Ajatuksissa kakkonen 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Liisaleena: Kiitos kysymästä, edelleen oksennan joka ikinen aamu. Mutta helpottanu on, ennen oksentelin kolme neljä tuntia aamusta mutta nyt tulee pöntön ääressä ei mene kuin vartti ja siitä puol tuntia eteenpäin niin olo on jo ihan siedettävä. Tosin rankkaa on kun käyn nyt töissä tän välin ennen uudelle äitiyslomalle jäämistä ja sit esikoisen aamutoimetkin on siinä hoidettavana... Mulla ei ekassa raskaudessa ollu mitään oireita! Rinnat oli vähän arat thats it. Ja nyt tuntuu että on koko kirjo... Ensimmäinen kolmannes on jo takana joten sais pikku hiljaa loppua toi oksentelu!

Kaikille paljon viivoja testeihin, oli ne sitten ovis tai raskaustestejä! Ja tulkaahan kertoilemaan kuulumisia muutenkin!

Kai se on töitä jatkettava, tänään pääsen jo onneksi kahdelta poitsun luo kotiin ja sit onkin kaksi vapaata!

Ensi keskiviikkona mulla on niskapoimu ultra, josko saisin sitten ihan vihdoin sen la:nkin... Nyt se on 10., 12., tai 15.11 nämä arviot oletetuista kuukautisista ja kahdesta ultrasta.

Viikonloppuja ladyt!

Karvakuono 12++

Karvakuono, kuulostaa tutulta. Mulla oli just tuollasta. Alkuun monen tunnin oksusessioita, sitten enää aamuisin kerran tai pari, siitä se pikkuhiljaa häipyi kokonaan. Rv 16 oli viimeiset pahoinvoinnit, loppuajasta saattoi mennä parikin päivää ihan hyvin ja sitten taas pää pyttyyn. Ehkä teille on nyt tyttö tulossa, kun esikoisesta ei moista ollut :) Ootko ollut sairaslomalla pahoinvoinnin takia?

Meillä on suvussa tuota raskauspahoinvointia, jotkut on päätyneet tiputukseen asti. Mulla ei niin pitkälle mennyt kuivuminen kuitenkaan. Olin opiskelija ja pystyin pitämään omaa lomaa silloin tällöin. Pahimmassa vaiheessa kävin koululla vain parina (ilta)päivänä viikossa. Nyt pelottaakin just tuo, että miten rankkaa on hoitaa esikoista ja käydä töissä ja yrjötä. Äiti on sanonut, että sillä pojista ei ollut niin rankkaa pahoinvointia kuin tytöistä, toivon siis poitsua tällä kertaa :)

Kävin kokeilemassa kaikki ovislaskurit jotka löysin netistä, sain vaihtelevia tuloksia 4.5.-12.5. Pitänee siis aloittaa tikuttelu tässä pian ja harrastaa ahkerasti seksiä reilun viikon ajan, sitten pääsee ehkä pian itsekin yökkimään :P

Pikaisesti vaan vastailen. Testasin vappuaattona kp.34/28-36 negan jotta osasin juoda sen mukaan..=) Blaah..Nyt kp.36 vähän tuhruilee muttei mitään kipuja. Eli menkkoja täs kyl odottelen alkavan kohta ihan kunnolla. Kunhan ei nyt sit venyis. Ja kyllähän tuo pieni pettymys oli mut toisaalta osasin sitä odottaa.
Palataan astiaan..

Vilkulle tsempit uuteen kiertoon! Kyllä se pettymys on aina vaikka kuinka osais sitä tädin pirulaista odottaakin.

Liisaleena: Itekin mietin tota sukupuolijuttua, salaa ehkä vähän toivonkin tyttöä jos meidän lapsiluku jää kahteen niin olis sit kumpainenkin... Vaikka poikakin on toki ihan yhtä tervetullut. Oon kuullu sellasenkin version että kakkos raskaus voi olla rankempi jos raskauksien välillä ei ole kauaa aikaa niin kroppa ottaa asian ikäänkuin rajummin vastaan... Siitäkin kai siis vois tää pahoinvointi johtua. Tiedä sitten... Tällä kertaa kyllä rakenne ultrassa kysytään josko sukupuoli näkyis... Viimeks ei tiedetty.

