Haaveissa vauva 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias pahalainen

Vieras
Utelias pahalainen 29v/30v Y aloitus haaveissa, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07(tjot touko-kesäk.) pluss..11/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v/26v Y 09/07
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka, 26v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36 v, Etelä-Suomi, vielä haaveilija

Plussanneet:
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07

Jatketaanko juttua uudessa ketjussa...

Ääh, anteeksi en huomannut Miisan päivitystä, joten tässä pitäisi olla kaikki mukana.

minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa
hippu81, y 08/07
~Miisa 26/26, aloitus haaveissa (kevät 08)

Plussanneet:

minisun, 24v/26v Y 09/07
Villa
hippu81, y 08/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07

Plussanneet:

No niin, nyt tämä häipyy täältä säätämästä. Kolmas kerta todensanoo.Toivottavasti nyt ei kukaan jäänyt kyydistä pois. Saahan sitä tälläkin tavalla ketjun täyteen viestejä ja ihan yssikseen =)

Heipä hei! Ei olis malttanut lähteä töistä kotiin lainkaan, harvinaista...

Gallupiin: olen laihduttanut koko syksyn. Tosin en välttämättä niin vauvat mielessä vaan ulkonäkösyistäkin. Ja alkomaholista joku antoi tällä palstalla hyvin vinkin - nollalinja kp 10 jälkeen. Se passaa mun omalletunnolleni loistavasti. Muulla tavoin en ole tapojani muutellut ja syömisiinkin päätin perehtyä tarkemmin vasta kun/jos se plussa sieltä ilmaantuu.

Ja woi wilma! Meillä meni aloittaminen tähän tapaan: mietin itsekseni ehkä vuoden tai kaksi olisiko sitä valmis perheelliseksi -> jätin pillerit pois ja ehkäisyn miehen huoleksi touko-kesäkuun vaihteessa -> alkoi armoton painostus... välillä höpötin asiasta päivittäin, välillä viikkojen taukoja -> reipas kuukausi takaperin sanoi ajatelleensa asioita ja suostui. Loppupelissä aika lyhyessä ajassa, vaikkakin tuntui ikuisuudelta. Neuvoja on huono antaa silti, sillä en tiedä mitä tein oikein ja mitä väärin :( Mutta tiedän miltä susta tuntuu, *hali*. Kyllä se varmasti vielä pehmenee! Ja tuo ehkäisyttömän kierronkin täytyy tarkoittaa sitä, että jonkin verran on asiaa ajatellut.

Tulkaapa mi-iu ja Ama kertoilemaan kuulumisia :)

minisun, 24v/26v Y 09/07
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Villa
hippu81, y 08/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07

Plussanneet:

Heips pimut ;)
Päivittelin vähän tietojani...tarkoitus olis siis lopettaa hormonaalinen ehkäisy keväällä ulkomaan matkan jälkeen...muuta tarkempaa sotasuunnitelmaa ei sitten jatkoksi vielä ole ;)
Itsellä ollu jonkinsorttista vauvakuumetta niin kauan kuin muistan :D Ja taktiikkana ollut,että sitten on oikea aika kun mies itse oma-aloitteisesti ottaa asian puheeksi...ja nyt sitten hän on alkanut kuumeilemaan ihan olan takaa.Mikä tietenkin lämmittää mieltä.Tosin ollaan nuoria vielä (mies minua vähän vanhempi),joten sen suhteen asian kanssa ei ole tarvinnut hötkyillä.Jos ikää itsellä olisi kenties likemmäs 30 tai yli...ja mies ei lasta vielä tahtoisi....niin,siinäpä olisikin sitten pähkinä purtavaksi. Oliskos kiristy,uhkailu,lahjonta mitään??:DD Sitähän mää oon aikasemminkin ehottanut muihinkin juttuihin tällä palstalla :D
Ei vais,leikki sikseen...uskon,että se on rankkaa.Vaikea oikein tuohon sanoa mitään mikä auttas tilannetta...teillä joilla mies laittaa hanttiin,niin ovatko he ihan ehdottomia tuon asian suhteen?Tuleeko asiasta heti riita jos siitä haluatte puhua?Vaikeita asioita,etenkin kun vauvakuumeisella varmasti on tunteet aika pinnassa näissä asioissa...

