HEINÄMAMMAT 2006, UUSIN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi.73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirsi.73

Vieras
HEINÄMAMMAT 2006
19.6. -Rinkeli-, poika, 4145 g , 54 cm
22.6. Minna, Otso (esikoinen), 2950g, 48cm
22.6 Anne, poika, 3610g, 49cm
23.6 Tyttö82, tyttö 3275g,50cm
24.6. Eija, Teemu, 2960 g, 47 cm
26.6 Manteli, Netta 3120g, 48 cm
28.6 Saara, Lassi (esikonen), 2810g, 48cm
3.7. Lalla, poika, 3360g, 51cm
9.7. Anu, Anna (esikoinen), 3360g, 50cm
10.7. Salli, Iiro (esikoinen), 4920 g, 55 cm
10.7. Nitta, Janna (esikoinen?), 3090g, 48cm
11.7. Satu, Pinja (esikoinen), 4050 g, 51 cm
12.7. Assari, Minea (esikoinen), 3940 g, 50 cm
12.7. Nin@, Jesse (esikoinen), 3670 g, 51,5 cm
12.7 Ponnari, poika, 3720g, 52cm
13.7. Eeva, Saana (esikoinen), 3600 g, 50 cm
16.7. Pinja, Jenna(kolmas), 4010g, 51cm
17.7 äityli78, tyttö, 3350g, 51cm
18.7 Hanne, Topias (esikoinen), 4040g, 52 cm
19.7 Liuku, Nelli, 3642g, 51cm
19.7 Ulpu, poika (esikoinen), 3316g, 51cm
23.7 Kirsi.73, Inari (kolmas), 3285 g, 45 cm.
23.7. Tiina, poika, 3740g, 52cm
24.7 Eewi, Aino, 3922g, 51cm
27.7. Saimi, poika, 3450g, 49,5cm
27.7.minä-75, poika, 4120g, 56 cm
29.7. minä,Juuso,3660g,50 cm
2.8. Mimmu, tyttö, 2930g, 47 cm
4.8 Satu-81, Venny (esikoinen) 4040g, 55cm

Eli ollaan nyt täällä, uudella listalla. Inari nukkunut kuin unelma. Kolmas yö putkeen ilman syöttöjä. Nyt maidontulo jo tasaantunut ja aamulla oli inhimillinen olo. Silti olen aika väsynyt. Eilen pyykkäsin hulluna (kuusi koneellista), ja nyt aion olla päivän tekemättä yhtään ylimääräistä. Eli sotkut saa kertyä ja käydään ulkona lounaalla.
Mary - pääsitkö matkalle?
Kirsi ja Inari

Alkuperäinen kirjoittaja kirsi.73:
HEINÄMAMMAT 2006
23.6 Tyttö82, tyttö 3275g,50cm
20.7.Nennu,poika (esikoinen) 4040g,51cm

Torstaita.

Eilen oli 4 kk neuvola ja ajattelin tulla kertoilemaan kehitystä. Netta painaa nyt 6140g ja on 61 cm pitkä. Kaikki menee tädin mukaan ihan käyrillä ja muutenkin on kuulemma ihan hyvällä mallilla. Kerroin että ollaan vähän porkkanaa ja perunaa maisteltu ja sanoi että juu ihan ok... tottuupahan lusikkaan (?). Eilen illalla annoin myös porkkanaperunavelliä 20 ml maidon seassa (noin klo 7 illalla) ja vasta kuudelta aamulla imetin. En kyllä tiedä johtuiko vellistä tuo pitkä syöttöväli, kun siinähän ei oikeastaan ole juurikaan enempää ravintoarvoja kuin tuttelissa. No, kyllä meillä nykyjään välillä yöllä on muutenkin nuo syöttövälit pitkiä... tosin muuten heräilyjä meillä kyllä harrastetaan, en vaan enää viitti tarjota tissiä jos rauhottuu paijaamalla, kun usein imasee sit vaan muutaman imun eikä haluakaan enempää (Lue: ei ole nälkäinen). Meillähän ei vielä käännytä, kun tuntuu että Netta vaan mieluiten makoilis x-asennossa jos joku sille tarjoilis leluja :), neuvolantäti sitten Nettaa vähän vetkutteli selältä mahalle niinkun ollaan kotonakin tehty ja sano että kaikki motoriset valmiudet kääntymiseen kyllä on (jäntevyys ja osaa vetää käden pois alta), jotta kunhan kiinnostuu yrittämään niin oppii varmaan nopeasti. Eipä tuolla mikään kiire ole, uskon että aikanaan sitten kääntyykin enemmän kuin tarvis (esim. yöllä ja sitten herää siihen kun ei pääse takas selälleen).