Tekisi mieli grillata tänään, ihana ilma taas! Ulkona terassilla kun syö niin ruokakin maistuu jotenkin paremmalle!

Lauantai päivän jatkoja kaikille!

Vappu meni ja äiten päivää odotellessa. Sen verran harmitti tuo tädin tulo, että nyt saa tjottailut jäädä. Tässä kierrossa yritetään kyllä ihan tosissaan. Senkin takia on jo pakko yrittää kun haluaisin jäädä suoraan hoitovapaalta äippälomalle. Jos pitää mennä töihin siinä välissä ikä ero on sitten taas suurempi ja kun ei tässä meistä vanhemmista kumpikaan ainakaan nuorru. päin vastoin TAAS täytin 25v. ties kuinka monennen kerran;) Jaahas, poika kutsuu... jatkan taas myöhemmin.

Mitäs kaikille kuuluu? Joko Vilkulle tuli täti kylään?

Vienokaino, olihan täällä näimmä toinenkin, jonka esikoinen ei ole ihan pikku tirriäinen enää. Kauanko teillä on toivottu kakkosta? Meillä tulee kohta puoli vuotta täyteen.

Pinja, meilläkin jäi nyt tjottailut mäkeen ja alkoi kunnon puurtaminen :) Oon tikutellut nyt ovista parina päivänä, mutta vielä ei ole näkynyt edes haamua. Loppuviikosta varmaan sitten.

Jep, tikuttelut tulee täälläkin peliin jos en tästä kierrosta tule raskaaksi. Tyhmä kun olin menin vielä lukemaan noita kertomuksia yli kolmikymppisten raskaaksi tulemisesta ja sen vaikeudesta. Ja rupesi kyllä hirvittämään. Vaikkakin meillä yksi vuoden ikäinen poika on ei ole yhtään varmaa että se kakkonen meille suodaan. Mutta pitäisi yrittää olla stressaamatta, mutta helpommin sanottu kuin tehty..

Nostelempa meitä ylös päin.

Eipä täällä kummempia. Nyt on menossa kp 11 ja jo olemme aloittaneet peiton heilutuksen ihan vaan varmuuden vuoksi. Tai ainakin harjotus mielessä;) Pakkohan tässä on huumoria pitää yllä muuten rupeaa menemään liian totiseksi koko homma. Nyt kun vielä jaksettais "puurtaa" koko ens viikko niin ainakaan meitä ei voi syyttää yrityksen puutteesta:)

Aivan ihana ilma täällä etelä suomessa.

Toivotan kaikille oikein hyvää ÄITIEN päivää ja plussa tuulia!!! Eikun peitot heilumaan!!!

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Joo, huumori pitää muistaa ja positiivinen ajattelu, vaikka se onkin välillä mulle vaikeaa :) Mulla tikuttelut jatkuu, en oo edelleenkään saanut kuin sen kontrolliviivan näkyviin. Kohta viikon oon jo pissinyt purkkiin :) Jos ei kohta ala toista viivaa näkymään, niin saa jäädä mokomat tikut. Eihän sitä joka kuukausi kuulemma ovuloi ollenkaan. Lohduttavaa sentään, että joskus ainakin oon ovuloinut, koska tuo yksi piiperoinen on jo saatu aikaan :)

Missäs kaikki muut kakkosesta haaveilevat on? Huhuu, mikä tilanne?

Liisaleena: Oisko se suunnilleen tuolta vuoden vaihteen jälkeen ollu, että tjot. Ei oo kiertoa seurattu, eikä mitenkään päiviä laskettu, että totaalisen tjot mennään..

