Haaveissa vauva 1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tervetuloa vaan kaikille uusille!! :)

täällä on kanssa ollut vauvaunia... tosin siinä unessa meillä oli jo yritys päällä ja ei tärppiä kuulunut.. mutta sisko sitten paljasti että onkin raskaana!! olin samaa aikaa erittäin onnellinen, mutta myös hyvin katkera.. miksei meille?! No siskolla onneks on niitä muksuja jo 4 ja tänään laitto viestiäi että ne neljän lapsen riehumiset kyllä riittää.. heh!

Itse täytän 22 tänä vuonna ja mies 26, yritys alkaa luultavasti heti häiden jälkeen.. eli ikähaarukasta ajattelen, että kun tuntee olevansa valmis vanhemmaksi niin todennäköisesti sitä myös on. :) itselläni on ollut vauvakuume aina.. mutta elämäntilanteiden takia olen hillinnyt itseni, ajatellut lapsen parasta kun en sille ketä tahansa isiksi halua ;) heh!

Tänään taas töissä tuli vauvakuumeesta höpötettyä... kyllä on rankkaa tää odottaminen.. eikö sitä saa ihan tarpeeksi odottaa sitten kun yritys on päällä...?!?

Alkuperäinen kirjoittaja Johkuliini:
kolmella mun ystävällä,joka on mun ikänen (24) on jo kaks lasta...sit kun on seurannu niitten elämää,ni tulee sellanen tunne,et ne on heittäny "hukkaan" nuoruutensa...jos joku ymmärtää mitä tarkotan...ite kun oon painanu menee tua paanalla ja matkustellu paljon.Tässä ketjussa suurinosa on mua vanhempia ja kokeenempia elämässä...mitä te aattelette iästä ja lastensaamisesta,tiedän että jokainen kokee sen omalla tavallaan,mutta ois kiva kuulla teidän ajatuksia.Muistan kirjottaneeni 18 vuotiaana päiväkirjaani,että kymmennen vuoden päästä meillä on oma asunto ja pari lasta :) No lapset puuttuu viä :)

Hello Johkuliini & kaikki muutkin joillaa HAAVEISSA VAUVA!

Mä ite 30v, ja olen kyllä sitä mieltä et ekaks pitää mennä & bailata ennenkuin aletaan vakavasti valmistautumaan perheenlisäykseen. Lapsen tulee olla elämän arvojärjestyksessä Number 1 ja monesti sit juttuja tehdään lasten ehdoilla. Tietysti sanotaan et fysiologisista syistä ois parempi tehdä lapsia kun viel mittari 20 puolella mutta musta ainakin tuo henkinen valmius alkaa kasvattaa lapsia ja opettaa nille arvomaailmaa ja uskontoa jne vaatii kyllä tiettyö kypsyyttä vanhemmiltakin. Lapsi tuo vastuuta! Täytyy miettiä onko valmis siihen.

Mut toisaalta myöskin niinku mi-iu sanoi niin ei kuitenkaan se oo pelkästään iästä kiinni. Useimmiten sen varmsti itsekin kokee sisimmissään millloin on valmis vanhemmuuteen.

Heippa!
Täällä olis kans yks vauvahaaveilija..Syksyllä alkaa yritys.Kamalaa kyllä tää odottaminen.Silmiin osuu vaan kaikki vauvat ja raskaana olevat ja kaupassa vauvanvaatteet jne..
Tuohon ikäkeskusteluun olisin osallistunut.Oon 24v.ja kyllä musta tuntuu että olisin valmis vanhemmaksi.Vielä joku aika sitten ei siltä niin vahvasti tuntunut,mutta nyt kyllä tuntuu.Eilen sain vielä lisäintoa tähän vauvakuumeeseen kun kävin gynellä ja se kovasti kehoitti aloittamaan perheenperustamisen nuorena:)

Olen seuraillut ketjuanne, ja se tuntuisi tällä hetkellä omimmalta. Eli saanen littyä :)? Meilläkin haaveilut vielä haaveiluasteella, mutta olemme suunnitelleet pillerit jättää pois syksyllä. Haaveita meillä on ollut jo lähes kolme vuotta, mutta vähän on pitänyt odotella, kun minulla on vielä koulu kesken. Vaikka eihän se koulu mikään lasten saamisen este ole, mutta en halua jättää koulua pahasti kesken.

