Ajatuksissa2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joanna79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huups, mullahan jäi teksti jotenkin ihan kesken eilen ja siitä tuli jokseenkin tylyn ""kuuloinen"", kun jäi vaan juupas eipäs -väittelyksi mun ""oireista"". Sori, ei ollu tarkoitus, mutta viesti lähti omia aikojaan palstalle (eli mä sähläsin jotain).

Nyt siis kp26 eikä vieläkään merkkejä siitä vuotelusta. Ja koko ajan vessakäynnillä vaan ootan, että nyt se alkaa. Mut ei. Suhteellisen säännöllisenä menkatkin on pysyneet pillereiden jälkeen, pisin kierto taitaa olla 33 pv. Muut oireet oonkin takuulla voinut kuvitella, vaikkei mulla ennen menkkoja omasta mielestäni mitään hirveesti oireita olekaan, mutta sitä vuodon puuttumista en millään voi kuvitella =).

Lämpöjäkään en ois mittaillut missään vaiheessa, mutta kun on koko ajan sellainen vähän kuumeinen olo, niin kaivoin sitten kuumemittarin esiin. Mä koitan vaan olla tarkkailematta oireita, mutta se ei oo kovin helppoa. Joka kierrossa maaliskuun jälkeen oon oireita tarkkaillut ja vaihtelevalla menestyksellä niitä bongaillut, mutta jotenkin nyt nää on niin erilaiset. Helpotus ois, jos se vuoto alkais, mutta tietenkään sitä en toivo. En edes kehtaa luetella kaikkia niitä oireita, joita oikeesti kuvittelen, mutta listasin noi ""merkittävimmät""...

Vilkku: Hauska kuulla, että ""jännätään"" samoja aikoja. Kerro miten sulla menee ja miten oirehdit =).

Hj & Pinja: Mulla on käsitys, että lämmöt jäis ovulaatiosta hieman koholle suunnilleen menkkoihin asti, yksilöstä riippuen. Siks en tota lämpöilyä niinkään ""oireeksi"" noteeraa, vaikka se on kyllä ihan erilaista lämpöilyä, melkein kuumeilua, kuin muissa kierroissa. Sitten jos raskautuu, niin lämmöt jää koholle vielä senkin jälkeen, kun menkat ois pitänyt alkaa.

Ready: Siltä vaikuttaa, että oot ainoo avioitunut koko ketjussa. Kyllä me muut perässä tullaan! Ei ois kyllä ""ennenvanhaan"" käynyt laatuun tällainen, että suunnitellaan lastensaantia ja sitten vasta mietitään, että josko ehkä joku päivä mentäis naimisiinkin =).

Milloin teillä, jotka töissä ootte, on kesälomat? Mulla alkais loma heinäkuun tokalla viikolla ja siitä ois sitten kokonaiset neljä viikkoa putkeen. Muutama viikko pitäs siis vielä kärvistellä, mutta eiköhän sen kestä. Kauheet taistelut meillä oli siitä, että ketkä saa milloinkin lomansa, kun kukaan ei oikein halunnut niitä vielä kesäkuussa pitää. Mä oon niin monet kerrat omistani joustanut, että nyt halusin sen just sinne kohtaan, minne sen toiveena merkkasin. Ja sain. Mä nyt heitin toistaiseksi aikeet työpaikanvaihdosta, vaikka tottakai jos parempi liksa kohdille sattuisi, niin toki vaihtaisin.

Pah, en minä sitten eilenkään itseäni saanut liikkeelle illalla, kun taas väsytti ja oli kuumeinen olo. Tänään sitten jää väliin, kun ollaan menossa Tykkimäkeen, mutta huomenna oon luvannut lähteä avokin kanssa salille. Se käy salilla 2 - 3 kertaa viikossa ja mä varmaan sen 2 - 3 kertaa vuodessa. Lenkkeily on enemmänkin mun juttu, mutta yritän jatkossa panostaa salikäynteihin, kun firmakin osallistuu työntekijöitten liikkumiskuluihin. Tosin tää sali ei maksa mitään, mutta sitten vois alkaa käydä uimassa ja kokeilla jotain spinningiä vaikka. Hui.

Mitäs muuten liikuntaa vois sitten harrastaa raskaana ollessaan? Jostain luin, että puoleen väliin raskautta vois harrastaa ihan kaikkea, mitä ennenkin on harrastanut? Mä löysin viime talvena itselleni harrasteeksi laskettelun, mutta sitä tuskin uskaltaisin ajatellakaan, jos ois raskaana. Kävely ja hölkkä varmaan ois ihan ok, samoin uinti, viimeksi tosin uin viime kesänä Kreikassa, mutta voishan senkin taas aloittaa =).

Jaa, pitänee keskittyä taas työntekoon. Kirjottelen lisää ""oireita"", kun keksin enemmän. Missäs vaiheessa me muuten vaihdetaan ketjukolmoseen? Oisko se se 150 kuten viimeksikin?

Heippu,

Vilkku; Mulla on kierto 28-29 päivää ja nyt menossa 15 pv. eli kahtaa viivaa tikkuun odotellaan jo kovin! Tänä aamuna edelleen haalea testiviiva. Jos siis huomenna kaksi tummaa viivaa, niin silloin olisikin nappiajoitus. Ainoa vaan, että meille tulee yövieraita juuri perjantaina... mutta jos sitä ennen ehdittäisiin tai sitten yöllä hissukseen ;) En ole myöskään itse vielä tuntenut oviskipuja eli mahkuja on! Luin kyllä jostain, että jos oviksen ja menkkojen väli on lyhyt, niin silloin mahdollisuus raskauteen on huono. Tosin en tiedä, mikä aika sitten on lyhyt!?

Jänskättää Vilkun ja Katriinan puolesta ihan mielettömästi! Toivottavasti saadaan Vanillalle seuraa!

Nyt pitää rientää palaveriin...

-Daisy

Meillä on tosi hiljasta, tekee mieli vaan kirjotella koko ajan lisää... joten vastaan Daisylle. Eli siis se vaihe ovulaatiosta menkkoihin pitäisi olla ainakin sen ""kiinnittymisvaiheen"" verran, joka yksilöllisesti vaihtelee muutamasta päivästä reiluun viikkoon. Käsittääkseni siis ovulaatiossa hedelmöitynyt munasolu ei voi kiinnittyä, jos kuukautiset on alkaneet ja siksi siis tämä aika tarvitaan.

Heippa rallaa leidit :)

Ja terveisiä mökiltä! Olipa ihanaa olla muutama päivä ""paossa"" pakkaushässäköitä ;) Eilen toisiaan kotiuduttiin ja ilta menikin vaatteita sullottaessa jätesäkkeihin... Nyt olen taas työn touhussa työmaalla.

Joo me ei olla rakennettu/ostettu uutta taloa, vaan ihan ""käyetty"" ollaan hankittu ;). Tämäkin on suht uusi mutta ei kuitenkaan ihan korkkaamaton. Kovasti tämä kämppä tulee muuttumaan. Aijotaan rempata sitä isommaksi. Autotalli on nyt tajuttoman iso. Otetaan se hyötykäyttöön, eli tehdään pari huonetta lisää :) Piha siellä on todella kivassa kunnossa, ei kamalasti tarvitse uusia juuttuja istuttaa. Saa heti nauttia kauniista kesäisestä puutarhasta...aaaah! Aita meinataan heti rakentaa ""tilusten"" ympärille ja laatoittaa autoalue ja käytävät. Tulee siistimmän näköiseksi ja koirien on kivempi olla pihalla kun on aidattu alue.

