Haaveissa vauva, huhtikuun haaveilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilukisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, täällähän on taas mukavasti aktiviteettia!

Mun pääsiäiseen kuului vain suklaamunia, oltiin nimittäin miehen kanssa eri paikkakunnilla pyhät. Noh, kohta sitä voi alkaa taas puuhasteleen, vaikka laskeskelin että ovis olis tosiaan vasta vappuna. Itse asiassa olin tavallaan helpottunut kun täti tuli, oli sen verran piinaavat jännäysviikot. Ens viikonloppuna olis yhdet isot bileet ja nyt voi rauhallisin mielin sitten juhlia eikä tarvi keksiä mitään tekosyitä tai huijauskeinoja. Ihanaa. En ookaan ollut aikoihin juhlistamassa kunnolla, nyt vois sitten purkaa vähän paineita.

Sinis, noista menkkojen myöhästymisestä vielä, että mullakin yleensä siis ollut kierto suht samanpituinen. Sitähän sanotaan että ovis myöhästyy eikä menkat sinällään, koska luteaalivaihe on yleensä sama. En tiiä, se mun edellinen kierto oli niin outo (missä epäilin kemiallista), että ehkä se sekoitti systeemit. Toivottavasti Sinis sulla olis täti jäänyt sinne Kyöpelille luutansa kanssa!

Pitääpä kokeilla noita lämpöjuttujakin joskus! Onkohan kainalosta mittaaminen luotettavaa? Tosin en tiiä onko musta noin säännölliseen mittaamiseen, mutta voishan sitä suuntaa antavasti mittailla huvikseen.

Puhina, jos mä nyt oon tulkinnut yhtään oikein tätä limailua, niin ilmeisesti se ovis olisikin vasta muutaman päivän kuluttua siitä jättilimasta. Muistan myös lukeneeni muilla olleen samanlaisia kokemuksia, jotka siis on raskautunut. En tiiä sitten, ehkä nämäkin on henkilökohtaisia? Mä aion joka tapauksessa koittaa seuraavassa kierrossa hommailla vielä vähän limailun jälkeenkin.

Sinis, mä oon käsittänyt että kaikki limailut ja lämmönnousut/laskut voi tulla vaikka ei ovuiloisikaan. Kroppa valmistautuu siihen mutta jostain syystä solu ei sitten irtoakaan. Eli voikohan tässä nyt sitten luottaa oikein mihinkään oireiluihin... pitänee vaan puuhailla ihan randomilla ja toivoa että joskus tärppäis!

Täällä on kans työvire hukassa, ei nappais ei sitten yhtään! Ei nappaa kyllä mikään muukaan. Mulla on usein menkkojen jälkeen sellanen tylsä olo, ettei oikein mikään kiinnosta. Noh, huomenna on jo keskiviikko vaikka tänään oli "maanantai". Kyllä tämä taas tästä lähtee, ja kohta on taas viikonloppu.

Palaillaan taas,

Ninna

Hei vaan armaat kanssaihmiseni! ;o)

Ninnalle pahoittelut tädistä, vaikka taisitkin sen jo kääntää positiiviseksikin. Täällä kanssa eilen alkoi tuhruilu (joka tosin loppui myös eilen). Tänään armottomat menkkakivut meneillään. Nytkin istun ihan kierossa tässä kirjoittaessani, että edes pystyn kirjoittelemaan... Huoh... Menkkojen pitäis alkaa 16.päivä elikäs sehän on sitten torstai. Toivottavasti alkaisi pian, mä en taas jaksaisi näitä kipuja... Onko muilla muuten samaa kuin mulla, kun mulla on mielettömät kivut aina joka toinen kuukausi? Ja joka toinen kuukausi ei liiemmin kipuja ollenkaan. Ja aina kun on "kipukuukausi" niin menkat on tosi vähäiset (ei huono asia) ja lyhyet ja sitten taas ne ei-kipuiset on huomattavasti runsaamat ja pidemmät? En ole itse jaksanut ottaa tästä mitään stressiä itselleni, mutta tuli nyt vaan mieleen.

Viluski, kiitos lohduttavista sanoista. Tiedän niin tuon tunteen, ettei ole olevinaan enää mitään yhteistä ja on jo päättänyt, että antaa olla, niin juuri silloin se ukko on tosiaankin oma ihana itsensä ja hetken päästä itsekin ihmettelee, että miten edes saattoi ajatella muuta... Lohduttavaa, että jollain muulla menee samaa rataa. :o)

Ja Puhinalle, kiva tietää, etten ole yksin haluineni. Meillä ei tuo ukko tosin enää aina jaksa ottaa pilke silmäkulmassa ja välillä antaa palautetta kovallakin kädellä. Ja sitten mä taasen menen itseeni ja päätän, etten kyllä vähään aikaan edes vihjaile mitään. Ja antaas olla, kun seuraava päivä valkenee... :o)

Pääsiäinen meni. Valitettavasti ohi on jo. Kovin munarikas se ei ollut. Yhden suklaisen munan söin (poika söi niitä oikein urakalla meidän perheessä) ja kerran sain lenkkiä (ja kerran oltiin koko perhe ulkoilemassa lenkillä). Mutta ihanaa oli olla kotosalla ja lomailla. Ihanaa, kun ei aamulla ollut kiirettä mihinkään. Ja saatiin pihahommiakin tehtyä. Nyt sitten vappua odotellessa...

Piti muuten teiltä ihan gallupmaisesti tiedustella, että kuinka kauan te olette olleet yhdessä miestenne kanssa? Ja kuinka moni on naimisissa/kihloissa? Me ollaan pidetty yhtä jo kymmenen vuotta. Kihloihin mentiin, kun oltiin oltu yksi vuosi yhdessä, mutta naimisiin asti ei olla vielä keretty. Ensin minä halusin naimisiin ja kun multa meni into vähän niin kuin ohi, niin sitten ukko olisi halunnut ja nyt sitten ollaan molemmat taidettu jo unohtaa koko juttu.

