Ajatuksissa2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joanna79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hupsii, taisi tulla pieni kömmähdys! Minnihän se tosiaan oli matkalle lähdössä.. Nöyrimmät pahoitteluni mokani suhteen..

Huhhuh, on tullut koko päivä rampattua autoliikkeissä, pitäisi auto vaihtaa. Onko teillä muuten kokemuksia, että oisitte itse myyneet autonne ettekä antaneet vaihdossa? Kun tuntuu, ettei vaihdossa saa autosta sen arvon mukaista hintaa.

Ihanaa kun välillä paistaa aurinko, vielä kun ilmat vähän lämpenisi. No kaipa se kesä siitä joskus tulee..

Helou,
eipäs tytöt nyt oteta tätä kuntoilua niin vakavasti! =) Hymyä suupieliin =)) Stressiä ei pidä ottaa koska se vasta epäterveellistä on! Naisethan tarvitsevat tietyn määrän sokeria elimistöönsä toimiakseen....ja kaikkihan me osaamme itse määritellä mikä se määrä on...;)
Mäkin oon syönyt tänään prinsessa-kakkua minkä saimme eilen työpaikalle yhdeltä asiakkaalta. Eikä tullut edes huono omatunto koska koen ansainneeni sen pienen kakunpalan. Meillä oli eilen kevätjuhlat työpaikalla ja asiakkaat kiikkuttivat kauhean määrän pieniä lahjoja. Muutamat asiakkaat jättivät meille hyvästit joten tää tyttö on vollottanut silmät punasena monen vuoden yhteistyön loputtua... Hoh... Sain myös namia lahjaks jotka luovutin miehelle lauseella: piilota äläkä vaan näytä mulle.... Illalla mentiin vielä duuniporukan kanssa safkaamaan joten kävelyt sun muut kuntoilut jäi sikseen.. Tänään oon taas pyöräillyt työmatkat 45 min mut ajattelin kyl illal viel lähtee tekemään tuon 10 000 askeleen lenkin....jos vaan jaksan..:)

Vielä omaa napaa; meil on juteltu päivittäin mahdollisesta vauvasta masussa. Niin pitkän jossittelun jälkeen on vaan niin ihanaa ja epätodellista et tuo mieski sit halus lähtee yrittää ja on nyt kuin toinen ihminen tämän jännittämisen kanssa. Mäkin oon miettinyt tuota kenelle kertoisin sitten kun se plussa sieltä tulee. Kaksi kaveria teidän ja miehen lisäks tietää yrityksestä joten heille sit varmaan joudun aikas äkkiä kertomaan ja vanhemmillemme varmaan siin parin kk. jälkeen (jos vaan pystyn olla niin kauan) mut sit en tiiä.. Oishan siinäkin tietty puolensa kertoo kavereille suht aikasin jos sit mensi kesken tai tulis jtk niin sit ei tarvis alkaa kavereille selittää ku muutenki varmaan masentais... No sen näkee sit..

Hj, harmi ettet saanu sitä duunii. Kyl sielt viel joku parempikin löytyy!

Kauhee ku te sairastelette! Eiku lasten pariin töihin niin parin vuoden päästä teilläkin on täys immuniteetti pöpöille! Ite en oo sairastanu kunnolla varmaan neljään vuoteen.

Joo, Minnin idea tosta Lontoosta on todella mahtava. Mulla vaan on sellanen mies joka ei oikeen innostu tommosista yllätyksistä (tai ainakin niin olen tulkinnut häntä) ettei tommonen varmaan onnistuis. Mut jos mies tekis tollasen yllärin mulle niin WAU, olisin innostuksesta mykkä! Mut ku ei noi kaikki miehet oo niin romanttisii ja kekseliäitä... Mites teijän miehet tuossa romanttisuuden saralla?

Häistä, meillä tosiaankin ollut jo monet häät muutaman vuoden aikana joten alkaa olee aika selkee mielipide mikä toimii ja mikä ei meidän mielestämme. Leikit ovat taas omasta mielestäni mukava lisä olla ainakin varalla mikäli tunnelma muuten vähän vaisu (riippuen tietenkin paikasta, juhlaväen määrästä ja tyypeistä). Esimerkiksi nämä viimeisimmät häät olivat suoraan sanoen tylsät kun ei oikeen mitään tapahtunut. Tosin esimerkiksi sanavalmis seremoniamestari voi monesti olla omilla hauskoilla jutuillaan tarpeeksi virittämään tunnelmaa. Tiedän miedän molempien vanhemmista että he toivovat että juhlistaisimme päiväämme niin että sukulaisia ja ystäviä olisi paikalla ja muutenkin aika perinteistä mikä on meille molemmille ihan ok. Mieheni ei ole tosin mikään parrasvaloissa viihtyjä tosin kuin minä jo ammattini puolesta. Mutta en hirveästi häitä ole miettinyt koska vauva on ensimmäisenä ohjelmassa.

Kehdataanko ottaa keskusteltavaksi seksielämämme? Mites aktiivisia te olette sänkykamarin puolella ja oletteko tyytyväisiä seksielämäänne? Meillä on aikas passiivinen seksielämä mutta se ei kumpaakaan paljoa haittaa. Tuntuu kuin välillä tulisi sekstailtua vaan sen takia että ""pitäähän sitä nyt välillä tehdä sitäkin""=) Halut menee kyllä välillä ristiin mutta olemme oppineet tulemaan toisiamme vastaan. Alussa minä olin oikea kiima-kisu mutta ajan kuluessa mustakin on tullut tuommonen passiivisempi. Eli siis sekstaillaan kuukaudesta riippuen 2-4 kertaa kuukaudessa. Eli siis varmaan normaaliin verrattuna vähän alakanttiin mutta ehkä tässä vaiheessa ei enää seksi ole se ainoa tapa millä osoittaa läheisyyttä ja hellyyttä. Toisiin verrattuna me varmaan taas pussaillaan ja halillaan normaalia enemmän. Seksielämä on ihan tyydyttävää ja ollaankin siitä monesti juteltu. Vaikka aikaisemmista suhteista ehkä joku voisi nousta riman korkeammalle puolelle nykyiseen seksiin verrattuna niin en kyllä vaihtaisi tätä suhdetta millään hinnalla pois. Mutta siis mites teillä muilla? Joku kirjoitti aikaisemmin että yleensä nukahtaa illalla kun olisi ""aika"" tehdä muutakin. No, meillä vähän sama juttu. Minulla on mainiot unenlahjat ja aikas monesti suunnitelmat on menneet uusiksi kun tämä tyttö on sammahtanut ties minne - meillä myös ERITTÄIN mukava sohva...

No joo, jospa menis nyt ulos...
Later ladies,
Vilkku

No niin, ei oo enää kauan kun lähdetään reissuunm jippii! Ärsyttää vaan kun oon vieläkin kuumeessa... No, mutta kivempi kai sitä on sairastaa ulkomailla ja kivassa hotellissa kun kotona... (yritän olla positiivinen kun kuntokuurit ja herkkulakotkin on menny pilalle... kun on kipee niin ""SAA"" syödä karkkia:) Tuskin tollanen romantiikkaa ainakaan vaikuttaa negatiivisesti miehen potentiaaliseen vauvakuumeeseen! Varmaan ei tuu shoppailtua kamalasti, se on kuulemma tosi kallista, mutta kuulemma monet museot on ilmasia, ja varmaan joku romanttinen piknikki Hyde Parkissa ois kiva (jos ei sada...) Mutta sen verran halutaan tuhlata, että päästään kattomaan joku niistä kuuluisista musikaaleista!

Ehkä se piristää seksielämääkin... Meillä on kans aika rauhallista sen kanssa. Mies kyllä varmasti haluais koko ajan, mutta ite en oo niin innokas. Kaikki on hyvin, tykkään olla lähekkäin ja eikä miehessäkään oo todellakaan mitään vikaa, mut en vaan oo tarpeeks ""kiimanen"" koko ajan! Että hyvä jos kerran viikossa puuhaillaan, joku 2-4 kertaa kk. Mulla on vähän huono omatunto että ""annan"" niin vähän, mutta en tiiä mitä pitäis tehdä. Me tilattiin sellanen lelu postimyynnistä, mutta tuntuu vähän oudolta käyttää sitä. Luulen et haluttomuuteni saattaa johtua kun syön Diane Novaa, mut en haluais lopettaa kun sit tulee aina finnejä...

