskuudessa.
Esimerkiksi minulle alkuraskauden ultran tehnyt lääkäri ihmetteli, miten hänelle nykyään tulee pariskuntia ultraan ja sanovat, että haluavat tietää onko lapsella niskaturvotusta, vaikkeivät ole vielä edes nähneet onko lasta edes kasvamassa ollenkaan. Sanoi sitten huomauttavansa, että haluattekos te tietää, että siellä on vauva? Joskus tuntuu, että noista seulonnoista on tullut elämää suurempia asioita nykyään. Kuitekaan ei ole olemassa mitään tutkimusta joka takaisi, että lapsi on syntyessään terve tai ei vammaudu/sairastu jotenkin syntymänsä jälkeen.
Taidetaan me nykyajan ihmiset haluta vähän liikaa kontrolloida jo asiaa kuin asiaa. Eikä osata enää ymmärtää, ettei kaikkea voi ennakoida eikä kaikelle vaan voi mitään. On vain elettävä niissä olosuhteissa mitkä sattuu saamaan.
Vaikka ei sillä, jos minulla esim, selviäisi rakenneultrassa, ettei lapsi vaikka selviä hengissä edes synnytykseen, niin todennäköisesti päätyisin keskeytykseen. Mutta pitää vaan luottaa, ettei yläkerran isäntä tai kuka niistä asioista päättääkään, enää halua sellaistakin taakkaa laittaa meidän hartioille kannettavaksi.
No, tulipas nyt syvämietteistä tarinaa. Varmaan nuo raskausajan hormonit. Tämä oli sitten minun mielipide asiaan enkä halua, että tästä tarvitsisi alkaa täällä kinata. Mutta en usko, että tämä mikään kinauspino toivon mukaan onkaan. Niitähän on täällä jo ennestään pilvin pimein jokaien tarpeeseen