Alkumetreillä 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amilda79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täällä onki plussailtu ihan hirmusesti! onnea vaan kaikille! Itselläni pukkas jo melko tressiä ainaisesta miinustelusta (jep, en ole pitkäpinnainen ja plussatahan sais heti..) ja piti jättää välistä tääkin palsta - ei sitte liikaa tressaa..

Mutta, tässä olen "opiskellut" ovista ja kiertoa, kierto on vaa lyhentyny koko ajan..mutta ehkäpä se joskus tärppää :)!

Lisäisin itseni kuitenkin tuonne jännäyslistaan ja toivotan kaikille hiiirrmusen paljon plussa onnea!

Tinttiliini 26+32 9/07 kp 19 jännäys 15-17.1.08

Aikaista huomenta vain kaikille!
Ärrin purrin ja vg!hb#/giu... (ei viitti edes ääneen lausua, kun harmittaa niin..) Murr!!
Mulle on iskenyt ihan hirmu tukkosuus nenänieluun ja pskionteloihin. Lima ei vaan liiku mihinkään.. :( Tuossa viime yönä kun olin "kurnannut" limaa ees-taas johkin puoli kolmeen asti (tässä vaiheessa siis miehelläkin menneyt jo hermot ja siirtynyt vierashuoneeseen nukkuun) meni sit itselläkin lopullisesti hermot ja luovutin. Menin ja otin Duactin ja aamulla heti toisen. Nyt kun vähän tuo henki pääsee kulkemaan, on ihan hirmu morkkikset. Mitä jos nyt sit tällä menin pilaamaan mahdollisen raskauden? Eihän niitä saisi kai raskauden aikana syödä? Lääkäriinkin soitin ja sain ajan vasta huomisaamulle. Diaknoosi nyt tulee varmaan olemaan poskiontelotulehdus! Sen verran usein se on mulla ollut, et tiedän mitä tää taas on... Mutta millä sitä sit hoitaa pois, jos tässä ollaan pieniin päin. Siis jos en mennyt sitä jo pilaan... Miksi juuri nyt????
Täällä siis mennään jo kp24/28-29 ja nyt pelottaa!!!

Sori nyt oli vain omaa napaa, mutta nyt on niin ahdistava olo tän räkätaudin kanssa....

Amilda: en tiedä mitä nuo lääkkeet on, mutta älä stressaa. Jos olet raskaana, niin eihän istukka ole vielä kehittynyt, lääkkeet eivät mitenkään voi mennä sikiöön. (Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä) Sitten vaan huomenna sanot lääkärille, että raskauden mahdollisuus on olemassa, niin tietää määrätä oikeat lääkkeet. Kyllä kai raskaana ollessakin voi syödä antibiootteja? Ja täytyykin jos on joku tulehdus?

Huomenta! Duactia käytetään allergisen nuhan hoitoon, auttaa siis tukkoisuuteen, aivasteluun jne. Itse olen ko. lääkettä käyttänyt kesäisin heinänuhaan... Siis lääkkeessä on eri vaikuttava lääkeaine kuin esim. Zyrtecissä, mutta samaan tarkoitukseen molempia käytetään. Vitsi, mulla menossa 30. päivä ja ei edelleenkään tätiä kuulu... Nyt on pari päivää ollu outo tunne mahassa, juilasee välillä, kaipa se enteilee niitä menkkoja... Ja kaks päivää ollu semmonen outo maku suussa, semmonen karvas, en oo kyl mitään erikoistakaan syöny, niin tiiä sit mistä sekin johtunee...

