Ajatuksista asiaan 03/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikkista!!

tän viikonlopun saldo, pari kunnon riitaa miehen kanssa (koskaan ei olla tapeltu noin tosissaan) ja kaks sovinnon tekoa...sovinnoks mies esim leipoo kasvispiirakkaa pakkaseen kun oli syöttänyt työkavereilleen ne.. ja siis kun niille olin tehnyt niin ruokasalaattia, pizzaa kun myös kakkua et ei ollu siitä kiinni etteikö olis tarjottavaa... nojoo,riidat ei oikeestaa liittyny noihin ollenkaa mut kai se vähä hyvittelee käyttäytymistään..

auto oli katsastukses pe ja korjaamolle meni... en tiiä mitä katsastusmies teki mut auto oli sen jälkee hajalla... nyt on kaverin toinen auto käytös viel huomisen ja sit olis parempi saada oma auto takas.. :/

tosta äidiksi tulemisesta jne... mua jotenki ihmetytti synnytykses ku kätilö tsemppas hyvä äiti jne.. olis ollu jotenki kivempi jos ois kutsunu esim. nimellä... ku ei sitä sekunnissa tajua ja osaa kutsua jne itseää äidiksi... vielä meni tovi että vauvan syntymän jälkeen osasin ikinä sanoa äiti, aina meinasin kutsua omalla nimellä itteä vauvalle kun kaikille muille lapsille tottunut sanomaan itteä ihan omal nimellä.. mut ajan kanssa toikin asia korjaantu :)

Kuinkas teijän vkloput?!

tääl on huomenna haastattelu edessä...kesäks siis töihin ku pikkismiiu on isin kanssa kotosalla..

Mut nyt tää käy tv:n ja möllötyksen pariin.. kohta vielä beibs nukkumn.

<3 mi-iu

Uusi viikko edessä, mitähän hauskaa sitä keksisi. Meillä on ainakin 4kk neuvola tulossa, saapas nähdä millaiset lukemat tällä kertaa Poju saa aikaiseksi :)

Sade, mulla ihmetytti raskauden jälkeen, kun kainalokarvat ja säärikarvat ei kasvaneet juuri ollenkaan. Nyt ne on alkaneet pikkuhiljaa taas muistuttaa itseään. Maha taas puolestaan oli raskausaikana ihan karvainen (??) ja nyt ne on onneksi kadonneet. Nautin suunnattomasti siitä, että raskausaikana ja 2kk sen jälkeen hiukset ei myöskään rasvoittuneet juuri yhtään, mutta nyt on palattu takaisin siihen normaalitilaan. Kummia nuo hormoonit.

Mä aion kysyä neuvolasta muuten vielä niistä äippäliinikerhoista. Kun se, johon harkitsin meneväni on niin kaukana, ettei me ois sinne päästykään vaunuilla, kun miehellä on auto töissään. Muistelen, että tässä lähelläkin oli joku perhekahvila. Mutta kertokaa nyt mulle, että niissä käy ihan tavallisia ihmisiä, pliis :)

onnea Mi-iulle haastatteluun!

täällä oli Nöpöllä eilen maailman huonoin päivä, mikään ei ollut hyvin paitsi jos sai olla sylissä..suurin syy taisi tosin olla väsy, ei suostunut nukkumaan koko päivän aikana kuin 2,5h!!

ja en tajua vanhempia, siis että eikö voisi ajatella kauaskantoisemmin..mun kaveria oli pyydetty kummiksi, mutta häntä ei ole koskaan kastettu eikä mennyt riparille kun siinä iässä kasteellemeno jne olisi ollut jotenkin noloa/leimauttavaa, vaikka muuten olisi halunnut kavereidensa kanssa leirille..no siis kun ei ole käynyt riparia niin ei voi nyt ryhtyä kummiksi ja sanoi että olisihan mahdollista nyt käydä ripari ja kasteella mutta nyt kun on näin vanha niin taas vähän hankalaa jotenkin. On nyt vanhemmilleen vähän katkera siitä että mikseivät voineet lapsena kastaa, olisihan hän nyt sitten isona voinut itse erota kirkosta jne, kun tuo lapsikaste on kuitenkin kaikista yksinkertaisin ja nimi kun kuitenkin pitää antaa niin olisivat kastaneet. Tuli itselle tunne että tosiaankin, pitäisi osata nyt ajatella kasvatus- ym. päätöksiä kauaskantoisemmin, sen lapsen parhaan kannalta eikä niin että mikä itsestä tällä hetkellä tuntuu parhaalta. Lapsihan ne päätösten seuraukset joutuu/saa kantaa.

