ELOKUU 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mukavaa Toiveikas, että rauhoittuminen auttoi. Kannattaa tosiaan kuunnella tuntemuksia tarkasti ja välttää liiallista rehkimistä. Kunpa vain kaikki työnantajatkin ymmärtäisivät tämän.

Puh: ekassa raskaudessa lantionpohjalihakseni menivät huonoon kuntoon vasta loppusuoralla, jolloin kerran lirahti oikein kunnolla housuun oksentamisen yhteydessä. Nyt toisessa raskaudessa vaivat alkoivat jo aikaisessa vaiheessa. Muutaman kerran on lirahtanut vähän, jos olen oksentanut tai aivastanut. Vatsataudin aikana käytin pikkuhousun suojia kaiken varalta. Osittain omaa syytäni, kun olen ollut laiska jumppaamaan. Pitäisi aloittaa lantionpohjatreenit ihan tosissaan, sillä muuten lihaksista ei ole enää mihinkään synnytyksen jälkeen.

Äitiyspakkauskyselyyn vastaan, että tällä kerralla otetaan rahana, sillä esikoisen pakkaus vuodelta 2005 on vielä ihan tuliterä. Kaikkia vaatteita ei tullut edes käytettyä ja puolet pakkauksen sisällöstä tuplana on ihan turhaa. Rahalle on käyttöä, kun edessä on tuplarattaiden hankinta. Oletteko muut, joilla esikoinen vielä suht pieni, aikeissa ostaa tuprarattaita vai yritättekö pärjätä seisomalaudalla tai kokonaan ilman? Luulenpa, että meidän elokuussa 2 v täyttävä esikoinen, tulee tarvitsemaan vielä jonkin aikaa kärrykyytiä.

Sinda 16+0

Meillä on hankintalistalla nuo kaksosrattaat vaikka esikoinen onkin jo 5,5v.=)!! Heh heh, oli pakko päästä sanomaan.... Eli siis joo, kuopus kun on nyt juuri vuoden ni varmasti tarvitaan näille kahdelle pienimmälle niitä kaksoskärryjä! Meillä on jo sellaiset peräkkäin istuimiset rattaat mutta ajattelin sellaisia rinnakkaisia vielä katella!

Jotenkin tuntuu nyt siltä että huomenna menen lääkärille näyttäytymään jotta kuulen että kaikki on ok! Tänään aamulla oli vähän vatsakipuja sekä ihan pientä tuhrua. Täytyy ottaa nyt vain levon kannalta!

Toiveikas74 rv 17+0 (18+1)

pikaterkut rakenneultrasta!

Kaikki hyvin, pään koko vastas viikkoja 19+2, mutta kädet ja jalat oli isommat eli vastasi viikkoja 20+4. Isänsä pitkät jalat, sanoi kätilö. Sukupuolta ei näkynyt, joten varataan aika 4D-ultra-aika viikolle 22. Kokonaispituus n. 20 cm ja paino n. 200 g. Istukka on edessä, joten se vaimentaa potkuja, enkä ole niitä sen takia välttämättä tuntenut.

Joanna 19+1

Huh, oltiin kakkossivulla :)

Kaksosrattaita ei olla mietitty, kun eka on sitten jo vajaa 3- vee, niin sisaruslaudalla mennään. Siinä on kuitenkin monta lumetonta kuukautta edessä, joten selvinnemme tosiaan sillä laudalla. Tarviikini katsoa, onko käytettyjä myynnissä.
Meillä siis r-ultra torstaina, toivottavasti sukupuoli siellä näkyy. Joanna, luulen, että mullakin istukka edessä, koska liikkeet ovat tosi vaimeita. Yöllä tosin, jos olen oikealla kyljellä ja vähän vatsan päällä, niin tulee pieniä huomautuksia vatsan läpi.
Aurinkoista tiistaita!

puh rv 20 tasan (aika kuluu nopeaan, varsinkin kevään korvalla!)