Ei varmaan nyt kyllä ketään auttanut tää mun yksin löpinä...hohhoijjaa,hyvä mua :DD
Nooh,jatketaan...

Hei taas!
Ja onpas täällä tapahtunut, onnittelut mi-iulle! :)
Tervetuloa emeliina* (ja olikos muitakin?), mukavaa, kun keskustelijoita riittää.
Mulla on taas ollu niin kiire opiskeluissa, että en ole ehtinyt tänne kirjoittaa, seuraillut olen kyllä, mutta nyt en taas muista kaikkia juttuja, mitä multa on menny ohi...
Ai niin, töissä olemisesta ennen äitiyslomaa kysyi joku. Luulenpa, että jokainen tietää parhaiten, kauan aikaa on sopivasti, ja kun ei ne vauvatkaan aina tule silloin kun suunnittelee... Ja varmaan riippuu työstäkin, esim. onko jossakin projektissa mukana tärkeässä roolissa jne. josta olisi vaikea lähteä kesken kaiken. Itse vielä opiskelen, niin en osaa kommentoida työssäolijan näkökulmasta, ehkäpä joku muu voi jatkaa keskustelua aiheesta..?

Mulla on nyt eka kierto ilman pillereitä ja olo toistaiseksi aivan normaali, helpottavaa, ettei (vielä ainakaan) iho ole alkanut kukkimaan tms. En ole muuttanut elämäntapoja mitenkään, tai ostanut esim. ylimääräisiä vitamiineja. Tosin syön jo nyt kalkkitabletteja ja Multivitaa aina kun muistan. Vihanneksia, hedelmiä ja kalaa pitäisi kyllä syödä enemmän, mitä tällä hetkellä ruokavaliooni kuuluu..

Ulkona on jotenkin ankea ilma, kuvastaa hyvin viime päivien mielialaa tässä maassa. Iloisempaa viikonloppua toivottelen.

Vastailenpa Johkuliinille: Meillä kyllä voidaan jutella vauvahaaveiluista ihan normaalilla äänensävyllä ilman riitaa, mutta jotenkin mies saa aina käännettyä asian niin, että: "Itsehän sä halusit taloprojektin alta pois ensin ja kodin valmiiksi vauvalle. Ei tässä nyt vielä mikään kiire ole........" ja niin edelleen. Sitten tulee itselle sellainen oli, että tavallaan mokoma on oikeessa, mutta toisaalta tekis jo mieli alkaa hiukka yrittämään jos ei tärppi käykään ihan hetimiten (niin kuin odotettavissa lienee).
Eli tavallaan olis jo kai itsekin valmis lapsien yrittämiseen =) mutta silti haluaa toisaalta jarrutella kai sen pelossa, että menettää lapsen myötä jotain........oman rauhan ym. ehkäpä!!!

Wilma: Kuulostaa edelleen tosi tutulta! Meilläkin minä aloin haaveilla pitkälti ennen miestä, ja oli kyllä tosiaan parit kunnon riidatkin aiheesta aikanaan. Kun mies oli alunperin sitä mieltä, ettei halua perhettä ollenkaan...

Sitten meillä oli viime keväänä yksi tosi ikävä vaihe, että melkein meinattiin erota, monistakin syistä. Sitten ruvettiin panostamaan parisuhteeseen ja alkoi mennä taas ihan hyvin. Vauva-asiasta taas puhuttiin, ja mies sanoi, että tottakai hän miettii ja harkitsee asiaa ja ymmärtää kyllä myös minun kannan. Ei vaan ollut itse valmis...