Katriina, voi toivon niin hartaasti että siellä sun masussa on pieni masuasukki! Pidän peukkuja että näin on!! Tosta krääsän pois heittämisestä...heh. Mä oon kans kyllä semmonen hilloja ettei toista olekaan. Nyt olen päättänyt, että yhtään ""turhaa"" rojua en kanna uuteen paikkaan. Pois vaan, kaikki pois. Ja onhan sitä jo paljon heitettykin poi (saa hyvän syyn kaydä shopppailee uusia juttuja ;) ). Mä en kans aijemmin ole raaskinut heittää mitään pois, nyt kun olen päässyt vauhtiin, mua ei pysäytä mikään... heh.

Vilkku, plussa tuulia myös sinulle. Voi kun nyt teillä tärppäisi! Olisi niin ihanaa saada lisää plussaajia tähän kejuun!!
Mites se teidän Tallinan matka muuten meni. Shoppailitko paljon. Mä en olekaan käyny siellä piiiitkään aikaan. Ois kiva tehdä sinne semmonen romanttinen kesämatka.

Pinja, ihanaa kun te pääsette rakentamaan uutta ja omaa. Se vie voimia mutta on varmasti sen arvoista. Ehkäpä mekin joskus rakennetaan...avokki haluaisi, mutta minä olen hieman ollut sitä vastaan. Tulen perheestä jossa on minun lapsuuden aikana rakennettu kaksi omakotia ja kyllähän se aika rassaavaa oli. Mutta toisaalta, saa kaiken tehdä just niinkuin haluaa, alusta asti. Se on korvaamatonta ja ihanaa! :) Onnea teidän projektille!

Katriina kyseli lomia. Höh, mulla ei lomaa tänä vuonna olekaan. Juttelin tuossa aijemmin työnvaihoksesta. Vuodenvaihteessa otin irtioton ja irtisanouduin tästä nykyisestä työstäni ja lähin kokeilemaan ""oman alan"" töitä. Noh se homma olikin ihan bluffia. Ei ollenkaan sitä mistä haastattelussa puhuttiin. 3kk kattelin sitä hommaa ja sitten lopetin. Pääsin takaisin vanhaan :) Nyt olen ainakin kesän täällä vanhassa ja mietin jatkoa.Joko jatkan täällä tai etsin uuden paikan. Pitäisi vaan rohkeesti lähteä etsimään oman alan hommia ja uskoa että kaikki ei ole niin kamalia kun toi mun keväinen kokemukseni :( Hyvähän mun tässä nylyisessä on olla, mutta tää vuorotyö syö mua. Ketuttaa herätä aamu kolmen aikoihin...

Oli kans juttua tosta liikunnasta raskauden aikana. Mun mielstä kans kaikkea liikuntaa (paitsi rankat hyppylajit ja esim. nyrkkeily yms) voi harrastaa ainakin sinne raskauden puoliväliin asti ja senkin jälkeen kevyttä liikuntaa esim. uiminen on ihan huippuhyvä liikkumis muoto loppuraskaudesta! Muistan joksus olleeni bodypump tunnilla jonka ohjaaja oli kyllä aikas ""isona"" vetämässä tuntia :) Kohtuudella ja maalaisjärjellä, sillä pärjää!

Mun liikunta ja laihis jutut meni ihan mönkään viime viikolla (nolona)..Nyt tämä viikko pitää tsempata. Torstaina mulle tehdään salilla uusi ja uljas saliohjelma, ehkä se siitä lähtee uuteen nousuun :) Tänään on pakko päästä piiiiiitkälle lenkille!!

Nyt pitää jatkaa töiden tekoa!
Mukavaa päivää kaikille! :)

Erica

Back again...

Kiitos Katrinalle pikaisesta vastauksesta. Mulla on ollut ovulaatiosta menkkoihin yleensä vähän reilu viikko eli ei kai sitten aihetta huoleen sen puoleen.

Katriina kyseli myös lomista. Mulla on juhannuksesta neljä viikkoa. Ekat pari viikkoa olisi tarkoitus mökkeillä miehen sukutiluksilla Keski-Suomessa, sitten on häät täällä päin ja viimeisellä viikolla olisi tarkoitus lähteä purjehtimaan kavereiden kanssa. Mitäs teillä muilla on suunnitelmissa?

Mä olen ihan vihreenä kateudesta Ericalle uudesta kodista ja isosta pihasta. Remppaamalla vanhastakin saa mieleisensä ja pihan yleensä sentään suht kuosissa. Tuttavapiirissä tosi moni on rakentanut viime vuosina, mutta suurimmalla osalla on jäänyt piha kuitenkin ihan rempalleen, joko rahan tai innostuksen puutteesta tai sitten molempien. Mäkin voisin ihan hyvin ostaa ""käytetyn"" ja rempata siitä mieleisen, mutta meillä mies ei lämmennyt ajatukselle. Meillä on tosi pieni rivaripiha, eikä siinä ole oikein omaa rauhaa. En millään malttaisi odottaa talon valmistumista, varsinkaan kun ei ole sitä tonttiakaan vielä!

Tällä viikolla herkkulakko on pitänyt ja jumpattua sekä lenkkeiltyäkin on tullut! Olen käynyt vesijumpassa silloin tällöin (on hyväksi niska-hartiavaivoille) ja siellä on paljon ollut ihan viimeisellään raskaana olevia naisia eli se varmasti on uinnin ja kävelyn lisäksi kelpo liikuntaa yli puolenvälin raskaudenkin.

Jahas, nyt pitääkin jo rientää taas lounaalle!

Aurinkoista ja energistä päivää! Etenkin väsymyksestä kärsiville :)

-Daisy

Heips,
Katriina; väsymys on mullakin ihan järkyttävä mut vaikuuttaiskohan tuo ilmakin kun on niin masentavan pilvistä ja kylmää.. Siinä ne oireet sit olikin. Ehkä välillä vähä menkkamaista särkyä muttei viel semmost tavanomaista. Mielialasta päätellen sieltä on kyllä kuukautiset alkamassa.. En ees oo jaksanu miettii testien ostamista tai muutenkaan jännäillä. Pelkään et liika innostuksella ei ainakaan onnaa. Kp 29/30-34.

Erica;olin Tallinnassa kavereitteni kanssa. Miehet jätettiin kotiin. Ja niin olikin hyvä koska ne ei kyl ois jaksanu pyörii niin kauan ja eri kaupois kuin me. Vähä jtk shoppailin mutten oikeen löytäny mitä etsimään lähdin. Ihana oli jutella tytskien kaa pitkästä aikaa ja siinä kun yksi kaveri kertoi heidän aloittaneen vauva-projektin jo jokin aika sitten ilman tulosta niin mäkin sit avauduin ja kerroin meijän aloituksesta. Sanoin kyl etten kuitenkaan jaksa sitä et koko ajan joku kyselee et ""No? joko?""

Kesälomista. Omani alkaa juhannuksena ja on kuus viikkoo eteenpäin. Odotan, kuin kuuta nousevaa. Mökille ja mun vanhempien luo landelle mennään ainaki mutten haluu tänä kesänä tehdä hirveesti suunnitelmii ku viime kesän rentous meni liian buukatussa ohjelmassa.

Nyt päikkäreille.
Vilkku

Heippa kaikille!

Jospas vähän päivittäis tota osallistujalistaa omalta osaltaan, näyttää vähän siltä, että mun toive yrityksen aloittamisesta ei toteudu kun ei ole mistään sitä työpaikkaa löytynyt. Tänään katselin jo jotain jatkokoulutuspaikkojakin, v#tuttaa vaan, että on juuri valmistunut (ammattikorkeasta) ja nyt pitäis sitten taas opiskella lisää kun ei tunnu työpaikkaa saavan tolla koulutuksella. En mitään sen suurempia koulutuksia oo ajatellu, kai sitä täytyy johonkin aikuiskoulutuskeskuksen kursseille mennä jossei pian ala työpaikan suhteen tärppäämään. Eli jospas sitten siirtäisin ton toiveajankohdan kolmen kuukauden päähän ensimmäisestä toiveesta, sinne asti on reseptissä pillereitä jäljellä. Nykyiset jo ostetut pillerit loppuu kolmen viikon päästä ja oishan se ollut ihana päästä sillon yritys aloittamaan mutta ei tässä tilanteessa.

