Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Erica, ihanaa että kuulitte pikkuisen sydänäänet! Perjantaihin on varmasti pitkä aika, mutta niinkuin itsekin kirjoitit, noita vaihtoehtoja on useita -lääkäri haluaa vain varmistaa, että kaikki on niin kuin pitääkin. Eihän ne sydänäänetkään välttämättä kuulu alkuviikoilla ja silti kaikki voi olla kunnossa! Nyt vain uskoa ja positiivista mieltä! Mikä on oma arvioisi raskausviikoista? Saitko lääkäriltä hyviä vinkkejä?

Olen miettinyt tuota ruoka-asiaa. (Haaveilu-ketjussakin on aiheesta vaihdettu ajatuksia.) Olen ruuan suhteen melkoisen tarkka ja katson mitä suuhuni laitan. Nyt yritän kuitenkin ottaa mahdollisimman rennosti. Perusjutut tiedän, mutta jotenkin nuo rajoitukset tuntuvat aika tiukoilta. Syön töissä kouluruokaa joka päivä, enkä ajatellut ryhtyä tarkkailemaan onko ruuassa/salaatissa jotain kiellettyä. Katsotaan mitä lääkäri sanoo, tällä hetkellä luulen, että liiasta tarkkailusta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Tarrasukilla masukki pysyy menossa mukana! ;)

Iso kiitos Nuca-taustailija :)! Kirjoituksesi helpotti kovasti. Ja kiitos myös iipille ja Ballerinalle tsempityksestä, pus!
Jotenkin olen tänään koko päivän ollut ihan maani myynyt. Kaiken maailman ajatukset pyörii päässä. Toivotaan että pieni on kunnon sissi ja kasvaa reippaasti ottaen kokoa kiinni! Mua jotenkin vieläkin itkettää ne ihanat sydämen lyönnit siellä ruudulla. Oli jotenkin epätodellista katsoa niitä ja ajatella että tuo tuolla on mun masussa <3. Voih, toivon niin että kaikki menee hyvin!

Kivaa että olet viihtynyt juttujemme parissa Nuca! Ihmeessä vaan mukaan keskusteluihin!! Se on totta, että täältä saa niin paljon ihanaa vertaistukea. Mun kavereilla on kyllä jo lapsia, lähes kaikilla siis, mutta on silti jotenkin eri asia höpötellä täällä asioista.

Ballerina, joo mä olen kanssa miettinyt tota ruokavalio juttua. Tuorejuustoja en enää syö mutta muuten en kyllä hirveesti ole stressannut mitä saa syödä ja mitä ei. Tiedän suurinpiirtein mitä ei suositella, ja olen ollut sitten syömättä niitä. Musta jonkinlainen maalaisjärki pitää säilyttää, ei voi ruveta turhan hysteeriseksi :)

Mua on tänään taas väsyttänyt ihan huolella ja etovasta olostakin olen saanut "nauttia" :)
Noh, huomenna on taas uusi päivä. Tänään aikaisin nukkumaan! Ihanaa!

Toivottavasti sait nukuttua, Erica? Minä nukuin yhdeksän tuntia ja olisi vieläkin väsyttänyt! Unet olivat kauheita, heräsin kylmään hikeen ja kesti hetken tajuta,että näin vain pahaa unta. Kuvotusta oli eilen pitkin päivää, erityisesti aamulla. Ja palelin ihan kohtuuttomasti! Tänään samanlainen olo. Pysyisi nyt olo hallinnassa, en töissä halua raskauden paljastuvan vielä pitkään aikaan.

Kuten Erica totesikin Nucalle ja muille: keskusteluihin vain rohkeasti mukaan! Täällä on tilaa, vaikka toivottavasti saamme haaveilupuolelta vahvistusta näinä päivinä! Peukut on pystyssä!

Tsemppiä ja positiivista mieltä tähän päivään, pikku-Tinolle taistelutahtoa!

