ELOKUU 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niistä suppareista: Sama vika täällä. Tosin mulla on ollut tässä raskaudessa sitkeä tulehdus, joka aiheuttaa niitä. Koitetaan lääkitä pois. Mutta jos sulla on pissa ja tulehdusarvot hyvät, niin sitten vain se lepo auttanee..
Mulla oli ekassa raskaudessa ilman mitää tulehdus tms. syytä supistuksia tosi paljon, levossakin. Kun lopulta jäin saikulle, kaksi viikkoa levättyäni ne vähän rauhoittuivat. Mutta kuten lääkärini totesi silloin ja nytkin: toisten kohtujen ominaisuus on se, että supistelee herkästi ja paljon. Ja toiset tuntevatkin ne herkemmin. Kohdunkaula mulla taisi lyhentyä, mutta muuta eivät tehneet, vaikka supistuksia kesti monta kuukautta. ÄRSYTTÄVÄN tuntuisia ne silti olivat. Että näin. Hyvä, kun Satu sulla potkut tuntuvat, niin ne ainakin hieman rauhoittavat.
Nyt jatkan töitä..

Puh rv 22 huomenna.

http://p2.foorumi.info/leppakertut/index.php

Tuossa linkki Leppikset-keskustelupalstalle. Palsta on tarkoitettu ensi kesänä syntyvien lasten vanhemmille, tervetuloa mukaan kirjoittelemaan. <3

Kiitos Puh1!
Verikokeita ei kyllä otettu, mutta muut testatut oli puhtaita. Ilmeisesti mulla on sitten tavallista herkempi supistelemaan ja ne kyllä TUNTUU... Neuvolan täti käski juoda paljon vettä ja levätä ja rentoutua. Täällä netissäkään ei kuulemma sais roikkua kun istuminenkin rasittaa ilmeisesti liikaa ja kaikki tämä fakta ja mutu-tieto sitten vaivaa päätä... Jostakinhan sitä tietoa on imettävä kun lääkäri oli niin niukkasanainen. Neuvola vaan pelotteli että seuraava vaihe on sitten osastolla vuodelepo ja tippaletkut. Joten laitan koneen jäähylle tältä päivää ja siirryn lepotilaan.

Kertokaahan, miltä teidän supistelut tuntuvat. Minulla vihloo alavatsassa välillä menkkamaiseen tyyliin. Yleensä kävellessä niin paljon, että on pakko lopettaa liikkuminen. Lääkärintarkastuksessa (näitä tuntemuksia ennen) paikat olivat kiinni ja kaikki oli kunnossa. Nyt olen lomalla, joten tilanne on rauhoittunut melkoisesti. Saa nähdä, alkaako kipuilu taas, kun palaan töihin.

Muutenkaan en ole vielä päässyt siihen seesteiseen keskiraskauden tilaan. Luulin jo pahoinvoinnin hellittävän, mutta viikonloppuna tuli taas pari kertaa oksennus. Pelkkää kärsimystä on ollut koko tämä vuosi. Noh, eiköhän nämä vaivat viimeistään synnytykseen lopu, kunhan vain jaksaisi sinnitellä sinne asti. Pääasia kuitenkin, että vauvalla on kaikki kunnossa. Vauva on alkanut möyriä masussa enemmänkin. Nyt voin sanoa jo varmuudella tuntevani liikkeet.

Tulipas melkoinen valitusviesti. Kertokaahan joku vähän iloisempia kuulumisia.

Sinda 18+2

Heips naiset! Ihan sama juttu täällä. Välillä tulee kovia kuukautiskipuja, labroilla kävin pari viikkoa sitten ja ne olivat puhtaat. Eilen kun juoksin bussiin n.300 m., tuntui että koko alapää repeää, ihan hirveä kipu alapäässä, selässä ja vatsassa. En muista eka raskaudessa tällaisia olleen.
Puh 1; Eli miten sulla tulehdus todettu, crp koholla vai bakteeriviljelystä vai miten?

Hyvää työ- tai lomapäivää; BM

Virtsatestissä (siinä laajemmassa, mikä lähetetään viljelyyn) niin näkyy joku pöpö (en muista sitä tarkempaa nimeä..) On täysin oireeton normaalitilassa, eikä sitä edes hoidettaisi, koska uusiutuu tosi helposti. raskaudessa aiheuttaa supistuksia ja synnytyksen yhteydessä voi nostaa kuumetta vauvalle tai äidille..
Eli siis ihan siinä ekassa virtsatestissä näkyi, ja nyt olen syönyt kolme kuuria ja pian vien seuraavan näytteen ja sitten TOIVON, että pöpö olisi pois.