Joku (sori nyt en muista kun oli tuolla edellisessä ketjussa) kyseli vaippamieltymyksistä. Meillä on käytetty vähän kaikkia sekaisi, mutta lidlin vaipoista en tykännyt, kun etenkin yöllä kun oli pidempi vaihtoväli niin meni ihan kivikovaksi. Muuten parhailta tuntuu liberon midit ja sitten pamperssin active fit tai newborn. Muumeja tai kauppojen omia merkkejä ei olla juurikaan kokeiltu, mutta tarkotus olis. Sitten kestovaippoina käytetään mollavauvan all in one, joita menee siis 1-2 päivässä, kun ollaan aika liikkuvaisia ja käytän niitä vaan kotona ja päivällä.

Tänään ajattelin tossa päikkäreitten jälkeen kokeilla luumua, kun on vähän kakka antanut odotuttaa itseään... katsotaan miten maistuu. Musta tää soseilu on jotenkin jännää, pienet on kotiäidin ilot. :)

Manteli + Netta tänään tasan 4kk.

Ehdinpäs kirjotteleen "pitkästä aikaa".

Ollaan häärätty talomme myynnin parissa, nyt ois sitten kaupanteko maanantaina, huh helpotusta. Ollaan nyt sitten tammikuussa muuttamassa takaisin kotiseudulle, alkuun varmaan muutetaan Ouluun. Meidän molempien suku on siellä Oulun seudulla ja myös kavereita koulu- ja opiskeluajoilta, niin halutaan sinne sitten takaisin muuttaa. Työkuviot on ihan auki, mutta eiköhän nekin järjesty. Ja jos vaikka se pikkukakkonen tulisi jossain välissä :)

Tänään olin yksin vähän shoppaamassa ja Saana isukin kans kotona. Saanakaan ei nyt näytä osaavan juoda maitoa pullosta, 20 ml oli mennyt vaan alas. No, ei se kuiteskaan onneksi itkenyt vielä nälkää, kun tulin kotiin.

Viime päivinä Saana on kiinnostunut lelujen tutkimisesta sitterissä ollessaa. Siinä on sellainen lelukaari ja niitä se näpeltää :)

Viime aikoina on käytetty pelkästään Pampersin Active fittejä. Kakka kyllä monesti tursuaa selkään, oiskohan apua jostain muusta vaippamerkistä?

Eeva ja Saana 3kk 2vk

Käytiin neuvolassa.Matias oli 6560g ja 66 cm.Eli 3kk iässä.
Ei itkeny yhtään ku sai sen ekan piikin.tutti oli suussa.
Meillä viel pelkäl rintamaidolla...
Tyytyväinen ja juttelevainen poika...

Matias on hoikka poika (tosin Inarilla kiloja muidenkin puolesta, joten perspektiivini on se). Meillä se rokotus teki hirmuiset iltaitkut, toivottavasti pääsette helpommalla.
Inari on aivan ihana ja sopeutuvainen. Mulla alkaa vaan itsellä pukkaan kroonista väsymystä päälle noitten isompien kuskaamisten takia. Miten Pinja sinä jaksat, ku samantapainen tilanne? Onko tukijoukkoja? Me ollaan lastenhoidon suhteen todella yksin. Ensimmäistä kertaa tänään harkitsin keskimmäisen viemiestä tarhaan (5 v.) ku tuo kerho ja muskari-kuvio on aika työläs kuljettamisen takia.

