EX-KERMIT 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai kamera ja neuvolakortti tärkeimmät... Meijän tuurilla kamerassa ei virtaa yhtää kun lähtö tulee (jos ny tulee) . Mä kyl sanoisin että puhelin on kolmas tärkee... Mulle tuli tieto tästä viimeisimmästä kummitytöstä vasta synnytyspöydältä... siisä äitin kanssa tekstailtiin.. välillä kerto ottavansa ilokaasua ja sit tuli taas tekstiä. sit tuli ilmeisesti kiireemmät ajat kun tuli hiljaista pariksi tuntia... sit tuli viesti tytöstä ja strategiset mitat ...

Joo mä paan sulle Tuuli viestiä kun tiijän uutiset... jos oot netin äärellä - voit vaikka sit paljastaakki... :) Muuten itse oon vasta koneella huomenaamulla (jos hengissä) tai sit yritän tehdä jonkumoisen sepustuksen ja ährätä sen modeemiyhteydellä tänne.
Siis tunti jo kulunu. ! Maailman hitain päivä tänään.

Tyksissä ei synnytyssalissa saa kännyä käyttää, joten siksi sen kerkiää kyllä myöhemminkin... :-)
Mutta onhan se tärkeä ilman muuta, sitten osastolla! Meillä isäntä käyny soittelemassa tuoreet kuulumiset sitten ulkona tai soittanu siitä synnytyssalin puhelimesta, joka siis maksaa jotain...
Mutta kamera on kyllä tosi tärkeä, koska niitä hetkiä ei sitten takaisin saa. Itse yritän pitää tuota kameraa näillä viikoilla jo tyhjänä ja ladattuna. Videokamerakin meillä oli kyllä viimeksi. Kai sekin pitää taas kaivaa esille. Aika vähän tulee kuvailtua nykyisin...

Juu ja olen taas tosi ahkera ;-)

Nyt ei oo vielä ollu puhetta, mutta silloin syksyllä mies sanoi ettei lähde mukaan synnytykseen. Miten siinä sitte yksin kerkee kuvia otta? Täytynee alkaa pehmitellä ukkoa... tarvittaessa... Oli muuten nähny meillä mies ekan vauvaunen. Oli uneksinu olevansa yhen kaverin luona ja siellä oli ollu vauva. Oli sit menny mukaan katsomaan, että miten ne vaipat vaihetaan. Joo siinä sitä onkin miettimistä... Jos tuolla sisuksissa on elämää, niin varmaankin tulee monen monta tosityhmää kyssäriä. Meillä kun suvussa ei tosiaan ole vauvoja. Mies on kuopus ja sen sisarukset ovat lapsensa aikapäiviä sitten tehneet. Ja sisarusten lapset ovat sen verran kaukana, ettei niitten lastenhoitotouhuja oo nähty. Ja mä oon sisarusparveni ainoa. Serkuilla on kyllä muksuja, mutta eipä niillä pikaisilla kyläilyreisuilla oo tullu paljo tarkasteltua noita vaippa- ja imetyshommia... Täytyy varmaan tilata kirjoja ja lainata kirjastosta videoita,,

Äkkiä kun tuli tilaisuus, niin Senoralle megatsempit ultran odotteluun ja tietty ite ultraan myös!! Sen kerkisin pikaluvultani saamaan selville, että aika on varattuna :)

Muillekin jaksamista ja hyvää oloa!

Omppu ja hikkatykki 26+0

meillä unohtu esikoisella tosiaan se kamera kotiin... vasta seuraavana päivänä sitten otettiin ekat kuvat. sillon otti kyllä päähän! Toisella kertaa pidin huolen ettei ainakaan kamera jää kotiin, niitä kuvia kattellessa nousee vieläkin vedet silmiin.. on ne niin tunteita täys olevia kuvia!