Juu elikäs ""kesälomaa"" näyttää olevan mulla hamaan tulevaisuuteen.. Miehellä on loma heinäkuun viimesestä viikosta neljä viikkoa eteenpäin, ei meillä muita suunnitelmia ole kuin että varmaan ollaan tuolla saaristossa vaunulla.

Joku kyseli taannoin linja-autolla matkustamisesta, myös meilläpäin on niin, että vauvan rattaat ja äiti pääsevät ilmaiseksi matkustelemaan paikallisliikenteessä.

Jokos Minni on palaillut romantiikkamatkaltaan? :) Oliko ihanaa?

Kuntokuuri on täällä lähtenyt jotenkin liikkeelle alun kakomisen jälkeen, herkkulakko sitä vastoin ei. Eilen tein vatsalihasliikkeitä ja nyt sattuu lihakset. Eli ilmeisesti on tehonnut kun kerran sattuvat! No pain no gain!

Eilen oli kummityttöni taasen kylässä meillä ja kyllä se vaan on niiiiin ihana! Kasvaa kovaa vauhtia ja tahtois jo lähteä kävelemään, mutta kun jalat ei pidä. Hän täytti siis 4 kk juuri ja jalat ja kädet huitoo kun pitäis päästä liikkeelle.

Vilkulla ja Katriinalla onkin nyt sitten jännät paikat! Odotan innolla, että meiänkin poppooseen alkaa plussia sadella muillekin kuin Vanillalle!

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T10/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06

Heippa vaan kaikille!

Tultiin toissapäivänä viikonloppumatkalta Lontoosta, ja oli kyllä tosi ihana reissu :) Kierreltiin ympäriinsä ihmettelemässa, ja suht rauhalliseen seksielämäänkin tuli piristystä. Puuhailtiin jopa kerran minun aloitteesta!!! Yleensä en jaksa olla niin kiinnostunut, ja mies tuli tosi iloiseksi kun ilmoítin yksi aamu että mitäs jos vähän ruvettais :) Jotenkin se lähentää parisuhdetta entisestään kun saa yhteisiä kokemuksia, ja nauraa yhdessä samoille jutuille...

Ihana kuulla että monen teistä miehet on ruvennut pikkuhiljaa lämpeämään vauva-ajatuksille. Meillä se menee menee vähän ylös alas, mies kyllä ihastelee ja vilkuttelee vauvoille kaupassa, mutta heti kun itse alan puhumaan omasta, niin sitten ei kiinnosta, hmph.

No mutta eipä ihmeempiä tällä kertaa, yritän edelleen parannella itseäni viime viikon flunssasta, jotta voisin aloittaa kuntokuurin ja terveelliset elämäntavat!!!

Hei vaan hei taas!

Mukavaa kuulla, että romantiikkaa on Minnillä riittänyt matkalla.;)

Huomasin tässä lukiessani näitä juttuja, että aika monella meistä menkkojen pitäisi alkaa nyt lähi aikoina. Yleensähän samassa taloudessa asuvilla naisilla kierto on kaikilla samassa kohtaa menossa. Hassua... Itsellä pitäisi alkaa huomenna. Nyt kp31 eikä mitään ""oireita"". Mikä on outoa. Tosin näitä tapahtuu silloin tällöin, että menkat alkaa ilman ennakko varoitusta. Parempi näin. Josko selviäis tällä kertaa ilman minkäänlaista kipua ja tuskaa.

Mulla on seuraava loma putki heinäkuun kaks ekaa viikkoa. Ja odottelen sitä kuin kuuta nousevaa. Me vietetään se mökkeillen koirien kera. Ja mä toivon, että saadaan miehen kanssa nauttia toisistamme koko rahan edestä!

Vilkulle ja Minnille toivon plussa tuulia!
Palataan asiaan taas...

Hups!

Ilmeisesti tuli pieni ajatus katko kun piti toivottaa niitä plussa tuulia Katriinalle eikä suinkaan Minnille. Sori !

Kysympä tässä samalla, että onko muilla vaikeuksia päästä näille sonera plazan sivuille. Tuntuu siltä etten meinaa saada näitä sivuja auki millään... Onko vika mussa vai ....?

Heips taas,

Pinjalle vastaan, että mulla oli koko eilinen iltapäivä vaikeuksia päästä tänne sivuille, varmaan tekivät jotain päivityksiä jossain. Toisaalta, mulla oli vaikeuksia päästä kyllä yhtään mihinkään nettisivuille, joten ehkä syy oli jossain muualla, kuin Plazalla.

Mun kehossa tapahtuu jotain ihan outoa. Sitä kuuluisaa vuotoa, josta oon valittanut ketjun aloittamisesta asti, ei oo vieläkään näkynyt (nyt kp 27), mutta tänään aamulla tuli vessapaperiin sellaista valkovuotoon sekoittunutta veristä vuotoa ihan tipan verran. Ja loppui siihen. Tää mun vuotelu on aina ollut aluksi ja pääosin muutenkin ruskeeta ja sitä kyllä tulee runsaammin heti kun se alkaa. Mitä lie - pelkään kumminkin, että kyllä ne menkat sieltä kohta alkaa, mitä en tietenkään toivo.

Alavatsan nipistelyt jatkuu edelleen, lisäksi on tullut alaselän vihlomista, sellaista muistan viimeksi kokeneeni menkkojen aikana ennen pillereitä. Ja sitten vielä yksi merkillinen oire lisää, rintoja ja etenkin nännejä aristaa ihan julmetusti, paidan pukeminen kirpaisi tänään älyttömästi. Mitään kummoisia oireita ennen menkkoja mulla ei oo koskaan ollut, paitsi henkistä laatua. Mut ehkä nää kaikki liittyy siihen mun pahenevaan, diagnosoimattomaan endoon sitten. Pelkään, et menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä, jolloin kierto jäis liian lyhyeksi. Tai vaihtoehtosesti tästä alkaa se mun reilun viikon extravuoto ja sitten menkat, jolloin kierto venyy muutamalla päivällä. Jotain outoa joka tapauksessa.

Ihana ilma ulkona ja vihdoinkin lupaavat, että lämpenee (täälä etelässä siis). Kohta on jo juhannus ja hyvä, kun ei eilen tarvinnut sentään toppatakkia kiskoa päälle, mutta tosi kylmä ilta oli. Harmi vaan, että nyt tosta auringonpaisteesta ei pääse nauttimaan, kun päivä kuluu toimistolla.

Oliko meidän ketjussa muuten joku, joka oli rakentamassa omaa taloa? Voisko siitä kertoa vähän enemmän, silleen projektista alusta loppuun ja ennen kaikkea, miten lähteä liikkelle? Me haaveillaan kanssa omasta talosta ja tontista, joskus... toistaiseksi kumminkin rivitalossa vuokratontilla.

Kiitoksia vaan kaikille plussatoivotuksista. Tosta tän päiväsestä tiputtelusta pelästyneenä uskallan kumminkin epäillä, että en oo raskaana ja suuntaan nyt ajatukseni sinne maanantaiseen lääkärikäyntiin ja sitä myötä tulevaan laparoskopiaan. Ja kun sieltä pääsen, niin lääkäri varmaan oikeen kehottaa lastenhankintaan. Mut plussia muille jännääjille, toki jännään itsekin vielä hieman.

Auringoista torstaita kaikille!

