Haaveissa vauva 1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias pahalainen

Vieras
Utelias pahalainen:Utelias pahalainen 28v Y07/07, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm.85, vauvaprojektin loitus haaveissa Y näillä näkymin syksyllä
Juulia 33v, keski-suomi, y1/07
fif Vielä pari kuukautta 29 v ja pkseudulta.. Haaveilija vielä, mutta toivottavasti pian toimintalinjalla! :)
b.a.b.y
bond007

Aloitin uuden ketjun kun vanha hiutelee jo satasessa. Toivottavasti kaikki löytävät tiensä tänne.

Heips!

Ihanaa kun on viikonloppu ja aivan mahtavan upea keli!

Menkat tuli ja meni ja olo taas parempi. Mulla on inhottavimpana menkkaoireena pienimuotoinen masennus. Muutama päivä menee sellaista matalalentoa, mikään ei huvita, kaikki itkettää ja ahdistaa. Pahinta on se, jos yhtään on kuvitellut olevansa vaikka raskaana (käytämme siis keskeytettyä...) ja sitten kun menkat kuitenkin alkavat. Niinkuin nytkin kävi. Taas onneton menin kuvittelemaan, että nyt on napsahtanut, tuntui olevan niin erilaista oiretta kuin normaalisti... Mutta ei.

On se kumma kun sitä pitää niitä oireita kuulostella ja nostattaa toiveet ihan omiin sfääreihin, sitten sitä tullaan vaan sitä kamalammalla ryminällä alas:/ Ja miehelle ei voi kertoa miksi masentaa ja itkettää, se kun ahdistuisi heti jos puhuisin taas vauvahaaveistani...

Mutta siis, uusia immeisiä on ketjussa ja itse salainen agenttikin ollaan joukkoomme saatu:)

Miten te muut saatte pidettyä pään kylmänä, maltatte olla kuulostelematta kroppaanne, vai maltatteko? Tämä tahtoo olla rankkaa jo nyt, vaikka sitä lasta emme vielä yritäkään;) Olen itseasiassa miettinyt että pitäisikö kuitenkin taas ryhtyä käyttämää ehkäisyä, olisi ainakin levollisempi olo, ehkä... Rasittaa vaan kun ei vaan saa pidettyä haaveilujansa kurissa ja joka kuukausi saa pettyä.

Mutta nyt viikonlopun viettoon, aurinkoista viikonloppua kaikille!

T. Minä joka vielä 5v sitten kuvitteli, ettei ikinä halua omia lapsia...

Alkuperäinen kirjoittaja Yonni..:
Miten te muut saatte pidettyä pään kylmänä, maltatte olla kuulostelematta kroppaanne, vai maltatteko? Tämä tahtoo olla rankkaa jo nyt, vaikka sitä lasta emme vielä yritäkään;) Olen itseasiassa miettinyt että pitäisikö kuitenkin taas ryhtyä käyttämää ehkäisyä, olisi ainakin levollisempi olo, ehkä... Rasittaa vaan kun ei vaan saa pidettyä haaveilujansa kurissa ja joka kuukausi saa pettyä.

Sama juttu mulla. Käytetty vuoden keskeytettyä yhdyntää ja ties kuinka monta kertaa oon ollut aivan varma että oon raskaana: Rinnat kipeet, pahaa oloa jne.. Kumma juttu miten mieli voi vaikuttaa kroppaan..

Äsken rakkaani sanoi puhelimessa (on viikon reissussa) että on miettinyt vauva juttua ja ois siihen nyt valmis!!! :) :) Ihanaa! Tietenkään ei tiedä miten meillä onnistaa mutta ihanaa että päästään edes aloittaa yrittäminen..

Kivaa viikonloppua kaikille!

Löysin tänne minäkin...
Juu, kyllä niitä oireita oli silloin alkuvuodesta kun menkat oli monta vkoa myöhässä, pahoivointia ja ruokahaluttomuutta, etovaa oloa...Mistä sitten johtuivatkaan...
Nyt on tosiaan olo, et on vähän "hukassa"..kun ei menkat oo säännölliset, eikä ovistuntemuksia ole..yhtään ei tiedä millon on otollinen aika..tuntuu että kallista aikaa kuluu hukkaan:( Se vähän surettaa...