Huomenta

viikonlopun aikana on ollut alamaha todella herkkä, en tiedä johtuisiko siitä kun avon kanssa sekstattiin ja olin alla asennossa peppu ylhäällä niin tuntui kohtu/maha heilahtavan ylöspäin, eli rintoja kohti, ja sitten se olikin jonkin ajan kuluttua kipeä. nyt ei juurikaan enää tunnu kipeältä, mutta jää moiset asennot sitten synnytyksen jälkeen uudelleen kokeiltavaksi... ;) tai sitten ne siteet vaan vähä venähti... tiedä häntä.

Tämän viikon sain töistäkin hieman helpotusta, kun eräs jäi lomalle. sunnuntaina vasta seuraavan kerran rappuja enemmissä määrin =) sitten taas ens viikko katsotaan erikseen et mitenkä saatas käännettyä ja väännettyä mulle sopivaksi.. Johan se lääkärikin voisi pikkuhiljaa sitä lomaa kirjoitella kun ottaa huomioon että pian mennään puolessa välin ja massu kasvaa sitä vauhtia että...
Puhille onneva ultraan, me mennään maanantaina..
Ja Joannallakin on hyvät uutiset.. ihanaa, ihan hymyilyttää teiän kaikkien puolesta..

Mervi 19+2

Moi

Taas kuumeisen esikoisen kanssa kotona. On se ihme kun kaikki taudit löytää tiensä meille!!! Sitä se hoidon aloittaminen teettää...
En muista kuka kysyi, mutta emme saaneet sukupuolta tietää ultrassa. Täällä ei periaatteesta kerrota, koska arvio voi mennä pieleenkin. En osaa sanoa sitte, oltaisko me haluttukaan tietää, jos siihen olisi ollut mahdollisuus.
Toiveikkaalle tsemppiä vaivojen kanssa! Otathan rauhallisesti, jospa se oli vain kertaluontoista. Itsellänihän oli niitä niukkaakin niukempia vuotoja, mutta oikeasti taidan uskoa siihen, että ne olivat limakalvoilta. Mulla on tosin lääkäri 20.3 ja aion silloin vielä jutella asiasta, vaikka mitään ei ole nyt näkynytkään. Ja Mervi jättää nyt asentoakrobatiat syksymmälle, kyllä sitä sitten taas kerkiää...
Tsemppiä ultriin meneville, taitaa ultra-ajat lähestyä kaikilla elokuulaisilla viimeistään huhtikuussa? Joannalla olikin jo mukavia kuulumisia!
Tuplarattaista: tein sen päätöksen ihan viime viikolla, että yritän löytää hyvät käytetyt tuplat meille. Lapsille tulee ikäeroksi prikulleen kaksi vuotta, enkä oikein jaksa uskoa, että tuo poika vielä kesällä jaksaisi olla pelkällä laudalla (ja vaikka jaksaisi, pysyisikö siinä?). Nyt meillä on sellainen uhmavaihe päällä, että ainakin näillä kokemuksilla maksan tuplista jonkin verran ja säästän hermojani lasten kanssa liikkuessa. Vaikka käyttöikä olisikin melko lyhyt, ne helpottavat silti meidän arkea ja saahan ne aina laitettua myyntiin! Tarkoitus on liikua puistoon, avoimeen päiväkotiin ja kauppaan ja ehkä jopa jonkin verran lenkilläkin, jos tämä laiska mamma saa itsestään puhtivaihteen päälle.

Oon miettinyt, mahtaako olla tyttö tulossa, sillä herkut maistuvat ennätystahtiin (iik huomenna neuvolassa punnitus!!!!), odotusaika on ollut ihan erilainen kuin viimeksi ja muutenkin vähän tuntuu siltä... No, eihän sitä voi oireistaan mitään päätellä. Kesällä selviää. Onko teille kenelläkään mitään vahvaan fiilistä sukupuolesta? Merviä ei lasketa, sä tiedät jo :)

Claire 19+3

Hei kaikki!

Mukavia ultrakuulumisia! Kaikki hienosti ja just niin kuin tässä vaiheessa pitääkin. Poika painoi reilut 300 g ja mittaa n. 20 cm. Olo onnellinen ja huojentunut! Mulla oli ihan "poikaolo" alusta asti eli aavistukset osui oikeaan :) .