Katriina, mulla myös sitä ruskeaa vuotoa aina ennen kuukautisia, alkaa noin viikkoa ennen. Ja myös joskus ovulaation aikoihin.. Oon aatellu, että se vuoto on jotain endometrioosiin liittyvää. Sitä on yritetty korjata miljoona kertaa ennen kuin mulla todetiin endo, oon syöny varmaan kymmeniä eri hormoonipitoisuuksia sisältäviä pillereitä, mut ei oo toiminu, sitä ruskeeta vuotoa tulee edelleen. Joskus mulla kanssa tulee viikkoa tai kahta ennen menkkoja pikkuriikkinen kirkas veriläiskä sekottuneena valkovuotoon. Inhottavaa mutta minkäs teet.

Hih, mullakin pitäis alkaa menkat muttei ala kun syön noita liuskoja aina kaks putkeen. Eli aikasta sama kierto meillä täällä.. :)

Minni, kuulosti ihanalta! Olis tosiaan kiva päästä jonnekin tuon ukon kanssa ihan kaksistaan, vaikkei sitten kovin pitkälle, mutta jonnekin vieraaseen paikkaan. Vaihtelua. Itse lähden kaverini luo toiselle paikkakunnalle koko ensi viikonlopuksi, onhan sekin vaihtelua muttei sama asia kun kulta jää kotiin..

Joo hei, kertokaapas kaikki, jotka ovat rakentaneet ja ostaneet tontin, että kuinka paljon on mennyt rahaa, millasia tontteja on, millasia koteja ootte rakentaneet, onko tullut jotain vaikeuksia matkan varrella jne. Mikäli tästä joskus töitä saan, niin olis meilläkin sellanen projekti edessä... Haluisin asua maalla, tai ainakin niin ettei naapuri ole ihan puolen metrin päässä. Ja haluisin oman pihan, jonne vois istuttaa kaikkea ja tehdä hienoja kivirakennelmia yms. Mutta tämäkin haave lokeroituu vauvahaaveiden kanssa samaan lokeroon: ehkä sitten joskus.

Heipsan taas,

Mulla on töissä niin hiljaista, että pitää keksiä jotain ajanvietettä koko ajan, toivottavasti netti tänään toimii =) Miten muuten teillä muilla, jotka toimistossa ootte töissä, vahtiiko työnantaja teidän netin / meilin käyttöä?

Ihanaa ois päästä vähäksi aikaa johonkin pois täältä kotoa ja työilmapiiristä. Mä en oo mikään maaseutuihminen, mutta ehkä viikoksi vois johonkin mökille lähteä, vuokrata jostain jonkun tai jotain. Meillä on myös kesälomalla suunnitteilla automatka Baltiaan, mutta mitään paikkoja ei olla vielä varailtu tai muuta, katsotaan nyt tää mun lääkärikäynti ja mahdollinen laparoskopia-aika ensin. Yhtään en tiedä kuin kauan siihen joutuu jonottamaan, tietääkö Hj?

Mä kyllä ehdottomasti haluaisin oman itserakennetun talon jossain vaiheessa, mutta jos se ei oo mahdollista, niin sitten ainakin suht uuden omakotitalon. Mitään rintamamiestaloa tms. en missään nimessä jaksaisi ruveta kunnostelemaan. Joten omasta taloprojektista haluisin kovasti kuulla. Siitähän sanotaan, että se syö aika pahasti parisuhdetta, kuin teillä on käynyt?

Vilkku: Joko sä oirehdit jotenkin? Mä en vielä luopunut toivosta, kun sitä vuotoa ei tullut enää lisää myöhemmin. Ootteko muuten lukeneet siitä kiinnittymisvuodosta mitään? Mä luin joltain englanninkieliseltä raskaussivustolta, että sitä esiintyy noin kolmanneksella naisista, suomalaisilla sivustoilla oon nähnyt vaan maininnan ""tosi harvinaista"". Jospa tää ois vaikka sitä, väritykseltään ja määrältään sopis siihen kuvaukseen ainakin =). Ja ajoituskin sopis!

Hj: Harmillista, kun ei oo työmarkkinoilla tärpännyt. Mut oikeesti, et sä loputtomiin joudu töitä etsimään. Mä oon kyllä tosi huono tsemppaamaan työnhakijoita, kun itsellä vaan kävi uskomaton tuuri, kun suoraan amk:n penkiltä pääsin suunnilleen oman alan töihin. Mut nyt nekin puuduttaa, ei kait sitä koskaan voi olla tyytyväinen. Mut hyvä säkä sullakin, että ottivat vanhaan duuniin takaisin!

Ääks, mun kuntokuuri kärsii kanssa. Ihan järkyttävä nälkä oli jo ekan työtunnin jälkeen, joten piti lähteä lounastamaan ja sen seurauksena sitten jouduin ostamaan itselleni suklaapatukan loppupäivää varten, muuten joudun kärvistelemään seitsemän tuntia ilman suupalaakaan. Vettä vaan koitan juoda hirveesti ja sillä nälkää pidätellä =). Mut tänään mä lähden joko lenkille tai salille. Ihan varmasti. Ja viikonlopuksi on luvattu meille lämmintä säätä.

Vilkku: Mä en usko, että mun yletön väsymys johtuu mistää säästä, vaan tää on oikeesti ihan epänormaalia uupumusta, tällaista mulla ei oo koskaan ennen ollut. Toivon sen tietenkin enteilevän plussaa, mutta toisaalta, yks endon oire on krooninen väsymys.

Toi on niin tyypillistä miehille, ettei ne jaksa shoppailevan naisen kanssa kierrellä. Mun mies on kyllä itsekin innostunut itselleen shoppailemaan ja mulla on kieltämättä joskus ihan samanlaiset tuskat kierrellä miesten vaatekaupoissa ja arvostella sen vaatteita=)

Hj & muutkin: Mä luulen, että ette oo ihan käsittäneet, millaista tää mun ""normaali"" menkkoja edeltävä vuoto on. Ehkä en oo sitä osannut kuvailla, mutta tää tän aamunen on jotain ihan muuta, tosi poikkeuksellista. Ootte varmaan jo kyllästyneet tähän mun vuotovalitukseen, mutta kertaan vielä, että millaista se oikein on, jotta saisitte käsityksen, mitä kärsimystä tää on.

Eli... kierto on muuten ihan normaali, mutta n. kiertopäivän 22 - 24 alkaa (yleensä ulostuksen yhteydessä) vuotamaan ruskeeta, sellaista ""likaisen näköistä"" vuotoa ja sitä tulee ihan runsaasti, niin, ettei pikkuhousunsuoja yleensä riitä, vaan olen käyttänyt sidettä tai tamponia. Vuotoa tulee sitten ihan koko ajan siihen asti, kun menkat alkaa (kierron pituus max 33). Vuoto on välillä niukempaa ja välillä runsaampaa ja välillä ihan punaistakin, useimmiten ruskean ja punaisen sekoitusta, mutta siis tosi runsasta verrattuna mihinkään ""tuhrutteluvuotoon"". Ja menkkojen ja vuodon eron sitten tunnistan loppujen lopuksi pelkästään menkkakivuista, siitä tiedän, että menkat alkaa. Ja vuoto loppuu sitten vasta kun menkat loppuu.

Kaiken kaikkiaan siis vuodan kierrosta jotain verta tai verensekaista vuotoa reilut kaksi viikkoa ja tätä on jatkunut poikkeuksetta joka kierrossa jo 2,5 vuotta. Siksi siis uskallan epäillä, että tämä pienen pieni vaaleanpunainen tippa kp:nä 27 ois jotain muuta kuin mun normaaliksi muodostunutta menkkoja edeltävää vuotoa.

Muuten, missä Vanilla on tuosta meidän listasta, eikös ollut joku idea, että plussanneetkin ilmotettaisiin tossa jotenkin?

