HELMIMAMMAT 2008 (10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kivasti on vauvanhoitojuttuja täällä helmikuisilla! Meillä kävi nlatäti maanantaina, oli paino noussut ihan ok ja kaikki kunnossa, joten tässä sitä vain kasvatellaan poikaa. D-vitamiinit kaiketi voi aiheuttaa vatsanväänteitä ja nlatäti itse asiassa suositti, että JOS meillä vatsakivut jatkuu (oli vielä viikonloppuna pahaa itkua), kannattaisi aloittaa d-vitamiinit tosi varovaisesti / siirtää viikolla, kun se kaksi viikkoa on muutenkin pahin aika noille vatsakivuille. Koliikkihan ilmenee myös kaiketi niihin aikoihin (näin siis nlatäti). No, meillä on esikoisella Jekovitit menneet ilman kipuja, joten koitellaan niitä. Vatsaväänteet on nyt rauhoittuneet, sinappikakkaa turisee viisi kertaa päivä....

Yöt meillä menee ihan kivasti, tänään heräsi kuudelta, mutta nukkui 23-06.00 yhdellä syötöllä. Ihan jees. Ulkoilu aloitellaan varmaan niin, että puolenpäivän aikoihin maitotankkauksen jälkeen vauva tiputetaan makuupussiin päikkäreille ja lähdetään kärryttelemään. Samalla tavalla sitten kohta parvekkeelle nukkumaan.

Mitä muuta? Anopeista. No meillä on sukset olleet ristissä jo esikoisen aikaan, eikä tämä näytä paremmalta tilanteelta. Anoppia ei nämä meidän kaverit paljon kiinnosta, vaikka kovasti kertoo miten voisimme heitä hoitaa paremmin. Kävi laitoksella puoli tuntia istumassa ja kutsui meidät kylään kolmen viikon kuluttua. Välissä ei ole edes soitellut. Onneksi miehen sisko on kovin läheinen lapsille ja oma sukuni auttaa vauvan hoidossa täysillä. Nyt täyty pelastaa mies noilta pojilta... Kahden vaipan loukku vähän kiristää pipoa...

täällä tyttö nukkuu tällä hetkellä autuaasti. jahka kohta herää niin kuumeen mittaamme. hän on ollut tänään vähä kröhänen ja hengitys krohissu. mies tossa jo huolestu hengityksestä, se on hänen mielestä katkonaista. ite en kyllä huomannu.en mä oikein tiedä että mitä kirjottaa..taidan mennä tytön viereen maate

kyllä niin hermot menee ettei tosikaan..olen koko aamun koittanut saada tytölle lääkäri aikaa mutta mihkään ei pääse. eräskin lekuri totesi ettei noin pienellä voi nuhaa olla mutta seuraavassa lauseessa se onkin mahdollista..klo 16 sitten päivystykseen oli yhestä paikasta vastaus.siellä saakin sitten istua tunti tolkulla ja odottaa..

Nina: olen kanssa muutaman kerran tuskaillut lääkärien kanssa (tai ajanvaraajien), kun esikoiselle koitti saada lääkäriaikaa... Yritä jaksaa!

Taas yksi tosi huonosti nukuttu yö takana. Neuvolassa kävin aamulla ja neuvolatäti sai varattua mulle huomiseksi jo yliaikakontrollin äitiyspolille. Tuskin ne viikonlopuksi osastolle ottavat, mutta jos pääsisi käynnistykseen jo aiemmin kuin viikon päästä torstaina... Toivossa on hyvä elää. Aika varma olen jo nyt, että käynnistykseen tämä(kin) menee, supistuksetkin on muuttuneet kivuttomammiksi tässä viikon aikana.

Noista d-vitamiineista ollaan kyllä niin montaa mieltä vatsakipujen aiheuttajana. Meillä syötiin DeVitoleja, enkä huomannut mitään erityistä. Esikko nyt muutenkin oli itkuinen ja hankala pitää tyytyväisenä, mutta luulen, että enemmänkin johtui maitoallergiasta, joka todettiin sitten myöhemmin. Miehen suvusta löytyy useampi maitoallergikko, saa nähdä onko tämä toinenkin vesseli sitten allerginen... Kunhan nyt ensin syntyy... :)

Mulla ei anopista ole pahaa sanottavaa, oma äiti saisi välillä pitää suunsa kiinni...