No mut mä jatkan tässä itseni parantelua!!!

Iltoja,

Iltavuorossa pitäs pakertaa vielä vähän aikaa. En sitten saanut minäkään sitä duunia, johon kävin haastattelussa, joten pitänee sitten jatkaa vaan täällä edelleen ja katsella mahdollisuuksia. Mut aikasemmin lupasin teille, että jos en sitä duunia saa, niin sitten yritys alkaa kunnolla... kunhan ensin käyn lääkärissä.

Joku ehtikin kysellä, siis mulla on reilun viikon päästä kontrolliaika gynelle ja oletan, että siitä sitten saan lähetteen laparoskopiaan ja toivon, että homma lähtee sitä myöten rullaamaan. Harmittaa vaan, että laskujeni mukaan menkat pitäisi alkaa samana päivänä kun gyne on, joten melkoista vuotoa on siihen mennessä ollut jo monta päivää. Inhottaa vaan mennä gynelle vuodoissani, vaikka nehän ne syy on miksi siellä edes ramppaan. Kieroutunutta.

Silti - kaikesta huolimatta, kuvittelen edelleen kaikkia muka-raskausoireita, vaikka en oo edes oletettuna ovulaation ajankohtana puuhastellut miehen kanssa. On muka lämmöt koholla ja flunssainen olo vatsaa vihloo. Mutta nehän on ihan tyypillisiä menkkaoireitakin. Ihan näinä päivinä tän mun ""endo""vuodon pitäisi alkaa, joten se on sitten se merkki, että kuukautisetkin on tulossa.

Mä oon edelleen melkein onnistuneesti jättänyt herkut syömättä. Tänään söin jälkkäriä ruokalassa, mutta eihän se voi aina olla kiellettyä. Sen sijaan kotona keittiön kaapissa olevaa isoa isoa karkkipussia en oo edes koskenut, vaikka kieltämättä on himottanut. Ja tänäänkin kävin kävelemässä / hölkkäämässä viiden kilsan lenkin aamulla ennen töihin tuloa. Tosin siihen kuuteen kertaan on vielä tekemistä, toisaalta ehkä sitä viikonlopuksi ehtii.

Mäkin haluaisin yllättää mieheni jotenkin, mutta kun sekin tuntuu suhtautuvan tollasiin ylläreihin hirveen suomalaisen nihkeesti ja sitten loppujen lopuksi tulee kuitenkin vaan paha mieli kummallekin. Eikä se sitä paitsi ole koskaan yllättänyt minua, edes kukkia en muista koskaan saaneeni!

Meilläkin on melkoisen passiivinen seksielämä ja kun jotain tilastoja tutkailee, niin tuntuu, että ei meillä oo seksielämää ollenkaan tai ainakin jäädään keskiarvojen alle ja reippaasti. Jotenkin se siinä hiipui hiljalleen sinä aikana kun söin pillereitä (melkein viisi vuotta) ja sitten sen jälkeen ei oo vaan palautunut ennalleen, vaikka halujakin ois. Kyllä meilläkin touhutaan joskus muutamakin kerta viikossa, mutta sitten voi olla viikkoja, kun ei olla kertaakaan. Osa johtuu tästä mun vuodosta, kun vuodan ennen menkkoja reilun viikon ja sitten vielä varsinaista menkkavuotoa viikon verran. Jotenkin vaan inhottaa sitten seksi, kun ei tunnu ""puhtaalta"". Aika rutinoitunuttahan toi on, ei mitään hirveitä mielikuvituksen juttuja mukana, mutta niin se on meillä aina ollut. Mulla ei juurikaan oo muita kumppaneita ehtinyt olla ennen nykyistä miestäni, satunnaista sähläilyä vaan. Ei seksi oo mulle kovin tärkee juttu muutenkaan, suhteessa on paljon tärkeämmät arvot etusijalla. Mut en mä kyllä itse vois ruveta sellaiseen suhteeseen, jossa seksi astuu kuvioihin vasta aamenen jälkeen. Niin ja joo, meillä myös on helpompi nukahtaa ennen kuin ryhtyy mihinkään. Mä tykkäisin itse enemmän aamuisin, mutta mies on iltaihmisiä näissä hommissa, joten ristiin menee siinäkin...

Jaa, vuoro alkaa olla lopuillaan, palaillaan. Moro.

Hauskaa kesäkuuta!

Ei kieltämättä kovin hauskasti alkanut tämä kuukausi. Päivä rampattu poliisilaitoksen ja vakuutusyhtiön välillä tuon automurron takia. Tuli kyllä uus rahareikä niin täydelliseen paikkaan, ettei paremmasta väliä. Jotain positiivista, en oo muistanu edes höpöttää vauvoista..

Eilen lähti viimeinen pilleri toiseksi viimeisestä liuskasta. Tai niin oli suunnitelmissa silloin joku aika sitten. Itteäni tässä vaan kiusaan ko jatkan kuitenki noita pillereitä tämän reseptin jälkeenki ellei tuo avokki jostain ihmeen kumman syystä sano, että jätetään vaan pois. En kyllä jaksa uskoa, että tekis sen oma-aloitteisesti.

Tämä päivä on ollu liikuntavapaa päivä ellei sitten ota lukuun tuota kaupungilla ramppaamista. Kädet ovat kyllä olleet hirveän jumissa eilisestä salikäynnistä. pitäisi oppia venyttelemään kunnolla..

Oikein ihanaa lomareissua Minnille!

Heipsansaa,

Uuups ja ooho, sekoilen nimissä varmasti jatkossakin, mutta älkää antako sen haitata. Mä olen huono niissä, kasvot kyllä muistan, mutta työpaikallakin sekoitan ihmisten nimiä, josta syntyy välillä noloja tilanteita, kun esim. jaan ylennyksiä ja alennuksia ihmisille!

Mä olen yleensä järkännyt jotain ylläreitä miehelle synttäreinä ja muina tärkeinä päivinä. Tykkään järkätä niitä muillekin, mutta miehelle on aika hankala ostaa mitään ja sen lisäksi meillä on yhteinen aika kortilla, niin on kiva järjestää yhteistä aikaa! Viime synttäreinä vuokrasin viikonlopuksi mökin ulkosaaristosta, sitten järkännyt ralliauton kyytiin, kerran mökin+moottorikelkan Keski-Suomesta yms. En voi myöskään moittia miestäni, etteikö romanttisia elkeitä löytyisi. Saan hajuvesiä yli oman tarpeen, joskus koruja yms. ja järkkäilee myös lomia silloin tällöin. Mutta älkää turhaan kadehtiko ;) sillä luulenpa vaan, että jos mies olisi perus kahdeksasta neljään töissä ja kotona enemmän, niin saattaisi meilläkin olla aika hiljaista lahjojen suhteen. Paikkailee siis poissaoloaan tuomalla matkoiltaan aina jotain tuliaisia! Samasta syystä seksielämäkin on meillä aika kausiluontoista eli välillä on tosi vilkkaita viikonloppuja ja sitten taas pitempi tauko olosuhteiden pakosta. Mutta kyllä meillä muutenkin ollaan aika samalla aaltopituudella näissä asioissa, vaikka siis oltaisiin pidempikin aika saman katon alla. Mulla on ollut joskus aikoinaan sellainenkin poikakaveri, joka ei ikinä tehnyt aloitetta petipuuhiin ja kyllä sekin kamalaa oli!!! Söi naisellista itsetuntoa! Nykyiseltä mieheltä saan myös hellyyttä, suukkoja ja hempeitä viestejä entiseen elämääni verrattuna kauhean määrän ja vaikken olisi sillä päällä, niin osaa kyllä vetää oikeista naruista saadakseen mitä haluaa!

