Ajatuksissa 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nii juu, kiitos peukutuksista.

Tosin eiköhän tämä ole sitä valesellaista... Juu, on testejä vielä jäljellä :) Joo, ja kuinkahan kauan... :D

Siis voi ei Neilikka, silloin kun järki liikkuu hitaasti, tänne pitää nimenomaan kirjoittaa! Siis ajattele nyt vähän palstailukaveriakin, joka yrittää raataa töissä! :D

Hmm... kolme kahvikuppia... Veikkaisin että varmaan joku puoltoista desiä ois yks kuppi. Mutta ennen plussatestiä on kuulemma turha stressata, koska äidillä ja sikiöllä on kuulemma yhteinen verenkierto vasta myöhemmin. Eli toistaiseksi saat juoda SOKERITONTA :) kahvia sen verran kun huvittaa.

Noi valeoireet on oikeesti kamalia. Koska monet oireistahan on aika samoja kun flunssassa ja silleen. Mutta toivottavasti Saanalla ois jotain muutakin mahassa kun maitokahvia!

Hmm, mutta toisaalta, tänäänhän on perjantai.. Että mitä jos sitä pikkuisen lipsuisi? :P
Eihän hedelmärahkassa ole kovin paljon sokeria eihän? ;)

Pitäisiköhän hävittää kalenteri kokonaan? Siis niin ettei tietäisi miten pitkällä kierto on? Aargh. Rasittavaa, kun ei kierto ole koskaan (=muistaakseni) venynyt paitsi silloin kerran kun testasin haamujen haamuista haamuimman..

Heheheh.. Kaikkea se vauvakuume teettää.. Bart Simpsonkin oli suloinen! Vaikka yleensä en edes katso niitä ja yleensä B. on ollut todella raivostuttava.. Heheheh.. Kohta tarvitsen valkotakkisten hoivaa :P

Lämpöä vieläkin, flussaa ei ainakaan kunnolla. pitäisiköhän mennä bikineissä ulos vähäksi aikaa, että tulisi kunnolla kerralla päälle.. Hmph.

täällä ollaa taas. viikonloppuisin jää vähän vähemmälle toi netissä pyöriskely. Mä olen käynyt viime vuonna häämessuilla. Meillä on siis häät suunnitteilla kesälle 2008, joten tuolloin olin ainakin ihan turhaan siellä liikkeellä. Suurin anti siellä nimittäin on kaikki kukkakaupat, juhlapaikkayrittäjät jne. joita nyt ei tuossa vaiheessa vielä kannattanut varailla. Olihan siellä toki mukava katsella muotinäytöksiä, ja mietiskellä minkälaisen puvun itse haluais. Mutta tosiaan ihan kivat varmasti siinä vaiheessa kun häät lähestyy.

Mä oon ihan rikki yhestä asiasta. Pääsin oman alan työpaikkahaastatteluun, joka on aika harvinaista meidän alalla näin opiskeluvaiheessa, mutta menin mokaamaan sen. siis jo ennen kun edes oon vielä ollut haastattelussa. oon nimittäin hukannut pari tärkeätä työtodistusta, eikä se anna kovin vakuuttavaa kuvaa kun multa puuttuu jotain noin tärkeätä. sit hakemuksessa laitoin täysin vahingossa mun työkokemuksen alalta pari kuukautta pitemmäksi kun se on ja nyt joudun sillä selittään että tein vahingossa noin kauheen mokan. ä en käsitä mikä mua vaivaa kun tää ei oo ollenkaan mun tapaista. vit...aa.!

Nyt mä sitten päätin että jos mies vaan suostuu niin me ei kyllä odotella enää yhtään mitään vaan ruvetaan yrittään vauvaa. mä oon nyt siinä pisteessä että se tuntuu ainoolta hyvältä asialta tässä maailmassa.

että tällasia

Saa nähdä kuinka pitkällle ehdin kirjoittaa ennen keskeytystä.

Äh, tytti, Erehtyminen on inhimillistä, joskin typerää. Tuskin se pari kuukautta on ihan maailmanloppu, jos et siitä itse sitä tee. Ehditkö/pystytkö pyytämään uusia kopioita niistä työtodistuksista vanhasta paikasta?
Ihana päätös :D

Ei ala vielä, kesällä tai syksyllä alkaa, ainakin näillä näkymin, jos mies saa töitä. Kun järkevänä ihmisenä haluaa jonkunlaisen toimeentulon. Mutta noin niinkuin muuten mies olikin paljon valmiimpi, mitä olen olettanut. Siis nyt kun olikin mahdollista, että olisi onnestanut. Mulla oli ollut niin yksinäinen olo tämän jutun kanssa, mutta ei ole enää, mies on kaikessa mukana mitä tapahtuukin.