Misuli 41+0

Jaksamisia Ninalle, kurjaa jos on pikkuinen kipeä... Meillä kans tytöllä henki rohisee välillä kauheesti mutta taitaa meidän kohdalla olla kyse jostain muusta kuin räkätaudista, ainakin toivon niin.

Viimeyö meni ihan mallikkaasti, tyttö heräsi syömään 2 kertaa ja nukkui heti takasin. Tosin nukkui koko yön mun vieressä mutta mitä väliä, pääasia että nukkui;)

Ninalle ja Misulille jaksamisia..
Meillä nukuttiin viime yö puolentoistatunnin pätkissä.Nyt meinaa väsyttää ja päätä särkee mut eiköhän tää tästä.Napatynkä on irtoamassa ja se meinaa vähä tuoksahtaa,olenkin puhdistellut septidinillä..
Maltan tuskin odottaa vielä viikon että päästään alottaan ulkoilu, toivottavasti ei ole kovia pakkasia luvassa.

Meillä pojulla napatynkä irtosi neljäntenä päivänä ja vaikuttaa ihan siistiltä. Tämä kaveri on kyllä ihanan helppohoitoinen kaikin puolin, ainut että sitä sinappituotosta tulee väh. viisi kertaa päivässä. Nuhasta sen verran, että esikoisen nenä tuhisi pienenä hurjasti ilman flunssaakaan, hällä oli ilmeisesti ahtaat ontelot ja siksi pienikin tuhina äityi rohinaksi. Siihen auttoi vähän suolaliuoksen tiputtelu nenään ja ilman kostuttaminen. Toivottavasti nina teilläkään ei ole pahasta flunssasta kyse!

Ulkona on ollut niin leuto plussakeli, että taidetaan tänään lähteä ensimmäiselle iltalenkille. Saisin itsekin vähän happihyppelyä.
Wilma74 + poju 1vko2vrk

Huokaus ei mitään, hiljaista on... Eilen päivällä tuli jotain tuhruvuotoa, vähän kun menkkojen lopussa ja piti käydä ä polilla näytillä. Epäilivät limatulpaksi, mutta lääkäri ei ylettynyt kohdunsuulle, joten ei tiedä onko siel mitään edistystä. Tuskin. Huomenna menen yliaikakontrolliin ja aijon kyllä jäädä sinne. Meillä tulee esikoisen kummit viikonlopuksi kylään ja on lapsenhoitaja kun taas maanantaina ei sitä mahdollisuutta enää ole ja näin mies ei pääsisi mukaan synnytykseen. Eipä uskoisi että lapsen teko voi olla näin vaikeeta..... ensin lapsettomuushoidot, hyperstimulaatio, kilpirauhasenvajaatoiminta ja nyt tää että vauva ei synny ei sitten millään. Ei ole heleppoo. Onneksi itse tulos on sitten niiiiiiin ihana ja palkitseva ja sitten sitä unohtaa kaiken odotukseen liittyvän. Supistuksia kaikille jotka vielä ovat yhdessä kasassa.

Moikka,

Nina, mitä lääkäri teille sanoi? Onhan kaikki hyvin? Mäkin olen täällä hieman huolissani kun aamulla hoitopöydällä neitokainen aivasti ja nenästä pullahti vihreä räkäpallero..no, muuten tyttö voi kyllä hyvin eikä ole muita oireita, mutta silti vähän mietityttää..

Meillä on selvästi nykyisin päivärytmi sellainen että vuorokaudessa tulee kaksi "raivokohtausta" eli melkein tunnin kestäviä itku ja huutokohtauksia, joihin ei juurikaan mikään auta, mutta jotka sitten loppuvat kyllä sikeään uneen. Muuten menee ihan kivasti, viime yönäkin nukkui 23 - 8 kolmella syötöllä.

Ollaan oltu pari kertaa vaunuilemassa ja se on aika kivaa puuhaa. Nyt tuo sää on vaan niin kammottava että enpä taida viitsiä nenääni ulos laittaa.

