PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ovistestejä, hmmm... No ehkä. Olen niin vanhanaikainen, että en ole moisia ennemmin harkinnutkaan...
Tyhmä kysymys, mutta eikös munasolu irtoa, jos tulee ne limat? Siis että ei voi tulla irtoamatta...?

Iltaa ystäväiset!
Harmin paikka Ulpu, kyllä on niin tarkkaa tiedettä se raskautuminen että huh huh.. vaikeeta hommaa :(
Mäkään en testaile ovista tikuilla, kun ei ne oikein aina edes näytä.. Kyllä niitä limoja voi kai tulla vaikkei ovista oliskaan, limatkin on ihan ihme juttu, ei takaa mitään :(
Mullakin on ovis hukassa, luulin että se oli eilen, ja tänään luulin että se oli tänään, mutta kun ne lämmöt ei nousseet yhtään, hitustakaan, niin kait sitten oviskaan ei ole tapahtunut. Järkkyä tällanen vehtaaminen. Miehen meinaan vielä kaataa tänäkin iltana, poloisella on siimahännät varmaan todella vetistä kamaa, oon sen verran usein vaatinut uuden armeijan follia jahtaamaan ;)

Ihanaa Piitu että jaksat kannustaa kaikkia :))

Saakos liittyä mukaan?

On tämä vauvakuume sen verran vallannut pään, että pakko päästä siitä vähän keskustelemaan :)

Esikoispoika on syntyi 01/06 ja hänet saatiin alulle heti ensimmäisestä kierrosta. Nyt on yksi kierto takana tätä pikkukakkosen yritystä ja viime yönä vaihtui sitten kp1 :( On se kumma, kuinka sitä pettyy, vaikka kuinka yrittää olla toivomatta ja odottamatta!

Imetän poikaa edelleen pari kertaa vuorokaudessa, lähinnä yöllä :/ Menkat palasivat silti pojun ollessa n. 10kk ja ensimmäisen ylipitkän kierron jälkeen kierto on ollut aika säännöllinen 27-28 päivää.

Listan päivitys
Haaveilijat:

meitei 28/28, y/12/06, poika 11/05
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06
Marsipaani 35/32, y08/06, poika 10/05
Omppu75 31/33, poika 03/04, y:ehkä vielä joskus..(km 11/06)
Min 23/21, tjot, tyttö 06/06
miima84 -- poika 05/06 (km12/06)
Craviz 24/22 tjot 12/06, tyttö 10/06
Sofia84
Ulpu74 32/33, y01/07, poika 08/05
Leeni 25/25 y01/07, tyttö 02/06
Mae3 25/29 y10/06, tyttö 03/06
Mammaliini 28/27, km 02/04 ,tyttö 11/04, km 01/07
Mami74 32/33, y01/07, poika 08/05
Ompula 33/31, y01/07, poika 01/06
Ellelle 23/31, y02/07, poika 06/06
Lellu81 25/25 y01/07, poika 08/06
Minna 83 24/30 y02/07, poika 06/06
Satu 28/29 y02/07, tyttö 07/06
Huppiainen 31/33 y02/07, poika 01/06
Odotus-puolelle siirtyneet:

Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04 (+11/06)
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05 (+11/06)
Sinda 35/37, tyttö 08/05, y9/06 (+12/06)
takorautaa 35/36, tyttö 09/05, y06/06, (+12/06)
Ida81 24/30 y09/06, poika 09/04 (+12/06)
Pioni 30/35, y09/06, tyttö 01/06 (+01/07)
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04 (+01/07)
Liamalia 26/26, ya12/06, tyttö 09/05 (+02/07)
Punapiika 35/36, y01/07, poika 03/06 (+02/07)
Ninni83 23/24, tyttö 01/04 ,km 12/06 (+02/07)

Täällä on näköjänsä päivisin hiljaista..?