En ole edelleenkään saanut mitään liikuntaa aikaiseksi ja syömisetkin olleet aika kaloripitoisia. Olen ollut ihan puhki-poikki-loppu koko viikon, mutta jos ensi viikolla sitten uudella innolla :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

-Daisy

Huomenta !

Ja hauskaa Lontoon-matkaa Minnille !! Tänäänkös se lähtö jo oli..? Lontoo on ihana paikka ja siellä on varmasti tällä hetkellä ilmatkii todella suosiolliset. Toivottavasti olotilasi kohenee sen verran, että jaksat(te) käydä toivomissasi paikoissa. Nähtävää on paljon. Ja kyllä sieltä edullisiakin liikkeitä löytyy joissa on kaikkea aivan ihanaa tavaraa/vaatetta. Mutta sekin on sitten kyllä aivan sattuman kauppaa, että ne paikat sieltä löytää.

Vilkku: Ihanaa kuulla, että miehesi on kanssasi innolla mukana ""projektissanne"" ja jännittämässä raskautumistasi. Se todella on jännä huomata kuinka se miesten mieli jossakii vaiheessa muuttuu (aika radikaalistikin) ja vauva-asiat alkaa kiinnostamaan myös heitä aivan eri tavalla. Pidän isosti peukkuja teille ! Toivottavasti plussauutisia tulisi pian =) Olen itse aika malttamaton - olisi turvallisempi olo itsellänikin kun saisi ""kaverin"" tähän epätodelliseen olotilaan..

Erica: Kuinkas pakkailut sujuu ? On varmasti aivan mieletön fiilis muuttaa omaan taloon =) Meilläkii se on kovasti toiveissa, mutta ei vielä ihan tällä hetkellä ajankohtaista. Ei vain tahtoisi/malttaisi oottaa. Näitä vuokra-asuntoja kun ei ole mitään mieltä laittaa ja sisustaa niin hirveästi..

Daisy: Miltäs siellä suunnalla näyttää..? Jokos olisi sinulla mahdollisia plussauutisia pian kerrottavana ? Kovasti onnea yritykseen =) Sormet ja varpaat ovat täällä ristissä.

Katriina: Harmi kun et saanut hakemaasi työpaikkaa. Mutta toisaalta, nyt voitte yrittää ilman mitään turhaa stressiä ja paineita uudesta työpaikasta. Tsemppiä kontrolliin ! Ja plussatuulia lennättelen myös teille =)

Häistä.. me molemmat tahtoisimme talvihäät ja mieluusti suht intiimillä porukalla. Tulen suuresta suvusta ja tulee olemaan todella vaikeaa vetää ""rajaa"" ketä kutsutaan ja ketä ei. Mutta toisaalta, kun ollaan miehen kanssa asiasta keskusteltu, molemmat tahtoisivat juhlia häitään läheisimpien ihmisten kanssa, ihmisten joiden kanssa eniten on tekemisissä.
Mä en myöskään pidä leikeistä ja me todennäköisesti tulemme keksimään muuta ajanvietettä leikkien tilalle. Mieheni rakastaa olla parrasvaloissa, kuten myös suurin osa hänen ystävistään, joten siinä suhteessa mua ei huoleta ollenkaan. Tylsää hetkeä tuskin tulisi olemaan =) Ja minä myös tahdon tanssihäät, orkesterin kera. Tämän isä on jo luvannut kustantaa (aikaa sitten), ennen kuin olimme edes kihloissa tai oli puhettakaan naimisiin menosta. Kysyinkii isältä, että oletko jo mahdollisesti päivänkii lyönyt lukkoon. Että ilmoita myös meille sitten ajoissa, että osataan hieman valmistautua =)

Seksistä.. mä en ole koskaan ollut mitenkään aktiivinen ja estoton seksin suhteen. Mies on aina ollut meistä se halukkaampi osapuoli. Mutta nyt kun mies on rentoutunut tuon vauva-asian suhteen (rentoutuminen tapahtui siis koulun loppuessa keväällä, eikä enää tarvinnut ""keskeyttää""), niin seksielämämme on vilkastunut aiempaan nähden. Ennen saatoimme harrastaa n. 2 kertaa/kk, nyt vähintään kerran viikossa. Tietysti tämä eri kaupungissa asuminen on hieman häiritsevä tekijä tällä hetkellä. Mä olen ollut ihan tyytyväinen seksielämäämme, rutiinillahan se kyllä aika monesti menee. Joskus harvoin saatamme toisemme yllättää, mutta useamminkin tietysti voisi. Mä olen myös sitä mieltä, että suhteessa on tärkeämpiäkin asioita kuin seksi.

Ja viimeisenä vielä itsestäni.. mittasin eilen lämpöjä ja lukemat oli runsaat 37.. Rinnat ovat hieman kipeytyneet ja tulleet raskaammiksi ja koko ajan on vilu (tiedä sitten onko se raskausoire vai mikä?).. aika hölmöltä tuntuu tämä itsensätutkiskelu ja vouhottaminen, mutta en voi hillitä itseäni. Ehkä on ihan hyvä ettei mies ole näkemässä =)

Kävimme eilen töistä Rossossa palaveeraamassa ja syömässä ja illalla mies kysyi soittaessaan, että mitä joit.. sanoin juoneeni vettä ja mies oli hyvillään, tokaisi vain, että ei olutta sulle =) Taitaa olla aika tohkeissaan meidän ""äijä"".

Mutta eiköhän tässä yhdelle kertaa ihan riittämiin asiaa.. siivoukset ja pyykit odottaa !

Aurinkoista perjantaipäivää kaikille =)

-Vanilla-

Hei, ja terveiset lämpimästä Kreikasta!

Olen viikon ollut kuvioista poissa ja täällä on tapahtunut yhtä ja toista. Ensiksi haluan onnitella Vanillaa Raskautumisen johdosta. Aivan mieletöntä. Nauti ja vielä kerran nauti. Äläkä hetkeäkään pelkää, että hehkuttaisit täällä liikaa. Kaikki tai ainakin minä tekisin aivan samoin. Ja luulen, että meitä kaikkia kiinnostaa miten sulla jatkossa menee :)
Katriina ja hj (toivottavasti muistin henkilöt ja nimet oikein) uusia työ tarjouksia ja tilaisuuksia tulee aivan varmasti tulevaisuudessa muitakin. Päät pystyyn :)

Mä voisin osaltani myös liittyä tähän kuintoilu projektiin mukaan. Tosin liikun jo niin paljon, että en voi sitä enään yhtään lisätä, mutta karkkilakko on mulle SUURI HAASTE ja alkaa nyt. Lomalla tulikin syötyä ja juotua PALJON.

Oviksesta sen verran, että luulen tietäväni milloin se omalla kohdalla on. Nytkin juuri kun olin lähdössä matkalle maha oli aivan kamalan turvoksissa ja pientä kipua oli aina välillä. Muutama päivä ennen sitä tuli kunnon limat. Ala selkää särki ja pissalla sain käydä tiheään. Nämä kaksi oli uusia tuntemuksia ja hethen pelkäsinkin, että virtsarakon tulehdus on alkamassa. Meni kuitenkin ja onneksi ohi. Toisaalta sitten joskus kun yritys kunnolla alkaa luulen olevani niin utelias että ostan ovis testit.
Ja jos joskus tulisin raskaaksi minun suuta olisi mahdotonta tukkia. Haluaisin kertoa asiasta koko maailmalle. Toisaalta nyt on helppoa näin sanoa. Voi olla, että tilanne on toinen sitten joskus..

Häistä: Ei olla juurikaan puhutu asiasta. Luulenpa, että talo on jo pystyssä ja lasta ainakin yritetään ennen kuin häistä edes keskustellaan. Mikä sopii mulle oikein hyvin. Olen pienien intiimeiden häiden kannattaja. Tosin haluisin kuitenkin, että vihkiminen tapahtuisi kirkossa.