Kesä meni sitten vähän niin ja näin, reissattiin tosi paljon ja lomat sattui vähän eri aikoihin - oltiin siis sanalla sanoen aika paljon erossa, mikä oli pelkästään vaan hyväksi. Kesän lopussa sitten yhtäkkiä vaan mies ilmoitti, että hän on ajatellut, että kyllä me voitais yrittää. Se sanoi vielä, että "olet liian kallisarvoinen menetettäväksi"!!! Tää oli niin järkyttynyt: mun ei-yhtään-romantiikkaan-taipuvainen mieheni heittäytyi herkäksi... Voin kyllä suoraan myöntää, että tunnen tehneeni virheen siinä, että painostin jossain vaiheessa miestä aika ankarallakin kädellä. Mutta ei pystynyt aina ajattelemaan niin järkevästi, kun oli hirveä kriisi päällä eikä oikein mikään mennyt putkeen. Olen tästä kyllä miehellekin puhunut, mutta hän sanoi, että "ehkä se oli vaan tarpeen, että alkoi miettiä asioita, kun joku vähän potkaisi eteenpäin".

Että sillä tavalla se sitten lopulta jotenkin vaan kierähti kohdalleen, vaikka olin jossain vaiheessa ihan varma, että ero tästä asiasta vielä tulee.

Hankala on kyllä varsinaisesti ruveta toista mitenkään neuvomaan, tämmöisissä asioissa etenkään, mutta sympatiaa kyllä tunnen, ja vahvasti. Ehkä sen verran vinkkaan, että kannattaa kuitenkin puhua niistä tunteista, vaikak se olisikin joskus vaikeaa. Kyllä se toinen sitten kuiteskin niitä asioita omassa päässään miettii, vaikkei se aina päällepäin siltä näyttäisikään.

Voimia!

Jännäyslista

Tähti* 25–26.11. (?)

Wilma halit sulle <3! Varmasti tosi raastavaa odotella vain miehen suostumista vauvahaaveille. Minä en valitettavasti osaa antaa neuvoja. Kaverini mies ei myöskään oikein aluksi lämmennyt vauvahaaveille, mutta kun miehen kaveri pariskunta raskautui, lämpeni tämäkin mies sitten vauvahaaveille. Eli toivotaan, että teilläkin auttaisi se, että lähipiiriin alkaa syntymään vauvoja. Tsemppiä!

).( Mä olen ollut aika innoissaan, kun bongasin oviksen =). En tikuttanut ovista, mutta selvästi huomasi limoista ja haluttaakin huomattavasti enemmän kuin muuten. Oletan siis, että tänään ovuloin. Toivottavasti nyt yrittäminen palkittaisiin. Toiveet on taas kovat, mutta katsotaan mitkä on fiilikset sitten kuun lopussa... Ainakin lakanoita on pöllyytelty otolliseen aikaan ;).

Asiaan liittymätön juttu, miten noita käytetään noita lihavoituja tai alleviivaus juttuja tekstissä? olisin halunnut lihavoida tuon jännäyslistan, mutta kun painaa tuota B nappia niin ei se lihavoi... Blondi ;).

Kävin surffailee, taas, odottajien puolella. Niin siellä ne Ama ja Mi-iu jo kirjoittelee raskaudesta :). Käykää urkkii kuulumisia kesäkuisten ja heinäkuisten ketjuissa. Tuli kyllä vähän jo haikea fiilis, kun ne jo keskusteli ihanista äitiyspakkauksista. Kunpa nyt meilläkin onnistaisi.

hi, voi että ihana tähti!
Mä oon niin kuolannu sen 07 pakkauksen perään ja toivon että saan sen vielä, ettei oo loppu... tilauksen ku pystyn maaliskuun alussa jättämään vasta... mutta eiköhän niitä riitä.. toivotaan :)

ja toivotaan nyt kovasti että saatais teistä seuraa pian tolle odotuspuolelle <3

Mulla ei edelleenkään mitään ihme oloja... turvotusta rinnoissa ja mahassa ja kilo tullut lisää painoa kun on nälkä koko ajan... :P

Noi lihavoinnit sun muut onnistuu ku vetää hiirel sen sanan siniseks minkä haluu lihavoida ja painaa sit lihavointi nappia.. :) tai sitten painamalla lihavointi nappia ensin, kiroittaa sanan seuraavaksi ja sitten vielä painaa uudestaan lihavointi nappia... *ymmärsköhän kukaan*

Plussia tästä ketjusta odotellen.. Mi-iu

Heissan tytöt pitkästä aikaa!