Ehkäpä saatankin silloin tällöin tulla tänne teille jotain kirjottelemaan, ihanaa, että ottatte noin lämpimästi vastaan :) Mä en vaan oikein koe kuuluvani mihinkään ketjuun, ajatuksista yritykseen-ketjussa taitaa melkein kaikki yrittää esikoista (Maiju81? taisi haaveilla pikku2:sta?) ja mulla kun siis on jo 1v. tyttö, ja meillä mies ei vielä ole innostunut toisesta lapsesta näin pian, mutta musta on alkanut tuntua siltä, että toinen voisi olla jo tervetullut.. :) Joten yritystäkään ei siis virallisesti ole päällä, teidän ketju olisi niin kun raskautuneille (eli siis en ole raskaanakaan, nyyh..), mutta en myöskään jaksa roikkua tuolla lastenhoidon puolella (yllätys, siellä keskustellaan lastenruoista, hoidosta ym.. ja mun arki on muutenkin jo sitä täynnä :) ), olisi kivaa vaan vaihdella kuulumisia ihan aikuisten ihmisten kanssa, jotka vastaa muutakin kun "ättä" ja "gagagaa" ..

Mutta, mutta, mitenkäs teillä, joko olette kertoneet uutisesta?? Ballerina taisi sanoa, että vielä ainakin töissä salailee pahaa oloa.. Voi kun teillä olo jo helpottaisi.. mulla oli suuria vaikeuksia aina lähteä aamuisin töihin, kun piti moikkailla vessanpönttöä vielä lähtiessä (myöhästelin reilun kuukauden..) Paha olo onneks poistuu hetken kuluttua, mutta mua vaivasi koko 9kk kamala närästys, piimä ja viili auttoi mua aina hetkellisesti, kannattaa kokeilla!

Ja toivotaan Erica, että perjantain uuden ultran jälkeen Tino poseeraa kameraan ihan oikean kokoisena ja eikös teidän pitänyt kertoa sitten viikonloppuna uutiset teidän porukoille??

Voi että, te elätte nyt ihanaa aikaa, kaikista huolista ja murheista ja ikävistä raskausoireista huolimatta, nauttikaa olostanne ja ottakaa miestenne huomiosta ja huolenpidosta kaikki irti!! :)

Nuca-kirjoittelehan vain, kokemuksellesi on käyttöä! Miten pitkään podit pahaa oloa? Väsymys ja kuvotus tuntuu lisääntyvän joka päivä, nytkin vetelin päiväunia sohvalla ihan vahingossa. :D

Me olemme kertoneet raskaudesta lähimmille ystäville ja vanhemmillemme. Tuon peruuntuneen Egyptin matkan takia jouduimme kertomaan hieman aiemmin kuin olisimme halunneet, mutta jotenkin läheisille tuntuisi pahalta valehdella. Nyt sitten odotellaan tuota 12 vkon rajapyykkiä tai sitten masun kasvua. Missäköhän vaiheessa raskaus yleensä alkaa näkyä? Onneksi tunikat ovat muotia!

Ruokahalu on parantunut, olo helpottuu syödessä. Liharuuat ovat alkaneet houkutella, aiemmin pysyttelin kasvis/kalaruuissa. Lihapullia olen vedellyt antaumuksella! :)

Tuolla haaveilijoissa oli taas melkoisia juttuja... Kosmetiikan ja tuoksujen käyttöä pitäisi kuulemma rajoittaa raskauden aikana. En ole ikinä kuullutkaan moisesta. Niin kauan kuin tuoksut eivät ällötä, en ajatellut luopua niistä. Maitohappobakteereita laitoin miehen tuomaan apteekista. (Mies tottelee kiltisti ja huolenpito on erityisen hyvää, tähän voisi tottua!)

Nyt lenkkarit jalkaan ja pipo päähän, raitis ilma kutsuu!

Heippa!

