Haaveissa vauva 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei taas! Mä olen voimissain (kuin Vicky Rosti) s-loman jälkeen ja tuntuu, että mieli on korkealla taas. Viikko sitten sain siis tietää avomiehen pikkusiskon vauva-uutisista ja olin niin maassa että...Nyt tuntuu,että tämä voi olla meillekin uusi alku. On siis eka luomukierto (kp13) menossa ja mies on siis hyvin tietoinen siitä, että en käytä ehkäisyä. Viime la ja su pupuiltiin ja hän kysäs vaan, että "et kai sä ovuloi?", sanoin, että en mä vielä. En siis usko ainakaan. Kahden eri laskimen mukaan vasta viikonloppuna tai viikon alussa...

En kuitenkaan ole varma ovuloinko ollenkaan kun on se eka luomu vasta menossa...Mistäs tiiän?Limoja (sorry) tarkkailen, mutta musta on vaan tavallista runsaampaa valkovuotoa. En siis aio sanoa, että on ovis menossa kun en tiiä.

Jos "vahinko" siis sattuu, niin sitten sattuu.Kyllähän mies on siitä jotenkin alitajuissaan tietoinen kun kerta "suostuu" olemaan ilman ehkäisyä...Ja kortsuja en enää halua. Tällä tavallahan ainakin sitten selviää, onko vaikeuksia tulla raskaaksi. Meinaan jos menee kovin monta kiertoa näin, enkä tule raskaaksi, sittenhän varmaan jossain on häikkää???

Katellaan nyt viikonloppuna siis onko sitä ovista tiedossa...Sittenhän voin miettiä jos ottais sen kortsun esiin tai keskeyttäisi touhut...vaiko ei. :)

Hyvää viikonjatkoa!

Tervehdys!
Hyvä että sulla Wilma on jo parempi mieli:)Mua pännii kun eilen ois oletettavasti ollut ovis mutta olin vielä sen verran kipeä että ei huvittanut/jaksanut puuhailla..No jospa tänään,jos se kuitenkin vielä tehoais..Nyt vihdoinkin tuntuu et flunssa olis menossa kokonaan ohi..Mistähän sitä sais työmotivaatiota...

Jos törmäät siihen työmotivaatioon niin lähetä tännekin vähän!

Vaikka tänään en kyllä ookkaan töissä. Olin koiran kanssa aamulenkillä kun rupes vatsaa vihlomaan niin että hyvä ku pääsin takas kotiin... Lepäilin vähän aikaa ja tuntu jo paremmalta, mutta kun yritin lähteä kävelemään töihin niin sama juttu. Niinpä sitten vaan takas kotiin samantien ja pomolle tekstari että en tuu tänään.

Meillä on remontti vielä vähän kesken ja kaikki paikat sekasin, ajattelin yrittää vähän vaikka järjestää keittiön kaappeja uudestaan tai jotain. Ei viittis vaan makoilla. Katotaan nyt mitä tuo masu sanoo.

Ihan ku ois jotain kovia menkkakipuja tai jotain. Mulla ei oo kyllä ikinä moisia ollu, enkä odota menkkojakaan ihan vielä... Vaikka mistä niistä vois tietää kun on eka luomukierto menossa vasta...

Tulipas taas omaa napaa...

Hienoa Wilma, teillä on selvästi edistytty asioissa =)

Luin just muuten Vauva-lehden näytenumeroa, jossa oli paljon juttua myös odotuksesta. Siellä sanottiin, että pillereiden lopettaneista alle 38-vuotiaista naisista 80-85% tulee raskaaksi vuoden sisällä. Kiva kiva, vuosi vaan kuulostaa niiiin pitkältä ajalta että toivottavasti tärppää aikasemmin!

Kaks kaveria kerto keväällä, että kun jättivät pillerit pois, tulivat melkein saman tien raskaaksi. Molemmat oli vielä ajatellu että lopettaa pillerit hyvissä ajoin, koska kyllä siinä kuitenkin kestää... Toisilla oli siis talo valmistumassa ja toisilla jotain muuta miksi vauvaa oli ajateltu vasta vähän myöhemmin. Ei ne ikinä mee niinku on 'suunniteltu'...

