Heinäkuu 2006 / 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Assari

Vieras
Heinäkuulaiset (päivitetty viimeksi 4.1.):

27.6. Karina
27.6. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 25, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7 tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
5.-7.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
6.7. minna, naistenklinikka, 22, ensimmäinen
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
8.7. Manteli, KOS, 24, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
14.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Saimi, 31 v. Tays, esikoinen
17.7. Nitta, esikoinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 36 v, Kättäri, toinen
19.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. Illusia, 29 v., esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7 Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen

Öisistä vessareissuista oli puhetta, myös minä käyn vessassa 2-5 kertaa yössä. Koskaan en laita valoja päälle, etten herää liikaa (saan taas nukahdettua). Myöskään minä en enää aamuisin muista, kuinka monta kertaa vessassa on tullut käytyä.

Eilen säihkähdettiin todella. Kävin vessassa ja tuli vähän verta. Pieni viiltävä kipu tuntui ennen kuin verta tuli, mutta ei muuten ollut kipuja (paitsi silloin tällöin normaaleja venytyskipuja). Onneksi verta ei tullut enempää ja minä en niin kauheasti huolestunut, mutta mies.. Se pakotti mut lähtemään lääkäriin.

Käytiin sitten terveyskeskuspäivystyksessä ja siellä oli tosi nuori lääkäri. Kuunteli sydänääniä navan korkeudelta ja eihän ne siitä kuulunut. Mutta sitten alempaa löytyi ja syke oli n. 150. Kohdunsuu tiukasti kiinni. Enää ei ole tullut vuotoa. Lääkäri määräsi viikon sairaslomaa ja käski levätä. Joten mulla on vähän niinkuin loma.

Saara ja mahavauva rv 14+5

Heips!

Mulla on tämmönen paluu arkeen yritys. Eli en oo tosiaan käynyt varmaan kolmeen viikkoon kirjottelemassa, kun on jotenkin ollut niin lomailua tää juhla-aika. Tai siis oonhan mä töissä käynyt, mutta tenttiluvut alko taas vasta tänään.

Np-ultra oli jo Uuden vuoden aatonaattona ja kaikki oli oikein hyvin ja tosi ihanaa oli nähä kaveri siellä polskuttelemassa. Viime viikolla olikin sitten neuvolalääkäri ja sielläkin kaikki hyvin ja sydänäänet kuului vaivatta. Nyt on jotenkin mukavaa, kun ei tuu niin pitkiä taukoja noitten neuvoloitten ja ultrien välillä, niin saa koko ajan jotain muutakin varmistusta tästä odotuksesta kun vaan omat fiilikset. Eli parin viikon päästä olis taas neuvola ja siitä pari viikkoa niin onkin jo rakenneultran aika. Sen jälkeen (tai hyvällä tahdolla jo silloin) voikin kait tuntea niitä liikkeitä, niin sittenhän vauva saa ite ilmotella olemassaolostaan.

Mites muilla toi mahan koko, kilojen tulo asia? Mulla löytyy edelleen vain pieni vauvamaha ja kaikki muu onkin sitten tuota massiivista turvoketta, joka aina kerääntyy päivän aikana ja illalla onkin sitten tukalaakin tukalampi olo. Luulin että se turvotus jo useimmilla laskis tässä vaiheessa, mutta kaippa se voi jatkua vaikka koko raskauden jos niikseen tulee. Ja mulla tietysti tulee. jee. Kiloja on vieläkin hiukan vähemmän kuin odotuksen alussa, mutta nyt ihan parissa viikossa oon kuitenkin saanut takaisin suurimman osan noista alkupahoinvoinneissa menetetyistä, että kyllä niitä varmaan ihan mukavasti ehtii tulla, varsinkin kun ruokahalu on hyvä!

Onko kukaan muuten ostanut vielä mitään vauvalle. Mulla olis tavotteena selvitä tonne viikolle 20 ostamatta mitään, kun tiedän että sitten kun alotan sen ostamisen niin se lähtee ihan käsistä ja kaiken maailman potkaria sun muuta kerääntyy enemmän kun omaan tarpeeseen. Oon jo käynyt kyllä ""salaa"" hiukan hiplailemassa vauvajuttuja aina kun oon ostoksilla. Meillähän ei mitään omasta takaa vielä ole, kun esikoista odotellaan, mutta kyllä on nyt jo tutut lupailleet kaikennäköstä tavaraa, joka on tietysti mukavaa.