Mutta nyt on pakko lähteä liikkumaan, jotta nuo kivut helpottaisivat.

Callie

G: kolme vuotta kihloissa, neljä vuotta yhdessä.

Ja kyllä meillä tosiaan melkoista soutamista ja huopaamista tää yhteiselo välillä on. Johtuu isolta osalta miehen yrittäjyydestä joka vetää sen ihan piippuun ja sitten se on luonnollisesti kärttynen ku mikä. Ja Kyllä, meillä myös minä tunnun olevani se aktiivisempi osapuoli. Välillä olo kuin milläkin munahaukalla.... Mutta sitten joskus esim lomilla kun mies saa levättyä kunnolla, saattaakin tilanne kääntyä hetkellisesti päinvastoin. Jei!

Kyllä minullakin on toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän kipuja, mutta vain pari kertaa vuoteen on sellaiset menkat mihin liittyy tosi kovat kivut. Lähetän parantavan puhalluksen Callielle: puuuuuuuhhhhhhh!

Missäs meidän Helmi Kuumanmaan; Ramoooona on? Veikö pääsiäisnoita mennessään?
Mä kaipaisin mielialaa kohottavaa vitsintynkää! Joo, mä kai saan sit tänä aamuna olla se jota vähän masentaa koko homma. Kun ei taas oo mitään oireita mihinkään suuntaan ja turhauttaa kytätä sitä tätiä joka kuitenkin tulee ja en tiiä, on vaan vähä alakuloinen mieli. :(

Kilojakin on kertynyt ja nekin ahistaa. Oon aina ollut suht hoikka, ja ei nytkään mistään kauheesta katastrofista ole kysymys, mutta kyllä 3-4kg sais tippua. Olen aina ollut terveellisten elämäntapojen kannalla mieluummin kuin kitukuurien, mutta nyt en pistäis pahakseni jos lähettäisitte tehokkaita painonpudotusvinkkejänne (reseptejä?) millä pääsisin kivasti alkuun... Kai sitä pitäis lenkkipolulle kampeutua ja vongata munaa ollen itse aktiivisempi osapuoli... Huooooh, ei sovi yhteen tämän alakulon kanssa. Haluan vetää levyn suklaata ja käpertyä petiin. Ulkonakin on ihan harmaata, blaaah.

No, mun masikset tulee ja menee, iltapäivällä varmaan jo eri mieli, mutta nyt ahistaa tää kaikki, sää, kilot, lapsettomuus ja oireettomuus, ja rahattomuus, ja ferrarittomuus sekä ajokortittomuus, jne jne jne jne ;) valivali

Ja kaiken tämän omanapaisen valituksen keskeltä: Mitäs teille muille kuuluu? Piristäkää minua ihanilla höpöillä jutuillanne suloiset!

Valikisu 30/35+

Vaimo havahtui hääpäivänään aamuyöstä unestaan ja huomasi ettei mies ollutkaan vierellä. Lähti sitten keittiöön katsomaan, jossa valot paloivat että mikäs on miehellä mielessä. Vaimo näki miehensä istumassa keittiön pöydän ääressä viskilasi edessään ja kyynel silmäkulmassa. Vaimo huolestuneena kysymään:"Mitäs sinä täällä istut ja murehdit?"
Mies vastaa:"Muistatko kun me parikymmentä vuotta sitten tavattiin?" Vaimo:"Muistan."
Mies:"Muistatko kun isäsi uhkasi passittaa minut 20 vuodeksi vankilaan jollen sinua vihille vie kun olen raskaaksi saattanut?"
Vaimo hymyillen:"No,muistanhan minä senkin!", "Mutta mitä sinä oikein itkeskelet?"
Mies:"No, sitähän minä vain, että tänään minä olisin vapautunut vankilasta!"

Minun ja mieheni suhde on muihin nähden varsin tuore. Olemme siis olleet yhdessä vasta vajaan vuoden ja siitä ajasta 7 kk toivottu lasta. Tämä voi vaikuttaa pöyristyttävältä monenkin mielestä, mutta meillä elämä jostain syystä vain naksahti näin kohdilleen emmekä ole sitten vastaan pistäneet. Osittain ehkä asiaan vaikuttaa ikäero, jonka vuoksi tuntuu että tahtoo ahmia hetket elämästä toisen kanssa, kun kuitenkin on tod.näk. että emme 'voi' elää yhdessä kaunista vanhuutta. Toisaalta olemme miettineet sen niin, että kun olemme yhdessä, on meillä tod.näköisesti reilut parikymmentä vuotta, miksei jopa kolmekymmentä vuotta yhteistä matkaa edessä. Ja jos me sen ajan saamme nauttia toistemme seurasta, on se kuitenkin paljon siihen nähden, kuinka moni nuori pari yhdessä on ja elämäänsä jaksaa jakaa. Toki on turhaa vertailla suhteita keskenään kun kaikilla on kuitenkin ihan oma tapansa suhtautua elämään ja parisuhteisiin. Me olemme molemmat jo kerran eronneet ja kumpainenkin puolellaan jossain vaiheessa miettinyt että varmasti uuteen suhteeseen sitoutuminen vaatii entistä enemmän rohkeutta, mutta kun toisemme tapasimme oli se kuin isku suoraan palleaan. Tajuhan siitä lähti, mutta onneksi toisen sylissä on hyvä toipua. :)
*puh* tulipas tilitys.

