Haaveissa vauva 1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunnuntaita täälläkin!

Odottelen kummipoikaa vieraisille ja teen rästihommia koneella. Pysyisipä tuo aurinko vielä tuolla ylhäällä, niin pääsisin hiekkalaatikolle! Onko teillä muilla kummilapsia- tai muita läheisiä nappuloita joiden kanssa puuhailette? Itse saan varmaan kiittää näitä suloisia ystävien ja sukulaisten lapsia vauvahaaveistani.

Miu-u, milloin häät ovat (saako udella)? Itse nautin omista häistäni parisen vuotta sitten ja meillä oli just tosi paljon aniliinin tai miten sen nyt sanoisi syklaaminpunaista. Se on ihana, naisellinen ja voimakas väri.

Minulla tuo loppukesällä yrityksen aloittaminen ei ole edes haaveissa. Mies puhui ensin, että joulun jälkeen, mutta nyt se on siirtyny vuoden päähän. Olen jo tässä päättänyt, että en enää asiaa tivaa. Pääasia on, että vauvoista voi jo jutella luontevasti ja tiedetään, että sellainen suunnitelmissa on. Silti harmittaa.

täällä taas..
käytiin tänään katsomassa kaveriemme kuukauden vanhaa vauvaa... ja siis oli niin ihana!! se avuton huuto ja sit ne hymyt ja kaikki :D aivan mahtavaa!
kyllä toi mieski siihen malliin vauvelia kanto ja paijas et kyllä se ens syksy sieltä kovaa vauhtia on tulossa :)

siihen asti kun jaksais odottaa..

Hääpukua suunniteltiin siinä samalla kun vauvelia pitelin.. oli ihanaa!
ens kuussa pitäis hankkia sitten kankaat ja sen jälkeen ei kaverilla kuulemma kauaa nokka tuhise kun puvusta on raakaversio valmis ja sit sen sovittelun jälkeen puku on pian valmis ja sitten taas sovittelut ja mahdolliset korjailut ja semmoset...

Tuntuu että se paniikki iskee sittenkin noista häistä ku rupeaa oikein urakalla miettimään... noh.. yritän vielä jättää tuon ressailun taaksepäin.. :)

oikein plussarikasta ensiviikkoa teille kaikille!! on ihana pääsä jännäilemään jotain muuta ku itsellä ei vielä ole mahdollisuutta siihen..

oli tosin vklopun aikana ovistuntemuksia..nippailua meinaan.. sanoin miehellekin perjantaina, että siis IHANAA, mun kroppa taitaa toimia niinku pitää, jos mä ovuloin nyt, niin mä tulen myös ovuloimaan toistekin ja sitten on mahdollisuuksia saada niitä vauvoja... :D mies oli kieltämättä hieman ihmeissään, hymyili ja pudisteli päätänsä.. ajatteli kai että ton naisen täytyy olla kyllä vähän sekasin... mut semmosta se kuumeilu on ;D

Vastaanpa tässä Loretelle, joka kyseli kummilapsista. Itselläni on 2 kummilasta iältään 1,5 - 2 vuotta.Heidän kanssaan tulee puuhailtua kaikenlaista mukavaa. Saa siinä samalla muuta ajateltavaa vauvakuumeilun ohella.
Vaikka alussa päähän ottikin kun en pääse vielä kuumeilemaan, nyt ajatus tuntuu oikealle. Eihän se ole kivaa voida pahoin kesällä, jos tulee yhtä lämmintä kuin viime kesästä. Ja saapa ottaa ainakain ilman stressiä vaikka ämpärillisen sidukkaa ja muita nautintoaineita jos siltä tuntuu =)

Heips!

Minun parilla läheisellä ystävättärelläni on tytöt ja miehen kaverilla vajaa 1v poika. Näitä lapsia aina tulee nähtyä ja heidän kanssa touhuttua. Ihan ihania vekaroita kaikki:) Lisäksi kolmella harvemmin tapaamillani ystävävälläni on lapsia.

