Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hauska saada sinut tänne, Amilda!

Ajatuksista odotukseen-ketjussa on ollut (ja on yhä!) sallittua vouhkata juuri niin paljon kuin huvittaa ja täällä soisi saman meiningin jatkuvan. Parempi purkaa asioita palstalle, niin ei vaikuta niin höyrypäiselle live-elämässä! Itse välttelen ylenpalttista vauvahöpinää lapsettomien ystävieni kanssa, on mukava jutella muista asioista. Mutta kieltämättä omat ajatuksen pyörivät yhä enemmän vauvan ympärillä ja huomaan muuttuneeni jo nyt -samoin kuin mieheni. Omien tarpeiden edelle onkin kiilannut joku toinen... :)

Vuoden 2008 äitiyspakkausta ei kai esitellä ennenkuin vanha on jaettu loppuun. (?) Otan itse viime vuoden pakkauksen mielelläni, mutta voihan se olla että uusi on vielä söpömpi!

Vaunujen väri-kyselyä vielä muistuttelen. Miten Angsterilla ja Orella, teillähän on vaunut hankittu? Entäs Jellybean ja Vanilla? Joko Mi-iu olet miettinyt vaunuja? Joo, omassa päässä ei muuta liikukaan... :D

B. rv 23+6

Meillä vaunujen väri on sellainen tumman sini-harmaa. Mietin kyllä vaaleanruskeita vaunuja, mutta ajattelin että niissä lika näkyy turhan hyvin niin päädyin sitten tuohon siniseen.Tosin Gessleinillä olisi ollut se Magic-spray jolla käsitellä kankaat likaa hylkiväksi, mut enpä silloin huomannut asiaa. Viime vuoden äitiyspakkaus on kyllä aivan ihana! Mun mielestä värit on kivoja.

Niin no jaa, meidänhän pitää vielä lähteä vaunuostoksille ennen syksyä. Aattelin Teutonian S4 -vaunuja. Ne voisi ottaa sit vaaleanruskeana kun teutoniallakin on samanlainen kankaankäsittelysuihke.

Helou helou!

Ja mukavaa ystävänpäivää tasapuolisesti kaikille tuleville mammoille!:)

Meillä on nuo "oikeat" vaunut beigenruskeat ja niissä on sellaset tummanruskeat "tehostekanttauksilla". Ja nämä juoksuvaunut on nyt sitten tummansiniset!

Minä soitin jo eilen kelaan, kun ei mitään päätöstä kuulu äitiyspakkauksesta ja nyt on neljä viikkoa siitä kun lähetin hakemuksen. Mun hakemus on saapunut kelaan 17.1. ja eilen oli käsittelyssä 15. päivä saapuneita hakemuksia. Joten pakkauksen saanti venyy varmasti maaliskuun alkuun :/ Ja saan tosiaan sen vuoden 2007 ja vuoden 2008 pakkauksesta ei oo vielä ainakaan sen kelan tädin mukaan kuviakaan saatavilla. Toisaalta vaan hyvä, niin ei sitte tarvi alkaa harmitteleen, jos se uus oliskin paljon kivemman näkönen kuvissa:)

Niin joo, ja eilen käytiin neuvolassa. Kaikki oli hyvin, mulla on hemoglobiini parempi kuin koskaan ennen, vaikka kaikenjärjen mukaanhan sen pitäis mahdollisesti huonontua raskauden aikana. Ja olin myös laihtunut kilon... Neuvolakortin mukaan painoa on nyt tullu lisää 4,5 kg, mutta todellisuudessa kyllä 6,5kg.

Mutta seuraavan kerrankin mennään kuukauden päästä viikolla 30 ja sitten käyntejä onkin joka toinen viikko!