Eeva - olen ihan kade! Itsekin olen Oulusta kotoisin ja en varmaan ikinä pääse ikävästä eroon. Tosin veli ja muutama ystävä on valunu tänne pk-seudulle, mutta sukurakkaana olisin mielelläni lähempänä heitä. Inarikin on nuoresta iästä huolimatta käynyt Oulussa jo kahdesti! Mun mies vaan ei suostu lähtemään sinne...
Kirsi ja Inari

Torstai-iltaa..
Oltiin tänään äiti-piirissä. Oli ihan mukavaa, seuraava tapaaminen ensi viikolla, illalla. Elättelen toivoa, että pääsisin yksin ja mies jäisi tytön kanssa.. saapa nähä miten käy. :)
Kävin kirpparilla kiertelemässä, mutta ei sieltä mitään löytynyt. Ihmetyttää, miten vanhoista "lumpuista" kehdataan pyytää niin paljon. Itse hommasin pöydän ensi viikoksi ja myyn mielestäni melko halvalle suht hyviä vaatteita. (omakehu haisee, mut silti..) :)
Oon tosissaan yrittänyt siivota vaatehuonetta ja nakella kaikkia "teinivaatteita" pois. Ja epätoivoisena katselen läjää, jossa on liian pieniä farkkuja, mutta niitä en raaski myydä.
Janna ollut ihan kilttinä. Me on nyt parina päivänä maistettu luumusosetta, kun kakka ollut vähän tiukassa. Ilmeet on ollu jännät, mut on ruoka alas mennyt kuitenkin. Oon Mantelin kanssa samaa mieltä, että soseilu on jännää, vaikka meillä ei oo maistettu ku tää kaks kertaa. Ajattelin, että maistetaan perunaa parin vkon päästä, ennen 4kk neuvolaa, ompahan tädille kerrottavaa.
En jaksa kirjoittaa enempää ku näyttö vilisee, en tiiä mikä siihen on tullut. Niin ja pitää herättää neiti päikkäreiltä että päästään yöunille ennen 22. Hyvää viikonloppua kaikille!
NItta ja Janna 3,5 kk

Neuvolaterkkuja: paino oli 5980g ja pituus 59 cm. Saatiin myös se eka rokotus ja todellakin on tehnyt Jennan hirvittävän kiukkuiseksi. Kaksi päivää on mennnyt niin että Jenna on itkeskellyt suuren osan päivistä ja on kannettu sitten aamusta iltaan sylissä. Supon olen laittanut ja se aina hetkeksi helpottaa.
Kirsi, kyllä mullakin välillä tuntuu että päivät niin lastenjuttuja täynnä et kohta pimahtaa. Varsinkin kun aikuisseura jää aika vähälle pakostakin kolmen lapsen kanssa. Ei vaan yksinkertaisesti jää kyläilyille paljon aikaa. Tekisi tosi hyvää lapseton risteilyviikonloppu taijotain, mutta ei oikein vielä onnistu. Meillä kyllä anoppi lähistöllä, mut mun vanhemmat kaukana. Anoppi hoitaa kyllä vauvaa mielellään. Mutta koen jotenkin vaikeaksi välillä pyytää etteä hoitaisi kaikkia kolmea, varsinkin kun ei ole näiden isompien oikea mummo. Lapset kyllä pitävät heitä jonkinlaisina isovanhempinaan. Kolmen lapsen hoitaminen kun kuitenkin on jo ihan työtä välillä. Nukkumaanlaitto voisi olla hoidossa se hankalin juttu. Kotona sujuu kyllä hyvin,meillä ollut aina tiukat rutiinit iltaisin joten niiden avulla kaikki pysyy jokseenkin hallinnassa...
Oletteko te jotka annatte korviketta niin aloittamassa soeiden annon 4kk ikäisenä?Mä olin itsee ajatellut niin, vaikka pärjätäänkin hyvin maidolla.Mutta neuvolan täti kehotti venyttämään soseiden antoa niin pitkälle kun mahdollista tai ainakin viiteen kuukauteen että vauvan suolisto on varmasti kypsynyt. Nyt siis olen ihan ymmälläni mitä tehdä. Meilläkin siin oli yli neljäkiloinen ja yliaikainen vauva jo syntyessä joten mitään erikoista syytä tähän sosejuttuun ei ole.
Öitä!
Niin, tervetuloa joukkoon Nennu! En ainakaan muista että olisit aiemmin kirjoitellut, korjaa jos olen väärässä...