Heippa jälleen...saamarin flunssa vaan jatkuu. On jo myllertänyt viikon verran, eikä parantumisen elkeitäkään näköpiirissä. Tylsää. Oltiin viikonloppuna kaverilla käymässä ja heidän 1½-vuotias vesselinsä sai mut taas niin täysillä mukaan vauvahaaveiluun......voi että!!!! Valitettavasti käynti ei vaikuttanut ihan samalla tavalla mieheeni vaikka sekin poitsusta tykkää kovin.
Mulla on tällä viikolla iltavuoro menossa ja flunssan takia tulee nukuttua kaikki mahdollinen aika, joten käyn pikaiseen aina aamuisin lukemassa mitä olette turisseet. Ehkä ensi viikolla taasen pääsen keskusteluun kunnolla mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja *Helmi:
Hienoa Wilma, teillä on selvästi edistytty asioissa =)

No jooo....mutta eilen kun kiehnäsin miehen vieressä se aloitti jonkun typerän "pihtausleikin" ja selitti ettei "aio antaa kahteen viikkoon"...En saanu koskea yhtään siihen. Sitä kyllä nauratti itekin. Epäileeköhän vähän mun aikeita kun yht´äkkiä on osat vaihtuneet...Nyt mä olen kuin kissa kuumalla katolla siis...:) Uskon, että epäilee mun ovuloivan joka päivä...ja en tosissaan tiedä milloin olis ovis...Pian kylläkin päättelen.

Koetan tänään saada miehen pupuilemaan josko ne simpat siellä sitten vaikka odottelisivat...hihhiii...olenpa viekas.

Töissä tänään (pk) mun 3-vuotiaat olivat ihan mahdottomia ja multa meinas käämit palaa...Ajattelin, että onkohan munkin lapsi sitten tuommoinen ja tuommoinen ja jaksankohan sitä. Kai se on sitten eri asia kun se on oma ja niitä ei ole 9 samanikäistä. "Kauheeta" jos sais jotkut kuutoset...HUI!!!Kunhan edes yksi tulisi...

Odottelen viikonloppua jo malttamattomana...jos olis se ovis. La tulee aika koste kun meillä on semmoinen pubikierros joka alkaa jo päivällä....Mitenköhän se vaikuttaa?En kyllä jaksa elämääni kauheasti muuttaa nyt eli luotan siihen, että su krapulassa sitten haluttaa...Meiän kaverien "vahinko" syntyi sellaisen krapulapäivän tuloksena ;)

KOHTA ON JO VIIKONLOPPU!!!!!Jeeee!

Aika hassua muuten, että mäkin joka enne vain luin satunnaisesti tätä palstaa kuulun nyt johonkin "ryhmään" ja käytän trmejä kuin "pupilu" ja "simpat".....Hihi...Enpä olis uskonut. Ihan kiva kuitenkin kuulua tähän "ryhmään"...:)

Kiva Wilma, kun tekin olette "päässeet" ehkäisystä eroon =)! Nyt sit jännäillään kuka meidän ketjussa eka plussaa. Hih ;)), kun jännittää. Muakin vähän välillä huvittaa, et pyörin nyt täällä palstalla ja käytän näitä hienoja "ammattitermejä". Ei olis vielä vuosi sitten uskonut, kun tuntui niiiin kaukaiselle yrityksen aloittaminen.

Koittakaahan nuhanenät parantua! Sitä on kyllä todella paljon liikenteessä ja vielä keuhkoputken tulehduksen kera. Nyt ei olis kyllä itellä yhtään varaa sairastua, kun ei vois olla koulusta pois.

).( Haastattelu meni ihan hyvin :). Mutta niin meni silloin viimeksin kilpailijalla, mutta en saanut kuitenkaan paikkaa. Uskon, että on aika tuurista kiinni saako paikkaa vai ei, on niin paljon muitakin yhtä hyviä. Olenpahan ainakin yrittänyt! Ens viikolla saa sitten tietää saanko paikkaa vai en.

Nyt kp 31, ja kirkasta limaa on ollut havaittavissa edelleen, mutta ei kuitenkaan älyttömästi. Olen vähän miettinyt, et johtuisko limat (sori ;)) siitä, et olen nyt juonut greippi -mehua n. kolmen päivän ajan....? No ainakin tuli pupuiltua kaiken varalta ;).

Luin muuten tuolta toisesta ketjusta, Vauvahaaveet =), et Susa78 oli tikuttanut oviksen niinkin myöhään kuin kp 29 muistaakseni. Eli ei olis ihan mahdottomuus ovuloida näinkin myöhään. Toivossa on hyvä elää!

Seurailetteko te muuten muita ketjuja? tai kirjoitteletteko muihinkin ketjuihin? Itse olen lukenut Vauvahaaveet =) ketjua useita vuosia, mutta muuten ei tule hirveästi muita ketjuja seurattua, paitsi joskus odottajien puolelta jotain juttuja.

Haaveissa vauva 5

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v, yritys alkaa syksyllä (?)
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka80, 26v./29v.
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 34v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)

Päivittelin vähän juttuja :). Tulipa äsken taas megapitkä romaani...

Haaveissa vauva 5

Villa
Lumikukka80, 26v./29v.
hippu81, y 08/07
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu

Plussanneet:

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)

Enpä ihmettelis yhtään vaikka olis tuo ovis mullakin vasta nyt tulossa.. vois hyvinkin olla. Pitää kans jossain vaiheessa hankkia nuo tikut!