Ore 26+3

Ballerina, on täällä vähäsen mietitty vaunuja, mutta mihinkään ei olla päädytty... eikä onneks vielä oo niin kiire ollutkaan :)

"Äitiyspakkaus vaihtuu vuosittain. Uusi pakkaus otetaan käyttöön sitten, kun aiempi pakkaus on jaettu loppuun. Tuolloin julkistetaan myös seuraava äitiyspakkaus Kelan nettisivuilla."

ennen se on mennyt niin että pakkaus kyllä julkistetaan mutta vanhat jaetaan ensin loppuun... mä ainakin tahtoisin sen 07 paketin, ja uskoakseni sen saankin... toivottavasti :)

Tänne kuuluu potkuja ja eilen möykkis sit potkaisikin isiä peukaloon :D hauskaa!
Mä sain ihanan Gerbera-kimpun mieheltä! <3 semmosia tumman pinkkejä gerberoita... aaah! :)

Mutta palataan myöhemmin... nyt tämä menee kiusaamaan miestä ;)

Huomenta Leidies!

Ihana aamu -aurinko paistaa ja heräilin lapsuuden kodissani hyvin nukutun yön jälkeen. Mies vetelee vielä sikeitä, kohta herättelen aamukävelylle. Äidin kanssa olemmekin hössöttäneet vauvajuttuja toden teolla, hänellä on tekeillä ihana vaaleankeltainen nuttu vauvalle syksyksi. Lakanoita ajatteli seuraavaksi ommella. :)

Tuo suojasuihke vaunuille kuulostaa hyvälle! Saakohan Gessleinin suihketta Suomesta? Luulisi. Meilläkin juoksuvaunut ovat tummansiniset ja nuo Futuret tilataan varmaankin tälläisinä, paitsi nuo etupyörät eivät tuplina (toivottavasti linkki toimii):

http://www.gesslein.de/images/future_871842_gross.jpg

Mistäpäin Suomea Ore olet kotoisin? Toivottavasti saat äitiyspakkauksen pikapikaa! Minä anoin vapaata töistä 30.5.2009 asti, hieman hirvittää...

Nyt kone kiinni, mukavaa viikonloppua muruset!

B. 24+1

Tervehdys! Meidän masuasukilla on just iltajumppa menoillaan ja mammakin ajatteli pikasiivouksen jälkeen alkaa vähän kokeilla pilatesta telkkarin katsonnan lomassa:)

Ballerinalle: asun Vaasassa. Aika pitkältä tuntuu vain tuo päätöksen tekoaika, kun ei nyt mitään opiskelijoiden juttujakaan pitäis olla kovasti kelalla jonossa tähän aikaan vuodesta...(?). Mutta kaippa se sieltä pakkaus sieltä sitten ilmaantuu:) Ja kivoilta näytti nuo Gessleinit, aika saman sävyiset kuin meidänkin vaunut.

Mun äitiyslomansijainen aloitti pari viikkoa sitten, ehditään yhdessä kattoa hommat läpi ennen kuin jään lomalle (12.4.). Mulla äitiysloma loppuu 21.2., mutta sovittiin jo pomon kanssa, että saan pitää ens kesän kesiksen sitten siihen päälle, eli 20.3.2009 on eka työpäivä.. Tuntuu niin kovin kaukaiselta asialta tuo:)

No mutta entäs turvakaukaloasiat? Joko ootte niitä miettiny/ostanut? Me saatettaisiin saada kummitytön vanha kaukalo mun siskolta, mutta se ei vissiin oo ihan priimakunnossa, eikä mikään kovin hyvä laatuinen. Ollaan mietitty myös Brion Primo kaukaloa. Siihen kun saisi sen autoon kiinnitettävän alustan, johon kaukalo vain kliksautettaisiin kiinni, eikä tarvis pelata niitten turvavöitten kanssa. Mutta tätä pitää nyt vielä tuumata ja kattoa sen kummitytön vanhan kaukalon kunto.

Mutta nyt imuri kutsuu, ei tosin todellakaan kovin houkuttelevasti, mutta kaippa siihen on tartuttava.... Mukavaa huomista työviikon alkua:)!

Ore 26+6

Huuah, koko päivä ulkona retkeilemässä -nyt olisin valmis nukkumaan. Kotona odotti lappu, että äitiyspakkaus on saapunut! Todella nopeaa toimintaa, parissa viikossa koko prosessi. Ja vaunut+turvakaukalo tilattiin Saksasta eilen. MaxiCosin Cabriofix-kaukalo isofix jalustalla, on yhteensopiva sitten Gessleinin vaunujen kanssa adapterin kanssa. Ore, en ottaisi käytettyä kaukaloa, jos ei ole hyvässä kunnossa. Vaurioita ei näe aina ulospäin ja turvallisuuden suhteen ei kyllä riskiä kannata ottaa.

