Haaveissa vauva 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikukka''
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumikukka''

Vieras
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v/26v Y 09/07
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka, 26v./29v. missio: miehen käännytys lapsimyönteiseksi
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 34v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)
Grapen 25. -28.9.

Jee, uusi ketju! Tän on pakko jo tuoda niitä plussauutisiakin =)

Tein sitten eilen elämäni ensimmäisen raskaustestin... Odottelin siis menkkoja alkavaksi viikonloppuna, koska luulin bonganneeni oviksen pari viikkoa sitten. Olin kyllä jotenkin ihan varma että en oo raskaana, mutta kun ei tätiäkään kuulunut niin olihan se pakko testata. Kovasti näytti miinusta. Höh.

Jos tätiä ei ihan lähiaikoina näy, niin sitten mun elimistö on huijannu mua lima-asioissa ;) Jatkoa ajatellen totisesti vaan toivon, ettei toi kierto kauheesti venyis...

Olipas taas omaa napaa...

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa
hippu81, y 08/07

Plussanneet:

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)
Grapen 25. -28.9.

Olin sitten päässyt tipahtamaan johonkin listoilta, joten nyt siis taas omalla paikallaan =)
Vähän sama tilanne täällä ,että vaikka omavalintaisesti syönkin vielä pillereitä (ainakin hetkisen) niin kyllä jotenkin kadehdun tuttavien vauvauutisista.Eilen nähtiin tuttavien 2kk vauveli taas ja kyllä oli tavattoman suloinen, jopa MIEHEN MIELESTÄ!!!! Mutta silti en saa käännytettyä sitä vauvapuuhiin mukaan....voi kele!!

Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa
hippu81, y 08/07

Plussanneet:

Jännäyslista

Mi-iu
Tähti* 10.9. (??)
minisun 25.9
hippu81 15.-17.9. (???)
Grapen 25. -28.9.

Olin sitten päässyt tipahtamaan johonkin listoilta, joten nyt siis taas omalla paikallaan =)
Vähän sama tilanne täällä ,että vaikka omavalintaisesti syönkin vielä pillereitä (ainakin hetkisen) niin kyllä jotenkin kadehdun tuttavien vauvauutisista.Eilen nähtiin tuttavien 2kk vauveli taas ja kyllä oli tavattoman suloinen, jopa MIEHEN MIELESTÄ!!!! Mutta silti en saa käännytettyä sitä vauvapuuhiin mukaan....voi kele!!

Heip kaikki!
Mulla on siis ilmeisesti ollut ovis viikonloppuna, sillä lämmöt on nyt nousseet 37,1 ja limoja ei enää näy...Nyt kuitenkin bongasin tänään jotain ihme ruskeeta vuotoa (sitä tuli aamulla, eikä enää myöhemmin) joka ei siis ollut verta. Mitäs tämä on??Mulla on nyt kp19 eli en ihan vielä menkkoja odottanut...Menossa on siis eka luomukierto.

Ja viime viikolla ollaan siis pupuiltu oviksen tienoilla 2 kertaa...ja ilman ehkäisyä...mies ei siitä mitään puhunut joten en mäkään. "Salaisesti" tietty toivon vaan yhtä asiaa...mutta ei kai nyt mitään merkkejä vielä olisi???Voikohan tää olla vaan jtn normaalia välivuotoa??

Millaisia teidän muiden ekat luomukierrot on olleet??

Wilma toihan vois olla hyvinkin lupaavaa =D. Veikkaisin, että vuoto vois olla kiinnittymisvuotoa ja kerran lämmöt ei ole laskenut niin hedelmöittyminen olis saattanut tapahtua. Pidetään peukkuja bd!!!

Mä siis olen niin malttamaton tän vauva -projektin suhteen. Mieli vähän maassa, kun kierto mennyt näin sekaisin, nyt kp 36 (vissiin). Ei pääse tosi toimiin, kun vaan odottelee niitä menkkoja. En kyllä osaa kuvitellakaan, et pitäis tärppiä odottaa vuosi. Mua kans masentaa, valitettavasti, kuulla toisten raskauksista. Eihän se multa ole pois, mutta silti tuppaa mielen vetämään synkäksi. Tuntuu, että julkkiksetkin kaikki on raskaana!