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T10/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06

Heipsan taas,

Mulla on töissä niin hiljaista, että pitää keksiä jotain ajanvietettä koko ajan, toivottavasti netti tänään toimii =) Miten muuten teillä muilla, jotka toimistossa ootte töissä, vahtiiko työnantaja teidän netin / meilin käyttöä?

Ihanaa ois päästä vähäksi aikaa johonkin pois täältä kotoa ja työilmapiiristä. Mä en oo mikään maaseutuihminen, mutta ehkä viikoksi vois johonkin mökille lähteä, vuokrata jostain jonkun tai jotain. Meillä on myös kesälomalla suunnitteilla automatka Baltiaan, mutta mitään paikkoja ei olla vielä varailtu tai muuta, katsotaan nyt tää mun lääkärikäynti ja mahdollinen laparoskopia-aika ensin. Yhtään en tiedä kuin kauan siihen joutuu jonottamaan, tietääkö Hj?

Mä kyllä ehdottomasti haluaisin oman itserakennetun talon jossain vaiheessa, mutta jos se ei oo mahdollista, niin sitten ainakin suht uuden omakotitalon. Mitään rintamamiestaloa tms. en missään nimessä jaksaisi ruveta kunnostelemaan. Joten omasta taloprojektista haluisin kovasti kuulla. Siitähän sanotaan, että se syö aika pahasti parisuhdetta, kuin teillä on käynyt?

Vilkku: Joko sä oirehdit jotenkin? Mä en vielä luopunut toivosta, kun sitä vuotoa ei tullut enää lisää myöhemmin. Ootteko muuten lukeneet siitä kiinnittymisvuodosta mitään? Mä luin joltain englanninkieliseltä raskaussivustolta, että sitä esiintyy noin kolmanneksella naisista, suomalaisilla sivustoilla oon nähnyt vaan maininnan ""tosi harvinaista"". Jospa tää ois vaikka sitä, väritykseltään ja määrältään sopis siihen kuvaukseen ainakin =). Ja ajoituskin sopis!

Hj: Harmillista, kun ei oo työmarkkinoilla tärpännyt. Mut oikeesti, et sä loputtomiin joudu töitä etsimään. Mä oon kyllä tosi huono tsemppaamaan työnhakijoita, kun itsellä vaan kävi uskomaton tuuri, kun suoraan amk:n penkiltä pääsin suunnilleen oman alan töihin. Mut nyt nekin puuduttaa, ei kait sitä koskaan voi olla tyytyväinen. Mut hyvä säkä sullakin, että ottivat vanhaan duuniin takaisin!

Ääks, mun kuntokuuri kärsii kanssa. Ihan järkyttävä nälkä oli jo ekan työtunnin jälkeen, joten piti lähteä lounastamaan ja sen seurauksena sitten jouduin ostamaan itselleni suklaapatukan loppupäivää varten, muuten joudun kärvistelemään seitsemän tuntia ilman suupalaakaan. Vettä vaan koitan juoda hirveesti ja sillä nälkää pidätellä =). Mut tänään mä lähden joko lenkille tai salille. Ihan varmasti. Ja viikonlopuksi on luvattu meille lämmintä säätä.

Vilkku: Mä en usko, että mun yletön väsymys johtuu mistää säästä, vaan tää on oikeesti ihan epänormaalia uupumusta, tällaista mulla ei oo koskaan ennen ollut. Toivon sen tietenkin enteilevän plussaa, mutta toisaalta, yks endon oire on krooninen väsymys.

Toi on niin tyypillistä miehille, ettei ne jaksa shoppailevan naisen kanssa kierrellä. Mun mies on kyllä itsekin innostunut itselleen shoppailemaan ja mulla on kieltämättä joskus ihan samanlaiset tuskat kierrellä miesten vaatekaupoissa ja arvostella sen vaatteita=)

Hj & muutkin: Mä luulen, että ette oo ihan käsittäneet, millaista tää mun ""normaali"" menkkoja edeltävä vuoto on. Ehkä en oo sitä osannut kuvailla, mutta tää tän aamunen on jotain ihan muuta, tosi poikkeuksellista. Ootte varmaan jo kyllästyneet tähän mun vuotovalitukseen, mutta kertaan vielä, että millaista se oikein on, jotta saisitte käsityksen, mitä kärsimystä tää on.

Eli... kierto on muuten ihan normaali, mutta n. kiertopäivän 22 - 24 alkaa (yleensä ulostuksen yhteydessä) vuotamaan ruskeeta, sellaista ""likaisen näköistä"" vuotoa ja sitä tulee ihan runsaasti, niin, ettei pikkuhousunsuoja yleensä riitä, vaan olen käyttänyt sidettä tai tamponia. Vuotoa tulee sitten ihan koko ajan siihen asti, kun menkat alkaa (kierron pituus max 33). Vuoto on välillä niukempaa ja välillä runsaampaa ja välillä ihan punaistakin, useimmiten ruskean ja punaisen sekoitusta, mutta siis tosi runsasta verrattuna mihinkään ""tuhrutteluvuotoon"". Ja menkkojen ja vuodon eron sitten tunnistan loppujen lopuksi pelkästään menkkakivuista, siitä tiedän, että menkat alkaa. Ja vuoto loppuu sitten vasta kun menkat loppuu.

Kaiken kaikkiaan siis vuodan kierrosta jotain verta tai verensekaista vuotoa reilut kaksi viikkoa ja tätä on jatkunut poikkeuksetta joka kierrossa jo 2,5 vuotta. Siksi siis uskallan epäillä, että tämä pienen pieni vaaleanpunainen tippa kp:nä 27 ois jotain muuta kuin mun normaaliksi muodostunutta menkkoja edeltävää vuotoa.

Muuten, missä Vanilla on tuosta meidän listasta, eikös ollut joku idea, että plussanneetkin ilmotettaisiin tossa jotenkin?

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T10/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06

Katriina, mulla siis myös sellaista ruskeeta vuotoa viikko ennen oikeita kuukautisia, kuukautiset kestää siis kaksi viikkoa. Ja myöskin, ei mitään vähäistä vaan ihan kuin normaalit kuukautiset mutta ruskeeta, lähes mustaa. Varsinkin sillon kun olin yhdessä vaiheessa ilman pillereitä niin sitä vuotoa saattoi olla kolmekin viikkoa yhteensä. En tiedä miten pitkä jono on siihen tähystykseen, tosiaan mut leikattiin tähystyksellä ja samalla todetiin se endometrioosi joten en joutunut missään jonoissa olemaan kun suoraan päivystyksestä laitettiin leikkaukseen kipujen takia.

Juu siis ihan työttömänä tässä ollaan, en tiedä keneen sekoitit Katriina mut, mutta mitään vanhaa työpaikkaa en ole saanut takaisin. Tai siis joskus käyn toooodella vanhassa työpaikassa tekemässä keikkatöitä, mut ne on lähinnä palveluksia työnantajalle joka on hyvä ystävä. Tai sitten toisin päin, ehkä ne onkin ystävän palveluksia mulle.. :) Anyway, alkaa TODELLA masentaa tää, ettei mikään tärppää. Inhottaa elää säästöillä, kun on ajatellu, että ne säästöt sitten käytettäisiin siihen omakotitaloon tms. Ja muutenkin, tuntuu siltä, että koko elämä on tavallaan jäissä kun kaikki suunnitelmat oikeestaan vaatii sitä, että mulla on työpaikka.

Aurinkokin meni pilveen, taisin saada sen aikaiseksi näillä harmaan sävyisillä jutuillani...

Sori Hj, sotkin sut jonkun toisen ketjulaisen työkuvioihin. Pahoittelut siis ja toivottavasti löydät sinäkin duunia piakkoin.