Mulla on nyt muutamassa kierrossa ollut oletetun oviksen aikoihin etovaa oloa, huimausta ym.mukavaa. Sitä aina tulee väkisinkin mieleen kaikenlaista hullua.
Tällä hetkellä on voimistuvaa ovistunnetta ilmassa. Limailua,halukkuutta ym.
Saa nähdä josko sais illalla miehen kellistettyä. Eihän sitä tiedä vaikka tärppäis ihan vahingossa ennen kuin yritys on edes kunnolla alkanut. Tuskinpa vaan kuitenkaan. Olen sisimmässäni varautunut pitkään yritykseen.
T.Utelias pahalainen kp 10

Huomenta!

Olisipa aivan ihana kuulla minunkin mieheni suusta nuo sanat, että hänkin olisi nyt valmis yrittämään vauvaa... Aivan mahtavaa fif, onnea yritykseen!

Joo, tunnen tuon fiiliksen, että kallista aikaa kuluu hukkaan, tuntuu kuin juna jättäisi asemalle, eikä toista tule...

Nyt sitä on kyllä oppinut tuosta kropasta sen verran, että oireita voi olla vaikka mitä eikä se todellakaan tarkoita että olisi raskaana. Olenkin luvannut itselleni etten enää kuvittele mitään, miten se sitten käytännössä onnistuu.. ;) Ja silti sitä "vahinkoa" toivoo joka kuuakusi tapahtuvaksi.

Nyt tekisi mieli lähteä ulkoilemaan, on niin upea keli! Mutta pitäisi ryhtyä kouluhommia puuhailemaan, tentti lähestyy ja lukeminen on jäänyt hunningolle. Vaikea keskittyä mihinkään kun aurinko paistaa ja tahtoisi vain kirmailla tuolla ulkona pitkin pihoja:) Tai siis tekisi mieli lähteä ihan vaan juoksu/kävelylenkille, ei niinkään hyppelemään ihmisten pihoille...

Mä olin vielä tosiaan hetki sitten ihan samoissa fiiliksissä kun sä Yonni, joten nopeesti voi tilanteet muuttua. Mun ukko kypsytteli asiaa mielessään vuoden verran ja en tosiaan tiedä mikä sitten sai päättämään että nyt.. Kai sitä ajatusta vaan piti työstää läpi. Oon iloinen etten painostanut vaikka välillä mieli teki. Nyt ei ole sitten sellainen luovutusvoitto olo, vaan ihan oikea päätös. :)

Juttelin tässä yksi päivä raskaushaaveistani kaverilleni jolla on pieni vauva.. Hän kertoi että aloitti ovistikun käytön melkein heti kun aloittivat yrittämisen. Näinköhän yleensä ihmiset tekevät..? Oon laskenut oletetun ovulaation, mutta en tunne fyysisesti sitä joten en ole ihan varma onko se just silloin kuin laskujen mukaan pitäisi... No kokeillaan nyt eka ihan näin ilman tikkuja ja jos ei tärppää niin sitten ne käyttöön..:)

jaahas...pian olisi lähtö lääkäriin ja vieläpä miesgynelle.Onkos kellään kokemuksia???
Saa nähdä mitäs toteaa paikoista, toivottavasti ovat kunnossa heinäkuuta varten =)
Mulla on monta vuotta ollut pikkiriikkinen myooma(2,5cm alussa) joka on viime vuosina pienentynyt itsekseen. Kerran vaan gynellä totesivat et kun lopetan pillerit enkä raskaudukaan heti voi myooma alkaa kasvaa äkillisesti.Toivottavasti näin ei tule käymään.