Kerrankin löytyi "tuore" ketju, jossa on samassa tilanteessa olevia ihmisiä:)

Olen nyt viikolla 10 (9+6 tarkalleen). Kävin viime viikolla ekaa kertaa neuvolassa ja seuraava kerta on 24.10. Hieman mua ihmetytti, että ekalla kerralla ei vielä kokeilty sydänääniä ollenkaan, vaan ne otetaan vasta 24.10. eli sillon on mittarissa 11+6...

Kovaa odottamistahan tämä on, en millään jaksais oottaa että se 12 vko tulis täyteen, ehkä sitten vasta tuntuu siltä, että oon oikeesti raskaana ja tulossa äidiksi. Oon säästynyt pahoinvoinnilta, muutaman kerran vaan ollut vähän yököttävä olo. Väsymystä on kyllä ollut, mutta sekin on ehkä jo paranemaan päin. Rinnat on kyllä kasvanut. Oon laihtunut noin vuoden sisällä reippaan 10kg ja tuon prosessin aikana myös rintaliivit kävivät suuriksi. Nyt taas menee ne vanhat liivit, tosin painoa ei oo tullu lisää kuin noin 1,5kg. Tämäkin johtuu kyllä vaan siitä, että oon herkutellut nyt niin paljon:)

Ja noista matkoista puheen ollen, me ollaan lähössä Mauritiukselle marraskuun loppupuolella. Päätös matkalle lähdöstä on tehty jo kesällä ja oon jo viikolla 17 lähdön aikaan, joten reissuun lähdetään. Eikä mua nyt oikeesta reissaaminen niin pelota, lentosukat vaan jalkaan ja pitää muista varata juomista lentokoneeseen ja käydä vähän käveleskelemässä lennon aikana niin eiköhän se siitä! Ihanaa päästä lomalle ja rentoutumaan kunnolla:)

Mutta työt kutsuu!

Tulin taas tänne kurkistamaan kuulumisia. Ihana kuulla että Ericalla näkyi ultrassa jo sydänäänet, yleensähän sen jälkeen on enää tosi pieni km riski (näin siis olen lukenut), joten eiköhän kaikki ole kunnossa ja oli tosiaan vaan vähän ujompaa laatua oleva vauvelinalku ;) Ja ylihuomenna on jo perjantai, vaikka aika kuluukin varmaan tosi hitaasti odotellessa...

Ballerinalle myös paljon voimia ja molemmille niitä tarrasukkia matkaan! toivotaan että meiltä ehtii lisää porukkaa tänne ketjuun seuraavan 8kk aikana, eli ennenkuin te jatkatte eteenpäin..

Moikka!

Tervetuloa mukaan ore :), kivaa saada lisää höpöttelijöitä mukaan! Aika samoissa rv mennään kaikki. Itselläni on nyt menossa 7+4
Näyttää olevan aika erilaisia nuo neuvola rutiinit ja käynnit ylipäätänsä. Meillä Espoossa eka neuvola on vasta kun kahdet menkat on jäänyt tulematta. Mä vaihdoin aikaa viikolla ja näin ollen menen sinne ensiviikolla kun viikkoja on 8+5. Ensin piti olla 9+5. Samoissa siis kun sulla :) Raportoin sulle ensi viikolla mitä meidän eka neuvola käynnillä tehtiin!

Meillä on ylihuomenna se uusinta varhaisultra. Toivotaan että kaikki on hyvin! Jännittää valtavasti :S

Ballerina, mä syön kans noita maitohappobakteereita. Lisäksi syön raskaus multi tabseja sekä E-epa ja dha kalaöljy kapseleita.