moi,

Aivan kamala päivä takana.. oon tosi loukkaantunut ja surullinen siitä miten mun tuttu oma neuvolatäti kohteli mua tänään, kyseli käytetäänkö meillä huumeita, kun on sattunut tuo palovamma-juttu Nellillä, sitten se kysyi että tapahtuuko mulle usein läheltäpiti-vahinkoja. Sitten se sanoi että joutuu ottamaan lastensuojeluviranomaisiin nyt yhteyttä. Mä olen niin hirvittävän loukkaantunut.

Mä todellakin ajattelen kaikessa Nellin parasta ja en ymmärrä miksi sen perhetyöntekijän tarvitsee olla muhun yhteydessä kun ei mikään ole pielessä, sattui vaan vahinko!! Sitten kun mulla ja miehellä on menneisyydessä jotain juttuja joista sosiaaliviranomaiset voi saada syitä ruveta kyttäämään meitä, niin mä en kestä!

Nellin käsi on ihan kivasti lähtenyt parantumaan eikä se tunnu olevan yhtään kipeäkään. Nellille annettiin vasta tänään ensimmäinen rotavirusrokote vaikka se on jo 3kk+1viikko. Sai kylläkin syljettyä osan pois. Toivottavasti se kuitenkin toimii.

Äh tekee mieli vaan itkeä vähän väliä kun tulee tän päivänen neuvolakäynti mieleen.
Ainiin ja annettiin meidän koira pois, kun mun mielestä se oli vähän vaikea luontoinen koira ja tarvitsee kärsivällisemmät omistajat kuin me. Nykyiset omistajat vaikutti todella mukavilta ja ainakin kärsivällisiltä. Nimittäin kerroin ihan kaikki huonot puolet koirasta niille, nettiin ilmotukseen kirjoitin että koira räksyttää sisällä ja ulkona, myös ihmisille, vetää hulluna hihnassa, kärsii eroahdistuksesta. Sitten puhelimessa selostin lisää että tuon koiran kanssa ei kyllä ihmisten ilmoille voi mennä. Joskus meinaa ollaan käyty kaupassa koira matkassa, niin kaupan edessä on haukkunu ihan kaikki ja on tullu aika negatiivisia kommentteja muilta ihmisiltä. Ne sano vaan et ne haluu koiran joka haukkuu, kun perheen miehellä on huono kuulo. Kun ne tuli tänne, ni koira tietysti tapansa mukaan räksytti niille. Sitten kerroin että se jostain syystä luulee että matot on sen pissa-ja kakkapaikkoja vaikka muuten on sisäsiisti, niin ne vaan sano että täytyy sitten ottaa matot pois. Että sillä tavalla.

Nitta: Mullakin on yhdet farkut mitkä ei kertakaikkisesti tule enää koskaan mahtumaan mulle, oli meinaa aika tiukat jo ennen raskautta, mutta en niistä raaski luopua, kun ne oli niin ihanat!

Nyt lopettelen!

Liuku. Todella kurja tuo sun tilanne. Ainakin me täällä ollaan ymmärretty, että olet todella hienosti hoitanut vauvan palovammaa. Jos siellä sossussa on järki-ihmisiä niin eiköhän nekin pian huomaa, että olet hienosti hoitanut asiaa (käyttänyt tutkimuksissa sun muuta). Eihän ne siellä sossussa voi mitään "kytätä". Ilmeisesti terkka teki ilmoituksen ja ne käsittelee sen, sillä sipuli. Sinänsä tosi kurja, kun terkka voisi olla tärkeä tuki sinulle ja ton takia varmaan meni luottamus.
Huomasin muuten itse eilen, että puhumalla asiat kevenee kummasti. Valitin jokaiselle, joka vaan jaksoi kuunnella (teillekin) väsymystäni, niin heti nyt on pirteämpi olo. Toki sain nukkuakin yön heräämättä, mutta väsymykseni olikin enemmän henkistä kuin fyysistä. Kuntosali alkaa ensi viikolla, jee!
Kirsi ja Inari

Meillä oli keskiviikkona 4 kk tarkastus. Painoa oli kertynyt 7365 g ja pituutta 64 senttiä. Onko teistä moni jo ehtinyt antaa kiinteitä? Meinasin viikon-parin sisällä aloittaa kokeilun. Vähän arveluttaa miten se luonnistuu. Annatteko monena päivänä peräkkäin samaa ja aina samaan kellonaikaan?