Tämmösiä kuulumisia. Hauskaa alkuviikkoa kaikille!

Manteli 14+2.

Joo, ei meilläkään vielä pahemmin mahaa näy. Suurimmaks osaks taitaa olla esikoiselta jäljelle jääneitä ylimääräisiä... Alavatsa on kyl jo vähän pyöristyny, mies sen huomasi. Itsestä tuntuu, että ei ole vielä muuttunut mihinkään. Meillä ei onneks ole noita ostelu-ongelmia, ku on kaikki pojan vaatteet sun muut vielä tallessa. Ainut hankittava on uudet rattaat, ja ne ajattelin etsiä tuossa alkukesästä vasta. Mutta voihan se olla että joskus höyrähtää ostamaan kaupasta jotain vaikkei tarvitsisikaan... Meillä tämä vauvan odotus on hyvä asia, koko viime viikkoon ei pojalla ole enää ollut tuttipulloa, sovittiin että jätetään tuttipullot Touhulle, ettei iso poika niitä enää tarvii.

Kotosalla olen minäkin ollut, nyt massiivisen päänsäryn takia. Söin tässä välillä e-pillereitä pari kk ja ne laukaisi semmosen jonkun hormoonisen kivun. Ikävä homma, varsinkin kun ainoot särkylääkkeet mitä saa syödä, ei auta yhtään. Onneks tänään on neuvola niin voin kysellä vähän apuja.

Anne ja Touhu

Heinäkuulaiset:

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7. Nitta, esikoinen
24.7. Sari, 30 v, toinen
30.7. Emo, 28 v, toinen

Lisäsin Sarin tuohon listaan.

Tänne ei mitään uutta. Niitä liikkeitä minäkin odottelen kuin kuuta nousevaa. Olevinaan maha ei kasva ja muutenkaan ei ole mitään oiretta, että kaikki olisi hyvin. Kai silti kaikki on ok, mutta ei sitä vain osaa olla huolehtimatta. Itsestäni tuntuu että mulla ei kauheasti ole turvotusta, mutta iltaisin kyllä tuntee ja kauan jos satut syömään liikaa. Tulee niin ähky olo ettei tosikaan. Aivan kuin kohtu olisi jo ylempänä tai vatsalaukku pienentynyt. Neuvolan kirjassa kyllä luki, että ruuansulatus hidastuu, että saattaapi johtua sitten siitä.

Mukava kuulla Saimin uutisia! Ihana että miehesi luopui niistä aborttiajatuksista :) Sen mitä olen tutuilta kuullut, niin jälkikäteen eivät kyllä lapsesta luopuisi mistään hinnasta, vaikka miehen kanssa sitten olisikin mennyt sukset ristiin syystä tai toisesta. Voimia kuitenkin jatkoonkin!

Meillä mies kyllä bilettää entiseen malliin. Jos olen itse mukana baarissa, niin sitten kyllä lähdetään aiemmin pois ja yritetään olla mahd paljon savuttomalla puolella, onneksi kumpikaan meistä ei polta. Saisi kyllä niitä savuttomia baareja tulla pian!

Hyviä vointeja kaikille!

Salli rv 15+3

Heipä vaan!

Meillä oli np-ultra viime keskiviikkona ja kaikki oli hyvin. Kätilö totesi, että komea, pitkä selkäranka, josta innostuneena toivon, että poika on masussa. Kuinka vahvoja tuntemuksia teillä on lapsen sukupuolesta?