Joo, en minäkään mieheltäni enää mieheltöni kysele milloin aloiteltas, kun ei sieltä tule muuta vastausta kuin että sitten joskus...

Nautitaan kesästä täysin siunauksin! Hyvässä lykyssä se olisi viimeinen "vapaa" kesä ennen lapsia:)) Sidukkaa, viiniä, urheilua, retkiä ja reissuja:)

Mitä te muut muuten harrastatte? Minun harrastukset ovat lähinnä liikunnallisia, kuten juoksu, spinning, kuntosali, rullaluistelu... Aina olen tykännyt liikkua, mutta nykyisen mieheni myötä minustakin on tulossa pikkuhiljaa himoliikkuja;) Lisäksi tykkään lukea ja myllätä puutarhassa.

Just niin, ei mitään tivaamista enää. Menee hohto koko ihanasta hommasta ja tästä kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa on tarkoitus nauttia edelleen! Itse rakastan matkustelua ja seuraavat reissut on jo buukattu touko-ja heinäkuulle. Varmasti vauvan myötä reissailuun tulisi tauko, joten nyt pitää matkustella "varastoon". Ja tietenkin nauttia viinistä ja muista herkuista, joita ei odotusaikana voi pitää enää ruokavaliossa. Kai niitä nykyisinkin joitain ruokarajoituksia on? Varmasti ainakin äyriäiset ja merilevä = sushi ovat kiellettyjen listalla. Matkustamisen lisäksi yritän sporttailla viikottain aerobicia ja tanssia lähinnä. Rakastan musiikkia ja taidetta. Konserteissa/keikoilla pitäisi käydä enemmänkin. Nyt ovat lisäksi sisustaminen ja kesän myötä kukat ajatuksissa. Ja vapaa-ajalla on kiva nähdä tuttujen lapsiakin, joita on jo aika liuta (viisi läheisempää muksua, joita seurailen tarkemmin). Siinä vähän Loreten harrastuksia ja ajatuksia.

Yonni kyseli harrastuksista. Mä olen sellaine sohvaperuna, ettei mua hevilläsaa innostumaan liikunnasta :D
Kävelemässä käydään ainakin kerran viikossa ja siinä tulee vedettyä 7km kerralla.Työni on sen verran fyysisesti rasittavaa (toki myös henkisesti välillä), että siitäkin saa onneksi riitävästi liikuntaa. Ostin vähän aikaa sitten askelmittarin ja ekana kokeilupäivänä töissä tuli 10000askelta täyteen.
Omaa napaa:
Menkkojen olis pitänyt kaikenjärjen mukaan loppua viimeistään maanantaina, mutta jatkuvat edelleen tuhruttelun merkeissä. Ensin tuhruja tuli vain tippa tai kaksi. Nyt tuntuvat yltyneet niin ettei enää phs riitä =(

Kivaa, menkat alkoivat sitten vasta eilen, kp 33/25-28. Arvatkaas vaan oliko taaas mietteissä vaikka mitä... Testaamaankin ehdin, negan, keskiviikkkona ja sittenhän ne menkat torstaina alkoivat. Ikinä ei näin pitkä kierto ole ollut. Mutta enpä näköjään ole ainut, kenellä häikkää menkkojen kanssa... Joko tiputtelu on loppunut pahalaisella? Sinulla tulee ainakin paljon liikuttua töissä, hyötyliikuntahan on mitä mainiointa liikuntaa:)

Eilen olikin sitten alakuloinen ja pettynyt olo, taas ehti toivomaan kaikkea, sanoinkin miehelle illalla sängyssä että olisin kyllä niin mielelläni ollut raskaana. Hän sitten lohdutteli ja piti sylissä, ihana oli nukahtaa miehen kainaloon:)

Lorete, käytkö omatoimimatkoilla, valmiilla, vai sekä että? Minne olet seuraavaksi lähdössä, saanko udella?