Moi pitkästä aikaa,

Nyt tuntuu, että hormonitoiminta alkaa palailla. Imetys loppui 1,5 viikkoa sitten ja nyt on pari päivää vatsaa kivistänyt, menkkamaista vihlontaa alaselässä ajoittain ja "isommalla hädällä" käydessä on tullut tänään pientä tuhrutteluakin. Eiköhän ne menkat nyt sitten ala. Oisin NIIN toivonut, että oisin kerennyt raskaaksi ennen ekoja menkkoja raskauden jälkeen, mutta ei tainnut käydä niin. Toisaalta, jos ajattelee, niin on mulla (muka) jälleen jotain raskausoireitakin ja olihan mulla tuhrua silloin kun menkkojen ennen raskautta olisi pitänyt alkaa, mutta tuhrut ei silloin merkinneetkään menkkojen alkua. Tätätkö tää taas tulee olemaan, kierto kerrallaan kärsitään kivuista ja ootetaan sitä, että josko ne menkat jäis tulematta...

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Olen viettänyt kevään hiljaiseloa palstailun suhteen, mutta yritys on ollut käynnissä. Kiertoni ovat aivan sekaisin: kiertopäivät kieppuvat 50 pinnassa, eli tälle vuodelle on ehtinyt olla vasta kahdet menkat. Kolmansia tässä odotellaan. Viimeisimmän negatiivisen raskaustestin tein alkuviikosta, kun vatsaa niin kovasti nippaili ja toivoin kovasti että kierto olisi ollut normaali 28 pv. Taisi siis nippailu olla ovista tai muita vatsavaivoja. Ikävä k yllä mies oli tuolloin työreissussa. Mulla on niin kovin ikävä raskausmahaa.

Ovis- ja plussatuulia kaikille teille!

Hei taas pitkästä aikaa:)

Tänne ei kuulu mitään uutta. Nyt on kp27/30-34. Pupuiltu ollaan ihan kyllästymiseen saakka. Nyt ei ole oikein mitään odotuksia. En oikein tiedä miksi. Viime viikolla oli aivan karsea turvotus päällä ja oli semmoinen tunne koko ajan, että menkat alkaa, että en nyt sitten tiedä...
Esikoinen pitää koko ajan liikkeellä. Nyt varsinkin kun on lähtenyt kävelemään. On kyllä semmoinen täys tuho. Kerkiää sekunnissa joka paikkaan. Mutta kuitenkin niin ihana.

Jaahas täytyy taas rientää, mutta palailen viim. ens viikolla asiaan:)

Kävin nyt sitten ostamassa raskaustestin. Piti ostaa myös ne ovis testit, mutta kun olivat niin hävyttömän kalliita. Toivottavasti tää on jokinmoinen enne etten niitä sitten tarviiskaan...

Kaikki muut taitaa olla joko töissä tai nauttimassa ihanasta ilmasta?
Taidanpa mennä itsekkin paistattelemaan aurinkoon..

Vilkkuu....missä sä oot!!!

Pinja, minä tilasin silloin ennen ekaa raskautta Mammaksin testejä (ovulaatio- ja raskaustestejä), olivat edullisia ja kai nuo luotettaviakin on (yhtä raskaustestiliuskaa pääsin vaan kokeilemaan, muut testit kaapissa oottamassa...)

Mun menkat ei sitten alkaneetkaan. Ehkä se oli sitten se ovulaatio. Ja jos oli, niin ei tässä "kierrossa" ole ainakaan tärppiä luvassa. Ellen sitten ole jo raskaana tietämättäni.

Myy-y, mullakin on ollut aika pitkiä kiertoja , viimeisin 41 päivää. Ootko ajatellut käydä gynekologilla tarkistamassa tilanteen? Mä olen vähän suunnitellut, mutta en oo vielä saanut aikaan. Viime kierrossa tikutin ovulaatiota ja sain kyllä vahvan viivan tikkuun joskus kp 26-28 tienoilla, että ehkä kuitenkin ovuloin normaalisti.

Nyt alkoi juuri kuudes yrityskierto. Enpä olis uskonut syksyllä kun jätettiin ehkäisy pois, että vielä kesäkuussakaan en ole raskaana...

Pinja, joko olet testaillut? Peukutuksia sinulle!