Mulla oli kans viikonloppuna vähän veristä/tuhruista vuotoa ja täytyy myöntää, että kamala paniikki tuli. Onneksi tämä vuotopäivä oli perjantai, loppuviikonlopun otin todella rennosti, eikä muuta sitten tapahtunutkaan. Mietin siinä vaan, että mahtaisko olla niin, että jos en olisi raskaana, minulla olisi nyt kuukautiset. Toivottavasti pieni tuhruilu oli sitä. Keskiviikkona on neuvola, täytynee keskustella asiasta. Tuntuu kyllä, että vois itekin jäädä muutamaksi päiväksi saikkarille kun tuo nukkuminen on niin ja näin. Mulla kans yövessat valvottaa. Mulla on ollu aina se ongelma, etten saa unta kun kerran herään. Tänään heräsin klo 3.17 enkä kyllä juuri nukkunut ennenkuin kello soi 5.30. Vähän on töissä raato olo... täytyy jaksaa.

Mulla on melko vahva fiilis, että odotan tyttöä. Mä en kauheesti tykkää tällaisesta ennakkoaavistuksesta, koska mulle on oikeasti aivan sama, kumpi esikoinen on! Mutta nyt kun ""tyttöfiilis"" on niin voimakas, voisi tuntua omituiselta jos sitten tulisikin poika. Ennen raskautta kuvittelin useimmiten esikoistamme pojaksi, tosin se varmaan johtui siitä, että meillä on pojan nimi ollut jo pitkään varmemmin valmiina kuin tytön nimi.

Koska muutenkin ollaan ajateltu, että haluttaisin tietää sukupuoli ennakolta niin ainakin jos multa ei lopu tämä vauvan ajattelu tyttönä niin ainakin siinä tapauksessa menen varmaankin sitten joskus 4D-ultraan. Jos siinä sitten näkyy, että poikahan siellä, niin ehtii vielä hyvin asennoitua uudelleen.

No niin, kirjoitin sitten tuohon vanhaan viestiketjuun ja meidät on näköjään tiputettu listastakin.

Niin tuosta yöjuoksusta : ) Viime yö menikin tosi kivasti, nukuin aika sikeästi ja kerran kävin vessassa! Näköjään hirveästi vaihtelee nämä olotilat. Pahaolokin välillä kokonaan poissa ja välillä saa pelätä että ei oksenna tai pyörry keskellä kaupunkia, vaikka kumpaakaan ei ole vielä tapahtunut.

Työpaikalle ajattelin kertoa sitten vasta viimeisenä eli kun vatsa alkaa näkyä. Tiedän että suhtautuvat hyvin. Onneksi ei ole töissä paineita, niin on aika helppo tehdä töitäkin vaikka välillä pahaolo iskeekin. Toisaalta tekisi mieli pyytää sairaslomaa, kun tuntuu että väsymys ja pahaolo voittaa. Välillä tuntuu uskomattoman väsyneeltä olo, toisaalta taas jos jäisin kotiin, niin olo olisi ehkä vielä nuutuneempi. Rutiinit pitää toisaalta kunnossa, mutta päikkärit tekisi kyllä hyvää.

Sitten kun sukupuolen näkee, niin haluan kyllä sen tietää. On paljon kivempi odottaa ja valmistella kun tietää kumpi sieltä tulee. Oletteko jo miettineet nimivaihtoehtoja? Tuntuu tosi vaikealta nuo nimet. Toiset nimet jo tiedän pojalle ja tytölle, mutta tuo ensimmäinen on vähän vaikea. Yksi tytön nimi olisi kiva, mutta se on liian lähellä omaa nimeäni ja tuttavien lapsella on sama kutsuma nimi. No onneksi on vielä aikaa miettiä. Mimmu

Tyttö/poika-tunteesta.. Mulla on vähän sellainen tunne, että poika olisi tulossa. Olen nähnyt ainoastaan poikaunia. Sitten kuitenkin kesällä selviää, että tyttöhän se oli..:)

Saara ja mahavauva rv 14+5

Mul huono olo kans häipyny muuten mut on syötävä edelleen säännöllisesti tai kuvotus iskee. Oon miettiny et jatkuukohan se koko raskausajan tää tarkka syöminen kun nyt viikkoja jo 15+4. Ainakaan sokerirasituskokeeseen en pysty ellei olo helpotu kokonaan. pitää ottaa neuvolassa seuraavaksi puheeksi. Mul iltasin myös massu turvonnu ja taynnä ilmaa. Aika epämillyttävää. Mut kaikinpuolin olo kohentunut viikossa tosi paljon ja mielikin virkeämpi!