Amilda:Etsä mennyt mitään pilaamaan Duactia ottamalla.Sillä ei ole todettu olevan vaikutusta sikiöön.Kaikkia lääkkeitä on syytä ottaa varovaisesti raskauden aikana mutta tuossa vaiheessa kun raskaus ei ole vielä tiedossa ei ole mitään vaaraa,oikeasti!
Olen mäkin ottanut Duactia kun on ollut tukkoinen olo ja epäilys raskaudesta on ollut.Ja viikonloppuna loppui se virtsatietulehduksen ab-kuuri.Onneksi nykyään lääkekuurit on usein niin lyhyitä..
Täällä on kp 20 nyt,tänään aamulla oli hieman heikko olo mut se saattaa johtua vaan väsymyksestä.Nyt on kylvetty siemeniä kyllä niin paljon että siitä ei voi ainakaan olla kiinni jos plussaa ei tule..

Kiitos kaunis tsempeistä!
Toivotaan, etten ole mitään vaaraa aiheuttanut, mikäli täällä nyt raskaana oltais. Mä oon kans kuullut ton jutunu, että mikään "raskausaikana kielletty" ei haittais ennen, kun on edes plussannut. Mutta olen kuitenkin hirveän kriittinen ja suuttunut itselleni ja koen hirveetä moraalista krapulaa jo siitä, kun en ole pystynyt olemaan täysin vielä tupakoimattakaan (joku 5 kpl/pvä menee, ennen tosin meni askikin/pvä), kun mietin juuri sitä, että etteihän se vielä haittaa mitään. Ja nyt sit sen päälle vielä tuo Duact. Kun mulle on vähän epäselvää missä se raja sit menee, kun periaatteessahan tässä ollaan jo neljännellä viikolla (3+2), jos on tärppi käynyt...
Tiedetään, että olen ehkä liiankin hysteerinen näitten juttujeni kanssa! Tekis niin mieli jo testata, jos sattuis edes haamun saamaan (niin siis jos edes olis raskaana). Niin tietäis sit varmaks noi jutut... Olis pikkasen jämäkämpi ja ehdottomampi esim. ton tupakoinnin kanssa. (Juu, en kaipaa moralisointia - se loppuu ihan varmasti siihen kun plussa pärähtää tai tulis edes joitain selviä oireita, niin sais motivaatiota siihen...)

Alkaakos ihmisillä oleen mitään oireita, kun meidän ketjun monen haaveilijan jännäyspäivät alkaa lähenee? Mulla ei edelleenkään mitään selviä tuntemuksia ole suuntaan tai toiseen :( Alavatsaa edelleen nippailee (niinkun koko tämän kierron enemmän tai vähemmän) ja siis on tätä tukkoisuutta (mikä siis ei välttämättä liity raskauteen millään tapaa) ja tissit on hieman arat (ei kipeet), mutta siis tämäkin voi olla merkki ihan vain kuukautisten lähestymisestä. Mutta siis siinä kaikki. Näistä ei saa kun vilkkaalla mielikuvituksella tehtyä raskausoireita!

Minäkin poltan edelleen ja en oo vielä ees vähentäny, mut lopetan kertalaakista siihen päivään, kun/jos joskus testi näyttää plussaa! Tekis mieli aatella, että mulla ois jännäyspäivät tulevana vklna, kun se ovis oli ehkä tunnistettavissa sillon jouluviikolla, mut tuskinpa tässä tarvii jännätä, kun tää luomukierto näyttää venyvän päivään x... Mut vklna teen uuden testin kyl, jos ei tätiä näy... Mullaki on alavatsaa juilinu täs pari päivää, mut ei muuta oiretta toistaseks... Juu, mielikuvitus tosiaan tekee tepposia, et itekkin oon jo alkanu kuvittelemaan kaikenlaista, ni tuntuu sit kun oikeesti oiskin sellasia oireita...