Hellou, täällä sitä kyllä ollaan muttei vaan oo kerenny tänne kirjoittelee. Poika liikkuu kaiken hereillä olonsa ajan ja kun on hetki vapaata pitää kiireesti hoitaa kotiaskareita, syödä jne... Täällä kp.jtk 29/28-37. Perjantaina tein nega-testin kun vaan oli sellainen fiilis et nyt voi olla napannu. Ovis oli kp.14 paikkeilla jolloin ajattelin et plussa jo vois näkyä. No, eipä näkynyt eikä kyl oo mitään oireitakaan. Joten odotellaan nyt sit sinne kp.38 ja jos ei menkat oo alkanu niin sit testaan. Toive heräs ehkä sen takia kun esikkokin sai alkunsa sellaisesta kierrosta jossa ovis oli kp.14 kun muuten ovis heitteli siellä kp.20 paikkeilla. No joo, kattellaan.
Mul on tosi vahva fiilis siitä et Pinja plussaa.. ++++++++++++++++++++++++tuulia

Koskas muuten esikkonne on alkanut nukkumaan yhdet päikkärit? Me aloittiin tänään harjoittelemaan siihen suuntaan kun sen tokat unet alko olee sellaset 30min. (ekat 1-2h) ja uni ei tuu illalla ennen puolkymmentä! Herää sit kuitenki 8-8.30 välillä aamuisin.

Hei!

Mahtuukos mukaan? Meillä vasta aivan pieni kolmannella kuulla oleva vauva, mutta mieli tekisi heti toista. Aika pieneen ikäeroon ollaan siis varauduttu. En ole edes varma onko menkat alkaneet, sillä jälkivuoto kesti tovin... Joka tapauksessa, jos alkoivat, niin uusi kierto taitaa lähteä vielä tällä viikolla, jos ei mitään kuulu, niin testiä kehiin. :) Kun nyt tulin jo testit ostaneeksi, niin piti tietty kokeilla eilen, josko olisi jo jotain tiedossa, mutta eipä siinä mitään näkynyt. Kovasti kyllä tihrustin, mutta mitä kovemmin tihrustin, niin sitä vähemmän siinä mitään oli. ;)

En ole lukenut koko 7 sivua läpi, mutta jospa koitan tässä hieman taustailla, niin ehkä saan jostain kiinni.

Otin nyt omatoimisesti tuon listan tuolta... Onko tuossa joku järjestys? Pistän vain jonon hännille.

Pinja 32/40, y 04/08, poika 04/07
Liisaleena 25/27 y 11/07, tyttö 09/04
Emma77 30/36, y 1/08, poika 04/06
Myy-y 30/34, y 01/08, poika 02/07
Misai82 26/32 y 02/08, tyttö 11/05
Karvakuono 23/25 y 01/08, poika 06/07
-Vanilla- 28/26 y 01/08, poika 02/07 -> + 01/08
Tuutikki81 27/26 y 02/08 tyttö 02/07
Kirsikka 28/31 y 01/08 tyttö 09/05
Mae3 26/30 y10/06 tyttö 03/06
Annie75 32/30 y02/08 poika 11/06
tytsykkä1 21/23 y 2/08 tyttö 2/07
vienokaino 23/21 poika 05/03
Vilkku 33/33 y03/08 poika 08/07
Katriina 28/32 poika 04/07
Anskuli74 33/29 y01/08 tyttö 06/07
*essie 26/26 y05/08 tyttö 03/08

Odotuspuolelle siirtyneet:
misai82 26/32 y02/08 tyttö 11/05 +02/08
-Vanilla- 28/26 y01/08 poika 02/07 +01/08
Karvakuono 23/25 y 01/08, poika 06/07 +03/08
Helga
Tuutikki 27/26 y 02/08 tyttö 02/07 +03/08
TaaperonÄiti

Moikka,

Mulla ei vieläkään ole tullut menkkoja, vaikka kovasti aistin oireita silloin joku aika sitten. Kauankohan niitä joutuu oottamaan, imetyskin loppui yli kolme viikkoa sitten. Tai jos mä oonkin sit kuitenkin raskaana.. pari viikkoa sitten tuli vähän tuhruvuotoa, mitähän toikin sitten oli. Jos se ois ollut ovulaatio, niin menkkojen kai pitäisi alkaa nyt näillä main ellen sitten raskaana ole.