moikka!!
Ah ihana kun olo hieman helpottanut aamusta ja eilisestä,eilen kauhea päänsärky päivällä sekä sit illasta alkoi uudestaan ja nukkumaan mennessä jyskytti päässä. aamulla sit tosi paha ja yököttävä olo ja sappi lensi,siis ihan hirveä olo sen jälkeen nyt hieman helpottanut:) huomenna menossa työhaastatteluun,onneksi ei ollut tänää se haastattelu!! kesämamma06:lle wc käynnit tuttuja minullekkin tulee herättyä vessaan 1-2 tunnin välein ite nukun aina mahallaan kyljellään tulee jotenkin yököttävä olo.
Mantelille en varsinaisesti ole ostanut meidän pikku ""pallopäälle"" mitään,ulkomaan reissuista on kyllä kertynyt paljon vaatteita sekä tytölle että pojalle,kun ne ovat siellä matkoilla siis bulgariassa käydessäni olleet niin halpoja.Potkupukuja,bodeja,housuja ja erilaisia pukuja yleensä siis aivan ihania vaatteita ostellut hinnaltaan siellä kallein vaate 6e ja kummiski hankkinu farkkuhaalareita,juhlapuvut,plyyssisiä potkupukuja ja paitoja sekä kaikke ihanaa:) olen ollut sillai kaukaa viisas,kun olen vaateita ostellut ja nyt ihanaa kun pääsee niitä käyttämään sit ens kesästä eteenpäin. Säästänyt olen siit rutkasti rahaa ostaessani vaatteet reissusta ja niin suloisia nuo vaatteet ovat. muita vauvan tavaroita en kai kauheasti jousdu hankkimaan,kun siskolla on pinnasänkyä,hoitopöytää ja paljon kaikenlaisia hoitovälineitä jne mitä vauvan kans tarvitsee ja turvakaukalon saimme sukulaisilta.Vaunut lupasi äidin hyvä ystävä ostaa. minullehän kun täti ollut aina kaikessa mukana pienestä pitäen ja jokaisella matkallakin mukana ja niitä tehty kummiskin yli 10 yhdessä siis. Oireita ei ole ollut koko viimeviikon aikana yhtään edes pahaa oloa,lukuunottamatta päänsärkyä eilen ja kauheaa aamuoloa tänään,ainakin tietää et masussa eletään tohinalla:)vielä siitä sukupuolesta ei sillä niin väliä kumpi tulee kunhan vain olisi terve,mut jotenkin sitä on sellanen ""poika-olo"",en tiedä miksi. nyt syömään ihanaa spagettia,nam!!! hyvää vikkoa kaikille:)

Hei!
Kirjoittelen ensimmäistä kertaa tähän heinäkuulaisiin, mulla on la 20.7 ja neljättä odotan. Perheeseemme kuuluu isukin ja mun lisäksi, poika 15v, tyttö 13v, tyttö 9kk3vk ja nyt natiainen 12+5.
Eli hoitovapaalla oleilen sinne äippäloman alkuun asti, hoitovapaata olin anonut jo syyskuulle 2007 asti, mutta pitänee joku päivä käydä työpaikalla kertomassa suunnitelmien muutoksista...
Viime viikolla oli np-ultra ja vauvelilla oli kaikki hyvin, iloisesti potkiskeli siellä, turvotusta oli 1.1mm.
Np-ultran jälkeen kerroimme isovanhemmille uutisen ja hyvin nuo ottivat uutisen vastaan vaikka näille pienimmille ei tule ikäeroa kuin 1v4kk, ajattelin että reagoivat tuohon ikäeroon jotenkin.
Nyt taidan lähteä pötköttelemään, yöt kun menee vessassa juosten, tuntuu että aina kun ehtii nukahtaa niin taas on noustava vessaan, kurjaa.
Hyviä vointeja kaikille mammoille!!!

Ansku rv 12+5

Heinäkuulaiset:

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7. Nitta, esikoinen
20.7. Ansku, neljäs
24.7. Sari, 30 v, toinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
31.7. Mimmu, 29 v, esikoinen

Ansku ja Mimmu lisätty. Hiukan piti tuota meidän aiempaa ketjua metsästää, että löysin Mimmun tiedot... Sonera pelaa taas loistavasti!