Jännittää jo muakin, että kuka meistä plussaa ekana tässä ketjussa :) Muita ketjuja oon jonkun verran lukenut, mutta liittynyt en ole kuin tähän. Tuntuu itselläkin vähän hassulta, että tänne kirjoittelen. Muuten kun en hirveästi ole näille keskustelupalstoille kirjoitellut! Ihan kuin olisin jo vähän koukussa tähän ketjuun :)

Kyllä se Wilmankin mies kohta innostuu, aivan varmasti! Hyvät on jo merkit!

Töissä tänään (pk) mun 3-vuotiaat olivat ihan mahdottomia ja multa meinas käämit palaa...Ajattelin, että onkohan munkin lapsi sitten tuommoinen ja tuommoinen ja jaksankohan sitä. Kai se on sitten eri asia kun se on oma ja niitä ei ole 9 samanikäistä.

Ai hitsi että nauratti tuo Wilman juttu. Toivottavasti ei oo yhdeksää juu... ;)

Seuraan paria muutakin ketjua. Mutta kun tuossa yhdessä olen ainoa joka ei ole päässyt yritysvaiheeseen, nyyh... Voin sanoa, että koukussa ollaan palstailuun :) Säästyypähän mies ja kaverit jatkuvalta höpötykseltä.

Villa
Lumikukka, 26v./29v. missio: miehen käännytys lapsimyönteiseksi
hippu81, y 08/07

Plussanneet:

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)

Korjasin vähän omalta kohdaltani tuota listaa.

Sain aivan ihania uutisia äsken =) Kaverini, jonka kanssa ollaan yhdessä eletty ensin vauvakuumetta ja sitten yritysaikaa, ilmoitti olevansa raskaana! On vasta viikolla 4, eikä sitä tietenkään saa kertoa kenellekään, mutta pakko päästä hehkuttamaan, joten jälleen kerran tää palsta pelastaa tilanteen...

Vitsi mä oon niin täpinöissä =)

Toivottavasti me kaikki täällä päästään pian itse kertomaan vastaavia uutisia!

Nyt tulee tosi iso plussapuhuri täältä, PUUUUUUUUUUUH

Mä sain uutisesta uutta puhtia terveellisempään syömiseen =) Mulla on noita vitskuja ollu kaapissa vaikka kuinka kauan, mutta oon ollu tosi huono syömään niitä. Nyt alotin sitten uudella innolla, niissä kun on niitä paljon puhuttuja foolihappojakin. Ja omegat ja karotenoidit taas tilaukseen kanssa.

Aion myös vähentää pepsin juomista, maxia oon litkiny turhan paljon viime aikoina. Musta tee onkin jo vaihtunu muihin laatuihin, ja kahvia en juo ollenkaan.

Ehkä sitten vielä sitä greippimehua, yök, mutta mitäpä sitä ei tekisi plussan saamisen eteen ;) Ja toisesta ketjusta uusi vinkki, retikkaa oviksen loppukiertoon... Ja ties mitä vielä...

Urheiluharrastus onkin jo jatkunu kesän jälkeen aktiivisesti, ja taidankin tästä lähteä bodypumpin kautta kotiin. Vesisateessa. Korkokengillä ja miesten maastofillarilla. On siinä varmaan näky =)

Hieno juttu.. plussauutisia on aina kiva kuulla :)
Tuli tuosta kahvinjuonnista mieleen, että kuinka moni teistä juo kahvia ja minkä verran? Tuosta kahvinjuonnista olisi tosiaan vissiin syytä luopua tai ainakin vähentää mikäli haluaa, että paremmin tärppäis. Mulla tulee juotua aika paljon ja olen yrittänyt kyllä vähentää tässä viime aikoina.

Piti vielä kysyä, että oletteko lämmön mittausta testanneet? Oon nyt kokeillut tässä ekassa luomukierrossa seurata, että vähän hahmottaisin oisko ovis milloin ollut. Juuri mittasin ja lämpö oli kohonnut melkein asteella viime mittauksesta, joka oli maanantaina. Lienee mun peli sitten tässä kuussa menetetty :(
Touhuttiin viimeksi lauantai-iltana, olishan siinä ehkä pieni mahdollisuus.. No, mutta nyt ekan kierron aikana yritän olla mahdollisimman pessimistinen ja tämä kierto antaa sitten suuntaa tuleville kierroille.

Kahvia kyllä juon sanotaan 3-4 kuppia päivässä. Aamukahvista en kyllä voi luopua, mutta ehkä muuten voip vähentää...

Tällä kulmalla pitkästä aikaa kaunis aamu. Pitänee hyödyntää :)

Long time, no see! Ihania uutisia, Helmi!