Nytkin kamera asuu mun sairaalakassissa, lainaan sitä sieltä aina välillä kun otetaan ennen remppaa-kuvia ja kiiruusti siirrän kuvat koneelle =)

Tehis: joo noi tytöt on syntyneet 38+1 ja 39+1. Ekasta bongasin sen limatulpan toisesta en. Ekalla huomasin edellisenä päivänä mahan laskeutuneen toisesta en selkeesti. Ekalla meni vedet sänkyyn, tokalla supisteli edellisen yön vähäsen ja vettä tihkutti. Että mulla on kans ns.kertalaakista sitte alkanu synnytykset. kestot on olleet 7,5 h ja 6,5h

mun sairaalakassiin kuuluu vielä LAKUA, se vessassa isomman tarpeen teko on mulle ollu melko työn takana... ja imetysliivit+liivinsuojia, rätti housuun kotiinlähtöä varten, huulirasva on mulle kans ihan must (kuivaa niin älyttömästi siellä hyper ilmastoidussa huulet)

nyt ruokua tekeen! son moro

Täällä just kamerantyhjennyshommissa. (Nii, eipä ne opinnot nyt vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta!)
Vatsakuvan päivitys samalla. Otettu tänään rv 34+3 (tai rv 35???).
Nyt on mun mielestä kyllä pallo selvästi kasvanut, mutta eipä sitä oikein uskos, että kolmekiloinen jo siellä asustelee.
928186.t.jpg

ÄssÄ, ton logiikan mukaan ois sitten pitäny jo syntyä, 37+1, eikö vaan? :-)
Mulla kans alko kolmannesta tihkuttaa lapsivettä. Tyksissä onkin se systeemi, että joutuu heti osastolle odottelemaan. Sitä ei kauheasti edes tihkutellut, mutta eipä ollu asiaa enää kotiin. Mua harmitti siinä kohtaa tosi paljon, kun olin luullut, että pääsisi vielä kotiin odottelemaan. Onneksi sitten supparit alkoi vielä samana päivänä, kun vaan kävelin ja kävelin ja kävelin. Sairaalaan mennessä tilanne oli siis aivan epäkypsä, joskus la 16.00. Su-aamuna kuitenkin oli poitsu maailmassa 7.20.
Tuota lapsivettä muuten alkoi tihkuttaa, kun edellisenä iltana oltiin oltu (rv 40+4) latotansseissa. Poitsu rokkas vatsassa aika lujaa ja vitsailinkin, että taisi jorata kalvot puhki :-D
Joopa joo, alkaa olla jo aikalailla ajatukset synnytyksessä... :-)

Totta tuo laku! Ajattelin itse varata myös tai pyytää miestä tuomaan perässä... Ja kuivatut luumut myös hyvä juttu. Lisäksi ajattelin varata niitä ananastuorepillimehuja. Viimeksi ainakin (tosin oli kesähelle) mulla iski turvotukset vasta synnytyksen jälkeen. Mulla taisi synnärille jäädä 1-2 kg, kun tosiaan vatsa ei toiminut ja aikamoiset turvotukset.

Tuuli, minä en ainakaan ole niitä vauvan kampsuja ja omia kantanut sairaalaan mennessä vielä mukana. Olen laittanut ne kotona valmiiksi kassiin ja turvaistuimeen, niin varmasti tulee oikeat isukinkin mukana. Tosiaan liivisuojat ja kunnon yösiteet itselle! Ja löysät vaatteet :-D Toisen jälkeen kyllä vedin heti farkut jalkaan... ;-)
Tyksissä ainakaan se kaappi, johon omat tavarat sullotaan, ei ole kovin suuri. Varsinkin syksyllä/talvella jo ne omat vaatteet vie tilaa... Joten perässä kannattaa tuoda kaikki mitä pystyy. Kunhan ne on laittanu valmiiksi. Meillä ei ainakaan kyllä isäntä löydä oikeita kamppeita!
Kauhulla ajattelen minkälaisissa rytkyissä isot lapset tulee sairaalaan katsomaan ;-)
Olenkin yrittäny tässä ahkerasti alkaa pyykätä ja pitää vaatekaapit täynnä siistejä vaatteita!

Jaahas, pitäiskös käydä pitkästä aikaa lokakuisissakin päivittämässä kuulumisia.

Suppareiden takia mää jouduin kiikuttamaan sen näytteen.

Omat hygieniavälineet (mulla lähinnä dödö, naama- ja huulirasva ja hiusharja) on ehottomat.

Senoralle toivottelen iloisia ultranäkymiä!

Heipä hei kermiteille!

Ensinnäkin senoralle oikein megasuuret tsempitykset ultraan! Etpä ehtinyt kauan jännittää kun näin nopsasti sait ultra-ajan. Hengessä olen mukana.