Jännittävää tehdä jo isoja hankintoja, vauvan tulo tuntuu koko ajan konkreettisemmalle! Oren äippäloma on ihan pian, eikä minullakaan ole enää kuin reilu pari kuukautta -miinus lomat! :D

Mitäs muille? Rosan neuvola? :)

B. rv 24+3

Minkä värisen kaukalon otitte Ballerina? Itse himoitsin sitä Sand-väriä, mut pelkäsin sotkeentumista niin otin sitten pingviinin. Ja se harmaa kävi hyvin niitten vaunujenkin väriin. Kaukaloissa oli muistaakseni vielä se, että yli viisi vuotta vanhaa kaukaloa ei suositella käytettäväksi kun muovi saattaa haurastua ajan myötä. Tämä oli sitten vaan kuulopuhetta, en tiedä onko perää.

Meille ei sitten lokavauvaa tulekaan. Aamulla alkoi sen luokan verenvuoto, että peli on selvä. Oon itkenyt miehen olkaa vasten ja se lohduttaa että kyllä me vielä vauva saadaan. Asiaa ehkä hieman helpottaa se, ettei raskaus ehtinyt vielä "tuntua todelta" kun mitään oireita ei ollut. Todella surullista, mutta täytyy ajatella että alkiossa oli jotain vikaa ja luonto hoiti asian näin.. Ja täytyy uskoa myös siihen, että kyllä meille vielä toinen ihana vauva suodaan.

Viikkoja oli 5+5. Kiitos rutistuksesta. Ajoittain itkettää kovastikin, mutta yritän pitää itkut kurissa kun tuntuu että Irkku saattaisi hätääntyä jos äiti alkaa vetistelemään. Kova paikka tämä on, mutta yritän jo pistää ajatukset ja energian uuteen yritykseen. Soitan vielä neuvolaan että pääsisinkö ultraan tarkistuttamaan tilanteen. Lähinnä siis ettei jää mitään kohtuun että tulisi tulehduksia ja tilanne pitkittyisi.

Vielä kerran Jellybeanille pahoittelut! Lokakuisten puolella jo voimia sinulle jo lähetinkin...
Kieltämättä tämä oireettomuus pelottaa täälläkin, mutta päivä kerrallaan ja toivotaan, että kyytiläinen pysyy mukana.

Itseasiassa tulin tänne Rosaa etsiskeleen ja huhuileen, josko olis kertomusta eilisestä neuvolakäynnistä. Mitäs siellä oli? Meillähän tuo eka neuvolassa käynti ajoittuu vasta rv10 ja siis sinne on vielä reilu kuukausi aikaa...

Voi ei, paljon rutistuksia Jellybeanille. Vaikka tuskin mikään lohduttaa tällä hetkellä. Olen myös hyvin pahoillani.

Eilen kävin hiihtolenkillä ja sykkeet oli kyllä järkyttävän korkeat (max. 177 ja siinä 170 muuten melkeen koko ajan). Hiihtelin viitisen kilometriä ja ONNEKSI ladulla ei sattnunut olemaan muita. On vähän taidot ruosteessa vuoden tauon jälkeen:) Piilokameraan olis saanu kyllä hyvät videopätkät, jos joku olis kuvannu:) Ajatettelin jo, että saapa nähä mitä pikkuinen tuosta menosta tykkäs, mutta eipä se tuntunu olevan moksiskaan. Illalla oli semmoset jumpat, että ei oo hetkeen ollu. Tai sitten se vaan tykkäs kovin paljon niistä 3:sta mustikkapiirakan palasta jotka nautiskelin hiihtolenkin jälkeen..:)

Tosin tänä aamunakin on tullu pari niin mojovaa iskua, että oon itekkin heilunu tässä työtuolilla niitten mukana:)

Oon kyllä ehkä kallistumassa sen Brion istuimem puoleen, tai haluaisin sen kovasti, mutta pitää katsoa vähän rahatilannetta myös. Ja mikäli siskon istuin näyttää olevan ok (n. 2,5 vuotta vanha), niin ehkä koitamme pärjätä sillä. Mutta jos vähänkin näyttää/tuntuu ei niin turvalliselta, niin ostan suosiolla uuden.