Mä en jaksa uskoa noihin parfyymi ja hiustenvärjäys juttuihin. Suurin osa mun kavreista on ollut raskaana ja kyllä he ovat jatkaneet hiuksiensa värjäämistä sekä käyttäneet hajuvettä raskauden aikana :) Mä en todellakaan voi olla värjäämättä mun tukkaa. Mulla on nyt aika valee tukka ja oma tukka on nykyisin aika tumman maantieharmaa/ ruskea (use to be blonde..nyyh) joten jos nyt en värjää, kestää aikansa ennenkuin vanha väri on kasvanut pois ja sillä juurikasvulla EI voisi kulkea julkisilla paikoilla ;) Ja raidat eivät auttaisi asiaa...

Mulla on selkeesti lisääntynyt tuo huonovointisuus sekä närästys :(
Ja nyt alkaa farkut ym housut kiristää. Mä en kestä! Eihän tämän näin aikaisin pitäisi vielä tulla, olenkohan vain lihonnut kun aineenvaihdunta on hidastunut. APUA! ;)

Pitää oikeesti alkaa miettimään mitä suuhunsa laittaa. Karkit ym vastaavat tuotteet pitää nyt kyllä jättää pois! Nyyh.

Mutta nyt takaisin sorvin ääreen hetkeksi...blah.

Tervetuloa mukaan ore! Minulla menossa rv 6+4, tosin ovulaation epäilen olleen poikkeuksellisen aikaisin. Mutta kahden pitkän viikon päästä selviää lisää. Varatessani aikaa varhaisultraan yksityiselle, sanottiin minulle että rv 8+ on hyvä aika tutkia. Käytännöt vaihtelevat siis!

Maitohappobakteerien lisänä syön myös raskaus Multitabseja, helokkiöljykapseleita ja omegoita. Beroccaa ostin ennen plussaamista, eikö sekin käy raskausaikana? Mietin vain, että kun nuo Multitabsit loppuvat voinko korvata ne Berocalla. Foolihappoa ainakin sisältävät.

Helpottavaa kuulla, etten ole ainoa, joka ei aio lopettaa hiusten värjäämistä yms. Kosmetologille ajattelin varailla pian aikaa, mielestäni olen extrahemmottelua ansainnut! ;)

Tule Nuca tonne meidän ketjuun. Se on se vähemmän kuin puoli vuotta yrittäneet ja tjot. Siellä pyörii ainakin 2 pikku2:sta "yrittävää" ja esikoista "yrittävät". Eli sinne mukaan vaan. Mä tulen tähän ketjuun sitten kun oon plussannut, jos vain sitä on tervetullut.. :) Onnea ultraan Erica, kyllä siellä kaikki hyvin on! Ja onnea odotukseen teille kaikille!! Aika menee niin nopsaan, että kohta te katsotte sitä pientä olentoa, et miten voi maailmaan yhtäkkiä tulla jotain NOIN IHANAA!!! :))

Maijuliini, tottakai, tänne ja äkkiä!! :D
Kiitos, toivotaan juu että kaikki on hienosti. Nyt sais aika mennä superhyperultra nopsaan et pääsis näkemään pienokaista taas :)

Ballerina, kaipa sitä beroccaa voi ottaa mutta muistaakseni A-vitaminiiä ei saa raskauden aikan syödä, joten tarkista kuitenkin :)

Kiva tuntea ittensä tervetulleeksi:)

Mulla on siis tänään tasan 10 täynnä. Housut ja muut vaatteet ei vielä purista mistään kohtaa. Nyt oon ollu vähemmillä herkuilla, niin paino on pudonnut reippaan puoli kiloa. Mutta tuossa kun kattelin noita erilaisia raskauskalentereita, niin viikosta 11 pitäis alkaa vatsan pyöristyä ja painonnousun näkyä.

Noista vitamiineistä, mulla on multitabsin raskaus kalkkitabuja ja olikohan devisolin d-vitamiinia. Oon miettiny ite kans tuota beroccaa, sillä saa päivän niin mukavasti käyntiin. Mitään kalaöljykapseleita en oo ostanu, syön kalaa n. pari kertaa viikkoon, joten luulisin sen riittävän.