Voihan kääks, Tehis pistänyt taas tuulemaan. Ja minä sain siitä kauhean stressin, en meinannut millään saada unen päästä kiinni eilen. =/ Tänään kolahti ilmoitus äippäpakkauksesta, eli sen voin nyt sitten noutaa. Ja sisko tuo ylimääräisen elfakori-systeemin, jonne voin sitten pestyt vaatteet laittaa. Eli jotain olen minäkin saanut aikaiseksi, mutta todella vähän...
Vai että kolmikiloinen siellä masussa jo asustaisi. Hurjaa, mahan koosta ei kyllä ikinä voisi kuvitellakaan. Söpö on muuten tuo masusi. =) Itsekin olen saanut kuulla viime aikoina mahani koosta, eli pienenä sitä pitävät. Jännä juttu.

Mahasta tulikin mieleen, että mitä olette mieltä sukupuoliveikkauksista mahan muodon perusteella, poikamaha: suippo eteenpäin työntyvä vs. tyttömaha, joka leviää sivuille? Meille nimittäin suurin osa veikkaavat tyttöä ihan sen perusteella että jo yksi tyttö on, mutta aika monet myös uskovat mahan muodon perusteella että siellä majailee poika, kuten onkin. Miehen yhteistyökumppani (mies) oli eilen valmis lyömään kymppitonnista vetoa että masuasukki on poika!?

Kiva että Ompulla kaikki on ok eikä flunssa sitten kunnolla iskenytkään!

Tuuli saikin jo hyvät kommentit sekä liikkeiden tuntemiseen että sairaalakassin sisältöön.

Mitäs vielä, paljon olisi taas kommentoitavaa mutta tytteli heräsi juuri päikkäreiltään joten tässä on riennettävä välipalan tekoon ja sitten pihalle kun siellä on niin mahdottoman nätti sää.

Hyviä vointeja kaikille ja palaillaan!

Jazz rv 35+2

Päivää leidit!

Täällä ollaan poski turvoksissa... Viime yönä alkoi kamala hammassärky enkä saanut nukuttua yhtään. No, tietysti nyt kun olen raskaana, niin viisauden hampaat alkoi kiukutella! Alhaalta eivät voineet leikata kun olisi pitänyt kuvata, muttei nyt voi. Antoivat penisilliiniä ja toivoivat että auttaa, muuten pitää leikata, olin raskaana tai en. Ylhäältä sitten repäisivät jo tänään. Pelotti kamalasti, että millaisethan kivut sitä tulee kun ei voi mitään vahvoja lääkkeitä syödä, mutta tähän mennessä on kipu pysynyt ihan tuolla panadolilla poissa. :)

Synnytyslaukuista olette jutelleet... Mä en ole edes ajatellut mitä sinne tarvitsisi. Mutta eipä ole ajankohtaistakaan, toivottavasti! Pitää pitää mielessä nuo kamerat sun muut! Lakua en kyllä syö kun en syö karkkia muutenkaan yhtään.

Oih että kun tää paniikki ja ahdistus jo loppuisi! Mulla se vuoto on edelleen runsasta, pitää nyt toivoa, että on valkkaria. :/ Alkaa vaan ne kauhun viikot lähestyä (milloin viimeksi siis meni kesken) niin paniikki kasvaa.

Nyt sitten tulee kohtuu yksityiskohtaista selostusta seksielämästä, joten jos etoo niin voi hypätä tän yli! :D Eli, onko muilla vastaavaa tilannetta... Mä en uskalla harrastaa seksiä! Pelkään sen jotenkin rikkovan kohdun kalvot ja sitten vedet tulisi ulos. Ja nyt kun on muutenkin jo vk särkenyt kohtuun niin ei tunnu hyvältä ajatukselta. Kyllä tuo mies sen ymmärtää, mutta tuntuu tylsältä kun en sitten voi "suuhoitojakaan" tehdä kun sitten lentää laatta. :( Eli meillä ei ole minkäänlaista seksielämää, ja pelkään, että se erkaannuttaa meitä. En nyt jaksa uskoa, että tuo mies vieraisiin lähtisi, mutta tuntuu kurjalta miehen puolesta kun toinen haluaisi ja on innostunut entisestään kun masua on jo näkyvissä (olen kuulemma niiiin sexy! ;) ). Meillä viime raskaudessakin tuli 4kk tauko, joskin meistä riippumattomista syistä, kun oli verenvuotoa jne. ja aina oli kielto päällä. Tuntui kyllä pitkältä ajalta, joten en haluaisi, että niin käy taas. :(

No, vali vali, on sitä isompiakin asioita kun seksi. :) Mutta aina nuo mietityttää.

