Ajatuksissa2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joanna79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itkettää. Se mun eilinen pieni vuototippa oli pelkkää alkusoittoa ja tänään sitten alkoi taas tää mun ruskea vuotelu. Nyt en enää ajattele ja kuvittele, että oisin raskaana. Ootan vaan, että menkat alkaa. Nyt en vaan tiedä, että koska, kun tää mun extravuoto on niin paljon normaalista myöhässä. Eilen illalla mulla ei enää tuntunut niitä mahan nipistelyitäkään, mutta takaan, että kuvitelmaa ne ei olleet. Sen sijaan nännit on edelleen kipeät ja arat ja kovat, mitä mulla ei koskaan ole ennen tapahtunut.

Mutta suuntaan nyt ajatukseni siihen maanantaiseen lääkärikäyntiin ja oon paperille kirjoittanut kaiken, mitä haluan oireistani kertoa. Mun on kanssa helpompi ilmaista ajatukseni kirjallisesti, ja aion antaa sen lappusen lääkärin luettavaksi, jotta se varmasti ymmärtää, mistä on kysymys. Tuntuu vaan, että ainakaan se mieslääkäri ei oikein tahtonut mun oireita uskoa todeksi, vaan piti kaikkea ihan normaalina.

Mä oon kanssa jonkun verran pohtinut tota hoitovapaajuttua, mutta musta tuntuu, että äitiysloman jälkeen haluaisin kyllä melkein heti palata töihin. Ehkä se johtuu siitä, että mulla on ollut kanssa molemmat vanhemmat töissä ja äitikin palannut töihin heti äitiysloman loputtua. Samoin kun veljeni syntyi. Mä oon siis 1-vuotiaasta asti ollut hoidossa, alkuun naapurintädillä ja sitten tarhassa, kun paikkaa ensin oli jonotettu. Nythän kai kunnilla on velvollisuus tarjota tarhapaikka kaikille halukkaille, toista se oli tuolloin 80-luvun alussa =). Tottakai ehkä haluaisinkin viettää vauvan kanssa aikaa kotona, mutta mitä oon noita tukia sun muita tutkinut, niin ei meidän talous varmaan antaisi myöten. Tai eihän sekään ole sanottua, että edes työpaikka säilyy.

Niin siis - en meinaa testailla ollenkaan, ellei tää vuotelu nyt jostain kumman syystä lopu kesken kaiken. Epäilen kyllä suuresti. Mahtaako tässä raskautua ollenkaan, pettymys on aina yhtä suuri. Mutta tällä kertaa nää oireet minusta on ihan erilaisia, kuin muissa kierroissa ""kuvittelemani"" oireet.

Tänään on jo vähän lämpimämpi ilma, ehkä viikonloppuna vois olla ulkonakin palelematta. Miten te muut vietätte viikonloppuja? Meillä se menee aika usein samalla rutiinilla, kotona köllötellessä, telkkua tai leffoja katellessa, pyykkiä pestäessa ja ruokaa laittaessa. Niin ja tietenkin yritän liikkua ulkona mahdollisimman paljon. Eilen sain kuin sainkin itseni liikkeelle, vaikka tää väsymys on ihan armotonta ja nukahdin töiden jälkeen hetkeksi sohvalle. Mut lenkin jälkeen tuli kyllä hyvä olo.

Pitänee jatkaa töitä - plussia kumminkin jännääjille, mä poistun jännäämästä tällä erää. Kuulumisia seuraavan kerran mun lääkärin jälkeen.

Heips,
Sori, Katriina tuosta Tehari-paljastuksesta. Kannattaa se kuitenkin katsoa, oli aika herkkää. Ja pahoittelut tuon vuodon alkamisesta! Maanantaina varmaan saat kuitenkin uutta tietoa ja siitä on hyvä lähteä sit katsomaan eteenpäin! Kerrothan sit meille miten kävi?

Mä näin viime yönä unta et oltiin miehen kans jossain lääkäris testaamas jos oon raskaana. Testituloksen saaminen kesti ikuisuuksia ja lopuksi se näytti negaa! =( Arvatkaas oliko lannistunut olo aamulla kun heräsin. Nyt mennään kp 31/30-34 ja menkkamaiset kivut ovat lisääntyneet huomattavasti. Pelkään pahoin etten pääse testailemaan vaan et vuoto alkaa lähipäivinä=( Tietty pieni toivonkipinä mussa vielä elää kun sitä plussaa niin kovasti toivoo. Mies vaan jatkaa herttaista linjaansa. höpöttää koko ajan etten saa stressata ettei tuu keskenmenoo ja et kerrotaanko mummolleni huomenna kun mennään käymään ja kömpiessään mun päälle eilen illal muisti yhtäkkiä ettei voi litistää pikkuista siel mun vatsas....:) Ihanaa kun se on noin innoissaan! Toivotaan nyt viel et siel oiski jotain.

Nyt pienille tirsoille, taas. Jos en oo raskaana niin alkaa huolettaa et mikä ihme mua sit näin väsyttää!?!

Vilkku

Huijasin, palasinkin vielä palstalle ennen lääkäriä.

Siis tää on nyt ihan merkillistä. Yleensä kun se vuoto alkaa n. kp 24 niin sitä tulee ihan runsaastikin ja joka vessakäynnillä ja runsaasti etenkin ulostaessa ja varsinkin jos joutuu oikein ponnistelemaan. No, nyt mulla on vatsa tosi kovalla ja melkein koko ajan joutuu juosta vessassa ponnistelemassa, mutta sit sitä vuotoa tulee joko tosi niukasti tai ei ollenkaan. Mikä hitto mua vaivaa? Tää ei oo mulle ollenkaan tyypillistä.

Heips,
kauhee alko jo tulee vierotusoireita ku ei päässy tänne huoltokatkon takia!!! Mennään kp 32/30-34 eikä kuukautisia näy.. Mut särky on niiin menkkamainen ettei voi olla muuta kuin kuukautisten alkua (->itseuojelua pettymyksen sietämiseksi). Se mikä on ehkä erilaista nyt kuin aijemmin on että jo viikon ajan oon joutunu käymään ""isolla"" hädällä vessassa moneen otteeseen päivässä. Mul on lievä laktoosi-intoleranssi mutten usko tämän johtuvan siitä. Se saa vatsan löysäks mulla kun nyt on vaihtelevasti löysä ja kova. No, mies ku tos jo hoputtaa testaamaan mut sanoin et ku tää mun kierto oli viimeks niin ihmeellinen niin ootan kyl tiistaihin asti. Nyt ku on noin hieno ilma nii tekis vaan juoda rauhassa sidukkaa terassilla mutten kyl raaski vaik tiiän ettei pieni määrä pitäis haitata näin aikasin jos oisin raskaana.

Tultiin äsken sukujuhlista ja nyt ulos kukkien kimppuun viel vähäks aikaa. Meille tulee tänään kaverin koira yökylään joten sit ei malta tehä pihahommii.
Mites Daisy? Joko pärähti kaks ovis-viivaa? Onko pupuiltu?=)

Auringon säteitä kaikille ja plussa-tuulia niitä tarvitseville!
Vilkku

Kiitoksen Vilkulle loistavasta ajatuksesta kirjoittaa kirje ja pahoittelut menkkojen alusta. Tuota kirjettä voisi kieltämättä harkita, koska muutenkin pidän kirjoittamisesta. Siinä on vaan se, etten halua tunteitani paperille, ettei niitä voi joskus käyttää minua vastaan. Todella loistava ajatuksenkulku...