Tehtäisiinkö ketjussa esittelykierros, kun nyt on tullut uusiakin ja olisi kiva tietää minkälaisia haaveilijoita ketjussa on?
Itsestäni lyhyesti voin kertoa, että elän avoliitossa, meillä on kaksi koiraa, opiskelujen ohella käyn osa-aikatyössä, asumme vielä vuokralla, mutta osa koti haaveissa minun opintojen jälkeen...

Utelias pahalainen 28v Y07/07, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm.85, vauvaprojektin loitus haaveissa Y näillä näkymin syksyllä
Juulia 33v, keski-suomi, y1/07
fif Vielä pari kuukautta 29 v ja pkseudulta.. Haaveilija vielä, mutta toivottavasti pian toimintalinjalla! :)
b.a.b.y
bond007
Rainbow-wow, 30v.
Tähti*, 22v. / 27v., Keski-Suomi, "yritys alkaa" näillä näkymin syksyllä ;)

Utelias pahalainen 28v Yrityksen aloitus siirtyi vuoteen 2008, Varsinais-Suomi
fif Vielä pari kuukautta 29 v ja pkseudulta.. Haaveilija vielä, mutta toivottavasti pian toimintalinjalla! :)
b.a.b.y
bond007
Rainbow-wow, 30v.

Tervetuloa kaikille uusille!!!
Muutinpa hieman omia tietojani listassa.
Eli sitten sitä omaa napaa (.):
Olen alle kolmikymppinen naikkonen ja vasta äskettäin aloin haaveilla omasta pikku kääröstä. Ennen olin siis jyrkästi EI-kannalla, mutta kas kummaa kun on tunteet muuttuneet. Mieskin alkaa pikkuhiljaa lämmetä ajatukselle, mutta edessä oleva taloprojekti tuli hiukan sotkemaan kuvioita. Eli varmaan pääsemme yrityksen makuun kunhan talo alkaa olla pystyssä ja huone valmiina tulevalle pikkuiselle.

b.a.b.y
bond007
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07
minisun, 24v, yritys alkaa syksyllä (?)

Heippa vaan minisun & Tähti*!
tervetuloa dream-teamiin :)

Tähti*, meillä vähän sama tilanne kuin sulla et odotellaan et saisin koulun päätökseen... jätettiin kyl sit kuitenkin ehkäisy jo pois kun - niinkuin me kaikki tiedetään - se raskautuminen ei aina käy ihan nappia painamalla. Mulla kyllä onneksi loppuu opinnot vielä tän vuoden kuluessa, että siinä mielessä ihan kivasti asiat. Ja niinkuin olen aikaisemmin maininnut niin ollaan juuri muutama kk sit menty naimisiin . Meilläkin vielä vuokra-asunto, ei ehkä ihan lähiaikoina osto suunnitelmia.

Joo siis upeeta että lisää haaveilijoita liittyy, ettei ihan jäädä jonon hännille ;)

PS. Lisätkää/korjatkaa tietojanne esittelylistaan :)

Kivaa kun joukkoon liittyy uusia haaveilijoita! Toivottavasti vanhatkin pysyttelevät maisemissa ja käyvät ilmoittelemassa kuulumisistaan.

Minä olen 31-vuotias ja vasta haaveilen. Välillä on miehen kanssa sivuttu lasten hankkimista puheissamme ja jopa syksyä 2007 on mietitty! Mutta en usko että silloin aloitettaisiin vai aloitetaanko ylipäätään ikinä :O Joten jatkan edelleen haaveilua...

Opiskelen tällä hetkellä ja n. vuosi-pari olisi vielä jäljellä (riippuen omasta ahkeruudesta...). Tosin nyt alkaisi olla sellainen tilanne, että voisin tehdä samalla töitä, joten olen sitten tässä hissukseen katsastellut, josko töitä löytäisin. Tahtoo taas saada palkkaa ja elää hiukan leveämmin:)

Minullakaan koulua ei olisi enää ihan mahdottoman paljon, ensi vuosi ja sitten kesällä pitäis olla opinnot kasassa. Tämän kesän tässä vietetään yhdessä aikaa kahdestaan miehen kanssa, sen mitä töiltä ehditään, ja sit alku syksystä vois pillerit jättää pois niin ei pitäis jäädä koulu asioitakaan sitten roikkumaan. Mutta senhän näkee vasta sitten miten pian tärppää... Voihan olla, että tärppi antaa odottaa.

