Haaveissa vauva 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta vaan!
Täällä mun työpaikalla ihmiset käy kyllä netissä ja oonpa mä kerran yllättänyt pomonkin golfsivuilta jne..Mutta ehkä se on hieman eri asia kun löytää mut vauvasivuilta;)
Lumikukka suhtautuu kyllä rauhallisesti pahoinvointiin!Mä oisin myös tehnyt jo miljoona testiä ja kyllä kerran teinkin vielä pillereitä syödessä ku mulla oli muutaman viikon ajan tosi etova olo.Ja töissä kun niitä raskaustestejä oli nii päätin kokeilla mut negahan se tietenkin oli ja huono olokin meni siinä sitten joidenkin päivien jälkeen pois..
Me päästään kohta kunnolla yrittää ku tää mun vuoto loppuis,loppumassa se kyllä jo on:)Oletteko muuten kukaan lukeeneet Terhi Laine-Puhakaisen Liian lyhyt elämä-kirjaa?Mä luin sen eilen illalla kokonaan,aikas surullinen oli..

Eipä ole tullut luettua. Mutta siitähän saadaankin hyvä galluppi: mitkä on teidän lempikirjailijoitanne/kirjoja? Mä tykkään etenkin P.G Wodehousesta, Jane Austenista, Terry Pratchetista, Douglas Adamsista, Jennifer Weinerista ja Sophie Kinsellasta ja Cathy Kellystä. Ja huippusuosikki on Untinen-Auelin kirjasarja joskin siinä saa sivukaupalla plärätä toisinaan eteenpäin, kun on toistoa ja maisemankuvausta... Mutta itse tarina on huippu! Sitä olisi vain voinut hieman tiivistää.

Eipä oo vuosiin tullu kauheesti luettua, kun on muka aina niin kiire nykyään... Muutaman Thorey Haydenin kirjan oon lukenu viime kesänä, ne on todella mielenkiintosia ja koskettavia vaikkakin aika samankaltaisia. Kirjailija on siis työskennelly ongelmalasten kanssa ja kertoo aina kirjassa jostain tapauksesta jonka kanssa on työskennelly. Kannattaa lukea esim. Nukkelapsi.

Ootteko muuten lukenu noita Harry Pottereita? Ite en oo, mutta moni kaveri on ihan koukussa niihin...

Paljon on ollut keskustelua, lueskelin ne läpi ja koitan pysyä perässä :).

Ainakin Lumikukalla lupaavia oireita. Pidän täällä peukkuja bd! Mi-iu on ollut mielessäni. Joko olet testannut vai ajattelitko vasta myöhemmin, jos tätiä ei kuulu? Toivotaan parasta, että täti ei löydä sinne!

Muillakin taitaa olla jännät päivät tulossa, niin lisäilisittekö jännäyslistaan niin pysyy tällaiset harvapäisetkin perässä missä mennään ;).

Jännäyslista

Mi-iu 30.8-1.9 (luulisin näin)
Tähti* 10.9. (??)

Mulla oli ihan vierotusoireita, kun en päässyt palstalle pariin päivään. ON: mitään ovis tuntemuksia ei ole ollut missään vaiheessa. Ihan kohtalaisen ahkerasti on kuitenkin pöllyytelty lakanoita, jos se ovis olis vaikka ollut. Nyt taitaa olla kp 17. On kyllä ollut uskomattoman pitkän tuntuinen tää eka luomukierto.

Voihan hitsin pitsi, pidin juuri lounastauon ja jäi kauhea nälkä. Inhottavaa. Unohdin ottaa kotoa salaattia täydennykseksi. Ei muuten ole ensimmäinen kerta kuin lounas jää jääkaappiin.

Yhden Potterin olen lukenut, mutta en hirveästi innostunut. Mutta ne elokuvat on kyllä hyviä (paitsi uusin oli aika mitäänsanomaton).

