Haaveissa vauva, helmikuun haaveilut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, Sinis ei meillä kauhean huonostikaan mene. Riidellään vaan enemmän kuin ennen ja kiivaammin,mutta rakastetaan edelleen tosi kovasti...ja yöt edelleen nukutaan TOOOSI lähekkäin. Mut onhan tämä aika todella piinaavaa... Kyllä maaliskuussa edetään asiassa niin, että lähdetään lääkärille selvittelemään vikaa.

Juttelin muuten yhden työharjoittelijan kanssa, 1-vuotiaan lapsen äiti. Ja hän sanoi, että ei vuosi vielä pitkä aika yrittää ole ( he olivat tjottailleet vajaan vuoden)... Mä vaan intin, että kyllä se musta "kuullostaa" pitkältä ajalta...(manasin mielessäni...) Tuli vähän paska fiilis, että olenko mä ylireagoinut kaikki nämä tunteet, jos vuos ei kerta vielä pitkä aika ole...Kylä musta vaan tuntuu niin...:( Vai mitä Sinis ja Tiiti? No, samalla tää nainen kyseli meidän vauvahaaveista ja tiedätte varmaan tunteen, kun se kysymys tulee eteen...Ja en todellakaan tunne tätä naista niin hyvin, että voisin alkaa kertomaan kaikesta...

Myy.
 
No, niin..kiva kiitos Dinnalle kommentista Komulaisen "aksentista"...satun omaamaan saman "aksentin".. Kaikki nyt ei vaan voi olla "hienoja" niinku-TzAdilaisia! Murteet ovat rikkaus! And that's that..
 
Piti vielä sanoa, kun kysäsin juuri mieheltä, että minkä ikäiseksi luulee sitä juontajaa... Sanoi, että 38. :D Sanoi vielä, että meinas eka sanoa, että 42, mutta oli sitten vähän kiltimpi, kun ajatteli, etten muuten kysyisi ja että hänen on oltava luultua nuorempi. :D Toi 38 oli siis hänen veikkaus alakanttiin.

Myy, ihmiset suhtautuu tohon asiaan niin erilailla... Mun tosi hyvä ystävähän onnistui plussamaan viimeinkin vuoden yrityksen jälkeen, eikä hän ollut missään vaiheessa kiirehtimässä hoitoihin... Mäkin taas oisin ollut valmis hoitoihin jo heti 2 kuukauden jälkeen. :/

Mä toivotan teille kaikille tosi paljon onnea!!!
 
...ja, että Komulaisen "aksentti" pilaa ohjelma-formaatin...niin eiän meistä savolaisista ole mihinkään muuhun kuin paskaa luomaan....!!! AAAARGH!!!! Nyt nousi puolustusmekanismi pystyyn!


(menen rauhottumaan...ja kun palaa...keskityn olennaiseen)
 
"Se juontaja on vaan sattunut viimiset 20 vuotta pyörinyt noissa eläkeläisten piireissä, joten ei se nyt oikein neljissäkymmenissä voi enää yrittää tollaista imagonvaihdosta ja leikkiä kaksvitosta uudestaan."

Täh, luin kyllä kaiken :D. En mäkään tykkää Komulaisesta mutten ymmärrä miten joku liittää sen johonki tangomarkkinoihin :O. En ymmärrä miten 3-kybänen on voinu 20 vuotta pyöriä eläkeläisten piireissä :D. Mut ei mun onneks tarvikaan kaikkea ymmärtää...
 
Tosi harmin paikka Myy, että tunnut ottavan nokkiin tosi kovin kaikesta... Mä oon vielä oleskellut kyseisellä seudulla tosi paljon ja muutenkin ympäri maailmaa, joten kaikkea oon kuullu nähnyt. En todellakaan dissaa maalaisia mitenkään ja ihan oma rakas miehenikin on maalta ja puhuu omalla aksentillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihan ulkopuolelta...:
"Se juontaja on vaan sattunut viimiset 20 vuotta pyörinyt noissa eläkeläisten piireissä, joten ei se nyt oikein neljissäkymmenissä voi enää yrittää tollaista imagonvaihdosta ja leikkiä kaksvitosta uudestaan."