pitäisi tänään ehtiä tekemään vaikka mitä, käydä kaupassa, käydä hoitamassa vakuutukset kuntoon ja illalla on vielä kaveritkin tulossa..kunhan Nöpö nyt herää päikkäreiltä niin lähden asioille.

Hiihou, Sadekin linjoilla. Mun kavereistani yksi oli sellainen, joka kastettiin sitten 15-vuotiaani, kun hän halusi rippileirille meidän muiden kanssa. Juuri se leiri taisi siinä kohtaa olla se tärkein juttu. Koko ajanhan se on yleisempää, ettei lapsia kasteta automaattisesti eikä kuuluta kirkkoon, eikös se kirkkokin ollut pian luopumassa tästä kahden kummin säännöstään, kun ei meinaa enää löytyä konfirmoituja kummeja. Mun mielestä myös kirkkoon kuulumaton voi ihan hyvin olla lapsen kummi, vaikka niihin virallisiin papereihin ei voidakaan nimetä.

Toivottavasti Miiu ja mies pääsee kunnon sovintoon ja ettei pahoja riitoja tulisi vähään aikaan.

Mä jostain syystä eilen vedin herneet nenään siitä, kun mies voi itkeä jotain nyyhkyleffaa katsoessa, mut ei oikeassa elämässä..

Voi että mulla on ihanat lapset! niin söpöjä ja suloisia. Paitsi tänä aamuna Irkku kyllä kakkasi lattialle ja levitteli sen jaloissaan pitkin asuntoa. No mut kuitenkin, on se silti suloinen lapsi. Enää vajaat kolme viikkoa ja miehen kanssa lähdetään viikonloppureissuun. Huiiih! Hoitaja on sataprosenttisen luotettava, jota lapset kerrassaan rakastaa ja joka tietää meidän rutiinit ja osaa täysin hoitaa mukelot. Silti mua pelottaa. Tässä on tainnut käydä niin, että kuvittelen itseni korvaamattomaksi. Lapsentahtisuusfanatistit ovat onnistuneet aivopesussaan. ..Lapset ei tasan nyrjähdä, jos ovat äidistä erossa kaksi päivää.. eiväthän?

Määä nuhanenu tunsin kyllä heti itseni äidiksi. Oli jotenkin oudon ylpeä olo :) . Mutta siis lasta minäkin siinä pääasiassa halusin, äitiys tuli kaupanpäälle.

Toivottavasti Miiun auto korjaantuu pian! Mulla olisi orpo olo ilman autoa. Meidänkin auto menee huoltoon huhtikuussa. Saas nähdä miten pärjätään pari päivää ilman. Miten työhaastattelu meni? Toivottavasti saat paikan! Mulla on 90% varma, että menen kesätöihin. Pitäisi varmistua pian. Miehellä on kunnon kesäloma. Saa sitten olla Nuki kanssa.

