Haaveissa vauva 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa, kun olette jaksanut jännäillä puolestani :). Ei tarvinnut edes testailla, kun eilen täti saapui punaisella ferrarilla odotetusti. Tänään siis kp 2! Meilläkin sit lähti neljäs yrityskierto käyntiin. Niin se aika vaan menee...

Mä en nyt vaan jotenkin ymmärrä, kun eka kierto oli sen 37 pv, toinen 36 pv ja tämä 31 pv. Kahdessa edellisessä kierrossa menkat on alkanut odotetusti 14 päivän päästä oviksesta. Laskin helistimen laskurilla tässä edellisessä kierroksessa oviksen ja sinä ajankohtana sen bongasin niin kuin pitikin. Mutta miten se laskuri osasi ennustaa, että tästä kierrosta tulee lyhempi...? kierron pituudeksi siihen laitoin 36. Vai ajatteliko se laskuri, että menee yleensä pidempi aika kuin se 14 pv oviksen jälkeen ennen kuin täti tulee... Menipäs vaikeaksi selittämiseksi, mutta mietityttää tuo ;). Onko se muuten aina "vakio", että menee se 14 päivää aikaa ovulaatiosta, kun alkaa menkat, jos ei ole raskautunut?

Mikäs on muiden tilanne??? toivotaan, että nyt te muut plussaisitte! db db db

Ollaan tässä vähän suunniteltu etelänreissua huhtikuulle, mutta puhuttiin, ettei lähdetä jos olen silloin raskaana. Hirveästi haluaisin lähteä vielä reissuun, mutta tottakai haluan, että tässä vauva -projektissakin onnistaisi. Saa nähdä miten käy... Harmi, kun kaikkea ei voi saada heti. *kaikki tänne mulle heti*

No mulla on sellainen käsitys, että menkat on aina 14 pv ovulaatiosta MUTTA... Eikö esim. stressaamaalla pysty siirtämään menkkoja vaikka ovis oliskin ollut oikeaan aikaan? Joten mene ja tiedä...

Loppuviikosta lähdetään reissuun ja tiedossa olisi useammat alkoholitarjoilut... Ajattelin tehdä perjantaiaamuna testin ja mikäli se on nega, uskallan ottaa yhden tai kaksi. On nimittäin sellaiset tilanteet, että mitkään tekosyyt juomiselle eivät oikein tule kyseeseen. Ainoa vaihtoehto tilata vaivihkaa alkoholittomia drinkkejä, mutta sekään ei toisissa kekkereissä kyllä toimi...

Lumikukka;
Mä olen lähinnä tälläinen taustapeijoona ;) niin kauan ennenkuin oma yritys alkaa mutta eikö se mene niin että ovulaatio voi siirtyä stressin tms. seurauksena mutta ne menkat tulee joka tapauksessa 14 pv ovulaation jälkeen?

Mulla ajatuksena olisi että jätetään kumit pois joulukuun menkkojen jälkeen ja sitten pääsisin jännäyslistalle minäkin. Nyt on enää lopullinen taisto miehen kanssa kun se mokoma alkoi jänistämään..

Täällä taas :) Pahoitteluni tähdelle tädin tulosta. Nopeasti on tämä syksy kyllä mennyt. Neljäs kierto se on mullakin menossa pillereiden pois jätön jälkeen. Todella toivon, ettei täti tule vielä tällä viikolla paikalle. Nyt on menossa kp 14 tätä neljättä kiertoa. Tulis edes yksi suht normaali kierto eikä noita lyhyitä outoja kiertoja. Tosin on kyllä suunnitelmissa tällä viikolla vielä testata, että saan varmuuden. Sitten kun saan testit.

Joko ootte muuten jouluostokset aloittaneet? Mulla on aina suunnitelmissa aloittaa hyvissä ajoin, mutta taitaa taas jäädä viime tinkaan. Ootteko yleensä jouluihmisiä eli tykkäättekö laittaa joulua kotiin?

Mulla taas nää menkat sellaiset hyvin olemattomat. Ei kyllä sinänsä haittaa, vaikka onkin niukat, mutta jännä kyllä, ettei pillereiden jälkeen ole ollut yksiäkään sellaisia kunnon menkkoja. Onneksi kuitenkin kierrot on ollut ihan normaaleja.