T. Tuikku 19+4 (joka nyt niin onnesta sekaisin, ettei pysty mitään muuta kommentoimaan...)

Moikkis!

Onnea hyvistä rakenneuutisista!

Me käytiin ostamassa/ varaamassa vaunut tuossa pariviikkoa sitten. Otettiin heti sellaiset joihin molemmat tykästy, eipähän tarvitse enää niiden valinnasta nahista =). Sitten halusimme varata vaunut ennen kun tiedämme kumpi tulossa, ettei sitten tule niin vaaleanpunaista /-sinistä. Me mennään sinne 4D:hen sitten huhtikuussa. Rakennehan on jo 29.3., mut voipihan se olla ettei siinä sp:lta näy/ kerrota.

Joko niitä liikkeitä pitäisi paljonkin tuntea. Mulla pieniä aavistuksia silloin tällöin, ei tosiaankaan päivittäin. Mites muut esikoisen odottelijat? Tai jos joku "konkari" muistaisi milloin ensimmäiset varmat liikkeet tuntuvat?

Lena 17+2

Lena-> mulla esikoisesta liikkeet tunsin (tai osasin tunnistaa) vasta rv 20+! Mulla tosin oli istukka estuseinässä joka vaimensi liikkeitä normaalia enemmän. Tokasta tunsin jo 16+ ja kolmannesta myös 16+, nyt on pikkuhiljaa alkaneet liikkeet tuntua selkeästi ja viikkoja nyt siis 17+3!

Mä jouduin työterveyslääkärin lähetteellä eilen sairaalan päivystykseen. Siellä ultrattiin oikein viimeisen päälle tarkasti koska virtsakokeessa näkyi verta (silmin ei erottunut mutta sticksillä)! Mitään vikaa ei näkynyt ja lääkäri laittoi mut sairaslomalle 25.3. asti! Siitäpä pomo vasta riemastuikin, hävisi sekin ymmärrys mun raskautta kohtaan!! Tosi paha mieli jäi kyllä kun vein sairaslomatodistuksen...

Nyt vaan lepäillään ja ootellaan kesää=)!

Toiveikas74 rv 17+3 (18+4)

Hih, hih, hii, mepäs tiedetään sukupuoli.. mutta taidan pitää teidät vielä jännityksessä :)
Meillä oli niin maan perusteellinen ultraus, oltiin varmaan yli puoli tuntia sen koneen kimpussa, mukana oli harjoittelijoita. Oli oikeastaan tosi kivaa, että käytiin läpi kaikki "mustat pallot" ja "ilmakuplat" ja mitä muuta siellä ruudulla näkyikään. Ja siis kaikki ok.
Sain puhuttua supisteluistakin ja tilannetta seuraillaan, eli jos niitä alkaa tulla, niin sitten sairaslomaa, mutta ei vielä. Omaa painoa oli tullut kyllä ihan älyttömästi, eli nyt täytyy vähän tarkkailla, mitä syödään!
Toiveikkaalle hyviä lepohetkiä ja toipumista Clairelle. Lenalle liikkeistä, eli ekassa tunsin herkästi 17 viikolla, nyt mulla on istukka edessä ja se on vaikuttanut, että tosi vähän tunnen liikkeitä, vaikka ultran perusteella tyyppi veti aika kovaa tanssia kohdussa. :)

Puh rv 20+ 2

minä tunsin ekat liikkeet josku 16-17 viikolla mut ei tosiaankaan selvästi.. Eilen illalla kuulosti myllertävän aika kauankan, yleensä vain sen pienen hetken jotain tuntuu ja sit ei tiiä et oliko se vaiko eikö, mut eilen kyllä ihan selvästi tiesi et jäppiäinen siellä myllertää..
Puh1, pietään kaikkia jannityksessä, sillä mehän tiedetään myös kumpi se on =)

Mervi 19+5

Toiveikas: yritä olla huomioimatta pomosi tympeyttä, hänellä on selvästi paha asenneongelma. Vauva on nyt tärkein.