Täh, luin kyllä kaiken :D. En mäkään tykkää Komulaisesta mutten ymmärrä miten joku liittää sen johonki tangomarkkinoihin :O. En ymmärrä miten 3-kybänen on voinu 20 vuotta pyöriä eläkeläisten piireissä :D. Mut ei mun onneks tarvikaan kaikkea ymmärtää...

Lue uudestaan, niin ymmärrät miksi päädyin tuohon johtopäätökseen.
 
No niin, riita poikki ja voita väliin! Miksi muuten hitossa juuri voita, mitä hyötyä siitä on?? Mielipiteitä on joka lähtöön. Ja mun mummokommentti oli olevinaan vähän niinkuin vitsi.. tämä on oikein hyvä ikä! Vai mitä Tiiti-mummo? :)

Vuosihan ei vielä ole käytännössä pitkä aika, niin ainakin joka paikassa toitetetaan. Ja kai siinä jotain faktaa on takana, kun vasta kerran vuoden yrittämisen jälkeen pääsee tutkimuksiin. Mutta se kyllä tuntuu siltä ja sinä aikana ehtii käymään läpi niin paljon tunteita ja ajatuksia, joista muilla ei voi olla mitään käsitystä, jos ei ole samaa itse kokenut. Ja tottakai sitä miettii, miksi juuri omalle kohdalle on käynyt näin, miksi ei voinut kuulua niihin, jotka plussaavat vuoden muutaman kk:n sisään tai edes sen vuoden sisään. Mutta uskon ja toivon, että vuosi ei oikeasti ole pitkä aika, vaikka se sitä tunnetasolla todellakin on. Mutta älä Myy ollenkaan mieti sitä oletko reagoinut jotenkin väärin, et todellakaan. Olemme tässä(kin) suhteessa niin kovin erilaisia ja jokaisen tunteet ovat ihan yhtä oikeutettuja. Kyllä mä olen tässä vuoden varrella ollut todella katkera, kateellinen, inhottava, masentunut ja muuten vaan vittumainen, jopa vältellyt hyviä ystäviäni, jotka ovat onnistuneet tulemaan raskaaksi ja minä en. Itkenyt kotona elämän epäreiluutta yms. Ei palstatila riitä kaikkeen.. mutta olen varma, että kaikki tämä on vaan käytävä läpi, ei sitä voi oikaista. Ja kun näitä palstoja lueskelee, niin huomaa kyllä, että samassa veneessä ja samojen tunteiden kanssa painiskelee aika moni muukin. Että antaa tulla vaan! Kyllä me tästä selvitään!!

Ja mä en kyllä enää uskalla kysellä keneltäkään vauvahaaveista, sillä toivon ettei multa tule kukaan puolituttu sellaista kyselemään. Kerron niille, joille haluan, muille asia ei kuulu.

Jaahas, tämä vuodatus nyt teidän onneksi keskeytyy, kun joku koputtaa ovella.. hitto! :)
Sinis
 
Täällähän on melkein turpakäräjät pystyssä! Hui....
No, joka tapauksessa se Komulainen on kamala eikä todellakaan sovi siihen ohjelmaan...
Niin ja sori Dinna, mä tosiaan ite hämmensin tota soppaa kun en malttanu ajatuksella lukea sitä sun kirjoitusta mihin kuitenkin kommentoin...
Mut jokos tää aihe olis käsitelty, ettei tänne tuu isompaa vauvahaaveet- kuorosotaa? ;) ...kun se ei oikein taitais pärjätä noilla tv-markkinoilla.... :D
 