No pitihän munkin nyt tulla aukaisemaan suuni kun olen taas taustaillut pidemmän aikaa (muutaman päivän, ehkä viikon) ;D
Olen oppinut pitämään suuta soukemmalla vauva-asioista, ettei miehellä mene hermot ;) kun olen tuonne häihin asti luvannut odottaa suht kiltisti...(4.8 häät) Tosin kylläpä sitä vissiin tulee jokapäivä kerrottua silti että, mä tahtoisin vauvan.. :)
olis vaan niin ihanaa että kävis vahinko :o :D ja samalla äärettömän pelottavaa...hi! mutta siis kyllä jännittäis, ja tiiä miten päin sitä vois olla ku plussais... hehah! :)
Mutta siis, onhan se yhteinen päätös koko projekti.. mies on sanonut että kantaa kyllä vastuunsa jos vahinko kävis ja haluiskin sitten koko muksun, mutta mieluiten odottaa jonnekin syksyyn asti että ollaan ensin naimisissa ja ettei vauveli syntyis (jos sais alkunsa nopeasti) pahimpien muuttokiireiden aikaan..
Että kaikkea ne miehet ajattelevatkin, itse kun ei oikein pysty enää järkeilemään koko vauvakuumetta... :D

Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa... tosin mä jäin just sairaslomalle, kun pientä kuumetta on jokapäivä noussut iltapäivällä... Tänään oli 37,6 kun lähdin töistä..

Onpas taas viikko hujahtanut vauhdilla...

Niin, toivonpa tosiaan, että mies todellakin haluaisi lapsen kanssani ja piakkoin. Mutta ei auta kuin odotella... Meillä on itseasiassa ollut tässä keskusteluja suhteestamme, mitä kumpainenkin halutaan elämältä ja tulevaisuudelta, ja toisiltamme. Meillä myös mies haluaa olla naimisissa ennen kuin lapsia aletaan yrittämään. Ensi syksyn hän on maininnut aiemminkin ja puhui siitä taas. Mutta ei kuitenkaan ole kosinut. Liekö hän sitten ajattelee että yksi päivä vaan otetaan ja mennään naimisiin, että alas tulla hani, vedä mekko päälle, nyt mennään papin puheille! Ota noista miehistä selvää... ;)

Minä tunnen/huomaan melko hyvin ovulaation, saattaa päivällä ehkä heittää. Mutta ei sitä voi näistä minun limoista, nipistyksistä ja vihlonnoista olla huomaamatta;) Sitten ne vihlomiset ja nipistelyt jatkuvat melko voimakkaina aina menkkoihin asti. Sitä olen vähän ihmetellyt.

Minä olen kerran ollut terveyskeskuksessa mieslääkärillä papa-näytettä antamassa. että en nyt sen kummemmassa tutkimuksessa. Mutta jotenkin oli epämiellyttävää, lääkärikin kun oli n. minun ikäinen. Vaikka tuskin se vanhempi lääkäri olisi sen parempi ollut:) Toivottavasti se myooma ei ala kasvamaan tai muuten vaivaamaan, Utelias pahalainen.

Ihana on ilma, mahtava keli! Nyt kyllä pitää nauttia täysillä tästä auringonpaisteesta:)

Sai kyllä olla viimeinen kerta kun tämä tyttö menee miesgynelle. Ei mokoma edes ultrannut ja tutkimus oli pikainen (koko käyntiin kului ~20minuuttia ja tutkimuskin sattui aivan s******sti!!!! Papan sentään otti kun edellisestä kerrasta oli jo 2 vuotta ja toivottavasti ens viikon alussa ei tule soittoa.
Nyt nauttimaan aurinkoisesta kelistä!!!

höh, vai semmonen miesgyne sattui sulle utelias pahalainen.. :/ on se kumma.. aika varattu ja kaikki niin toinen vaan häthätää tekee mitä tekee ja huomioi asiakkaan huonosti... tai en tiedä huonosti, mutta ei ainakaan tarpeeksi hyvin jos asiakas ei ole tyytyväinen "palvelun" jälkeen.. pah!