Mä olen ihan jouluihminen. Otin jo hyvissä ajoin marraskuussa esille kynttelikön ikkunalle ja jouluvalot olohuoneeseen. Lahjoja olen yrittänyt miettiä, mutta en ole kauppoihin lähtenyt vielä kiertää. On niin vaikeata ostaa aikuisille ihmisille lahjoja. Olenkin ajatellut, että miehelle ostan lahjan ja muuten sitten sukulaisille, joiden luona käydään sitten jouluna, saa riittää joulukukka tai suklaata. Itsekään en tykkää, että väkisin ostetaan lahjoja ja sitten sitä krääsää pursuaa kaapeista. Pieniä lapsia ei hirveästi ole suvuissa, niin ei paljoa onneksi tarvii lahjoja ostella.

Ajattelin, jos joulukuusen olisi ottanut parvekkeelle, mutta voi olla, että se sotkee niin paljon, ettei tule hankittua. Oma perinne meille on syntynyt, että kinkku paistetaan aattoa edeltävänä yönä. Sitten käydään anoppilassa aattona ja joulupäivänä mummolassa ja sitten Tapanin päivänä minun sukulaisissa. Joulu on kyllä ihan talven kohokohta.

Saapi nähdä saadaanko joululahjaksi plussa raskaustestiin ;)... Se olisikin aika hieno lahja!Täytyykin tästä lähteä vähän helistimen laskurilla laskee mahdollista ovis ajankohtaa ;)).

Mikäs on Emeliinan tilanne? oireita??? koska testailet? muillakin jännäyspäivät on ihan käsillä. Onkos kenelläkään lupaavia oireita?

Katsoitteko eilen Onnen varjot elokuvan? en oikein samaistunut niihin pariskuntiin enkä oikein innostunut leffasta... Ihan katsottava oli, mutta ei mikään huippu elokuva.

Nyt melkein voisin laittaa itseni tuohon jännäyslistalle, oltiin nimittäin hommailemassa saunassa "puoli vahingossa" ilman kumia.. ; )
Huh! Todennäköisesti turha haaveilla plussasta mutta pieni mahdollisuus kai on olemassa.. mulla kierto ei ole ihan säännöllinen joten jää nähtäväksi.

Lumikukalta sain neuvon liittyä tänne porukkaan, kun kirjoittelin tänään tuonne toiseen kohtaan..

Eli tosiaan haaveissa avomiehen kanssa lapsi ja asiat puhuttu halki. Mies onkin ihan varma, että haluaa lapsen ja minä myös (paitsi panikoidessa). Kuitenkin, kun jätin e-pillerit (tai siis paniikissa koittanut jopa niitä jatkaakin, iik!), niin nyt varsinkin iltaisin iskenyt armoton paniikki! Tiedän, että jos olisin raskaana unohtaisin panikoinnin kokonaan ja olisin vain onnellinen. Hetki sitten luultiin, että olin raskaana ja pettyneitä oltiin kumpikin, kun en ollutkaan. Siis loppujen lopuksi tilanne oikein hyvä, kun kummatkin haluaa lasta ja kaikki työt, asunnot ym. mietitty jo valmiiksi.
Kuten jo aiemmassa tekstissäkin kirjoittelin, niin teen töitä lasten parissa ja usein näen perhe-elämän "pahimman" puolen ja lapsista ne "vaikeimmat", joten sekin ehkä vaikuttaa panikointiin. Olen miettinyt myös paljon, että miten sosiaalinen elämä muuttuu, kun kaverit ovat lapsettomia ja haluaisin kuitenkin olla lapsen kanssa mahd. pitkään kotona. Yleensä mulla on "monta rautaa tulessa" ja olen tottunut siihen. Tietty sitä miettii myös kuinka elämä muuttuu, kun lapsi tulisi. Tosin en ole mikään varsinainen bilehile enää, että elämäntilanteeseen lapsi sopisikin..

Tällaisia ajatuksia minulla ja muiden ajatuksia kaipailen, koska omat kaverit on vähän eri vaiheessa elämässään.. Nyt lopetan tämän romaanin.. ;0)

Tervetuloa ;) Mulla on menossa tällainen rekrytointikampanja :P Saadaan vähän lisää elämää ketjuun.