Samana vuonna pidettävistä häistä sen verran, että ei kai se mitään haittaa, vaikka kaveripiirissä on samana kesänä useammat häät. Itse tosin huomasin kysyneeni tuolta avokilta, että olisiko 2008 sitte meän vuosi ko kuulin, että kaveri menee vuen päästä naimisiin. Mutta toisaalta ei minua haittaisi, vaikka menisimme samana vuonna.

Minä haluaisin jäädä hetkeksi hoitovapaalle, mutta saa nähdä. Suunnittelin, että jos sitä saisi kaksi lasta lyhyellä ikäerolla niin esikoista voisi hoitaa kotona vähän pitempään. Mutta toisaalta, JOS alamme yrittämään tämän vuoden puolella niin täytyy miettiä asiaa uudelleen. En nimittäin halua olla raskaana omissa häissäni.

Ihmettelin tuossa viikonloppuna yhtä raskaana olevaa tyärtä, joka näytti polttavan tupakkaa vailla huolen häivää. Ei tulisi kyllä itellä mieleen, tosin en ole koskaan edes polttanut. Mutta omapa on asiansa.

Toivottavasti nämä sivut alkavat toimiin nyt vähän paremmin.

Olisiko se kohta uuden ketjun vuoro?

Haudi! :)

Aaah, ihanaa kun sivut taas toimii. Vieroitusoireita totta tosiaan..heh!

Voehan nenä, kun on upea ilma! Vitsi, olin eilen koko iltapäivän ulkona ja huomaamattani poltin itseni. Tyhmää ja ikävää. Nykyään kun pitäisi olla niin varovainen ton auringon kanssa. Ja kovastihan lehdet ja uutiset varoittelee extra voimakkaasta uv-säteilystä. Jotenkin en vain tajunnut laittaa rasvaa kun en ollut ulkona ""ottamassa aurinkoa"", vaan koiranäyttelyssä. :)

Voih, mulla oli kamalaa kamalampikin hiiva tulehdus. Mistä lie tuli. Ei ole pitkään aikaan ollut ja oikein oli päässyt unohtumaan kuinka inhottava ja kiusallinen vaiva tuo on! Murr! Mutta nyt vähän helpottaa kun aloitin canesten-kuurin :)

Voih, pahoitteluni Katriinalla vuodoista ja tsemiä huomiseen lääkäriin! Tosi hyvä idea toi kirje juttu. Ei ainakaan unohdu mikään mieltä askaruttanut juttu! Kerrothan sitten miten meni! :)

Vilkulle myös pahoittelut, rouva punaisen vierailusta :( Uusin tuulin kohti seuraavaa kiertoa! Hieno asenne sinulla, ei se murehtimalla plussaa! Tsemiä ja onnea seuraavaan yritykseen! :)

Mites Vanillan vierailu meni, säilyikö salaisuus ;) ?

Anna, ehdottomasti mun mielestä voi pitää omat häät samana kesänä kuin kaveripariskunnan. Mä olen muutamana kesänä ollut sellaisissa häissä jossa samat naamat on läsnä, nou problem!! :) Joten siitä vaan häitä suunittelemaan!

Anttuli, iso hali myös täältä! Ja ymmärrän että voi tuntua oudolta kirjoittaa tosissaan omista tunteista paperille jotka toinen voi sitten säilyttää ja joskus muistuttaa skirjoiteuista sanoista. Toisaalta mitä sitä kieltämään sitä miltä susta tuntuu. Täytyyhän sun saada sun mies ymmärtään mitä sun päässä liikkuu ja monesti ajatusetn siirtäminen on huomattavasti helpompaa kuin vastakkain puhuminen. Face-to-face tilanteissa tulee helposti riitaa, toinen keskeyttäää, ajatus katkeaa jne. Mä olen joskus kirjoittanut ajatuksia meilitse ja siitä alkoi sitten sellainen vastakkain meilailu hyvässä hengessä kun molemmat sai rauhassa miettiä mitä vastaa ja ajattelee. Itse en voi kuin lämpimästi suositella kirjoittamista! :) Toivottavasti löydät itsellesi hyvän keinon ilmaista ajatuksiasi miehellesi! Tsemiä ja voimia!

Teharista, voi kunpa se olis mulla nauhalla...höh, mä jotenkin (mikä on oikeesti-ihan-käsittämätöntä) unohdin teharin viime torstaina. odotin ja keskityin niin kovasti tuohon Lostiin ja seuraavan ohjelman nauhoittamiseen eli se 4400. Sama pää kesät-talvet :)

Joku kyseli viikonlopun viettotapoja. Meillä viikonloput (jos siis en ole töissä) ollaan yhdessä, tehdään hyvää ruokaa, saunotaan, katotaan leffoja tai pelaillaan. Päivisin ja varsinkin kesäsin saatetaan käydä pelaamassa golfia tai mökkeillä. Talvella ollan sit vastaavasti käyty laskettelemassa tai shoppailemassa kotiin sisustusjuttuja :) Meillä on tapana joka perjantai tehdä vähän parempaa ruokaa sekä nauttia viiniä ja ""juhlistaa"" näin viikonloppua ja raskaan työviikon päättymistä. Se on ihanaa ja jotenkin sitä perjantaita aina odottaa kovasti. Ihana fiilis kun on hyvää ruokaa ja seuraa sekä viikonloppu vielä edessä!

Harrastatteko te muut yhdessä jotain? Meillä yhteinen harrastus on tuo golf ja sitten tietysti liikunta/ulkoilu.

Nyt nauttimaan ihanista keleistä. Kivaa kun huomenna on vapaapäivä, harmi vaan, että pitää pakata sisällä kun muutto lähenee...uh.

Illanjatkoja arvon leidit :) -Erica

Heippuli,

Voih ja mä kun jo olin niin varma Vilkun plussaamisesta :( Noh, jospa ensi kuussa sitten eli ei kun uutta pökköä pesään ;)

En saanut kahtaa viivaa tikkuun lainkaan, joten lopetin testailemisen tällä erää. En kyllä kovin selviä ovisoireitakaan tuntenut normaaliin aikaan eli saattaapa olla etten ovuloinut lainkaan tässä kuussa. Toivottavasti ensi kuussa sitten paremmalla onnella! Tosin luin täältä monen tulleen raskaaksi, vaikkei kahta viivaa olekaan tikuttanut, joten pieni toivonkipinä elää edelleen. Pupuiltu on ainakin ahkerasti, vaikkei ajoitus ehkä olekaan ollut paras mahdollinen lapsenteon kannalta. Mies oli välillä vähän nihkeämmän oloinen tähän projektiin (tai näin ainakin kuvittelin) mutta nyt on taas täysillä jutussa mukana. Höpötteli kaikenlaista kivaa koko viikonlopun lapsista ja sanoi toivovansa, että me joskus saataisiin minun näköinen pikku tyttö. Kyseli myös, että haluaisinko naimisiin. Heh, ei siis kosinut, vaan ihan yleisellä tasolla. Mulle se ei ole koskaan ollut mitenkään tärkeää eli jos naimisiin joskus mennään, niin varmaan sitten maistraatissa tai pienin menoin joka tapauksessa.