Itse keskustelin tässä tänään taas hieman vauvahaaveista miehen kanssa, ja sanoin että jos haluaa että olen uutena vuotena kuskin roolissa, niin parempi olisi aloittaa hommat sitten suoraa häiden jälkeen.. kun ei siinä tiedä kauan menee ennen kun mitään tapahtuu... meneekö vuosi vai pari kuukautta... ei voi tietää!
No mies ei sitten juuri kommentoinut oikein mitään muuta kun että ei tahdo että joudun täällä mennä neuvoloihin sun muuta, että ensin muutetaan pois... Sanoin kyllä että äkkiäkös mä jossain muualla sit käyn neuvolas (vaikka siellä missä kirjani ovat tälläkin hetkellä)..
Mutta katsotaan.. täytyy vielä tarkemmin kysellä et mitä sen herran päässä mahtaa liikkua... että kertalaakista tekee mut raskaaksi?! olen kyllä siitäkin maininnut että harvoin niin käy ;D

Äh, joo.. tänään oli siivouspäivä, ja kuinka ollakaan venäytin jälleen selkäni.. :/ ei tarvinu kuin kurkotella niin johan kyyneleet valui silmistä kun huusin miehen apuun.. ei kivaa ollenkaan..
No onneksi sentään mies imuroi ja pyyhki pölyt, joten mulle jäi sit vaan wc-pesut, lattioiden pesut ja leipominen... :) omenapiirakkaa kun mun vanhemmat tulee huomenna käymään..

Tapasin viikonloppuna raskaanaolevan kaverini, jolla on jo aikamoinen vauvamasu. Sitä tuli oikein kateelliseksi, että miksen itsekin voi olla jo siinä tilassa.
Käden kun laittoi masulle niin johan vauveli vastasi napakalla potkulla....IIIIIIIIIIIHAAAAANAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hei kaikki.......täällähän on hiljaista kuin huopatossutehtaassa . Taitaa muut olla nauttimassa ihanista kevätsäistä. Tänään tosin on tuullut koko päivän niin et meinää irrota kattotiilet =)

ähhh...
ja omaa napaan tuijotan:
kyllä sitä vielä eilen kovasti mietitytti, että missä ne menkat viipyy... ja kun olin onnistunut kuitenkin joskus puolessävälissä kuuta sähläämään kortsun kanssa... olin laittamassa sitä väärinpäin ja sitten vaan käänsin sen enkä ajatellut sen enempää..

Itse kyllä luotin siihen että no ei siitä mitään tule, mutta sitten kun menkat olivat myöhässä (kun eivät ole tietenkään tasaantunut vielä pillereiden jälkeen!!) niin sitä kuvitteli kaikenlaista...

Miehellekin selitin niin fiksusti että pillereistä johtuu tää myöhästyminen ja kaikkea, mut sit ite ajatteli samal kaikkea et entä jos ja hui.. ja kyllä vissiin miestäkin vähän jänskätti että mitä kun kerroin tilaavani raskaustestit vielä varmuuden vuoksi.. (ku ei ne lääkärissä muuten tee mitn, ennen ku on varmistettu onko raskaudenmahdollisuutta ym.)

No eikös sitten eilen illalla myöhään menkat alkaneet.. :P Toisaalta suurensuuri helpotus (olisi ollut hurjaa jännittää raskaustestin tulosta...testitkin saapuivat jo tänään) mutta kuitenkin suuri pettymys kun ne alkoivat..

Vaikka "pahaan aikaan" vauva olisi mahdollisesti syntynyt, mutta kaikki olisi silti mennyt hyvin (muutot sun muut) ihan varmasti, niin uskon..

Et miten sitä sit jaksaakaan kuvitella ja jännittää raskauden mahdollisuutta, joka on oikeasti olematon... ellei sählää ehkäisyn kanssa...
Muttajoo... en tiedä mitä pitäisi miettiä..

toisaalta huokaisen helpotuksesta, mutta toisaalta olen pettynyt:/ No saa nähdä kuinka sitä syksyllä sitten pääsee urakalla jännittämään kun varsinainen alotus pääsee käyntiin..

Kyllä oli täälläkin kamala ilma tänään, jotenkaan sitä ei osannut enää (taas) odottaa lunta.. :P aurinko oli niin ihana <3

Mitäs muille kuuluu?! pähkäileekö jotku muutkin raskauttaan/ kuviteltua raskautta?! :)

Heipä hei!
No mun tilanne otti vähän takapakkia.. :( Kun mun mies, joka oli mulle sanonut että voidaan aloittaa se yrittäminen, ei ollut tarkoittanut HETI vaan PIAN.. Eli olin käsittänyt sen puheet vähän liian optimistisesti. :( Eli ehdotti että vasta loppukesästä aloitetaan yrittäminen.. No parempi sekin kuin että vuoden päästä, mutta ei ois silti yhtään jaksanut odottaa.
Harrastettiin seksiä perjantaina ja lauantaina, keskeytetty yhdyntä.. Ja mulla oli ovulaatio varmasti juuri silloin, eli nyt elättelen toiveita touhutipoista. :)

Että tällästä täällä.