Vauva unista oli puhetta. Itse olen kanssa nähnyt aika paljon vauva unia ;). Yksi yö näin niin outoa vauva unta, että oksat pois... Mieheni siinä synnytti meille vauvan. Itse toimin kätilönä. Minä sitten imetin vauvaa ja olin huolissani, et syökö lapsi riittävästi. ;))

Oletteko te vauvahaaveiden aikana jo lukenut vauvalehtiä tai ostellut jo jotain vauvatarvikkeita tms.? itse olen niin innokas, että täytyy myöntää, että olen ostellut jo reilun parin vuoden ajan vauvalehtiä vinon pinon ja vähän vauvan vaatteitakin. Ellien näitä keskustelujakin olen lueskellut jo useita vuosia... Kiva, kun nyt saa itsekin kirjoitella tänne.

Hei vaan kaikille ja vielä kerran esittelynauha pyörimään:
Olen 27v ja tosiaan vauva-asioissa vasta haaveilu/mietintätasolla. Siinä mielessä ollaan eri tilanteessa, että olen ollut työelämässä jo nelisen vuotta. Muista mielihaluista voisin mainita liikunnan, musiikin, taiteen, matkustelun ja kaiken kauniiseen liittyvän, kuten sisustamisen.

Joku tuossa kyseli ajatuksia siitä milloin on oikea aika vauvalle. Itse en olisi suoraan opiskelujen jälkeen ollut valmis äidiksi, sillä oli kova nälkä töihin. Varmaan oikeaa ikää ei ole, ihmiset kypsyvät ajatukselle vanhemmuudesta eri aikaan ja meillä kaikilla on kuitenkin erilaisia toiveita elämän tärkeistä asioista. Toisille lapset kuuluvat elämään aikaisemmin kuin toisilla. Uskon että vanhempana jaksamiseen ja pärjäämiseen vaikuttaa myös se, että ymmärtää vanhemmuuden realiteetit ja sen, että vauva muuttaa monia itsestäänselvyyksiä. Vuorokausirytmistä alkaen.

Ja vielä shoppailuista, joista tähti* kyseli. Olen jo vuosia sitten ostanut vauvalle sellaisen pienen pehmohelistimen, joka oli tosi hellyttävä. (ihan järjetöntä...) Silloin tällöin tekee mieli ostaa kaikenlaista, mutta usein se jää ajatustasolle. Kummilapsille sitten ostelen merkkipäivinä ja vähän muutenkin kaikenlaista. Lasten vaatteet on vaan niin hurjan suloisia!

b.a.b.y
bond007
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07
minisun, 24v, yritys alkaa syksyllä (?)
Johkuliini, 24 v. Pirkanmaa, "haaveilija"

Heipahdus täältäkin....eli,jotain esittelyä itsestäni: Ikää minulla siis 24 vuotta.Avoliitossa elelen...hmm...oma koti ollut muutaman vuoden (johon muutama lapsukainenkin mahtuisi:)) Töitä olen paiskinut nuoresta iästäni huolimatta jo 5 vuotta vakipaikassa,eli olen valmistunut ammattiini 19-vuotiaana.
Muistan haaveilleeni vauvasta jo monta vuotta,mutta olen halunnut matkustella ja elää "vapaata" elämää...nyt jos sitten vielä muutaman reissun tässä vuoden sisään tekisi ja sitten voisikin jo olla aika asettua aloilleen?!Katsotaan mitä elämä tuo tullessaan,mutta tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä; Ihanaa kesä ja loma tulee!!Vai mitä? :)

Aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille!!

Nostellaan vähän meitä niin ei jäädä ihan kakkos sivulle.

Mukavaahan se on, kun kesä tulee. Olemmekin miehen kanssa lähdössä kahdestaan reilun viikon päästä Kreikkaan :). Muuten kesä menee kyl aika pitkälle töitä tehdessä, mutta onneks on kuitenkin edes vähän lomaa.