Voi, kyllä snua Liuku nyt koetellaan oikein urakalla. Onhan tuo inhottavaa että tuollaista neuvolassa sanotaan. Ei varmaan tule kovin luottamuksellinen suhde omaan neuvolantätiin. Mutta jos nyt kerran ilmoittaa sinne lastensuojeluun niin puhu heille rehellisesti ja pelkäämättä. Kyllä he sinua uskovat ja kaikki varmasti selviää. Enkä usko että jotkut vuosien takaa hairahdukset voi vaikuttaa mihinkään, kyllä ne tämän hetken tilannetta katsastavat. Ehkä voisit perhetyöntekijälle puhua myös miehestäsi ja riidoista(jos ne vielä yhtä pahoja). Voimia sulle!
Mulla nyt ihan tajuton väsymys, ihan unenpuutteesta. Meillä kun alusta asti meni ne yöt tosi hyvin ja ei tarvinnut heräillä ja oltiin pirteitä. Nykyisin sitten herätään kolmen jälkeen vartin välin tutittelemaan...Tosi rasittavaa. Sitten syödään kuuden aikoihin ja kun vauva sitten syönnin jälkeen jatkaa uniaan onkin aika herättää isommat kouluun ja laittaa heille aamupalaa. Päivällä Jenna nukkuu niin pieniä torkkuja 30-45min. ettei siinä itse ehsi todellakaan levätä. No, viikonloppuna on otettava kunnon päikkärit ja mies saa paimentaa mukuloita sillä aikaa :)

Voimia sinulle Liuku, me ollaan hengessä mukana!!! Vahinkoja sattuu kaikille, vaikka ois kuinka tarkkana.

Meillä mennyt ihan mukavasti, viime yönä nukuttiin pikkuisen vähemmän, mutta kyllä sen kestää kun ei oo tällaisia joka yö.

Oon aivan paniikissa sen maanantaina olevan lastenklinikka käynnin takia. Oon löytänyt toisen patin Otson takaraivosta. Yritän vaan aatella, että ne on rasvapatteja ja hoituu jotenkin. Mutta mielessä mietin, vaikka mitä kasvaimia yms...
Tulee siis aika raskas viikonloppu. Uimaan ollaan kohta lähdössä, ehkä se piristää.

Kirjoittelen sitten maanantaina lisää.

Minna ja Otso ( vähän yli 4kk)

Nyt on sitten pojan ensimmäinen ulkomaanmatka takana ja siitä selvittiin kunnialla. Kyllä starttia piti miettiä useampaan otteeseen, kun lentolakko iski lähtöpäivälle ja Kosilta saatiin mutavyöryuutisia.

Rhodoksen matkan merkittävimmät takapakit olivat lentolakko, rintatukos sekä vaunujen vahingoittuminen. Lakon johdosta suora 5 tunnin maakuntalentomme Rhodokselle muuttui 16 tuntiseksi bussi-lentoyhdistelmäksi, mutta poika oli aikalailla reipas koko matkan. Matkaväsymyksen seurauksena minä sain kuitenkin rintatukoksen, joka aukesi vasta pojan viidennellä imetyskerralla. Onneksi paikalliselle lääkärille en tarvinnut kuitenkaan lähteä. Kotimatkalla vaunut kokivat Finnairin toimesta kovia ja ovat nyt "telakalla" korjattavana.