Eipä ole tuhrutelu loppunut...kele sentään. Tässä alkaa jo perhe-elämä häiriintymään kun perse vuotaa =(
No onneksi mies on ollut ymmärtäväisellä tuulella ja maanantaiksi on lääkäri varattuna. Mulla on ennenkin ollut tällaisia oireita (siis silloin kun söin pilsuja) ja saas nähdä loppuvatko maanantaiksi ettei lääkäri näe niille taaskaan mittään syytä.
Taloprojektikin uhkaa kusta pahemman kerran, kun hinta karkaa koko ajan käden ulottuvilta.
Toivottavasti ensi viikolla olisi hiukan valoisammat oltavat täällä suunnalla, joten palaan silloin astialle.
Hyvää viikonloppua haaveilijat!!!

Hyvää alkanutta viikkoa! Täällä päin ei mitään uutta haaveilurintamalla. Menkat ovat lopuillaan ja sitä rataa.

Mitäs pahalaiselle kerrottiin lääkärissä? Onhan kaikki kuitenkin ihan kunnossa?

Rakentaminen on kallista, ja kyllä ostaminenkin. Jo pelkkään remontointiin saisi menemään omaisuuksia. Huoh...

Millaisias vappusuunnitelmia on haaveilijoille?

Vappusuunnitelmat meni sen siliän tien, kun kävin siellä lääkärissä. Joku tulehdushan siellä mylläsi valtoimenaan ja nyt on sitten lääkekuuri päällä, jonka kanssa ei sovi ottaa pisaraakaan alkomahoolia (saa aikaan antabusreaktion kuulemma). Mut pääasia tietty et tuhrut loppuu ja kroppa tulee kuntoon.
Hyvää alkanutta viikkoa!

heip kaikille!
tuijotan nyt taasen omaa napaani... miten voi olla niin että sitä kuvittelee kaiken mahdollisen liittyvät raskauteen.. ?! vaikkei raskaus olisi mahdollistakaa tai hyvin hyvin epätodennäköistä niin silti kuvittelee kaikenlaista...
Mies kävi ihan hetken sisälläni vklopun aikana ilman kumipukuja ja jo heti kuvittelen kaikenlaista... vaikka hyvin epätodennäköistä onkin, niin miten sitä silti toivoo että joku supersiittiö olisikin livahtanut... :D
sori jos menin yksityiskohtiin.. en vaan aina ymmärrä omia toivekkaita ajatuksiani..

Kiireistä aikaa vietetään... täällä päin ei mitään uutta. Varasin ajan gynelle vuositarkastukseen toukokuulle. Kai niitä pillereitä täytyy sitten vielä ottaa. Se olisi sitten viimeinen satsi jos suunnitelmat pysyy ennallaan.

Ikävä juttu tuo lääkärisi toteama tulehdus Utelias pahalainen, toivottavasti sait stydit tabut, jotta pöpöt pakenee. On siinä talonrakennuksessakin varmaan urakkaa. Onko sinun mielessäsi jo joku huoneista jo kaavailtu lastenhuoneeksi?

Yonni kyseli noista matkusteluista. Suurin osa meillä on omatoimimatkoja, mies on hyvä organisoimaan ja yhdessä valitaan kohteet. Oikeestaan kaikki meidän yhteiset matkat on ollut ihan itse räätälöityjä ressuja. Matkustelua tulisikin varmaan ikävöimään jonkin verran, jos perheessä olisi vielä kolmaskin jäsen. Tosin vauvoissakin on eroja ja kai se on siitäkin kiinni minkä asenteen hommaan ottaa ja kuinka rauhallinen pikkukaveri olisi. Välillä näkee tosi pieniäkin kavereita yli Atlantin lennoilla.