Galluppiin unohtu vastata: mulla kanssa olevinaan aina niin kiire etten ehdi lukemaan. Luen siis hyvin paljon koulukirjoja ;). Muuten olen aika huono lukemaan eikä ole tullut Harry Pottereitakaan luettua. Ihana olis ruveta lukemaan, mutta en oikein tiedä mistä aloittaisin, siis mitä lainata? en varmaan ihan mistään tiiliskivi kirjoista haluaisi aloittaa. Olen mielestäni aika hidas lukija.

Tykkään kyllä lukea tosi paljon lehtiä ja nettiä ;))!

Mäkin luen enemmän lehtiä, tosin nyt oon peruuttanu kaikki lehtitilauksetkin kun tuntuu että viime aikoina en oo ehtiny niihinkään keskittyä kunnolla, ja ne on kuitenkin aika kalliita. Mieluummin sitte ostaa irtonumeroina jos on tarpeeks mielenkiintoinen sisältö. Meillä myös kavereiden kesken kierrätetään lehdet, niin ei tarvi välttämättä ite tilata ;)

Nettiä lueskelen nykyään lähinnä työajalla ;) Varsinkin nyt kun on kuolemanhiljasta duunissa...

Lumikukka:Täällä toinen jolle jäi ruokatunnin jälkeen nälkä..Oli ihan liian vähän evästä mukana,enkä ehtiny aamulla tehä enää leipää mukaan.No nyt yritän sit sitkutella 3 tuntia,ajattelin lähteä tänää hieman aiemmin töistä..
Mä en osaa nimetä mitään varsinaista lempikirjailijaa mutta sen oon huomannut,että tykkään kotimaisista kirjoista enemmän kuin ulkomaisista.Mä luen aika paljon ja oon mielestäni myös aika nopea lukija..Mulle tulee sellaisia kausia että luen paljon ja sit voi mennä pitkä aika että en lue mitään.Nyt on taas lukemiskausi menossa:)Nimim.Viime viikolla 300 sivun kirja ja eilen 100 sivun:)Mut melkein kaikki aika meneekin sit siihen ku ei voi jättää kesken,jos on hyvä kohta menossa;)

Jännäyslista

Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9

Ja vielä ).(

Täällä menossa kp 9, täti lähti menemään sunnuntaina. Pari päivää oli aika kuivaa meininkiä, ja sitten yhtäkkiä eilen tulikin vessareissulla vähän veristä limaa paperiin. Ja sitte taas ei mitään.

Mikähän hormonihäiriö tuokin oli =O

No, ovistikkuja tilasin netistä ja niitä tässä odottelen mielenkiinnolla. Toisaalta ei oo kyllä mitään havaintoo koska pitäis ruveta tikuttelemaan, kun eka luomukierto menossa. Kai mä alottelen sen pillerikierron mukaan, mutta voi joutua tikuttamaan aika kauan...

tähti.. yritän testailla vkloppuna tai ensiviikolla... Tänään kp34 menossa ja oviskalenterin mukaan kierto olisi 35, mutta jos tasan kaks viikkoo oviksesta niin 37.. eli katotaan vkloppuna uudestaan.. todella toivon että täti ei tänne löytäisi..
Tuntemuksia ei niin minkäänlaisia, yritän kovasti olla niitä keksimättäkin ;)

Eilen näin unta että menkat alkoivat kun oltiin miehen kanssa serenassa.. se oli aika kamala pettymys kun tajusi että en ole raskaana :/ toivotaan että näin ei oikeasti tapahdu..

Helmi! Mulla oli joskus pitkän kierron aikana tommonen et verinen limaviiru tuli paperiin.. ihmettelin että oliko se ovis vai mikä, kun sillon saattaa käydä noin mutta eipä ollut ovis kun mulla tuli siitä kierrosta megakierto jotain kp54 tai jotain... ja en ollut raskaana, testasin pariinkin otteeseen.. et en tiedä mikä oli.. kun itse lopetin pilleritkin jo monia kuukausia aikasemmin kuin tämä kierto oli..