Joo, mä oon tosi pahoillani, että oon saanu täällä vahingossa aikaiseksi jonkun ihme vauvahaave-kuorosodan! :( Mä en tosiaan niin tarkoittanut. En tiennyt, että joihinkin mun sanomisiin tartutaan niin kovin. Mä en siis oo tarkotuksellani loukannut ketään, enkä tule ikinä loukkaamaankaan. Mä oon aina ollut sellainen kaikkien kaveri ihan pienestä ja pitänyt pienempien puolta, joten mua hämmentää ja harmittaa, jos mua pidetään ilkeänä. No mutta, mun puolesta ei ainakaan mitään vakavaa oo käynyt ja mä kyllä pidän teistä! :) Toivon tosissaan koko ajan, että te plussaisitte, enkä mä ymmärrä, että miksi teidän pitää odottaa!!! Te oottee ainakin sen plussan ansainneet, jos jotkut! bdbdbdbdbdbdb Antaa (kuoro)sodan olla... Ei siitä mitään hyvää seurannutkaan! ;)
 
Jepjep, pistetään ne sotakirveet maahan... ;)

Elämäähän tää vaan on ja muutenkin kaikki riidat yleensä syntyy jostain ihan ihme jutuista... Ja tuskinpa tässä nyt mitään katastrofaalista ehti tapahtua :)
Toivottavasti Myykin jo leppyi?

Niin ja tähän sotaan olis varmaan Puhina paras juontaja, sillä on niin hyvin sana hallussa. Ei jäis kukaan kylmäks :D ...ja tuskin ärsyttäis ketään! ;)
Mutta missä Puhina on????!?!!? TUU TAKASIN!!

No niin, takaisin aiheeseen (ja lisää omaa napaa): eilen sit alko ne "menkkakivut" mut ei vuoda tipan tippaa! Maha vaan on aika kipee koko ajan.
Huomena ehkä haen uuden testin jollei siks vuoto ala, sithän sen näkee kumpaa nää säryt oireilee. Luulis raskauden nyt jo näkyvän jos se sitä on, kuitenkin jo kp 42 tänään...

Voi mooses tätä odottelua!!!!!
 
Mä hämmennän omalta osaltani tätä soppaa tosta vuoden yrittämisestä. Meillä ehti tulla 11 kuukautta yritystä (tai no osittaista tjottailuakin) täyteen ennen tärppiä eikä näillä PCO-tyyppisillä munasarjoilla ilmeisesti olis lasta saatu aikaan ilman clomeja (jotka luojan kiitos tehosivat kerrasta-sivuvaikutukset ihan kamalia).
Toivottavasti Myyn lääkäri maaliskuussa sujuu hyvin ja saatte apua ressaavaan tilanteeseen. Meillä ei riidelty kun mies ei edes tajunnut mun haluavan vauvaa niiiiiiin kovasti =)
 
Dinna, jos sinusta tuntui niiiin pahalta jo kahden yrityskuukauden jälkeen, niin mietipä miltä näistä vuoden jo yrittäneistä oikein tuntuu. Eikö olisi aika siirtyä odotuspalstalle jo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja taustailija:
Dinna, jos sinusta tuntui niiiin pahalta jo kahden yrityskuukauden jälkeen, niin mietipä miltä näistä vuoden jo yrittäneistä oikein tuntuu. Eikö olisi aika siirtyä odotuspalstalle jo?