Mutta tämän omanapaisen viestin sitten väsäsin! Nyt menen ruoan laittoon (vihdoin pystyn/saan tänään syödä!!! Kaamea nälkä! ).

antzi 14+1 (aika matelee, viikot ei lisäänny millään!!)

ihan ekaks kuulumisia. Käytiin siellä ultrassa... Ekaks katteli päältä, kyllä siellä jotain on... mutta oikein ei saa selvää... vaihtehdot: Katotaan uudelleen viikon päästä tai yritetään sisäkautta. Katsottiin sit vielä alakautta... Kyllä siellä jotai on, mutta mitä. Pituudesta ei vielä osaa sanoa. Kohtu on kuitenkin kasvanu. Oli näkevinään istukanaihionkin... ja pientä värinää. Sovittiin, että yritän kinuta vielä uuden ajan ens viikolle. Sitä sanoi täti, että varmasti parin viikon päästä näkyis oysissa siinä np-kuvassa. Siinä sitten häkellyin, enkä hokannu pyytää edes yhtä kuvaa siitä kuvajaisesta... Jopas mun hermoja koetellaan. Mutta yritän olla positiivisella mielellä.
Juteltiin tästä mun iästäkin, sanoin että taijan olla aika iäkäs ensisynnyttäjä. En kuulemma ole edes hänen uransa vanhin... Ja itsekin on kaksi lasta tehny yli 40-vuotiaana.

Ei kyllä tuosta Tehiksen vatsasta millää uskoisi, että siellä 3-kiloinen pötköttelisi. Taitaa olla että sisuskalut ovat ihan lytyssä...
Lohtuhalitus Antzille... Tiijän mitä hammassärky on... en kyllä viisaudenhampaista, mutta muuten... Toivottavasti se Panadol pitää säryt loitolla... Kyllä sun mies ymmärtää (toivottavasti) sun pelot... ja onhan vielä käsityöt mahdollista...

Niin muuten aloitin eilen töppösten teon sille mun tutun tytölle.. Aattelin kokeilla yhtä mallia, joka olikin aikas näppärä... Sain jo toisen valmiiksi ja toisen ihan hyvälle alulle.... Illalla saunan jälkeen vielä kudoin, ja esittelin ekaa töppöstä miehelle.. niin mies kysäisi, että nytkö jo aloit tossuja kutomaan...

Meidän makkarissa vietetään kans toistaiseksi hiljaiseloa. Joku haaveilupuolella joskus kertoi olevansa alaosastosta "kuiva ku beduiinin tohveli". Täällä on tällähetkellä tismalleen sama tilanne. Sitte ku siihen lisätään väsymys ja alkuraskauden km:n huoli niin avot. Siinä sitä ollaan. Mies-parkaa käy sääliksi. Onkohan muuten liukkareista mitään haittaa massuasukille???? Täytyy vissiin ottaa sellainen rasvaus käyttöön...

Senoran ultrakuulumiset lurkinki wabbilaishaaveilijoista. Totean tänneki että hyviä uutisiahan nuo olivat. Kun olet vielä niin varhaisilla viikoilla, ei tuon enempiä tässä vaiheessa varmaan pitäiskään näkyä. Tosi hyvä että kohtu on kasvanu ja jotain siellä näkyi. Kärsivällisyyttä vielä viikon odotteluun.

Hygieniavälineistä vielä. Shampoo ja hoitoaine kantsii kans ottaa laitokselle. Ja hampiharja ja -tahna.

Safiiri ja Nelkku 15+4

huomasinkin että safiiri on liikkeellä... Huomenta... joskus näitä ketjuja kiertää eri päin... viime aikoinan oon aloittanu täältä odotuspuolelta. mutta tänään tuolta toiselta...

Mää kurkkasinki ekaks tänne ja sitte haaveilijoihin ja bongasin sieltä teikäläisen.