Meillä ei tosiaan vielä ekalla neuvolakerralla kuunneltu edes sydänääniä ja eka ultra olis vasta viikolla 18. Ja sillonhan me ollaan siellä kaukomailla palmujen alla (tosin tällä kertaa se drinkkilasin joutuu skippaamaan). Mulla luultavasti siirtyy se ultra sitten vasta reissun jälkeen viikolle 20, aika myöhään sitten kyllä menee. Olis niin ihanaa nähä vauveli jo ennen sitä reissua. Jos ei muuten niin sitte pitää vähän löysätä kukkaronnyörejä ja varata aika yksityiselle ja käydä siellä ultraamassa ennen reissua.

Sitten ihmettelin tuotakin, että kun jostain luin että sitä niskapoimututkimusta ei voida luotettavasti tehdä enää viikon 12 tai 13 jälkeen. Eli meidän vauvelille sitä ei sitten vissiin sitten tehdä ollenkaan...

Ja hiusten värjäämistä ja hajuveden käyttöä en todellakaan aio lopettaa!:) Joku raja sentään. Yks oire, mitä muuten on tullu on kamalat finnit. Naama on todellakin kuin pitsa. Paits että nyt ehkä sekin alkaa pikkuiden helpottaa *koputtaa puuta*. Eli en ala vielä kuitenkaan juhlia sen asian suhteen.

Mutta Erica, onnea huomiseen! Koita olla liian paljoa tuskailematta! Uskon, että kaikki menee ihan hyvin!

Aivan mahtava juttu tuo Angsterin plussa! Tulehan pian tänne jakamaan tuntemuksia!

Ericalle huisisti onnea huomiselle, olemme hengessä mukana!

Missä päin Ore asustelet? Erikoista, että tuo ensimmäinen ultra on vasta noin myöhään. Mutta hienoa, että osaat ottaa rennosti, välillä itsekin mietin noiden lisäultrien tarkoitusta. Varhaisultran haluan, mutta jatkossa pitää harkita tarkasti.

Ulkona on jo kauhea kylmä! Kävimme kävelylenkillä ystäväni kanssa ja nyt olen aivan jäässä! Popsin tässä samalla viinirypäleitä, auttavat kuvotukseen. Jossain toisessa ketjussa suosittelivat manteleita, täytyypä kokeilla. Odotan jo koska laatta lentää, töissä tulee olemaan vaikeuksia... Mutta huomenna alkaa viikon syysloma! :D

Kiitos! Taidan aloittaa varovaisen tunnustelun tässä ketjussa... Onnittelu myös Ericalle ja Ballerinalle +! Ericaa ehdin jo aikaisemminkin onnitella.

Eli tänään piti menkkojen alkaa, mutta tein jo aamulla testin clear bluen digitestillä ja sieltä pamahti minuutissa plussa. Eli taisi olla aika korkealla hormonit, kun luin, että normaalia on, että tuloksen saaminen kestää kolmisen minuuttia. No, joka tapauksessa täällä ollaan onnesta soikeana, mutta pelko varjostaa onnea. Muisto km:sta on vielä pinnalla. Nyt siis mennään virallisesti vasta vk:a neljä, mutta luulen, että mulla oli ovulaatio jo viikkoa aikaisemmin ja nyt olisi vk 5. 4 on kuitenkin virallinen määrä. LA on juhannusaattona. Tarrasukkia tarvitaan ja paljon! Täytyy pitää stressi loitolla, vaikka nyt elämä on muutoksia täynnä, johtuen muusta kuin tästä raskaudesta. Oletteko te onnistuneet olemaan stressittä vai nouseeko syke? Tuntuu, että stressaan enemmän, kun mietin ettei saisi stressata. Huhhuh.

Ericalle tsemppiä! Mä uskon, että kaikki on hyvin, koska sydänäänet kuuluivat!!!!

