Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikainen huomenta!

Voi Angsteri, olen pahoillani lääkärin käytöksestä! Ja vielä yksityisellä puolella! :( Tuollaista itsekin pelkään, että uskaltaako sitä rakenneultrassa edes kysyä sukupuolta. Onneksi mies on hyvä suustaan ja osaa antaa takaisin samalla mitalla. Minä varmaan vain nieleskelisin kyyneleitä. Päivänselvää, että terveys on se ensisijainen asia!

Minäkin tunnen potkuja jo päivittäin! :D Eilen ensimmäistä kertaa jopa töissä kaiken kiireen keskellä. Iltaisin vauva on vilkkaampi, mistäköhän tuokin johtuu? Neuvolakirjasta luin, että vauva nukkuu yleensä äidin ollessa liikkeellä ja pysähtyessä herää. Kurjaa vain, että mies joutuu vielä odottamaan potkujen tuntumista jonkin aikaa.

Kohta pääsen minäkin jo tilailemaan äitiyspakkausta! Tuon vuoden 2007 pakkauksen otan mielelläni.

Miten te olette jaksaneet kuntoilla? Minä käyn salilla ja pumpissa, ja kävelyillä. Jaksaminen viikoittain vaihtelee paljonkin, mutta täytyy yrittää tsempata tässä vaiheessa. Kohta maha on jo valtava ja meno entistä hitaampaa. :)

Mukavaa päivää!

B. rv 19+5

Huomenta!

Kiva kuulla, että Angsterikin alkoi tuntea liikkeet! Meidän vauveli myös potkiskeli eilen päivälläkin kun olin töissä. Mutta aika ihmeelliseltä kyllä kuullosta tuo lääkärin käyttäytyminen ultrassa. Iltaisin yleensä äitikin rauhoittuu, joten sen vuoksi varmaan vauvakin innostuu sillon liikkumaan ja potkimaan enemmän. Mulla ainakin potkut yleensä iltaisin alkaa tuntua sitten kun rojahdan sohvalle kattomaan telkkaria.

Aika samalta kuullostaa mun kuntoilut, kuin Ballerinallakin. Oon käyny salilla, pilateksessa ja pumpissa, sitten oon käyny vielä myös spinningissä (teen tosin vähän soveltaen ja en kaikki nostoja) ja juostakin oon vielä pystyny. Nyt tosin tuntuu välillä, että 20 min. juoksua alkaa olla aika maksimi, sitten alkaa tuntua mahassa. Viimeks juoksin intervalli-tyyppisesti 2/3 min juoksua ja 1 min kävelyä, se meni ehka paremmin! Mutta oon siis käyny vieläkin ihan juoksulenkillä. Mulla on sellanen hassu ongelma, että selkä ei kestä kävelyä! Juoksu ei tunnu yhtään selässä, mutta kun 5 minuuttiakin kävelee vähän kovempaa lenkkivauhtia, niin alaselkää vihloo ihan älyttömän kipeesti. Eli ei auta kun juoksennella sitte:)

Alkaa vaan tämä yksin salilla käynti tympiä ja kaipaisin todellakin vähän jotain uutta. Vaikeeta on, kun on tottunu ikänsä pelaamaan joukkueessa ja nyt sitten yhtäkkiä reenailee ihan yksikseen. Tekis niin mieli pelaamaan jotain, ihan mitä vaan muuta kuin salille. Olisko teillä mitään kivoja ideoita?

Ore 22+2

Hmm, ideoita kuntoluun... Ottaisin mielelläni itsekin vastaan hyviä vinkkejä! Lajit ovat aika vähissä. Uinnista pitäisin, mutta kuiva iho ei kestä uimahallia. En ole itse mikää peli-ihminen, mutta kaipaan juoksua, bodystepiä yms. Hissuttelua tämä meno nykyisin...

Viime yönäkin sain ihastelle Pötkylän potkuja! Kasvaa ja voimistuu pikkuinen hurjaa tahtia! Ruokahalukin on sen mukainen, onneksi kunnon ruoka maistuu parhaimmalta. Iltaunisuus vain pahenee, nyt olen sammunut jo ennen ilta yhdeksää! Miten teillä muilla?

Viikko vielä rakenneultraan, kuluisivatpa päivät nopeasti!

B. rv 19+6

Terveisiä saunasta!