O 27+1

Jellybeanille suuri osanotto! Olen todella todella suruissani puolestasi! Mutta mun täytyy vielä kysyä, että tuliko/tuleeko sitä verta pitkään? Mulla oli se km 5+ jotain kesällä ja silloin vuodin kolmisen päivää ja selkäkivut oli hirvittävät. Nukin kanssa erta tuli viikolla 11, mutta vain noin tunnin ajan ja kaikki oli hyvin. Istukka oli vain liian lähellä kohdunsuuta. Toivottavasti en luo turhaa toivoa, mutta sinuna kävisi sairaalassa tarkistuttamassa. Kovasti voimia ja jaksamista!

Amildalle tervetulotoivotus minunkin puolestani!! Ihanaa saada tänne lisää porukkaa!

Rosa, oliko sulla eilen neuvola vai menetteko ensi viikon puolella?

Ballerina, siihen vaunukysymykseen. Meillä on ihan mustat vaunut. On ne aika synkät, mutta jotenkin vain napattiin ne ja ajateltiin, että ne tuo sitten samalla Nukille "katuuskottavuutta", heh!

Täällä on kaikki hyvin. Potkut on vahvoja. Ainoa nega mun tämän hetkisessä tilassa on eilen alkanut v-mäinen flunssa... No, kai se tästä...

Mukavaa viikkoa kaikille! Kirjoittelen heti taas kun pääsen netin ääreen.

Iltaa naiset ! Täällä tämä vähemmän ahkera ketjulainen. Taustaillut olen jonkin verran mutten ol saanut aikaiseksi kirjoittaa.. laiska kun olen.

Jellybeanille vielä suuret osanottoni. Oon niin pahoillaan sun puolesta.. Kovasti jaksamista ja voimia uuteen yritykseen.

Oltiin oikein talkoohengellä kipeänä koko viime viikko. Poika oli ma ja ti lähes 39 asteen kuumeessa ja kovin rutunen, ymmärettävää kyllä. Mies tuli ma iltana ja mä ke iltana kovaan vatsatautiin (ts. molemmista suunnista, mutta onneksi sentään vuoronperään=)). Mies pääsi helpomalla ja meni jo to töihin. Mä sairastelin hieman pidemmän kaavan mukaan. Koko vloppu meni lepäillessä kun olo oli niin vetelä. Oli siis aika rankka viikko, mutta kunnialla selvittiin =) Onneksi miehen sisko oli käymässä juuri mun sairastellessa, olin ensimmäiset päivät täysin petipotilas.

Muuten täällä voidaan suhteellisen hyvin. Väsymys on tosin ollut aivan tolkutonta ja täytyy vain pakottaa itsensä jaksamaan pojan kanssa. Heppu kun on varsinainen ikiliikkuja. Etovaa oloa on vähän väliä, mutta sen kanssa pystyy elämään. Ja alavatsaa nippailee aika kovastikkii välillä. Mielestäni enemmän kuin viimeksi, tai sitten vain kuvittelen. Aamupahoinvointia ei vielä ole onneksi ollut.. toivottavasti tällä kertaa säästyisin siltä.

Vaunukyselyyn.. Meillä on Brion yhdistelmävaunut, kovalla kantokopalla ja väriltään beige/musta/valkoiset. Ostettiin "neutraalin" väriset, kun emme ostaessamme tienneet onko tulossa tyttö vai poika. Ja vaikka väri on aika arka, niin edelleen ovat todella siistit. Materiaali on niin likaa hylkivää ettei lika tartu. Ostopäätös oli aika nopea, emme juurikaan tehneet vertailuja. Hyvin ovat meillä toimineet. Nyt olisi hankinnassa tuplat, niitä tosin täytynee miettiä hieman huolellisemmin..

Mulla neuvola vihdoin ja viimein varattu. Sain sen tosin vasta ollessani rv 10+5. Jokseenkin myöhään mielestäni..