Puhina, jos mä nyt oon tulkinnut yhtään oikein tätä limailua, niin ilmeisesti se ovis olisikin vasta muutaman päivän kuluttua siitä jättilimasta. Muistan myös lukeneeni muilla olleen samanlaisia kokemuksia, jotka siis on raskautunut. En tiiä sitten, ehkä nämäkin on henkilökohtaisia? Mä aion joka tapauksessa koittaa seuraavassa kierrossa hommailla vielä vähän limailun jälkeenkin.
Hmm.. kenties on siis mahdollista että vois siis vieläkin tärpätä, vaikka kananmunalimat tuli sunnuntaina. ...Mies tulee aamulennolla kotiin ja jos mä sen heti puol kuudelta kellistän, niin saas nähdä mitä tulee :D Ei vais, eiköhän ukkokulta tarvitse unta viikon lomailun jälkeen, ja sen hälle suon.. Ja kun mun kohdallani on kuitenkin niin, että minähän en (virallisesti) edelleenkään ole väkisin tekemässä lasta, elikäs meillä rakastellaan vaan kun rakasteluttaa.. Elikäs sinällänsä en niin tarkasti noita limailuja ole seurannut.

Nyt kenties vähän aikaa vois töitäkin tehdä :) Koirakin kyllä nukkua tuhisee taas jaloissa niin levollisena, et vähän houkuttais itseäkin ottaa tirsat. :O *Haukotus*

Laihdutusnikseistä... voi vitsit, kunpa tietäiskin jonkin mikä toimii..muutakin kuin tämän:"Kuluta enemmän kuin syöt!" Mulla tulee koiran kanssa ulkoiltua keskimäärin pari tuntia päivässä, mutta kun ei ole rotuna mikään vinttikoira, niin meidän ulkoilu tahti on melkoista löntystelyä.. niin emännän kuin koiran puolesta ja illalla tulee kuitenkin sorruttua puoleen litraan jäätelöä kun "tulihan tuossa taas ulkoiltua" ...ja se tuppaa näkymään. Lohduttelen kyllä välillä itseäni sillä et täytyyhän mun pysyäkin lihoissani, koska koirastakin kasvaa iso (berninpaimenkoira) joten täytyy siel hihnan päässä jotain vastapainoa olla jottei mua viedä ku pässiä narussa :D

Piristäviä ajatuksia teille Naiset!

-Puhiksenne

Pikaviesti täältä, eilinen laiskottelu kostautuu..

Viluskille voimia masispeikon kellistämiseen! Tuu tänne, täällä paistaa ulkona aurinko! Ihanaa!

Puhiksella on ollut mukavan kuuloinen pääsiäinen. Haravointi ja EGC ilmeisesti sopii yhteen hyvin? :)

Toivottavasti Callien kivut helpottavat. Ja Ninnallekin heipat! Koita löytää työvire, ainakin vähäksi aikaa.

Mites meidän lomalainen? Back in business? Myy siis, tule ilmoittautumaan!

ON: ei näy menkkoja täällä eikä myöskään tunnu siltä. Mutta eipä mulle yleensä ole mitään kipuja ennen vuotoa. Voihan nenä, kauankohan niitä nyt saa odotella? En kyllä testaa, sillä ne harvat kerrat kun olen r-testin erehtynyt tekemään ovat saaneet menkat alkamaan heti.. mieluummin odottelen vielä. Voihan se olla, että ovis on ollut myöhässä, kun en kerran löytänyt sitä. Tai sitten sitä ei ole ollut ollenkaan. Voi voi..

Niin ja G: kymmenen vuotta yhdessä eikä kihloja :(

Pitää mennä.
Sinis kp 29

Saankos mä nyt tuppautua mukaan tänne? :) Vilukisu kävi tuolla meidän vuoden raja -ketjussa eilen kirjottelemassa ja mä pohdin että pitäiskö lyöttäytyä mukaan tänne teidän ketjuun, kun meidän porukka alkaa hajota tuolta... Niin että jos sopii, mä änkeän nyt tänne ;) Eipä tuolla VRL:ssä ole tullut juurikaan muuta kuin vauvanyritys-juttua kirjoitettua, joten muut höpinät on ihan tervetulleita välillä. Siksihän mä olen teidän juttuja täällä käynytkin aina lukemassa.

Tuohon galluppiin heti sitten. Me on oltu yhdessä 10,5 vuotta, kihloihin mentiin n. vuoden jälkeen ja naimisissa on oltu 3,5 vuotta.

Ja voi että tuo Vilukisun "kilo-ongelma" on niin tuttu. Mä olen ollut aina ihan hiukkasen pullea ;) Siis ehkä paino on ollut ihan ok, mutta kun se kaikki on läskiä eikä lihasta. Nyt sitten tässä kuukauden-parin sisällä on tullut ihan yhtäkkiä se kolmisen kiloa lisää. Mikään liikkumis- tai syömistavassa ei ole merkittävästi muuttunut. Mielestäni ne kilot ilmestyi ollessani raskaana sen pari viikkoa (km oli kuukausi sitten). Nyt pitäisikin siis alkaa liikkua enemmän, mikä kyllä näin kevään tullen olis ihan mukavaakin. Kun vaan iltaisin sais itsensä siitä sohvalta ylös. Ja kauppareissulla malttais kiertää sen karkkihyllyn ;)

Mä nyt sitten lykkään itseni myös tohon listaan.

Myy80, 28/28, Y 03/08 (km 12/08)
Puhina,26/47, Y 10/08 (tjot)
Prätkämimmi, 36/36 tjot Keski-Suomi
Ramona, 20/41 Y 10/08
Sinililja, 31/33, Y 01/08
*Tiiti, 31/31, Y 9/07,
Vilukisu, 29/34 Tjot 06/07,( km 08/08)
Ninna80, 28/30 Y 03/09
Outik, 26/30 Y 01/08 (km 03/09)

No niin, nyt helpottaa =voin taas vähän aikaa laiskotella.. :D

Tervetuloa Outik! Mäkin olen lueskellut teitän ketjua usein. Meidänkin ketju oli jo harvenemaan päin, mutta me ollaan saatu uusia ihanuuksia pitämään juttua yllä. Ja ihan muistakin aiheista, mä tuppaan itse jumittamaan näissä samoissa aihepiireissä, joten on kiva kun muut jaksaa jauhaa jotain muutakin :)

Ai että kilo-ongelmia? Niin täälläkin, aina samat. Mitäs meidän Timmit Mammat-projektille kävi? Myy taitaa edelleen käydä salilla säännöllisesti, meikäläisellä on vähän harventuneet noi urheilukerrat.. Mä oon kanssa normaalipainoinen, mutta vuosien saatossa kertynyt muutama ekstrakilo, josta voisin kyllä haluta eroon. Mutta kun en jaksa.. syöminen on liian kivaa! :)

Puhiksen pinkki ystävä oli ilmeisen hyvä hankinta? Jos kerran jo oikosulunkin sait aikaiseksi.. ;) Ja ihanasti kirjoitit miehesi tapaamisesta!