Muuten, nyt mun on pakko kysyä teiltä jo kokeneimmilta odottajilta eli tuleeko teillä limaa samallalailla kuin ennen raskautta vai ovatko limakalvot kuivat? Mä sillä kyselen näin intiimejä, kun mun ensimmäisessä raskaudessa olin aivan kuiva ja nyt limaa tulee normaalisti. Tässä on mulla yksi huolenaihe lisää... Enta sauna? Uskallatteko ottaa 100 asteen löylyjä?

Tarrasukille on todellakin tilausta! Oma olo on hieman rauhoittunut ja rentoutunut, nyt siis kaksi viikko plussauksesta. En enää juokse paniikissa vessaan koko ajan, vaan jotenkin on levollisempi olo. Ensi viikolla voi taas olla toisin! Luotan kuitenkin siihen, että tässä käy miten on tarkoitettu, enkä voi kaikkiin asioihin itse vaikuttaa, vaikka niin haluaisinkin!

Limoja on! :D Epäilen myös hieman hiivaa, eikös Erica saanut tuon riesan heti plussauksen jälkeen? Saunonut olen ja muutenkin teen asioita, mitkä tuntuvat hyvälle. Loistava syy hemmotelle itseään luvan kanssa siis! ;) Yllättävän paljon elely on muuttunut itsestään: väsymys tuo omat rajansa ja ruokavalio hakeaa muotoaan päivittäin. Palelu on myös aika hillitöntä! Mutta mahdollisimman normaalista sitä koettaa elellä ja toivoa parasta.

Olipas ihania uutisia tälle päivälle, huomenna saadaan toivottavasti lisää!

Hienoa, kiitos vastauksesta Ballerina! Mulla on parasta aikaa tämä "ravaa vessassa" vaihe ja on oikein hyvä kuulla, että se on ollut jollain toisellakin. Mä syyllistän itseäni jo siitä ja pelkään sitä kautta stressaavani liikaa. HUomenna aloitan piikittämään verenohennuslääkettä, jospa se antaisi asukille lisää tarrasukkia.

Aivan huippua angsteri!! Laitoinkin jo tuonne toiselle puolelle onnittelut, mutta vielä kerran, ONNEA!!! :) On tää vaan niin ihanaa! Ja tuo la on mainio, juhannusvauva, ihanaa! <3

Sydämellisesti tervetuloa tänne puolelle!! Ihanaa saada lisää porukkaa tänne!

Mulla tulee valkovuotoa nyt huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. Välillä oikein "lorahtaa" pöksyyn. (anteeksi yksityiskohtaisuus...) Mutta tämä kuuluu raskauteen, ja on hyvin yksilöllistä.
Ja yup, hiiva tuli aika pian plussauksen jälkeen kuvioihin. Nyt on yksi kuuri takanapäin ja taas tuntuu että alkaa kutisemaan, hmph. Toivottavasti tämä ei ole tätä loppun asti, vaikka toisaalta pitäisin tämän vaivan miljoona kertaisena jos kaikki vain oisi hyvin huomenna...
Saunassa olen minäkin käynyt normaalisti ja muutenkin tehnyt normaaleja juttuja. Töissä mulla on ollut aika stressiä, ja syke nousee siellä väistämättä aina välillä. Olen yrittänyt olla stressaamatta ja ajatella että parhaani teen, jos se ei riitä niin voi voi ;)

Mulla on kans tota vessassa ramppaamista. Koko ajan saa ravata. Tällä viikolla on selkeesti tuntunut kohdun kasvua, eli ajoittain viiltelevää kipua munasarjojen kohdalta ja alempana häpyluuta kohti. Välillä on ihan menkkamaista särkyä (joka ekaksi säikkäytti tosi paljon).
Mutta samoin kuin Ballerina itsekin pyrin ajattelemaan niin, että on asioita mihin ei voi vaikuttaa ja kaikella on tarkoituksensa.