Hyvät viikonloput haaveilijoille!Tää haaveilija lähtee nyt töihin ;(...

mulla loppuu ens to työt tuolla päiväkodissa ja kauhulla odotan sitä päivää kun itken silmäni päästä.. :´( on se hirveää lähteä!! mut pakko mikä pakko... kesäks helsinkii töihin ja muutto toiseen kaupunkiin... ja häitä pitäis samalla sitten väsätä.. huh!

olikos täällä muita jotka ovat menossa naimisiin tulevana kesänä tai seuraavana?!? (tai miksei talvellakin) :)

Niin se vaan viikonloppu hurahti aikalailla työn merkeissä.

Ei ole vielä meillä häitä tiedossa. Tänään kyllä löysin sunnuntai ajelulla aivan ihanan häiden vietto paikan. Oli kyl niin ihana paikka, et hääkuume vaan nousi. Jonkun verran olemme puhuneet häistä, mutta taas kerran minun opinnot on hidasteena. Mutta onhan tässä vielä aikaa järjestellä häitä, kun vaan malttaa mielensä. Kiva olisi, jos ehtisi naimisiin ennen lapsia, mutta saa nähdä kuinka käy. Voi käydä toisin...

Saanko udella mi-iulta minkälainen hääbudjetti teillä on? tai minkä kokoiset häät teille on tulossa? itse voisin, vaikka heti ruveta omia häitä järjestelee, jos sattuis olemaan takataskussa rahat häihin. Ei viitsi ottaa kuitenkaan velkaa häitä varten, vaan pittää vähän säästää ennen häitä...

Täällä vain odotellaan syksyä, vaikka onhan tää kesäkin aivan ihana. Mutta olen ehkä vähän syksyihminen ja pääseehän sitä sit syksyllä tosi toimiin ;) näiden haaveilujen kanssa. Eipä olis enää montaa kuukautta...

Piti vielä lisätä omaan esittelyyni, että työelämässä minäkin olen ollut jo 10 vuotta, joista 7 nykyisessä paikassa.
Minä olen mielessäni suunnitellut häät ensi kesäksi, mutta saa nähdä tuleeko taloprojekti sotkemaan ne haaveet täysin. Mies on vielä sillä linjalla, että mikäs kiire meillä on naimisiin kun ollaan lähes 10 vuotta pärjätty ilmankin =)

Alkuperäinen kirjoittaja tähti*:
Saanko udella mi-iulta minkälainen hääbudjetti teillä on? tai minkä kokoiset häät teille on tulossa? itse voisin, vaikka heti ruveta omia häitä järjestelee, jos sattuis olemaan takataskussa rahat häihin. Ei viitsi ottaa kuitenkaan velkaa häitä varten, vaan pittää vähän säästää ennen häitä...

Meillä hääbudjetti pysyy siinä 3000eurossa... siihen ei kuulu häämatkaa ja iskä lupas osan siitäkin maksaa (maksoi siskollenikin joskus 10vuotta sitten osan heidän häämatkastaan) ja anoppi lupas tilan vuokran maksaa ja ystäväni tekee minulle hääpuvun... kankaat maksoi vajaa 200euroa ja varmaan vähän vielä tulee menemään kun ostaa langat ja tyllit sun muut..
Ruoat teemme porukalla kuten myös kakut sun muut, joten selviämme ihan hyvin tällä summalla... eli omalta säästötililtä lähtee rahat..
Itse teemme kaikkea mitä pystyy, riisipusseja en rupea väsäämään ja myöskin hääkarkit jäävät pois.. kukat kasvatamme itse (täytyy ikeasta ostaa jotai pikkumaljakoita mihin ne kukat voi sitten laittaa) ja mitäs vielä.. lasimaalilla maalasin ihanat sydämet meidän shampanjalaseihin, joten ei tarvinnut niihin tuhlata mitään 50euroa, mitä lasit hääparille yleensä maksavat... ja sormus on ostettu aikasemmin jo, eli ei hääbudjetista..

mitähän vielä... empä muista, mutta kysy ihmeessä jos jokin mietityttää! :)

ainiin... ja vieraita 120-130 henkilöä... että sapuskaa saa kyllä olla.. heh!