Nyt ne supparit ovat minulla rauhoittuneet hieman, mutta välillä tulee. Ihan kuin olisi puutunut koko alavatsa ja sitten kohdun reunat erottuvat, kun se menee ihan kovaksi!

Vielä on kyllä töissä niin paljon kesken, että en halua ajatella kotiinjäämistä. Mutta jos tilanne ei mene ohi, niin pakkohan se sitten on!

Mulla on kyllä nyt sellainen seesteinen keskiraskausvaihe. Olo on hyvä ja aika paljon pystyy tekemään. Muutenkin mieli iloinen, kun toi kevät on suorastaan humalluttavaa :)

puh rv 22

No heipä hei.
Minä en kyllä suppareista muuta tiiä ku että liiasta rehkimisestä tulee maha kipeeksi.. ainakin rakenneultrassa oli paikat kiinni ja niinkuin pitääkin.
Tänään sain ruhtinaalliset 1,5viikkoa saikkua kun kävin selkää valittamassa. ei tuo selkä kykene minun kans yhteistyöhön... kipeytyy, ja viime yönä meinasin lahjakkaasti kaatua kun irtosora luisti jalan alla, niin vissiin venähti vähä lisää tuo selkä.. hain kyllä myös SI-vyön laitaa että jospa se vähä auttaisi ja tukisi tuota selkää..

eipä tänne nyt kummempia, pitää lähteä kyläilemään, niin ei kerke kirjotella suusia, mut kaikki ok näin rv 21+3 =)

^mitähän ihmekieltä se akka on kiireissään kirjottanut.. loppu on ihan hepreaa... mitä hemmetin suusia.. ainiin olikin siis suuria... =)

Mulla nyt on sitte vissiin se keskiraskauden auvoinen vaihde ku ei oo oikein asiaa =)
tänään rv 21+4 (vissiin) nyt tuntuu että aika kuluu matelemalla ja mikään ei tunnu missään... eikä ole oikein mitään uutta ilmaantunut...
onnea kaikille ultraan meniöille, ja toivottavasti kaikki on hyvin.
Minä lähden pian ulkoilemaan ja nauttimaan ihanasta kevät auringosta.

Moi! Onko teillä muilla vatsa ja alaselkäkipuja (vähän kuin menkat) ja painon tunnetta alapäässä? Meinaa vaan alkaa vähän pelottamaan. Labrat otettu, tulehdusta ei siis pitäisi olla, jostain tuo kipu vaan tulee? Kuulisin mieluusti kokemuksia.. Rakenneultrassa viime viikolla kaikki ok muuten.

Juu, välillä on sellaista niinkuin polttavaa tunnetta alavatsassa. Olen kyllä paikallistanut sitä varsinkin iltaisin/öisin ja erityisesti lonkkiin, jotka vaivasivat myös ekassa raskaudessa.
Minulla sitä polttavaa tunnetta ei liity supistuksiin, jotka muuten -- jihaa-- ovat vähentyneet. JIPPII.
Painon tunnetta tulee istuessa ja heti jos vähääkään on pissahätä. Ah, tätä raskautta :)
Minusta taas tuntuu, että aika menee kovaa vauhtia. Hulluita Päiviltä ostin tänään sellaisen hameen, jolla voin hengailla sitten loppuvaiheessa! Pian se (heinä) elokuu tulee, uskokaa pois. Kesäloman alkuunkin enää pari kuukautta!
PUH rv 22+ 2

Heippa!

Me käytiinkin tänään rakenneultrassa katsastamassa tilannetta. Vauva painoi n. hieman alle 400g ja on 21cm pitkä.. Kaikki oli paikoillaan ja hyvältä näytti. Jalkoja piti tiukasti yhdessä, joten sukupuolta ei tietenkään nähnyt :) Noh, pääasia, että kaikki oli hänellä hyvin! Tietysti pienesti jäi kutkuttamaan, että kumpi siellä oikein on... ;) Että tämmöstä meillä. Lääkäri oli kyllä yksi asiakaspalvelukurssin tarpeessa oleva mamma.. Ärsyttävää kun tuollaiset leipiintyneet ihmiset tekee työtä, jossa ollaan tekemisissä ihmisten kanssa, joille heidän asenteensa merkitsee paljon.. tarkoitan siis, että tuo hetki olisi ollut niin lämmin ja kaunis, kun omalla lapsella on kerta kaikki hyvin ja näimme hänet taas pitkästa aikaa, mutta kun EI!!! Typerät töksäyttelijät mumisevat omiaan ja sanovat mitä sattuu... herkässä tilassa olevalle naiselle ;)

Meillä tänään vaa normaali neuvolakäynti, kaikki ok, painoa tullut kilo ja sykkeet 145-150! Tällästä rauhaisaa keskiaikaa (höh mikä sana) täällä, töihinkin olen palannut mutta rauhallisesti on otettava. Ensi viikolla sitten se rakenneultra..