Missäs jännäyslista..?
Mä olen googlettanu kaikenmaailman kestovaipat ja vaunujen lämpöpussit ja kelan sivuilla haaveillut äitiyspakkauksesta vaikkei raskautumisesta ole tietoakaan.. Ajatukset pyörii vauvan ympärillä vaikka kuinka yrittäisi hillitä mieltä. Kaikki raskaana olevat pistää silmään kadulla ja siinä isyys.net mainoksessa on aivan älyttömän suloinen vauva isän kainalossa nukkumassa!

Tuosta puolison houkuttelusta vauvan tekoon.. Meillä tilanne tais olla aika päinvastainen kun minulla kesti kauemmin aikaa kypsytellä vauvan tekoa:) Hyvä siitä on keskenään keskustella, mutta liikaa ei kannata painostaa, jos toinen ei tunnu olevan vielä valmis. Kyllä se ajan kanssa mieli muuttuu. Olen Johkuliinin kanssa sama mieltä, et oikea aika on varmasti silloin kun se epäilevämpi osapuoli ottaa asian esille oma-aloitteisesti. Tyly on kyllä varmasti odotella, eipä sillä..

Unohtu jännäyslista edellisestä..

Tähti* 25–26.11. (?)
Emeliina* 26-30.11. (??)

On vaihdellut 27-30 päivän välillä tuo kierron pituus, laitoin tuohon sillä useamman päivän.. Vielä siis pari vkoa ja sit voi jo jännitellä aikalaisesti, melkein samaan aikan Tähden* kanssa:)

tähti, mullekin joku opetti ton sillon ku mä aloin palstailla ;) et kyllä mäkin ihmettelin et miten ne onnistuu :D

Täällä on nyt ollu toista päivää hölmö olo, tai semmonen outo... huonoa oloa siis, mut ei vielä niin rajusti... Päiväl en jaksanu sitä oloa niin menin nukkumaan... kolmen tunnin päikkärit,näinköhän nukutaan yöllä... :D

Joka päivä tämä odottaa vaan viikonloppua alkavaksi :D sais olla rauhassa, ei tarvis töissä miettiä oloja ja vielä kun oon kipeänäkin niin ei oo niin hauskaa olla töissä...

Missäs kaikki on, kun on ollut niin hiljaista?

Emeliina, mäkin tuohon jännäyslistaan ihan vain arvioin tuon jännäyspäiväni, kun ei ole ihan vielä tietoa miten nää mun luomumenkat tulee. Eka luomukierto oli 37 pv ja toinen kierto sit 36. Joka tapauksessa tässä kuun lopussa odottelen tätiä. Eli samoihin aikoihin jännäillään :).

Vähän sellainen fiilis, ettei tästäkään kierrosta tärpännyt. Missä vaiheessa muuten Mi-iu aloit aavistella, että olisit raskaana? heti oviksen jälkeen vai vasta sitten lähempänä kierron loppua? mullahan tässä on vielä vajaa pari viikkoa ennen kuin pääsee jännäilee...

Eipä tänne sen kummempaa. Vähän tylsää tää ainainen odottaminen. Nyt on tässä ollut vähän vähemmän kiireitä, niin pyörii taas nää raskaus jutut mielessä. Tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Voi, että mua harmittaa nyt. Eilen alkoi tulla sellaista ihan pientä tuhrua (menkat?) taas. Kp oli 16. En nyt sitten oikein tiedä että oliko tuo mun kierto muka sen 15 päivää vai onko tämä jotain muuta.
Luulin taas oviksenkin bonganneeni viime viikon puoli välissä. Mä olen nyt sitten haalinut tietoa kaiken maailman kiinnitysvuodoista jne. että voisko olla sellaista. Vuoto on kyllä ollut sellaista ihan minimalistista viime menkkoihinkin verrattuna ja tullut tavallaan valkovuodon kylkiäisenä. Vatsaa on välillä kyllä kouristellut kummasti, voi tietty olla menkkakipua. Sellaista pientä kuvotustakin on ollut. Tuun hulluksi näiden "oireiden" kanssa :/
Ei kai auta kuin odotella, että mihin tämä tilanne tästä muuttuu.