Miten kesämammoilla on viikko mennyt? Jaa kuntoiluvinkkejä. Vähissä ovat ainakin täälläpäin. Mammavesijumpassa olisi kiva käydä, mutta tuolla meidän toisella asuinpaikkakunnalla ei sellaista järjestetä. Juoksua mäkin kaipaan, mutta ei tässä nyt onneksi ole enää kauaa aikaa ennenkuin Nuki syntyy. Yllättävän nopeasti on aika mennyt. Potkuja tuntuu silloin tällöin. Kaikki on hyvin ja kilotkin on pysyneet normiliikunnalla kurissa. Tosiaan ei ole onneksi tullut kuin se kolmisen kiloa siitä, kun tulin raskaaksi.

Mukavaa viikon alkua! Kirjoittelen taas kuulumisia, kun pääsen seuraavan kerran koneen ääreen ja kertokaahan te omia tuntemuksianne viikon varrelta!

19+0

Heissan!

Täällä onkin ollut vähän hiljaisempaa nyt viime aikoina. Minä kävin eilen uimahallissa! Ensin pieni puntti alle ja sen jälkeen altaaseen koittamaan vesijuoksua. Se oli aika tehokasta ja tuntui aika kivalle. Sitten kävin vielä syvänveden vesijumpassa, joka oli myös ok! Eli suosittelen kokeilemaan. Koko loppuillan olinkin sitten ihan poikki ja keskityin vain vaunvanpeiton kutomiseen:)

Tämän aamun oon nyt sitten tuumaillu kovaa ja koittanut ettiä tietoa netistä, että saako vihreää ja valkoista teetä juoda raskauden aikana. Kovin löytyy ristiriitaista tietoa asian suhteen. Joillakin keskustelupalstoilla ollaan sitä mieltä, että se on kiellettu nautintoaine, mutta sitten taas joissakin artikkeleissa lukee, että se on hyvä nesteenpoistaja, jos alkaa turvottaa jalkojen jne. Eli mitähän tässä nyt sitten tekisi... Oon vaihtanu kahvin teehen nyt vuoden vaihteen jälkeen kokonaan. Juon ehkä n. 3 mukillista teetä/pv. Eilen illalla tuntui vähän flunssaiselta, niin join pari isoa mukillista teetä ja tuloksena sitten heräsin yöllä klo 01:00 vessatouhuihin. Yleensä saan kyllä nukkua yöt rauhassa ilman vessareissuja. Eli ainakin tee poistaa nestettä!:)

Eilen kateltiin miehen kanssa ikean sivuja ja mietiskeltiin, että minkälaisia kalusteita vauvelille ostetaan. Päädyttiin pinnasänkyyn, josta saa toisen sivun myöhemmin pois. Eli lapsi pystyy nukkumaan siinä niin kauan kuin pituus riittää. Ja ajateltiin sitten ostaa myös lipasto vaatteilla samaa sarjaa. Hoitopöytää ei osteta, meillä on vanha kulma-atk-pöytä, josta tehdään tarvittaessa hoitopöytä. Sain myös viikonloppuna maristua luvan maalta tulevan lastenhuoneen seinän:) Eli kaikkea kivaa tiedossa:)

Mutta kai se on taas alettava töihin...

Vauva on pitänyt aamujumppaa koko aamun. Nyt se just tais nukahtaa:)

Ore 23+0

Ai niin ja piti vielä kysyä, että ootteko tutustunut/ajatellut näitä rintapumppuja?

Oon katellu kaupasta Ainun käsikäyttöisiä rintapumppuja ja huomasin, että niitä on kahden hintaisiä. Toinen versio maksaan n. 25€ ja toinen oli yli 40€. Nämä on siis molemmat käsikäyttöisiä ja en tiedä, että mitä eroa niillä on. Sitten oli myös sähkö-/paristokäyttöinen ja se maksoi sitten .n 65€.

Ajattelin kyllä tyytyä tuollaiseen käsikäyttöiseen. Tilasin Ainulta tuote-esitteen, toivottavasti siitä löytyis jotain tietoa asiasta...

O

Tervehdys vain täältäkin!

Orehan on ollut reipas, vesijuoksu kuulostaa hauskalle! Vaikka kuinka mieli tekisi, niin en taida uimahalliin uskaltautua, iho on talvisin niin kuiva ja herkkä. Salitreeni maistui viikonloppuna, ja nyt säätiedotuskin lupailee mukavampia ulkoiluilmoja. :)

Olen varmuuden vuoksi jättänyt vihreän ja yrttiteet pois. Ristiriitaista tietoa todellakin! Kahvia juon kupin aamuisin, ensimmäiset lähes 4kk meni kahvitta. Mustassa teessä on taas paljon kofeiinia, joten sitäkään ei kuppitolkulla voi juoda. Minä käyn 1-2 kertaa vessassa yön aikana, onneksi nukahdan helposti uudelleen. Janottaako teitä muuten enemmän? Minulla on koko ajan jano! Ja nälkä!