Meillä on työpaikalla käynyt melkoinen myllerrys, kun tehtäväjakoa on suunniteltu uusiksi. Toisaalta ihan turhaan, koska minulla on ihan riittävästi omissa töissäni myrkyttömiä tehtäviä. En taida pariin kuukauteen ehtiä tekemään kaavailtuja lisähommia, kun vakityöt pitäisi saada ensin tehtyä alta pois. Onneksi meidän esimiehellä on sen verran järkeä päässä, että laittoi sille idioottitutkijalle jauhot suuhun, joka alkoi kaavailla aivan älyttömiä muutoksia minun töihini. Varmaankin kostoksi siitä, kun kieltäydyin tekemästä hänen myrkkytöitään. Naurettavaa toimintaa aikuiselta ihmiseltä.

Hyviä uutisia tulee ekalta lääkärireissulta. Vaavin sydän jumpsutti tasaisesti 140 krt/min. Kohdunpohja oli jo navan korkeudella. Mites teillä muilla, kuinka korkealle ulottuu? Muistaakseni luin jostain, että viikolla 16 pohjan pitäisi olla vasta puolivälissä napaa ja häpyluuta. Lisäksi pahoinvointi on hellittänyt huomattavasti, mikä on aivan käsittämättömän upea asia. En muistanutkaan, miten ihanalta elämä voi normaalitilassa tuntua.

Anoppi ja appiukko on tulossa kylään pidennetylle viikonlopulle. Saavat nekin viimein tietää, että toinen lapsenlapsi on tulossa.

Puh ja Mervi: paljastakaa vain sukupuoli. Eihän me teitä henkilökohtaisesti tunneta, joten tieto pysyy varmasti salassa tuttavilta ja sukulaisilta.

Sinda 16+5

kiinnostaa, kumpaa sukupuolta te odotatte?...."Puh1, pietään kaikkia jannityksessä, sillä mehän tiedetään myös kumpi se on =) "

Heh..ja sitten? Ketä tällä oikeesti kiinnostaa, kumpaa odotatte ottaen huomioon että tää nettimaailma on mitä on ja on mahdollista, että tänne kirjoittelee ihan kuka vaan, ihan mitä vaan?
Jeps ja hankkikaa elämä

No edelistä kirjoittajaa näyttää ainakin kiinnostavan ketju, jossa kirjoittelee vain tietyt ihmiset omia kuulumisiaan. Ei jaksa edelleenkään ymmärtää näitä kommentoijia. Keneltähän se on poissa, jos näissä ketjuissa muutama ihminen vaihtaa kuulumisiaan. Onko kokemuksia, riittääkö näitä "sekaantujia" muihinkin ketjuihin?

Puh: mua kyllä ainakin kiinnostaisi teidän pienen sukupuoli, mutta saat pitää salaisuutesi!

Toiveikkaalle tsemppiä v-mäisen esimiehen kanssa olemiseen. Todellakin, ajattele niin, että kesään on vain muutama kuukausi! Sitä odotellessa...

Sinda oli ollut lääkärissä. Hyvä että kaikki oli kivasti. Mun mahassa keskiviikkona sydän löi 160-jopa 170! Tais olla virkeimmillään!

Meille ei mitään uutta. Nyt on välillä sellainen olo, kuin ei raskaana olisikaan. Huomenna viikkoja tasan 20, eli puoliväli. Ups, aika todella menee nopeasti!!!

Claire 19+6

no kylläpäs jota kuta sitte kuitenki kiinnostaa ja tekemiset taitaa hällä olla vähissä kun aikaa kommentoida moisia... *naura mahakippurassa* pitää vissiin koettaa saaha tänne inttoa aikaiseksi.. Kyllä tuntuu muissakin ketjuissa olevan noita häiriköitä, foorumilla kuin foorumilla.

Eihän me tunnetakaan (ainakaan tietoisesti) mutta minusta on kiva kuulla arvauksia ihan juttujen perusteella ja tunteen pohjalta. =)
meillä löi sydän viimeksi 142krt/min neuvolassa ja mulla oli kohdun korkein kohta n.1-1,5sormea navan alapuolella ja silloin viikkoja oli 18+6 eli viikko sitten. Ja mulle ainakin täti sanoi että ihan hyvä korkeus on. =)

Nyt meen makaronilaatikon tekoon..
Hyvää viikonloppua kaikille ja palataan ensikerralla...