Ohoh, pitää mennä...

-Daisy

Huomenta!

Viikonloppu on nyt sitten takana ja arjen askareet alkaa taas. Kesäkin yrittää kolkutella ovella. ihanaa kun saa laittaa kesä hepeneitä päälle ja on lämmin.

Viikonloput vietän (jos en ole töissä) miten milloinkin. Yritän tavata ystäviä, viettää miehen kanssa laatu aikaa käydä koirien kanssa piiiiitkillä lenkeillä siivoilla ja ennen kaikkea rentoutua ja unohtaa kaikki töihin liittyvä. JA nyt onnistuin ainakin suurinpiirtein.
Talo asiat oli nyt päällimmäisinä mielessä. Käytiin vielä katsomassa tonttia ja nyt talon valintaan.
Me myös rakennetaan miehen vanhempien tontille. Ja tähän ratkaisuun vaikutti paljolti raha. Meillä ei olisi ikimaailmassa ollut varaa ostaa valmista taloa. Joten nyt saadaan uusi talo ja ei mennä konkurssiin. Jää rahaa vielä elämiseen. Onhan siinä kyllä hirveä työ, mutta uskon että lopussa kiitos seisoo. Ja appivanhemmat on loisto tyyppejä, että ei tarvitse olla huolissaan senkään puolesta.

Nyt kyllä itsekkin myönnän kun olen asiaa ajatellut, että on laitettava vauva haaveet taka alalle joksikin aikaa. Täytyy saada talo projektia hieman eteenpäin ennen kuin on viisasta ryhtyä puuhastelemaan lasta. Järki sanoo näin. tunne puoli on toista mieltä. Ja käyn varmaan tätä taistelua mielessäni monet kerrat. Mutta jos malttaisi edes tän vuoden vielä odottaa ja olisi aikaa pehmitellä miestäkin.

Toi asioiden kirjottaminen paperille on loisto ajatus. Itse harrastin sitä entisessä suhteessa aika paljonkin. Ja on hyvä keino saada kerrottua omista tunteistaan ja ajatuksistaan. Suosittelen.

Jos joskus saan lapsia olen ajatellut olevani kotona niin kauan kuin mahdollista. Siis jos talous antaa myöden jään hoitovapaalle vielä . Tosin helppohan sitä on nyt sanoa, mieli voi muuttua moneen kertaan kun lapsi sitten on tuossa sylissä. Ja vielä kun asutaan aika metsän keskellä. Sitä voi kummasti haluta ihmisten ilmoille ja aikuista seuraa.

Anna, jos haluat mennä naimisiin niin ei muiden suunnitelmilla pitäisi olla mitään tekemistä omiesi kanssa. Jokainen juhla on omanlaisensa ja tuskinpa ystäväsi ovat asiasta pahoillaan. Luulenpa, että pahoittaisivat ennemminkin mielensä jos kertoisit siirtäneesi häitäsi ystäviesi takia. Siispä ei muuta kuin häitä suunnittelemaan.

Minä lähden nyt tästä uimaan ja nauttimaan kesästä.

No niin, nyt on sitten lääkäri takana. Ja nyt suututtaa aivan suunnattomasti. En ole koskaan aiemmin tavannut niin töykeää ja välinpitämätöntä lääkäriä ja jouduinkin sen kanssa sitten ilmiriitaan ja suusanalliseen väittelyyn mun vaivoista ja jatkotoimenpiteistä. Sama lääkäri oli tammikuussakin, mutta silloin se sentään vähän kuunteli.

Aloitin kertomalla, että samalla linjalla mennään ja että vuodot ei oo loppuneet mihinkään. Kerroin että nyt on kp 31 ja että vuodot alkoi kp 27 ja näyttäisi mielestäni siltä, että kierto venyy johonkin 37 - 38 päivää, koska ennen kuukautisia vuoto on jatkunut jo reilun viikon. Lääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsa, vaan totesi, että ""toihan on ihan normaalia tiputtelua ja kuukautiset alkaa ihan just"". Tässä kohtaa purskahdin itkuun, herkkä kun olen, ja sanoin, että olen kirjannut kaikki oireeni paperille ylös siltä varalta, etten osaa niitä selittää. Lääkäri tokaisi, että ""ei minua sinun lappusi kiinnosta, jospa jatkaisit kertomalla!"".

Varmaan viitisen minuuttia siinä vastaanotolla sitten itkeä vollotin saamatta kunnolla sanaa suustani ja lääkäri ei suostunut paperiani lukemaan! Yritin selittää, kuinka en ole ennen osannut tulkita oireitani liittyväksi epäiltyyn endometrioosiin. Kerroin kuumeesta, joka nousee kuukautisten aikana, mutta lääkärin mukaan se ei voi olla gynekologinen vaiva (olen lukenut, että endometrioosipotilailla on tätä kuumeilua ollut). Sentään jotain kysymyksiä lääkäri esitti, joihin pystyin vastaamaan kyllä tai ei, jonka jälkeen jatkoin itkemistä.

Lääkäri ei ottanut uskoakseen mun epäilyjä endometrioosista. En yleensä menetä hermojani, mutta tässä tilanteessa menetin. Sanoin lääkärille, että haluaisin pikkuhiljaa jotain tapahtuvan, kun olen 2,5 vuotta lääkärissä vaivan vuoksi juossut. Tämä oli sitä mieltä, että olen juossut vain puoli vuotta, koska olen sairaalan poliklinikalla käynyt puoli vuotta, sitä ennen yksityisillä, jotka sairaalaan lähettivät. Kysyin, että no miten tästä edetään, johon lääkäri tokaisi, että katsellaan. Hermostuin ja sanoin, että ettekö ymmärrä kuinka vaikeaa mun on vaivojeni kanssa olla, koko ajan itkua vääntäen. Tämä on suora lainaus, mitä lääkäri siihen vastasi, ääntään korottaen: ""etkö sinä ymmärrä, että näissä tutkimuksissa on tietty järjestys, me yritämme selvittää vian, mutta jos olet sitä mieltä, että maha auki vaan ja leikkaukseen, niin ole hyvä ja mene yksityiseen sairaalaan, siellä he ottavat ilomielin vastaan leikkaukseen"".

Vähän siinä rohkeutta keränneenä, edelleen itkua vääntäen sanoin lääkärille, että en oikein pidä siitä, että lääkäri huutaa mulle, kun yritän kertoa oireistani ja kysyä toimenpiteistä. En itse missään vaiheessa ottanut leikkausta puheeksi edes. Yritin tämän purkauksen jälkeen kysellä nätisti, että miten tästä nyt eteenpäin, niin lääkäri sanoi, että tutkitaan ja katsellaan.

