Alkumetreillä 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amilda79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä hei kaikille!
Itse voisin myöskin liittyä seuraanne jännäilemään.
Täällä siis vasta jätetty pillerit,jouluaatolle piti osua ovis ja nyt sitten odotellaan menkkoja viikonlopulle (la-su).

Miini -81 26+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Milla-80 27+27 09/07
minisun 25+27 09/07
Minttuska 25+30 09/07
Jenninen 20+25 10/07
Kesähelena 24+24 TJOT 10/07, tyttö 11/04
mminttu 21+22 10/07
Liisaleena 24+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Amilda79 28+25, TJOT12/07
Lydia 28+31 1/08 (ehkä edelleen..)
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 1/08, km 8/07
Fiona77 30+30 10/07
Mie vuan 26/28, Y12/07
Masi* 23+31,poika 01/07

Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07

voin mminttu, miten ärsyttävä tuollanen pitkä kierto on! fionallahan on jännät paikat pian ja jännäyslistalle näyttää muitakin kerääntyvän.

mä menin tänään lääkäriin alavatsakipujen takia ja siellä selvis et mulla on munasarjatulehdus!! vähänkö järkytyin! mulla on pari viikkoa sattunut vähän vasemman munasarjan kohdalle, mut aattelin et se liittyy kiertoon. nyt sitten pari päivää sitten alkoi tulemaan sellasia vihlontakipuja, ihan kun puukolla iskettäs. viime yönä heräsin pari kertaa kun mahaan sattui. aamulla kipu oli taas poissa, mut aattelin silti mennä lääkäriin -ja onneks menin. tutkimus oli tosi kivulias, auts, sain käteen kahdet antibiootit päällekäin ja hiivalääkkeet. kävin sitten illalla vielä omaksi mielenrauhaksi yksityisessa ultrassa (aamulla ei ultrattu) erikoislääkärillä ja lääkäri sanoi et ovulaatio on tapahtunut pari päivää sitten (kp10) ja me just sillon touhuttiin vällyjen välissä. ja itse asiassa myös kp8:na. en kyl usko hedelmöitykseen tuon tulehduksen takia. mutta kaikkea sitä sattuukin! eikä kumpikaan lääkäri osannut sanoa mistä tää vois johtua. vähän on kipeä olo, mut kyllä tää tästä.

ehkä kuitenkin kaiken varalta päivitän itseni jännäyslistalle.. :)

Jännäyslista:
Amilda79: 15.-16.1
Jenninen 16-18.1
minisun 18-19.1
Mimona 21-23.1
Angelique1 23.-25.1
Lydia 17-19.1.

Lydia, kerro lisää tuosta tulehduksesta. Miten se siis päätyi tuohon että tuollainen on, varsinkin jos ei edes ultrattu?? mulla oli alkusyksystä samantyylistä mutta ei lääkärit silloin mitään tuollaista keksineet, lähinnä kai sen takia kun ei painaessa ollut kipeä.

Mitä tuo tulehdus voi aiheuttaa jne?

voi lydia! Mutta voihan se olla että kuitenkin on napannu ;)
Muakin alko vähän pelottaa toi tulehdus ku on tässä viime aikoina sattunut juuri noihin munasarjoihin... noh mä oon menossa kuitenkin sinne terkkarille maanantaina et varmaan sitten tutkitaan samalla... onks siitä jotain vaivaa sitten ku se on?

niin ja joku kyseli siitä ennustuksesta niin täällä elleissä oli joku ketju mistä pongasin sen ja olihan se pakko sitten mailata :D Se siis ennusti meidän syntymäajan perusteella et millon tulee vauva ja mikä sukupuoli :D Mähän olin sitten hyvinkin tyytyväinen tulokseen ku neljää lasta povas ja vieläpä kolme tyttöä :D saas sitten nähä et miten osuu oikeeseen!

Täti tuli vierailulle. Että tämä jännittäminen loppu tähän. Mä olen aivan maassa... itkettää, eikä tästä työnteostakaan tule mitään. Ajatukset pyörii vaan tän oman pahanolon ympärillä, vaikka onhan täällä teitä joilla on ihan oikeesti huolia.
Voi Lydia, toivottavasti tulehdus paranee pian.

Mä lähden nyt miettimään seuraavaa toimintasuunnitelmaa. Miten tästä jaksais eteenpäin?