Jossakin kehoitettiin ensisynnyttäjää hankkimaan sähköinen rintapumppu. Odottelen vastasynnyttäneiden ystävien kommentteja tarvitaanko moista. Olen muuten vihdoinkin aloittanut vauvan hankinnat: tilasin Bebesistä vielä yhdet mammafarkut ja samalla innostuin tilaamaan valkoisia vaatteita pikkuisellekin. Ihanilta näyttivät, nyt odottelen pakettia! Tartuin myös vauvalehden tarjoukseen, hössötys on siis alkanut! ;)

Mies tunsi ensimmäisen potkun viikonloppuna! Tuleva isä meni aivan sekaisin, mutta tuo potku jäikin sitten ainoaksi. Minä havaitsen potkuja jo usein pitkin päivää, mutta ne ovat vielä liian hentoisia isän tuntemiksi.

Hyviä vointeja,

B. rv 20+3

Tuosta rintapumpusta. Noh, siittäkii ollaan varmasti montaa mieltä, mutta mä en sitä juurikaan tarvinnut. Mä ostin ihan käsikäyttöisen (Ainun halvemman version) ja sen vähän mitä sitä tarvitsin, niin se riitti mulle. Ja mä muistaakseni ostin sen vauvan syntymän jälkeen. Ajattelin, että jos silloin tällöin pumppaan pulloon valmiiksi, niin isän (tai jonkun muun) on siittä sit hätätapauksessa helppo antaa mun käydessä vaiks kaupungilla. Mein tissitakiainen ei kuitenkaan huolinut pulloa ollenkaan, joten se sitten siittä =)

Ihme että sä vanillatakiainen tunget tännekin ketjuun. Ketään kiinnosta sun kokemukses! Vaikutat lievästi ärsyttävältä tyypiltä. Pysyisit siellä omassa ketjussa jossa sua muka siedetään.

Alkuperäinen kirjoittaja oh tännekin pitää tunkea:
Ihme että sä vanillatakiainen tunget tännekin ketjuun. Ketään kiinnosta sun kokemukses! Vaikutat lievästi ärsyttävältä tyypiltä. Pysyisit siellä omassa ketjussa jossa sua muka siedetään.

Ja tämä taitaa olla yksi niitä ärsyttäviä, jotka aina hyökkäävät jonkun kimppuun. Vai on Vanilla nykyisin näiden hampaissa ;-) En ole seuraillut Vanilla juttujasi, mutta tuskin läheskään niin ärsyttävä olet kuin nuo ulkopuoliset ilman nimeä kommentoivat.

Haukotus ja huomenta!

Kiitos Vanillalle kommentista! Tässä on tosiaan aika sormi suussa kaikkien hankintojen keskellä -odottavat naiset ovat helppoja uhreja markkinataloudelle. Ehkä tuosta rintapumpusta voisi tyytyä halpaan versioon - rahaa varmasti palaa ihan kylliksi muutenkin. Onko sinulla Vanilla kokemusta kestovaippailusta?

Toivottavasti olemme kohta yhtä isoa ketjua - vierailut ovat enemmän kuin tervetulleita! Taustailen mielelläni Ajatuksissa kakkonen-ketjua, on mukava eläytyä vauva-arkeenne! Plussatuulia kakkosen hankinnalle!

Angsterille kysymys painoasioista... Olet kertonut, että keskenmenon jälkeen sait kiloja lisää. Ehditkö karistaa kiloja ennen uutta plussaa? Tuo +3kg on vähän, minulle on tullut jo viitisen kiloa.

Nyt töiden pariin, aurinkoista päivää!

Olen samaa mieltä kuin Ballerina, Vanillalle kiitos vinkistä! Mun tekis mieli kanssa ostaa vain se halvin malli siitä ainun rintapumpusta:) Ja kun ei tosiaan tiedä, että paljonko sille tulee käyttöä. Ja toisaalta haluaisin ostella nyt jo kaikkea mahdollista valmiiks, kun vielä palkka tulee normaalisti:) Ei tarvi sitten niistä äitiyspäivärahoista alkaa pihisteleen. Tosin onneks oon onnellisessa asemassa ja firma maksaa normaalin palkan kolmelta ekalta äitiyslomakuukaudelta.