Seksistä: Hmm... mitähän tähän nyt sanoisi? Näinhän se taitaa olla, että seksi elämä hiipuu mitä kauemmin ollaan oltu yhdessä. Meillä ehkäpä noin 2-4 krt/kk ja sekin vaihtelee. Minä taidan olla se aktiivisempi osapuoli joka haluaisi useammin. Mutta en kuitenkaan valita. Suhde on niin hyvä kaikin puolin, että saan olla kiitollinen näin hyvästä miehestä.

Vauvva asiaa vielä. Olen oikeastaan lomalla sen asian tiimoilta. En siis juuri kiusaa itseäni enkä miestä ainakaan. Ja yritän nyt nauttia kesästä. Toisaalta täällä käyn kyllä aika säännöllisesti juuri sen asian takia, mutta se onkin ainut. Tulipahan tässä mieleen. Joku muukin oli käynyt Madam mamman ""luona"". Minä myös sorruin talvella moiseen ja hän ennusti mulle tyttöä 2009 ja poikaa 2012 heinäkuussa. Kaun saan vielä odotella jos nämä pitää paikkansa ;)

Nyt matkalaukun purkamiseen ja pyykin pesuun. Minnille oikein romanttista matkaa!

Viikonloppuja kaikille!

Perjantaita kaikille!

Ihanaa, aurinko paistaa ja alkaa oikeesti tuntua että nyt on KESÄ! Hyvähyvähyvä!!

Flunssakin alkaa helpottamaan ja mieli sen mukana piristymään :)

Katriina ja hj: Voi kun harmi teidän duuni juttujen kanssa :( Noita paikkoja kyllä varmasti tulee vielä. Mäkin just emmin, että uskaltaakohan sitä laittaa hakemusta menemään. Ei kai sitä paikkaa voi saada jos ei yritä.. :) Mä olen sen verran hupsu, että ajattelen asioista tyyliin: kaikella on tarkoituskensa ja asioilla on tapana järjestyä. Jos ei muuta niin ainakin toi ajattelumalli lohduttaa :)

Ja toivotaan nyt Katriina, ettei niitä menkkoja tulisi sieltä... eihän sitä koskaan tiedä! Mut oikeesti toivon, että saisit selvyyden tohon endo juttuun. Tsemiä sinne gynelle!!

Anttuli: Toi on niin raivostuttavaa kun autoon murtaudutaan. Ei sillä ole väliä onko vakuutusta vai ei, kun hommaa siitä tulee mahottomasti... Kauhee vaiva ja paperityö, yöks ja murrr!! Ymmärrän sua oikeesti. Nimim. mun autoon on kans joskus murtauduttu.

Vanilla: Söpöä kun sun mies on noin ""huolissaan"" ja innoissaan odotuksesta :) Ja joo, pakkailut sujuu hyvin :). Eilen uhmattiin meidän flunssia avokin kanssa ja tyhjennettiin varastoa. Päätettiin meinaa, että KAIKKI turha saa nyt lähteä. Ja kyllähän sitä tavaraa roskiin menikin... Ihan älytöntä hilloa suomeks sanottuna krääsää, jota ei ikinä tarvitse. Vie vain tilaa!

Tänään aloitan keittiön pakkaamisen. Sama juttu keittiössä. Kaikki risat ja epäpari muovi -kipot, -purnukat ja -kulhot saa nyt lähteä. Ja sitten kun ollaan muutettu; IKEA here I come :) !

On kyllä ihanaa muuttaa omaan taloon. Varsinkin se oma piha mua miellyttää. Tykkään laittaa puutarhaa ja nyplätä kukkia, selvää hortonomin vikaa siis... ;)
Rahan menoa ei voi estää kun muuttaa... Pitää ostaa uusia mattoja, verhoja, keittiöön ruokailuryhmä, pesukone, vierashuoneeseen sohva jne jne. Huh, mutta me ajateltiin nyt kerralla satsata. Tarkoitus ois asua tossa pidempään. Kun ollaan remppa tehty tulee siitä 5 h +k, joten muksuja mahtuu sekaan :)

Daisy, mun mielestä on kans ihana järkkäillä ylläreitä avokille. Muutenkin on niiiin ihanaa antaa ihmisille lahjoja. Mä oon joulunakin aina ihan hassu kun odotan niin kovasti että päästään siihen pakettien avaamis-vaiheeseen. En sen takia että itse pääsis avamaan omia lahjoja - vaan että muut vois avata ne mun ostamat lahjat... Hulluja on monenlaisia..heh.
Noista yllärilomista: Mä olisin ihan ikionnellinen ja otettu tommosesta yllärilemmenlomasta, jos mun kulta sellaisen äkkäis järkätä :)

Välillä sitä oikein pakahtuu kun toista ajattelee ja miettii, että minkälaisen aarteen sitä onkaan saanut vierelleen. Avokki on maailman hellin ja rakastettavin ihminen. :) Meillä on samoin kun Daisyllä, saan yllinkyllin hellyyttä, suukkoja ja just niitä ihania hempeitä viestejä jotka piristävät mustempaakin päivää. :)

Seksistä, meillä puuhastellaan 3-4 krt/viikko. Joskus voi olla vähempi tai vastaavasti enempi mutta keskimäärin noin. Mä en tajuu, olin edellisessä suhteessani ihan totaalisen haluton. Ja loppuaikoina seksi loppuikin ihan kokonaan (vika vuosi). Mä oikeesti luulin, että mussa on jotain vikaa kun en vain halunnut. Mutta nyt tämän suhteen myötä olen huomannut olleeni totaalisen väärässä...heh, nyt välillä tuntuu etten saa kyllikseni sitten millään ;)

Minnille ihanaa Lontoo-viikonloppua!! Nauttikaa! :)
Nyt tämä tyttö lähtee taas pakkailemaan...

Aurinkoista kesäviikonloppua kaikille!
Erica

Heipsistä!

Aurinkokin paistaa pitkästä aikaa ja on jo vähän kesän oloa ilmassa. Jospa se sieltä tulisi!

Kiitos vaan pahoitteluista työpaikan suhteen. Yritän vakaasti uskoa että asioilla on tapana järjestyä, mutta välillä iskee hirveä masennus ja vaan itken, että en koskaan löydä hyvää työpaikkaa.

Seksistä, meillä kanssa vaihtelee todella usein, en edes osaa sanoa kuinka usein keskimäärin. Varmaan pari kertaa viikossa keskimäärin, joillakin viikoilla joka päivä ja sitten on taas viikkoja kun ei kertaakaan. Meillä vähän rajoittaa se, että mies on nelivuorotöissä, joten nytkin olen joutunut nukkumaan monta yötä putkeen yksin.. :( Minä olen meillä se joka tekee aina aloitteen, ja kielttämättä se näin muutaman vuoden jälkeen alkaa vähän syödä naista.. Kai syynä on se, että mies on tottunut siihen, että teen aloitteen ja ajattelee, että jos en tee aloitetta niin mua ei haluta. Välillä vaan ottaa päähän. Muuten suhde on hyvä, saa olla oma hölmö itsensä ja silti toinen rakastaa.

Kirjoitapa sitten kaikki teidän romanttisesta matkasta Minni!

Öö, oli mielestäni hirveesti asioita, joita piti kommentoida, mut nyt jotenkin mieli tyhjeni. Pitänee jatkaa paremmalla ajalla ja suunnata nyt ulos kun aurinko vielä paistaa.

Heippatirallaa ja ihanaa kun on viikonloppu!!!! Jippiiii.....=)
Huomenna Tallinaan shoppailemaan, tsidii.