Meillä on mennyt vähän kuten Calliellakin nää kihlajutut. Mies oli innokkaampi joskus vuosia sitten, mä en halunnut silloin naimisiin (olin kyllästynyt häihin). Aloin sitten vonkaamaan sitä pari vuotta sitten, mutta miestä ei enää nappaa.. ehkä joskus, ihan hyvä meillä on näinkin. Onhan meillä toi yhteinen lainavankeus eli ei se ihan tuosta vaan pääse livistämään.. ;D

Mä en uskalla vielä elätellä oikein mitään toiveita, vaikka yleensä tähän aikaan menkat ovat jo alkaneet tai ainakin tiivisteet vuotaneet. En uskalla, kun se pettymys on aina niin kova.. Jos ei tätiä näy, niin en varmaan testaa ikinä.. kyllä sen sitten jossain vaiheessa huomaa.. viimeistään synnytyslaitoksella :) Sitä on saanut kehiteltyä itselleen jo sellaisia uskomuksia, joita ei uskalla rikkoa.. kuten esim. "huomenna aamulla testaan=aamulla hanat aukeaa taatusti".. eli ei testiä. Piste.

Ihana ilma ulkona, saisiko jo livistää pihalle täältä??
Sinis

Täällähän minäkin taas päivystän... ;)
Nyt on "pitkä" lomareissu takana, isännän vanhemmilla oltiin melkein viikko... :D
Oli kyllä ihan mukavaa,ettei siinä mielessä ollu ollenkaan "pitkä" reissu... :)

Niin ja sitä galluppia, me alettiin seurustella heinäkuussa -06, kihloihin saman vuoden jouluna ja naimisiin helmikuussa -08 ja vaavia ollaan "tehty" nyt yli puol vuotta, vaikka se nyt ei tähän kysymykseen liittynykään... ;)

Siitä puheen ollen, täällä olis taas toiveet korkealla! Koko oviksen oletetun ajankohdan (en tuntenu oireita kunnolla :( ) pöllytettiin peittoja joka päivä ja nyt alkaa oireita ilmaantua... *virnistää* eli aamuyökötystä, palelua ja diabeetikko kun oon niin inskan tarve on vähentyny älyttömästi....! KooPeet on kai 22-24??? en muista tarkkaan, mut ovis oli kp 11-15 välillä limoista päätellen....
Että taas saa jännätä... ;)

Tervetuloa mukaan Outik! :D
mä olen kans joskus käyny teijän ketjua vakoilemassa... ;)
Tsemiä teillekin vauvahaaveiluun! :D

Vai että Puhina ylikuumentaa jo apuvälineetkin! aijai mikä kissa! ;)
...hyvä että tuurasit mua nyt vitsinkertojana! ;) ei mulla uusia taida nyt ollakaan...

Mitähän muuta mun piti....Oli kuitenkin sen verran tullu viikossa juttua ettei voi muistaa kaikkee.. no pitää nyt ahkerasti taas yrittää kavuta juoneen mukaan... ;)

Tervetuloa Outikille munkin puolestani! :)
Meidän ketjussa taitaakin mennä jutut pääasiassa navan alla, muttei aina suinkaan vain vauva-haaveilujen muodossa. Villiä naisporukkaa kaikki tyynni ;P Ja yleensä viikonloppua kohden jutut vaan villiintyy ja miehet saa taas olla ihmeissään et mistähän näitä 'seksipetoja' oikein löytyy :D

Ylikuumentaapa hyvinkin :D No, tänään täytyy pistellä taas leikkikalut yöpöydän laatikkoon piiloon, jotta voi sieltä sit miehenkin iloksi esitellä vaikka huomen illalla kun on raasu reissusta toipunut. Mut ehkäpä sais ensin ylikuumentaa sen miehen eikä lisälaitteita, katsotaan kuin käy!

Hienoa kuulla et appivanhempien luona vierailu sujui Ramonalla mallikkaasti! :) Mullakin piipahti just päiväkahviseurana tuleva anoppi. Nautittiin oikein vadelmaleivoksetkin aurinkoisen kevätpäivän kunniaksi ja nyt taas jaksaakin viimeiset tunnit ihan heittämällä! Mukavat 'appivanhemmat' on kyllä ilo sinänsä!

Kiva kun löysit tännekin Outik.
Sä näyt olevan muutaman vuoden mua nuorempi, mutta pakko sanoa että ainakin omalla kohdallani kai se on tuo ikä mikä niitä kiloja lisää. Ainakaan en muuta enää keksi, kun ei mullakaan ihan kauheasti oo elämäntavat muuttuneet. Ja sit se et mitä enemmän painoa ajattelee ja haaveilee laihduttamisesta, ni sitä enemmän pyörii vaan ja ainoastaan ruoka mielessä... Miks kukaan ei oo keksinyt kaloritonta kermaa tämän kisun kuppiin? Nimim: kysynpä vaan!