Voimia myös täältä Fionalle tädin tulosta. Ei kannata vaipua masennukseen. ihan varmasti myös teille se tärppi tulee - ennemmin tai myöhemmin. Eli ei kun ensi kiertoa kohden ;)

Pahoittelut myös Lydialle munuaistulehduksen johdosta. Ihme juttuja voi näköjään ihmisille tulla :(
Tuli ihan hirmu paniikki noista Lydian oireista, koska mullahan oli hieman ennen ovista (tai sit se oli ovis?) ihan hirvittävät alavatsa kivut ja mulla kun ei ennemmin ovulaation aikan tuollaisia pistoksia, mitä nyt oli, ole aiemmin ollut. Mistähän sen sit tietää, mitkä on vakavia kipuja ja mitkä normaaleja kipuja? Vaikka kivut oli melkoiset - varsinkin aina kun meni istumaan vihlaisi kovastikin - niin pistin ne mahdollisen ovulaation piikkiin. Mut oliko ne mitä?

Tervetuloa myös Masille sakkiimme ihmettelemään ja kuulostelemaan sekä jännäilemään ;)

Voimia paljon Lydialle ja Fionalle!Hyvä Lydia että menit kuitenkin ajoissa lääkäriin ja sait lääkityksen.Lääkityksellä sen pitäisi mennä ohi,kävin tuossa vähän lueskelemassa lääkärin tietokantaa..Ja siellä juuri painotettiin että lisääntymisiässä oleville lääkityksen aloittaminen ajoissa on tärkeää että ei tulisi vaurioita..
Mulla on puolestaan elämäni ensimmäisen kerran virtsatietulehdus:(Koko viikon on ollut pientä oireilua ja teinkin pari päivää sitten testin mut se oli nega.Mutta eilen illalla oireet voimistuivat ja yö oli ihan tuskallinen kun koko ajan oli muka hätä ja vatsa oli tosi kipeä.Yöunet jäikin sitten muutamaan tuntiin.Heti töihin päästyäni menin hakee lääkettä ja nyt onkin jo parempi olo.

Just!!! Ei siis munuaistulehduksen, vaan munasarjatulehduksen!!! Pyörii taas ajatukset jossain ihan muualla kun kirjottelen...
Onneks on perjantai! Sen verran sekasin nuo unirytmit lomilta vielä on, että olen kuin jossain humalassa täällä töissä, kun on niin sairas väsymys. Huh huh...

Tuohon alavatsakipuun vielä niin se voi olla niiiin monessa asiassa oireena että ei kannata heti alkaa miettimään pahinta!;)Sitten kannattaa huolestua jos se ei mene milään ohi tai voimistuu tai tulee muuten pahoja oireita.

Jahas, minisun ehtikin siihen väliin. Pahoittelut myös minisunille virtsatietulehduksesta :( Mistäs ihmeestä ihan oikeesti tietää noista alavatsakivuista, kuuluko ne kiertoon vai on jotain muuta? Jos ei ole koskaan hiivaa kummempaa ollut... Nytkin nippailee alavatsaa aina välillä, vaikka ovulaatio on varmasti ohi ja menkat vasta tuloillaan reilun viikon päästä? Ihme juttuja...

Se on totta että ei noista kivuista voi tietää.Mutta luulenpa että pienistä silloin tällöin esiintyvistä kivuista/nippailuista ei kannata hermostua,naisilla sellaisia kun on vähän väliä..Jos kipu on erilaista kuin ennen tai voimakasta tai muuten mieltä vaivaavaa niin sitten tietenkin kannattaa mennä lääkäriin.
Mulla itsellä oli eilen ja yöllä vatsakipu ihan outoa tai sellaista niin kun olisi pallo ollut mahan sisällä joka oli kipeä ja mikään asento tai muu ei auttanut.Ja kyllä mäkin ajattelin että jos se ei oo virtsatietulehdus niin menen lääkäriin mutta onneks se oli "vaan"se..

minisun... mulla oli kesällä mun ensimmäinen virtsatulehdus ja kaksi viikkoa sen jälkeen plussasin (tosin tuulimuna). Eli pidetään peukkuja, että sulla viittaa myöskin tulevaan plussaan, mutta mua parempaan lopputulokseen, etkös kuitenkin jännäile parin viikon päästä?

voi fiona, tosi kurja lukea tuollasia uutisia.. se on jännä, vaikka (olevinaan) ei odotakaan tärppäävän, sitä kuitenkin (vähän) pettyy kun täti tulee. mulle ainakin tehoaa syvään itsesääliin pussi karkkia ja vähän halitusta. ja eikun tsemppiä seuraavaan kiertoon!