Joku kyseli tuosta Syntyneet.fi -sivustosta... juu kyllähän se meidän "Keijo" siellä on.

Vointeja ja tsemppiä ja kaikkea hyvää kaikille :)

Pia ja vaavi 2 viikkoa

huomenet!
meillä kans tyttö aivastelee aika paljon ja kerran tuli räkäköntti (tai jotain vastaavaa) aivastuksen kanssa, mutta muistelin että esikkokin aivasteli jonkin verran vasta syntyneenä..
meillä menee tosi mukavasti, tyttö herää korkeintaan kerran syömään yöllä, n. joka toinen yö ja sit välillä ei herää ollenkaan. onneksi saa itekkin sitten nukkua, mutta isompi neito on taas nuhassa niin hän sitten hieman valvotti yskimisellä viime yönä.
oliko täällä jo joku vaavi kastettu,muistelisin että luin jossain vaiheessa, oon vaan ollut hieman laiska lukia, kuten myös kirjottaja niin voi olla että on mennyt ohi tuo tieto.
mennään tänään neuvolaan painokontrolliin, katotaan onko paino noussu, oli tiistaina kun neuvolatäti kävi kotona, niin paino sama kun POVA-käynnillä viikko sitten pe.

nyt palailen keittiöaskareiden pariin:)!
suppareita kovasti niitä vielä odotteleville:)!

outi ja tyllerö 1vk3pv

Meilläkin aivastellaan, mutta se taitaa olla vain vauvan tapa niistää, maitoklönttejä sieltä vähän tulee, kun tämä herra pulauttelee jonkun verran. Eilen säikähdin, kun pojulla oli sinappikakka ihan kuralla, mutta tänään näyttää paremmalta. Mites kauan sitä voi ripulia pariviikkoisella katsella ennen lääkärikeikkaa? Muutaman päivän? Nestettä kyllä menee, vierailee rinnalla parin tunnin välein.

Meillä vietetään nimiäisiä kastajaisten sijaan, mutta varmaan odotellaan vielä pari viikkoa, ehkä ennen pääsiäistä kemustellaan. Kummejakaan ei olla vielä kysytty, vaikka on päätetty...Ei jotenkin saa aikaiseksi.

Jaksamista edelleen vielä vauvautumattomille helmikuisille, jos yhtään lohduttaa, niin nopeasti se loppuraskauden turhautuminen unohtuu. Vatsa alkaa olla jo "palautunut" (paitsi tuollainen löllerö tuossa edessä) ja eilen mahdutin itseni vähän kiristellen raskautta edeltäneeseen hameeseen. Mites muilla, joko omat vaatteet alkavat mahtua? Paidat ei kyllä istu yhtään, kun tuo etumus on niin iso, mutta onpahan ainakin täytettä :)

Wilma74 + poju 1vko+päiviä

Heipat!

Vointeja mammoille ja nuhanenille :) Toivottavasti ei mitään pahempaa ole tiedossa! Nyt on kyllä aika ärhäkät taudit ollu liikenteessä, itsekkin sen kokenut, mutta toivotaan parasta!
Mulla oli eilen neuvola ja kaikki ok. proteiini 1+ ollut tässä pari viikkoa mut ei tulehdusta ainakaan tiedossa. Paineet oli ehkä pikkasen nousseet, mutta mulla ne on ollu koko ajan niin matalalla, ettei pienestä nousemisesta haittaa ole. Sf mitta 36,5.. nousee vain joka kerta. Taitaa aika hyvän kokonen asukki olla tulollaan :) Synnytystapa-arviossa ultran arvio olis n. 3kg, mut lekuri meinas, että siihen saa sellasen kilon lisätä, nii ollaan oikeissa lukemissa.

Nyt siis on viikkoja 40+2. Mies lähtee työreissulle savoon vklopuksi, niin sehän on mun tuuria, että sillon alkaa tapahtuun. Viime yönä oli ekat kunnon olot, mutta nekin niin surkeita yrityksiä, etten viitsiny etes pimeessä alkaa kelloa tiiraileen. Ja nyt taas ei sit mitään.. Täytyy taas lähteä kävelylle, kun vaihtu tuo vesisadekkin aurinkoon.
Kyllä muuten kummasti piristää mieltä aina nää aurinkoiset päivät :)

Voimia kaikille! Ja suppareita odottajille!