En nyt millään löytänyt kuka oli se, joka sai vanhan duuninsa takaisin, kun eka vaihtoi oman alan duuneihin, jotka ei sitten olleetkaan sitä mitä luvattiin?

Pah, niin meni täälläkin aurinko pilveen, siihen meni ne mun hienot lenkkeilyilmat sitten. Onneksi ei sentään vielä sada!

Tiedän kyllä täysin, miltä hj:stä tuntuu päättää opinnot ja huomata, ettei sitä olekaan töitä. Valmistumisesta vähän päälle vuosi ja tässä välissä olen kerennyt jo käydä pienen jatkokoulutuksenkin alaani liittyen. Mutta kun pitäisi olla mestari näissä hommissa ja muutenki hirveästi työkokemusta niin minkäs teet. Oon harkinnu kokonaan alan vaihtoakin, nuorihan tässä vielä olen.

Tänään pitäisi aloittaa taas pilleriliuska. Toiveitteni mukaan viimeinen. Vaan saa nähä. En jotenki jaksa uskoa, että jättäisin pillerit pois, mutta kyllähän niitä ihmeitä tapahtuu..

Heissan tytöt!
Kiitos tsempityksestä kaikille! Nyt kp 30/30-34 eikä oikeestaan vieläkään muuta kuin kauhea väsymys. Aamulla tosin oli vähän huono olo mutta luulen pienen pääni saaneen senkin oireen aikaan. Koko ajan odotan vuodon alkavan. Mutta pientä jännitystä kuitenkin on ilmassa. Mies sanoi eilen etten sit saa masentua kovasti jos ei heti nappaa. Tiedän et jos se vuoto sieltä alkaa niin varmaan vähän kirpaisee mutta oon kuitenkin niiin onnellinen nyt saatuani yrityksen alkuun että suuntaan sit varmaan katseeni reippaasti eteenpäin.

Katriina, pidän sulle peukkuja!!!! Tiedän tarkalleen kun ei jaksaisi uskoa että tuommoinen onni osuisi omalle kohdalle mutta kuitenkin pieni osa haluaa uskoa raskauden mahdollisuuteen. Olisi aivan loistavaa jos päästäis Vanillan seuraks!!! =) Kuulostavat kyllä todella rasittavilta nuo vuotosi. Mutta eiköhän lääkärikäynti tuo selkeyttä asiaan. Tsemppiä sinnekin!

Mä oon niin pettynyt itseeni tän kuntoremontin suhteen! En siis ole päässyt lähellekään tavoitteitani. Pyörämatkat töihin oon suorittanu mut muuten ollaan kyl menty riman alta ihan reilusti. Ja syy on ollut kertakaikkinen väsymys ja välinpitämättömyys. Eli ns. PMS! =)

Tuleville talonrakentajille; Me ollaan siis rakennettu omakotitalo mihin muutettiin jouluaattona 2004. Itse en viel ois taloo lähteny rakentaa mut mies oli niin mukaansatempaiseva et yhtäkkiä huomasin itsekin etsiväni sopivaa tonttia. Niitä kun ei kuitenkaan kohtuuhinnalla ole pääkaupunkiseudulla ja avautui mahdollisuus rakentaa miehen vanhempien tontille vuokraamalla siitä puolet niin tyydyttiin siihen. Miehen vanhemmat ovat äärimmäisen ihania ihmisiä ja antavat meille täyden rauhan joten päätöstä en ole katunut. Monesti he saattavat soittaa meille mieluummin kuin että tulisivat soittamaan ovikelloa.
Meille oli alusta asti selvää että rakennetaan kivitalo - paloturvallisuus, pienemmät kunnostustarpeet jne. Ensin mietittiin mitä haluamme kodiltamme ja sitten aloimme piirtämään eri vaihtoehtoja. Tuttavapiirissämme oli arkitehti joka jatkoi piirrustuksiamme ja antoi vaihtoehtoja. Päädyimme kuitenkin lopulta melkein alkuperäiseen ideaamme. Talonvalmistajakin oli aika selvä meille jo valmiiksi joten emme kilpailuttaneet muita. Talonvalmistajalla taas oli eri urakoitsijoita ketä suositella ja koska aloitimme rakentamisen myöhäis syksyllä niin heitä oli helpompi saadakin. Meillä oli myös omassa tuttavapiirissä paljon eri alojen taitajia joita sitten käytettiin hyödyksi. Talonrakennus kun ei ole mitään halpaa puuhaa niin kannattaa kyllä käyttää kaikki suhteet mitä on ja yrittää itsekin oppia tekemään jotakin asioita. Itse hoidimme siivouksen mikä oli iso homma. Maalasimme kaikki seinät itse, teimme johdoille urat seiniin, opimme laatoittamaan ja saumaamaan jne. Nyt onkin mukava kun näkee oman käden jäljen ja osaa oikeasti arvostaa kokonaisuutta. Alusta asti oli selvää että rakennamme mahdollisimman ison talon käyttäen niin paljon kuin mahdollista jäljellä olevista neliömääristä. Näin saimme sellaisen kokonaisuuden missä voimme hyvin asua monenkin lapsen kanssa vaikka elämämme loppuun asti. Huoneet ovat sen verran isoja että huonekalujen paikkaa voi vaihtaa monellakin tavalla. Eipä pääse kyllästymään. 1 1/2 vuotta uudessa kodissamme asuttua en ole vieläkään löytänyt mitään mitä olisin tehnyt toisin. Eli hyvä suunnittelu on erittäin tärkeää.
Parisuhde oli kyllä välillä aika kovilla kun sitä joutui ""hoitamaan"" myöhään illalla duunin ja talorakennuksen jälkeen. Ja erimielisyydet eri ratkaisuihin myös syö suhdetta. Eli pitää myös välillä ottaa etäisyyttä rakentamiseen ja hoitaa suhdetta. Uuteen kotiin muutettuamme parisuhde alkoi pikkuhiljaa normalisoitua ja nyt voin sanoa suhteemme olevan vahvempi kuin koskaan.=)
Eli tsemppiä vaan kaikille oman talon rakentajille. Haaveilemisesta se alkaa ja haaveistakin voi tulla totta! Kyselkää vaan lisää jos jtk mietitte talonrakentamisesta!

Nyt tää pariskunta menee ottaa tirsat!
Vilkku

PS: Mihinköhän Anna on kadonnut? Sanoiko sekin lähtevänsä jonnekin vai ottakohan se vaan taukoa täältä?

Heissan!

Katriina, se olin mä joka palasin takaisin vanhaan duuniin :) Tänään oli taas niin ääääälyttömän kiire ja sterssaava päivä, että mietin taas vaihtoa toiseen... Mutta toisaalta, on tässä vanhassa työssä hyvätkin edut, vuorotyöläisenä saan pitkiä vapaita ilman varsinaista lomaa. Ensiviikolla on taas 3 päivää putkeen vapaata ja juhannuksen alla kokonainen viikko :) ihanaa!! Joten ei pitäisi valitella! Se vain mietityttää, että jos oikesti haluaa luoda ""uraa"" omalla alalla, olisi se aika aloittaa nyt. Eikä mammiksen ja hoitovapaan jälkeen.

Miten te muut olette muuten ajatelleet ton mammiksen ja mahdollisen hoitovapaan jos tässä joskus lapsia saadaan :)? Haluatteko jäädä hoitovapaalla- jakuinka pitkäksi aikaa, vai palata heti töihin? Näitäkin mielipteitä on niin monta, jotkut haluaa heti kiinni normaaliin aikuisten maailmaan ja joku toinen taas ei voisi kuvitellakaan laittavansa niin pientä lasta vielä hoitoon...