Mulla paino heittelee aika paljon. Viime viikosta paino on tippunu melkeen kaksi kiloa. Oon kyllä nyt taas ottanut itteäni nistakasta kiinni ja syöny tammikuun taas teerveellisesti. Mutta oon koittanut tehdä sillä tavalla, että en iltaisin syö enää mitään raskasta, koitan pärjätä hedelmillä jne. Ja oon kyllä pärjännytkin. Nyt on siis mittarissa +6kg siitä mitä painoin ennen raskautta. Joten ei Angsterin +3kg kuullosta ollenkaan pahalle:) Tosin syytän noistakin kiloista ainakin kahta kiloa siitä Mauritiuksen reissusta... Mutta ehtiipä ne kilot karistaa sitten, kun vauveli on turvallisesti maailmassa:)

Kävin muuten eilen ostamassa pinnasänkyyn laitapehmusteet. En voinu vastustaa marimekon tarjousta, vaikka kalliiks tuli silti... Mammafarkkuja ja -housuja pitäis varmaan kans katella ainakin parit lisää. Ne yhet jo on hankittuna, mutta kun edelleen nämän vanhat housut menee jalkaan. Mutta tarvii niitä sitten kuitenkin, niin on ehkä kivempi ostella niitä parit jo varastoon, ettei tarvi sitte kerta pompsilla ostaa monia.

Ore 23+1

Mulla ei ole kokemusta tuosta kestovaippalusta. Ollaan käytetty kertiksiä (ja täytetty turhaan kaatopaikkoja).. Mutta eräs mein tuttavapariskunta kertoi lapsellaan käyttäneensä kestovaippoja ja heillä se toimi hyvin. He ovat hyvin "vihreä" pariskunta, joten tämä oli heille ainoa oikea vaihtoehto. Mä olen niin laiska, että turvaudun kertiksiin..

Kaksi yötä rakenneultraan! :) Pötkylä onkin ollut aika hissukseen pari päivää ja heti tietenkin huolestuttaa. Taitaa olla väsyksissä kaiken melskauksen jälkeen. Tänään tunsin ensimmäistä kertaa ns. harjoitussupistuksen, vaarattomia noiden pitäisi olla?!

Sain tänään työkaverilta tarjouksen juoksurattaista, johon aion tarttua. En ollut ajatellut hankkivani juoksurattaita, mutta nyt kyllä innostuin! Bebesin paketti on saapunut, voi kun en tänään ehdi hakemaan postista. Oren hankinnat kuulostavat ihanille, marimekon laitepehmusteet... :)

Onko Angsterilla työkiireitä? Tulehan moikkaamaan sinäkin!

Vihdoinkin pääsin nettiin! Meillä on kahden asunnon loukku ja vain toisessa on netti :(. Se selittää mun hiljaiselon. Nytkin joudun kirjoittaan tosi kiireellä, kun olen kirjastossa, tylsää.

Hyvä, että täällä on kaikki erinomaisesti! Täälläkin on kaikki hyvin. Olo on erittäin energinen ja olen voinut hyvin. Tää viikko on mennyt hemmotellessa- kävin kasvohoidossa ja kampaajalla. Viikonlopuksi pääsee taas onneksi kotiin...ja nettiin!

Kommentoin nyt nopeasti. Rintapunpuista mulla ei ole tietoa. Sain sellaisen siskoltani, mutta en ole yhtään perehtynyt siihen. Täytyy varmaan aika pian tutustua ja katsoa, että "kelpaako" se, vai ostanko toisenlaisen. Aion kyllä käyttää rintapumppua, se on varma.

Ballerina, en ehtinyt ottaa yhtään kiloja km:n jälkeen pois. Eli ne odottaa kanssa käsittelyään sitten kesällä tai alkusyksystä.

Ballerinalle onnea ultraan!! Meillä se on maanantaina. Jännittää...

Iloista viikon jatkoa!