Voi olla tosiaan että joudut tikutella aika kauan jollei kierto löydä heti paikkaansa, mutta tsemppiä tikutteluun!! ja jos hermot menee niin voihan sitä pari kuukautta antaa kehon ja kierron tasaantua ja sitten ottaa tikut käyttöön.. :)

Tämä nuhanenä taitaa tehdä kohta ruokaa..
Illalla on sitten vyöhyketerapia.. <3

Ei ei, ei jännäillä minua :) Loppuviikosta pitäisi alkaa menkkarumba taasen ja kyllähän se sieltä tuleepi. Tuolla jossain ketjussa joku kyllä kirjoitteli, että oli tullut jopa kierukasta huolimatta raskaaksi, melko kova paukku. Jaa, hitto muistin juuri! Täällä varmaan uskallan kertoa tämän tarinan ilman, että herättää suurta ärsytystä... Työkaveri kertoi tulleensa raskaaksi sterilisaatioleikkauksen (mikähän se virallinen nimike olisi) jälkeen. :D :D Oli ollut hieman yllättynyt.

Jee, mulla on tänään perjantai :) Oon taas huomenna vapaalla. Mitä suunnitelmia viikonlopulle, ihmiset? Mies lähtee huomenna heti töiden jälkeen viikonlopuksi mökille, joten...!

Nämä (perjantai)iltapäivän viimeiset minuutit on kyllä todella tehottomia... Kohta on pillin pussituksen aika. Illalla onkin telkkamaraton, tulee Lostia ja Miehen puolikkaita ja mitä ja vielä. Tosin olo on niin levoton, että saapa nähdä malttaako vain istuskella.

Mun mies on kanssa viikonlopun jossain riennoissa, joten saan koiran kanssa puuhata mitä ikinä tulee mieleen =) Kunhan käyn ensin auttamassa kaverin muutossa, joka alkaakin rikollisen aikaisin la-aamuna.

Ainakin saunailtaa tyttöjen kanssa olis tiedossa. Varmaan pari siideriäkin pitää ottaa kun nyt vielä voi =)

jaahans, Helmilläkin vapaa vkl tiedossa :D Millainen koira teillä on? Multa löytyy belggari ja bordercollie. Elukka-arsenaalia on kyllä muutenkin enemmän kuin normaaleilla ihmisillä :D Ei ollut vaikea arvata, että elukkarakkaus muuntuu vauvoihinkin jossain vaiheessa...

Mikä on oikeiden jännäilijöiden tilanne? Onko kukaan vielä kerennyt testaamaan?

Ennen luin paljonkin kirjoja ja varsinkin Stephen Kingiä, mutta nykyään tulee selattua vain lehtiä ja niitäkin tosi harvoin.
Mitäs elukoita teiltä sitten löytyykään Lumikukka"? Itse haluaisin kissan, mutta miehen mokoma haraa siinäkin asiassa vastaan. Kyllä on harvinaisen jäärä tapaus voin sanoa =)

Helou helou!

Mä olen töissä viikonlopun messuilla. Piti olla koko viikonloppu, mutta mä pääsin luistamaan sunnuntaista. :) Olisihan siitä toki tullut hyvät ylityökorvaukset, mutta mä katson mukavammaksi ettei tule kahden viikon työputkea ilman vapaapäivää. Seuraavana viikonloppuna on mullakin tyttöjen viikonloppu. Lähdetään ihan hotelliin. :D

Mä olen muuten ihan kauhea lukutoukka. Aina kirja nenän edessä. Tänään päätin alkaa kahlaamaan klassikoita läpi. Jos yrittäisi edes yhden per kuukausi lukea. Tosin päätin aloittaa Täällä pohjantähden alla-kirjasta, joten siinä menee hetkin kun
kahlaan sen läpi, vaikka nopea lukemaan olenkin. Rakastan sarjamurhaaja-kirjoja. Kaikki Harry Potterit on luettu. Ja jostain syystä luen kaiken mitä Anna-Leena Härkönen kirjoittaa, vaikka aika vähän suomalaista kirjallisuutta luenkin. Kirjat on mulle viihdettä ja omaa aikaa. :)

BTW, aivan mahtava ilma. Aurinko paistaa ihan matalalla, taivas on harmaa ja vettä tulee kaatamalla!! Tyksin vesisateesta ihan hirmusti... :)

Peukkua jännääjille!! bd

Alan valmistautua henkisesti illan tv-annokseen. Lost ja BB saavat varmasti hermot kireälle. Kumma, että silti aina pakko katsoa. Hih.