Meillä alkoi tjottailu lokakuussa ja tällä viikolla jännitellään toista kiertoa. Viime kierrossa oli menkat neljä päivää myöhässä ja paniikin eri asteet tulivat tutuksi. Kuten myös rankka pettymys kun menkat alkoivatkin. Vaikka tätä toivoo ja haluaa, niin silti myös pelottaa. Tosin enää ei pelota niin paljon ja ihan kuten sanoit - epäilykset kyllä unohtuvat siinä vaiheessa kun plussan saa :) Minkä ikäisiä ihmisiä olette?

Täällä ei ole oireita... Perjantaiaamuna teen tosiaan sen testin, jos siitä jotain selviäisi. Vaikka nähtävästi pakko vain olla ottamatta jollain tekosyyllä. Ellei menkat ehdi alkaa ennen sitä. Tänä vkl olisi siis ne talvihäät, joita mainostin aikaisemmin. Yhdistämme vähän muutakin reissua samaan pakettiin.

Mä katsoin viimeisen vartin Onnen varjoista... Eipä siitä mitään pysty sen pohjalta sanomaan ;) En katso suomalaisia elokuvia oikeastaan ollenkaan, en oikein tykkää.

Pahoittelut minultakin Tähdelle, jospa sitten ensi kierrossa tärppäis, ei menetetä toivoa:)

Täällä ei mitään oireita suuntaan tai toiseen. Tänään aamupäivällä olin kyllä jo hetken aika varma, että täti tulossa, mut ei ainakaan vielä ole näkynyt:) Ja nyt ei enää tunnukkaan siltä, että olisi tulossa. Liikoja en kuitenkaan vielä uskalla toivoa, kun sitten voi joutua pettymään.. Mutta jos tätiä ei kuuluu to mennessä, niin ehkäpä silloin voisi jo testaamista ajatella :O Silloin olis kp30, ja kierrot olleet aiemmin 26-29 väliilä.

Minäkin kyllä tunnustaudun joulu-ihmiseksi. Vielä en ole suuremmin joulukoristeita laitellut, mutta viimeistään la sen teen:) Ihanaa:) Muutamia lahjojakin on tullut ostettua, mutta suurin osa kuitenkin vielä ostamatta, viime tinkaan jälleen jää luultavasti:/

Moikka,

pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Tosin tässä vaiheessa muutenkin lähinnä taustailen teidän joukossa, koska meidän yrityksen aloitus on vielä monen kuukauden päässä. Töissä olen tehnyt hirmuisia päiviä, mutta eiköhän tämä tästä joululle rauhoitu. Sitä ei sitten jaksa enää kotona konetta aukaista kun töistä kotiin pääsee.

Oi jouluihminen olen minä kyllä! Tosin pidän itsepäisesti kiinni siitä, että vasta adventiksi jouluverhot ja tähdet laitan. Ulos olen laittanut kynttilälyhtyjä jo pyhäinpäivänä. Itsenäisyyspäivänä sitten varmaan paistelen vähän torttuja ja pipareita, ja jos tänä vuonna tekisi itse piparkakkutalonkin. Erityisemmin en kakkuja tms tapaa leipoa, koska ei meillä niitä kukaan syö, itsekin yritän olla syömättä yhtään mitään ylimääräistä, jotta pysyisi mahanympärys edes jotenkin kurissa, toistaiseksi ainakin ;)

Miehen kanssa alkaa nämä perheenlisäyskeskustelut kuulua jo joka viikkoon, aina kun tulee jostain tulevaisuudensuunnitelmista puhe, niin otetaan sekin jo huomioon että voisin olla raskaana jne. Jotenkin yhdistää kovasti tämä tilanne, kun aletaan keskusteluissa mieltää itsemme perheeksi. Ihan hyvä tunne, jotenkin ehkä jännääkin kun tämä on vielä meidän kahden ikioma salaisuus :)

Niin ja Viirulainen, tervetuloa!!

Pelonsekaisia ajatuksia pyöri täälläkin päässä, kun päätimme, että vauva tulee jos on tullakseen. Nyt kuitenkin olen huomannut, että ne ajatukset ovat jääneet. Hirveästi vain toivoo että plussa tulisi, ja pian!!:) eli epäilykset haihtuivat täälläkin melko nopeasti.. Jo päätös vauvan (varsinkin ensimmäisen) yrittämisestä on minusta melko iso asia, joten on kai aika tavallista että se voi hieman mietityttää.