Kiva että Ramsukin löytyi, ja Puhis paikkasi mainiosti vitsin mentävän aukon! Ramonalla onkin ollut sit erittäin munarikas ovisviikko, ja nyt jo noin herkulliset oireet, wauuuuu!!! Miks mulla ei oo mitään oireita?

Ja Sinis, Sinis...kyllä se nyt vaan lupaavalle kuulostaa tuo sinunkin tilanteesi. :) Ihanaa kun saan jännäillä edes teidän puolestanne. Ymmärrän kyllä ton testaamattomuuden, niitä negoja on niin mahottoman masentava saada, ja silti niitä sorrun joskus tekemään vaikka kaikki merkit viittais muuhun (kuin raskauteen).

Nyt taas oon kirjoittanut tätä viestiä kauan kuin iisakin kirkkoa, joten ajatukset karkailleet tykkänään ja en muista enää mitä piti kommentoimani...

Ps. Pitää kai aloittaa dieetti sillä että syö kaapin tyhjäksi kaikista houkutuksista... Heheh... no ei vais!

Tervetuloa Outik minunkin puolesta.

Ramonan oireet ja peitonheiluttelutahti kuulostaa aika lupaavilta. Pidetään peukkuja sulle! Kuin myös Sinikselle. Tunnustan olevani samanlainen noiden testien kanssa, että viime tippaan asti odottelen ennen testiä. Kun jos testaan nyt, niin huomenna alkaa menkat... Ehkä me ollaan vaan pihejä eikä haluta hukata rahaa turhiin testeihin! :o)

Kiloista... Juuh, niit voisin minäkin pudottaa sen viisi kiloa. Ja silleen pysyvästi kiitos, en halua mitään ihmedieettiä, jossa kilot palaa heti, kun dieetti loppuu. Ja samaa olisin sanonut Outille, että mullakin tosiaan iän myötä nuo kilot vaan tuppautuvat jäämään aina vaan herkemmin. Yllättävän hyvin olen nyt saanut pidettyä tässä nykyisessä painossani, mutta katsotaan nyt taas, kun kesä ja jäätelöt tulevat... Oisko Puhiksen muuten Puhiksen uudella ystävällä myös laihduttavia vaikutuksia? Heh...

Kiitos Viluski parantavista puhalluksista, ne auttoi, kivut on helpottaneet. Tai siis aina välillä tuntuu ihmevihlaisuja tuolla navan alla, mutta huomattavasti heikompia kuin eilen. Nyt pystyy tässä koneen ääressä istumaan ihan normiasennossakin. :o) Niin, ja eilen illalla ne mankat sitten alkoivat. Sitähän se kipuilu tarkoitti. Eli nyt menossa kp 2. Ja viime kierto oli kaksi päivää lyhyepi kuin alunperin odotin, mutta niinhän se heittelee...

Mutta nyt taidan pistäytyä tuonne pihamaalle, kun kerrankin on noin nätti ilma (vaikka tuuleekin kovasti). Toivottavasti aurinko piristää teidän muidenkin päivää!

Callie

Huomenta! ...joo-o, mä OLEN IHAN OIKEESTI HEREILLÄ TÄHÄN AIKAAN!! Ai ette usko vai....pöh... ;)
Vein herran töihin ja aattelin kyllä kohta mennä uudestaan nukkumaan... :D

Mun oireeni senkun lisääntyy...Aamulla (tai siis herätessä viiden aikaan) oli suussa ihan älytön raudanmaku! Eikä auttanu hampaiden pesu tai yhtikäs mikään, se ilmeisesti tuli jäädäkseen, yök.... :b
Täältä tullaan taas niin rytinällä alas jos menkat alkaa että peljottaa jo valmiiks.... :/
koopeet nyt 25...
Olen kyllä taas kerenny kaikenmailman laskurit koluamaan tällä aikaa vaikka PITÄIS hillitä... ;)

*hih* Puhinalle onnea miehen kuumennukseen.... ;)
Eiköhän se lämpene kun esittelet vähän mitä kaikkee sillä pinkillä kaverilla voikaan tehdä... :D

MUTTA, tämä naikkonen suuntaa nyt peiton alle... jos vaikka näkis yhtä tyhmiä unia kun yöllä! :D

Joo, pakko myöntää että hieraisin silmiäni kun katsoin että Ramona oli kirjoitellut jo kuuden pintaan. Aika mielettömän hienoja oireita sulla. Pakko kai alkaa valmistautumaan siihen että "menetämme" sinut tästä ketjusta... db db db db ++++ :)

Tuosta yökukkumisesta. Mulla on nyt mennyt kaksi yötä putkeen niin ettei uni oo meinannut tulla millään ja oon pyörinyt aamuyölle levottomasti. Vaikka illalla ja päivällä oon ollut väsynyt. Niin no, kierrehän tämä, nukut yösi levottomasti ja oot väsynyt seur päivän, muttakun se ihmetyttää ettei sittenkään uni tullut seuraavana yönä.

Mä kans Ramona käyn aina hölmöyksissäni joskus laskeskelemassa noita laskettuja aikoja. Nykyisin tosin aika harvakselleen. Nyt tässä kuussa kävin, kun päässäni laski että voisi olla pienokaisella aika jännä synttäri jos nyt olis tärpännyt, ja niinhän se menis, että 35 päivän kierrollani la olis 29.12, ja kun yleensä ensisynnyttäjillä menee hiukan yli, niin olis hyvät mahkut 01.01.10 vauvaan... ;D Ja joo, ei mitään mahkuja OIKEESTI, kun ei niitä himskatin oireitakaan ole, ja jotenkin varma olo siitä ettei taaskaan tärpännyt, mutta niin se on ihmismieli tyhmä...