Jännäyslista

Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)

Lisäsin itsenikin tuonne jännäyslistalle. Tuo nyt vain arvio, että jos kierto sattuisi menemään pillerikierron mukaan. Luultavasti venähtää kuitenkin pitemmäksi. Kierto ennen pillereitä taisi olla mulla pidempi, autuaasti oon kyllä unohtanut. Pillereitä söin kuitenkin viitisen vuotta.

Turha maalailla piruja seinille, mutta onko teillä joilla on koiria käyny mielessä se riski, että lapsi olisikin allerginen tai koirat ei sopeutuisi uuteen tulokkaaseen? Meilläkin koiria on ja asia on kyllä käynyt mielessä. Sopeutumisen kanssa en usko ongelmia tulevan, mutta tuo allergia-asia mietityttää.

Ai mää luulin että oon ainoa elukkaihminen täällä! Meiltä löytyy koira, kaks kissaa ja akvaario. Ja toinenkin koira olis varmaan tulossa, mutta päätettiin nyt toistaiseks unohtaa se, jos vaikka sitten tulisinkin pian raskaaksi, niin ei ois yhtä aikaa pentukoira ja pieni vauva... Vois olla hankala yhdistelmä.

Hippu; oon kyllä miettinyt tuota samaa joskus, että mitenkähän koira sopeutuis tulokkaaseen, mutta kyllähän niitä keinoja on keksitty. Ja meillä on tosi monilla tutuilla sekä koiria että lapsia, ja kellään ei oo ollut ikinä mitään sopeutumisongelmaa. Ja siitä allergia-asiastahan on tehty tutkimuksia, esimerkiksi yksi sellainen, joka on erittäin lohdullinen juuri meille eläinihmisille; jos perheessä on vähintään kaksi karvaista lemmikkiä (eli koiraa tai kissaa), lapsilla esiintyy huomattavasti vähemmän allergioita verrattuna perheisiin, joissa eläimiä on vain yksi tai ei lainkaan.

Ja vastaus gallupiin: tykkään tosi paljon Torey Haydenin kirjoista. Oon lukenut myös Anja Snellmania, Pirkko Saisiota, Stephen Kingia yms.. Yrittelin äidiltä jotain Laatokka-sarjaa, mutta se ei luonnistunut. Ainiin, myös Kaari Utrion kirjat on kiintoisia historiallisen aspektinsa takia. Nyt luen ystävän suosituksesta Kapteeni Corellin mandoliinia, on muuten hauska kirja :) En oo onnekseni nähnyt vielä sitä elokuvaa. Ja Pottereita en oo lukenut ainootakaan, saa nähdä sorrunko niihin koskaan. Yleensä ottaen olen vähän vastaan tuollaisia main stream-ilmiöitä...

Täällä olis kans yks eläinihminen!:)Kamala koirakuume on ollut taas tällä viikolla vaikka kerran jo päätettiin että ei vielä hankita koiraa.Eilen taas asiasta keskusteltiin,mieskin kyllä haluais sen mutta ehkä me ei vielä kuitenkaan,kun jos sitä sattuis tulee nyt suht pian raskaaks niin vauva ja koiranpentu vois olla vähä hankalaa ja raskasta.Molemmista elämä kuitenkin muuttuu paljon..Ja noi koirat on nykyään tosi hintavia!En ollut ennen sitä tajunnut ja juuri äskettäin asuntolainan ottaneena 1000€ koirasta tuntuu aika paljolta kun siihen päälle tulee vielä muita kustannuksia.Ja jos vauvakin ilmoittas tulostaan niin täytyypä sillekin ostaa sitten tavaroita:)Että ehkä mä vielä nautin vaan vanhempien luona asuvasta"mun koirasta"joka ei enää sopeudu maalaiselämästä kaupunkiin vaikka pieni koira onkin,mutta se on niin arka niin ei sen asuinpaikkaa oikein viiti alkaa vaihtamaan kun se on jo 8v.Ja jos sitä aattelee niin sillä menis ihan pasmat sekaisin jos me tuotas mukanamme koira ja joskus vielä vauvakin.Aina kun olen käymässä kotikotona niin se kulkee mun perässä ja tykkää myös mun miehestä paljon.On meidän kans oikeastaan koko ajan..