Mä olen ihan onnessani, kun kävi lääkärissä ja hän sanoi, että sokeritasapainoni näyttää vihreää valoa lasten saannille! Eli nyt voisi alkaa yrittämään ihan tosissaan, mutta intoni latisti sitten rakas mieheni. "Eihän meillä pitänyt olla mikään kiire asian kanssa. Tulee jos tulee." Hän myös lisäsi, ettei halua kuulla mitään höpinöitä oviksista, kierrosta ja kuukautisista. Alkuviikosta vihjasin, että ovis alkaisi olla käsillä tällä viikolla, että voisi pikkaisen heiluttaa peittoa. Höpönlöpö. Voisi melkein luulla, että mies oikein karttelee tilanteita, jotka voisi päätyä seksiiin. Huoh. Eipä meillä muutenkaan liiaksi aktiivisuutta sillä saralla ole arkisin, mutta mä ajattelin, että nyt voisi pikkasen vilkastua. Juupa juu. Oikein odotan mitä tapahtuu nyt viikonlopun aikana, koska mä en sitä ovista vielä ole bongannut...

Muutta mitä muuta. :) Kahvia en juo, teetä kylläkin ja olen siirtynyt nyt valkoiseen teehen (btw, todella hyvää!). Muita "uhrauksia" lopetin sen aktiivisen tupakoinnin, eli poltan enää vain juhliessa. Alkoholin käyttöä pitäisi vähentää, mutta kamalasti kaikkia kekkereitä kokoajan. :/ Ja nyt nuo sokerit olen saanut tasapainoon, vaikka vähän olinkin epäuskossa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mikä sun sokeritasapainossa oli vikana Grapen? Sorry, mennyt jotenkin kokonaan ohi. Mahtavaa, että olet päässyt eroon tupakista! Onnittelut siitä. Oliko vaikeaa? Kauanko olet ollut nyt polttamatta aktiivisesti?

Hei kaikille!
Mekin olemme aviopuolison kanssa päättäneet alkaa yrittää jälkikasvua. Vuoden avioliitto takana, joten ajoitus tuntuu oikealta koska suhde on vankalla pohjalla kuten muutkin puitteet. Ongelmana meillä on vaan se, että mieheni joutuu olemaan aika paljon poissa kotoa töiden vuoksi. Pupuilin ajoittaminen tulee olemaan siis haaste meidän yritykselle.

Minulla on säännöllinen kierto 28 pvä, ehkä muutaman kerran poikennut siitä. Voinen siis olettaa ovulaation tapahtuvan aika lailla kierron keskivälissä. Ensimmäinen ovulaatio yrittämisen alun jälkeen meni ohi sairastaessani ja sitä seuraava taas mieheni poissaolon vuoksi. Nyt viimeiset menkat olivat 3.9 alkaen eli ovulointi tapahtuu kaiketi 16-17.pvä luullakseni. Mieheni joutui tosin taas lähtemään tänä aamuna ja palaa vasta ensi maanantaina- luultavammin aikaeron vuoksi väsyneenä. Pupuilimme eilen illalla ja toissailtana ja nyt pohdinkin voiko noilla kerroilla on mahdollisuutta onnistua? Vai tuleeko yhdyntä ajoittaa lähemmäksi ovulaatio, jotta hedelmöittyminen olisi mahdollista? Onko muuten kukaan muu elänyt samanlaisessa tilanteessa?

Olemmekin leikillä laskeneet mieheni kanssa, että jos näin tämä lapsen hankkiminen ei onnistu niin minun on yksinkertaisesti lähdettävä mieheni mukaan joka kerta kun hän on matkoilla ovulaation aikaan;).

Tsemppiä kaikille.

-ilona 81-

Tervetuloa joukkoon, Ilona =)

Liitäpä itsesi tuohon listalle näin alkuun. Eli tuossahan on nimen jälkeen oma ikä/miehen ikä, ja y tarkoittaa yrityksen alkamiskuukautta, niinkuin varmaan olet havainnut =)

Villa
Lumikukka, 26v./29v. missio: miehen käännytys lapsimyönteiseksi
hippu81, y 08/07

Plussanneet:

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)

Niin ja vielä tosta kysymyksestäsi... Siittiöt tietääkseni voivat elää naisen elimistössä kai maksimissaa kolme päivää, joten voi kyllä olla että eivät enää ole toimintakykyisiä ovulaatiosi aikaan. Mutta mistäpä noita aina tietää =O

Jos ei tärppää niin eikun miehen mukaan reissuun vaan ;)

Jaa, vielä olis kehityskeskustelu ja sitten kotiin. Aion kyllä kertoa kaikki mielipiteeni tästä duunista ja firmasta, toivottavasti jotain parannusta voisi odottaa tulevaisuudessa...

Viikonloppuja kaikille =)