Kyllä olen siellä odotuspuolella jo. Musta on kuitenkin kiva ja reilua käydä moikkaamassa silloin tällöin vanhoja tsempaajia eikä vaan unohtaa kaikkia tuttuja heti kun itseä onnistaa. Mulla oli selvä pointti sanoa tuo kommenttini ja se oli se, että on ihan oikein, että toisia harmittaa odottaa sen vuodenkin verran. Tämä ketju ei edes ole tarkoitettu vuoden yrittäneille vaan ihan kenelle tahansa. Itsekin liityin tänne aikanaan sen takia, että tuo ketjun esittely tuolla alussa oli niin kutsuva, mutta valitettavasti totuus ei ole ihan kaikkien kohdalla osoittunut sen arvoiseksi, vaikka suurimman osan kohdalla kyllä. ;) Kun et tiedä mitä olen täällä aikani kirjoitellut etkä selkeästi muutenkaan tilanteesta, niin on todella hölmöä tulla kommentoimaan yhtään mitään. Tiedoksesi vielä, että olen pyörinyt minäkin täällä haaveilijoissa toukokuusta tammikuun, kun menkat ei vaan alkaneet, mutta onneksi onnisti sitten kun vihdoin alkoivat. Niin ja kysehän ei vaan ollut tästä ketjusta, vaan yleensäkin vauvahaaveista. Asia on tarkistettu ja omasta mielestäni ihan kiusallaan, joten periaatteessa noi eiliset purkaukset ei tulleet ihan yllärinä, sillä osasin odottaa, että jossain vaiheessa joku haluaa takertua sanoihini. Olen kyllä monesti miettinyt, että miten raskasta sen täytyy olla yrittää kuukaudesta toiseen ja muistan hyvin oman jännäykseni ja pelkoni, jonka sitten kerron ainakin potenssiin 100.

Todella kummallista, että tulin tänne kommentoimaan yhtä asiaa, jonka koin liian jyrkäksi, koska minähän juuri en ikinä halua kuulostaa oikeasti ilkeältä ja sitten siitä joutuu ojasta allikoon, vaikka tarkotusperät oli hyvät. Onneksi täällä sentään tuntuu olevan porukkaa, jotka oikeasti tuntuvat tietävän, etten ole todellakaan mikään pässi. En kai mä nyt tulisi tänne oikeasti haukkumaan ketään omalla nimimerkilläni, kyllähän te sen tiedätte.

Hyvää viikonloppua!!! :)
 
Joo, kannatetaan Puhinaa juontajaksi! Missä olet?

Kannanpa nyt korteni tähän kekoon, vaikka päätin olla hiljaa. Mä uskon, että Dinna ei ole tarkoittanut mitään pahaa ja koittanut vaan elää mukana tässä. Mutta se on vaan fakta, että asiat tuntuvat vuoden jälkeen hyvin erilaisilta ja hyväksi tarkoitetut kommentit eivät todellakaan aina tunnu siltä. Mutta näin se menee eikä se varmaankaan ole suoranaisesti kenenkään vika. Voin suoraan sanoa, että kyllä mua harmitti, kun Dinna sen plussan heti sai ekoista menkoista, mutta minkäs sä sille mahdat. Eikä vaan sun kohdalla, sama myös muiden itseäni nopeammin plussanneiden kanssa. Eikä se toivottavasti tee musta läpeensä pahaa ihmistä. Onneksi siitä harmista pääsee eroon (ainakin toistaiseksi..). Mutta samat asiat sanottuina eri ihmisten suusta tuntuvat tässä vaiheessa kovin erilaisilta. Tuntuu, ettei kukaan voi tietää miltä tämä jatkuva tahkoaminen tuntuu (paitsi ehkä Tiitillä, Vilukisulla ja Myyllä saattaa olla jotain pientä hajua asiasta ;). Eli koittakaa ymmärtää myös meitä tänne juuttuneita! :) Olemme jo "vähän" katkeria kohtalostamme emmekä aina pysty iloitsemaan aidoisti muiden onnesta, mutta yritämme. Jookos?

Mutta missäs te nyt oikein lusitte?? Voitteko tulla piristämään minun perjantaipäivää? Mä oon kovasti koittanut kehitellä oireita teidän iloksi, mutta myönnän epäonnistuneeni siinä pahasti.. Mutta vielä on aikaa! :)

Sinis kp22
 
Mä olin eilen ihan huippuvaimo...leivoin mokkapaloja ja tein herkullista kana-kookos-keittoa...ja annoin ;) KOLME kertaa illan aikana... Voitte uskoa, että oli miehen naama kuin Naantalin aurinko!!! :D Ja ehdittiin kuntoilemaankin illan aikana... Eli ihan mukavasti unohtu tää tahkoaminen...:) Saunassa juteltiin savolaisen-leppoisasti näistä vauvajutuista ja ollaan rinta rinnan katsomassa samaan suuntaan --> tulevaisuuteen.