Joo, täälläkin on karvankasvu palautunut. Miten harmillista...;)

JB, mäkin tosiaan kärvistelen täällä meidän kolmen päivän reissun takia, joka on TÄLLÄ VIIKOLLA! Kauheaa jättää toinen, mutta kuten sanoit, hoito 100%:n hyvää ja varmaa ja myös Nuki tykkää hoitajastaan, mummistaan. Vaikeaa tää silti on. Odotan keskiviikko surkeana :/

Mitäs Neiliksen arkeen kuuluu?

angstikselle ihanaa reissua, joko olet toipunut flunssasta?? ja JB, ihanaa että tekin saatte "vapaan" viikonlopun =)

Meille piti tulla illalla kaverit käymään ja siis tulevatkin mutta myöhemmin kuin piti, oon luultavasti kylppärissä Nöpön kanssa iltapuuhissa melkein koko ajan mutta ei voi mitään..eivätkä kyllä kauaa ehdi olla kun Nöpö menee nukkumaan niin vaadin hiljaisuutta. Sovittiin tosin miehen kanssa jo joskus että klo18 jälkeen ei meille enää tulisi ketään mutta näin ne sopimukset taas muuttuvat.

ja ei ollut sitten tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, luin nyt vasta tuon kastejuttuni, siis toi alka että en tajua vanhempia..lähinnä oli siis pohdiskelua siitä että vanhemmilla on kyllä valtava vastuu kaikissa jutuissa ja toisaalta että kun lapsikaste on niin superhelppo niin miksi ei voisi kastaa, eipä tulisi sitten myöhemmin mitään ongelmia.

Tänään on ollut taas hyvä unipäivä Nöpöllä, nyt on nukuttu normaalit 4h ja varmaan vielä puoli tuntia nukutaan jossain välissä ennen yöunia ,jee =) ja itse nukun taas öitä niin sikeästi että en muista ollenkaan imettäneeni ja silti toinen tissi on tyhjä ja pitääkin vaihtaa kylkeä, hassu fiilis kun kuitenkin pitää avat liivi, ottaa liivinsuoja pois, imettää, laittaa suoja takaisin ja sulkea liivit niin miten tuollaisesta ei sitten muista mitään...

meiltä taitaa jäädä vauvauinti välistä, mua jotenkin epäilyttää että tuleeko sieltä sitten korvatulehduskierteet jne. Pikku-Miiuhan käy uinneissa, käykö kukaan muu?

Sade, me käydään uinnissa, suosittelen lämpimästi! Ja korvatulehduksilla ei ole mitään tekemistä vauvauinnin kanssa.

Angsteri pääsee reissuun miehen kanssa, upeaa! JB, minnekäs te lähdittekään?

Amildalle onnittelut, vihdoinkin! Jos tällä kertaa ymmärsin oikein... :D

Pakko kommentoida tuota lapsikaste juttua :) Kas kun ihan kaikki eivät kuulu kirkkoon. Kuten esim. minä ja mieheni. Tästä syystä myöskään lapsiamme ei kasteta. Toki saavat myöhemmin vapaasti valita, haluavatko kasteen yms.

Sade taitaa muutenkin olla nipo, kaste on hyvä esimerkki mutta samoin tuo vierailukielto ja se että aikoo olla kylpyhuoneessa vierailun ajan. Enpä usko että mies kovin kauaa katselee tuollaista skitsoa. Rentoutuisit vähän!!! Äläkä koko ajan määrää kaikesta. Anna miehelle vähän liekaa.

Ulkopuoliset taas ymmärtävät lukemansa niinkuin haluavat.

Me lähdetään mökkeilemään miehen kanssa pääsiäisen jälkeen. Mun kaksi siskoa tulevat hoitamaan lapsukaisia siksi aikaa.

Angsterille pikaista paranemista! Ja onnittelut Amildalle Suuren Tapahtuman takia!

Meillä vierailuajaksi on rajoitettu 14-20. Ei todellakaan huvita sotkea Irkun rutiinia. Ja sitä paitsi miehen sinkkukaverit on niin tolloja, että istuisivat varmaan puolille öin mekastamassa jos niille ei jo etukäteen sanottaisi, että kahdeksaan mennessä on sitten lähdettävä. Mun sisko on kyllä poikkeus, koska siitä on oikeasti apua iltahommissa.