Angsteri und Nuki 19+4

Iloista perjantaita!
Rakenneultrasta hyviä uutisia, kaikki oli mallikelpoisesti. Vauva liikkui hurjasti ja mitat oli helppo ottaa. Vaikka minulla on istukka edessä, liikkeet tuntuvat vahvoina, terkkakin tunsi ne ultratessa. Pituutta pikkuisella on 25cm ja painoa 405g. Kuulemma hyvä lukema painonkin suhteen, mutta mitään painoarvioita ei tuon perusteella vielä voi tehdä. Vauva piti käsiä välillä haarojen välissä ja välillä kasvojen edessä, koukisteli jalkojaan ja potki taas... Ai niin, Pötkylä on poika! :D Tai ainakin hyvin todennäköisesti! Olin eilen vielä aivan varma Hennesin vauvaosastolla, että tyttöjen vaatteita tässä tullaan ostelemaan ja poikien puolelle ei ole mitään asiaa...! Heh, nyt meni ajatusmaailma kerralla uusiksi!

Vanilla oli plussannut!! Kävikö teillä tärppi molemmilla kerroilla heti? Tervetuloa tänne odotuspuolelle, kiva jos saadaan harvaan joukkoomme kokenutta verta!

Angsterille onnea matkaan maanantaina ja terkkuja Nukille!

Ballerina & Pötkö rv 21+0

Ihanaa Ballerina!!! Ihanaa että kaikki on hyvin! Poika! Ihanaa! Ja poikahan oli jo vaikka kuinka iso. Aika hurjaa miten aika menee.

Angsterin päivistystä maanantaina odotan myös kovasti. Ihanaa että teillä on kaikki mennyt hyvin.

Anna, mäkin olen jostain syystä aina kuvitellut itselleni pienen vaaleatukkasen eemeli-tyyppisen pojan...

Onnittelut Ballerinalle upeita ultrakuulumisista!!!! Ja potrasta pojasta :) !

Rosalle ja Annalle tiedoksi,että minäkin kuvittelin joskus saavani ensin vilpertin pojan, mutta tyttöä tässä kai odotellaan :). Toivottavasti varmistuu huomisessa rakenneultrassa -palaan sen jälkeen!

Rentouttavaa sunnuntai-iltaa!

Rakenneultrassa kaikki hyvin! Dorista veikkaili tämäkin kätilö, joten eiköhän sieltä Rinsessa tule ;) .

Tänään käytiin sitten jo vaateostoksilla ja Benettonilta löytyi kivoja tyttöjen vaatteita, ei liian lällyjä. Mä pidän aika vahvoista väreistä ja niitä onneksi löytyi.

Menettekö 4D-ultraan? Meillä on se helmikuun lopussa. On kuulemma hieno kokemus.

Mukavaa viikon alkua kesämammoille!

Onnittelut Angsterille hienoista ultrakuulumisista! Taas yksi rajapyykki ohitettu. Minäkin ostin viikonloppuna muutaman poikamaisen vaatteen, eli tyttöolo ei enää vaivaa! Alunperin veikkasin meillä poikaa, mutta jossakin vaiheessa poikaolo katosi. Benettonin vaatteita minäkin shoppasin. :)

4D:hen emme aio mennä. Päätös oli aika yksimielinen, hinta on turhan kallis ja lääketieteellinen merkitys vähäinen. (Juu-u, meidät sai vakuuttuneeksi lääkäriystävämme.) Olisihan se ihana nähdä vauvan piirteet, mutta nyt aiomme malttaa mielemme. Rahanmenoa on muutenkin valtavasti... :O

Pötkylä potkii vallan mahdottomasti - mieskin pääsee nauttimaan jo tuntuvista potkuista varsinkin öiseen aikaan. Minä vetelen sikeitä, vielä en herää potkuihin. Meillä tuo eemeli-visio voi hyvinkin pitää paikkaansa!

Oletkos jo Ore harkinnut vaunuja? Jotenkin tuo hankinta tuntuu kaikista hankalimmalta.

B. rv 21+3

moikkamoi!

Onnea paljon angsterille ja ballerinalle! On varmaan kiva ostella pikku vaatteita, kun tietää vähän, että minkä väristä:) Meillähän sukupuoli jäi salaisuudeksi. Minä kyllä olisin voinut sitä udellakin lääkäriltä, mutta mies ei oikein tuntunu siitä innostuvan, joten jätettiin kysymättä.

Vaatteita ollaan kyllä nyt osteltu, lindexiltä löytyi -70%:lla tosi kivoja 50 cm vaatteita. 50cm vaatteet todennäköisesti ei kauaa mee, joten oli ihan kiva löytää niitä halvalla.

Vaikka me ollaan ajateltu, että tämä meidän masuasukas on tyttö, niin suuri osa vaatteista on kyllä aika sinisävyisiä. Minä oon kanssa vahvojen värien suosija, joten ei niin tuo vaaleanpunainen iske. Meillä löytyy nyt paljon ruskeita, keltaisia ja turkooseja vaatteita. Eli aikalailla niitä värejä, mistä itekkin tykkään.