Palailen palstalle myöhemmin, pitää mennä välillä tekemään töitäkin,
Viluski kp31/n.35

Pikaraporttia täältä: lämmöt tipahtaneet ja sitä myötä myös toiveikkuus. Mitään ei kuitenkaan vielä näy, aamulla olin havaitsevinani aavistuksen jotain väriä paperissa, mutta en tiedä. Maha on ollut kipeä eilisillasta lähtien eli eiköhän se akka sieltä tänään ilmaannu. Varmaan vähän vaan eksynyt reitiltään pääsiäistohinoissa. Höh. Mäkin kävin laskurilla, olisi ollut la jouluna.. eli jalat ristissä olisi pitänyt viikko olla, jotta uuden vuoden puolelle oltaisiin päästy.. :) Mutta en jaksa uskoa ihmeisiin. Paitsi Ramonan kohdalla! :)

Pakko jatkaa töitä. Missä Myy?? Lomaraporttia odotellaan :)
Sinis kp 30 (enkka tämäkin)

No ei mulla ollutkaan kiire..
Ramonalla on kyllä aika mahtavat oireet! Toivotaan, että ne tietävät hyvää. Minkäs pituinen kierto sulla yleensä on?

Mulla on ollut samanlaista yökukkumista kuin Viluskilla, ei tule uni, vaikka väsyttää ihan kamalasti. Ja se sitten kostautuu päivällä aikamoisena koomana.. Miten ihmeessä selviän tästä päivästä?? Ideoita??

:DD Puhis tosiaan paikkasi hyvin vitsiaukon! Voitte tästä lähin vaikka vuorotella, olisi parilliset ja parittomat vitsiviikot jaossa.

Kamala nälkä.. saako jo mennä syömään?? Iltakukkumiset kostautuu kamalana kiireenä aamulla ja syömiset on sen takia mitä sattuu..

Mulle iski tänään tajuntaan se, että nyt on oikeati jo huhtikuun puoliväli! Ihan käsittämätöntä. Mikä tarkoittaa sitä, että kohta on toukokuu ja sitten on kesä! Jee!!! Piristyin selvästi, kun sain tämän ahaa-elämyksen. Kohta on kesä!!! Kohta on kesä!!!

Vielä tästä omasta navasta: Mä oon nyt päätynyt siihen, että kun mun munasarjoille on hoettu, että ne ovat ehkä pco-tyyliset, niin ne ovat nyt sitten päättäneet myös toimia sen mukaisesti ("no p**kele, eipäs sitten ovuloidakaan, ainakaan ajallaan..") ja tässä on tulos. Kävin meinaan tässä kierrossa siinä aukiolotutkimuksessa kp10 ja ilmeisesti se gynis ei silloin nähnyt siellä mitään isoa follikkelia. Tai kun kysyin sen jälkeen sitä, niin se totesi jotenkin epämääräisesti, että ei siellä tainnut mitään olla. Mut on nyt ultrattu kolme kertaa peräkkäin ja aikaisemmin siellä on aika tuolloin jo jotain näkynyt. Että ehkä se pco nyt sitten hyökkäsi kehiin. Että tällaista täällä pohdiskelen aikani kuluksi.. Voisin ehkä tehdä töitäkin, aamulla jo vähän tuntui siltä, että työvire olisi palaamassa, mutta ehkä se kävi vain kurkkaamassa. Lähden nyt etsimään sitä.

Sinis

Joo, syvältä tuo yökukkuminen. Etenkin kun toinen nukkuu vierellä ja tietää että hänen pitää todella saada levättyä ja sit stressaa sitäkin ja yrittää olla liikkumatta ettei valvottaisi toistakin ja sitten tulee hiki ja on kuitenkin pakko potkia peitto pois ja kohta jo paleltaakin ja tyynykin on muhkurainen ja.... pr..kle!

Mullakin alamahaa on ruvennut pikkasen nippailemaan tänään, mutta en osaa sen tarkemmin kuvailla. Ihan norminippailuja luullakseni, mutta tuntuupahan edes jotain. Toisaalta oon yrittänyt tän viikkoa syödä kevyesti ja kasvisvoittoisesti, joten saattaahan ne aamuiset omenat ja eiliset sipulipaistoksetkin mahaa kipristää?

Eilisestä masiksesta (joka lievästi jatkuu): Mieskin kyseli illalla jo et mikä mulla on kun en puhu mitään. Sanoin etten jaksa puhua mistään kun välillä tuntuu että kaikki mitä suustani pääsee on hänen mielestään typerää tai tarpeetonta. Miksi siis puhua lainkaan? Olen tavannut kirjoja ja puhunut vain välttämättömimmät. Oikeestihan asia ei ole näin yksiselitteinen, ei meillä ole tässä edes mitään suurtaa riitaa taustalla tms. En tiedä mikä halvatun kevätmasennus minut on ottanut valtaansa. Yleensä olen kuitenkin positiivinen (paitsi siinä sanan yhdessä merkityksessä...) ja kaikin puolin optimistisuuteen taipuvainen...

Voi itkut noita siniksen lämpöjä. Menee hukkaan niin hienot oireet ja hyvät ajoitukset joululahjavauvaan... Mutta tää on niin tätiä! Mutta jospa nyt vaan tiiviisti pidät kinttusi ristissä etkä päästä tätiä paikalle?
Tuohon pco:n en oikein osaa kommentoida, minua ei ole ikinä ultrattu enkä tiedä minkä "tyyppiset" munikset mulla on. Liekö "metkuilevan tyyppiset munikset" oikea lääketieteellinentermi? ;) Muta ihan villi veikkaus vaan, jotain tuollaista pco:ta minultakin saattaisi löytyä jos tutkittaisiin...

Mulla on jo nälkä...niinkuin aina dieetillä. Ja ruokikseen vielä 39,5 minuuttia... Mutta tosiaan, en sortunut mihinkään kaalikeittolentoemoananasmehudiettiin, vaan olen keventänyt ruokia lisäämällä rutkasti kasviksia. :) Eli ihan terveellisin konstein yritän nyt kuitenkin, vaikka se aina hiukan enemmän aikaa ottaakin. Eipähän tule sitten yhdellä haukkauksella takaisin kaikki viisi kiloa mitä sai kahdessa päivässä nesteistä tiputettua... I hope! Ens viikolla pääsenkin sitten taas jumpillekin.

t:Olenko-aina-tosiaan-näin-omanapainen-kisu??????