Moikka. Täällä vuoto alkaa olla ohi. Kesto 6 päivää. Nyt tulin myös siihen tulokseen, että pikku2:nen saa hetken aikaa odotuttaa itseään maailmaan tulon kanssa. En taida ihan vielä sitten valmis olla, kun ihan hirvee väsy vaivaa. Viime yönä sain unen vasta 3 aikaan ja sängyssä pyörin monta tuntia. Poika olisi kerrankin nukkunut ihan hyvin. Nyt kun saan itseni taas voimiin ja oman iloisuuden takaisin niin sen jälkeen on yritys uudestaan mielessä. Tuskin me kuitenkaan mitään kortsuakaan käytetään, kun en 5 kuukauteen silti raskaaksi tullut. Voihan se olla kun saan taas vähän nukutuksi, niin mieli on taas parempi ja vauva tervetullut. Oma aika on ihan minimi näinkin, vaikka yksi lapsi vain on. Parin kuukauden päästä katson tilannetta uudestaan, että miten jaksan ja sen jälkeen jos vielä mietityttää vauvan saanti siirtyy vuodella, jos hyvin käy ja raskaudun silloin. Paljon paljon paljon onnea teille plussan saantiin :) Lähden hoitamaan tätä omaa ensimmäistä plussaani. Käyn moikkaamassa välillä ja kirjoittelen kuulumisia. Voikaa hyvin :))

moi eksyilijä! just mittaan tässä lämpöä kun oon palellut koko päivän. tää päivä taitaa olla nyt eka päivä, ettei enää koske. ihanaa! mulla on kans just nuo kaks kuuria. joo, huomaan selvän yhteyden pahoinvoinnin kanssa. ja muutenkin uskon et kuvittelen vaan oireita, olevinaan nännit on kipeet, viluttaa ja äsken saunassa tuli tosi huono olo. ärsyttää, kun vahtaa itseään koko ajan ja meillähän koko yrityksen pitäis alkaa vasta myöhemmin kesällä. eiköhän nää oireet tähän tulehdukseen liity.

Voimia Maijuliinille! Koitahan saada nukuttua. Itse olen nukkunut parin tunnin unia nyt alkuviikosta kolmena yönä, kun pukkaa flunssaa ja oon ollut ihan kuoleman väsynyt jo siitä. Voin kuvitella vain, kuinka väsynyt olet, kun sulla on jo pidempään nuo unet jäänyt lyhyeksi. Koitahan siis saada nukuttua ja kerättyä voimia ja palaile sitten, kun oma pää on selvitetty ja mieli iloinen ;) Ja ilman muuta käyt meitä täällä välillä moikkaileen.

Mulla oli eilen ihan hirmu kipeä (siis flunssainen) ja vetämätön olo ja lämpökin nousi 37,6 C, mut Duactin ja Panadol hotin avulla sain ekaa kertaa tällä viikolla nukuttua jopa 6 tunnin unet, niin nyt on jo huomattavasti parempi olo. Tuntuu jopa hullulta mennä tänään sinne lääkäriin, mutta mennään nyt piipahtaan, kun on varattukin. Saa ainakin nuo mun poskiontelot ultrata...

Mukavaa, että Lydiankin kipuilut alkaa helpottaan!

Lääkäristä palailtu! Poskiontelotulehdushan tuo mua täällä kiusaa - kuten kyllä tuon jo itse tiesinkin! Antibioottikuurille mut sit pistettiin :(
No, mut nyt "sorvin" ääreen...

Mukavaa työpäivää kaikille!

Paljon tsemppiä Maijuliinille! Toivottavasti saat unirytmin kuntoo ja paremman mielen.
Ja niinhän sitä kaikki taitaa toitottaa että sieltä se sitten tulee kun on just "luovuttanut" :D että tuu sitten kertoileen jos jotain tapahtuu!

Itellä just menkat loppu ja pitkästä aikaa sitten taas aletaan hommailemaan. Noista tikuista vielä peräänkuuluttaisin et onko kellään vinkkejä millon kantsis alkaaa tikuttamaan ku ne kierrot tosiaan ollut 34 ja 48? Ei sillä että kauheen vakavasti niitä ottaisin mutta olis kivaa tietää että olis ees suht oikeeseen aikaan petipuuhissa. Tosin me varmaan muutenkin tässä kovasti hommaillaan ku ollaan asuttu mun vanhempien lattialla viimosen kuukauden melkeen :D Onneks tänään vihdoin päästään siivoomaan meidän kämppää ja sitten ehkäpä jo huomenna muutto!