Vajaan kahden viikon päästä töihin. Ja pojan päiväkotipaikasta ei tietoakaan. Kaikki paikat ovat kuulemma niin täynnä. Naperon papereita on vain siirrelty paikasta toiseen. Lupasivat soitella tällä hetkellä mahdollisesta (?) päiväkodista ennen perjantaita, että mitä tehdään.. Aika hirveää. Hakemus on kuitenkii laitettu menemään jo viime vuoden loka-marraskuussa.

Hip hei! Kauhia kiire eilen, ja vasta tänään ehdin kertomaan neuvolakuulumiset. Ja automaattisesti menin tuonne Vauvahaavepuolelle... Joten kopsaan sieltä:

Eilinen neuvola jännitti kovasti. Odotushuoneessa mun mies oli ainoa mies ja ympärillä hyöri paljon pallomahoja (niin kauniita nuo vatsat). Ei siellä tehty muuta kuin puhuttu ja otettiin paino, verenpaine ja verikokeet. Siellä ei ole ultraa vaan vain se doppler, joten en tietenkään saanut mitään selvyyttä asuuko vatsassa ketään (ei sitä yritettykään tutkia). Oli kiva kun mies oli mukana, vaikkei mitään konkreettista tehtykään, niin nyt tuntuu että hän on samalla viivalla tässä odotuksessa, tietää saman kuin minä.

Oman gynen ultra on siis vasta viikon päästä maanantaina, silloin tulee selvyys. Terveydenhoitajani oli tosi mukava ja meillä synkkasi hyvin. Korvaan särähti aina kun hän puhui, että VAUVA sitä ja tätä. Kun en ole ihan ajatellut asiaa vauva-tasolla vielä. Lääkärin sain kahden viikon päähän ja NT-ultra-ajankin jo maaliskuun loppuun, ja neuvola-ajan huhtikuulle... Eli aika hieno tuo meidän suomalaisten neuvolasysteemi on. Joskin vähän tuntui että tehdäänkö nyt kärpäsestä härkänen, kun "se" on tosiaan vasta 3mm klöntti, ja tuulimunankin mahdollisuus on vielä olemassa. En tarkoita olla pessimistinen vaan realistinen, etten tippuisi ihan mahdottoman korkealta, mutta se taitaa olla jo myöhäistä. Eilen illalla kun luin kaikkia niitä oppaita jotka neuvolasta sain, niin väkisinkin sitä alkoi uskoa Vauvaan...

Jellybeanille pahoittelut täältäkin!

Mi-iulle myös; siskontyttösi on ajatuksissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mä lasken tunteja ens maanantain ultraan. Haluan niiiiiin nähdä onko siellä ketään. Onneksi netissä ei ole ultrakoneita myytävänä (Älkää kertoko jos on!!!), koska mä varmaan tilaisin nyt sellaisen.

Oireita ei edelleenkään. Ja sehän ei haittaa laisinkaan, kunhan vaan saan tietää että kaikki on ok.

Hih, Angsteri. Mä olen varma että Nukista tulee kaupungin katu-uskottavin vauva.

Voi että mun alkoi tehdä mieli mustikkapiirakkaa kun Ore kertoi sitä syöneensä, nam!!! Huomenna pakko saada mustikkapiirakkaa.

Mäkin olin pitkällä kävelyllä tänään luonnon keskellä. Teki tosi hyvää. En ole uskaltautunut avantouimaan. Terveydenhoitaja sanoi eilen neuvolassa, että saunominen on täysin ok, mutta se kylmyys voi aiheuttaa supistuksia eikä niin suuri lämmönvaihtelu tee välttämättä hyvää. Ja siellä on tosi kylmää vettä vielä. Joten kävelin Ruissaloon ja saunoin vain. Istuin kyllä meren rannalla saunomisten välillä, mutta uimaan en mennyt. Käyn samalla rannalla kesäisin uimassa ja väkisinkin tuli mieleen, että olenko niin onnellinen että piakkoin saan läträtä ja puuhata siellä oman lapsen kanssa.

Kauniita unia!