Eeti ei enää nuku päikkäreitä kuin puolesta tunnista tuntiin parin tunnin välein. Harmittaa, kun ihan selvästi nukkuu liian vähän ja sitten tietenkin kiukuttelee.

kiitos haastisonneista sade! en osaa yhtään sanoa miten meni.. olis kylllä kiva työpaikka kesäks mut en ota siitä paineita... mun alalla ku on töitä vaikka ja missä jonkun verran... en välttämättä vaan niihin kaikkiin tahtois.. toi olis paras vaihtoehto mihin hain tällä hetkellä...

Brogis, pakko sinne perhekahvilaan on mahtua myös tavallisia ihmisiä!! ihan oikeesti! ehkä ne fanaatikot tulee enemmän esille siin alussa..

toivottavasti angstis paranet pian!!

meillä auto vielä keskiviikonkin poissa... en pääse vauvaryhmäilemään :/ tosi kurjaa! olis varmaa koko viikon korjauksessa jos en olis kiehunu sille miehelle!! se vaan olis kattonu sit ke mitä vikaa siin on ja siirtäny korjauksen hamaan tulevaisuuteen mut mä sit tarpeeks siinä marmatin niin nainen siinä vieressä sano että varaat sen ajan mitä siihen korjaukseen tarvii ja sillä siisti.. et pitkä aika varmuudeks siihen jotta se olis kunnos/lähes kunnos ke..

haastiksen ajan pikkismiiu ja kaksonen oli kaverilla hoidossa ja niitä oli sit kolme samanikästä beibeä siellä :D hyvin oli pärjänneet,tietysti!
ja samaisen kaverin auto siis oli lainassa..

Sadelle vielä piti sanomani että älä välitä noista ulkopuolisista!!

Sitäpaitsi onhan se varsinkin arkena ihanaa että on myös oma ilta hetken rauhoitettuna... että ei sillä että pitäis pelkästään lapsen unta rauhoittaa jne..
meillä napero menee nukkumaan vaikka olis porukkaa,ja melua.. mutta arkisin näin ei yleensä ole... viikonloput on viikonloppuja ja sillon saatetaan itekin olla jossain myöhää missä beiben saa nukkumaan koppaan tms.. ja meillä menee normisti nukkumaan jos porukkaa on, ja tää järjestely ollaan todettu hyväks... eikä kaikkien tarvitse tehdä samallalailla!! joten ulkopuoliset voi mennä ihan vaikka omaks keskusteluryhmäks johonkin ketjuun...

Pikkismiiusta on tullu ihan hurja, ennen ei hyppiny sylissä ja nyt on ku villipeto! lisäks saa tosi kovia raivareita joskus! ihan ku kaksvuotias oli kerran ruokapöydäs ku huus että on nälkä mut en avaa suuta... kädet ja pää viuhto minkä kerkes ja karju ku leijona.. uskomaton!

Mut nyt kohta iltsikkaa tekemää neitimykselle.. :)

mi-iuska

Huomenta!

Mä ostan vaatteeni milloin mistäkin, usein kirppiksiltä teen löytöjä. Farkut tosin aina uutena ja sellaisia ovat mulle esimerkiksi Nudiet, Acnet ja Leet. Kenkäfriikkinä aina on tilaa myös kivoille lenkkareille tai korkkiksille. Tai uudelle laukulle. Lähiaikoina tosin olen lähinnä ostellut Puppelle. Raskausaikana ostetut Lindexin ja monet muut housut meni uusina kiertoon, kun Puppe on niin hoikka ja pitkäjalkainen, housut ovat vyötäröltä isoja vaikka lahkeesta lyhyet. Puppe on sen mallinen, että Katvigin vaatteet ovat täydellisiä. Lollopardin ja Gaia & Kon materiaalit on ihanan pehmeitä käytettyinäkin, ja niitä pongailen huutiksesta. Tykkään myös pehmeästä luomupuuvillasta, jota pohjoimaiset merkit usein käyttää. Baltsulle kiitos Nova Star-vinkistä!