En tiedä voiko sanoa, että onneksi, mutta kuitenkin. Ultraäänessä havaittiin, että oikessa munasarjassa oli kaksi kystaa, joita ei ole ennen ollut ja jotka kuulemma kuuluvat normaaliin, toimivan munasarjan ominaisuuksiin, mutta joita pitää seurata. Jos noita kystia ei olisi ollut, en usko, että oisin saanut lähetteen laparoskopiaan. Mutta nyt (onnellisesti?) olen leikkausjonossa ja laparoskopia on edessä kuukauden tai parin sisällä, arvioiden. Siellä sitten katsotaan tämä endometrioosi, onko se sitä vai ei ja samalla katsotaan munatorvien toiminta, mahdollisen raskauden varalta.

Eli hyviä ja huonoja uutisia. Mietin parhaillaan, minne tuollaisesta lääkäristä voi valittaa. Nyt oottelen sitten vaan niitä myöhässä olevia kuukautisia alkavaksi. Täytynee siirtää tätä raskautumissuunnitelmaa nyt sitten laparoskopian jälkeiseen aikaan. Mutta pysyn linjoilla kirjoittelemassa kuulumisia ja lukemassa muiden haaveita. Sitten kun oon vähän vähemmän vihainen.

Heippa!
Voi Katriina, pahoittelut tuosta kauheasta lääkärikäynnistä! Kyllä sitä ihminen kaikkea joutuukin sietämään ja näkemään. Minäkin valittaisin tuollaisesta kohtelusta! Onko lääkäri mies vai nainen? Itse en pystyisi miesgynekologille mennä - kyllä nainen toisen naisen parhaiten tuntee niin ""sisäisesti"" kuin ulkoisestikin! Nyt vaan katseet tuonne laparoskopiaan ja kesään!

Mullakin on kyl nyt hermo aika tiukalla - silloin lauantaina tippuili sit pari tippaa verta kun pinnistelin ""isolla hädällä"" (anteeksi yksityiskohtaisuus) jolloin kuvittelin kuukautisten alkavan. Mut siihen se sit jäikin. Eilen tuli taas muutama tippa samassa tilanteessa ja taas se jäi siihen. No tänään ei oo tullu sit mitään joten miehen kehotuksesta ja toiveiden taas noustua tein raskaustestin - negatiivinen! Voihan perkele. Sinne meni nyt se positiivinen asenne! Kyllä on tyypillistä että nyt sit ku niit lapsia sais tulla niin ennen niin säännölliset kuukautiset ovat nyt sit ihan sekasin. Eli nyt kp 34/30-?34 ja menkkamaiset mahakivut senkun jatkuvat. Ja vitutus sen kun vaan lisääntyy. Vaik yritys vasta alkoi niin jotenkin vaan tuntuu et ku kaikki on tehty (?uskoakseni) niin hyvin kun voi juuri oikealla hetkellä niin miksi ei nappaa? Ja sit sitä jo kuvitteleekin et meil tulee varmaan olee vaikeeta saada muksuja ylipäätään... Eli nyt iski peruspessimismi=( Lääkäriin olin ajatellut mennä vasta elo-/syyskuussa jos ei mitään oo tapahtunut. Ei kai siinä ajassa nyt mikään voi pahentua niin paljoa siis jos mulla ois esimerkiksi endometrioosi?? Duunia enää 1 1/2 vkoo ennen ku loma alkaa ja sieläki vaan kaikki menee nyt ihan päin poskee! AArgh, kyl se elämä joskus potkiiki päähän. ANTEEKSI tämä valitusvirsi ja kiitos jo etukäteen rohkaisevista viesteistä mitä tiedän teiltä aina saavani! =) Kylläpä helpotti. Jos menis avaa sidukan, istahtais aurinkoiselle partsille kuuntelee lintujen viserrystä ja lukemaan hyvää kirjaa!

Yritän ens kerral jo paneutua teidän muidenkin asioihin:)
Vilkku

Voi anteeksi, kun mun edellinen kirjoitus oli tosiaan vaan ihan pelkkää valitusta ja minä-minä-minä -tekstiä. Olin tosi tosi tuohtunut ja nyt jo vähän rauhoittunut, niin jaksan keskittyä muittenkin kuulumisiin. Pahoittelut siis.

Ulkona tosiaan on ihana ilma, mut valitettavasti kuluu kasiin asti töissä tällä viikolla. Aamulla kerkeis tehdä jotain pihalla ja vaikka ulkoilla vähän, mutta kun aamulla nukuttais niin kovasti =). Oma nautinnonhetkeni on iltavuoroissa se, kun ennen töihin tuloa nautin terassilla tuoreesta kahvista, luen kirjaa ja nautin auringosta, joka paistaa just ennen töihin tuloa siihen terassille.

Ikävää toi Erican hiivatulehdus. Mä en oo koskaan kärsinyt siitä, mä en edes tiedä miltä se voi tuntua. Ja tätä ei varmaan ois pitänyt taas lausua ääneen... Mut toivottavasti helpottaa!

Mä oon Anna kanssa muiden kanssa samaa mieltä, ei omia häitä, jos sellaiset haluaa tiettyyn aikaan, kannata käydä lykkäämään sen takia, että kaveripariskunta ehti ensin. Usein kaveriporukassa mennään naimisiin suunnilleen samoihin aikoihin, muutaman vuoden sisään.

Erica kyselit yhteisistä harrastuksista. No meillä ei hirveesti mitään yhteistä oo, talvella käydään laskemassa ja lautailemassa, molemmat tykätään kyllä uida ja lenkkeilläkin, mutta jotenkin se on vaan mennyt niin, että mä käyn lenkillä ja mies salilla. Tietty yhdessä katotaan leffoja ja jotain telkkarisarjoja, mutta siinäpä se meidän ""yhteinen elämä"". On tietty bileitä, johon molemmat ottaa osaa, jos jommankumman kaverit järkkää. Ja kyllä me kesälomat pyritään viettämään yhdessä, matkustellen.

Saas nähdä kuin nopeesti pääsen sinne tähystykseen ts. meneekö kesälomasuunnitelmat pahasti uusiksi. Mut mä en rupea sitä aikaa siirtämään, oli milloin oli, kun sen tänään itselleni sain taisteltua. Mut sinne Baltiaan mä tosiaan haluaisin lähteä.

Katoin sitten sen Teharin nauhalta, aika pliisu jakso minusta. Neela on kyllä ihan mun ehdoton suosikki! Mitä te muuten tykkäätte Lostista? Mä oon ihan koukussa siihen, eka jakso oli kyllä tosi huono ja anto ihan väärän kuvan siitä, mitä tuleman pitää. Sit mä oon sen perään jäänyt koukkuun siihen 4400 -sarjaan myös, mutta se on musta välillä vähän pelottava. En oikein tykkää kauhuleffoistakaan. Mä näin joskus pienenä Ennustuksen ja vieläkin karmii =). Telkkaria tulee katottua kyllä ihan liikaa, jopa noita kesän uusintojakin...

Jooh, ei niitä kuukautisia vieläkään kuulu, tohtori oli ihan väärässä. Tarkoitus ei mulla ollut hyppiä silmille, mutta kun mun on niin paha olla. Ja vieläkin suututtaa se kirje, miksen saanut kertoa asiaani paperilla?? Ei lääkärit saa toimia noin. Onko kelleen muulle osunut kohdalle mitään tän kaltaista?