Rv 6+3

Ulkona on taas mielettömän liukasta, hirvittää taapertaa pieniäkin matkoja... Ollaanhan varovaisia!

Eilen kävin hakemassa äitiyspakkauksen postista. Pakkaus on livenä älyttömän suloinen, ei voi muuta kuin ihastella. Isoja vaatteet ovat verrattuna kaupan vastaaviin kokoihin. Ensi viikolla alkaakin kämpän raivaus, vauvan tavaroille on tehtävä tilaa.

Minusta on tullut todellakin melkoinen tilailija... nyt postissa odottaa Hennesin vaatepaketti, ensi viikolla pitäisi saada kosmetiikkaa. Oli muuten aika haasteellista tilata kesäksi vaatteita, miksi moiseen edes ryhdyin?! Optimistisesti tilailin pienehköjä kokoja, saas nähdä miten käy!

Toivottavasti Vanillan hoitopulmat järjestyvät. Et kauaa ehdi työelämässä viihtyä nytkään?! Oletteko te muut haaveilleet useammista lapsista? Me olemme ajatelleet, että olemme yhdestä lapsesta jo ikionnellisia, mutta lisääkin saa tulla ja toiveissa olisi. :)

Nyt tapaamiseen vakuutusyhtiön kanssa, vakuutuksen syntymättömälle lapselle ehdimme vielä juuri ja juuri ottaa. Miten teidän muiden vakuutusasiat? Hirmuisesti eroja noissa ehdoissa, pitää olla tosi tarkkana!

B. rv 24+5

Mulla osa äippäpakkauksen kamppeista lyheni ja leveni pesussa, joten jotkut 60-senttisistä meni koosta 56 ja osa 70-senttisistä koosta 60-62. Vikahan voi tietenkin olla pesijässäkin, mut toisaalta osa vaatteista kyllä säilytti kuosinsa. Edelleen haikeana täällä roikun odotus-puolella, kuten huomaatte. Sain neuvolaankin soitettua ja ultra-aika on kolmen viikon päästä. Oireita pitää siihen saakka kotona tunnustella, etteivät pahene.

Voih, Ballerina, pikkuisen kateellisena luin siitä että olit jo äitiyspakkauksen saanut:) Mutta eilen vihdoin kelan päätös myös meidän äitiysavustuksesta viimein tehtiin! Tosin kotiin asti päätös ehtii vasta huomenna, mutta kirjaudun kelan sivuille ja vakoilin sieltä, että päätös oli annettu 19. päivä:) Eli jospas ens viikolla saatais mekin paketti kotiin! Tosin tyhmää kai tämä on sen paketin kanssa kiirehtiä, kun ei niille vaatteille vielä mitään käyttöä ole, mutta kun niitä pikkuvaatteita on niin kiva hypistellä:)

Meillä on kyllä ajatuksissa ollut, että jospa meitä parilla lapsosella siunattaisiin, kolmea enempää ei ole ajatuksiin missään vaiheessa kyllä mahtunut. Mutta jospa ensin tämän yhen saisi pyöräytettyä maailmaan ja uuden elämän aluilleen, niin ehkä sitten voisi tilannetta ajatella uudestaan:)

O

Höpsis Jellybean! Kyllä täällä eletään ilot ja surut -toivomme tietenkin hartaasti että saat pysyvän siirron tänne puolelle. Jos et kuulumisiasi kirjoittele tänne, niin käyn kyllä kurkkimassa haaveilu/lastenhoitopuolella. Kolme viikkoa kuulostaa pitkälle ajalle odotella tarkistusultraa, mutta ilmeisesti fyysinen vointisi on ihan hyvä?

Turvakaukalo tilattiin myös harmaana. :)

Vauvalle on nyt sitten hommattu vakuutus, Pohjantähdellä oli mielestämme ylivoimaiset ehdot. Vakuutus säilyy katkeamattomana 65-v asti ja korvaa kaiken mahdollisen psykoterapiasta alkaen. Monilla yhtiöillä vakuutus katkeaa jossain vaiheessa, jonka jälkeen uusiminen ei onnistu jos sairauksia on ilmennyt. Parempi tietenkin jos vakuutus jää turhaksi!