Tää on niiiin tätiä!! Hyvä Viluski, kun kaivoit ton vanhan hyvän lausahduksen taas esiin, sopii tunnelmaan. Musta metkuilevat munikset on ihan virallinen lääketieteellinen määritelmä, mehän aletaan olemaan aikamoisia ammattilaisia tässä touhussa. Haleja sinulle kevätmasikseen!

Mulla on ihan menkkaolo mahassa ja äsken kun vessassa piipahdin, niin kyllä jotain pientä värisävyä on paperissa havaittavissa, joten se siitä sitten. Tyhmää. Kyllä sitä saa kummasti toiveet nousemaan (vaikka teille muuta väitänkin), kun menkkoja eikä tuhruja ei näy. Vaikka eihän nää nytkään varsinaisesti ole myöhässä. Mutta silti mieluummin ottaisin sellaiset etukäteen alkavat yllätysmenkat kuin tällaisen piinallisen odottelun. Mutta ei siltä multa kysytä. Jos nyt haluaisi olla yltiöoptimistinen, niin kai tässä vielä voisi pienet saumat olla, mutta en usko. Miksi muka nyt, kun ei koskaan aikaisemminkaan? Tekisi mieli vedellä ne clomit samantien nassuun, mutta hitto kun pitää niidenkin kanssa vielä kuukausi odotella.. laskeskelin jo, että jos clomit vähän myöhästyttäisi ovista ja jos nää menkat vielä antaisi hetken odotuttaa itseään, niin sitten mä jo melkein voisin syödä ne tässä kuussa. Mutta ei se mies taida kotiin ehtiä ovisajaksi :( Että clomiton JA lenkitön kuukausi tiedossa.. Nyt pitäisi olla niinkuin Ninnalla useampi miesehdokas kehissä, niin ei haittaisi vaikka yksi heistä lähtee matkalle.. ;) Mutta eipä näy muita..

Pyh ja pah. Siinä tiivistetysti tämänhetkisen fiilikset

t.Toinen-aina-yhtä-omanapainen-tyyppi

Valoisaa päivää Kisuset, Ramonat, Sinis ja loppujoukkiomme!

Ramonan oireet on kyllä aikas upeat. Nyt toivotaan, toivotaan, että huhtikuu tuo plussaa tullessaan!! Ja KUN Ramona nyt plussaa, niin vitsailua et meidän ketjussa saa unohtaa. Sinulle on täällä tärkeä paikka! Muistas se tyttökulta!

Eläkäs vilukisuli omanapaisuudesta huoli, pikkukisun pikkunapa on söpö ja soma, joten anti tulla vaan mitä mielen päällä painaa. Varsinkin jos nyt jostain syystä tuntuu et kotioloissa vaan raskaasti huokailuttaa eikä juttukaan oikein luista. Purat meille vähän, josko pikkusen edes helpottais! *rutistaa lämpimästi* Voihan se olla et sulla vähän kevätmasennusta pukkaa päälle.. Onko aiemmin moisia oireita ollut? Minä olen kärsinyt muutama vuosi takaperin syysmasennusta, joka meni jo aika pahaksikin, mutta lääkityksellä tilanne helpottui sen verran että jaksoi ruveta elämää uudelleen kuosiinsa pistelemään ja kun voimia palasi tarpeeksi olikin edessä melkoisia muutoksia, mutta elämä kummasti parani :) Hyvä näin, kun nyt tuskin päivääkään ilman remakoita nauruja selviää :D

Minäkinpäs vähän kerron napasestani ja viime yöstä :D
Miehen ja poikien lento tuli yöllä, niin että neljän aikaan nousin ylös ja lähdin ajelemaan vastaan. Kotiin päästiin takaisin puoli seitsemän tienoissa. Pojat sippasivat alta aikayksikön ja minäkin olin tietysti jo siinä vaiheessa ihan 'valmista kauraa' ja kiskoin peiton korviin ja toivottelin hyvät aamuyön unet.. Ajattelin siis et eihän tässä nyt ihan OIKEESTI mitään viritellä kun reissumiehet on ihan naatteja. No, näköjänsä tämä "en minä nyt ole mitään vaille (vaikka mieli tekeekin)" -metodi toimii hienosti, koska eipä aikaakaan kun mies jo oli kysymässä et "jos vaikka ihan pikkusen vaan :D" No, hyvähän siitä sitten tuli ja nukahdettiin tyytyväisenä sylikkäin. Kyllä tuntui aamulla ihanalta herätä viikon yksinäisten öiden jälkeen miehen vierellä!

sit taas ihmetystä aiheuttaa nämä verenvuodot.. eli mullakin on siis jo ferrarinäyttelystä se pari viikkoa kulunut, silti yhdynnän jälkeen tuli taas vaaleanpunaisia raitoja paperiin. Ei kiva :/ No.. ei mulla kyllä mihinkään koske, joten ei kai tässä ole syytä paniikkiin.. mut tuskinpa nuo nyt enää hyytymien jälkeisiä olis. Tarttee varmaan vähän (siis ihan pikkasen vaan ;P) rakastella tänään lisää, noin niinkus tutkimusmielessä, et vieläkö vuotaa :D

Nyt puuroa napaan, jottei rupee kaapin kätköjen suklaakeksit liikaa houkuttamaan.