Vaunut ollaan ostettu, Happy Baby-merkkiset ja päädyttiin siihen kolmirattaiseen malliin. Ne tuntu näppäriltä ja mitä oon niitä nyt lykkäilly ympäri taloa, niin tuntuvat edelleen hyviltä. Saa sitten nähä, kun ne pääsee oikein tositoimiin:)

Muut kamppeet on aikalailla hankittuna, pinnasängyn ja lipaston osto oottaa vielä ikean retkeä, se on tulossa helmikuussa. Sitten tietty tuttipulloja ja sen semmoista pientä pitää katella. Mutta ei mitään sen suurempaa enää.

Onko teillä muilla mammoilla muuten ollut vatsaongelmia? Mulla ei maha oo toiminu kunnolla varmaan joulun jälkeen. Ummetusta jne. ja en tiedä onko peräpukamatkin tuloillaan... Jiihaa! Kai tämä on kostoa siitä, kun säästyin pahoinvoinnilta:/ Niin ja närästys on tullut myös mukaan kuvioihin. Heti jos syön jotain vähän rasvaisempaa ruokaa, niin kyllähän kuplii ja polttaa kurkkua. Ja ehottomasti kaikista pahimpia on sipsit. Erehdyin perjantaina nautiskelemaan muutaman kourallisen miehen pussista(siis en edes syönyt paljoa), niin enköhän heränny yöllä ja närästi niin lujaa että meinas oksu lentää. Onneks löytyi vielä muutama rennie kaapista. Lauantaina sitten kävinkin hakemassa megapakkauksen rennietä apteekista, ei lopu heti kesken. Mutta muuten koko viime viikolla ei närästänyt, kun söin normaalia terveellistä ruokaa. En edes uskalla ajatella pitsan syömistä:) Eli meidän vauva taitaa olla jonkunlainen terveysintoilija, se haluaa, että minä popsin vaan kunnon terveellistä kotiruokaa.

Noh, ehkäpä tästä pitäis lähtä vähän lenkille. Koira ainakin huokailee siihen malliin vieressä, että sitä menottais jo kovastikkin:)

Ore 24+0

Juu, kyllä tässä shoppailuinto alkaa lisääntyä. Meillä on melkein kaikki suuret ostokset tekemättä pinnasängystä alkaen. Rattaat on jo hankittu, mutta muuten täytyy vielä perehtyä kauppojen tarjontaan. Oren lailla meilläkin olisi tarkoitus suunnata Ikeaan jossain välissä. Se reissu jää kyllä varmaankin maaliskuulle. Me aloitetaan tällä viikolla remonttia ja uusitaan ihan kaikki lattiasta kattoon. Ikeasta tarttuu matkaan sitten varmaan muutakin kuin vauvaan liittyviä juttuja. Ihan mukava aloittaa remontoimaan ja sisustamaan, kun vielä jaksaa. Mua on varoiteltu viikosta 30, jonka jälkeen iskee kuulemma kuumuus ja väsymys. Tiedä sitten...

Ballerina, täällä meidän lähellä se 4D ei ole kovin kallis. Helsingissä ja Tampereella on kuulemma melkein tuplahinnat. Täällä maksettavaa jää kelakorvauksen jälkeen vähän päälle sata euroa. Mutta nää on niin makujuttuja. Meidän ystävät ovat käyneet, niin siitä ollaan sitten innostuttu. Toisaalta se on osuu ajankohdaltaan ihan mukavasti joitakin viikkoja ennen seuraavaa sairaalan ultraa, joka on viikolla 30 (mä olen siinä "erikoistarkkailussa" veritulppataipumuksen takia).

Onko teillä jo nimet mietittynä? Me ollaan ihan hukassa, jos vähän kärjistän. Toinen ja kolmasnimi ollaan päätetty yhteisymmärryksessä, mutta etunimestä ei päästä yhteisymmärrykseen tai ei olla ainakaan vielä päästy. Täytyy vielä perehtyä niihin lisää...

Unohdin vastata Oren kysymykseen. Mun vatsavaivat helpotti joulun jälkeen. Mähän kärsin milloin ummetuksesta ja milloin päinvastaisesta. Lisäksi mulla oli sitä ihanaa migreeniä. Nyt ei ole ollut mitään. Josku saattaa närästää, mutta aika vähäistä se on.a