joo, tänään oli itse asiassa vielä kurjempi päivä kun eilen. munasarjan kohdalle todellakin KOSKI, aamulla kävelin kaksinkerroin, töissä vähän ihmettelivät.. mulla tosiaan on laastarin lopetuksen jälkeen (no, ehkä jonkin verran myös sen aikana) olleet tosi kivuliaat menkat. otan tulehduskipulääkettä heti kun vähänkin rupee tuntumaan, koska muuten istun itku kurkussa suihkussa. sitä kestää vuodon pari ekaa päivää ja sitten helpottaa. sit mulle tulee virtsis kans tosi helposti ja sen piikkiin aattelin tän nyt menevän. vaikka ei mulla kyllä näin paljon oo tätä ennen koskenut ja kun kipu kohdistui munasarjan kohdalle, arvasin et nyt on jotain häikkää. just sen vähäisen kivun takia en mennytkään aiemmin lääkäriin, kun vasta nyt, kun viiltävä kipu tuli. eikä se koko aikaa koskenut, ehkä vähän pakotti, mutta välillä siis repäisi oikein kunnolla, auts. kyllä mullakin on kaikenlaisia kolotuksia alapäässä ollut, mut kyl tän eron huomas, joten älkää olko huolissanne, jos kivut on "normaalia". siis niin kun sellasta mitä teillä on normaalissa kierrossa. sade kyselit sitä et minkä perusteella se eka lääkäri diagnoosin teki, jaa-a, en tiiä. se vaan teki alatutkimuksen ja sanoi et munasarja on todella iso ja kova ja koska se kohta oli kosketusarka niin sisäkautta kun päältäkin, ni kai se siitä sen diagnosoi. mulla oli siis ollut ylimääräistä vuotoa myös (ja kutinaa=hiivaa), sekin vielä. tää oli työterveyslääkärillä ja ne ei (säästösyistä) mielellään ultraa, ni sen takia halusin käydä illalla vielä yksityisellä ultrassa. arvatkaa paljon se ultra maksoi?! 169€!! meinasin pyörtyä.. mutta siellä nähtiin nestettä vatsaontelossa (se on kuuluma tulehduksen merkki) ja munasarjan ympärillä ja kystakin, joka oli puhjennut. se kysta oli verinen ja osa nesteestä oli vielä puhkeamatta. se lääkäri ei oikein osannut sanoa aiheuttiko se tulehduksen, koska kystan puhkeaminen ei kuuluma pitäisi aiheuttaa samanlaista kosketusarkuutta ja tämän tyyppistä kipua. mulla on siis joskus 2000-luvun alussa kystakin ollut, silloin tuli sairaalakeikka, ei onneks jouduttu leikkaamaan. minisun, sitä ne lääkäritkin sanoi et hyvä et tulit nyt, ettei tulehdus päässyt leviämään vatsaonteloon tai aiheuttamaan tuhoa munasarjoissa. se se tästä oliskin vielä puuttunut! mies tuli illalla lääkäriin mukaan, hänkin säikähti tilannetta. kun tulin lääkäriltä pois, mies sanoi et hän äsken tuossa odottaessaan päätti, et nyt lopetetaan kaiken tarkka suunnittelu ja annetaan vauvan tulla jos on tullakseen, et ei näköjään ikinä tiedä mitä tapahtuu. suloinen mies mulla :)

nyt pitää vaan levätä, onneks viikonloppu alkoi. kyllä tää tästä, kahden viikon päästä on kontrolli. nyt muuten rupesin hiivan ja virtsiksen takia juomaan greippimehua ja syömään greippejä (mehu appelsiinimehuun blandattuna menee hyvin) ja ostin vielä jotain karpalo-maitohappobakteerejakin. ärsyttävä hiiva tähän päälle vielä.

mutta mä lähden nyt käyttää koirat pikaiseen ulkona ja sit saunaan. pakko koirallisina vielä lisätä et IHANA SÄÄ!!! tätä oon odottanut! viikonloppuja :)

Lydia, kiitos kun jaksoit kertoa ja pikaista paranemista!

joo, noi yksityisten ultrat on aika järjettömän hintaisia =( mulla oli siis syksyllä kanssa vähän nippailuja ja extra vuotoa ja menin lekuriin, ei nyt mitään keksinyt, sanoi että on ihan vähän nestettä kohdun takana, mutta sanoi että sitä voi olla mistä syystä vaan ja kun ei muuta löytynyt niin kaikki kunnossa. Mutta hyvä että nyt osaa sitten Lydia ton sun kertomuksen perusteella vähän kuulostella jos voisikin olla jotain muuta.

Paljon plussaonnea kaikille!

ja nyt ne alko! Jee pääsee uuteen kierrokseen taas piteleen peukkuja!
Tosin on muuten aika vaikeeta ennustaa millon se mahollinen ovis olis mutta onneks on paljon ovistikkuja :D

Miini -81 26+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Milla-80 27+27 09/07
minisun 25+27 09/07
Minttuska 25+30 09/07
Jenninen 20+25 10/07
Kesähelena 24+24 TJOT 10/07, tyttö 11/04
mminttu 21+22 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Amilda79 28+25, TJOT12/07
Lydia 28+31 1/08 (ehkä edelleen..)
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 1/08, km 8/07
Fiona77 30+30 10/07
Mie vuan 26+28, Y12/07
Masi* 23+31,poika 01/07

Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07

Tervetuloa Masi mukaan, ja myös muille uusille jos en ole muistanut sanoa.