Pidän täällä kuitenkin peukkuja kaikille plussaa toivoville ja miesten käännytys yrityksille kans!

Mi-iulle vielä kysymys, kun sullakin on kierrot venyilly niin oletko saanut teroja? jos olet onko ollut niistä hyötyä? tai jos muillakin on asiasta kokemuksia, olis kiva kuulla. Mitenköhän kauan tässä oikein pitää odottaa menkkoja ennen kuin ne vois käynnistää? No siis eihän nää mun kp:t vielä mitään tähtitieteellisiä ole, mutta vaikuttaa vaan siltä että kierto venyy vaan... Ainakin kärsivällisyyttä kehittää, jos ei muuta tää odottelu ;).

Alkuperäinen kirjoittaja tähti*:
Tuntuu, että julkkiksetkin kaikki on raskaana!

Mä ajattelin ihan samaa kun luin lehtiä kaupassa tänään....Koko PMMP on raskaana ja kaiken kukkuraksi Sievisen Jani...huhhuh...Rupes kyllä sit naurattamaan oma reaktio. Meinaan...joka puolella maailmaahan miljoonat ihmiset on koko ajan raskaana....Nyt tietty vaan tuntuu pahalta kun itse haluisi.

Sulla kuiteskin on mies mukana touhuissa...mullapa ei...vielä. Joten jos nyt onkin tärpänny niin sitten alkaa meillä jännitysnäytelmä.Huhhuh. Ehkä mies ei olis niin shokissa sit kuiteskaan kun kerran oltiin ilman ehkäisyäkin....en tiiä. Jos osais olla nyt ihan rauhassa ettei vaan tulis niitä keksittyjä raskausoireita...

Ensi ja sitä seuraavana viikonloppuna taas bileitä tiedossa, mutta jollei mitään oireita siunaannu en kyllä aio elää yhtään mitenkään terveellisemmin. Tai siis johan se jo kysymyksiä herättäisi jos olisin juomatta miehen valmistujaisissa...Voinhan tietty juoda kohtuudella.

Toivottavasti sun menkat ei ala Tähti...eikös sullakin ollut eka luomukierto???

tähti: en oo syöny teroja.. nykyinen normikierto on varmaan jääny tohon 37:n.. lääkäri meinas että ei ehkä kannata sekottaa elimistöä enempää,ainakaan nyt... sitten jos ovista ei tapahdu ja kierto venyy vielä pidemmäks niin sitten...
Yks megakiertohan mulla oli, mut siinä ei oletettavasti tapahtunut ovista.. luulisin näin..

Heippa!
Mä olen kans kuullut paljon vauvauutisia,en kylläkään ihan lähipiiristä..Mutta kyllä silloin aina tulee sellanen olo että määkin haluan..Mutta en mä niistä ole masentunut.Itsellä kun on vasta eka yrityskierto menossa..Kovasti kyllä olen raskausoireita keksinyt:)Eilen oli sitä huimausta,lämpö koholla ja maha oli jotenkin kummallinen vaikka en ollut syönyt mitään erikoista..Tasan viikon päästä sitten toivottavasti pääsee testailee tai alkaa menkat..Eka luomukierto oli säännöllinen,juuri sen 28 päivää.

Siis kun ne lämmöt on koholla oviksen jälkeen menkkoihin asti (ja siitä eteenpäin jos on raskaana) niin voiko ne yhtään heitellä???Mulla on norm. 36,8 ja nyt siis viikonlopun jälk. nousi 37,1 (eilen) mutta tänään aamulla oli taas 36,7 tai jotain???Mitäs tää nyt sitten on???Eilenhän mulla on sellaista rusehtavaa vuotoa vähän, mutta ei kuitenkaan menkkoja (kp20/28-30?)...Eli voiko olla kiinnitymisvuotoa vaikka lämpö oli siis taas aamulla laskenut? Voiko lämpö heitellä noin.....???