Onkos muuten millasia ohjeita annettu vauvan ulkoilun suhteen, nyt kun on ollu näin lauhaakin? Tarviiko ootella sitä kahta viikkoa?

Heippa!
Tyttö joutui osastolle.itse olen kotona käymässä mutta tunnin päästä lähen takas sairaalaan.viellä ei tarkkaan tiedä että kauanko joutuu sairaalassa olemaan. eilen epäilivät pissatulehdusta, mutta ilmeisesti ei olekkaan se vaan joku muu tulehdus mistä ei nyt tiedetä että mikä. tytteli on tiputuksessa ja saa antibiootteja.eipä muuta tällä kertaa nyt

Voi kurjuus Nina84!Toivottavasti saatte vastauksia pian neidin tilanteesta.Tiedän kuinka kurjaa toi sairaalassa oleminen on,viimeksi oltiin viime vkolla pojan leikkauksen takia...
Ja muillekin mameille jaksamisia pikku nuhanenien kanssa,taitaa joka puolella olla jonkinmoista tautia.

Viime yönä oli aikas kipeitä tosi nopeesti ohimeneviä kipuja,joten se siitä,olikohan ees suppareita....

Liityin viime viikolla lasten elokuvakerhoon,tänään tuli paketti postissa.Poika on innoissaan kun laatikossa oli tomi traktoreita,autot dvd ja postipatea....näillä pärjää kun joskus saadaan vaavi tähän meidänkin perheeseen.Voidaan sitten yhdessä katsella näitä kun äiti TOIVOTTAVASTI saa/voi imettää vaavia.

Mietin et jos huomenna suuntais vaikka kaupungille pojan kans,mies on töissä koko vlopun,niillä töissä on joku kriisi....kiva kiva!Sanoi et toivottavasti vaavi ei ala syntyä nyt vlopun aikana,on sen verran huonosti asiat töissä,mut me mennään kuitenkin etusijalle jos lähtö tulee.
Ois ostoslistalla shampoota ja tukkatuotteita,jotenkin tekis mieli ostaa jotain vaaleenpunaista vaaville,mut jos kuitenkin viel malttais.Ei sitä oo viel kirkossa kuulutettu et ois 100% tyttö...kyl sitä sitä sit kerkee.
Anoppi jo tossa taannoin oli ostanut vaaville "poikien" potkarin,olin et kiitos kiitos ja eiks ollut puhetta et tarvii ostaa mitään kun ennestään on jo niin paljon tavaraa.No ei se nyt niin poikamainen ollut mut kuitenkin...on ihan varma et poika meille tulee,heh heh!

Onneksi toi ilma on rauhoittunut hiukan mitä aamusti oli,täällä oli aikas hurja myrsky!

Kuis Misuli kävi äippäpolilla??

Jospa alkais ruuan laittoon ja lähtis vaikka ruuan jälkeen vaunuillen käymään tossa kaupassa,illaks jotain herkkuja....slurps!

-tiittus 39+2-

Mahtaako olla eka viikko kun yhtään vaavia synny,muuten on ollut aikas vilkasta...me peränpitäjät sit poksahdetaan kaikki samaan aikaan,toivottavasti ja nopeesti!
Mukavaa viikonloppua mammoille ja kullannupuille!

Harmi Nina, toivottavasti saatte pian tietää mikä vauvalla on ja pääsette kotiinkin.

Joo siellä äitiyspolilla käynti oli toisaalta helpotus, vauvalla oli kaikki hyvin, sen puolesta ei ole hätää. Mun jaksamisesta lääkäri oli aika huolissaan, sovittiinkin nyt, että jos viikonloppuna ei mitään tapahdu, maanantaiaamuna menen suoraan osastolle käynnistykseen. Paikat ei ollu kypsyny yhtään kolmen viikon aikana, tilanne siellä ennallaan, joten ei se varmaan synny...