Tervetuloa Viirulainen!Panikointi oli minullekin hyvin tuttua silloin, kun jätin pillerit. Minullakin tosiaan ajatukset ja tunteet vaihtuivat niistä ruusun punaisista mielikuvista ihan sinne kauheaan paniikkiin mitä olen tekemässä. Äkkiä ne kuitenkin on hävinnyt tässä ajan saatossa. Uskon, että ne kuuluu tähän prosessiin ja on tärkeätä kokea niitä tunteita.

Kiitos tädin pahoitteluista :). Onneksi ei tarvinnut korkealta tippua, kun aavistelin jo tädin tuloa. Mutta kyllähän se harmittaa, kun ei ole vielä onnistanut. Innostusta kuitenkin vielä riittää roppakaupalla tähän projektiin =)!

Minustakin on jotenkin meitä parisuhteessa tosi lähentävää tämä vauva -projekti. Jutellaan aika paljon näistä asioista, oikeastaan melkein päivittäin. Mies on ollut ihanan kannustava ja tukeva sekä innoissaan tästä.

Mutta se olisi raahauduttava puppejen kanssa ulos.

Peukuttelen täällä ahkerasti jännääjille db db!

Kiitoksia nopeasti tulleista vastauksista ja ajatuksistanne.

Olen itsekin miettinyt, että onhan se parempi ajatella ja "panikoida" jutut etukäteen kuin sitten jälkikäteen. Tässä vaiheessa ehkä tuntuu, että meidän kaveripiirissä on hyväksyttävämpää tulla vahingossa raskaaksi kuin suunnittella lasta. Mikä on aivan järjetöntä mielestäni..
Joku taisi kysellä ikääkin, eli minä olen ihan piakkoin 25 ja mies 27. Ja pääkaupunkiseudulla asutaan.
Ehkä jonkin verran mietityttää, ettää mies valmistumassa koulusta vuoden sisällä ja itse olen määräaikaisena töissä. Sillä lailla ei ehkä paras lähtökohta, koska tietty olis kiva olla se vakkariduuni tuolla pohjalla. Toisaalta työllistyminen mun alalla on enemmän kuin todennäköstä lapsenkin jälkeen.
Miehen kanssa ollaan mietitty, että ehkä sellasta täysin "sopivaa" aikaa lapsen hankkimiselle tuskin tulee, koska aina jutut vähän mietityttää ja aina on jotain kesken. Ehkä pitää vaan ottaa niistä hetkistä kiinni, mitkä tulee.
Eli tämä neito kuitenkin taitaa heittäytyä mukaan kunnolla (ja paniikinkin uhalla) odottelun ja jännäämisen maailmaan.. :) Tosin nyt on e-pillerit ja muut niin sekaisin, että tuleekohan tästä selvää koskaan. Ja kokoajan sellasta menkkakipua, vaika menkatkin oli vasta noin viikko sitten.. Täällä sitä siis sählätään oikein huolella.. ;0)

Tervetuloa Viirulainen joukkoon turisemaan minunkin puolestani.
Itse koitan pysyä muyös hiukan taka-alalla kun ei kerran vielä edes pääse haaveilemaan jännäilyistä =)
Vaikka joka ikinen päivä kyllä käyn ketjussa jollei muuta niin luen viestejänne.

Harmi neganneille :( Musta tuntuu, että on kuitenkin mukavampaa, jos menkat alkaa, kuin testailla "turhaan". Lumikukka ainakin jännäilee, toivottavasti tulisi hyviä uutisia :)

Viirulainen, tervetuloa! Hyvin kirjoitit, että "sopivaa" aikaa tuskin koskaan tulee, kun aina on jotain kesken - sama täällä! Aina voisi ajatella, että sitten kun on valmistunut, töissä, vakipaikka, talo... jne. Siksi olenkin päättänyt, että nyt voisi olla ihan hyvä aika.

Ja tästä pääsenkin seuraavaan asiaan, että kp:t on nyt jo jotakin yli 40, ja mietin, koska tämä alkaa olla epänormaalia. Mielestäni en edes stressaa asiasta (koska en ole ehtinyt ajattelemaan, tämä viikko on kiireinen, jälleen kerran) ja olo on aivan normaali. Eikös sulla Hippu81 ollut kans vaihteleva kierto? No joo, ei tässä auta kuin odottaa, että alkaisi kierto numero kaksi.. Ja tosiaan taas tulee mieleen, kauanko tällaista aikaa kestää, että kierto on mitä on, joten raskautumistoiveetkin tuntuvat kaukaisemmilta. Ei siis paniikkia täälläkään :), tässä odotellessa ehtii kyllä miettiä asioita. Toki jotkut tulevat heti raskaaksi, joten en tiedä, lievittääkö tällainen ajattelutapa paniikin syntymistä eipäs-juupas-pohdinnoissa..