Inhottavaa kun sivulliset kirjoittaa noin ilkeästi, mielipiteen voi ilmaista niin monella tapaa. Me ei kuuluta kirkkoon ja olen tosi tyytyväinen ettei Puppea kastettu. Eikä se mun mielestä liity niinkään nimen antoon, kastehan on seurakuntaan liittymisen juhla. Vaikka luen iltarukouksenkin, en halua maksaa uskostani jäsenmaksua firmalle ennen kuin ovat tasa-arvoisia ja tekevät työvuoronsa nikottelematta naisen kanssa. Eikä tuo kirkon meininki muutenkaan ole ihan tätä päivää, joten en halua tukea sellaista. Kummi voi mielestäni olla myös kirkkoon kuulumatta, se vasta tekopyhää on jos pelkästään siksi kirkkoon liittyy. Ystävistämme ja suvustamme jo suurin osa on eronnut kirkosta. Sitä paitsi, tässä hyvä vinkki: Miehen ystävää pyydettiin kummiksi lapselle joka kastettiin. Tämä ystävä ei kuulunut kirkkoon eikä halunnut kirkkoon liittyä. Hän ryhtyi silti (epäviralliseksi) kummiksi ja lupasi lahjaksi viiden vuoden ajan laittaa lapsen tilille saman summan jonka olisi maksanut kirkollisveroa (vaiko ostaa lahjoja sillä rahalla?). Mun mielestä tosi kätevä idea.

JB, mitä Eeti syö iltaisin? Mä vaihdoin vellin kaurapuuroon ja toimii paremmin. Olen mukavuudenhaluinen joten laitetaan yleensä sitä valmista vadelma-kaurapuuroa. Sitä Puppe syö puoli purkkia ja sitten nukahtaa rinnalle. Sitten parin tunnin päästä annan vielä pullosta korviketta jota menee parikin desiä, ja sillä Pupson nukkuukin aamuyöhön asti.

Jellybean, ihan mahtavaa että pääsette kahdestaan mökkeilemään!

Angsteri, oletko jo parantunut vai jatkatko pöpöjen karkotusta? Kuulosti niin hauskalta tuo "itselääkintäsi".

Mä en raskausaikana tajunnut edes että meille tulee vauva. En osannut ottaa sitä todesta ja äitiys tuntui ihan absurdilta. Mutta heti kun sain Puppen syliin niin se äitiys laskeutui luihin ja ytimiin ihan välittömästi.

Howdy! Tuleekohan Puppelsiinista malli? :) Poju taas taitaa olla persjalkaista sorttia, kun ei sillä yllä edes varpaat suuhun. Paitsi mun suuhun, aamulla.

Ehe, JB, aika luovaa ajatuksenkulkua tuo miehelle hermostuminen leffa-asiasta :D No joo, olikos Jellis teillä minkälaiset matkarattaat? Mä olen nyt hankkimassa Pojulle jotain rattaita, että päästäisiin junalla matkailemaan. Ja auton kyytissäkin hieman kätevämmät kuin nuo isot yhdistelmät. Poju napottaa jo tomerana vaunujensa ratasosassa ilman sitä lämpökoppaa. Kokeilin eilen nimittäin kun käytiin kävelyllä ja olisi muuten voinut jo olla aika hikinen poika! No siis niin, eli hän kyllä pysyy siinä ratasosassa jos kärryssä vain on laskettava selkänoja, se on yksi tärkeä kriteeri. Mutta taitaa niissä kaikissa olla, melkein, nykypäivänä. Toinen toivomani juttu olisi, että niissä oisi sellaiset pehmeät renkaat. Siis ei ilmatäytteiset, mutta ei sellaset kovamuovisetkaan. Että onkohan sellaisia olemassakaan? Ja kolmantena tietty, että ne ois herkullisen väriset :) Mä voisin maksaakin niistä kunnolla jos vain löytäisin kivat. Gracoja ja Emmoja mä oon nyt selannut netistä, muttei niissä puhuta renkaista mitään.