Upea sää tänään. En duunissa edes tajunnut kuinka ihana kesäpäivä on meneillään. Illalla sitten istuttelin taas kukkia ulkoruukkuihin pieni toppi päällä (ihan ihme juttu kun ei tarvitse ulkona villapaitaa!)ja innostuin vaihtamaan mullat pariin mahtavaan sisäkukkaankin. Toivottavasti pysyivät hengissä! Myös sisällä on tullut puuhailtua kaikenlaista. Mies putsaili vielä hetki sitten ilmanvaihtokojetta ja kyllä koko kämppäkin kaipaisi taas pientä kohennussiivousta. Viikonloppu meni reissussa ja kiva huomata että täällä on keskustelu jatkunut! Milloinkohan tällä palstalla päästään jännäilemään plussia? Mutta ennen sitä jatketaan haaveilua! Aurinkoa ja energiaa kaikille tähän viikkoon!

Lorete

Haaveilu on ainakin täällä kova :). Lähes päivittäin puhutaan miehen kanssa perheen perustamisesta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Miehelleni kävisi, että jo nyt luovuttaisiin ehkäisystä. Aina toisinaan leikillään heittää, että mitä sä vielä niitä pillereitä syöt. Tuntuu aina kivalle kuulla se, että mieskin odottaa samoja asioita kuin minä.

Taitaa olla suurimmalla osalla alkamassa yritys syksyllä...? onkos täällä nyt jo joku ketä voisi jännäillä :)? juulia 33, rainbow-wow? Onko muilla muuten vielä ehkäisy käytössä vai luotatteko varmoihin päiviin? meillä siis vielä pillerit sinne syksyyn asti, näillä näkymin.

Heipähei! Toivon että meilläkin alkaisi yritys syksyllä, mutta taitaa olla kaikki vielä niin auki että ei osaa sanoa juuta eikä jaata. Mutta toivossa on hyvä elää:)

Muuten nyt on haaveilut olleet hiukan taka-alalla. Opiskelut vievät aikaa ja näin kesän kynnyksellä pihahommat yms. Miehen kanssa yritetään mahdollisimman paljon päästä luonnon helmaan. Kesä on kuitenkin nyt juuri kauneimmillaan, minun mielestä:) Mutta ihan tervettä että saa ajatukset välillä muuallekin kuin vauvahaaveisiin. Vaikka heti suostuisin jos mies haluaisi lapsen nyt;) Niin, meillä käytetään keskeytettyä, vuosi on jo näin menty...

Teloinpa sitten polveni metsälenkillä, jomottaa, mutta ehkä se siitä tokenee. Lähden testaamaan sitä nyt spinningiin. Toivottavasti kestää.

Onko kukaan käynyt jo talviturkin heittämässä? Minä kävin sunnuntaina ja olen ylpeä itsestäni. Yleensä menee heinäkuulle... Olen aikas vilukissa.

Talviturkki on vielä heittämättä kun olen myös aikas kylmänarka ja vesi sais mielellään olla lähemmäs 16 astetta ennenkuin sinne uskaltaudun. Tai sitten sitä pitää olla jonkunmoisessa maistissa ja uhmakkaalla mielellä =)
Toivottavasti Yonnin polvi paranee, eipä ole kivaa olla helteillä polvi paketissa(jos siis menee tilanne niin pahaksi).
Meillä mentiin vähän aikaa ilman pillereitä, mutta otinpa ne takaisin kuvioihin, koska yritys kerran siirtyi ensi vuoteen ja haluan ainakin kesän mennä sillä linjalla, että tiedän miten menkat ovat tullakseen.Miehen kanssa hiukan tossa puhuttiin, että joskos loppusyksystä jättäisn pilsut lopullisesti pois ja alettais käyttämään keskeytettyä yhdyntää pienoisella riskillä.
Tähän loppuun vielä, että koska viestien määrä lähentelee jo sataa niin jospa aloittaisin uuden ketjun.
TERVETULOA JATKAMAAN JUTTUA UUDESSA "HAAVEISSA VAUVA 2"-KETJUSSA!!!!