Toivottavasti saat tulehduksen kuriin, pahalainen. Ajattele positiivista puolta asiasta, eipähän tarvitse kärsiä krapuloista vappupäivänä;)

Tiedän tuon tunteen kun tarkkaillaan joka ainoaa vihlaisua ja toivotaan että josko nyt... Mutta vuosi on jo menty keskeytetyllä ja vaikka mitä oireita on läpikäyty, nyt en ihan hevillä enää usko raskauden mahdollisuuteen tällä menetelmällä.

Omatoimimatkat ovatkin niitä hauskimpia, niistä saa eniten irti. Haluankin uskoa että lapsi ei kovin paljoa rajoita liikkumista, monihan matkustaa lasten kanssa. Mutta kuten sanoit Lorete, lapsissa on eroja ja joidenkin kanssa matkústelu onnistuu varmasti helpommin, toisten kanssa ei ollenkaan:) Aika näyttää, kuinka omalle kohdalle käy.

Mutta nyt on pyörälenkin aika!

Uppista, nostellaanpa ylöspäin...

Missäs kaikki ovat?

Mites mi-iu? Onko vielä kovasti oireita? Minäkin toivon aina niitä supersiittiöitä;) Mutta ei ole viellä tainnut sellaisia sattua...

Hyvää viikonloppua haaveilijoille ja yrittäjille!

heipheip!!
kovasti olen lähdössä jo viikonlopun viettoon kotikonnuille...mutta oli pakko tulla vielä tänne kurkkimaan :)
kyllähän niitä oireita keksii ihan puolimielellään ;) äh..

miten te aiotte juhlia vappua!? petipuuhissa...grillaillen... vai miten!? :D
Me kävästään tutun tupareissa ja ei oikein muita suunnitelmia sitten olekaan..

Olispa ihanaa jos sais simaa missä on rusinoita :D

mutta nyt viikonloppuja!

Hehei, nyt on kyllä kaikilla jo vapunvietto päällä, niin hiljaiselta vaikuttaa...

Täällä ei juuri uutta, ovis oli nyt viikonloppuna ja mies reissussa... Mutta joo, pitäisi vaan malttaa odottaa että se mieskin lämpenisi vauva-ajatukselle, eikä vain toivoa yllätysplussia;)

Täällä ihan normaali vappu, ystävien kanssa hyvää ruokaa ja hiukan juomaakin, yhdessäoloa, ei luultavastikaan baaria. Harmillisen huono keli, takatalvi, taas... Ainakin siltä vaikuttaa, maa valkea.

Mutta hauskaa vappua kuitenkin koko poppoolle!

Jee,ekaa kertaa vapunpäivänä mennään näin hyvissä fiiliksissä. Ei ole krapulaa ei ja ruokakin maistui taivaalliselle.
Yonnille:
Kyllähän vauva on ollut mielessä taloa suunnitellessa ja yksi huone liikenis loistavasti lastenhuoneeksi.
Nyt lenkille...

Yonni, mulla oli pitkään samanlainen tilanne kuin sulla. Siis että mies ei ollu vielä valmis tai ei muuten vaan ollu innokas vauva-asiasta. No, nyt on päästy eteenpäin ja toivoisin kovasti että tässä kierrossa plussais. Ovis oli kylläkin luultavasti viikonloppuna ja olin ite reissun päällä :( Toivon vaan että jospa se ei ollukaan vielä silloin...en nimittäin tunnista itselläni ovulaatiota. Kiertokin vaihtelee aika tavalla. Nyt on menossa kp18(16)/31-34. Tää odottaminen on kyllä aika tuskasta...päässäkin pyörii vaan koko ajan vauva-asiat. Kun osais vaan olla rennosti ja miettiä jotain ihan muuta!

Taitavat kaikki olla nauttimassa viikonlopusta ja pöllyttelemässä lakanoita kun ketjussa on niin hiljaista. Ajattelin nostaa meitä hiukan ylemmäs ettei kadota kakkossivun syövereihin.