Onpa täällä ollut vähän kurjia kuulumisia itse kullakin. Mullakin oli kerran virtsatietulehdus, sehän usein uusii ja ajattelin, että nytkö se kierre iskee. Mutta onneksi jäi ainutkertaiseksi. Olen kuullut, että se usein tulee kun on uudessa suhteessa, tai muuten sukupuolielämä vilkasta. Eli reippaasti on siellä vissiin vauvaa yritetty :)

Mä päätin tässä kierrossa olla bongailematta ovista, kun viimeksikin meni ihan pieleen. Ollaan siis ihan TJOT-meiningillä pupuiltu silloin kun on siltä tuntunut. Nyt ei vauvakuumekaan ole kovin korkealla, muilla elämänalueilla on sen verran kiireistä tällä hetkellä.

Huomenta vaan tännekkin! Täälläkin on pupuilu ollu vähän vähemmällä viime viikojen aikana...Mut en ota ressiä, mieskin tuossa vklna sanoi, että tulee kun/jos on tullakseen, eli sillä mennään! Tänään tulee tasan 4 viikkoa ilman pillereitä eikä vieläkään mitään kuulu...Hermoja raastavaa tää odottaminen, pitää vähän väliä vessassa rampata tarkistamassa tilannetta, josko se täti tulis... Tulis nyt vaan äkkiä, jos on tullakseen! HMPH!

Onpa täällä ollut hiljaista? Onko kaikilla hirmu kiire töissä pitkien vapaiden jälkeen kuten allekirjoittaneella? Vai eikö oikein jutun juurta irtoa... Taitaa meillä aika monella olla se aika kuusta, kun vain odotellaan ja toivotaan eli siis oviksen ja kuukautisten välissä piiiiitkään kestävillä viikoilla..
Onko siis tosiaan niin, että minä olen ekana jännäyslistalla vasta ensi viikon puolenvälin tienoilla? Mälsää, jollei ole ketään jännättäviä nyt...

Aika hullua tuo, ettei Mie vuanilla ole ainoitakaan kuukautisia tullut pillereiden lopetuksen jälkeen. Mulla, kuten varmaan suurimmalla osalla porukasta, tuli heti 2-3 päivää lopetuksesta ihan normaali tyhjennysvuoto, kuten siis normaalistikin jokaisena 7 pillerittömän päivän aikana. Oletko testaillut mahdollisuutta raskauteen? Entä ajatellut käydä gynellä kysymässä, mistä kiikastaa, ettei kierto toimi... Oletko hurjasti alipainoinen? Sehän saattaa vaikuttaa hormonitoimintaan paljonkin.

Juu, ihmettelin samaa, et mihin kaikki on kadonnu... Joo, oletin et jonkinsortin tyhjennysvuoto ois tullu ehkä parin viikon sisään pillereitten lopettamisesta, mut ei mitään kuulu eikä näy. Nyt siis tasan 28 päivää lopettamisesta...Outoa kyllä vähän on. En ole alipainoinen, niin ei ainakaan siitä tämä johdu (160cm/61kg). Mut varmaan täs on kyse vaan siitä, että kroppa on vielä sekaisin pillereistä, kun niiden aikaanhan mulla ei ollu ollenkaan menkkoja. Oon testannukkin, toistaseks vielä negaa on näyttäny..Pitää kattoo tuonne tulevaan viikonloppuun saakka ja testata sit lisää... Onhan kyllä joillain virunu kierto jopa tuonne kp50 saakka, et eiköhän se täti sieltä joskus vielä pöllähdä mullekkin...hmph!

Tästä tuli sitten lyhyt visiitti tälle palstalle.
Menkkoja ei kuulunut la-su,tänään tein sitten testin.PLUSSA TULI!!!
Ei nyt uskallettu toivoakaan,että heti ekalla onnistuisi,mutta voi näinkin näköjään käydä :)
Paljon tsemppiä kaikille teille!

Paljon onnea Masille!
Hih.. Täällä meidän ketjussa aina välillä pyrähtää tollasia ohikulkijoita. Mutta mukavampi niin päin kuin että jäisivät pitkään tännee haaveilijoiden puolelle pyörimään :D Yhtä ainoata toivetta vartenhan me täällä kirjoitellaan ja sitä kaikille täällä myös mitä pikimmiten toivotaan ;)
Toivottavasti ehdit tartuttaa meidän ketjuun paljon plussatuulia...