Hitsi, pitää taas palata ""sorvin ääreen"", mutta kirjotelkaa muutkin kuulumisia. Vaikka veikkaanpa, että jotka kynnelle kykenee on varmaankin ulkona, kun on niin kesäistä!

Katriina, sulla kyllä osui tosi huono tuuri lääkärin kanssa, oli kyllä minunkin mielestäni törkeesti toimittu. Lääkärin pitäisi kyllä tietää, että kaikki lääkärille esitettävät asiat ovat herkkiä ja henkilökohtaisia, vaikka se heille olisikin liukuhihnatyötä ja heidän pitäisi suhtautua sen mukaan. Ja ihmettelen, miksei hän voinut edes katsoa sitä kirjettäsi. Olikohan hänellä erityisen huono päivä, ihmisiähän hekin tietysti vain ovat. Itselleni ei onneksi ole sattunut tällaisia lääkäreitä kohdalle.

Olen aina sanonut, että en itse sopisi lääkäriksi tai ylipäätänsä sosiaalialalle, kun mulla ei riittäisi tarpeeksi empatiaa. En viihdy asiakaspalvelutehtävissäkään, mulle sopii hyvin nämä markkinointihommat, jossa saa olla tekemisissä ihmisten kanssa, muttei koko aikaa kuitenkaan. ;)

Kiitos kaikille kommenteista häiden suhteen, niin kai se tosiaan niin menee, että pitää elää omaa elämää, eikä murehtia muiden tekemisiä. Tiedän vaan, että tälle kaverilleni häät ovat todella iso asia. Siis että heidän suhteessansa moni asia odottaa häiden tuloa, ennen kuin niitä voidaan toteuttaa.

Harrastuksista, meilläkään ei ole mitään erityistä yhteistä harrastusta, mutta teemme paljon asioita yhdessä, tai siis olemme useimmiten vapaa-aikamme yhdessä, emme kuitenkaan kotona.

Lostista, mustakin se eka jakso oli tyhmä, mut katoin silti toisen ja kolmannen ja sit jäin koukkuun. Nyt katon sen aina, jos vaan mahdollisuus on. Muita ohjelmia mitä seurailen on kaikki sisustusohjelmat ja puutarhaohjelmat ja ylipäätänsä sellaiset ""muutosleikkijutut"", myös extreme makeoveria tulee katottua. Kuullaan taas!

Heips.

Voi Katriina, ikävä kuulla, että sulla oli noin kamala lääkäri kokemus! Hitsi, mä olisin varmasti kans repiny pelihousuni moisesta. Ja mun mielestä tommosesta kyllä kannattaa jollekin sanoa jotain. Eihän tuommoinen ole oikein?!!! Lääkärin pitää pystyä kuuntelemaan potilasta, oli se sitten paperilta tai ilman, piste! Tais hemmolla olla huono päivä tai jotain,murr! Mä kyllä varmaan mainitsisin asiasta ko. aseman/lääkärikeskuksen asiakaspalveluun reklamaationa. En tiedä auttaisiko se mitään mutta toisaalta jos ei kukaan koskaan antaisi palautetta ei mikään ikinä paraniskaan...
Nyt vain pää pystyyn ja niin kuin Vilkku sanoi, ajatukset kohti tulevia toimenpiteitä, toivottavasti saat pian ajan! :)

Kyselit noista lääkäri kokemuksista. Mulla ei nyt varsinaisesti tuommoista ole ollut, mutta yksi juttu jäi mieleen. Mulla on ollut niskan kanssa ongelmia (mistä jo aikaisemmin mainitsin) ja silloin ravasin jatkuvasti lääkärissä. Niskat oli niin jumissa ja kipeinä, että en kyennyt tekemään töitä saati nukkumaan öisin. Lääkäri alkoi sitten jossain vaiheessa kun ei osannut sanoa missä vika ja saikkua kirjoitteli, epäilemään koko kipuilua ja ajatteli, että lusmuilen töistä... Mulla meni herne nenukiin ja vaadin saada lähetettä magneetti kuvauksiin. Maksoin sen itse (aivan sika kalliita) ja kas, sieltä löytyi välilevypullistuma. Olisittepa nähneet sen lääkärin ilmeen kun vein hänelle lausunnon niistä kuvista. Kommentti oli tyyliin että, ai siellä olikin sitten jotain... ja ääni muuttui kellossa... Ärsyttävää!! :(

Ja Vilkulle kanssa iso jaksuhali negaamisesta! Se on ihan fakta, että aina sitä pettyy ihan kamalsti kun sen negan tekee. Vaikka sitä ois kuinka ajatellu, että: en usko että ollen raskaana ja tehdään vaan varmuuden vuoksi jne jne. Syvällä sisimässään sitä toivoo ja odottaa sitä plussaa enemmän kuin itselleen edes suostuu myöntämään... Nyt positiivia ajatuksia kehiin ja ajatukset seuraaviin pupu-sessioihin ;)

Daisylle onnea seuraavaan kiertoon! Kyllä se tikutus vielä onnistuu! Aivan ihanaa ja suloista nuo sinun miehesi jutut sinun näköisestä tytöstä :) Kuulostaa siltä, että miehelläsikin on vauvakuume kohdillaan kun myös naimisiin menosta jutustelee ;)

Pinja, kävitkö jo ulkona ihan livenä uimassa, oooohhohh!!!!? Eiks se vesi ole vielä ihan SIKAKYLMÄÄ ;)

Mä olen tänään, yllätys yllätys: pakannut! Ja vielä kerran, pakannut! Meni hieno päivä sivu suun ja huomisesta ovat povannet super lämmintä ja aurinkoista, höh, meikä on aamusta iltaan töissä, tietysti. Noh, kaipa sitä vielä kerkiää nauttia auringosta. Sitä vain pillastuu hieman kun näin hienot päivät menee ohi, Suomen kesä kun kuitenkin on NIIN lyhyt.... Ei niitä huippu ihania päiviä montaa ole!
Mun hiiviskin on parempaan päin. Tais canestenit auttaa. Kutina on tipotiessään, ihanaa! :)

Nyt painun nukkumaan, aamulla taas ennen kukonlaulua töihin! Öitä.
Ja kuulemisiin :)

Heippa,
Kurja kokemus lääkärillä sulla Katariina! Itsekin olen joskus miettinyt, mihin tuollaisista voi valittaa, kai terveysasemillakin pitäis joku ""kuluttajasuoja"" olla. Potilasasiamiehelle? Vai onko se vain potilasvahinkoja varten, siitä en ole varma... Itselle ei ihan noin huonoa kohtelua ole tullut vastaan, mutta yksi aika huono kuitenkin yleisellä terveysasemalla useita vuosia sitten. Lääkäri, joka on muuten suht tunnettu poliitikko nykyään oli aika epäkohtelias. Menin vuosittaiseen lääkärintarkastukseen uusimaan e-pillereitä, niin tämä nainen ensimmäisenä tiukkasi että mitä ihmettä minä tulen hänen vastaanotolleen, koska hän ei ole mun omalääkäri. Olin vastaanotosta nimenomaan pyytänyt naislääkärille, koska omalääkärini oli mies ja sitäpaitsi poissa. Ääni ei muuttunut kellossa vaikka syyn kerroin ja teki alatutkimuksen kovakouraisesti ja kirjoitti vaan uuden reseptin, ei esim. kysynyt mitään tms... Eihän näin vuositarkastuksia hoideta! Ärsyttää vain kun kys. ihminen näyttää ihan toista naamaa tiedotusvälineissä, on niin hymyä että... En ikinä äänestäisi häntä tuon käytöksen perusteella ja olen kyllä antanut kuulua sen myös muillekin. Onneksi muutettuani terveyskeskusomalääkärini on ihan hyvä nykyään. En ole yksityiselle raaskinut mennä.