Daisy, jokos testailit ovista? Se on kyl totta tosiaan hyvää ajanvietettä. Kun mulle sit loppujen lopuksi tuli ne kaksi viivaa tunne olin yhtä otettu (luulisin) kuin jos tikku oiskin ollu raskaustesti! Niin hienoa oli huomata et tää tyttö ovuloi! (=ikuiselle pessimistille yllätys)

Vanilla, kiitos tsempityksistä. Arvaat varmaan et toivon yhtä paljon tai ehkä viel vähä enemmänkin kuin sinä et saisit musta ""raskausbuddyn""! Menkkojen pitäis alkaa ens viikon lopulla mut en kyl enää oo varma miten mun pitäis mun kiertoa laskea kun viime kuukautisissa eka tuli kaks päivää vaan tuhrua, sit yks päivä kunnon vuodot ja sit taas yhden päivän tuhrua. Eli oliko mul vaan yhden päivän kuukautiset vai laskenko et ne alko kun tuhru alko? Who knows? Vatsa ollut vähän kipeä mutta muuten ihan normaali olo. No, eihän hirmu aikases vaihees pitäs hirveesti kai tuntuakaan mut kummasti sitä tulee tarkkailtua kroppaa. Eli Vanilla, lainatakseni sinua:
""aika hölmöltä tuntuu tämä itsensätutkiskelu ja vouhottaminen, mutta en voi hillitä itseäni. Ehkä on ihan hyvä ettei mies ole näkemässä =) "" Vaik mä en viel ole plussanu niin tuo tarkkailu on kyl aivan samanlaista ja miehelle yritän kans olla vouhottamatta ettei se menetä innostustaan...;)

Ihanaa tytöt, kiitos teidän seksi-kommenteista! Ihana kuulla ettei kaikil oo niin vilkas tuo seksielämä ettei tarvi miettiä suhdettamme ""epänormaalina"". Tuntuu kuin kaverit pupuilis miestensä kanssa harvase ilta ja sit tulee välillä mieleen et ollaanks em ihan normaaleja. Mut ehkä sitä joskus kertoo muuta kuin mitä todellisuus on...

Erica, meissä taitaa olla paljon samaa. Mussakin on hortonomin vikaa juuri uuden oman pihamme ansiosta. Ennen laitoin rahaa palamaan vaatteisiin mutta nyttemmin voisin tuhlata palkkani puutarhaliikkeisiin tai mm. Ikeaan.... Meil on vaan yks vähän ärsyttävä naapurinrouva joka taitaa vainota mua tuol pihal. Aina kun tulen puutarhahommiin niin eikös sekin tule. Ja vielä kun heidän puoleinen piha-alue on kaivannut paljon töitä niin on sit joutunu kuuntelee hänen höpötyksiään vuodelta yksi ja kaksi... Argh. Toiseksi, mä oon ihan yhtä höpö noitten lahjojen antamisen suhteen. Teen lahjoja paljon itse joten senkin takia on niin mukava nähdä ihmisten ilmeet avatessaan lahjansa. Kolmanneksi, oma kuvaukseni rakkaudestani mieheen käy aivan samoin sanoin; (lainaus) ""Välillä sitä oikein pakahtuu kun toista ajattelee ja miettii, että minkälaisen aarteen sitä onkaan saanut vierelleen. Avokki on maailman hellin ja rakastettavin ihminen. :)"" Eikö tunnukin mahtavalta kun tietää että on löytänyt sen juuri oikean toisen puoliskonsa!?!

Minni; Oikein romanttista ja lutuista matkaa!

Niin, kävin minäkin noilla ""ennustaja-eukoilla"" kysäsemässä tulevaisuudesta. Ennustaja-Elliin luotan tuon ensimmäisen osalta (heh);poika 4.3.2007, poika 22.9.2012 ja tyttö 1.6.2015. Eli sit pitäis ens kierrost osua mut toivon tietenkin jo osuneeni...
Madam Mamma ennusti;
pojan elokuussa v. 2009 ja pojan
toukokuussa v. 2011.
Ellin osoite jos ei sitä viel täällä ollut; ennustajaelli@luukku.com
ja siihen oma ja miehen syntymäaika ja mahdollisten lapsien syntymäajat.
Kaikkee sitä pitääkin kokeilla! =) Ootkos Vanilla käynyt tuolla ennustajilla ilman et tietäis raskautumisestasi? Menikö oikein?

Nyt mukavaa viikonlopun alkua!
Vilkku

Kerrankin nätti päivä, mutta aivan hirveä tuuli. Kuntoilussa lähestulkoon aikataulussa, mutta tuo herkkulakko meni kyllä niiin pahasti pieleen.. No, jos testaisi ensi viikolla uudelleen.

Olen täysin unohtanut kommentoida tuota vällyjen välissä peuhailua. Meillä touhutaan jotain 6-8krt/kk. Välillä tuntuu, että vähemmän ja välillä taas, että enemmän. Mietinkin sitä, että sitte jos sitä jättää nuo pillerit pois ja sovitaan, ettei yrittämällä yritetä, niin mitenhän saan itteni vakuutetuksi siitä, ettei tosiaankaan yritetä. Tai paremminkin, miten vakuuttaa avokki, etten yritä, jos yhtäkkiä muutunkin huomattavasti aktiivisemmaksi. Noh, turha kai tuota on tällä hetkellä pohtia kovin hirveästi.

Heissan!

Tuli sitten eilen oltua baarissa, ja ei ne kyl yhtään oo enää mua varten. Eri asia sit jos lähtee jotai juhlimaan tai bändii kattoo niin eri asia, mut tällee ihan muuten vaan ""ryyppää"" ei oikeen enää houkuta. Eli en jää mistään paitsi vaikken seuraavaan vuoteen pääsiskään mihinkään baareihin.

Seksistä, meillä sitä tulee myös harrastettuu erittäin vaihtelevasti. Nykyään hiukan enemmän kuin esim muutama vuosi sitten. En usko että määrä ainakaan heti kasvaa sitten kun ""yrittäminen"" alkaakin, kerran pari viikkoon, ehkä oviksen aikaan hiukan enemmän..=)

Pitihän munkin sit laittaa sille madamille postia, saa nähä mitä vastaa. Kaikkee hömppää on kiva kokeilla. No nyt pihatöitä taas jatkamaan. Menkkojakin tässä taas odottelen alkaviksi, menossa kiertopäivä 38, että kun ärsyttää nä epäsäännölliset kierrot!

Toivottavasti tänään alkaneet kuukautiset ovat toiseksi viimeiset. En ainakaan vielä ole saanut selvää Ei -vastausta kun olen tässä vielä varovaisesti puhellut. On kyllä tuo höpöttäminen loppunut lähes ko seinään kun en tiedä, että lopettaakko ne pillerit vai ei. Vai mitä ihmettä tässä oikein tekee.

Kuntoilu-urakka meni tältä viikolta ihan siedettävästi. Viitenä päivänä jotain kuntoilua(muuta kuin kävelyä) ja noina kahtena jäljelle jääneenä päivänä kävin pienellä kävelyllä. Jotain 5000 askelta jäin kuitenki tuosta 50000 askeleen tavoitteesta, mutta hyvä, että on jotain parannettavaa. ;)

Pitäisikö nyt alkavalla viikolla yrittää uusiksi sitä herkkulakkoa?

Aurinkoista huomenta!

Olen ahkerasti pissannut purkkiin viime päivinä ja tänä aamulla sain tosi himmeän toisen viivan eli olisikohan sitten huomenna kaksi yhtä vahvaa viivaa... Pääsen miehen kimppuun vasta perjantaina eli taitaa tämä kierto mennä meiltä ohi! Mutta ensi kuussa sitten täysi yritys päälle!

Anttuli taisi olla huolissaan, josko mies ihmettelee pillerien lopettamisen jälkeen normaalia suurempaa innostusta seksiin. Hmm... voihan siitä aina syyttää niitä pillereitä, niillä kun voi olla sellainen vaikutus.

Olen Ericalle ihan kade, muutatte uuteen kotiin just ihanimpaan aikaan! Meillä ei ole vielä edes tonttia. Tosin pari on harkinnan alla, mutta mä pähkin edelleen, että ovatko nuo liian kaukana, kun mulle tulisi töihin matkaa 20-25 km.

Mulla meni viime viikko ihan penkin alle. Taisi käydä juuri päinvastoin eli liikunta jäi lähes kokonaan ja söin herkkujakin vielä tuplasti normaaliin verrattuna. Aloitan tänään uudella innolla ja nyt tosissaan!!! Piiskatkaan mua, jos taas lipsun!!