Nyt on pääsiäislomia pohjoisessa vietetty ja paluu arkeen taas alkaa.. :)
Kyllä lomakin voi olla siis rankkaa, en nukkunut kunnolla parina yönä ja olin ihan väsynyt sitten päivällä.. ja hiihtämässäkin tuli käytyä niin että jalat on nyt jumissa :P

Itseäni kaihertaa tuo tieto että millon tasantarkkaan voi yrityksen aloittaa... tai no ei tasantarkkaa, mutta että ruvetaanko hommiin elokuussa, syyskuussa vai vasta lokakuussa tai marraskuussa... ääh, kun en osaa hillitä ajatuksiani..
Tosin aikaahan tuonnekin on, mutta tuntuu että on helpompi odottaa sitä aikaa kun vaan tietäisi milloin... No mies haluaa sen osittain tulevan yllätyksenä eikä siksi kerro, mutta kyllä tää oottaminen on sit hankalaa.. :P

Fifille jaksamisia myös odotteluun, kyllä se loppukesä jo kohta häämöttää ;) sitten se jännäily ja odottelu vasta alkaakin.. :)

Löysin uudelle ketjulle pääsiäislomien jälkeen. Oltiin miehen kanssa lomailemassa vähän aurinkoisemmissa maisemissa ja törmäsin kyllä niin ihaniin vauvanvaate - ja tarvikeliikkeisiin. Muutamaan puikkelehdin sisällekin ja hypistelin kaikkea mitä käsille sain. Sai kyllä jälleen kerran kaikki järkevät ajatukset suunnitellusta tulevaisuudesta kyytiä. Vauvat olivat myös puheissa mukana tosi luontevasti mukana. Miten sitä vielä jaksaa odottaa... vuoden. On tämä haaveilu välillä rankkaa. Huomenna sitten töihin ja haaveet vielä *huokaus* unohduksiin.
Kaikille haaveilijoille ja yrittämisen odottelijoille PALJON aurinkoa!
Lorete

Hei kaikille! Nyt on reissut tehty ja palattu kotiin. Käytiin miehen kanssa Baltian reissulla. Reissu oli kiva, vaikka kiva oli palata kotiinkin.

Mukava oli välillä päästä vauvahaaveista, ei tullut juurikaan ajateltua lapsia. Eikä kyllä miehen kanssa keskusteltu asiasta yhtään. Enkä kyllä siihen tilanteeseen keskusteluja juuri kaivannutkaan, mutta edelleen toki toivon, että saisin kuulla mieheltäni että hän haluaa lapsia kanssani heti... :) Haaveissa on hyvä elellä.

Nyt hoitelemaan rästissä olevia kouluhommia yms... Aurinkoista kevätpäivää kaikille!

Onneksi en ole ainoa, joka ei pääse jännäämään tilannettaan kuukausittain =)
Täällä kärvistelen kp3 tilanteessa ja toivoisin, että saisin miehen innostumaan yrityksen aikaistamisesta. BLAAH,turhaan.
Edelleen taloprojektikin junnaa paikallaan eli mitään ei ole tapahtunut suuntaan eikä toiseen. Kaveritkin vaan ympärillä lisääntyy mokomat.
Anteeksi nyt tämä valivalivalivalivali....................................................
Ehkä sitä meidän vuorokin tulee joskus, mielummin jo kesällä.

Millähän sitä nuo miehet saisi mukaan yritykseen... No, kyllä kait se innostus mieheenkin vielä iskee, jos on iskeäkseen. Ei auta kuin odotella, ja haaveilla:)

Minä salaa toivoin, että mies olisi reissulla kosinut, heh... Hassuja ajatuksia. Ei kosinut ei. Kaikkea sitä naisten päässä pitääkin liikkua;)

Mulla menkat alkavat ihan tässä parin päivän sisään ja olokin on sen mukainen. Ketuttaa ja kiukuttaa. Fiilis sopii tähän takatalveen oikein mainiosti. Täällä päin nimittäin tuiskuttaa lunta oikein urakalla.