Nuo olivat tosiaan ne matkamme takapakit, joten matka meni hyvin. Rhodoksella oli juuri sopiva keli (23-25 astetta) ja kohtuullinen tuuli vilvoitteli. Aurinkorannalla olimme yhtenä päivänä, muutoin käppäilimme pitkin kaupunkia sekä teimme yhden veneretken. Poika piti meitä koko ajan liikkeessä, sillä hän ei viihdy yhtään paikoillaan. Koko ajan pitäisi seistä, sillä poika tunnistaa heti jos istahtaa alas. Negatiivisena seikkana todettakoon, että viikon aikana saimme miehen kanssa syödä kaksi kertaa rauhassa. Muulloin poika oli vaatimassa seuraa. Mutta tuohon täytynee vain tottua.

Ikinä emme ole kyllä saaneet niin paljoa huomiota kuin tällä reissulla. Matkalla olleet mummot olivat innolla jututtamassa. Lisäksi kantoliina herätti melkoista huomiota ja hymyjä perillä paikallisten keskuudessa.

Mielestäni matka kyllä kannatti, vaikka sitä etukäteen arkailinkin. Ei matkanteko ole toki samanlaista kuin aikaisemmin kahdestaan, mutta matkalla oppii paljon lisää pienokaisesta. Vauvanhoidossa samat päänvaivat siellä matkalla toistuivat kuin kotonakin (nukuttamisen haasteellisuus ja seurankipeys), mutta olipahan kummatkin vanhemmat lähellä. Minulle matka oli ainakin lomaa, kun ei tarvinnut yksin pyörittää päiviä.

Tällainen matkakertomus meillä. Joku oli sillä aikaa kysellyt vaipoista. Meillä käytetään vain Liberoita. Olemme testanneet myös Pampersit, lidlit ja muumit, mutta ne kaikki olivat pojalle epämukavia tai päästivät läpi.

Muutamilla näytti olevan myös murheita vauva-arjessa - Minnalle ja Liukulle jaksamista. Kyllä asiat kääntyvät vielä parhainpäin.

Minna: Maanantaina saat sitten mielenrauhan niistä pateista, toivottavasti ainakin. Muistaakseni muilla pateilla ja kasvaimilla on jotakin semmosia eroja, että voit jo nyt saada vähän selkoa asiasta. En vaan muista mitä, mutta ehkä netistä löytyisi. Niinkun esimerkiksi liikkuuko patti jos hierot sitä ja onko se kova vai pehmeä. Mutta luulen että teilläkin on kyseessä joku turvonnut imusolmuke.. itsellä oli joskus pari vuotta semmonen nimen omaan niskan ja takaraivon suunnalla ja olin varma että nyt tässä kuollaan syöpään :p.

Mary: Kiva että matka meni hyvin! :) Voi kun itsekin joskus pääsisi..

Nyt meen herättelee miestä, et saadaan Nellille annettua antibiootti. Niin kerronpa vielä miksi annetaan se kahdestaan.. keksin antaa sen niin että toinen antaa ruiskulla sitä vähän kerralla ja toinen pitää lusikkaa suupielessa jos Nelli sylkee sen litkun pois ja laittaa sen sitten uusika suuhun.. yleensä Nelli on sitten nielassu sen, mutta eilen jostain syystä ei meinannut millään niellä vaan sylki ja tungin takas suuhun ja uudestaan ja uudestaan.. :)

Mut nyt meen!

Alkuperäinen kirjoittaja Nennu:
Alkuperäinen kirjoittaja kirsi.73:
HEINÄMAMMAT 2006
23.6 Tyttö82, Rosa (esikoinen) 3275g,50cm
20.7.Nennu,poika (esikoinen) 4040g,51cm