Palailen taas kirjottelemaan, olen ollut lähinnä seurantalinjalla.... Asiaan
Opinnot loppusuoralla ja syventäväharjoittelu alkoi eilen. Valmistun sairaanhoitajaksi ja tänään tuli jo ihmetys/ahdistus???!!! Piti asiakkaalle pistää solunsalpaajaa, okei laitoin sen kun en kerta ole raskaana, mutta jäin miettimään asiaa. Voinko kieltäytyä antamasta näitä hoitoja, jos yritämme lasta enkä vielä ole raskaana tai tietoinen tästä? Ne kuitenkin on aikamoisia myrkkyjä. Sanoin kyllä ohjaajalle että jos alamme lasta yrittämään niin en pistä silloinkaan, mutta lähinnä hän jätti asian kommentoimatta. Taisi pisteen tippua meikäläiseltä ropi ropi... Samoin kävi työpaikallani yleensä sanotaan, että rupean laittamaan sytostaatteja ja näin annetaan mahdollisuus poistua työtilasta, mutta eräshoitaja ei infonnut ja olin hyvin pitkään samassa tilassa ennen kuin huomasin ja sitten tulikin kiire!!! Tiedän, että saatan olla hieman hysteerinen tässä asiassa, mutta jo endometrioosin takia "pelottaa" mahdollinen lapsettomuus, en enää lisää riskejä haluaisi haalia, jos ei ole pakko.

Mä en just ton takia mittaa lämpöjä, kun sit tulis taas vaan enemmän mietittyä ja stressattua kaikkee...

Muillakin on näköjään samoja ajatuksia kun mulla, että voinko nyt tehdä sitä ja sitä jos oonkin raskaana. Vaikka sain miinuksen sunnuntaina, silti eilen mietin että pitäiskö jättää jumpan jälkeen infrapunasauna väliin, koska se voi aiheuttaa sikiölle kehityshäiriöitä. Että jos kuitenkin satun olemaan raskaana, kun ei tätikään ole tullut. Hohhoijaa...

Aina sanotaan, että raskauden varmistumiseen asti voi elää ihan normaalisti. Ei kai siinä ihan alussa sitten vielä voi kauheesti mitään pahaa saada aikaan? Mulla on kyllä ihan sellanen olo, että en varmaan uskalla oviksen jälkeen taas tonne ip-saunaan mennä =/

Kyllä mäkin varmaan Tytyn tilanteessa jättäisin nuo hommat muille, ihan varmuuden vuoksi. Turha ottaa riskejä jos ei oo pakko.

Tytyn tilanne voi olla vähän kinkkinen. Itsekin kieltäytyisin ko. tehtävästä, jos saisin.

Itse olen yrittänyt, etten olisi kovin "hysteerinen" ja elää normaalia elämää. Olen just ajatellut niin, että masuasukille ei voi tehdä pahaa ennen kuin saa tietää raskaudesta. Mutta vaikka näin järkevästi pyrkii ajattelemaan niin siltikin aina välillä käy mielessä, että mitäs jos siellä masussa onkin jokin, kun ei niitä menkkojakaan ole tullut.

Wilman lämmön mittauksiin en osaa sanoa. En ole edes hirveästi perehtynyt noihin lämpöihin. Ei varmaan auta kuin odotella. Eiköhän se mieskin innostuisi plussasta, jos niin kävisi :). Onhan kuitenkin suostunut, ettei ehkäisyä käytetä.

Katselin tuota jännäyslistaa. Niin jännitämmekö siis vielä Helmiä ja Hippua? Minisunilla ja Wilmalla pian tulossa jännätpaikat. Kyllähän tässä syksyn aikana täytyy plussia saada ehdottomasti meidänkin ketjuun :)!

Mä yritän kyllä pitää jalat maassa, kun olin jo pitkään varma että en oo raskaana, ja testikin näytti miinusta... mutta kyllä siltikin vähän jännittää kun tätiä ei vaan kuulu...

Mulla on siis menossa vasta kp 28, ei tässä sinänsä mitään hätää sen tädin kanssa, mutta kun olin ihan varma että bongasin oviksen jo 31.8. Tän jälkeen en kyllä enää luota limoihin...