Mutta, mutta, kyllä meidän haaveilijoidenkin vuoro tulee vielä, jaksetaan sitä toivoa ja odottaa:)

siis kyllä on hankalaa olla miettimättä noita vauvajuttuja... sain itseni kiinni ajattelemasta josko se mies olisi tänään heittänyt kumit nurkkaan, mutta eih.. ihan kumma juttu, miten sitä niin toivookin että mies ei ottais niitä kumeja laatikosta ollenkaan.. vaikka on sovittu että syksyllä, silti niitä toiveita vaan elättelee ja elättelee :)

No josko sitä pitäis paneutua hääjuttuihin jos pystyis vähän vähemmän ajattelemaan näitä kaikkia vauvajuttuja.. (ja näinhän se vissii onnistuu ku näillä palstoilla aina lukemassa ;)

Tilasin muuten now&foreveriltä hääjuttuja ;D saa nähdä koska tulee...

Tv:stä näkyy pelkkiä vauvoja... uih! rankkaa..

Mitäs muille?! täällä on vähän hiljasta... koittakaas nyt herätä siellä kanssasisaret ;) (mistähän tuokin nimitys tuli... :D )

Moikka!

Minä täällä vatsakipujen kourissa, menkat alkavat minä hetkenä tahansa. Pitääkin lähteä apteekista hakemaan kipulääkkeitä.

Mutta sää on kaunis ja aurinkoinen, joskohan talvi alkaisi olla mennyttä ja ihan oikea kevät vihdoin koittaisi..? Ainakin näyttää lupaavalta:) Kohtapuoliin lähdenkin ulkoilemaan ja nauttimaan auringosta.

Niin, kyllä minäkin toivon joka kerta että mies luopuisi tuosta keskeytetystäkin ja antaisi mennä loppuun asti. Mutta ei.

Oi, mitä kaikkea tilasit, mi-iu?

Yonni.. tilasin vain kahviservetit ja ruokaservetit, molempia 180kpl:tta ilman painatuksia... semmosina aniilin punasina :D hi! niin ja hääkakunkoristeen.. mies halus ehdottomasti semmosen missä se nainen pitää miehen olkapäistä kiinni, jottei tämä pääse karkuun :o ;D huumoria peliin siis! :)

nyt vklopuksi siskon muksuja moikkaamaan, kummituslapsia... ja hakemaan veljeltä hääkutsut :) ja porukoitakin varmaan välissä näkee...

Joten ensi viikkoon! hip hei!

Heipä hei ja kaunista sunnuntaita!

Kävin eilen kavereideni kanssa syömässä ja shoppailemassa. Kahdella heistä on tytöt, toisella n. 1v ja toisella kohta 2v. Hiukan kateus pukkasi päälle kun he sitten kiertelivät lastenvaateosastoilla ja ostivat pienokaisilleen sitä sun tätä. Tahtoo kans ostaa vaatteita omalle lapselle! Nyyh....

No mutta ihana että heillä on suloiset lapset, ei heistä kumpikaan helpolla raskautunut. Toisella meni vuosi, toisella kaksi. Mitenhän itsellä, jos joskus pääsee yrittämään... Tai pitää sanoa KUN:) Positiivista ajattelua kehiin. Tapanani on välillä olla turhan pessimistinen ja negatiivinen, ja valittaa liikoja... Ärsyttää itseänikin:)

Ainiin, fifille piti sanomani että kyllä se loppukesä sieltä tulee, yllättävänkin äkkiä, kesä kun tuppaa menemään yhdellä hujauksella. Ja hyvänä puolena voi ajatella, että ei tarvitse kesällä kärsiä mahdollisista pahoinvoinneista yms. Eli sinällään varmaan hyvä aika aloittaa yritys. Vaikka tiedän kyllä että itseänikin sapettaisi;)

Jospa kaikki päästäisiin aloittamaan yritys viimeistään loppukesästä... Haaveilua...

Kivan kuuloinen kakunkoriste;)