-Daisy

Huomenet,

Viikonloppu meni taas ohi. Olin kotona aika silleen yksikseen, kun miehellä oli bileitä kumpaisenakin iltana ja minä sitten uskollisesti toimin kuskina hänelle. Ei oikein tehnyt mieli juoda, vaikka usein kotona ollessa menee pullo tai pari olutta.

Mäkin melkein onnistuin herkkulakossa ja liikkumisessa viime viikolla. Liikuntaa tuli kylläkin vaan neljä kertaa kuudesta ja karkkejakin söin muutaman, mutta ei kait se niin vaarallista voi olla.

Nyt kun tämän ""ääneen"" sanon niin pelkään että mitä tästä taas seuraa. Nyt mulla on menossa kp 24 ja vielä ei oo merkkejä siitä vuodosta, mikä yleensä näitä aikoja ilmestyy. Sen sijaan mulla on taas kaikenlaisia kuviteltua raskausoireita edelleen, vaikka ei mun mielestä ees osuttu silloin ovulaation aikoihin kohdilleen. Nää oireet voi kyllä iha yhtä lailla kuulua tähän ""endoon"", en oo oikein osannut tutkiskella itseäni ennen kuin oon endosta tarkemmin lukenut.

Mut näistä mun oireista. Ensinnäkin - mulla on jo pari viikkoa ollut lämmöt koholla, mun normaalilämpö on 36,4 ja koko ajan on sellainen vähän kuumeinen olo ja mittari näyttää 36,9 tai 37 tasan. Ihan koko ajan. Sitten, mulla vihloo alavatsaa silleen molemmilta puolilta aina välillä, usein liikahtaessa. Ei mitenkään kauheen kivuliaasti, mutta silleen oudosti. Sitten tää väsymys! Ihan uskomatonta väsymystä (joka on myös endon oire), mutta viime viikolla meinasin kerran nukahtaa työpöydän ääreen, samoin kerran meinasin nukahtaa auton rattiin ja eilen nukahdin kesken telkkarin katselun iltapäivällä. Mä en koskaan nuku päikkäreitä ja sikäli se oli tosi outoa.

Autoista oli joskus puhetta - meillä on molemmilla omat autot. Mulla sellainen pieni kauppakassi ja avokilla sitten isompi auto, johon varmaan ne rattaatkin mahtuu, sitä varten ei farkkua tarvis hankkia. Farkku meillä oli joskus ihan avokin töiden takia ja silloin tuli vihjailua tulevasta perheenlisäyksestä. Mut oon miettinyt, että sitten jos ois lapsi, niin mun ei varmaankaan omaa autoa silti tarvis vaihtaa. Meillä pääsee äiti ja vaunut kulkemaan kaupungin linja-autoliikenteessä ilmaiseksi, onko tällaista myös muissa kaupungeissa? Vois olla, että auto sais sitten aika paljon seistä ja käyttäisin enemmänkin julkisia, säästön vuoksi.

Erica, mä oon NIIN kateellinen sulle. Mä tahdon kanssa omaan kotiin, jossa alusta asti on kaikki itse suunniteltu. Ehkä vielä joku päivä meilläkin on oma talo ja koti. Tai oma koti meillä nytkin on eikä kolmio nyt ihan liian pieni kolmen hengen perheellekään ois, tuntuu vaan, että tavaraa on nyt jo ihan liiaksi eikä oikein mitään raaskis heittää pois.

Anttuli - mulla ainakin jonkun verran heräs halut pillereiden lopettamisen jälkeen. Toisaalta inhottavaa pillereiden jälkeen oli tää kauhee akne, jonka siitä sain, vaikkei mulla ennen pillereitä ollut mitään iho-ongelmia ollut. Ehkä tää tästä paranee tai sitten ei.

Mä haluisin kuulla vielä Vanillasta, onkohan sulla jo nyt jotain oireita?

Ja plussaonnea muille! Ens viikolla mä jännitän, samoin mulla on ens viikolla vihdoin se lääkäri.

Heipä hei pitkästä aikaa,
On elämä vähän heitellyt, sitkeässä flunssassa ja reissussakin olin joten en ole täällä ehtinyt piipahtamaan aikoihin... Vilkasta on keskustelu ollut. Ja minunkin puolestani onnea Vanillalle!

Olenkohan ainut rouvasihminen tässä ketjussa, kun kaikki näytätte pohtivan mahdollisia häitä tulevaisuudessa? Minä olen ollut jo monta vuotta naimisissa. Niin kai se melkein aina on että naiset niitä häitä alkavat ennen miestänsä kaipailla. Itsekin olin aikoinaan jo ehtinyt odotella ja ääneen haikaillakin naimisiinmenoa. Sit kun olin jo melkein unohtanut asian, mies yllätti ja kosi... Meillä häät oli pienet ja intiimit, kavereille omat bileet illalla mökillä jonne kaikki pystyi jäämään halutessaan yöksi. Itse olen täydellisen tyytyväinen kun ei pidetty mitään suuria sukuhäitä.

Me ollaan kai muutenkin jo vähän ""taantuneita"" kun meillä on jo myös farmariauto, vaikkei perheenlisäystä vielä ihan olekaan tulossa... Sai siitäkin kuulla kavereilta, mutta yhdellä toisellakin kaveripariskunnalla on farmari eikä lapsia joten eivät onneksi juuttuneet liikaa aiheeseen. Totta puhuen kun auton vaihto alkoi tulla ajankohtaiseksi niin ajateltiin tosiaankin hieman ennakoida! Sillä kyllä meillä oli mielessä että lähitulevaisuudessa perheenlisäystä saisi tulla ja sitten ei tarvitsisi heti lähteä autoa uusimaan.

Yllätyksistä ja puoliskoiden romanttisuudesta puheenollen: Oma mieheni on yleensä aika toivoton kaikkien lahjojen suhteen, hyvä kun muistaa syntymäpäiväni. Hänellekin on hankala mitään yllätyksiä järjestää kun ei tarvitse eikä halua juuri mitään synttärilahjaksi...
Mutta kerran mieheni järjesti mulle upean yllärin! Kysyi edellisellä viikolla että voisinko lähteä perjantaina (jolloin synttärini oli) töistä vähän aiemmin? Pyysi pakkaamaan laukkuun tavaroita ""vähän niinkuin oltais mökille lähdössä""... Olin pakahtumaisillani jännityksestä. Haki mut autolla töistä, kierteli keskustaa etten heti sais hajua mihin suuntaan hän lähtee ajamaan- ja sitten mentiin Haikon kylpylään! Oli aivan ihana viikonloppu ja lämmintä, käytiin syömässä Porvoossa, lilluttiin kylpylässä jne...Sen muistan ikuisesti. No- sen jälkeen synttärieni muistaminen on ollut kuitenkin vaihtelevaa.

Oma vauvakuume on tällä hetkellä hieman laimentunut, kuten joku sanoikin, se vähän vaihtelee tilanteen mukaan. Pienet lapset ja vauvat kyllä kääntää munkin pään, ja yleensä miehelle niistä usein kommentoin. Mieskin saattaa välillä sanoa jotain, että eiks ollut kiva pikkutyyppi, tms. Enemmän se katselee noita 1-2 vuotiaita, ei niinkään pikkuvauvoja...Mutta hyvä merkki tuo kai on, ennen se katseli vain siistejä autoja =)

Olette osa ahkerasti hakeneet työtä tai miettineet työpaikan vaihtoa. Ikävä vain ettei ole kaikilla tärpännyt. Sitä itsekin olen pohdiskellut. Nykyinen työ ei motivoi tippaakaan, ihan poikki olen olltu sen takia, mutta se on kyllä vakituinen ja turvallinen paikka. Olen kamalasti pähkäillyt kannattaako lähteä hakemaan muuta työtä, mutta koko ajan tulee vastaan juuri tuo miettimännekin asia: jos oikeasti on vauvahaaveet mielessä, on sinänsä vähän huono sauma vaihtaa työtä. Jäänkö roikkumaan epätyydyttävään työhön kunnes tärppää? Mutta kun meillä yrityskään ei ole vielä alkanut ja ei tiedä uskaltaako vielä aloittaakaan, kun työkuorma on aiheuttanut masennusoireita... niin ollaan vähän noidankehässä. En pääse työstä eroon ennenkuin teen jotain- muuta, mutta mitä?