Toiveikas 74 rv 19+4 (20+5)

Mukavia ultra ja neuvola kuulumisia täällä =)
Ite kovasti odottelet säännöllisiä liikkeitä joita ei vielä ole ilmaantunut säännöllisesti.. =(
Minä kävin eilen kirpparilla pyörähtämässä ja sieltähän tarttui mukaan säkillinen vauvan vaatteita. Ihan tuli höppänä olo =) kietaisupaitoja, hupparin, puolipotkareita, fleecekankaisen kevyt puvun, housut, bodyjä jne jne.. Avon pojallekin otin parit paidat kun oli hyväkuntoisia. Äitini pyysi katselemaan pöydänpäähän laitettavaa syöttötuolia ja yksi löytyi, 5€maksoi että ei kallis ollut, vaikkei mikään uuden nihkeä olekaan.. yhteensä upposikin 35€ mutta tuli kassillinen vaatetta. Tuli ihan hassu äitifiilis =D
Eilen tosiaan käveltiin reilu parisen kilometriä tohon kaupunkiin ja koira jäi kaverin luokse "hoitoon" siksi aikaa kun oltiin kaverin kans kaupungilla. Ja kävellen oltiin kaupungilla niin alkoi jo palatessa tuntua nivusissa ikävältä. Sain ostettua pojan ja meidän huoneeseen pimennysverhotkin. Jospa sitä nyt aamutkin nukuttaisi paremmin..

mervi 21+5

Antsa: Minulla on myös kokemusta leipiintyneestä ultraajasta ekassa raskaudessa. Pikainen toimitus ja ultraajan vähäpuheisuus tuntui varsin kalsealta. Onneksi hän ei möläytellyt sentään mitään ikävää. Sen sijaan ensimmäinen ultra oli todella ihana kokemus. Ultraajana oli harjoittelija, joka tutki pitkään ja perusteellisesti ja selitti kokoajan, mitä näkyy. Parhaimmat kuvatkin sain siltä reissulta. Lopuksi vielä lääkäri tuli tsekkaamaan, että kaikki on ok. Sain siis kaksinkertaisen ultrauksen. Minulla rakenneultra on ensi tiistaina. Toivottavasti saan taas jonkun ystävällisen harjoittelijan tutkimaan.

Minulla liitoskivut ovat vaihdelleet kovasti. Välillä ei tunnu mitään ja välillä taas tuntuu, että kävellessä koko lantion seudun luuliitokset ovat tulessa. Öisin monesti kylkeä kääntäessä nivusluut paukahtavat ja klonksahtavat ilkeästi.

Toista neuvolakäyntiä odotan jo, jotta saisin mennä Kelaan selvittämään tulevan äitiyspäivärahan. En tiedä, mikä kolmesta eri laskennallisesta vaihtoehdosta tulee kohdallani kyseeseen, kun muuttuvia tekijöitä on niin paljon. No se selviää vasta kuukauden päästä, kunhan saan ensin hakupaperit neuvolasta.

Sinda 18+5

Heissan pitkästä (?) aikaa

Täällä on ollut puhetta supisteluista. Ikäviä vaivoja, joita ilman olisi parempi. Mulla on niiden suhteen sellainen ongelma, että olen tosi huono tunnistamaan supistukset! Mulla voi olla ikävää painontunnetta vatsassa, mutta ei kyllä kipuja. Tuo painontunne tulee helposti silloin, kun olen oikein pitkään istunut paikallani työtuolissa. Voisiko olla supistuksia? Mulla oli jotenkin synnytyksessäkin vaikea "tunnistaa" niitä, paitsi tietenkin ihan lopussa, kun olivat jo tosi kipeitä. Tuntui vaan todella veemäisille menkkakivuille potenssiin 10, mutta en osannut laskea niiden kestoa tms.

Kivoja r-ultrakuulumisia alkaa olla yhdellä sun toisella. Meidänkin ultraajanainen oli oikea totinen torvensoittaja, mutta osasin sitä joekan kohdalta odottaakin. Tutkii ensin ihan hiljaisuudessa kuvaa noin 10 minsaa ja sitten vasta selittää vanhemmille. Siinä kymmenessä minuutissa ehtii tulla vaikka mitä kauhukuvia mieleen. Mua hermostutti niin, että halusin vaan ihan hiljaa maata kun taas mieheni reagoi höpöttämällä koko ajan. Piti käskeä olemaan jo hiljaa välillä, kun rupesi sen läpätyskin niin ärsyttämään.