Ai niin, Viirulainen, mulla negatiivia ajatuksia lapsen (ja koiran) hankkimista vastaan tulee yleensä aamuisin, kun on nukkunut liian vähän ja väsyttää paljon. Jos silloin, kun silmät ristissä nousee sängystä, tulee mieleen vauvajutut, niin sitten tekisi mieli harkita vielä. Luopua nyt hyvistä yöunista ties kuinka kauaksi aikaa...! Iltaisin taas olo on ennemminkin haaveileva. (ja koiraa ei edelleenkään olla hankkimassa, mutta vauva olisi tervetullut)

Mitähän vielä... Joulukysely: olen jouluihminen! Hyvä ruoka, musiikki ja rauhallinen tunnelma, kynttilät ja valot pimeydessä, ah! Tykkään jouluruuista, tähän mennessä yksissä pikkujouluissa olen jo syönyt jouluaterian, ja kotona olen muutaman kerran tehnyt joulutorttuja ja pipareita. Glögiäkin menee... Ja uudet jouluvalot ostin, ne on jo laitettuna. Kohtahan onkin joulukuun eka päivä, voisi vaikka ostaa joulukalenterin :)

Heh, mustahan tuleekin nähtävästi tämän palstan suurkuluttaja.. toivottavasti jaksatte mun horinoita! ;)

Juu panikointi mulla tosiaan iltaisin pahinta, aamuisin ajatukset on yleensä hyvin kirkkaat ja pelottomat. Toisin kuin sulla Villa. Olen kyllä nukkumaan mennessä aika loppu, mikä ei ehkä ole paras aika pohtia elämän suuria kysymyksiä..

Kysynkin teiltä vähän neuvoa.. lopetin siis e-pillerit hetkeksi. Paniikinpuuskassa eräänä iltana jatkoin syömistä. Oletteko lopettaneet pillerit liuskan lopussa vai jopa kesken? Epäilen tosin tämän hetkistä ehkäisytasoa, koska tosiaan mennyt vähän sekaisin tuo syöminen. Elikkäs onkohan enää edes mitään väliä, että missä kohtaa ne lopettelee? Huh, ensi kerralla hävitän ne pillerit, että en enää paniikkihetkellä toimi samoin. Ja ainakin eilen illalla paniikkia ei kuulunut, vaikka kuinka kuulosteli.

Jännitän kaikkien puolesta, jotka odottavat plussaa ja toivon parasta! :0)

Onko sulla Villa tullut mieleenkään testaamista vai onko tärppihetket menneet tässä kierrossa sivusuun??? Ajattelin etten itse kykenisi moiseen rauhallisuuteen noilla kp:llä varsinkin jos raskautumisen mahdollisuus olisi =) Näköjään kun itseä ei tarvi jännätä/panikoida sitä jännää muita entistä enemmän.
Mulla vaan pahaolo-aallot jatkuvat ja ovat aamuisin/iltapäivisin pahimmillaan. Syöminen hiukan helpottaa ja eilinen nukkuminenkin myös. No raskaana en ainakaan ole se on varmaa, mutta mietin voiko pillereiden kanssa tapahtua jotain hormoonimuutoksia keskivaiheilla kiertoa, joka saattais olla kaiken takana. Ainakin jos iskee nälkä tai väsy (on muuten ollut aivan armotonta tällä viikolla) olo on heti astetta huonompi. Voivoi, kun pienellä ihmisellä täytyy aina jolla jotain murhetta =)
Viikko vielä ja sit pääsee etelän lämpöön rentoutumaan.