Itse haluaisin jäädä ainakin joksikin aikaa hoitovapaalle. Eli lapsi hoitoon aikasintaan parivuotiaana, ja silloinkin mielellään vain osa-aika hoitoon. Mun mielestä lapsen on hyvä olla äipän- tai iskän kanssa ihan se pienin vauvaikä :) Ja tuntuisi kamalalta laittaa alle vuoden ikäinen hoitoon. Mites te muut ajatelette tämän asian :) ?

Aah, mä sain tänään uuden ja mahtavan saliohjelman!! (ja arvatakaa kenen on vaikeeta kävellä ylihuomenna...eh..) Kivaa, nyt on taas motivaatiota käydä kun on selvät tavoitteet laitettu. Elikkäs 2 krt/vko salitreeniä ja 2krt/vko jumpaa. Sit päälle vielä kävelyt ja uinnit + plus se pilates :) Operaatio: Haluan vanhan kroppani takas!!- on alkanut!! Ugh!

Vauva jutut senkuin vaan pyörii mielessä... Olen yrittänyt olla miettimättä niitä liikaa, kun aikaa tuohon yrityksen aloittamiseen kuitenkin on vielä..mutta mutta, ei se ole helppoa. Hitsi kun, VAUVOJA ON KAIKKIALLA, niin minkäs teet!! :)

Noista ovis jutuista. Yritän nyt tämän kierron aikana bongata mun oviksen. Mulla nyt menossa kp 14 ja vuoto todellakin sellaista kirkasta ja venyvää, liimamaista suorastaan, eli eikö se viitta ovikseen?! Lisäksi nipistelyä on tapahtunut alasivuvatsassa, oiskohan nipistely lähtöisin munasarjoista?? Noh, tuohan varmaan selviäisi tikuttamalla mutta en viitsi nyt siihen ryhtyä, kun ei sillai vielä ole tarvetta sille... Mutta ois kyllä kiva oppia tunnistamaan oma ovis :)

Vielä työjutuista, Hj ja Anttuli joo tiedän tunteen. On tosi vaikeeta saada oman alan töitä jos ei ole kokemusta. Ja kliseehän tässä on se, että kokemusta ei saa ellei saa töitä ja töitä ei saa ellei ole kokemusta...Hmm, kumpi tuli ensin muna vai kana..
Ei auta kun olla sinnikäs, kyllä se hyvä tuuri joskus käy, muuten tässä maailmassa ei kellään ois yhtään duunia!!! Joten häntä pystyyn ja uutta hakemusta vaan sisään! Tsemiä ja jaksamisia sulle hj!! Kyllä sä sen just sun duunin vielä löydät!! :)

Vilkku, mites sun oireilut?? Mä täällä ihan jännään teitin puolesta! Ja toivottavasti Katriinan oireiluton myös sitä ittiään!! Peukkuja pidetään ja hengessä ollaan mukana :)!!

Vanilla, mites siellä jaksellaan. Vieläkö olet ihan hoomoilasena tapahtuneesta ja euforian lumoissa? :) Onko uusia oireita tullut jo, pahoinvointia? Jollain se voi olla toooosi pahana ja jotkut ei voi ollenkaan pahoin raskauden aikana... Mistäköhän tuokin johtuu?? Kun eikö se huonovointisuus/oksentelu johdu jotenkin hormooneista ja niiden pitoisuuksista veressä? Korjatakaa jos olen väärässä, en vain millään muista mitä joskus biologiassa on käyty läpi... :)

Noh, mä meen nyt jatkaa pakkailua... kuulemisiin!

Erica

Ei hyvänen aika. Saanko alkaa hakkaamaan päätäni seinään ihan urakalla??? Painostelimpas taas tuota avokkiani, että jos en aloittaisikaan noita pillereitä, niin tuumasi vaan, että eikös se pitäny vielä nuo syödä. Olo on kurjempi ko kastemadolla paahtavassa kuumuudessa. Minkä ihmeen takia en voi ymmärtää, että jos jotain on sovittu, niin siitä pidetään kiinni? Ilmeisesti en vaan usko, että sovittu on sovittu eikä minä-niin-haluaisin-mutten-ole-varma-oletko-sinä-varma-ja-haluat-myös...

Pahoitteluni omaan napaani tuijottamis-purkautumisestani, mutta kun oikeasti olen kohta tekemässä seinään uutta reikää. Täytyy vaan toivoa, että en ole ainoa, joka painostaa ja kärsii morkkiksesta vuorotellen..

Moi taas pitkästä aikaa!
Meillä on nyt juuri alkanut talonrakennusprojekti ja muutenkin olen ottanut vähän etäisyyttä tähän vauvaprojektiin, koska sen saamani työn takia, emme aio aloittaa yritystä vielä, joten sen takia en ole nyt vähään aikaan kirjoittanut, mutta teillä onkin käynyt vilkkaasti keskustelu täällä. Kiva, kun joku kaipaili! :)

Tosiaan joku kyseli talonrakentamisesta, vielä en osaa sanoa, miten parisuhteellemme käy, mutta olen kuullut, että ilman lapsia projekti voi olla tosi antoisaa. Meillä on ainakin ollut niin hauskaa tän projektin suunnittelu, että uskon vain, että projekti vahvistaa suhdettamme. Teemme kaiken itse ja jouluna olemme suunnitelleet muuttavamme uuteen taloon. Kaupungin vuokratontin saimme joulukuussa, täällä on tapana vuokrata tontteja, kun myytäessä ostotontista ei saa mitään hyvitystä ja talossa pitäisi asua reilu 20 vuotta, jotta kannattaisi ostaa tontti. Kaupunki on kuitenkin aika luotettava vuokranantaja. ;) Meistä ei olisi myöskään vanhan korjaajaksi, uutta sen pitää olla.

Mulla kävi niin hassusti, että maanantaina piti hakea uusi satsi pillereita ja aloittaa uuden laatan syöminen, mutta en löydä pillerireseptiä mistään, nyt sitten on vähän ihmeissäni ollut tässä, että pitäiskö varata lääkäriaika ja hankkia se resepti vai jättää pillerit vallan pois. Jotenkin tunnen vaikeaksi seksin harrastamisen kondomien kanssa, joten sen puolesta söisin ""mielelläni"" pillereitä. Meillä seksiä harrastetaan muuten n. 2 krt/vko. Mies ei ole ollut moksiskaan pillereiden poisjäämisestä, hänen mielipiteensä on muuttunut täysin eli hänen puolestaan voisimme aloittaa yrittämään lasta. No, itse aion pysyä tiukkana nyt ja laittaa taka-alalle vauvahaaveet ja itseasiassa mun vahva järkipuoli (=kilttityttösyndrooma) onkin saanut selvän yliotteen. Nyt olenkin ruvennut puhumaan häistä ensi kesälle, jonka jälkeen vauvaa voisi ruveta yrittämään. Jotenkin olen nyt sisäistänyt tämän lapsuudessa opetetun ""oikean mallin"", siis ensin häät ja sitten lapset, ja nyt intoilen häiden suunnittelusta, kun juuri intoilin vielä samalla tavalla lapsesta.

Kysyinkin jo aiemmin, mutten saanut keltään vastausta, mitä mieltä olette, onko huono idea järjestää häät ensi kesänä, jos olen melkein varma, että paras ystäväpariskuntamme järjestää häät ensi kesänä ja molempien vieraina tulee olemaan lähes identtinen kaveriporukka? Onko epäkohteliasta? Luulen, että heille tulee isot ja rahaa säästämättömät häät, kun meille tulisi taas pienet ja pienen budjetin häät. Tämän takia haluaisinkin, että meidän häät olisi ensin, jotta emme jää heidän ""mahtihäidensä"" varjoon. No kuulostaa hassulta joo, mutta kaikkea sitä tulee pohdittua.