Itselle tuli nyt takapakkia noiden vauvahaaveiden kanssa... Sain masennuslääkkeet vaikken itse tiennytkään masentunut olevani---vain ahdistunut ja väsynyt---anyway, se siirtää nyt toistaiseksi yrityksen alkamista vähintään syksyyn. Ehkä on tietenkin paras hoitaa itsensä kuntoon, mutta tuokin ratkaisu kyllä teki onnettoman olon.
Voi olla että käyn täällä jatkossa vain harvakseltaan koska en taida tuota vauva-asiaa uskaltaa kovin ahkeraan mieleeni tuoda kun olin jo niin valmis...Tosin oottehan moni muukin täällä vielä vasta odottamassa sopivaa hetkeä eikä me täällä vain vauva-asioista puhuta. No, katsotaan. Kohta alkaa lomat ja sitten oonkin hetken ilman nettiä...
Hellepäivien jatkoja!

-Ready

P.S. kannattais kyllä jatkossa katkaista tää viestiketju 100 viestiin, näitä pitkiä ketjuja on tosi hankala lukea.

Heipsansaa,

Törkeää tuo Katriinan lääkärin kohtelu! Tee ihmeessä kirjallinen valitus asiasta, ei tuo kyllä kuulosta ammattimaiselta käytökseltä. Siis varsinkaan, ettei lue sun kirjoittamiasi oireita tai saati sitten, että korottaa ääntänsä. Mulla taas lääkäri on nimenomaan käskenyt pitämään päiväkirjaa ja kirjoittamaan oireista, esim. ennen kuin migreeni todettiin. Mutta hyvä, että pääsit kuitenkin tutkimuksiin! Niin se tuntuu nykyään olevan, ettei mihinkään tutkimuksiin pääse, jollei sitä itse vaatimalla vaadi.

Harmitus Vilkun negan! Tosin, en tiedä lohduttaako yhtään, mutta eihän teillä nyt kauaa vielä ole yritys ollut päällä, kyllä se plussakin sieltä napsahtaa. Se on niin monesta yhteensattumasta kiinni, kuten olet itsekin sanonut. Sitä vaan aina toivoo niin kovasti ja tuntuu, että seuraavaan jännäyskertaan on ikuisuus. Tiedän, että mulle tulee myös olemaan tosi suuri pettymys, jollei nyt heinäkuun oviksesta tärppää.

Mites teidän muiden kuntokuurit on sujunut? Mulla ööö... vaihtelevasti, muutama päivä hyvin ja sitten muutama päivä tuloksia torpetoidessa jne... Harmittaa!!! Voisiko joku lähettää mulle ison annoksen luonteenlujuutta???

-Daisy

Heips taas,

Jos mahdollista, oon vielä vihaisempi kuin eilen siitä lääkärin kohtelusta. En tosiaankaan ole mikään riidanhaluinen luonne enkä koskaan kiistele asioista, muualla kuin kotona, joten tuo eilinen tilanne oli mulle tosi outo, poikkeuksellinen ja masentava kokemus. Aina tähän asti lääkärit ovat mun kirjelmät suostuneet katsomaan ja sitäpaitsi, mulle on muutenkin vaikea paikka kertoa asiaani mieslääkärille. En usko, että miesgynekologi voi mitenkään ymmärtää sitä kaikkea, vaikka kuinka tietäisi asiat teoriassa.

Kerroin naispuolisille työkavereilleni sekä miehelleni aiheesta ja kaikki olivat sitä mieltä, että lääkärin käytös oli tosi epäasiallista ja että tästä pitää valittaa. Mulla on kuitenkin kuuden viikon päästä taas aika ja kunhan sen käyn ja laparoskopian, niin laitan valituksen sisään. En nimittäin halua, että valituksellani teen hallaa omalle hoidolleni, minkä ei tietenkään pitäisi mennä niin, mutta en luota näihin systeemeihin pätkääkään.

Oon itse myös joutunut käytännössä tekemään astmadiagnoosini. Tiedän, että astma mulla on ollut jo ainakin yläasteelta asti, mutta se todettiin vasta, kun olin 21-vuotias. Siis silloin, kun mulla oli mahdollisuus päästä yksityiselle lääkärille. Ravasin koko yläasteen valittamassa terveyskeskuksessa hengenahdistustani, mutta kukaan ei koskaan kuunnellut minua, tehtiin kyllä verikokeita ja röntgeneitä, mutta koskaan ei kukaan ehdottanut astmadiagnoosin tekemiseen tarvittavia PEF-seurantoja tai spirometrioita. Vaikka astma on niin yleinen sairaus. Astmahan ei edes välttämättä aiheuta poikkeamia keuhkojen kuuntelussa tai keuhkoröntgenissä, mutta enhän minä silloin uskaltanut lääkärille vastaan väittää. Minä olen vielä niitä ihmisiä, jotka viimeiseen asti välttävät lääkäriin menoa, toisethan kun tuppaavat käydä siellä milloin mistäkin pikkuviasta.

Lääkäreiden asenne oli, että olen niskuroiva teini, joka on joka kaipaa huomiota. Silloin päätin, että kuolen mieluummin ennen kuin enää menen terveyskeskuslääkärien nöyryytettäväksi. Siitä asti olen käynyt yksityisellä, ja tämä yksityinen olikin sitten melkoisen kauhistunut mun astman asteesta, oli tulokset nimittäin sitä luokkaa, että ihmettelivät ihan kuinka olen voinut kestää ilman lääkitystä. Nyt mulla on sitten kortisonilääkitys hamaan loppuun asti. Alkaa tässä jo hiljalleen toivoa, että edes jossain joku lääkäri ottaisi potilaan vaivat tosissaan ja uskoisi, jos potilas itse jotain ehdottaa.

No se minusta. Paitsi sen verran, että nyt on kp 32 eikä niitä menkkoja vieläkään kuulu. Mutta kun tämä extravuoto on, niin tiedän, että menkat tulee kyllä. Epäilen, että tää johtuu niistä nyt löytyneistä kystista, ja itse asiassa kun tarkemmin mietin, niin en kyllä mitään ovulaation merkkejäkään tässä kierrossa oo havainnut. Ja noita kystia en ole edes uskaltanut miettiä vielä...