Ja mulle tuli ny vähä paha mieli noista ulkopuolisten kommenteista. Tai tuosta jälkimmäisestä lähinnä. Puhukaa muille niinkuin toivotte itsellenne puhuttavan tai jotain sinne päin. Näin jotain kuuluisaa siteeraten ...

Ihanaa matkaa Angsterille ja JB:lle!! Tervemenoa, kyllä ne lapset pärjää :)

Miiu, mitä sä teitkään työksesi? Kerro vaikka privaattipuolella, jos et täällä halua jakaa tietoa? :)

Rosis, tosi hyvä vinkki tuo kirkollisvero-lapselle =) ja tietty ymmärrän jos ei kumpikaan vanhemmista kuulu kirkkoon mutta jos toinen kuuluu niin silloin en ymmärrä mutta kukin tietty tavallaan. Ja kyllä ev.lut kirkko on nykyään aika huonossa jamassa, harvalla paikkakunnalla täyttää oikeasti tehtävänsä eikä yritä kumarrella joka suuntaan.

ja nipo tai ei niin mun mielestä lapselle pitää antaa rauhallinen ilta jos vaan suinkin mahdollista. Harva meistä aikuisistakaan pystyy nukkumaan heti jonkun härdellin jälkeen ja tietty vähän itsekäskin olen, kun Nöpöllä on niin hyvä rytmi että turha on liikaa venytellä niin että toinen menee yliväsyksi koska sitten itkee eikä mekään miehen kanssa saada rauhallista iltaa. Toisille lapsille taas sopii eri tyyli, joten en tajua täysin ulkopuolista että minä olen nipo, jos ei taas itse huomioi sitä että jokainen lapsi on erilainen ja mikä sopii toiselle ei sovikaan toiselle. Mutta tämä ulkopuolisille.

Kiva Mi-iu jos haastis meni ihan hyvin, ilmoittele kun tiedät.

Mä odotan jo innolla kesää kun saa vaihtaa ratasosan vaunuihin kun Nöpö istuu, sitten on niin paljon katseltavaa ja ihmeteltävää kun luonto kukkii että lenkit on varmaan vielä ihanampia :) Ja matkarattaatkin meiltä löytyy, Angstis, onko ne yhtään toimivat?

täällä oli yöllä ihan järjetön myrsky, ihme että katto on vielä pään päällä..mutta nyt Nöpön kutsukiljunta käy.

niin ja Amildalle aivan ihanaa päivää, oon niin onnellinen teidän puolesta =)!!!

Eetille alussa yritin just tuota vadelma-kaurapuuroa antaa, mutta ei syönyt. Sitten sekoitin puolet puuroa ja puolet korviketta ja juotin vellitutilla, mutta ei tykännyt vieläkään. Eli nykyään annan vaan velliä iltaisin.

Pari yötä Eeti on taas heräillyt aamuyöstä syömään. Viime yönä taas alkoi huokailemaan kolmen aikaan ja normaalisti silloin lähden hakemaan velliä. Nyt aattelin että kokeilen mitä tapahtuu, jos en odotan hetken. Simsalabim! Eeti nukahti uudelleen ja heräsi vellille kuuden aikaan.

Pitäisi päästä kampaajalle. Olen käynyt viimeksi ennen kastajaisia ja sen kyllä huomaa. Mitäs siitä nyt onkaan..melekein neljä kuukautta.

Se on mun mielestä niiiin totta, mitä Angsteri sanoi lapsesta erossa olemisesta. Että lapset pärjää, mut entäs vanhemmat?