Sellaista aloin ihmetellä, että miksi jotkut pitäisivät taukoa jouluvauvan takia? En oikein ymmärtänyt :O Mieluusti ottaisin vastaan joulupaketin ;)

Juu, hiljaistahan täällä päiväsaikaan tuppaa olemaan.
Jokainen tekee omat valintansa, Huppiainen. Mullekin kelpais jouluvauva =) Vieläkö edes ehtisin saada?
Tuntuu kummalliselta nämä menkat. Siis ekat oikeat menkat piiiitkääään aikaan! Edelliset oli silloin ennenkuin raskauduin esikoista odottamaan.

TErvetuloa Huppiainen!Minullekkin kelpaa jouluvauva, mutta kaipa se on jokaisen oma päätös. Mutta jotenkin outoa että joulukuussa syntynyttä pidetään jotenkin huonompana kuin muussa kuussa?

Minä se varmaan itse kohta tarvitsen kannustusta, kun ne menkat sieltä alkaa... Mutta kaipa sitä yhteisvoimin jaksetaan??

Ei niitä menkkoja kyllä kaipaisi, minä voisin mielelläni luovuttaa kokonaan nuo menkat pois :) On se kyllä ärsyttävää rätinvaihtoa, oli se silloin raskaana ollessa helppoa :)

Piitu

heippa ja tervetuloa huppiainen!! meillekkin saisi jouluvauva tulla, mitä enemmän asiaa ajattelen sitä suloisempi ajatus on! sitä synttäripäivää vaan vierastaisin, kun kaverit ei varmaan pääsis välttämättä juhliin ja sit ne olis joulun kanssa samaan aikaan.. mutta on siinä joulussa paljon plussaakin, ja meille kun toinen vauva vaan suotaisiin niin ihan koska vaan saa tulla :)))))
täälläkin on hyvin hiljaista. luulen että ovis on nyt ohi, jos se edes oli tässä kuussa. hiljaista aikaa elellään..

Täällä juimii ihan kummallisesti alavatsalla. Kp öö.. noin 15. Hyvällä lykyllä raskaana? Tai sitten kuukautiset kertymässä :( Voipi olla, että me kellisteltiin vähän liian aikaisin ja nyt on ollut taukoa. Noh, katsotaan...

Mustakin ne kuukautiset pitkästä aikaa oli ihan hassu juttu!

Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Joo, onhan varmaan joulun ja synttärien yhteensovittamisessa omat juttunsa, mutta itse "jouluvauvana" voin löytää tuosta hyviäkin puolia. Ainakin mun synttärit ovat hyvin vakiintuneet omanlaisikseen ja lopulta on käynyt niinkin päin, että juuri joululomalla moni ehtiikin vierailla syntymäpäivillä - ja eritoten muistaa ne synttärit :) Enkä muutenkaan osaa nähdä loppuvuotta millään lailla huonompana ajankohtana syntyä. Vähän odottelin tuota esikoistakin jo joulukuun puolelle, mutta tuli sitten ajallaan tammikuussa ;)

Hyvin hiljaiseloa meidän pikkukakkosen yrityksen suhteen ainakin tämä ihana kuukautisviikko. Huoh. Että ei siitä sen enempää... Mieluusti luopuisin minäkin jo menkoista.

Huppiainen kp2/27-28

En sitten tiedä yhtään mikä on mun kierto. Et onko jo sama kun ennen raskautta (28) vai meneekö samaan kuin viimeksikin (41), mutta nyt on kp 25.... Ketäs nyt sitten jännäillään? Piitua vai?:) Koska pitäis alkaa?

Tervetuloa vaan huppianen!

Tervetuloa vaan kaikille uusille minunkin puolesta!