Ihan tässä aluksi pyydänpä melkein jo anteeksi etten ole kirjoittanut,ihan hävettää en vain jotenkin ole saanut aikiseksi:(
Nyt sitten piiiiitkästä aikaa kirjoittelen:)
Meidän neidistä tuli Rosa Charlotte silloin jo 20.8 ne ristiäiset oli,menivät tosi hyvin vieraita oli 52 jännitti itseä ,kiun oli kuitenkin ihan eri roolissa ei vain vieraana vain tärkeässä roolissa vanhempana,vikat vieraat lähti 22 aikaan oli vuokrattu sellanen mökki Herttoniemestä se oli just täydellinen paikka ristiäisille ja ilma oli mitä ihanin.
Viime kerta neuvolassa 61cm 6170g.Rosa on todella helppo lapsi nukkuu yöt hyvin 21-23 välil nukahtaa ja aamulla herätään 07.00-08.00 ja syödään puolisen tuntia sitten jatketaan nukkumista joskus jopa 11.30 asti sitten lökötellään sängyssä ja laulellaan ja vauvatanssitaan siinä usein vierähtää tuntikin joskus se on 10-11 välillä tuo yhteinen laulu tanssi hetki.päiväunet nukutaan kotona ollessa usein 13-15 ja sit illalla joku tunnin unet jossai vaiheessa,jos liikkeellä niin rosa nukkuu sit vaikka 4 tuntiakin putkeen.itse olen voinut hyvin ja ollut tosi pirteä ja nauttinut todella lapsen kanssa puuhastelusta.Imetys sujuu edelleen tosi hyvin ja maitoa tulee Paljon ja pakkanen pursuaa sitä litroittain,sulatimme pakkasen ja siel oli 4litraa maitoa:)olen kyl tosi onnellinen vaik ei pakkaseen paljon muuta sit mahdukkaan,mut tärkein on sit oma maito jos lapsi menee hoitoon jotenkin on vieras ajatus korvike,kun omaa maitoa tulee...Vaippoina käytämme pampersin 4-9kg ne on jotenkin tosi ohuen tuntuisia verrattuna 3-6 pamperssiin sekä nyt lidl vaippa käytössä ne on kyl tosi tukevia ja hyvin menee yötkin kun ei silloin syödä niin ei se kastukkaan.Rosa ollut terve paitsi viimeiset 2vkoa flunssaa ollut meillä molemmilla minulla jo helpottanut,mutta ressukka se vain rohisee.eilen olin Rosan kummisedän 25v synttäreit juhlimassa joten hoidossa neiti oli ja lähdenkin tästä hakemaan neitiä kotiin.)ihan oikein odottaa sitä hymyä jo ja käsikorun räpläystä imetyksen aikana.on se kyllä ihanaa ,kun on hoitopaikka vanhemmat asuvat 1km päässä meistä,äiti oikien välil sanoo et läheppäs nyt jonnekkin et saa Rosan hoitoon olen niin paljon Rosan kanssa et en jotenkin "osaa" enää iratua tost vaan,mut oli ihan kiva tavata kabvereita,kun ei niit oikien muuten nää.Kiloja tuli raskauden aikana 21kg ja nyt jäljellä 3.9kg eli pikkuhiljaa nää täst mut ei paineita lähtee jios lähtee.Juu mutta tämä tällä kertaa kirjoittelen taas joku päivä:)kaikille oikein aurinkoista syyspäivää.

Pakko kommentoida heti, että hauska oli lukea tyttö82:n kuulumisia! Kieltämättä oon useasti miettinyt, että mitähän teille on tapahtunut kun et ole kirjoitellut.. :) Mutta tervetuloa siis taas messiin -kuten Nennukin! Jaksamista tästäkin suunnasta Minnalle ja Liukulle!!! Toivottavasti molempien murheet selviävät parhain päin.

Meillä on yöt menneet aika ranttaliksi viime aikoina. En nukkunut viime yönäkään kuin yhden kahden tunnin pätkän, muuten tuntui, että olin kokoajan hereillä joko syöttämässä Topiasta tai kuuntelin myrskyn ääniä -onneks tuuli on jo vähän tyyntynyt! Normaalista poiketen nukuin sitten Topiaksen kanssa yhtäaikaa sen ekat päikkärit ja heti olo helpotti. Nukkumisesta tuli mieleen, et tällä vauvan hoito -palstalla on mielenkiintoinen ketju unikoulua pitävän äidin päiväkirjasta, kannattaa lukea!