Miehen kanssa yritettiin olla tarkkoina ultraäänellä katsottaessa ja oltiin kumpikin näkevinämme, että haarojen välissä ois ollu jotku killuttimet... Tai sitte ne oli varpaat... :) No sekin selviää pian. Mies oli ihan innoissaan, hänellä kun on taloudessa 3 naista (minä, tyttö ja kissa), että sais tilannetta vähä tasoitettua. Jos sais nyt sunnuntaina nuo 2.v-synttärit vietettyä, sit sais mennä sairaalaan niitä miettimättä.

Tämän viikon vauvasaldo ei varmaan ole nolla, onhan Helmipöllö vissiinkin sairaalaan ainakin mennyt (ti 14pv yli) ja äiti2:kin uhkasi ettei tule enää kotiin tämän päivän käynniltä. Mä olisin saanu muuten jäädä sairaalaan, jos oisin välttämättä halunnu, mut kivempi tulla viikonlopuksi vielä kotiin ja mennä sitten maanantaina... Kerkee valmistautumaan. Murehdin vaan miten esikko pärjää ilman äitiä, tai äiti ilman häntä...

Misuli 41+1

Olin viime yön osastolla...Ottivat paineitten takii sinne lepää ja tekivät siel pissankeräyksen.Proteiini taas pisus..
Joten huomenna takas ja NE KÄYNNISTÄÄ SYNNYTYKSEN!!! Aamulla siis sairaalaan, päästään suoraan saliin ja siel puhkastaan kalvot. Painoarvio ois ny tollaset 3800g.

Että mua jännittää. Likka oli ollu vähä ihmeissään ku en ollu viimeyönä kotona ja oli hiukka sit itkeskelly ja kyselly mua =(
Sit ku tulin kotiin ni se oli mulle vihanen...häntä kuulemma harmitti ku äiti ei ollu kotona.
Itkettää jo valmiix lähtee huomen taas pois sen luota. Toivotaan et kaikki menee hyvin ja päästään jo maanantaina kotiin. On kuulemma hieman ruuhkaa tuol hospitaalis.

sanna-79 39+5

iltoja.
tulin parku kurkussa kotiin täksi yöksi.huh miten kamala oli jättää toinen sairaalaan. toivottavasti huomenna tyttö pääsisi jo kotiin. ainakin on ihan eri vauva nyt mitä esim.eilen aamulla, paljon paremmalla tuulellakin.
kyselin tossa iltapäivällä hoitajalta että mikäs tyttöä vaivaa, on vaan joku tulehdus. ei siitä tiedetä enempiä.

ONNEA Litulatunen, Sirenia, Pia, Pullahiiri80, Safiiri, auliina, Outi, Wilma74, C81 ja Momento! Toivottavasti ei jäänyt ketään välistä.

Litulatunen ja C81, saitteko jotain painokehitysohjeita? Mulla edelleen huoli meidän pikkutyttösestä, että saako tarpeeksi maitoa, kun mulla ei oikeestaan koskaan tule maitoa muulloin kuin kun tyttö imee. Siis paidat ei kastu, ei ole tarvetta liivinsuojille, ja pumpulla sain vaivaset 50 ml... Onneksi neuvolassa on punnitukset ja tyttö on kasvanut. Pumppaisin mielellään useammin, jos ehtis, mutta kun mies ei ole vieläkään päässyt pitämään i-lomia, niin ei ole oikein hyvää hetkeä päivällä, kun on yksin.

Itkut alkoi meilläkin noin kahden viikon tienoilla, ja mies heti syyttikin tippoja :) Nyt me annetaan Reloja ja Jekoviteja, mutta mun mielestä itkua ei ole mitenkään hirveesti. Nälkää itkee ja sit (mun mielestä) väsymystä välillä. Ja tutti kelpaa usein "korvikkeeksi", joten en ole huolissani.

Voimia kaikille! Ottakaa päikkäreitä kun mahdollista :) Ja Ninan tukena ollaan varmasti kaikki.

jhk + tyttö 3,5 vko

Hei!
Eilen kotiuduttiin. En ehdi nyt just lukea tai kirjoittaa enempää, mutta päivitän meidänkin tiedot, kirjoitan sitten myöhemmin paremmalla ajalla.