Sinänsä ihanaa tämä Suomen alkava kesä! Piristää oloa kun saa möyriä kukkien parissa omalla pihalla. Pieni vain tämä meidän piha on... minäkin kaipaan omakotitaloon!!! Nyt ei paljon muuta voi kuin tuijotella päivitääin miten viikko sitten istutetut perennat lähtee kasvamaan ja kastella niitä.
Auringonpaisteisia päivänjatkoja kaikille!

Helou girls!
Ihana ilma! Luulis et tää jos mikään saisi kaikki ulos purkamaan energiaa...mutmut...mullakin Katriinan tapaan kauhee väsy. Toivon tietty sen ennakoivan jtk positiivista..mut luulen sen johtuvan vkolopun shoppailureissusta Tallinnaan. Bisukkaa, shoppailua ja kävelyä. Arvatkaas vaan oliko jalat kipeet! Mun viime viikon kuntoilut meni kyl sit niin penkin alle vaik vakaasti uskoin onnistuvani tavoitteissani. Selityksiä kyllä löytyisi mutta niinhän niitä aina... Uusi yritys tällä viikolla, ainakin kuntoilun suhteen! Herkuista en kyl mee sanomaan miten käy kun alkaa PMS tai mitkä lie -oireet tuntua... Kuukautisten pitäis alkaa joskus loppuviikost mut pidän sormia ja varpaita ristissä ettei niin kävisi vaan että pääsisin testailemaan ensi viikolla positiivisin tuloksin... Wish me luck!

Daisy, eikö tuon oviksen testailu olekiin jännää?!! =) Miten pitkä kierto sul on? Mulla n.30-34 ja mulla tuo vaalea haamu kesti 5 päivää lopulta voimistuen täydellisesti. Ja sitähän sanotaan et ovulaatio tapahtuu todennäköisesti 24-48 tunnin kuluessa. Eli paras aika olla yhdynnässä on 24-48 tunnin välisenä aikana. Ei ennen 24 mutta ennen 48 tuntia...Eli voi teillä olla mahikset viel perjantaina. Me pistettiin simpat sisään muutamaa päivää ennen ja samana päivänä ja tuo toinen kerta tuntui ihan erilaiselta. Oli kyllä totta että nuo ""sisukset"" oli paljon herkemmät kun ovis oli päällä. Eli sinänsähän mahikset vois olla hyvät mutta kun tuo raskautuminen on niin monen asian yhteensattumaa että pessimistinä en jaksa uskoa että MINUA onnistaisi heti ensimmäisestä yrittämisestä.

Katriinako vai kuka tuossa puhui kodin riittämättömästä tilasta kun tavarat ei mahdu. No, voin vakuuttaa et ei taida mikään tila riittää varsinkaan naisihmisille. Mitä enemmän tilaa sitä enemmän sitä säästää kaikkea TURHAA! nimim. 200m4 talossa kaksistaan asuva...

Onkos Minni palannut matkaltaan!

Ready, kiva kuulla taas sustakin! Ihanalta kuulosti kyllä tuo miehesi yllätys! En voisi kuvitella ikimaailmassa että mieheni keksisi tuollaista! Eli kerran tuollaisen yllätyksen keksineenä älä menetä toivoasi samantapaisesta ylläristä joskus vielä mieheltäsi! Voi kun voisi antaa vinkkejä toistemme miehille toiveistamme!!!! =)

Aurinkoista päivänjatkoa!

Heips,

Tulin nostamaan tän meidän keskustelun vähän ylemmäs, ettei tipahdeta kakkossivulle.

Mulla nyt siis kp25/31-33 ja vieläkään ei sitä vuotoa näy, mikä tähän asti on säännöllisesti joka kierrossa edeltänyt menkkoja, jo yli kahden vuoden ajan! Ainoastaan sen mun hysteroskopian jälkeisessä kierrossa tota vuotoa ei tullut, mutta se selittynee sillä kaavinnalla. Nyt ihan ihmeissäni täällä mietiskelen, että voiskohan tää nyt olla sitä ihan itteään. Kun mulla nää ""oireet"" on ja pysyy. Listaan vielä uudemman kerran nää mun oireet, mitä en ainakaan omasta mielestäni oo aiemmissa kierroissa normaaleiksi kuukautisia edeltäviksi oireiksi rekisteröinyt. Kertokaahan mitä ootte mieltä?

Eli oireet on:
- Ihan järkyttävä väsymys k-o-k-o a-j-a-n. Meinaan nukahtaa työpöydän ääreen ja oon ihan voimaton tekemään yhtään mitään. Silti ei niinkään nukuta, vaan väsyttää vaan.
- Lämpöä on ollut jo pari viikkoa ja etenkin aamulla se tuntuu kovemmalta, mutta mittari näyttää tasaisesi 36,8 - 37,0 kun mun normaalilämpö on aina ollut 36,4. Mitenkään flunssainen olo mulla sen sijaan ei ole eikä mitään allergiaoireitakaan ole.
- Alavatsaa nipistelee silleen hassusti sekä oikealta että vasemmalta. Ei koko ajan, mutta aina välillä. Se ei tee kipeää, mutta vihlaisee sillai ikävästi. En muista tällaista menkkaoiretta kärsineeni koskaan.

Mitään muuta merkittävää oiretta en nyt osaa sanoa, sen sijaan normaaleita menkkoja edeltäviä oireita on kuten se, että kaikki ärsyttää ja tekee vaan mieli tiuskia koko ajan. Mut sanokaahan, miltä toi teistä kuulostaa? Menkkojen alkamista sitten jännään viikon loppupuolella / alkuviikosta.

Joo, minähän se täällä tuskailin niiden tilojen riittämättömyyden takia. Meillä on kolme huonetta (75 m3), joissa molemmissa makuuhuoneessa on omat vaatehuoneet, jotka molemmat on järkyttävän täynnä rojua. Ja sitten meillä on vielä pihavarasto, jossa on kuin onkin vielä jonkun verran tyhjää säilytystilaa. Keittiössä kaappeja on tosi paljon, mutta paljon on astioitakin. Sama koskee vaatekaappeja, tilaa on, mutta vaatteitakin on.

Itse haaveilen kirjahyllystä olohuoneeseen, mutta sen sijoittaminen tulee olemaan ongelma, kun meillä on niin ""pienet"" seinät. Mutta tulee ajankohtaiseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun perhekoko kasvaa, koska kakkosmakkarista pitää sitten saada kaikki ekstra johonkin muualle. Nyt kirjahylly (perusopiskelijahylly, jota vihaan yli kaiken) pursuaa kirjoista siellä siis. Minusta tuntuu, että enemmänkin se on meillä ukkeli, joka sitä tavaraa kaappeihin haalii, kuin minä. Itse yritän aina ajoittain käydä jotain viskaamassa roskiin tai UFF:n laatikoille.

Aijai, nyt on jo tiistai ja eilen jäi lenkki väliin, kun meni töissä ylitöiksi ja sen lisäksi VÄSYTTI. Olin suunnitellut meneväni väsymyksestä huolimatta lenkille, mutta kun oli ihan pakko jäädä töihin, niin se venähti sitten enkä ehtinyt kunnolla syödä missään välissä, niin se vaan jäi. Tänään uus yritys. Harmi vaan, että ilma on niin kovin kovin kolea.

Iltapäiviä!

Huh, huh! Työ matka pyöräily ainakin käy urheilemisesta. Tänäänkin tuuli varmaan sata kilometria tunnissa vasta tuulta. Ja meni tuplasti enemmän aikaa kuin normaalista. Välillä tuntu siltä, että kävellenkin pääsee nopeemmin. Tänään siis ei todellakaan tarvii enään tehdä mitään urheilemiseen liittyvää. Mun on pakko myös tunnustaa, että karkkilakko petti jo alku metreillä. NO, mä tiesin, että se tulee olemaan kova pala. Eikun uusi yritys.