Villa; Mulla tosiaan venähti se eka luomukierto peräti 50 päiväseksi. Jossain kp 40 tienoilla testasin varmuuden vuoksi välillä. Pelkäsin jo, että jäävät pidemmäksikin aikaa pois. Onneksi sitten kuitenkin tulivat luomusti eikä tarvinnut ruveta käynnistämään. Vieläkin on tosiaan mitä sattuu tuo kierto, nyt on ongelmana se lyhyys sitten.
Mulla on myös samoin kuin tähdellä nuo menkat tosi niukat. Tarkoittaa varmasti sitä, että ei ole kroppa vielä pillereistä täysin toipunut. Mä luulen, että sitten kun tulee ensimmäiset "kunnon" menkat niin on tuo raskautumisenkin mahdollisuus parempi. Siksi oliskin varmaan ollut järkevää lopettaa pillerit ennen yrityksen aloittamista, että olis saanut kierto rauhassa tasaantua ennen yrittämistä. Mutta toivotaan, että se tässä yrittämisenkin lomassa tasaantuu tuo kierto ja normaalit menkat tulee kuvioihin. Ei mullakaan menkat koskaan ennen pillereitä näin niukat olleet. Taisi Mi-iu myös sanoa, että plussasi heti kun tuli ensimmäinen "normaali" kierto.

Tervetuloa Viirulaiselle mun puolesta myös :)

Mulla kp 17 ja toivon oikeesti, että jos täti tulee niin tulis vasta ens viikolla. Niin testasin muuten sitten taas negan. Kivutkin on alavatsassa loppuneet, joten odottelen sen tädin paikalle ja meen sitten vasta gynelle.

Kiitos hippu81 pohdinnoista :) Itse asiassa mullakin lähestyy tuo kp 50 viikonloppuna, ehkäpäs sitten.. Ja juu, raskaana en ole, olen testannut negan viimeksi viikko sitten. Enkä uutta testiä enää tee (kai), tulee jotenkin hölmö olo kun niitä huvikseen tekee. Vähän sellainen, että enkö tosiaan muuten usko, että ihan heti ei raskauduta (ja tää ei tarkoita, että ajattelisin testaamisen muiden kohdalla olevan turhaa, ja itsekin varmaan tekisin lisää testejä, jos olisi joitakin oireita, jotka voisi kuvitella liittyvän raskauteen tms. Mutta kun ei hyvällä tahdollakaan..) Eli odottelen mielummin seuraavaa kiertoa.

Huoh, olipas taas selostus, ymmärtääköhän kukaan :)

Unohdin viimeksi toivottaa emeliinallekin testausonnea; oletko jo testannut? Entä lumikukka? :)

Odotan jo innolla huomisiltaa, on ollu niin rankka viikko, että olen todellakin viikonlopun tarpeessa (vaikka ei silloinkaan lomailla, vaan opiskellaan).
Hyvää viikonloppua siis kaikille näin etukäteistoivotuksena, jos en tänne enää ehdi.

Mites jännääjien laita? Lumikukalla ainakin on h-hetki?? Huomennako sitten teet testin?

Mulla on ihmeellisiä ilta kuvotuksia ollut muutamana iltana mutta taitaa johtua ihan muusta kuin mitä toivon. Kuvittelemalla taitaa löytää itsestään jos jonkinlaista oiretta.
Vatsakin tuntuu kasvavan pikkuhiljaa mutta siihen taitaa syynä olla herkuttelu ja liikunnan (mitä se on??) vähyys.
Aika seesteinen kausi muuten meneillään, ei oikein jaksa firman pikkujoulutkaan innostaa. Kotiin on kiva laitella joulua ja melkein kaikki lahjat on jo ostettu ja kortitkin postitettu valmiiksi.

Ja joku taisi yleisesti kysellä maantieteellistä sijaintia niin se on kaakkois-suomi.

Ette kuulkaa usko tätä.. Tänään menin tomerana lähiapteekkiin ostamaan raskaustestiä, mutta kuinkas kävikään.. Tuttava oli yllättäen tämän apteekkien lakko homman vuoksi siirretty juuri samaiseen apteekkiin töihin ja tuli tietenki kyseleen että mitä tarvitsin. Koska meillä on paljon yhteisiä tuttuja tämän henkilön kanssa, en tahtonut paljastaa mitä olin oikeasti tullut ostamaan, poistuinkin sitten apteekista särkylääkkeiden kanssa... Ja seuraavaksi lähin apteekki ei enää ollut auki, joten testi jäi tältä päivältä ostamatta. Eeeiiiih...:/ Olisin niin tahtonut jo testailla! Nyt jo vähän enemmän uskaltaa elätellä toiveita plussaamisesta kun tätiä ei vieläkään kuulu ja kp30 menossa(aikasemmat kierrot mulla siis olleet 26-29 välillä) Täytyy kai huomenna koittaa käydä uudelleen ostoksilla. Miten muuten marketeista saatavat testit? Onko ne luotettavia?? Niistä kai on jo aikasemminkin ollut jotain keskustelua..