Täällä edelleen hiljaista niiden menkkojen suhteen...=(
Saara84: Aiemmin ku oli puhetta siitä painosta, niin oletko ottanut yhteyttä lääkäriin? Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten kävi?
En ole imetystä raaskinut lopettaa vielä kokonaan ja menkkoja varmaakin sen vuoksi turha haaveilla, mutta haaveilempa nyt kuitenkin=)

Leeni

Niin, Piitu1. Vähän samaa ajattelin, että voisko olla sitten ovista. Koskaan ennen en ole sellaista tuntenut. Voisko se kestää monta päivää...? Kierrosta ei vielä hajua, kun oli ekat menkat 2 vuoteen, mutta aik oli 30pv. Siihen kyllä sopisi. Minkäslaisia ovistuntemuksia muilla on?

Tervetuloa uudet!

Leeni: Kävin eilen labrassa, jossa otettiin ainakin viisi putkea verta ja pissanäyte. Maanantaina on lääkäriaika, jolloin katsotaan labrat läpi ja keskustellaan tilanteesta. Verikokeissa katsottiin kilpirauhasarvot, natrium- ja kaliumarvot, kreatiniini, perusverenkuva (punasolut, leukosyytit, hemoglobiini..), maksa-arvoja ja verensokeri, en muista oliko siinä vielä jotain muuta. Kerron sitten, mitä lääkärissä sanottiin.

Jouluvauvasta on ollut puhe. Meille jouluvauva olisi tervetullut, ei vuodenajalla ole väliä. Mulla oli toisessa keskenmenossa laskettu aika 20.12 ja mun mies on syntynyt 19.12.

Saara

Hei kaikille taas
Ompula: kuulostaa ovikselta ja juu ne kivut ja jomotukset voi kestää monta päivää. Moni kuulemma tuntee oviksen ekaa kertaa ikinä vasta kun on jo synnyttänyt! Itellä kanssa juili niin maan vietävästi, yli kaksi päivää.

Huoh...hirveää. ei vieläkään kuukautisia. En tahdo testata vieläkään. En vain uskalla pettyä. odottelen vielä viikon ja sitten soittelen suoraan lääkärille, että ei ole tullut vieläkään vuotoa keskenmenon jälkeen. Sitten varmaan saan taas lähetteen keskussairaalaan ja katsovat siellä ultralla, että mikä niitä viivyttää. Mutta testin tekeminen on ihan ylivoimaista...
Rinnat ihan tulessa ja kamalia näppyjä pukkaa. Sinänsä oireet sopivat sekä raskauteen, että kuukautisiin...ei siis apua siitäkään:)

Onnea kaikille raskautuneille:) pitää toivoa yllä täälläkin. Toivon niin, että kaikki menisi hyvin.

En minäkään ole ennen tunnistanut ovista, vasta nyt "olevinaan" tunnistan... Ja kyllä ne vaan kestää monta päivää, sitten ne vaan loppuu. Eikun miestä petiin vaan Ompula!

Mammaliinilla jännät paikat. On varmaan vaikea tehdä testiä, kun on pelko takaraivossa pettymisestä, mutta teet sen kun sinusta siltä tuntuu! Me kyllä odotellaan tuloksia, niin myötä- kuin vastamäessä :)

Millos Ilonaa jännätään????

Minussa ei ole taaskaan mitään jännättävää kun on nuo kivut tuolla masussa... Rupean epäilemään endoa kun vähän nuo oireet viittaisivat siihen, taidan heti maanantaina (menkat alkaa luultavasti ennen sitä) soittaa neuvolaan ja kysellä vähän tarkemmin... Minä jo kerkesin ajatella olevani ikuisuuden sekundaarisesti lapseton, kun tajusin noiden kipujen ehkä liittyvän endoon... Itkuhan siinä tuli ja itku tuli myös siitä että minä tyhmä lähdin töihin kun poika oli 3 kk, eli siis olen jäänyt paljosta paitsi enkä ehkä tule kokemaan sitä uudelleen... Ei pitäisi ajatella noin pitkälle, mutta niin ne vaan ajatukset menee omaa rataa.