Tulipas vuodatettua :) Missä muuten ootte kaikki, on ollut viime päivät niin hiljaista. Ei vissiin kenelläkään jännäyspäiviä nyt ihan lähellä?

Niin me vaan ihmiset ollaan laumaeläimiä ;)).

Hippu, kyllähän tuo niin siltä kiinnitymisvuodolta vaikuttaisi. Mulla ihan suupielet nousi korviin, kun luin juttuasi; oireethan vaikuttaa niin lupaavilta db. Tuskin se tuhru mitenkään vaarallista oli ja tuskin menkat on vielä noilla kp:llä alkamassa. Jospa se nyt olis teillä onnistanut!!!

Mä olen kanssa täällä taustaillut, mutta jotenkin on takki tyhjä. Tänään tuossa pitkästä aikaa jutskailtiin vauva-jutuista miehen kanssa... Ei ole uskaltanut hirveästi sitä aiheella kuormittaa, mutta kyllähän tuo oli juonessa mukana :) Tämän kierron otan kyllä paljon rauhallisemmin, tuli ensimmäisellä kerralla hössötettyä niin kovasti. Näköjään kiertokin joka kerran pitenee päivällä tai parilla, joten ei kandee heti innostua jos on myöhässä.

Hipun oireet kuulostaa kyllä lupaaville :D Tuskinpa tosiaan menkat vielä ETENKIN jos tunnistit oviksen :)

tähti, mä sitte aavistelin ku menkkojen piti alkaa... tai eka mahd. alkamispäivä oli ja mahaa kyl särki ja oottelin mut ei kuulunu.. ja samana päivänä vissii mun tissit paleltu pihal niin että ne oli haljeta..t ai siltä se tuntu.. ja siinä vaiheessa sitä jotenki aavisti mut sit oli pakko katella muutama päivä viel et voiks se olla totta.. :)

ja jos miettii sitten heti tyyliin hedelmöityksen jälkeen näin jälkikäteen niin se että nukku vkloppuna 25h yhteensä kertoo aika paljon ;)
tykkään kyllä muutenkin nukkua, mutta en ihan noin paljoa.. :D

Eilen tämä nukku kolmen tunnin päikkärit... vähän on heikko happi, ei tätä ihan hyväks oloks voi kutsua...

Täällä pikaisesti taas ilmoittaudun...

Oltiin Lontoossa tosiaan viis päivää viime viikolla, pari päivää ihan duuniasioissa ja pari päivää vapaalla. Oli ihanaa! Eikä edes satanu juurikaan ;) Paljon jäi kuitenkin näkemättä, joten ens kesänä lähden sitten miehen mukaan kun se menee duunimatkalle sinne...

Huomisen oon taas poissa toimistolta, mutta yritän perjantaina ehtiä paremmin taas tänne, ja kaivan teille sitten sormuksen kuvan netistä... Se on yhä vieläkin niin hieno!

*Nyt nukkumaan*Ovista odotellen ja häistä haaveillen*

Mitenkäs me saataisiin tätä meidän ketjua piristymään =o? kaikki on ollut vähän hissukseen tämän viikon ajan. Huhuu???

Ilmeisesti monella kierto siinä vaiheessa, ettei vielä oikein mitään jännättävää. Minussa ei ainakaan vielä ole mitään jännäiltävää; ei oireita suuntaan eikä toiseen... Tylsää. Välillä vähän mietityttää olisiko voinut tärpätä tästä kierrosta, mutta ei kyllä mitenkään siltä tunnu. Äitikin eilen puhelimessa kovasti vihjaili tai oikeastaan totesi, että teette nyt sitten niitä lapsia, kun koulukin on kohta ohi. Ympäripyöreitä vaan höpisin sille takaisin ;)...

Tulkaahan nyt kertoo kuulumisia!