Ihana kuulla että teillä on molemmilla samansuuntaisia ajatuksia nyt. Ehkä se sun mies osasi käsitellä sitä asiaa kunnolla vasta sitten kun se tuli ajankohtaiseksi, niin kuin nyt "vahingossa" kävi. Nyt voit hyvällä mielellä jatkaa haaveilua, jos ei sitten joku ole jo siellä masussa kasvamassa.

Valitettavasti se haastattelu on jo huomenna, joten en niitä työtodistuksia kerkiä enää saamaan. Yritin soitella että niitä voisi faksata minulle, mutta siellä ei ole tänään paikalla ketään joka voisi sen tehdä. Nyt on mentävä näillä mitä on ja yrittää tehdä parhaansa. Mutta en mä kyllä enää elättele mitään toivoja sen työn suhteen. On siellä varmasti ihmisiä jotka osaa hoitaa nää asiat paremmin kuin meikäläinen näköjään osaa. Ärsyttää vaan oma tyhmyys. No tästä on nyt opittu ja sitten kun saan kadonneet työtod. takaisin niin teen niille oman kansion ja silittelen niitä vaikka joka päivä että ne säilyy hyvänä.

Miehen kanssa eilen tosiaan juteltiin ja kiukkusena tselleni purin huonoa oloa pois. Harmitti niin hitosti toi mokailu ja ehdotin sitten hänelle sitä että jos alettaisiin yrittää saada vauvaa nyt heti. Jos pian tärppäisi niin voisin jäädä äippälomalle ennen kuin valmistun (eli ensi jouluna) ja siirtäisin sitten papereiden ulos ottoa vuodella. Silloin en jäisi heti valmistuttuani kotiin vaan saisin vauvan vielä tavallaan opiskeluaikana. Tätä suunnittelin siis siksi, että luin viikonloppuna yhden tutkimuksen, jossa oli haastateltu työnantajia lapsiin liittyvissä kysymyksissä. Kaikki työnantajat olivat sitä mieltä, että valmistumisen jälkeen olisi hyvä kartuttaa työkokemusta 3-5 vuotta ennen lasten hankintaa, tai työn saanti voi käydä vaikeaksi. Siis voi perse, niin kauan! Mulla on nyt joku valituspäivä menossa, mutta mua kyllä risoi! Haluan uran, mutta ennen kaikkea lapsia ja rupes niin ärsyttään toi. Siksi nyt taas on tullut mieleen että hitto mitä tässä nyt sitten odotellaan. Sit uitenkin toisaalta haluaa just odotella vielä hetken rahajuttujen takia. En tiedä, en tosiaan enää tiedä.

Ehkä mun ajatus juoksee huomenna kirkkaampana kun se haastattelu on takana...

Ehdin tällä viikolla vähän heikosti tänne, mutta iloa ja onnea kaikille!
Tsemppiä Tytin haastatteluun (mulla on kans mm. ylioppilastodistus hukassa, kopio vaan jäljellä, ja monia muitakin tokareita hukassa...)
Saanalla on jännää!!! Mutta ihanaa että sun mies onkin ihan mukana!
Ja mua ei tarvi sit enää jännätä... Lauantaina kp1. Lyhyeksi jäi jännäys, mutta kierto tasainen 31-32, hyvä minä!

Ehdin tällä viikolla vähän heikosti tänne, mutta iloa ja onnea kaikille!
Tsemppiä Tytin haastatteluun (mulla on kans mm. ylioppilastodistus hukassa, kopio vaan jäljellä, ja monia muitakin tokareita hukassa...)
Saanalla on jännää!!! Mutta ihanaa että sun mies onkin ihan mukana!
Ja mua ei tarvi sit enää jännätä... Lauantaina kp1. Lyhyeksi jäi jännäys, mutta kierto tasainen 31-32, hyvä minä!

Nyt se jännäämiseni loppui kertaheitolla. Senkun hulahdus vain kävi, kun yleensä varoittelee edes puoli päivää tuhruilla. Höh.

Ensi kierrossa jännitetään Neilikan kanssa sitten suunnilleen samaan aikaan, eikö? Siis jos seuraava kiertoni on normaalimittainen.. eikä 39 päiväinen :/

Hihihih Ei muuten sovittu kuitenkaan kovin fiksusta ehkäisystä. Että ensi kierrossa taas varmoilla päivillä, mutta aloitetaan kuitenkin vähän myöhemmin... :D

Onnea tytille siihen työhaastatteluun! Hurjasti peukutuksia! bd bd

Moi taas kaikille!