Mulle yks kaveri sanoi, että mulla on oikeus olla katkera...:) Musta se tuntuu hyvältä kuulla, sit ei enää tarvii ollakaan niin katkera...:)

Sinis, mun oireet on ihan yhtä tyhjän kanssa... kattelin eilen kalenteria ja musta tuntuu, et meidän ovis meni ohi. Mikä se on, että himot jyllää ihan väärään aikaan...


Myy.
 
...ja Ramona oliko sulla jo se lääkäriaika varattuna....kyllä sun kroppa on ihan kummallinen...mut olet oikeassa paikassa - niin on meidänkin kropat!

Ja Puhinan onnistunut katoamistemppu jatkuu...eihän ne nyt sinne mökille menny...? :O Eikös se jotain siitä joskus maininnut...nettipimennossa kenties?

Myy.
 
minusta on erittäin epäkohteliasta sanoa, ettei toinen voi ymmärtää toista ihmista. tämähän on toisen älykkyyden aliarvioimista. ei kai ihminen nyt mene psykiatrille toteamaan, että "et ole käynyt läpi samaa kuin minä, joten sinusta ei olekaan apua". kyllä on ihmisiä, jotka osaavat sympatisoida ja empatisoida. tähän ei tarvitse tutkintoa, sitä paitsi kyseinen työ onkin yleensä liian uuvuttavaa hyvin sympaattisille ja empaattisille ihmisille. ne taas, jotka usein kuvittelevat, että asiat eivät ole näin, eivät välttämättä ole itse kykeneväisiä tähän (empaattisuuteen). minä en ainakaan ikinä sano kenellekään tuttavalleni päin näämää, että "et voi ymmärtää, kun et ole käynyt tätä läpi". minulle itsellenikään ei ole muistaakseni tätä sanottu. hyvin epäkohteliasta. kokeilkaapa laittaa itsenne tuohon tilanteeseen.
 
Nimen omaan psykiatriassa ollaan sitä mieltä että toinen ei voi ymmärtää toisen kokemusta. Vihon viimeistä olisi sanoa jollekin että TIETÄÄ miltä tästä tuntuu. Kukaan kun oikeasti ei voi tietää miltä toisista tuntuu.
 
Ja jatkan vielä sen verran että ymmärtäminenkin luetaan usein tietämiseksi joten toiselle ei voi sanoa ymmärtävänsäkään sitä mitä joku toinen tuntee. Rehellisesti olen sitä mieltä että ihminen joka on plussannut ensimmäisessä kierrossa ei voi tietää / ymmärtää miltä tuntuu ihmisestä joka ei ole plussannut kymmenennessäkään kierrossa...
 
Viimeinen sana omalta osaltani ennen viikonlopun viettoon häipymistä. Ei kai kukaan ole väittänytkään etteikö Dinna tai kukaan muu olisi sympaattinen tai empaattinen?Tottakai on ja kyllä se näkyy hänen/heidän kirjoituksistaan. Ja toivottavasti en ole Dinna loukannut sinua, se ei ole ollut tarkoitus.

Ja olen kyllä ollut tilanteissa, joissa en todellakaan ole voinut sanoa tietäväni/ymmärtäväni täysin miltä toisesta tuntuu juuri sen takia, että en ole itse samaa itse kokenut. Mutta se ei tarkoita ettenkö voisi koittaa ymmärtää parhaani mukaan tai kuvitella miltä hänestä mahtaa tuntua. Eli asialla ei kyllä ole mitään tekemistä sympaattisuuden tai empaattisuuden kanssa.

Mutta tämä häipyy nyt! Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua!
Sinis
 

Similar threads

U
Viestiä
134
Luettu
4K
Lapsen saaminen
Utelias pahalainen
U
U
Viestiä
156
Luettu
4K
Lapsen saaminen
Utelias pahalainen
U

Yhteistyössä