Onpas täällä ollut vilkasta! :)

Maijuliinille kovasti jaksamista ja hyvää mieltä itsesi kuntoon saamiseksi.
Amildalle paranemiset.
mmintulle onnea petipuuhiin... En osaa kyllä sanoa, millonka kannattaa alkaa tikuttamaan, mutta ehkä kannattaa kuunnella omaa kehoa ja katsoa, milloin voisi olla merkkejä saapuvasta oviksesta. No joo, kuuntelemalla omaa kehoa saa aikaan, vaikka minkälaisia merkkejä ja oireita... :)

Itsellä on ollut nyt parina päivänä semmonen samanlainen tunne vatsassa, kun on aina ennen menkkoja. Nyt on kuitenkin vasta kierron puoliväli, niin mistä lie johtuu... Tai oisko nämä nyt niitä ovis-oireita, mikä sitten tietäis taas vähän pitempää kiertoa?
Mutta, nyt töihin.. ja hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Hei vaan kaikille. Täällä on nyt ihan hyvä fiilis, täti lähti ja kävin eilen gynellä suunnittelemassa että miten tästä edetään. Mulla kun on yleensä ollut melko säännöllinen kierto, paitsi toi viimeinen, niin nyt sitten yritetään pongata ovis ilman mitään tikkuja. Mittaan lämmön joka aamu koko kierron ajan (ovikseen asti lämpö noin 0.5 astetta alhaisempi kuin jälkeen oviksen) ja sitten ensi viikolla on ultra.

Olis mulla teille yksi kysymyskin: kuinka moni teistä polttaa? Mie vuan ja Amilda kertoivat aikaisemmin että polttavat ja niin tein minäkin, mutta lopetin jo hyvissä ajoin (ennen baby-juttuja). Mä ajattelin että se vois vaikuttaa raskautumismahdollisuuksiin? En siis todellakaan yritä moralisoida ketään, mietin vaan näitä juttuja. Kuitenkin mun mies polttaa meidän molempien edestä. Ei kai sekään niin kovin hyvä juttu ole?

Aurinkoista talvipäivää.

Fiona, muistan jostain lukeneeni että miehen tupakointi saattaa vaikuttaa siittiöiden laatuun. Mutta sitten taas toisaalta niin moni polttaa ja tulee lapsia, niin ei kai tuokaan niin faktaa ole. Mutta tietty aina parempi jos molemmat lopettaa jo ennen lasta niin ei lapsen tarvitse sitten kärsiä passiivisesta tupakoimisesta. Sähän voit sanoa että sitten kun tuut raskaaksi niin miehen täytyy lopettaa koska sä teet kaiken muun ;)

Luin jostain että molempien tupakointi vaikuttaa raskautumiseen, siksi lopetin itse jo. Täytyy kyllä myöntää että joskus huonoina hetkinä on käynyt lähellä etten sytyttänyt savuketta... yleensä silloin kun täti tekee tuloaan ja tulee myös.

Jos joskus niin hyvin käy että raskaudun niin mies on jo lupautunut lopettamaan polttamisen :-)

Hei taas ja halauksia takaisin. Yö oli taas sitä, et valvoin 3 asti. En kohta enää ala!! Tulee se uni sitten kun tulee, mut ei sitä jaksa odottaa :( Ihan hyvä päivä taas ollut, ei ihme edes väsytä vaikka ehkä 3 tuntia sain nukuttua. Ensi yönä sitten taas nukutaan (pitäkää peukkuja :))

Paljon plussaonnea teille kaikille :)