Tsemppiä vilukisun "lisää kasviksia" -dietille. Mä olen tääl hengessä mukana ton puuroni kans :)

Aurinkoa, valoa, lämpöä ja naisenergiaa toivotellen,
Puhis

*vilkuttaa Puhikselle kovasti takaisin*

Ei mulla sentään lenkitön kuukausi ole tiedossa, mutta pari viikkoa kuitenkin. Tuntuu ikuisuudelta.. olen näet päässyt taas hyvin lenkin makuun!! :) Josko vielä vähän vonkaisi ennen kuin täti kunnolla hyökkää.. :) Ja sitten heti kimpussa, kun mies kotiutuu! Näin teemme.

Kiitti rutistuksesta Puhis ja muut lohduttajat. Kyllä tää tästä, pitäis kai vaan päästä ulkoilmaa haukkaamaan välillä, mutta kun ei ehdi... Viikonloppuna sitten! :)

Ja nyt armaat limalogi ystäväni (Dear Doctor!): Voitteko kertoa miksi tässä vaiheessa kiertoa tulee sitä kosteusvoidemaista limatsua? Koopee 31/35. Laskeskelin että jos taas tulis hyperpitkä kierto niinkuin reissussa, niin siltikin olis vähän myöhäistä tälle. Ja ainahan sitä(mulla) vähän limat lisääntyy ennen tätiä, mutta nyt siis tuota oli ihan reilusti. :P Mulla ei ole ollut hiivaoireita kuin muistaakseen joskus kymmenen vuotta sitten. Mut eikös siihen liittyis jotain kutinaakin?????
Mun ikärasismipapaseula antoi muuten puhtaan tuloksen, mutta liekö siinä mitään hiivajutskia tms huomataankaan???

Puhis on taas päässyt puhisemaan sänkyyn armaansa kanssa <3 <3 <3 En tiiä pitäiskö itsekin vongata, voiphan se olla että siitä mielikin piristyis... Nyt vaan en taida olla mieheni huippusuosiossa eilisten töksäyttelyjeni jälkeen. :( Eli täällä kaivettu kuoppaa itselle ja itse siihen langettu...

valkoista-falskaava-vilukisu

Heipsan taas kaikki!

Teretulemast munkin puolesta Outik! Meidän joukkohan vaan lisääntyy (hehe...).

Ramonan oireet kuulostaa toooodella lupaavilta! On tainnut tärppi käydä! Nyt kyllä raportoit meille joka hetken!

Mä en oo oikeestaan miettinyt näitä koko lapsentekohommia nyt tädin vierailun jälkeen, katellaan sitten taas siinä oviksen tietämillä. Yritän nyt olla stressaamatta turhia koko asiasta.

Munkin pitäis vähän kattoa mitä suuhuni laitan, vaikka ihan hoikka olenkin. Selluliitti onkin hoikkien naisten vaiva, ja sitkee sellanen! Oon vaan niin kova syömään ja taas vaiheeksi suklaakoukussa. Sitä on pakko saada joka päivä. Paheensa kullakin ;)
Eilen pakotin itseni juoksulenkille ja ajattelin nyt kevään kunniaksi alkaa taas juoksenteleen enemmänkin. Yritän pitää itteni siinä kunnossa että pystyn juoksemaan 10km koska vaan. Vaikka veren maku suussa! Mulla on sellanen aika aktiivinen tanssiharrastus johon meinaa mennä kaikki aika ja raha. Yritän sitten ehtiä käydä lenkillä ja jumpissa aina sillon tällön.

Mua on askarruttanut sellanen, että miten nuo raskausviikot laskettiinkaan? Jos on esim. raskaana viikolla 5+2? Oon lukenut joskus jostain miten ne meni mut en kuollaksenikaan muista. Anyone?

Sinis, ensinnäkin pahoittelut lämpöjen romahtamisesta, mutta siis jos tärppäis niin ne ei ilmeisesti laske ollenkaan? Mun parilla kaverillakin on tuo PCO, eli eikös se ole yhtä kuin monirakkulaiset munasarjat? Onko raskautuminen tällöin hankalampaa? Mitä muita oireita siihen kuuluu? Sori, kyselyikä iski :)

Viluski, mitä meinaat kosteusvoidemaisella limalla? Eli lievempi versio kananmunasta vai?
Kyllä sä hiivan tunnistaisit, siihen liittyy sietämätöntä kutinaa, ärsytystä ja epämiellyttävää hiivan tuoksua. Munkin pitäis käydä papassa, ei vaan meinaa saada aikaseksi. Tosin nyt vois olla aika hyvä hetki siihen hmmm...

Puhis, teillähän on niin nuorta lempeä että ei ihme että peitto heiluu jatkuvasti!
Meillä tulee pian 7 vuotta täyteen, josta 2 naimisissa. Eli intohimot ei enää niin usein leiskahtele vaikka muuten ollaan paljon lähekkäin ja tykätään toisistamme kovasti. Ollaan myös molemmat aika itsenäisiä ja harrastetaan omia juttujamme eikä nyhjätä koko ajan yhdessä. Se sopii meille, ollaan sen verran meneväisiä.

Mua muuten risoo mun osaksi puhjennut viisaudenhammas. Se aina välillä vähän meinaa tulehtua ja siihen ikeneen kertyy sellasta nestettä. Ei mitään saumaa että pääsis Helsingissä kunnalliseen hammashoitoon sitä leikkauttaan, sillon kun se ei ollut vielä puhjennut mutta turpos sellaseksi palloksi koko ien, sanoivat vaan että "siihen kuuluu monenlaista oiretta siihen puhkeamiseen, purskuttele Corsodylilla". Hitto että ärsyttää. En viittis mennä yksyisellekään, tai oikeastaan ei oo rahaa. Sitten kun googlasin niin sain selville että viisureita ei aleta leikkaamaan ollenkaan raskauden aikana. Kiva jos se sitten taas tulehtuu eikä voi vetää edes kunnon kipulääkkeitä. *turhautuminen*

Uhh. Mä oon jotenki taas poikki. Saiskohan sitä jotain vielä tehtyä, vaikka pestyä pyykkiä...

Palaillaan taas,

Ninna, kp5