Vaan nyt työntekoon. Ai niin. Olin muuten eilen elämäni ensimmäisessä vanhempainillassa! Ekaluokkalaisella oli. Tästä se alkaa. Olihan hauska kurkkia pojan pulpettiin ja katsella sitä epäjärjestystä. Samanlainen kaaos tuntui olevan yhden jos toisenki luokkakaverin pulpetissa.....

Pakko oli tulla pikana kurkkaamaan Senoran kuulumisia...
Hyvältähän tuo näyttää. Hermoja nyt vaan vähän koitellaan, eipä vielä tarvii paniikkia nostaa!
Muistatkin ehkä, että mulla oli kans samanlaiset epävarmat jutskat tän raskauden alussa. Ekassa ultrassa näkyi vain ruskuaispussi. Siinä sitten piinaa kestettiin pari viikkoa, tosin melko rauhallisissa merkeissä.
Nyt me ajatellaan niin, että kyllä siellä Senorallakin on pieni kasvamassa. Seuraavalla kerralla pääset näkemään :-)

Safiiri, liukkarit on ihan ok!

Voi Jazz, ei ollut tarkoitus sulle stressiä teettää. Höh, mua :-/

Nyt pitää kiitää. Meillä nuorimmainen meneekin vasta iltapäivällä hoitoon ja minä kiidän sitä ohjaajaa tapaamaan. Huomenna onkin vapaapäivä, mutta sen ohjelmasta myöhemmin :-)

Tehis rv 34+4

Tulin myös heti aamukahvin jälkeen kurkkaa Senoran kuulumisia. Kävin jo iltasella mutta sitten muistinkin että taidat kirjoitella vasta aamulla... Tosi lupaavalta kuullostaa! Ja hetken päästä näet sitten masuasukin köllöttelemässä masussa.

Täällä tyttö koettelee hermoja. Tällä viikolla ei ole suostunut syömään muuta kun iltapuuron ja olen aivan "hileinä". Taas tuli iteltä aamulla itku kun toinen ei suostunut puuroa syömään. Muutenkin on taas joku "ei, eikä" -vaihe päällä ja musta tuntuu että olen henkisesti ihan loppu tähän kiukutteluun. Päivä menee aina jotenkin taistellessa mutta kun ilta koittaa ja mies tulee kotiin niin en jaksa enää yhtään. Olen aivan kuollut. Sitten on huono omatunto kun olen tytölle näyttänyt mieltäni. Nytkin pitäisi lähteä kerhoon mutta tuntuu niin pahalta kun toinen ei ole syönyt mitään. Muutenkin on niin laiha. Siis oikeesti. Jos tollanen alle 2v voi olla laiha niin meidän tyttö on, ihan rimpula.

ON: täällä toissayö ja eilinen päivä meni "mukavassa" selkäsäryssä. Aina kun yölläkin vauva liikkui niin tuli aika napakka supistus joka sitten tuntui selässä jomotuksena. Päivällä vielä samaa mutta illan aikana sitten laantui. Illalla olikin häpyluu niin kipeä että köpöttelin kuin vanha mummo. Ajattelinkin jo että pitäisi sitä sairaalakassia ruveta pakkaamaan. Itseasiassa mulla on hygieniatarvikkeet koko ajan (siis aina) toalettilaukussa, pitäisi vaan matkashampoopulloon lisätä vähän pesuainetta. Ja tarkistaa että on hiusponkkareita matkassa. Meillä onkin vaan reilu 10min. matka sairaalaan, joten mies voi kyllä täydentää aina mitä puuttuu. Eipä sinne muuta paljon tarvi kun nuo hygieniatuotteet. Kameran voisi kyllä juu tyhjätä.

Ainiin, Tehis. laitatko sen linkin vielä kun ei ollutkaan enäää tän ketjun alussa. Voin tietty selata vanhastakin ketjusta.

Nyt hampipesulle ja kerhoon...

Kirppu 34+0

Huomenta aamuvirkut! Tosiaankin Senora samoilla linjoilla kuin muut eli kyllä tuo minusta ihan positiiviselta kuulostaa, joten ei ole mitään syytä, miksi et voisi olla positiivisella mielellä :) Jonkin verran kärvistelyä tämä nyt vaan vaatii. Aiotko maanantain neuvolassa kinuta uuden ajan vai miten? Minulle ei alkuraskauden ultria edes yritettykään tehdä päältä vaan heti alakautta. Vasta nytten rakenneultra tehtiin päältä.