Meillä on yksösmatkarattaina Gracon Miraget. Ihan ok satunnaisessa käytössä, mut kyllä ovat rimpulat. Sellaiset umpikumikiekkopyörätkin. Ei jousitusta tms. Selkänoja menee kyllä makuuasentoon. Kaksosmatkikset on quattro tour duot, joissa on suuremmat ja paremmat pyörät, jousitus ja muutenkin "vähemmän rimpulat". Niistä löytyy myös yhden istuttava malli. Kyllä mä noihin mirageihin aikoinaan olin ihan tyytyväinen, kun en tiennyt paremmasta. ;)

Ilmoittaudunpa pikaisesti täälläkin, vaikka nyt on elämä sellaisella mallilla, että ei netti-elämä hirveästi houkuttele... Mutta toisaalta on ikävä teitä, joten ehkä pian rupean taas nettiytymään. Me olemme nyt siis vihdoin koko porukka koossa kotona, T tosin oli jo viime viikon lähes koko ajan kotilomilla, mutta nyt tämä on lopullista ja pysyvää. Eilen illalla en voinut kuin itkeä onnesta nukkumaan mennessä, kun tajusin että tässä me nyt kaikki ollaan.
Oon yllättynyt miten helppoa tää tähän asti on ollut. Vauvat nukkuu kuitenkin niin paljon, että hyvin jää aikaa puuhailulle. Yöheräämisissä hormonit auttavat suuresti, mitään yltiöpäistä väsymystä ei tule. Ja aurinkoiset päivät vielä tuplaavat hyvän mielen!
Hei sanokaas kiinteisiin siirtyneet, että teittekö te jotain ruokamössöjä, kuten perunamuusia pumpatulla maidolla? Miten isoissa annoksissa sitä kannattaisi pakastaa? Ja kuinka paljon mun yleensä ottaen kannattaisi pakastaa maitoa varastoon, myös juomakäyttöön? Harkinnassa nyt siis on, että pitääkö mun kotiutumisesta huolimatta jatkaa luovuttamista, koska ei sitä hukkaankaan raski heittää, ja T:n ravintolisän sekoittelun vuoksi joudun siis vielä säännöllisesti pumppailemaan. Hih, hullua ajatella, että oon luovuttanut pikkuisille yli 10 litraa ruokaa! Aika monta annosta siitäkin tulee! Nyt pitäis keksiä, mitä merkittävää ostaisin rahoilla, kun en niitä yleiskulutukseen halua käyttää, kun on tulleet ihan itsestään.

Hei nyt, hyviä vointeja kaikille!

olipa kiva kuulla Neilis sustakin vaikka varmasti aika kiireistä sulla onkin! ja aivan ihanaa että olette nyt kaikki yhdessä kotona =)

mä oon ruvennut miettimään että saankohan enää pumpattua mitään, siis Nöpö saa yllinkyllin ruokaa kunhan muistan juoda, mutta en tiedä liikeneekö näistä enää pumppaukseen kauheasti, ja kun se maito säilyy pakastettuna vaan sen 3kk niin ei olisi hyödyttänyt kauheasti silloin heti alussa pakastaa (Neilis, kantsii tosiaan muistaa tämäkin, etteivät mene sitten maitolitrat pakkasesta hukkaan). kun en haluaisi korvikkeita sekoittaa, jotta näkisi miten reagoi siihen ruokaan eikä korvikkeeseen. No joo, sen näkee sitten vähän ajan päästä.

Meille on tulossa ristiäiset silloin tapaamisen jälkeisenä sunnuntaina mutta tullaan innolla kyllä tapaamiseen, ihana nähdä muitakin =)

Tsaukkendaali! Päällä ihanainen poskiontelotulehdus... Olo on tosin onneksi parempi! Odottelen, että mies kotiutuisi töistä ja pääsisin hakemaan antibiotit.

Rousan miehen ystävällä oli tosiaan hyvä idea kirkollisverojen varalle ;)! Me molemmat kuulutaan kirkoon, mutta ei näillä mun tuloilla paljon kirkollisveroa makseta. Mies haluaa kuulua kirkkoon, vaikka ei mitenkään erityisen uskovainen olekaan. Liekö käynyt kirkossa edes jouluisin ?!

Sade, ollaan oltu ihan tyytyväisiä matkarattaisiin ja on ne kovassa käytössä olleetkin. Ei ihan yhtä hyvät kuin vaunut, mutta antaisin niillekin kyllä hyvän arvosanan. Oikein toimivat ovat!!