Meillä on ihan pikkunen lyhytkarvainen kaniinimäyräkoira. Tuli meille viime lokakuussa ja on nyt aika tarkkaan vuoden ikäinen.

Kyllähän se elämä muuttu jonkun verran, kun ei voi vaan mennä ja tulla ihan miten haluaa, mutta en kyllä vaihtais enää. Koirasta on niin paljon iloa joka päivä, ettei sitä edes enää osaa ajatella elämää jotenkin rajoittavana tekijänä... Miten pientä karvaista otusta voikaan rakastaa niin paljon!

Ja on ollu ihanaa seurata miehen ja koiran yhdessäoloa, on tullu sellanen olo että tuosta miehestä tulee kyllä loistava isä meidän tulevalle pikkuiselle =) =) =)

Meillä on kaksi koiraa, kääpiökokoisia koiria. Toisen kanssa nyt harrastellaan koirakoulua, toinen on ihan sohvakoira. Kolmannesta koirastakin olen vähän haaveillut toisinaan, mutta eipä nyt enää lisää hankita elukoita. Ja ne on kyllä todella kalliita! Meidän toinen koira on kyllä monirotuinen, joten se ei ollut kallis. Mutta rekisteröidyt koirat on väh. sen 1000€. Eläinlääkäri kulutkin tahtoo olla aika isoja.

Mä en ole ihan hirveästi miettinyt tota allergia asiaa. Fiksua olisi kyllä vähän pohtia asiaa, että mitäs sitten jos lapsella olisi allergiaa ja mitä tehdä sitten. Mutta toi oli kyllä lohdullinen tietää, että jos on useampi kuin yksi eläin perheessä niin ei olis niin iso riski allergiaan. Meillä ehkä saattaa olla vähän sitten jos/kun niitä lapsia saadaan, sopeutumis ongelmia nuoremman koiran kanssa. Koira on hyvin arka ja ollut mun sellainen vauvan korvike. Voi olla mustasukkaisuutta ja stressiä, mutta uskon, että pärjäisimme kuitenkin.

Mulle on iskenyt vähän sellainen pettynyt fiilis, kun olen aika varma, että ovulaatiota ei tapahtunut/tapahdu enää tässä kierrossa. No, tämä on VASTA ensimmäinen yritys kierto eikä tässä nyt vielä mitään menkkoja ole alkanut. Tunne on vaan aika vahva. Ihanaa olis kuitenkin päästä odotuspuolelle toukokuisiin :). Onko kukaan muuten käynyt laskureista katselemassa mahdollisia laskettuja-aikoja ;)? joo minä olen.

Mä näin Mi-iusta jotain unta =). En tarkkaan enää muista miten se meni, mutta sä kuitenkin plussasit! Omasta mielestä mä osaan ennakoida asioita, joten Mi-iu olen ihan varma, että teillä on nyt tärpännyt :). <3

Gallup: seuraatteko Big Brotheria? me katotaan. Tuntuu, että tän vuoden ryhmä on aika pinnallista porukkaa ja kaikki nuoria. Vähän olen pettynyt tähän alkuun ainakin. Koko ajan vain seksi seksi seksi, tissit, tissit, peppu....

Me ollaan tota allergia-asiaa mietitty lähinnä huumorilla, että sitten pitää vaan miettiä kumman antaa pois, lapsen vai koiran ;) Ehkä pitää ottaa vaikka sen mun haaveilema kissa että olis sitte kaks karvasta kotona ja pienempi riski lapsen saada allergia. Täytyypä ehdottaa miehelle...

Mä oon kyllä itekseni pohtinu että tästä lapsenteosta voi tulla meikäläiselle rankkaa, kun kaiken pitäis aina tapahtua heti, ja ajatus siitä, että aina kun ei tärppää niin joutuu taas viikkoja odottelemaan seuraavaa ovulaatiota.