Antzi eikös se ole päinvastoin - kaikki seksielämään liittyvät paljastukset luetaan täällä erityisen tarkasti ;) No joo meillä oli sama juttu, mä pelkäsin keskenmenoa silloin alussa, kun tuli sitä vertakin, joten en kyllä suostunut mihinkään moneen viikkoon. Uskon, että täällä on monella ollut aika samanlaiset pelot.

Piti eilen oikein tiirata mahaa peilistä, kun Jazz kertoi ton jutun, että poikaodottajilla on suippo eteenpäin työntyvä maha. No siltä se kyllä minusta näyttikin! Mites Omppu? Täytyykin muuten käydä taas piakkoin laittamassa uusi mahakuva mesen puolelle.

Itse asiassa Tehis mietinkin tuota, että minkäkokoiset kaapit siellä sairaalassa mahtaa olla, että mahtuuko sinne kaikki, mitä haluaisin mukaan ;) Toi on hyvä pointti, että laittaa ne vauvan vaatteet valmiiksi sinne turvakaukaloon ja pyytää miehen tuomaan sitten sen mukanaan. Jossain muistutettiin siitä, että kannattaa kokeilla sen kaukalon asentamista autoon jo hyvissä ajoin, ettei sitten tarvi siinä sairaalan pihailla pähkäillä sitä. Ihan järkevä neuvo varsinkin meille ensikertalaisille tammikuun pakkasissa...

Kaipa se on taas jatkettava töitä! Mukavaa torstaita kaikille!

Tuuli

On tuonne ultraan lyhyempi matka, joten ehkä sinne sitten kuitenki. Pitää ny maanantaina kuulostella, että mitä kunta tarjoaa. Kerrottiinhan se silloin syksyllä puhelimessa, mutta olin silloin siitä plussasta niin pökerryksissä, ettei jääny mieleen. Kai nyt maanantaina pitää ottaa muistiinpanovälineet mukaan.

Pikana taas; minustakin lupaavan kuuloiset uutiset ja näkymät Senoralla. Pitkää pinnaa vaaditaan, mutta kyllä se pian palkitaan!

Seksielämää ei edelleenkään ole, eikä juuri muutakaan elämää parisuhteen kanssa.. tänään taas havahduin, että ei olla edes kosketettu toisiamme ikuisuuksiin.. no selityksiähän tähän vois antaa vaikka mitä, mutta enpä nyt taida :/. Toivoa sopii, että tilanne tulee parantumaan, ja itestämmehän se on kiinni, ei muista.

On mullakin masu edessä. Tosin on tuo tarakkakin vähän levinnyt, mutta siis masu nättinä kekona.

Eilen sit havahduin, kun luin KELAN lehteä, että työnantajalle pitää ilmoittaa 2 kk ennen aiotun vapaan alkamista. Eli tänään. Hitto, no, heti aamusta kiikutin pomolle hakemuksen.

Pakko mennä......toivottavasti ehtisin vielä tänään takasin.. pitää Kelaanki viedä ne paperit jossain välissä ja siellähän sitä aikaa tunnetusti menee..

Omppu ja Toivo 26+1

Kerkesinpäs vielä uudelleen, kun tässä hiuksia kuivattelen :-) Poitsu on tuossa niin rauhaisasti omissa oloissaan. Kohta pitää lähteä kyllä vähän tuulettumaan, jos tuo keli pysyisi hyvänä.

Niin Antzille tuohon seksihommeliin... Täällä tosiaan niitäkin voi purkaa, koska kohtalotovereita taatusti löytyy. Se on aivan normaalia, että se seksi ei vain kertakaikkiaan kiinnosta. Erityisesti tuo alkuraskaus on kyllä itselläkin ollut sellainen. Ja kyllä se mieskin ymmärtää, kun vähän perustelee ;-)
Jos tuo oikein paineissaan on, niin aina on oma käsi :-D Tai jollei se kelpaa, niin emännän käsi tai vaikka tissien väli, heh ;-)

Mulla on tässä raskaudessa ollu himot aikasmoiset... Yks päiväkin ehdotin, että eikö isäntä voisi poiketa kotokautta, kun oli päivällä menossa tästä kotikylän ohi työpaikalleen reissusta ;-) Vaan eipä tuo kerinny, kun töitä on niiiiin paljon. Minä olisin hyvin joutanu päiväkaffet keittelemään opintojen ohessa. Mutta alkuraskaus oli täälläkin tosiaan aikamoista hermoilua just tuon sekstailun suhteen, kun ne vuodot sillon km:ssa alkoi seksin jälkeen.