SYNNYTTÄNEET:

22.1.(la 2.2) HaLi! 27v., toinen, SKS, Seinäjoki. Poika 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.
10.2. (la 16.2.) Pullahiiri80, esikoinen, Kättäri, Helsinki. Poika 3500g / 51cm.
10.2. (la 22.2.) Safiiri 35v., neljäs, KPKS, Kokkola. Tyttö 4600g, 52cm
11.2. (la 31.1.) auliina 30v, esikoinen, MKS, Mikkeli, poika 3710 g, 54 cm
12.2. (la 9.2.) Outi 25v., toinen, nkl, Helsinki, tyttö 4520g, 52cm
12.2. (la 5.2.) Wilma74,33v,toinen, Kättäri, Helsinki, poika 3820g, 52cm
13.2. (la 25.2) C81, 26v, esikoinen, KOKS, Kotka, tyttö, 2890g, 48cm
14.2 (la 2.2) Momento,27v,toinen,oys,Oulu,poika 4030g/52cm
20.2. (la 5.2.) Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku, tyttö, 3600g/52cm

LASKETUT AJAT:

11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
14.2. misuli79 28v,toinen, SATKS, Pori
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
20.2. outsa22, esikoinen, HUS Hyvinkää, Järvenpää
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
24.2. sanna-79 28v.,toinen,HUS Hyvinkää,poika tulossa
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Nina, tosi hyvä että sait sen ajan yksityiselle ja sitä kautta pääsitte osastolle. Toivottavasti teidän neitokainen nyt parantuu nopsaan! Hyvänen aika sentään, vai oli tk:n lääkäri sitä mieltä ettei näin pienet voi saaha nuhaa. Höh.

Sanna onkin sitte tänään tosi toimissa. Myöhästyneet tsempitykset hänelle!

Nyt ei muuta kerkeäkään...

Tyttö pääsi kotia tänään ja nyt ainakin viellä nukkuu. joo sitä se tk:n lääkäri meinas, en kyllä enään sinne vie tyttöä jatkossa tai siis koitakkaan. suoraan vaan yksityiselle jos mahdollista. osastolla sanoivat että saan heille soittaa heti jos siltä tuntuu vaikka menisi kaksikin viikkoa. ja tyttöä saa sinne mennä näyttämään jos haluan(ja jos siltä tuntuu).
eipäs tässä muuta. onnea vauvan saaneille ja tsemppiä vauvan haussa oleville tai pian ainakin meneville=)

Onnea Helmipöllölle:)

Ja Ninalle tsemppiä, hyvä että tyttö voi jo paremmin! Toivottavasti pysyykin nyt kunnossa...

Tänne ei mitään ihmeitä, tyttö on pääasiassa rauhallinen, nukkuu, syö ja kakkaa. On muuten paljon kovempi kakkimaan kuin isosiskonsa oli. Tuntuu että joka vaipassa melkein on läjät:/ No, ainakin maha toimii... Ollaan nyt parina päivänä oltu vähän ulkona ja tänäänkin pitäs vielä mennä pikku lenkille. Ei vaan kauheeta hyötyä itelle liikunnallisesti ole kun toi 2v. tahtoo mukaan:)

Ristiäisiä ollaan mietitty että pidetäänkö kotona vai kirkossa, saa nyt nähä sitten. Ens viikolla pitäs varmaan kysellä kirkkoherranvirastosta. Kummit on päätetty mut ei olla kans vielä saatu aikaseks virallisesti kysyä, jossain vaiheessa odotusaikana jo asiasta mainittii kyseisille henkilöille mutta en tiedä muistaako he vielä:)
Esikoinen on jo isovanhemmille juorunnut vauvan tulevan nimen:D Ei olla mitenkään salaperäisesti hänen aikanaan asiasta puhuttu ja eilen pappa kysyi tytöltä että mikäs vauvan nimi on niin tämä heti juorusi!:D Ei siis kovin salaisia asioita pidä hänen aikanaan puhuman...

Sirenia ja tyllerö 2vko3pv