Kiitos huomisen tsempityksestä! Jännittää hurjasti ja olo on jokseenkin malttamaton ;) Tulen heti huomenna infoamaan kun pääsen lääkäsritä kotiin, viimeistään neljän pintaan :)

Kiitos tiedoista! Soitin tänään jo neuvolaan ja kyselin varmuudeksi saunan ja light-tuotteiden vaikutusta raskauteen. Niinkuin kerroittekin niin saunasta ei pitäisi olla haittaa, mutta light-tuotteita ei saisi syödä.Tää soitto oli mulle jonkilainen riitti henkisesti. En vielä varannut aikaa- odotan vielä viikon ja sitten varaan. Haluan kuulla ekassa ultrassa jo sydänäänetkin.

Mulla on muuten jo joitakin oireita. Rinnat on turvonnut ja ruoka ei maistu. Alkaa heti oksettamaan. Toisaalta en tiedä onko se raskausoire vai johtuuko se mun päänsärystä. Varmaankin päänsärystä...

Tein tänään toisen testin. Nyt tein apteekin oman testin, jonka tein silloin neljä kuukautta sitten. Nyt tuli heti näkyviin plussa, eikä se ollut haamu. Viime raskaudessa sain hailakan haamun ja silloin testasin vielä viikko tästä eteenpäin. Taitaa siellä oikea ihmisenalku olla tulossa :) .

angsteri, mulla hammas vain paikattiin (onnkeksi...jesh!!). Reikä oli ISO mutta nipin napin ei ylettynyt juuriin asti, joten se vain paikattiin. Ei kuulemma ollut haittaa vauvalle, käyttävät turvallisia aineita puudutuskessa. Kannattaa toki mainita että on raskaana ;)

Ai sullakin on tuota ihanaa päänsärkyä, tervetuloa kerhoon. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ballerina:
Missä päin Ore asustelet? Erikoista, että tuo ensimmäinen ultra on vasta noin myöhään. Mutta hienoa, että osaat ottaa rennosti, välillä itsekin mietin noiden lisäultrien tarkoitusta. Varhaisultran haluan, mutta jatkossa pitää harkita tarkasti.

Asun Vaasassa ja täällä "palveluun" kuuluu vain yks ainoa ultra koko raskauden aikana, mikäli siis raskaus etenee normaalisti. Toisaalta haluaisin kyllä ultraan ja pian. Ehkä sitten ymmärtäisin paremmin tämän oman tilanteen. Miksikähän tätä nyt sanois, kai tämä on jotain perus-suomalaista epäluuloisuutta, en usko mitään ennen kuin omin silmin nään:) :) Jos nyt kuulis ainakin ne sydänäänet ens kerralla neuvolassa.

Enpäs oo muuten noita light-tuotteita kauheesti ajatellu. Sen lukaisin jostakin, että light-limpparit saa suosiolta unohtaa, mutta vissiin myös kaikki mehut(ko)? Ostin just jotain fun lightia, mutta vissiin sen saa sitten kaataa samantien lavuaarista alas ja käydä kaupasta hakemassa kunnon mehukattia...

Perjantai ja loma! Tuleekin breikki töistä niin tarpeeseen! :D

Oletteko te ostaneet jo jotakin vauvajuttuja? En ole uskaltanut hankkia vielä yhtikäs mitään, mutta ensi viikolla ajattelin uhmata kohtaloa ja ostaa Tukholmasta jotakin pientä...

Light-tuotteiden käytön lopetin jo yritysvaiheessa, joten sen suhteen ei ole ongelmia. Tänään olen popsinut jotakin pientä lähes tunnin välein ja olo on ollut parempi! Pitää vain katsoa, että kokonaisuus säilyy terveellisenä ja energiaa tulee riittävästi.

Erican kuulumisia odottelen kovasti, toivottavasti kaikki on hyvin!