Kylläpä on hiljaista tässä ketjussa, tarkoittanee sitä että kaikilla on seesteinen, mukava keskiraskaus menossa=)! Hyvä niin jos kellään ei ole vaivoja tai pelkoja!

Mä olen sairaslomalla supistusten takia vielä ainakin tämän viikon. Mun työ on fyysisesti raskasta ja siksi kai supparit alkoi kiusaamaan näin aikaisin=(! Muuten kaikki ok. Kävin viikko sitten päivystyksessä ja katsottiin ultralla todella tarkasti. Siellä hän köllötti tyytyväisenä. Istukka oli hassusti etu-, taka- ja sivuseinässä, oikealla kyljellä ja siksi kai ne potkutkin tuntuu vasemmalla ainoastaan. No missää ei ollut mitään vikaa joten suppareiden annetaan rauhoittua ja katsotaan josko menisi sillä ohi! Vuotoja ei ole kummosiia ollut, välillä pientä tuhrua mutta ei sillekkään löytyny syytä joten lääkäri arveli limakalvovuodoksi.

Jeps, maha kasvaa ja pakko oli ottaa mammahousut käyttöön. Hassua kun ei enää voi nukkua mahallaan kun kumpu painaa ikävästi...

Mutta mukavaa viikkoa kaikille

Toiveikas74 rv 18+1 (19+2)

Kävin tänään rakenneultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Sukupuoli näkyi ihan selvästi. Liikkeitä olen tuntenut reilun viikon verran. Koko vastasi hyvin raskausviikkoja. Nyt sitten jatketaan pojan odottelua hyvillä mielin.

Millaisia ultrakuulumisia Mervillä ? Muistelen, että sullakin oli aika tänään.

rv 20+1

No niin. Nyt on yksi kappale rakenneultriakin koettu täälläkin päin.
Painoarvio mittausten mukaan oli 363grammaa. kohdunsuu kiinni ja kiinteä, pissa ok, liikkeet ja sydän plussalla. rv 20+2 pitkät on kuulema jalat.
Ainut mikä herätti huolestusta oli verenpaine joka oli eka mittauksella 145/101 ja toisella mittauksella 138/103.. Viikon päästä pitää mennä uudelleen mittaukseen ja sitte jatko mietitään sen mukaan. oon kyllä vieläki samoilla silmillä kun yöllä heräsin puoli 2 töihin, et sinänsä se varmaan vaikuttaa paljon ja sitte tullu juotua kahvia ja yksi sämpylä et ei suuria..
Mut muuten kaikki ok, virkeä epeli kuulema on.
Kuvia saatiin ja ekana tuli mieleen et isäsä näköinen kun kasvokuvan näin. =)
Koita Toiveikas saada supistelut loppumaan levolla.. (hyvähän se on täältä sanoa...)

Kiva et Katallakin on mennyt ultra hyvin..

Näyttääpä olevan poikavoittoista odotusta.. Noh, samalla merkillä mekin odotamme :)
Minustakin on kiva kuulla toisten kuulumisia, vaikka ei tunnetakaan, joten sovitaanko niin, että jos joku provoilee, niin ei kommentoida siihen yhtään mitään. Näyttää toimivan muissa ketjuissa tämä malli!

Toiveikas: myös minulla on hieman jo niitä suppareita, ei voi mitään. Minulla tilannetta seuraillaan, mutta toistaiseksi jatkan työskentelyä ihan normaalisti. Toivottavasti sinullakin rauhoittuvat.

Hienoja ultrakuulumisia kaikilla, niistä on kiva lukea!

Minulla on työkaveri samassa työhuoneessa hetkellisesti, joten kirjoittelen ja luen varmaan hieman harvemmin, mutta aina kun on vain mahdollista :)

Heip,
ihania rakenneultra kuulumisia täällä :D Meillä se on edessä perjantaina!
Kuinkas kovasti teidän vauvelit jo potkii?
Meillä on nyt muutaman kerran tuntunut jo ihan selvästi ulkopuolellekkin, kun ollaan miehen kanssa iltaisin tunnusteltu :) nyt on taas sellainen polkka menossa tuolla, että huh huh :D

Heippa, pitkästä aikaa!