Mulla kanssa kuntokuurin kanssa on vähän niin ja näin. Tänään aamulla kävin kyllä heittämässä lenkin ja lounaaksi oon syönyt vaan salaatteja ja keittoja parin viikon ajan. Mut sitten noita lipsahduksia kuten pullaa ja suklaata ja jätskiä on sattunut aina välillä. Vaa'alla en oo viime marraskuun jälkeen käynyt enkä käy ennen kuin peilistä näkyy hoikistuneempi minä. Maha pömpöttää silleen kun siellä asuis joku, mutta kun ei asu, niin sais mielestäni olla litteempi =). Mä oonkin viime aikoina tehnyt ahkerasti vatsalihaksia ja muka nähnyt jotain tuloksiakin.

Vilkulle plussaonnea ens kiertoon. Mun täytyy varmaan nyt tosissaan olla ottamatta sitä riskiä, että plussaisi ens kierrossa, kun pitää sitä laparoskopiaa ootella. Mut sen jälkeen sitten urakalla oikeen...

Hei!

Katriina: Mulle kävi näin ikävästi eilen hammaslääkärissä. Eli käyn tällä hetkellä yksityisellä lääkärillä kun kyllästyin helsingin kaupungin hammashuoltoon. Ja tämä oli nyt toinen kerta kun tälle naiselle menin. Ja myös viimeinen. Mulla on takahampaan juuri hoito kesken ja sitä sitten jatkettiin. Ennen kuin aloitettiin sanoin lääkärille, hyvin asiallisesti ehkä jopa hieman naureskellen, että voisiko hän olla hieman hellävaraisempi tällä kertaa. Viime kerralla oli niin kovakourainen, että mun suupieli meni aivan rikki ja ruvelle. Ja näytin seuraavana päivänä siltä kuin mulla olisi ollut herppes huulessa. Mitä se ei suinkaan ollut. Mihin tämä kyseinen lääkäri pillastu täysin ja sanoi, että herppes tulee jos on kova stressi. Sanoin ettei mulla mitään herppestä ole vaan tuli poraamisen seurauksena. Jolloin lääkäri pillastu täysin ja sanoi, että mulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko hammas poistetaan kokonaan, mikä sopii hänelle mainiosti tai mun on vaan kestettävä. Sitten kehtas vielä valittaa mulle miten rankkaa hänelle on tämän hampaan hoitaminen kun on niiiiiin huono työ asentokin, että illalla on taas selkä kipeenä. No päästiin sitten itse asiaan. Tosin mä olin jo niin tyrmistynyt, että mä en kyennyt enään sanomaan mitään. Tähän väliin sanon, että olen erittäin pelokas potilas. Siis todella. Ehkä jopa hankala. No laittoi sitten puudutteen ja aloitti saman tien aukasemaan hammasta. Voitte kuvitella kun se rupesi rassaamaan juurikanavia auki ja puudutus ei vielä tehonnut. Siinä vaiheessa mä itkin jo. Koko krokka oli ihan krampissa. Ja mitä tekee lääkäri. Ei mitään. Jatkaa vaan hommiaan. Se käynti oli sen sortin shokki hoitoa, että en enään jalallanikaan astu siihen paikkaan. Ja yllätys yllätys, suupieli on taas auki. Tänään soitin sinne ja pyysin, että lähettävät kaikki mun hammas tiedot mulle kotiin. Eivät edes kysyneet, että miksi. Mietin vaan, että onkohan siellä sattunut tämmöstä ennenkin. Eivätkä sitten vaan kehdanneet kysyä syytä. Reklamaation paikka tämäkin. En vaan tiedä viitsinkö nähdä vaivaa.

Erica: en todellakaan käynyt meressä/järvessä uimassa. Hurrr... ajatuskin puistattaa. Ihan uimahallia käytän.

Siis miten tässä kävi näin. Mun kuntokuuri lopahti kokonaan. Samoin karkki lakko. Mä oon huomannut aikasemminkin esim. kun yrittää olla laihiksella niin ei varmasti laihdu. Sitten kun on niin sanotusti normaalisti eikä kiinnitä huomiota itseensä niin paljoa ni johan laihtuu. Samoin tais käydä tässä. Kun sen sano ääneen että nyt minä kuntoilen ja en syö karkkia, ni joha kaikki menee metsään. Täytyy varmaan lopettaa tää kunto kuuri jos jotain taas tapahtus. :)

Kaikille plussa onnea!

Kuulumisiin..

Heti aluksi suuret halit Vilkulle ja Katriinalle ja Pinjalle kun elämä murjoo ja lääkärit ovat kauheita. Onneksi omalle kohdalle ei ole sattunut muuta kuin epäystävällinen vastaanottoapulainen. Toivottavasti ei satukaan.

Yhteisistä harrastuksista.. No kai tämä tietokone on yhteinen harrastus meillä, varsinkin pelaaminen. Ei nyt onneksi mitään himopelaajia olla, mutta aina silloin tällöin. Leffoja ja joitain sarjoja katotaan kans yhessä, ja käyään pilettämässä.

Vai on osa porukasta koukussa Lostiin.. Noh, on se ihan katottava, vaikka välillä menee kyllä hieman yli ymmärryksen (sanoo ihminen, joka on tuijottanut nenä ruudussa kiinni jo toisenkin tuotantokauden..). 4400 ei ole kyllä vielä oikein uponnut, mutta näköjään tulee aika monesti katottua kun se kerran tulee Lostin jälkeen.

Nyt kun alkoivat nuo jalkapallon MM-kisat niin tulee kyllä tuijotettua telkkaria ihan liianki kanssa. Tuntuu kuin telkkarissa olisi jokin ihme magneetti lähes aina kun sieltä jotain urheilua tulee..

Kuntoiluprojekti on täällä luistanut kyllä loistavasti. Tosin herkkulakko nyt ei ole pitäänyt ollenkaan. Mutta kunhan ensin saa yhden asian kuntoon niin sitten siirrytään toiseen.

Mutta jos sitä vielä menis hetkeksi nauttimaan tuosta paahteesta.

Taas muutama päivä vierähtänyt sitten viime kerran. Aktiivista porukkaa olette olleet =) Mulla vähän sama vika, että tahtoo mennä nimet ja asiat sekaisin, siksi usein tuleekin yleismalkaista kommenttia täältä päin, vaikka mieli tekisikin hiukan enemmän kohdistaa öö, ""vastauksiani"" =)

Mukavaa kyllä käydä täällä lueskelemassa, ja sitten vasta jännää onkin kun itsellä ja vielä useammalla alkaa yritys. Saattaa olla että meillä se alkaa jo muutaman viikon päästä, saa nähä miten tuo mies asiaan suhtautuu.

Ikäviä nuo lääkärikäynnit joissa on ollut tylyjä lääkäreitä. Itselläni ei kyllä ole vastaan tullut, tosin en edes muista milloin olen viimeksi lääkärissä käynyt. Oisko gyne ollut kohta 2 vuotta sitten (?). Hmmmm. pitäs varmaan käydä piakkoin.

Täällä muutamat ovat rakentamassa, remontoimassa, tai suunnittelevat muuttoa. Mehän siis olemme asuneet tässä 50-luvulla rakennetussa talossa nyt nelisen kuukautta, ja remontti ollut päällä lähes koko ajan. Emme kyllä ole pitäneet mitään kiirettä, remontoimme ensin tuolla kellarissa kylpytiloja, niin ei silleen ole mitään kiirettä, turha stressata vaikkakin kyllä sinne suihkuun pikku hiljaa jo haluaisi. Piha kyllä vaatii töitä, itse en mikään viherpeukalo ole, mutta 1600 neliön tontti vaatii kyllä aikaa pysyäkseen kuosissa.