Erica; kuulostaa niin hyvältä, että pääsette uuteen kotiin. Nyt en vain muista, että oletteko remontoinut vanhan vai rakentanut uuden. Sinänsä sama se. Pää asia, että on nyt oma ja itselle ""uusi"". Meille tuo kaikki on vielä edessä. Tänä kesänä olisi tarkoitus raivata tontilta puut ja pilkkoa ne valmiiksi polttopuiksi sekä tehdä talon pohja. Ens kesänä sitten talon pystyttämiseen. En millään malttaisi odottaa. Eniten odotan varmaan sitä omaa pihaa. Ja olenkin jo suunnitellut sitä valmiiksi.

Katriina: En nyt haluaisi latistaa sua mitenkään, mutta noi sun oireet kuulostaa ihan tavallisilta menkka oireilta. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun ymmärtääkseni lämmöt on sen n. poul astetta koholla ovulaatiosta kuukautisten alkamis päivään. Kun menkat alkaa lämmöt tulee alas.Eli ne ei kerro vielä tässä vaiheessa mitään. Tosin jos olet raskaana lämmöt jää korkeaksi, joksikin aikaa. Mutta tosin menkka ja raskaus oireet on niin samankaltaisia ja jokaisella kovin yksilöllisiä, että koskaanhan ei tiedä. Mä olen myös varmaan triljoona kertaa ollut aivan varma, että olen raskaana ja kuvitellut jos jonkin sortin oireita. Ja pettymys on ollut kova kun se täti on sitten kuitenkin tullut kylään. Nyt olenkin luvannut itselleni etten harrasta moista ennen kuin yritys on oikeesti alkanut. Säästyy itse vaan suurilta pettymyksiltä.

Asuntojen koosta sen verran, että me asutaan 60 n2 kaksiossa tällä hetkellä muutaman koiran kera. Tähän on jo niin tottunut että muuto isompaan tuntuu varmaan siltä kuin asuis kartanossa. ""Pitää juosta aina länsi siivestä etelä siipeen ja varmaan hukkaan kaikki tavarat tuhanteen kertaan. Kun nytkin tässä pienessä kodissa kännykkä ja kotiavaimet tuppaa kadota nano sekunnissa. Mutta tavaraa on kyllä kertynyt vuosien varrella vaikka muille jakaa. Ja aijon tehdä saman minkä Erica. Heitän kaiken turhan pois.

Nyt ajattelin mennä ottamaan pienet päikkärit.

Illan jatkoja leidit!

Heippa !

Katriina kyseli oireistani.. todellakin, se hirvittävä väsy. Olen nukkunut viimeiset kaksi viikkoa todella hyvin, väh. 7-8 tuntia yössä ja se ei tunnu riittävän. Lämmöt ovat olleet koholla. Kärsin myös kovasta vilusta ! Alavatsaa kramppaa aivan kuin kuukautisten aikana. Rinnat ovat arat.. Siinäpä ne oikeastaan kaikki jo tulivatkii.

Hurjasti peukkuja plussatuulahduksia sulle Katriina !!!!

Ja iso kiitos kaikille onnitteluista =)

Nyt täytyy taas jatkaa matkaa..

-Vanilla-

Plaah, vieläkin töissä. Väsyttää.

Pinja: Joo, mä tosiaankin tiedän, että nää kuulostaa ihan menkkaoireilta MUTTA eniten minua tässä hämää sen, että sitä vuotoa, joka edeltää mun menkkoja, ei oo tässä kierrossa (vielä) tullut. Se alkaa aina kp 22-23 ja nyt on jo 25 eikä merkkiäkään, vähäinen valkovuoto on täysin ""puhdasta"" eikä viittaa ruskeaan tai punaiseen millään lailla. Yleensä tässä vaiheessa on mukana runsaasti veristä vuotoa, jopa niin, ettei pikkuhousunsuoja riitä.

Mun menkkoja edeltävät oireet sen sijaan on olleet aina pelkästään rintojen arkuus, mitä nyt ei ole, mutta sen sijaan on tää alavatsan nipistely. Menkkojen aikana kyllä sitten koskee ja kovaa, mutta sitä nyt sen endon kanssa selvitellään, että johtuuko se siitä. Myös on koko ajan vähän kuumeinen olo, siis ihan eri tavalla kuin että ois vaan ""lämmöt koholla"". Ja joo, tiedän tosiaankin sen, että tulee tarkkailtua itseä huomattavasti tarkemmin kuin aikaisemmin.

Hei kaikille!

Mun käsityksen mukaan lämmöt pysyy koholla ovulaation jälkeen vaan jos on raskaana. Kun eikös se mene niin, että just ennen ovulaatiota lämpö laskee, sitten jossei hedelmöidytä ja munasolu liukenee verenkiertoon niin lämmöt nousee siksi aikaa kun se keltarauhashormooni liukenee verenkiertoon ja sitten ne taas palautuu normaaliksi. Ja mikäli on raskaana niin lämmöt pysyy korkeella. Ainakin jostain luin, että mikäli lämpö pysyy korkeella ovulaatiosta odotettuihin kuukautisiin niin se ois merkki raskaudesta. Tosin lämpöhän on aika huono mittari kun se voi muutekin heitellä. Ja lämpö pitäis aina mitata samana ajankohtana, koska esim. aamulämpö ja iltalämpö on aina ihan eri. Toivottavasti Katriina plussaat! Annat toivoa, että vaikka oiskin endo niin voi silti tulla ihan normaalilla tavalla raskaaksi ilman mitään operaatioita! :)

Minäkin pidän peukkuja Katrinalle, että massussa olisi pienoinen ihmisen alku. Noista oireista en kyllä osaa sanoa yhtään mitään kun itselläni niitä ei ole juurikaan. ainoastaan puolta päivää ennen kuukautisia mahassa vääntää. En sitten tiä, johtuuko noista pillereistä vai enkö vain osaa kuunnella itseäni.

Täälläkin on tuullut kauheasti nyt pari päivää. Kiva sitten veivata 8km kaupunkiin hirveässä vastatuulessa, mutta sitte takasin on ihana tulla. Tälle viikolle siis pyöräilty reilut 30km ja kuntosalilla hilluttu reilu tunti. Mutta tuo perhanan suklaa ko se vaan tarttuu käteen kauppareissulla..

Tuosta tavaramäärästä.. Meidän pieni 55 neliön kaksio on myös ihan täynnä kaiken maailman roinaa, mutta mistään ei voi luopua. Minähän tietenkin nakkaisin ilomielin kaikki avokin rohmuamat tavarat, mutta omista en kyllä luopuisi. Tunne on varmaan molemminpuolinen.

Täällä Oulun seudullakin saa matkustaa linkkareissa ilmaiseksi vaunujen kanssa.

Heippa vaan!
Katriina, mehän mennään kierrossa melkeen rinta rinnan! =) Mulla kp28/30-34 joten jännäillään yhdessä! Kyllä nuo ""oireesi"" voisivat tarkoittaa plussaa mielestäni muttamutta kyllä tuo pieni päämme osaa myös teettää haluamiamme oireita.. Mulla on vaan kova väsy jonka uskon nyt vaan puhkeneen kun työkiireet ovat ohi ja saa ottaa iisisti. Menkkamaisia kouristuksia on jo ollut masussa ja olo niiin tavallinen että en jaksa uskoa plussaamiseen..:( Mutta, kohtahan se nähdään. Oishan se vaan niin hienoa jos ois onnistanu heti alkuun. Ja nyt ollu vähä sellasii tapahtumii et sellainen uutinen kyl piristäis aika monia.

Mun kuntoremontti on mennyt niiiin penkin alle ettei oo totta! Mut ei ees jaksa nyt harmittaa kun on mieliala vähän tällainen.. Katon jospa saisin itteäni niskasta kiinni ennen vkoloppua. Onhan ne luvanneet piristävästi aurinkoisempaa ilmaakin!

Öitä....Vilkku