Täällä sitä ihan kotioloissa ollaan, lakanat eivät pöllyä kun mies taas reissussa;)

Ollaan puhuttu siitä ensi syksystä vähän enemmän, että naimisiin ja lapsia. Jopa mieskin on siitä ihan oma-aloitteisesti puhunut. Tai hänhän ihan alunperin joskus sanoi, että voitaisiin mennä naimisiin syksyllä 2007. Mutta se vaan on hautautunut jonnekin, nyt sitten noussut taas enemmän pinnalle. Mutta ei olla vielä kositu, puolin eikä toisin, eikä suunniteltu sen tarkemmin;)

Saas nyt nähdä, mitä tuo ukko oikein meinaa... :)

Muuten tänne aika hiljaiseloa, opiskella pitäisi vielä ja löytää opiskelujen oheen työpaikka. Ei yhtään huvittaisi enää kituuttaa näillä tuloilla:/ Opinnotkin olisivat siinä vaiheessa, että töitä pystyisi taas aivan täysin tekemään.

ai ku ihana kuulla Yonni... siitä vain sitten vihjailemaan, että mitäs niillä naimisiin menoilla ens syksynä meinattii?!? ;)

Mulla ilmeisesti menkat alkamassa... rinnat arat ja itkuherkkyyttä ollu ilmassa..argh!
tänään pitäis alkaa...tai eilen.. vielä ei näy.. sais kyllä alkaa jos meinaa niin..
tai sittten sais olla alkamatta ja joku supersiittiö olisi onnistunut livahtamaan vahingossa...
ääh, aina ei jaksais odottaa syksyyn asti..

varsinkin kun viime yönä näin ihanaa vauvaunta... meillä oli siinä pieni tyttö, kuukauden ikäinen.. oli ihana herätä öisin syöttämään ja vaikka mitä.. se oli niin kaunis pikku nyytti :)

tulkaahan muutkin kertomaan mitä teidän vkloppuunne kuuluu.. muuta kuin lätkämatsia ;)

Niin, katsellaan miten tämä tästä kehkeytyy, vieläkö muistaa juttujansa jahka palaa reissultansa.. :)

Voi, minäkin olen aina silloin tällöin nähnyt vauvaunia, niissä on oikeasti vielä niin hyvä olo ja tunnelma.. Sitten kun herää niin hetken tuntuu ihan toivottomalta ja tyhjältä.

Toivottavasti mi-iun menkat eivät alakaan, vaan pikkuimmeinen olisi saanut alkunsa:)

Tosiaan, muutkin linjoille!!

Nyt sohvalle löhöämään loppuillaksi. Alaselkä kipeytyi urheilun parissa tänään, eikä nyt millään tahdo löytyä hyvää asentoa, missä ei sattuisi...

heh.. noh noh yonni! miehenihän saisi sätkyn jos niin olis käyny ;D kun se on niin totuttautunu ajatukseen että syksyllä... vaikka ei olisi kuin muutamista kuukausista kiinni, niin nyt se vielä olisi pienoinen shokki... (kummallinen ajatusmaailma miehillä välillä) :D
Nojoo.. olisihan se pikkunen yllätys ja shokki itellekin, mutta kovasti toivoisin silti <3

Mitä Yonni harrastat kun selkä kipeytynyt noin?!
itsellänikin alaselkä vähän jumitti, mutta hieman eri syystä ;) ääh!
nyt suljen suuni ja menen muualle... :)

Täällä ollaan selvitty tulehduksesta ja saatu täti riesaksi. Eihän tähän elämään enää muuta mahdukaan kuin rättejä persiissä ja huonolla tuulella olemista. Tänään siis kp2/28.No ehkäpä tämä tästä alkaa taas helpottaa ja jospa tuhrutkin pysyisivät tästä kierrosta poissa, että pääsisi hiukan hempeilemään miehen kanssa =).