Neilis, mä pakastin ruokaa pieniin minigrip-pusseihin, mutta en perunaa vaan parsaa ja kukkakaalia. Maitoa en niihin sekoittanut. Maidon pakastin erikseen minigrip tai maidolle tarkoitettuihin pakastepusseihin (myydään kaupoissa). Mä pakastin maitoa hoitokeikkoja varten, aika paljon. Määriä en muista.

Miiulle peukkuja, että saat sen työn. Mäkin täällä odottelen varmistusta.

Tänään oli muuten neuvolakin. Nukin strategiset mitat oli 9300g ja 76cm. Paino -1 käyrällä ja pituus +1 ja +2 välillä.

Amildalle tosiaan ihanaa päivää! Mä palailen muutaman päivän päästä! Pitäkää palsta pystyssä ;)!

Voi kurjuus Angstis, toivottavasti paranet pian. Jotain positiivista sentäs jos olo ei ole kovin kipeä. Hei Sade tai Angsteri, voitteko laittaa mulle jonkin linkin kuvaan niistä teitin rattaista?

Noissa muissa ketjuissa, joissa puhutaan rattaista niin puhutaan jostain tuhannen euron high-tec malleista jotka suunnilleen pyörii ja soi. En mä ihan sellaisiakaan kuitenkaan koe tarvitsevani.

Neilikalla ihania uutisia. :) Hei olikos niin, että perunaa ei kannattanut pakastaa ainakaan sellaisenaan kun se maistuu sitten pahalle? Alkaa olla meilläkin ajankohtainen tämä asia näet.

Mä olen tyhmä. Menin katsomaan Prisman dokumentin mustista aukoista ja mua alkoi ihan hirveästi ahdistaa se. Siis se, että meidän aurinkokunta törmää jossain vaiheessa Andromedan galaksiin ja me muututaan joksikin avaruuspölyksi tai musta aukko (peikko niinkuin siinä dokkarissa sanottiin) imaisee meidät. Että mitä väliä tässä nyt millään sitten on, kun jossain vaiheessa kuitenkin räjähdetään miljardien kilometrien (vai valovuosien, mulla on tämä astrolooginen sanasto vähän hakusessa) päähän. Onneksi me ollaan siinä vaiheessa jo muutenkin varmaan poistuttu tästä elämästä, mutta siis hirveän ahdistava ajatus. Ja siinä oikein peloteltiin, että ei voi tietää millon se linnunradankeskellä oleva mörkö alkaa imeä meitä sisäänsä. Nyt mua jo naurattaa. Kai tässä pitää jotain kehitellä odotellessa.

brogis, mä oon ainakin kuullu et jos perunan pakastaa pelkästää (siis lisättynä maitoa) niin menee jotenki liisteriks,joten mä oon aina lisänny porkkanaa sekaan... ja kannattaa lisätä oma maito vasta sitten kun on sulattanu ja lämmittäny ruoan niin vitamiinit ym jutut säilyy... jos maidon lisää jo pakastusvaiheessa niin siitä häviää osa vitskuista jne..
ja samalla ruoka vähä jäähtyy jos oikein kuumaks on lämmittäny.. :)

mut nyt oottelee kaveria käymäää...

Miraget on noin 80 euroa, et ei hinnalla ainakaan pilattu. Hauckin matkarattaita saa halvemmallakin. Kannattaa nettikaupoista katsella, kun niissä on usein halvalla.

Meidän imetys on varmaankin nyt finaalissa. En useinkaan saa enää Eetiä imemään ja jos saan, niin se hävytön puree. Se käy todella kipeää ja mua pelottaa antaa sille tissi pureskeltavaksi, joten imetyksestä on tullut mulle vaan pelottavaa ja vastenmielistä. Se ei taas ollenkaan edistä herumista, joten Eetillä on lisää syytä purra kun ei heti ala tulla maitoa.

Kiva kuulla Neilikastakin, mukavaa että olette tekin viimein päässeet vauva-arjen makuun.

Yhteistyössä