No, mähän jo kerran tuossa lokakuun alussa lopetin tupakanpolton juurikin tätä raskautumista silmällä pitäen. Jotenkin se sit ajautu siihen, että annoin itselleni luvan sen pari röökiä illassa polttaa niin kauan kun se plussa siihen tikkuun pärähtää... Mutta jos näyttää siltä, et joudutaan monta kierrosta raskautumiseta odotteleen, jätän kyllä sen kokonaan. Ja yritän saada miehenkin lopettaan, vaikka se ei oikeestaan polta muuta kun viihteellä ollessaan. Muuten sillä kyllä onkin sit aina nuuska huulessa. Tuskin se nuuska kyllä yhtään sen parempi on, et hyvä sen olis siitäkin päästä eroon... Mutta epäilen suuresti! Sellasia nuo jääkiekkoilijat ovat ;)

Mä en itse polta, mutta mies kyllä polttaa. Edellisessä raskaudessa sovittiin, että mies lopettaa, kun plussa tulee ja ihan hyvn onnistui vähentämään, mutta ei kokonaan lopettamaan. Tuulimuna-diagnoosin jälkeen savukemäärä palasi hyvinkin vikkelään normaaliin ja ehkä vähän ylikin. Mutta nyt on sovittu, että taas lopettaa kun plussa tulee niin minun seurassani ei ainakaan polta... :)

Heippa kaikille!..onpas täällä tapahtunu!..netti oikuttelee ja ei oo päässy moniin päiviin tänne piipahtaan:/ ..
Täällä kumpikaan ei polta mut ennen mies poltti..hyvä et lopetti:)..ovulaatio ajankohdat käsillä mut en tuntu niinkö se ois ollu jo viime vkl..kun oli munasarjoissa juilimista...noo vkl silti puuhailla ..kuumemittarinkin onnistuin piilottamaan jonnekin että ihan posket punaisina kiukusta sitä eilen etsin ja se on kadonnut kuin heinä saharaan:/..et ei sitten mittailla lämpöjä..;)...

Tervehdys!
Tylsää kun lumet sulavat pois ja on ihan pimeää mutta onneksi on perjantai:)Mitäs vloppusuunnitelmia ihmisillä on?Meillä on ihan vaan kotona oleskelua,kivaa vaihteeksi semmoinenkin:)
Mä eikä mun mies polta.En ole koskaan edes kokeillut,ei ole kiinnostanut ja enkä olis kyllä ottanut mieheksenikään polttavaa,haju inhottaa..

Moro... Meillä mies ei polta kuin viihteellä ollessaan, itse poltan kokoaikaisesti, mutta mulle on itsestäänselvyys, että se huvi loppuu kuin seinään sinä päivänä kun/jos testi joskus plussaa näyttää! Tupakasta oon kyllä halunnu eroon jo pitemmän aikaa, mut helpommin sanottu kun tehty... Plussa on kyllä tarpeeksi painava syy lopettamiseen, kun sitä motivaatiota ei tähän asti ole oikein löytynyt... Eipä hirveesti pysty viikonloppuna ihmeellistä tekemään, olen vielä huomennakin töissä, mutta su onneksi vapaa... Hitsiläinen, että osaa taas vaihteeks tympästä tää odottelu, menossa 32. päivä ja tätiä ei vaan näy... Joskohan su tekisin taas vaikka vaihteeks testin?...

Hyppään jännäyslistan pohjimmaiseksi:

Jännäyslista
Amilda79: 15.-16.1
Tinttiliini 15-17.1.
Jenninen 16-18.1
Lydia 17-19.1.
minisun 18-19.1
Mimona 21-23.1
Angelique1 23.-25.1
Liisaleena 28.1.

Toivottavasti tuli oikea versio listasta. Mulla kp:t hupsahtaneet ihan ylllättäen jo 20. asti. Mutta vielä tässä on odottelemista, jos kierto on n. 36 päivää niinkuin viimeksi... Oviksesta ei mitään tietoa, onko menossa vai tulossa vai mitä lienee.

Viikonloppusuunnitelmia ei mitään, pitää varmaan tehdä vähän opiskelujuttuja ja viettää laatuaikaa sohvalla pötkötellen :)