Saa mua vielä sillee salaa ja varovasti jännätä, ei kerrota kellekään ;)

Mites Hippu, mikä tilanne?!

täällä sama tilanne kuin tähdellä ja helmellä :/ ... ei kuulu tätiä ei..(eka luomukierto siis menossa)
mulla nyt kp 31, ei onneksi vielä kauhean pitkällä tämä kierto. testiä en ole tehnyt vielä kun en varmuudella sitä ovistakaan bongannu. katotaan jos nyt lähtee venymään vielä pitkästikin niin sitten teen.
itsekin oon kateellisena lukenu lehdistä noita julkkisten vauvauutisia, näin sivusta seuranneena, mutta tilanteesta tietämättömänä tuntuu, että miten se käykin niillä niin helposti :/
raskausoireita oon kuvitellu jo ihan riittämiin ja päätin, että saa kuvittelu riittää. niinhän ne oireetkin sitten melkeen hävis ;) Ei oikein tuntemuksia mihinkään suuntaan tällä hetkellä. Väsyttää tosin ja viluttaa, mutta pistän sen liian valvomisen piikkiin. Tiedä sitten... Vatsa tuntui viime viikolla vähän kummalliselta, mutta on tainnut sekin rauhoittua. Yksi finnikin ilmestyi viikonloppuna, se tietäis tätiä, mutta ei kuulu!

Minä jo meinasin innostua, että nyt se täti olisi tulossa tänne, kun pientä tuhrua oli tullut. Nyt kp 37. Odotellaan nyt, jos vaikka se alkaisi pikku hiljaa saapumaan tänne päin. Tuhru saattoi kyllä olla vain hormonihäiriötä... Mitään oireitahan mulla ei ole enää ollut mihinkään suuntaan. Mullakin on muutama finni ilmestynyt. Ärsyttää, kun tulen hyvin todennäköisesti nyt pillereiden jälkeen taas kärsimään iho-oireista, kuten yläasteella. Kunpa ei iho ihan pahasti räjähtäis kukkimaan. *kädet ristissä kyynärpäitä myöten* Liian paljon olen vaan lukenut täältä elleistä, että pillereiden jälkeen iho on muuttunut huonoksi. No, tärkeämpää kuitenkin se raskauden alkaminen ja perhe kuin yksi ulkonäkö.

Huomenta!
Työnteon aloittaminen on tänään kyllä nyt niin vaikeaa..Olisin voinut vaan jäädä nukkumaan kotiin:)
Täällä kans yks joka keksii raskausoireita...Mieskin jo naureskeli mulle ja käski lopettaa;)Nyt on kp 23/28-29..En millään malttais odottaa ens viikon alkuun testin tekemistä mut kai se olis pakko/järkevintä..

Mulla on siis tullut ma asti sellaista ruskeeta vuotoa vähäsen...tänään kuitenkin piti laittaa ihan pikkuhousunsuoja. Voisko nää olla menkat jo??Nyt on siis kp21 ja ovis oli vissiin viime pe. Lämpöä on ollut max 37,2 iltaisin, mutta aamuisin taas ihan norm. 36,7 tms...Ehkä paras vaan olla miettimättä kun ei asialle enää kuitenkaan mitään voi. Eli voipi olla ne ekat luomumenkat (tosi ajoissa vaan) tai sitten jotain muuta...Toivottavasti loppuis vuoto tähän eikä muuttuis ihan kunnon menkoiksi.

Eilen chattailin miehen siskon kanssa joka on siis 14rv ja sanoin, että olemme kyllä tosi onnellisia heidän puolestaan. Hän kyllä ymmärtää mun tilanteeni kun ollaan aina puhuttu lapsista ja hän jopa toivoi, että meille olisi tullut ensin (hän on mua 3v nuorempi, mutta seurustellut iät ja ajat.) Tuntuu ihan ok:lta, että sain sanottua hänelle jotain, ettei hän luule, että en olisi iloinen (vaikka olenkin kade). Sanoin, että toivon vaan,että tulevalle lapselle tulisi pian serkku ;) Kysyin vaivihkaa muuten, että oliko suunniteltu raskaus ja hän sanoi, että "puoliksi", olivat olleet ilman ehkäisyä 7kk...Miehen siskolla on ollut jo vuosia vatsan kanssa ongelmia (vatsahaava tai jotain) joten aika positiivistä, että näin nopeasti tärppäsi. Hohhoijaa...

Toivottavasti ei olisi menkat vaan se tuleva "serkku".....Odotamme siis.