Voi Kirpun pientä kiukkupussia! Sanoisin, että kyllä se lapsi sitten syö, kun sillä kunnon nälkä on. Meillä kans kakkonen ollu aina huono syömään ja sen kanssa on äitin hermot ollu kovilla. Hyvinpä tuo on kasvanu jo isoksi koululaiseksi. Välillä syö sitten isoja määriä, kun vauhtiin pääsee.
Mutta välipaloja ei pahemmin kannata antaa, vaan odotuttaa aina siihen kunnon sapuskaan, niin kyllä se sitten alkaa maistua.
Täälläkin muuten pikkumiehellä ollu pitkään tuo puurolakko. Nyt on alkanu taas vähän syömään, kun isovelikin syö aamuisin. Laitan ihan pikkusen puuroa ja päälle paljon marjoja/soppaa. Sillä se puurokin siitä lähes kaikki katoaa.

Sairaalakassin loput kamppeet hommasin eilen. Itse kassi on parhaillaan just pesussa, mutta roinat jo valmiina. Nyt on lakut, mehut, suklaat, yogurttirusinat, luumut ym. hommattu. Moneenkohan kertaan sitä kerkiää nuo herkut syödä ennen synnärille pääsyä??? :-) Noita vauvan hommeleitakin vielä laitoin eilen valmiimmaksi. Makkarin järjestyskin on nyt kunnossa. Ihan outoa, kun pikkumies siirrettiin iskän puolelle oman sänkynsä kanssa. Mulla nyt vaan tyhjä pinnis vieressä :-/
Pikkumies sanoi muka aamulla: " Mää en oikein pystyny nukkumaan." Hah!
Hänkin on nyt kovasti noissa vauvahommissa mukana. Eilen tuumasi: "Saanko mää ottaa sen vauvan sylkkyyn? Ku se on niin ihana." Puhelee usein, että meille tulee kohta vauva. Mahtaakohan oikeasti ymmärtää, mitä tuo käytännössä merkkaa?
Isot on kyllä ihan sekaisin. Nyt heilläkin vasta oikein tää homma taas konkretisoituu, kun noita kamppeita on esillä.

Eilen oli muuten muutama vähän mojovampi harjotussuppari. Tuosta kolmosesta ei supistellu yhtään ennen synnytystä. Nyt on ihan erilainen meininki ollu noitten suppareitten kanssa jo pitkään. Vaan eipä ne vielä merkkaa yhtikäs mitään!

Nyt täytyy mennä taas.
Mukavat päivän jatkot kaikille!

Tehis

Vielä tuosta vatsan mallista...
Siitä on tehty ihan tutkimuskin, ettei oikeasti vatsan mallilla ym. hömppäuskomuksilla ole mitään yhteyttä sukupuoleen :-) En muista kuinka suuri otoksen koko oli, mutta muistaaksni tutkimuksen tekijöinä oli ihan joku lääkäri ja terveydenhoitajia...

Mulla muuten tismalleen samanlainen vatsa kuin viimeksi (poika). Totesi just siskonikin... Myös kakkosesta (joka siis tyttö) oli samanlainen. Mun mielestä ekasta oli vähän omanlaisensa ja sillon siis poika.
Mutta täällä muuten taas 90-prosentin varmuudella odotellaan poikaa. Meinasinkin välillä hairahtua luulemaan tytöksi :-) Niin oli siinä ultrakuvaotoksessakin isoveljensä näköinen... (Vaikka ne ekat näkymät näyttikin tytöltä.)
Eilen jo yritin lyödä vetoa isännänkin kanssa tässä sukupuoliasiasta, mutta vielä ei sovittu mistä hinnasta. Heh, helppoahan se, kun kaikki rahat yhteisiä.