Pitäisköhän kehitellä joku lohdutuspalkintosysteemi tyyliin että ok, täti tuli paikalle niin lohdutukseksi menen ostamaan sen himoitsemani laukun tai kengät ;)

Toisaalta mitä pidempään menee ilman tärppiä niin sitä suurempi mahdollisuus päästä keväällä reissuun, kun en sinne vois ison masun kanssa kuitenkaan lähteä.

BB-gallup; ollaan aikaisempina vuosina seurattu, mutta eilen olin tosi tyytyväinen itseeni kun sain suljettua telkkarin kun BB alko. Yritän siis nyt olla seuraamatta sitä, katotaan kuinka käy...

Jee muitakin eläin- ja koiraihmisiä! Olen kyllä miettiyt paljonkin allergia-asiaa... Pitää pitää kaikki sormet ja varpaat ristissä, ettei tulisi. Tosi lohdullinen tuo tutkimus, mistä pilpattaja kertoi. En ollut sellaisesta kuullutkaan, mutta hyvä hyvä! Meillähän onkin sitten miltei kolminkertainen määrä, joten toivotaan, että siinä olisi riittävä suoja :) Jos puhutaan ihan rehellisesti, niin pelkään allergiaa paljon enempi kuin esim keitysvammaisuutta... Vaikka luonnollisesti se olisi paljon järkyttävempää, mutta varmasti epätodennäköisempää. Varsinkin nuo koirat on erittäin rakkaita. Meillä on kyllä ulkohäkkikin olemassa, joten varmaan allaergian sattuessa joutuisi siellä pitämään enempi tai kokonaan. Sopeutuminen sen sijaan ei mietitytä yhtään :) Ensimmäiset muistot lapsuudesta on eläimiä... Ja mulla on kuulemma vauvana ollut koira lapsenvahtina kun on äiti laittanut ruokaa tms. Saa siinä sitten ihmetellä, miksi karvaturrit kiinnostaa niin vieläkin :)

Minisun: jos koiranpennun ottaisi nyt, niin olisihan se jo vähintään 11 kk kun vauva syntyisi ;) ;) (ruokitaan nyt toisen koirakuumetta)

Millaisia akvaariokaloja sulla on pilpattaja? Mun akvat on aina kesällä vähäisellä huomiolla, keskityn pihatöihin. Siivoan kyllä, mutta siihen se jää. Nyt tuntuu, että pitäisi alkaa niitä vähän katselemaan ja ainakin toiseen pitäisi hankkia muutama eväkäs lisää. Mulla on pari lehtikalaa ja punapääbarbeja ynnä peruskaloja toisessa ja toisessa muutama platy.

tähti, äläs nyt... mä yritän varautua pahimpaan etten ihan hajoile sitten jos täti tulee.. vt:kin rauhoitteli mua kun sanoi että oo vaan onnellinen jos menkat tulee... kun ei tiiä miten toi nuhavirus vaikuttaa..
ja tänä aamuna taas jomotti, muuten ei mitään... eli odotan että menkat alkaa lauantaina... eli huomenna... :/

tosta BB:stä... siis se on NIIN tyhmä ohjelma!! ihan älytön! ja just semmonen tissi,perse,seksi ohjelma... miten voi löytyä niin pinnallisia ihmisiä... varsinkin se paris hilton ärsyttää mua suunnattomasti, just semmonen peili, missä peili.. mä katon täältä altaalta ku te teette töitä... mä oon niin ulkopuolinen..
ARgh! siis yks jakso ollaan seurattu ja se kyllä riitti..
Sit mä ihmettelin et miten se seksiaddikti lähti sinne kilpailuun kun tietää et on juominkeja tulossa ja sillon se voi sekstata kenen kanssa tahansa... ja sillä sentään on avopuoliso... uskomatonta! luulis sitä sit vähentävän alkoholia tai jotain jos tuntuu siltä ettei voi halujaan pitää sisällään..

Se siitä, nyt on mun ärsytysmittari täynnä... :)