Nyt tämä yökyöpeli painuu katselemaan unia. Intaannuin niin lueskelemaan kestovaipoista, että aika hurahti...

Kestovaipoista... Juu, mä olen kanssa päättänyt ruveta kestovaippailemaan. Jos sitten se jostain syystä tuntuisi todella raskaalta niin en mä sitä otsa rypyssä jatka. Täytyy sitten tuossa keväämmällä alkaa miettiä niitä kestovaippavaihtoehtoja... eli pitäiskö yrittää itse ommella ja käydä esim.joku kurssi sitä varten vai ostaa vain kaikki valmiina ja ostaako uutta vai käytettyä. Jostain syystä mua ei kauheesti kiehdo ajatus käytetyistä kestovaipoista, vaikka ne kai juuri olisivat parhaimpia kun imukyky vain paranee pesukertojen myötä.

Mulla on taas tänään ollut kauhea olo, vaikka jo yleisesti ottaen paha olo onkin jo tosi paljon helpottanut. Oon oksentanut tänään kaksi kertaa, vaikka muuten en ole juurikaan pahasta olosta huolimatta oksentanut (viisi kertaa koko raskauden aikana).

Moi! Np-ultrassa tuli aamulla käytyä ja jos vihdoinkin vois alkaa relata kunnolla tän raskauden suhteen. Taas pari viime päivää olen enemmän ja enemmän miettinyt, et mitä jos ultrassa tuleekin huonoja uutisia, miltä se tuntuis ym. kaikkea inhottavaa. Mutta kuten varhaisultran niin myös tämän kertaisen tarkistuksen jälkeen on taas hyvä olo -hienoa tällainen vuoristoratailu äärimmäisistä fiiliksistä toiseen..

Niskaturvotusta oli 1,5mm ja sikiön pituus n.6,5 cm, kohdun ja kohdunkaulakanavan tilanne oli ok. Kovasti neuvolan laskurit yrittää aikaistaa laskettua-aikaa päivällä eli se olisikin 18.7. Mä muuttelen sitä listaan sit jossain vaiheessa. Illusialle jaksamista pahoinvoinnin kanssa!

Hanne 13+0

Kestovaipoista joo.. Mäkin ajattelin, että vois tän uuden kanssa yrittää taas paremmalla onnella. Esikoisen kanssa yritettiin, mutta ne falskasivat koko ajan tenava oli äkäinen kuin mikä kun oli koko ajan märkänä. Sitten kun oli itse vielä superväsynyt ym. niin sitä vaan jotenki luovutti ja siirtyi kertakäyttöisiin. Nyt ollaan esikoisen (2 v) kanssa yritetty pitää harjoitteluhousuja, jotta oppisi pikkuhiljaa sisäsiistiksi. Samaa falskausta niissäkin tuntuu olevan. En tiedä sitte pissiikö meidän typy enemmän kuin ns. normaalilapset vai mikä on. Täytyy jatkaa harjoituksia...

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7. Nitta, esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen

Päiväsinpä itelleni tarkennetun ajan ultran jäljiltä ja pitkästä aikaa muutenkin aattelin ilmottautua:)
Ei kummoista, hyvin on mennyt, laiskottanut kovasti ja ruoka maistunut ylihyvälle;) Mukavaa alkanutta vuotta kaikille=)!!!

Kiitti Salli kun lisäsit meidät takas listaan.

Tyttö/poika fiiliksistä. Kummastakaan ei mitään fiiliksiä, tyttöä toisaalta toivon, mutta en uskalla toivoa. Poikakin on tervetullut, ehkä pojat ovat helpompia?! Mieheni tosin sanoi, että ""tyttö sieltä tulee"". Olisi kiva jos vähänkään tuntuis että kumpi sieltä tulee niin näkisi meneekö yhtään fiilikset oikein. Ystävällä kävi ensimmäisen kanssa niin että tunsi sen olevan poika ja tyttö tuli!

Vauvavaateostoksia yritän vältellä. Taikauskoa, jos nyt ostelee, niin kaikki ei välttämättä mene hyvin. Hölmöä, ehkä. Vielä en ole mitään ostellut vaikka vähän on jo tehnyt mieli. Sitten kun lähimmäiset kaikki tietävät, niin uskallan aloittaa vaatteiden ja tarvikkeiden hankinnan.