Neuvolaan pitää parin viikon päästä ja siellä katsotaan sitten kaikki Kelan paperit ym. Myös sokerirasitukseen tulee silloin lähete, mulla kun on tuota elopainoa yli "sallittujen" rajojen. Sama homma oli viimeksi ja silloin kaikki ok. Olisipa nytkin!

Claire 21+6

Tämä olis nyt vaan tällainen nostoviesti... :)
Missä kaikki luuraa? Onko kevät vienyt mennessään?

Mulla on viikonlopun jälkeen ollut aivan mieletön meno tuolla mahassa. Tilaa on vissiin hillua miten sattuu ja potkut tuntuu kunnolla. Kivaa sinänsä. Nyt on vielä aika hillittyä jytinää verrattuna tohon 30+ viikkojen möngerrykseen, silloin tuntuu, kuin mahanahasta ollisi joku tulossa läpi!

C 22+3

Olen niin innoissani, kun kävin juuri ultrassa. Ultraajana oli tosi ihana nainen. Ultrasi pitkään ja selitti kokoajan mitä näkyy. Suostui vielä pyynnöstäni tutkailemaan sukupuolta ja näkyihän se. Sain pari komeaa otosta pojan jalkovälistä. Ei kyllä niiden kuvien perusteella ole erehtymisen varaa. Ihan kiva, että mies saa haluamansa metsästyskaverin, kun minulla jo on toivomani pikkuprinsessa. Tosin vähän harmittaa, että esikoisen mekoille ei ole enää käyttöä ja esikoisen puolestakin, sillä sisko olisi ollut aivan mahtava juttu. No, pikkujuttujahan nämä ovat. Pääasia kuitenkin, että vauvalla näytti olevan kaikki kunnossa.

Poika on ollut kova myllertämään ja esitteli taitojaan myös ultraajalle, joka tunsi ultrasauvan välityksellä töytäisyn mahasta. Mitään perhosen siipien lepattelua mahassa ei ole tuntunut moneen viikkoon, vaan käynnissä on aina kunnon melske, kun vaavi ilmoittaa olemassaolostaan.

Sinda 19+2

Iltaa,
kuten kirjoittelinkin, niin työkaveri on perehdytyksessä samoihin hommiin (mutta ei vielä sijaiseni) ja istuu siis vieressäni, joten palstailut ovat hieman jääneet.. :)

Kova myllerrys on täälläkin mahassa, yhtäkkiä liikkeet voimistuivat selvästi. Nyt näkeekin ne jo vatsan läpi. Odotan kyllä jo kesää tosi paljon.

Toivottavasti Claire sokerit ovat ok.
Me päätettiin muuten lähteä reissuun lentomatkalle toukokuussa. Hiphei, neuvolasta annettiin jo kyllä lupa. Ei me lennetä kuin pari tuntia, mutta vähän tietty jännittää. Esikko ainakin odottaa jo kuumeisesti lentokyytiä.

Muutoin kaikki ok, vatsa on aika valtava!
Puh rv 23

Heips!

Töistä kirjottelen, joten hivenen kiire... Olen ollut nettikatveessa kun muutettiin tossa vko sitten ja konepa ei sitten siinä osoitteessa toiminutkaan. Uudessa työpaikassakin olen tällävälin kerennyt aloittamaan.

Kaikki mennyt ihan hyvin ja pikkasen alkaa jo tuntumaan mongerrrusta tuolla vatsassa. Viime vko:lla käytiin r-ultrassa. Kaikki OK, vilkas vauva... Viikkoja vastasi oikein hyvin. Sukupuolta kätilö ei suostunut kommentoimaan. Vaavilla kyllä oli jalat aikas ristissä, että näkyiköhän sitäkään. Noh, 4D tulossa loppukuusta. Ja kyllähän se muutenkin selviää viimeistään elokuussa =).

hyvää loppuviikkoa ja pääsiäistä

lena rv 20+2

Heippatirallaa ja Oikein Hyvää Pääsiäistä Kaikille.. ja munarikasta tietennii

Miulla on huomenna synttärit ja olen kovin iloinen tuosta mykeltäjästä, kun outoa kyllä mutta osa liikkeistä tuntuu jo selvästi vatsan päältäkin. Toissa iltana nukkumaan mennessä piti yhden mojovan tömäyksen jälkeen ukkelin käsi mahalle siirtää että tunteeko sekin, kait se tunsi, ainakin niin se sanoi, tiedä sitte sanoko vaan siksi että mulle tulisi hyvä mieli =)
Meiän digiboxi tais sanoo työsopimuksen irti... huoltoa taitaa kaivata.. Outoa kun aikas uusi on tuo härveli.. No onneksi tarvittavat kanavat näkyy TV:stä kun nakkaa sen antennipiuhan telkkuun niin saa seurata Idolsia =D