Wilma80, kp21/ 30? (eka luomukierto)

Epävarmuus on kyllä todella ärsyttävää. Toivottavasti Wilman kohdalla nyt selviää ovatko menkat jo nyt vai jotain muuta ohi menevää. Munkin eiliset tuhrut loppui eikä ne menkat sitten vielä alkanut. Kp 38/?? (ekaluomukierto).

En usko, että olen raskaana, kun mitään oireita ei ole ja herkkä testikin on näyttänyt aina ihan selvää negaa. Viimeks testasin sunnuntaina. Kroppa vaan ihan sekaisin pillereiden jälkeen... Valitettavasti... Mutta kivahan se olis, että menkat sen takia olis poissa, et oliskin tärpännyt ;).

Mä en ole voinut käydä lukee odotus -puolella Toukokuisia, kun tulee niin paha mieli. Aika vähän muutenkin nyt on ehtinyt lueskelee ketjuja. Pitäis nytkin olla ahkerasti nenä kirjassa ja siivoamassa...

Jospa ensin hörppäis pari kuppia kahvia ja sit siivois ja sitten vasta tekis taas koulujuttuja. =/

luin joltakin foorumilta tilastoa, että monennestako kierrosta oli keskustelijat tuleet raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen. siinä yllättävän moni kommentoi, että oli tärpännyt jo ensimmäisestä kierrosta! ei siis täysin mahdottomuus sekään.
itse luulen lukeutuvani kuitenkin kans siihen joukkoon, jolla kierto venyy ku elimistö kai on vähän sekaisin sen pillereiden lopettamisen takia. olishan se aivan ihana jos olis tärpännyt, mutta pelkään, että jos herättelen turhia toiveita, petyn vaan entistä rankemmin :(
yritän malttaa olla testaamatta viel tämän viikon!

kp32

Ihan samat fiilikset täälläkin... En uskalla edes toivoa että olisin raskaana, ja odotan vaan niitä menkkoja ettei tulis megapitkää kiertoa.

Mulla menossa kp 29.

Sain taas ihania uutisia tänään. Kavereille syntyi aamulla tyttö! Ja meistä tulee kummeja. Tuskin maltan odottaa että päästään näkemään sitä pikkusta =)

Ja lisäks näin tänään sitä kaveria jonka plussauutisia kuulin viime viikolla, ja sillä oli sitten taas vähän stressi siitä ettei mee kesken. Stressin määrä näyttää olevan vakio näissä kuvioissa...

Jes, aurinko paistaa! Äkkiä kotiin, meni jo melkein ylitöiks.

Kummaa...Tää mun vuoto (nyt sitä tulee vaan ihan vähän kun pyyhkii papruun) on nyt jo melkein loppunut ja tilalle on tullut kutina. Vaikuttaa siltä, et mulla olis hiivatulehdus. Mulla oli niitä paljon rinkulan käytön aikoihi, siksi osaltaan lopetinkin sen käytön. En nyt kuiteskaan uskaltais ottaa mitään lääkettä jos oliskin raskaana...odottelen, että menis ohin itsestään vaikka kutiseekin. Pääasia olis ettei ne menkat vielä alkais...mut voihan nekin viel alkaa.

Ärsyttävää kun ei tiiiiiiiä!!!!!Mulla on hirvee vitutus päällä nyt...Sain kans kuulla tänään yhen plussa uutisen tutulta jolla on jo 1,5.v lapsi. Just joo...Ei onnex olla niin läheisiä, että mun maailmaani kauheesti järisyttäisi.

En jaksa mennä treenaamaan, mutta tekisi varmaan hyvää mennä päästelemään vähän höyryjä??Koetan siis jaksaa...;) Mulla tulossa kiireinen loppuviikko koulutusta ja avoimen yliopiston kurssia sekä yhet naamiaiset la!:) Eli loppuviikosta koetan ehtiä kirjoittamaan jotain. Toivomme siis ettei menkkoja kuulu.

++++++++Plussatuulia ja mukavaa viikonjatkoa (se on kohta jo loppu!!)++++++++++

Kuulemma monella on ollut eräänä alkuraskauden oireena hiivatulehdus... tiedä sitten. Pieni treeni auttaa kyllä ahistukseen aina :)

Voi, naamiaiset kuulostaa kivalle.