Erica, itse tuskin jäisin hoitovapaalle. Olen itse mennyt 9 kk päiväkotiin ja olen aina viihtynyt siellä tosi hyvin, ei mitään huonoja kokemuksia. Uskon, että äidin mieli pysyy virkeämpänä, mitä nopeammin menee töihin.

Päivittelin tuota listaa omalta osaltani, nyt telkun ääreen Lostia seuraamaan! ;)

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T10/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06

Torstai-iltaa Satakunnasta..

Täällä ollaan taas, en ol oikeastaan koko viikkoon ehtinyt käydä ees taustailemaan. Ja nyttenkii ihan pikaisesti lukaisin kirjoituksenne läpi. JOITA OLI MUUTEN PALJON. JA PITKIÄ ! Ja se on hyvä.

Täällä voidaan ihan hyvin, mies tuli eilen kotiin ja lähtee huomenna. Ja on massuasukista aivan sekaisin. Juttelee masulleni ja miettii, että pitäisiköhän meidän laittaa lapsi sitten tulevaisuudessa englanninkieliseen päiväkotiin =) Hyvähän se on, että on innoissaan. Oikeastaan aika suloista. Sanoinkii, että jos nyt kuitenkii otetaan ihan päivä kerrallaan, vaikka aivan mielettömästä asiasta onkii kyse.

Oireet ei oikeastaan ole lisääntynyt.. pissalla saa juosta koko ajan (tätä oikeastaan ihan alusta saakka) ja pienen pientä ""etomista"" on havaittavissa. Mutta muuten olo ihan hyvä. Ja neuvolaan ajattelin varailla aikaa joskus tuossa viikon parin päästä. Kuitenkii niin alussa tässä viel mennään. Eivät siel taida muutenkaan ihan heti aikaa antaa ? Niin olin ainakii jostain lukevinani..

Mun täytyy nyt mennä pakkaamaan, lähen huomeen viikonlopuksi kyläilemää. Ja yritän säilyttää salaisuutemme.

Anteeksi taas kerran tämä mun ""minä minä""-kirjoitukseni.. Yritän paremmalla ajalla tulla ja keskittyä 110 % teidän muidenkin elämään. Joka kuulostaa kiinnostavalta, mutta vielä tahtoo mennä asia sekä nimimerkit sekaisin.

Aurinkoista sekä tapahtumarikasta viikonloppua kaikille !! Ja jännääjille isosti plussatuulia =)

-Vanilla-

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + 28.5.06

Heippa taas!
Kiva Anna kuulla sustakin! Ja kiva et oma mieli on levollinen tuon vauva-projektin suhteen. Mäkin olen miettinyt et jos ei mitään ala kuuluu sen suhteen nii sit aletaan suunnittelee häitä niin saa muuta mietittävää...ja nappaa varmaan!=)
Kysyit häiden järjestämisestä samana kesänä kun kaveripariskunta. Mielestäni voitte ihan hyvin mennä samana kesänä naimisiin juuri omanlaisella tyylillä! Ollaan avokin kanssa oltu viimeisinä kolmena kesänä 7:ssä eri häissä, viime kesänä vielä kolmena peräkkäisenä viikonloppuna. Ja samoja kavereita ollut useimmissa. Ihmiset alkavat useimmiten ensimmäisen parin uskallettua ottaa ison askeleen tekemään samoin joten pakostakin niin käy. Ja mikä tärkeintä: että hääpari tekee juuri omanlaiset häät eikä kenenkään muun kopiota!!! Noista 7 hääjuhlasta ei mikään ole ollut samantapainen kuin toinen. Kyllä aika, paikka, hääpari, vieraat, tunnelma jne. luovat jokaisesta hääjuhlasta aivan erityisen omalaatuisen. Joten suunnitelkaa yhdessä vaan niitä häitänne!

Anttuli, lopeta pääsi seinään lyöminen! *iso halaus* tulee täältä sen sijaan. Olet oikeassa paikassa, me kyllä tiedetään miltä susta tuntuu ja harmittaa sun puolesta. En tiedä jos tästä olisi apua mutta itse saman aijemmin kokeneena purin pettymystäni ja agressioitani kirjeeksi miehelleni mitä hän sai omassa rauhassa lukea ja miettiä ja sain sanottua kaiken ilman keskeytyksiä. Luulen et miehet oppivat jo valmiiksi sulkemaan korvansa tai asettuvat puolustuskannalle kun alamme heille paasaamaan tietyistä asioista. Siksi uskon kirjeiden voimaan. Kokeile ihmeessä ja muutkin! Meillä toimi loppujen lopuksi! =)

Hoitovapaista kyseltiin; itse olen kyllä ajatellut jäädä kotiin kyl niin pitkäks kun talous sallii. Ajatus olis kyl hankkii ne kaksi (kolme jos innostutaan ja kaikki hyvin) aika peräkkäin ja jatkaa samaa rataa kotona. Ihanaa lapsille ja kyllä siellä töissä vielä kerkee olla. Sitä paitsi ois ihana kun omilla kavereilla ois muksuja niin vois tehä edelleen juttuja yhdessä sit lastemme kanssa. En ole myöskään poissulkenut vaihtoehtoa et ottais vaik pari kaverin (tai muun) lasta hoitoon ja tienais ees vähän taskurahaa. Mut asuntolainaa on kyl aikalailla joten saa nähä sit miten käy...

Nyt, taas, nukkumaan. Katotteko Teho-osastoo? Kauhee ku taas silmät valu kun Abby päätti pitää vauvansa:)
Öitä, arvon leidit.
Vilkku

Heipparallaa!

Munkin mielestä häät voi pitää ihan hyvin samana kesänä, ei sitä vuodella sen takia siirtää, siis jos haluaa kesähäät! Varsinkin jollei kaveripariskunta vielä ole edes selvästi ilmaissut tarkkaa ajankohtaa, jolloin menevät naimisiin! Kaveripiirikin pääsee helpommalla, kun voi vaikka järjestää teille yhteiset polttarit ;) Näin me tehtiin aikoinaan, kun kaksi kaveria meni samana kesänä naimisiin ja koska molemmat ovat sen luonteisia, ettei esilläolosta liiemmin pidä, niin olivat tosi tyytyväisiä tähän järjestelyyn! Lisäksi saatiin enemmän porukkaa kasaan ja enemmän rahaa järkätä kaikkea kivaa!

Vilkun idea Anttulille kirjeestä on hyvä! Mä ainakin osaan ajan kanssa paremmin ilmaista itseäni paremmin paperille (tai meilitse näin nykyaikana...) ja mieskin voi lukea useampaan kertaan, niin menee paremmin perille!

Joku kyseli hoitovapaista, haluaisin olla kotona ainakin muutaman kuukauden äippäloman jälkeen. En raaskisi ennen kuin kävelee laittaa hoitoon. Kaveri on tarhassa töissä ja kertoo järkkyjä tarinoita siitä, kuinka ne ihan pienimmät huutaa pää punaisena märissä vaipoissa, kun ei ole yksinkertaisesti aikaa, eikä saa ottaa sijaisia. Sitten kun taapero menee hoitoon, niin haluaisin kuitenkin tehdä lyhennettyä työviikkoa eli 6 h tai 4 pv. eli jäisi kuitenkin vähän enemmän aikaa olla lapsen kanssa.

Koskas Vilkku ja Katriina meinaavat testailla??? Mä en ole vieläkään saanut ovistikkuun kahta yhtä vahvaa viivaa! Alkaa huolestuttaa, nyt on jo kierron 19. päivä. Viime yönä kuvittelinkin jo niitä oireita, mutta aamulla tikutin edelleen haamuviivan. Höh!

Aurinkoista viikonvaihdetta kaikille, toivotaan että se kesäkin sieltä tulisi :)

-Daisy