Huomenia. Inari yllätti taas positiivisesti nukkumalla yön läpi heräämä'ttä. Edellisenä yönä heräilikin senkin edestä, mikä lie oli. Vaunuihin nukuttaminen ollut kans hankalaa parina viime päivänä. Varmaan joku ikäjuttu mitä teidän muidenki vauvoilla ollut. Inarihan on nuorimmasta päästä. Nyt nukutin suosiolla sisälle.
Yritän saada huomiseksi sen kierukka-ajan. Miten teillä hormonikierukan käyttäjillä on nyt vuoto tasaantunut? Pelkään pahoin, että vuodan puoli vuotaa... Jää sit seksielämä vähille.
Ilmoitin meidät keskiviikon vauvajumppaan. Täällä se kestää vain 30 minuuttia. Miten teilä muilla? Onko teillä vauvalle kaukalo mukana, vai onko se koko ajan sylissä? Ehkä pehmeä alusta olisi tarpeen? Jännittää, kun en ole aiemmin harrastanut mitään vauvajuttuja (tietenkin avoimen päiväkodin touhuja, mutten muuta). Muskarinkin olen aloittanut esikoisen kans vasta yksi-vuotiaana.
Meillä alkaa olla kestovaippoja jo vino pino. Mies vaan laittaa omalla vaihdollaan aina kertiksen ja se ottaa aivoon, mutta eihän se arkena monesti kyllä edes vaihda. On nimittäin aika kauheena mennyt noihin rahaa, joten pitäisi käyttö maksimoida.
Meillä kaatui muuten meidän kerrostalon takapihalla mysky-yönä yli 20 metrinen kuusi! Lapset ovat olleet siitä aivan innoissaan. Ihme ettei sen rytinään herätty. Onko muilla ollut tuhoja?
Mun ystävällä on huomenna raskausviikkoja 42! Ihmetyttää, ettei sitä jo käynnistetä. Onko teillä tietoa vastaavasta?
Kirsi ja Inari

Heips! Kiva kuulla tyttö82 kuulumisia myös, kiva kun on mennyt noin hyvin. Nätti nimi toi Rosa.
Meillä oli tänään tytön 3kk neuvola, vaikka on jo suunnilleen 3,5kk, mutta kiva oli päästä neuvolaan. Mun täti on aivan ihana, meillä on uusi täti kun muutettiin tossa elokuun lopulla, en muista oliko puhetta siitä. Joo tytteli on kasvanut tosi hyvin, tuntuu ihmeelliseltä kun tää on eka kerta kun oma maito riittänyt niin hyvin.6375g ja 61,5cm oli neidillä kokoa. Tyttö onkin oikein aurinkoinen ja tyytyväinen tapaus. Päivisin nukkuu hyvin ja jaksaa katsella tätä touhua täällä sitteristä käsin tai sitten viihtyy leikkikaaren alla. HYmyt ovat ihania ja kaikki ne ääntelyt=). Yöt on nyt mennyt vähän paremmin ei enää herätä 1 tunnin välein onneksi. Olinkin aivan poikki siihen yöheräilyyn. Nyt herää kyllä vielä useasti neuvolatäti epäili, että voi olla että herääminen jäi päälle siitä nuhasta ja tissistä tuli tutti, tai sitten voi oikeasti olla nälkä useammin yöllä kun päivällä on pitkät välit. TUttia koitan opettaa nyt ja ajattelin varmuudeksi aloittaa sen maissivellin jos vaikka auttais. Mutta itse myös uskon että heräämisestä tuli tapa ja mä olen tuttina, mutta onneksi nyt parempi. tytteli on aktiivinen tapaus, koittaa jo kovasti kääntyä, ihan pienestä on kiinni ja sekös isoja veljiä naurattaa.=), tarttuu leluihin ja nauttii kyllä veljien touhuja katsella.

Täällä ei myrsky ole tehnyt tuhojaan eikä vissiin niin hirveä myrsky täällä ollut. Tai en ainakaan kuullut mitään.
Mukavaa viikkoa teille!

Meillä oli myös neuvola. Pituutta 61 cm ja painoa 5795 g. Saatiin myös allergiatestien tulokset. Pojalla on laktoosi-intoleranssi,vai miten se kirjoiotetaan... eli ei siedä yhtään laktoosia. Joudun siis itse nyt käyttämään laktoosittomia tuotteita, että pystyn imetystä jatkamaan. Onneksi ei ollut sen suurempia allergioita!

hauskaa päivänjatkoa!