Voi hitsi emeliina olipa huono tuuri! Mä olen ovelasti tilannut verkkoapteekista testejä, eipä tarvi pelätä törmäävänsä tuttuihin ostoreissulla :) En ole kokeillut marketin testejä, mutta mulla on sellainen käsitys, että jos mikä tahansa testi näyttää edes haamuplussaa testiajan sisällä, niin ei se siitä negaksi muutu. Toisinpäin kyllä. Voin olla väärässäkin.

Tekaisen aamulla testin ja ilmoittelen sit.

Emeliinan reissu kuulostaa aika harmilliselta.. Toivottavasti huomenna ostokset onnistuu paremmin!

Itse ostin tänään testejä, missä pitäs näkyä plussa varhaisessa vaiheessa. Teinkin yhden, mutta ylläri, ylläri oli nega. Arvasihan sen, mutta silti harmitti hetken aika suuresti.

Ilmoitelkaahan huomenna, että miten teille käy Emeliina ja Lumikukka! Toivotan onnea matkaan.. :0)

Minä täällä jännäilen teidän puolesta! Aika huvittava tuo Emeliinan apteekki reissu. Rupesi hymyilyttämään ja mietin oletko mennyt ihan puihin, kun ystäväsi on tullut sinua palvelemaan ;), mutta olitkin sujuvasti selviytynyt tilanteesta. Minäkin olen tilaillut verkosta testit. Se on niin kätevää ja edullisesti on saanut.

Erikoisia kyllä Hempsukan ja Utelias pahalaisen oireet, hhmmm ;)... Villa, toivotaan, että täti nyt tajuaisi saapua paikalle, kun kierto alkaa jo venymään ärsyttävän pitkäksi. Mi-iullahan oli silloin kanssa niitä megakiertoja/kierto, taisi olla jotain 54 päivää pitkä. Taitaa olla aika yleistä, että kierrot venyy pillereiden lopettamisen jälkeen.

Mullakin varmasti kroppa jonkun verran sekaisin n. 8 vuoden pillereiden syömisen jälkeen, kun menkat tosiaan sellaiset hyvin minimaaliset. Tuhruttelee kyllä useamman päivän, mutta ei nää sellaiset oikeat menkat vielä kertaakaan ole ollut. Olenkin kanssa miettinyt, että sitten, kun jossain vaiheessa tulee ne kunnon menkat niin voisi se plussakin tulla helpommin...

Tuosta panikoinnista, että mullakin aina aamuisin on sellainen fiilis, että ei ikinä mitään vauvoja. Mä tarvitsen mielestäni paljon unta ja tykkään nukkua pitkään. Väsyneenä tuntuu, ettei pysty mitään tekemään ja olen tosi kärttyinen, erityisesti miehelle. Aamuisin just miettii, että miten sitä jaksaisi öisin herätä ja miten sitä pystyy luopumaan hyvistä yöunista jopa useiksi vuosiksi ja miten parisuhde kestäisi sitä kärttyisyyttä kuukaudesta toiseen... Iltaisin sitten ajatukset on toisenlaiset :).

Viirulainen kyseli pillereiden lopettamisesta. Mun kaveri lopetti renkaan käytön kesken kierron ja soitti ja kysyi oikein asiaa t-keskuksesta. He olivat sanoneet, että voi kesken lopettaa ehkäisyn. Eli tuskin siitä hirveätä haittaa on, jos pillerit lopettaa kesken liuskan, mutta kierto voi kyllä olla sitten vähän sekaisin. Kaverilla sitten renkaan jätön jälkeen tuli heti tyhjennysvuoto ja sitten kierto normalisoitui. Raskaaksikin tuli melko pian. Mutta ;) parempi varmaan, että nyt hävität ne kaikki pillerit, ettet paniikin iskiessä ala niitä popsimaan miten sattuu. Se ei nimittäin ole kauhean kivaa, kun ei oikein tiedä missä vaiheessa kiertoa on.

Tulkaahan sitten heti kertoilee testailu uutisia!