Niin et vointi on hyvä ja kirjoottelen paremmalla aikaa pidemmän romaanin, nyt menen töllön ääreen ja jos vaikka kutos jotku pikku töppöset.. <3

mervi 22+5

Moikka! Rakenneultrassa tuli tänään käytyä, kaikki oli ok! Painoarvio 347g ja pituutta reilut 20 cm! Ja kuten arvattiin niin poikahan se siellä köllötteli =)! Taitaa tulla meille oma jalkapallojoukkue kun mies sitä tyttöä yrittää, sanoi ultraajallekin että "no sitten on tehtävä ainakin se neljäs jos meinataan tyttö saada", mä en kyllä yhtyny siihen... Meillä siis syksyllä odotettavissa kolmas poika ja muistoissa on yksi enkelipoika...

Muuten ei oikein ole mitään kerrottavaa. Töissä olen taas ollut ja supistelut on pois pysyny, katotaan kuinka kauan...

Toiveikas74 rv 20+4

Alkuperäinen kirjoittaja Toiveikas74:
Painoarvio 347g ja pituutta reilut 20 cm! Ja kuten arvattiin niin poikahan se siellä köllötteli =)

Minä en saanu kokonaispituutta... tai ei sitä kukaan kertonut, painoarvio mulla oli 363g sillon rv 20+2 rakenneultrassa (ei saa verrata mut tuli vaan mieleen =))
Taitaa olla poikavoittoinen elokuu... meillehän on siis myös poika tulossa, vaikka aiemmin taisin pihdata sitä tietoa, mutta samakait se teille nettituttaville on kertoa ;)

Hei kaikki!

Poika taitaa tosiaan useammille olla tulossa..:) !

Täällä myös liikkeet alkaneet tuntua tosi voimakkaasti. Nyt tuntuu jo vatsan päältäkin ja näkee ihan selvästi kuinka vatsa "pomppii". Aivan ihanaa :) . Mieskin jo saanut kokea miltä pienet potkut tuntuvat. Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia ja kesä odotellaan jo kuumeisesti...

Meilläkin matka varattuna toukokuun alkuun, lentäen siis reissuun mennään. Lentoaika kolme tuntia, ei siis onneksi pitkä matka. Kyllä ne kovasti neuvolasta kannustivat reissuun lähtemään, nyt vielä kun voi. Mulla silloin viikkoja 28, joten lääkärintodistuksen tarvii Finnairille. Kaikki mennyt tähän asti hyvin ja neuvolasta meinasivat, että kyllä varmasti reissuun pääsen.

Miten pitkään teillä muilla vielä töitä? Mulla suunnilleen kesäkuun puoleen väliin saakka. Pidän ennen äitiyslomaa vähän kesälomia, joten siksi niin ajoissa alkaa lomailu. Ei ole enää pitkä aika...:)

Tuikku 23+3

Mä jään näillä näkymin lomalle 21. kesäkuuta eli sen 50 arkipäivää ennen la:ta. Kesäloman pidän jo toukokuussa kun on jo suunnitelmia tehty siiheksi!

Maha tosiaan kasvaa aivan hurjaa vauhtia, tuntuu joka päivä vaan suuremmalta ja suuremmalta. Nyt ei ole mitään mahdollisuuksia enää yrittää peittää sitä! Ainoastaan mammahousut mahtuvat enään jalkaan ja kaikki paidat kiristävät kummasti tosta vatsan seudulta=)!

Sokerirasitustestiä odotan ja vähän pelkään että siellä arvot on taas huonot =(, tietää loppuajaksi ruokavaliota mutta toivottavasti ei insuliinihoitoa!

Painoa on tullut n. pari kiloa mutta osaksi siinä on turvotusta jota mulla on päivittäin aika reilusti. Vettä juon paljon mutta silti turvottaa, ei sille mitään voi!

Onko kuinka moni ottanut/ottamassa äitiyspakkausta? Mä en ota kun on esikoisen pakkauksen tavarat vielä hyvässä kunnossa vaikka ovat jo kahdella olleet! Eikä kaikkia niitäkään vaatteita ole edes käytetty kun on lahjaksi saatu niin paljon!
Toiveikas74 rv 21+1