Saanan jännäys nyt sitten loppui. Onneksi tää tilanne kuitenkin herätti teillä keskustelua etkä tunne vastaisuudessa enää olevasi yksin. Nyt sitten uusin kujein eteenpäin.

Ja Neilikalla näköjään sama tilanne. Kyllä ne vauvat tulee sitten kun niiden aika on.

Mitenkäs tytti sun miehes suhtautui tuohon sun ehdotukseen? Se kuitenkin kuulosti ihan fiksulta. On tää nykymaailma nimittäin ihan tuskallisen hankala nuorille lapsia haluaville naisille, jotka ei pistäisi hyvää työpaikkaakaan pahitteeksi. Ja tsemppiä sinne haastatteluun. Älä tee ite niistä todistuksista ja muista liian suurta numeroa, niin nekään ei ehkä huomaa.

Mä olen kovin ahdistunut! Viikonloppuna oltiin mun siskon luona ja se vauva siellä on aivan mieletön. 4kk ja vaan hymyilee ja naureskelee koko ajan. Sitten tänään kattelin H&M:n kuvastoa ja mammavaatteita ja tuli sellanen olo, että mun on aivan pakko saada elää tuo aika ja saada vauva, jota oon niin kauan kun vaan muistan halunnu. Tuli sellanen oikein epätoivo. Oon vaan niin tietoinen siitä, että menkat alkaa lauantaina. Kaikki oireet on niinkuin ennenkin. Rinnat tuli kipeäksi viikonloppuna, alavatsassa tuntuu sellasta kummaa nippailua (tuntuu aina ja oon siitäkin huolissani), eikä mitään postitiivisia oireita ole. Tää on vaan henkisesti niin rankkaa. Haluaisi vaan heti tietää onko mitään mahdollisuuksia.

Poikaystävänkin kanssa eilen hieman vihjailevasti puhuttiin aiheesta. Mietittiin, että josko se ei valmistuttuaan muuttaisikaan täältä pois vaan jäätäisi tänne ja laskettiin, että kuinka kauan voitais sitten asua tässä asunnossa, niin mies sitte, että: "Sitten lapsikin olis sen ikäinen, että se voisi jo muuttaa". Lapsen iällähän ei tietenkään ole muuttamisen kanssa mitään tekemistä, mutta se halusi vaan viitata siihen jotenkin. Voih, kun siitä tulisi jo totta!

Kiitos teille kaikille, kun ootte täällä kun näistä asioista on niin hankala puhua muille.

Nyt mä lähden hoitamaan opiskelu ja muita asioita. Hirveä kasa kertynyt loman aikana.

Palaillaan!

Kiitos pektuksista huomista varten, nyt ne tosiaan taitaa olla tarpeen :) Mukavaa päivää kaikille, tää lähtee nyt töihin, kun työt loman jälkeen taas käynnistyy. YÖK!

Huhhuh mikä päivä..

Ja päivän tunnustus, löysin viikonloppuna joulusuklaiden jämiä. *huoh* Mikä itsekuri! Mutta kahvin olen edelleen juonut sokerittomana :) ja sen on muuten se 1,25dl se yksi standardikupillinen. Voi itku, miten sitten joskus selviän ihan oikeasti! Siis jos kahvi ei ala yököttämään. Kun yhteen aamukahvikupilliseen menee enemmän kuin se sallittu 3 normaalikuppia.... Sitä pitää alkaa harjoitella seuraavaksi.

Äh, inhoan menkkoja! Kun niiden aikana ei voi mennä uimaan. Tai siis voi, mutta... Joo-o tekosyitä liikkumattomuuteen :D

Joulunjälkeisestä painosta on muuten kilo pois! Jipii! Mutta vielä olis ihan riittävästi... Hmph

Tytti, tuo perhe-ura-juttu on niin tuttua! Itselläni on ihan sama juttu, paitsi että olen periaatteessa valmis. Jatkan kuitenkin opiskelua, kerran se on mahdollista vielä ilman pääsykokeita. Ajatuksena oli osin myös tuo, että jos se olisi myös työnantajan näkökulmasta niin, että äitiysloman jälkeen olisinkin vasta koulun päättänyt. Tätä pointtia en kyllä ole miehelle ihan hirveästi mainostanut. Ja kun tämäkin riippuu sitten siitä, että jos saankin mieleisen työpaikan. Mutta tuo 3-5 vuotta kuulostaa ihan liian pitkälle ajalle. Ymmärrän kyllä työnantajan näkökulmasta sen..