Huh, eipäs ole tullut käytyä kirjoittelemassa piiitkään aikaan. Tää taitaa vielä olla sellasta tasasta aikaa, kun ei oikein varsinaisesti tapahdu yhtikäs mitään. Nyt on pikkuhiljaa alkanut tuntua pieniä "sähköiskuja tai kutituksia" tuolta mahan toiselta puolelta. Vaikea kuivailla miltä tuntuu, ihan kuin olis koko alamaha jotenkin sähköinen.. :) Ensi viikolla siis meilläkin rakenneultra.. jännittää jo nyt. Minä täällä huolissani aina, kun ei tunne mitään elämää tuolta kumpuavan, mutta kaipa se on aika yksilöllistä, että koska kukakin tuntee vauvan liikkeet. Niin, ja millaisina ne tuntee! Kärsivällisyys on ainakin joutunut venymään pitkällä näinä odotusviikkoina.. aina on jotain uutta odotettavaa tiedossa ;)
Aurinkoisia päiviä kaikille!

T. Antsa* rv 20+0

kirjoittelen nyt tännekin ex-kermeistä kopioidut kuulumiset (taas =D )

Omaan napaan sen verran, et tänään oisin käynyt uudelleen mittuuttamassa verenpaineen, mutta sain ajan vasta 12.40 .
Pojalle kerrottiin eilen vauvasta. Olimme eräässä kerhossa jossa yksi lasten avustaja oli raskaana ja poika siinä onnellisena selitti että sillä on vauva mahassa. Minä sitten illalla kysyin että muistatko kun sillä oli vauva mahassa, että laitappa korva mervin mahaan, kuuluuko mitään? että sielläkin on vauva.
Ensimmäinen kommentti oli nauru suussa että eikä oo, minä sihen että onhan, ja taas se että eikä oo. Minä sitten kysyin ettöä tahtooko Nähdä kuvan vauvasta? naurun kanssa se makkariin juoksi ja näytin hälle pääkuvan pikkuisesta.
Sitten kun meni nukkumaan (ihan väsyneenä vaan naureskeli ja kikatti) niin kysyi että milloin se vauva syntyy, totesin vaan että kesällä sitten kun on isoksi masussa kasvanut. että ei sen kummemmin asiasta juteltu eilen, mutta helpottaa kyllä kun ei tarvi enää "varoa" niin sanojaan ja "piilotella" kavereilta saatuja vauvan vaatteita. Sanoi se senkin ettei hän siskoa eikö veljeä tarvitse kun hällä on jo (äitinsä sai tytön viime kesänä), mutta en halunnut sitten rueta puimaan asiaa kun oli jo sängyssä ja ihan väsy.
Sovittiin sitten että se on sellainen salaisuus että ei saa kaikille kertoa, että halutaan sitten isin kanssa kertoa hoidossa ja äitille ja hänen miehelleen.. (En nimittäin halua sen naisen tietävän vielä yhtään mitään)
Voihan se olla että innoissaan kertoo tai sitten ei.. mutta siitä ei silloin kyllä saa suuttua jos lipsahtaa =) huumorilla eteenpäin.
Taisi tulla pienoinen romaani... lukee ken jaksaa..

Mervi 20+6

Huomenta!
Kertokaapa te pitkään listalla pyörineet tänne aloittelijalle että kuinka nuo supistelut saa rauhoittumaan? Rv 21+ ja viikon oon yrittäny rauhoitella tilannetta kotona mutta selkä kipeytyy liiasta sohvalla makaamisesta ja kun jotain yrittää siivoilla niin heti alkaa kiristelemään. Lisäksi maha on ihan "turvoksissa" koko ajan, kuin ilmaa täynnä. Tokihan sielä jo muutakin on turvottamassa mutta jos tässä vaiheessa tuntuu että on ihan räjähtämäisillään niin mitä se sitten myöhemmin mahtaakaan olla... Ultrassa todettiin kyllä että muutoin on kaikki kunnossa ja maha-asukki liikkuu vilkkaasti (potkii tosiaan supistusten välissä vastaan)
Sairaslomaillen