Mullakin on aavistus, että Pinja saa plussan. Aavistelin muistaakseni joskus taannoin joitain muita plussia ja oikein ne osuivat silloinkin =).

Vilkku: meilä yhdet päikkärit tuli siinä jossain 11 kuukauden iässä vaihtelevalla menestyksellä, mutta nyt mennään sujuvasti yksillä päikkäreillä. Herätys siine puoli seitsemän maissa, päikkäreille vähän ennen kahtatoista ja niiltä ylös kahden, puolikolmen välillä ja nukkumaan puoli yhdeksän, yhdeksän aikaan.

Ei, ei ja ei! Kp3. Pettymys oli kyllä kova. Kierto veny kp33. Ja kerkesin tehdä kaksi negaa testiä hätä päissäni. No, ei muuta kun uutta yritystä peliin. Katriina, kunpa olisit aavistanut oikein:)

essie, tervetuloa mukaan joukkoon sekalaiseen!

Nyt on pakko kiiruhtaa syömään ennen kuin tuo poika herää. Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!!

Voi ei Pinja! Mä olin ihan varma! Mut hienoa et sulla ainakin on tuo asenne kohillaan! Muistuta mua siitä sit kun mä tuun tänne taas surkuttelee tädin tuloa.. Kp.31 eikä vielä mitään. Jotenkin odotan et ois sit samoja oireita kun esikoisen kohalla heti alusta. Eli mul alko jo kiinnitymisen aikoihin kauhee pissahätä koko ajan ja aika nopeesti etova olo. Näillä päivillä olin jo saanut plussan esikoisen kohalla joten siks en kyl odota nyt plussaa. Mut kuitenkin peukut pystyssä=)

Katriina, muistelen et mul tuntu tasan 2 vkoo yöimetyksen loputtua oviksen ja siitä 2 vkoo niin alko kuukautiset. Joten odottele vielä mutta mutta mutta... voishan se olla se odotettukin juttu....=) ++++++++tuulta!

Ilmoittautuisi minäkin ketjuun

esikoispoika täytti juuri 2 ja kirjoittelin aikoinaan 2006 toukokuisissa. Vauvan synnyttyä kirjoittelu jäi yllättäen. :-) eilen söin viimeisen pillerin ja ajateltiin alkaa yrittämään heti. eli odotettavissa menkat noin ensi keskiviikosta alkaen ja siitäpä se yritys sitten lähtee...

välillä on vähän epävarma tunne toisen lapsen hankkimisesta mm. rahatilanteen (molemmat kyllä töissä mutta lainakorot ja hinnat nousee hurjaa tahtia eikä palkat juurikaan) takia ja välillä mieskin ottaa niin kovasti päähän mutta välillä taas ei :-)

vauvakuume taitaa voittaa kuitenkin, töissä en osaa välillä keskittyä ollenkaan vaan surffailen täällä elleissä tai lastentarvike sivuilla vaikka periaatteessa esikoiselta kaikki tarvikkeet tallessa. eilen tuli ihan tippa linssiin kun näin 1 kk ikäisen vauvan.

ilmoittauduin tuonne kevään 2008 yrittäjiinkin vaikka aloitimme vasta kesän puolella mutta katsotaan huolivatko mukaan...

Pinja 32/40, y 04/08, poika 04/07
Liisaleena 25/27 y 11/07, tyttö 09/04
Emma77 30/36, y 1/08, poika 04/06
Myy-y 30/34, y 01/08, poika 02/07
Misai82 26/32 y 02/08, tyttö 11/05
Karvakuono 23/25 y 01/08, poika 06/07
-Vanilla- 28/26 y 01/08, poika 02/07 -> + 01/08
Tuutikki81 27/26 y 02/08 tyttö 02/07
Kirsikka 28/31 y 01/08 tyttö 09/05
Mae3 26/30 y10/06 tyttö 03/06
Annie75 32/30 y02/08 poika 11/06
tytsykkä1 21/23 y 2/08 tyttö 2/07