Olen ajatellut, että varmaankin olen vauvan kanssa kotona siihen asti että hän täyttää vuoden, ehkä menen jo hiukan aiemmin töihin, mutta tuskinpa paljonkaan myöhemmin. Ihan taloudellisista syistä.

Yhteisiä harrastuksia miehen kanssa, hmmmm. Eipä kyllä paljoakaan muuta ole kuin yhdessä olemista. Ei mitään liikuntaa ainakaan. Mutta ihan tyytyväinen olen ollut, eikä kait hänelläkään mitään valittamista ole.

Raskaudesta kertoisimme varmaankin muutaman kk kuluttua, eli emme siis ihan heti, mutta tuskinpa se kauaa salassa pysyisi.. =)

No mutta onnellista odotusta Vanillalle ja plussatuulia kaikille muille!=) Ihanaa kesän jatkoja kaikille!

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + 28.5.06

Tervehdys kaikille!
Mua kyllä kiinnostaa jääkiekko, mutta jalkapallo ei. Nyt sitä sitten tulee telkusta yllin kyllin, onneksi ei vaikuta suosikkisarjoihini. :)

Niinkuin kerroin, mulla hukkui se pilleriresepti, ehdin syödä vain yhden pillerin jostain vanhasta laatasta, johon oli yksi unohtunut. Ajattelin, että ehdin vielä löytää sen reseptin sinä iltana, että aloitan syömällä tän yhden. No en ole kuitenkaan löytänyt sitä reseptiä. No, nyt mulla sitten alkoi tänään kuukautiset, siis vasta kaksi viikkoa edellisistä, höh. Ihan outoa, en ole vieläkään päättänyt, haenko uuden reseptin, vai yritänkö sinnitellä näin maalis/huhti/toukokuulle, jolloin aiomme yrityksen aloittaa. Onkos kellään tietoa, miten nopeasti vatsa näkyy, jos ja kun raskaaksi tulee? Tarkoituksena on pitää kesäkuussa häät niin, ettei siinä tapauksessa jos olisin raskaana, vatsa vielä näkyisi?

Mulla alkoi kesäloma, ihan outoa, kun ei tiedä, mitä tekis, tää päivä on mennyt ihan vaan nukkuessa ja ollessa vaan. Kyllä sekin on rentouttavaa välillä vaan olla.

Ready, kyllä täällä kuitenkin on vielä meitä, joille yritys ei ole ajankohtaista, joten ole ihmeessä mukana. ;)

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + 28.5.06

Heipsansaa,

Mä oon jo vähän rauhoittunut. Mutta se lääkärikäynnistä lähtevä valituskirje on aika lailla hahmottunut mun mielessä muotoonsa.

Anna: Mulla sama juttu, lätkän MM-kisat kiinnostaa kyllä, mutta futis ei pätkääkään. Ja noi kisat kestää kuukauden. Onneks mieskään ei oo mikään ihan fanaatikko, vaikkakin haluis kisoja katsella, jos vaan mahdollista. Onneks meillä on kaks telkkaria (ei saa kertoa TV-lupatarkastajille...).

Muuten, se ei oikeesti oo niin kamalaa ehkäistä kortsuilla sitten kun ne pillerit jättää pois. Siihenkin tottuu. Mä luulen, että et hae uusia pillereitä. Kun muutenhan siitä reseptistä jää ylikin, jos yritys alkaa vaikka jo maaliskuussa. Mahan näkyminen lienee kovin yksilöllistä.

Mä ostin sellasen vauvakirjan (niin, kun liityin kirjakerhoon) jossa kerrotaan kaikki hedelmöittymisestä muutaman vuoden ikään. Ja myös kaikki se, mitä naisen kehossa tapahtuu raskauden aikana ja ennen sitä. Mut en muista millä viikolla ""vauva"" ei enää mahtunut kooltaan ""lantion sisään"" eli siinä vaiheessa alkaa vatsa sitten näkyä. Tarkistan ja kerron tän sitten teille...

Tänään on mulla sitten kp 33 tai 1, en oo nyt taas ihan varma miten näitä vuotoja tulkitsisin... Tää on hankalaa. Ehkä tää nyt sitten on se kp1, kun jouduin kipujen takia ottaa särkylääkettä ja vatsa meni ihan kuralle, vaikka ulostaminen sattuukin.

Mäkään en haluais mennä naimisiin silleen, että vauvavatsa näkyis, mutta ei kait toi mikään katastrofikaan olis. Mulla vatsa turpoaa muutenkin syömisistä tai syömättömyydestä melko usein sillai, että näytän siltä kuin raskaana oisin. Oikeasti joudun tosi paljon miettimään mitä laitan päälle, jos maha turpoaa, kun sitten se turpoaa sellaiseksi palloksi. Pelottaa sen laparoskopian kannalta sekin, kun siitä sanotaan, että useita päivä sen jälkeen vatsa on monta kokoa normaalia isompi! Mitähän sekin tarkoittaa.

Joo, pysykää vaan täällä ketjussa ihan kaikki. Meilläkin tää ""yritys"", joka ei siis varsinaisesti koskaan vielä alkanut, on nyt jäissä, kun pitää ensin sairaalaan päästä ja sieltä lääkäri toivottavasti toivottaa raskausyritykset tervetulleiksi ja miehen kanssakin sovittiin, että siinä vaiheessa, kun endodiagnoosi on saatu, niin yritys saa alkaa!

Illan jatkoja, mä hiljalleen poistun työmaalta.

Katriina, mullakin on sellainen aavistus itselläni, että en hae enää sitä reseptiä. Olen vähän sellainen tyyppi, että uskon, että asioita tapahtuu tarkoituksella. Mulla ei ikinä mene hukkaan mikään asia ja nyt resepti sitten meni ihmeen kaupalla hukkaan, jotenkin on sellainen olo, että sen pitikin mennä hukkaan. Ei nuo kortsut nyt vielä ainakaan ihan kivoilta tunnu, mutta ollaanpa saatu ainakin hyviä nauruja ja kai niihinkin sitten ajan myötä tottuu. :)

Katriinalle vielä, että olen aidosti pahoillani sun kokemuksista, ei kuulosta todellakaan kivalta nuo vuodot ja tuo laparoskopio(?) , mulle nämä ovat ihan outoja juttuja, siis en ole edes kuullut siitä ennen kuin täällä.

Mahasta, mulla on ihan samanlainen vatsa, olen muuten hoikka, mutta kun syön jotain, kaikki menee saman tien sinne ja näytän ihan raskaana olevalta. Sitten kun ruoka laskee, niin vatsakin laskee. Häihin pakko varmaan ottaa joku korsetti, että saan pidettyä vatsan kurissa. ;)

Mulla on ihan sama vika kuin Joannalla, että olis kiva kommentoida ihmisten juttuihin enemmänkin, mutta ei vaan muistu mieleen tässä itse kirjoittaessa, ketä sanoi mitäkin. Kaikki viestit kuitenkin luen aina innolla. :)