Olen sitä ihmetellyt kun neuvolassa sanottiin, että mitään lisäravinteita ei tarvitse. Toisaalta netistä, lehdistä ym. saa sellaisen käsityksen että esim. foolihappoa olis hyvä syödä päivittäin, lisäksi kalsiumia ja D-vitamiinia. Neuvolassa suositteli vain tuota D-vitamiinia. Olin ostanut LadyVitaPlussan ja sitäkään ei kuulemma olisi tarvinnut, mutta ei sen syömisestä mitään haittaakaan ole. Ajattelin nyt syödä sitä vain kuuriluontoisesti muutaman kerran ja D-vitam. ja foolihapon yritän syödä päivittäin. Mitä mieltä olette yleensä lisäravinteista?

Hyviä vointeja kaikille!

Heinäkuulaiset:

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7. Nitta, esikoinen
20.7. Ansku, neljäs
24.7. Sari, 30 v, toinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
31.7. Mimmu, 29 v, esikoinen

Ja Ulpunkin päivitys tähän viimeisimpään listaan...

Lisäravinteista; mulle ainakin neuvolassa ja lääkärillä nimenomaan painotettiin D-vitamiinin ja raudan käyttöä. Multitabseja oon myös käyttänyt. Mun Hb arvot ei oo koskaan olleet mitenkään erinomaiset + olen vegetaristi, joka sekin varmaan osaltaan vaikuttaa.

Jaa.. musta noi on höpöpuheita, että pojat ois muka helpompia. Tiedän useita poikalapsia, jotka ovat olleet huomattavasti vaikeampia hoidettavia kuin esikoistyttömme. Toisaalta ikää on vasta 2 v, mutta anyway. En mä usko muutenkaan, että sukupuoli mitenkään määrittelee persoonaa. Niin joo, ja mutsi kertoi myös omasta kasvatusprojektistaan aikoinaan, että vanhin veljeni oli ollut hankalin, ja minä taasen helpoin :)

Näköjään neuvoloissa on eri tyylit. Mulle ei mainittu mitään raudasta tai muustakaan kuin tuosta D-vit. Verikokeet on otettu ennen ja jälkeen raskauden ja kaikki kunnossa, ehkä siksi ei lisäravinteitakaan ole suositeltu. Muutama artikkeli netistäkin löytyy tuosta foolihaposta ja esim. maitohappobakteereista kuinka ne voivat estää esim. allergioita yms. Käykää lukemassa: http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/120405_01.html

No eipä noita niin kirjaimellisesti kannata kaikkea lukea, mutta neuvola ei näköjään ota mitään kantaa noihin. Ei kiellä eikä käske. Jokainen saa sitten itse päätellä mikä on hyväksi ja mikä ei, mihin uskoo ja mihin ei.

Olet varmasti Heidi oikeassa että ei pojat sen helpompia ole. Meidän perheessä on kohta murkkuikäinen poika, joka on mieheni. Älyttömän ""kiltti"" lapsi on ollut, siksi tuntuisi poika helpommalta. Tytöt tai naiset yleensä ovat henkisesti vähän vaikeampia ja eri tasolla kuin pojat. Pojat ehkä herkemmin villempiä. No, ei pidä yleistää. Ystävän tyttö ""kiltimpi"" kuin nuorempi poika. Yksilöitähän kaikki ovat!

Eipä tuo linkkin auennutkaan oikein, kokeillaan uudestaan.

http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/120405_01.html

Paljon artikkeleita löytyy aiheesta siis sivuilta www.biovita.fi

Ajattelinpa minäkin välillä ilmoitella itsestäni. Nyt taitaa vihdoin ja viimein etova olo hävitä kunhan vain muistaa syödä tarpeeksi useasti. Vasta on rv12 menossa, mutta tuntuu että pitäisi jo ruveta pitämään suurempia housuja jalassa... Onko muilla tuntunut jo näin aikaisin?
No eipä kummempia, lähdempä makoilemaan sohvalle.

minä rv12