Lukiko kukaan sitä Hesarin juttua, jossa oli uran ja perheen yhdistämisestä? Että naiset suunnilleen oman terveytensä kustannuksella yrittävät tehdä kaikkensa uran eteen ja samalla perhe kärsii. Ahdistavaa.

Minni! Nyt on maanantai! :)

Hmph, onpas ollut paljon töitä tänään. Höh.

Iso hali Saanalle ja Neilikalle menkkojen johdosta. Ei muuta kuin uutta pökköä "pesään" vai mites se menikään, hehe. Voi kun sä Saana olet niin sporttinen että uit ahkerasti. Itse istun vaan konttorituolillani ja napostelen kaikkea hyvää, ja iltaisin tulee tuijotettua telkkaria ihan liikaa. Musta tuntuu että oon koko aika pikkusen kipee, nytkin pikkasen kurkki, niin en viitti sit treenata.

Tsemppiä Tytille kauheasti työhaastatteluun! Se nyt on ihan inhimillinen moka että kirjottaa jotain väärin tai että työtodistukset on jossain. Voithan sä kuitenkin työtodistusten sijaan antaa entisten työnantajien yhteystiedot niin ne voi sit soittaa sinne. Ja olet kuitenkin päässyt jo noin pitkälle. bd

Mä oon kans oikein innokkaasti kattellu H&M:n kuvastoa just niiltä mammasivuilta. Musta se on NIIIN ihanan näköstä kun on iso maha ja sit on joku kireä tai myötäilevä paita päällä. *huokaus* Mun mielestä raskaana ollessa pitää oikein näyttää sitä mahaa eikä kulkea mikään teltta päällä! Toisaalta siihen uppoo varmaan kamalasti rahaa kun joutuu uusimaan melkeen koko vaatekerran. Ja kaikki ne vauvantarvikkeet, vaunut ja turvaistuimet sun muut, on kans kauhean kalliita. No, en jaksa ressata sitä nyt.

Joo toi ura-perhe dilemma ei varmaan häviä ikänä, sellaista se on olla työïkäinen hedelmällinen nainen. Tottakai se on taloudellisesti helpompaa kun on työpaikka sillon kun on raskaana, mutta se on jokaisen oma asia mitä haluaa priorisoida. Toisille on tärkeetä saada lapset just sillon kun haluaa ja pärjää vähemmälläkin rahalla, ja niille joille on tärkeetä et pääsee perhelomille ja vaikka pitää autoa niin joutuu sitten odottamaan. Tuohon on vaikea sanoa mitään kuin että jokainen tekee omat valintansa, ja mun mielestä ei ole mitään "oikeaa" hetkeä, joka ois kaikille sama, saada lapsia. Se riippuu kans niin et kuinka pitkän tutkinnon suorittaa ja kuinka kunnianhimoinen on työelämässä. Jonkun joka suorittaa tohtorintutkintoa ei varmaan kannata odottaa että valmistuu ja saa työkokemusta, jos haluaa perhettä, koska jos se venyy kolmevitoseks niin ei se välttämättä ookaan sit niin helppoa.

Musta "oikein" aika on silloin kun molemmat on HENKISESTI valmiita, ja on realistisesti miettiny niitä käytännön asioita (raha jne) etukäteen). Eli vaikka tietäis että keskellä opintoja, jos ei oo ollu osa-aikatöissä, ei välttämättä saa kaikista isoimpia tukia, mutta et on kuitenkin realistiset odotukset ja suunnitelmat.

Huomenta taas :)

Minni, en ole oikeasti niin sporttinen miltä kuulostan. Nyt kuvittele konttorituolilla istuva ja suklaata syövä hylje :D Ei vaan, ihan oikeasti, jos kesäksi aion saada taas vyötärön esille, on tehtävä ihan oikeasti töitä sen eteen. Tai siis ei se nyt niin hukassa ole, mutta enemmin hukassa kuin alle kaksikymppisenä. Noh, ehkä sitä voi lohduttautua vähän sillä ettei enää ole teini, mutta silti.
Tulipa taas oikein selitysten kukkanen :D

Gallup, jos vastaaminen tuntuu kiusalliselle, niin.... hmm.. vastatkaa silti :D
Onko ylimääräistä painoa, tai painoa väärässä kohdassa tai väärässä muodossa? Vai olenko ainoa?
Juu, tässä päärynän mallisessa hylkeessä on noin 5kg liikaa painoa, tai ainakin väärässä paikassa ja väärässä muodossa. Käsivarsiin jos saisin lisää painoa, en pistäisi pahakseni ollenkaan. Ei muuta kun treeni päälle.. Joo, uskoo ken tahtoo.. :D