Piitu

En minäkään ole ennen tunnistanut ovista, vasta nyt "olevinaan" tunnistan... Ja kyllä ne vaan kestää monta päivää, sitten ne vaan loppuu. Eikun miestä petiin vaan Ompula!

Mammaliinilla jännät paikat. On varmaan vaikea tehdä testiä, kun on pelko takaraivossa pettymisestä, mutta teet sen kun sinusta siltä tuntuu! Me kyllä odotellaan tuloksia, niin myötä- kuin vastamäessä :)

Millos Ilonaa jännätään????

Minussa ei ole taaskaan mitään jännättävää kun on nuo kivut tuolla masussa... Rupean epäilemään endoa kun vähän nuo oireet viittaisivat siihen, taidan heti maanantaina (menkat alkaa luultavasti ennen sitä) soittaa neuvolaan ja kysellä vähän tarkemmin... Minä jo kerkesin ajatella olevani ikuisuuden sekundaarisesti lapseton, kun tajusin noiden kipujen ehkä liittyvän endoon... Itkuhan siinä tuli ja itku tuli myös siitä että minä tyhmä lähdin töihin kun poika oli 3 kk, eli siis olen jäänyt paljosta paitsi enkä ehkä tule kokemaan sitä uudelleen... Ei pitäisi ajatella noin pitkälle, mutta niin ne vaan ajatukset menee omaa rataa.

Piitu

heippa piiiitkästä aikaa!
En ole tähän ketjuun pahemmin kirjoitellut, mutta lukenut olen kyllä juttujanne aina välillä, mutta täälläkin niin paljon uusia ihmisiä, että olen kyllä hiukka pihalla...

Piitulle piti sanoa, että älä hyvä ihminen lyö hanskoja tiskiin vielä!!!!!
Katselin, että teillähän on yritystä kuitenkin vasta lokakuusta - vaikka tiedän TODELLA hyvin, että se aika on tosi pitkä kun lasta yrittää...
Mutta kannattaa mennä sinne lääkärin ihan jo oman mielenrauhan takia ja JOS jotain löytyisi, niin saa sitten sopivat lääkkeet/hoidot jotta asia ei haittaisi lasten saantia.

Kaikille oikein paljon ++++ onnea
Kapris

Pahoittelut Piitulle :( Jospas tämä nyt alkava sitten olisi se kierto?

Ovistuntemuksista: Minullakaan ei ollut niin mitään tuntemuksia (limoja kyllä) ennen raskautta. Nyt ovat tulleet alaselkäjomotukset ja vasta parin kierron jälkeen tajusin yhdistää ne mahdolliseen ovulaatioon. Muutenkin on tullut huomattavasti enemmän kaikenmoisia tuntemuksia nyt hormonitoimintaan liittyen, että kyllä se raskaus vaan muuttaa elimistöä.

Mitenkäs muuten, voiko imetys vielä vaikuttaa ehkäisevästi, vaikka kuukautiskierto on täysin säännöllinen ja ollut jo pian puoli vuotta? En kyllä aio yrityksen takia lopettaa imetystä kokonaan, mutta tällainen pelko kävi mielessä.

Huppiainen kp 4/27-28

Nyt mä sen testin kuitenkin tein. Pissamuki täristen. Ja kahta viivaa näyttää. Voi Jumalan kiitos. Olo on kuin jyränalle jääneellä. Sydän hakkaa ja pää itkemisestä sekaisin:) voi, mitähän nyt seuraa...

Toiveikas olen,mutta en silti vielä uskallaudu kirjoittautua tuonne Marraskuulaisten joukkoon tutulle paikalle, jossa kaksi vuotta sitten kirjoittelin esikoista odotellessani:D mutta enköhän mä vielä joku päivä uskalla siirtyä...eka täytyy päästä tonne sairaalan seurantoihin,kun tämähän tuli nyt sitten kaavinnan jälkeen heti...

huh..